Yurtiçi mi, yurtdışı mı? E-ticaret için hangisi daha avantajlı?
Yurtiçi mi, yurtdışı mı? E-ticaret için hangisi daha avantajlı?
Özsoy Dijital Reklam Ajansı, markaların e-ticaret dünyasında başarılı olabilmesi için yurtiçi ve yurtdışı satış stratejilerinin avantajlarını ve zorluklarını masaya yatırdı.
Haber Giriş Tarihi: 04.04.2025 15:23
Haber Güncellenme Tarihi: 04.04.2025 15:24
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
E-ticaret, günümüzde sadece yurtiçindeki değil, yurtdışındaki pazarlarla da rekabet etme fırsatı sunuyor. Eğer siz de e-ticaretle ilgili girişimlerinizi yurtiçinde veya yurtdışında büyütmeyi planlıyorsanız, her iki pazarın dinamiklerini anlamak büyük önem taşıyor. Yurtiçinde daha tanıdık hedef kitlelere ulaşırken, yurtdışında daha geniş bir pazarın avantajlarından yararlanabilirsiniz. Ancak her iki pazarın da kendine has avantajları ve zorlukları söz konusu. Peki, yurtiçi ve yurtdışı e-ticaret arasında nasıl bir seçim yapmalı? Hangi pazara odaklanmak daha stratejik olur? Bu soruların yanıtlarını, e-ticaretin yıldızını parlatmak isteyen markalar için, Özsoy Dijital Reklam Ajansı’nın kurucusu ve Ajans Başkanı Davut Özsoy verdi.
Psikolojik ve stratejik pazarlama konusunda uzmanlığı ile fark yaratan Özsoy Dijital Reklam Ajansı, markaların ürün veya hizmetlerinin tanıtımından paketleme, markalaşma, kurumsal kimlik, kutu ve ambalaj tasarımları gibi birçok alanda profesyonel destek sunuyor. Şirketlere dijital varlıklarını güçlendirmek ve etkili tanıtımlar yapmak konusunda rehberlik eden Özsoy Dijital Reklam Ajansı, Amazon ve Trendyol gibi platformlarda yurtiçi ve yurtdışındaki e-ticaret pazarlarında faaliyet gösteren markalara ürün veya hizmetlerinin tanıtımı için başlangıç aşamasından son aşamasına kadar etkili çözümler üretiyor.
E-ticaretin hem yurtiçinde hem de yurtdışında markalara sunduğu fırsatlar ve karşılaşılan zorluklar bakımından, işletmelerin büyüme stratejilerini şekillendirdiğini ifade eden Davut Özsoy, her iki satış modelinin avantajlarının ve dezavantajlarının, şirketlerin hedefleri ve pazar araştırmalarına göre değişebileceğini vurguladı.
Yurtiçi Satışın Avantajları ve Zorlukları
Yurtiçi satışların en büyük avantajının, daha tanıdık bir hedef kitleye hitap etmek olduğunu belirten Davut Özsoy, “Bu durum, özellikle yeni bir firma için hızlı ve etkili geri bildirim almayı ve müşteri taleplerine kolayca yanıt vermeyi sağlar. Ayrıca, kargo ve iade süreçleri daha hızlı ve kolay yönetilebilirken, kargo maliyetleri de düşük seviyelerde kalır. Bu da işletmelerin operasyonel maliyetlerini azaltır” diye konuştu.
Yurtiçindeki e-ticaret pazarlarında karşılaşılan en büyük zorlukların ise sınırlı bir hedef kitleye sahip olmak ve yoğun rekabetle başa çıkmak olduğunu belirten Özsoy, “Yurtiçindeki e-ticaret pazaryerleri uzun vadede, büyüme potansiyeli ve karlılık açısından tatmin edici olmayabilir. Bu yüzden bazı işletmeler yurtdışına açılmayı bir seçenek olarak görürler” diye ifade etti.
Yurtdışı Satışın Avantajları ve Zorlukları
Yurtdışında satış yapmanın başlıca avantajını ise döviz cinsinden gelir elde etmek olduğunu kaydeden Özsoy Dijital Reklam Ajansı’nın Başkanı Davut Özsoy, “Döviz kuru dalgalanmaları, işletmelerin finansal istikrarını korumasına yardımcı olabilir. Ayrıca, yurtdışına açılan bir marka, dünya çapında tanınma şansı elde eder ve büyük bir marka olma yolunda ilk adımlarını atmış olur. Uzun vadede, yabancı pazarlarda deneyime sahip temsilcilerle müşteri ilişkileri geliştirilmesi, markanın büyümesine büyük katkı sağlayabilir” diye konuştu.
Yurtdışındaki pazarların, çok farklı kültürlerden gelen müşterilerden oluşması sebebiyle başlangıçta zorlayıcı olabildiğini de ifade eden Özsoy, bu konudaki görüşlerini şu sözlerle aktardı:
“Yurtdışı pazarlarının kültürel çeşitliliği, başlangıçta zorluklar yaratabilir. Hedef ülkelerin kültürel farklılıklarına uygun ürün tasarımları ve metinsel içerikler oluşturulmalıdır. Ayrıca, yurtdışı kargo ve iade süreçleri, yurtiçine göre daha uzun ve maliyetli olabilir. Bu süreçlerin yönetilebilmesi için alternatif çözüm yolları önceden planlanmalıdır. Örneğin, yurtdışında bir depo açmak gibi çözümler ele alınmalıdır.”
Stratejiye Göre Seçim Yapılmalı
Yurtiçi ve yurtdışı satışların her ikisinin de kendi dinamiklerine sahip olduğunu ve işletmelerin stratejik planlarına göre farklı fırsatlar sunduğunu vurgulayan Davut Özsoy, markaların hedef pazarlarını belirlerken bu avantaj ve dezavantajları göz önünde bulundurmasının büyük önem taşıdığını dile getirdi. Özsoy, “Yurtiçi satışların en az bir yıl boyunca stabil şekilde yönetilmesi, yurtdışında başarılı satışlar yapabilmek için bir ön koşuldur” diyerek, her iki pazarın da uzun vadeli bir strateji gerektirdiğine dikkat çekti.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Yurtiçi mi, yurtdışı mı? E-ticaret için hangisi daha avantajlı?
Özsoy Dijital Reklam Ajansı, markaların e-ticaret dünyasında başarılı olabilmesi için yurtiçi ve yurtdışı satış stratejilerinin avantajlarını ve zorluklarını masaya yatırdı.
E-ticaret, günümüzde sadece yurtiçindeki değil, yurtdışındaki pazarlarla da rekabet etme fırsatı sunuyor. Eğer siz de e-ticaretle ilgili girişimlerinizi yurtiçinde veya yurtdışında büyütmeyi planlıyorsanız, her iki pazarın dinamiklerini anlamak büyük önem taşıyor. Yurtiçinde daha tanıdık hedef kitlelere ulaşırken, yurtdışında daha geniş bir pazarın avantajlarından yararlanabilirsiniz. Ancak her iki pazarın da kendine has avantajları ve zorlukları söz konusu. Peki, yurtiçi ve yurtdışı e-ticaret arasında nasıl bir seçim yapmalı? Hangi pazara odaklanmak daha stratejik olur? Bu soruların yanıtlarını, e-ticaretin yıldızını parlatmak isteyen markalar için, Özsoy Dijital Reklam Ajansı’nın kurucusu ve Ajans Başkanı Davut Özsoy verdi.
Psikolojik ve stratejik pazarlama konusunda uzmanlığı ile fark yaratan Özsoy Dijital Reklam Ajansı, markaların ürün veya hizmetlerinin tanıtımından paketleme, markalaşma, kurumsal kimlik, kutu ve ambalaj tasarımları gibi birçok alanda profesyonel destek sunuyor. Şirketlere dijital varlıklarını güçlendirmek ve etkili tanıtımlar yapmak konusunda rehberlik eden Özsoy Dijital Reklam Ajansı, Amazon ve Trendyol gibi platformlarda yurtiçi ve yurtdışındaki e-ticaret pazarlarında faaliyet gösteren markalara ürün veya hizmetlerinin tanıtımı için başlangıç aşamasından son aşamasına kadar etkili çözümler üretiyor.
E-ticaretin hem yurtiçinde hem de yurtdışında markalara sunduğu fırsatlar ve karşılaşılan zorluklar bakımından, işletmelerin büyüme stratejilerini şekillendirdiğini ifade eden Davut Özsoy, her iki satış modelinin avantajlarının ve dezavantajlarının, şirketlerin hedefleri ve pazar araştırmalarına göre değişebileceğini vurguladı.
Yurtiçi Satışın Avantajları ve Zorlukları
Yurtiçi satışların en büyük avantajının, daha tanıdık bir hedef kitleye hitap etmek olduğunu belirten Davut Özsoy, “Bu durum, özellikle yeni bir firma için hızlı ve etkili geri bildirim almayı ve müşteri taleplerine kolayca yanıt vermeyi sağlar. Ayrıca, kargo ve iade süreçleri daha hızlı ve kolay yönetilebilirken, kargo maliyetleri de düşük seviyelerde kalır. Bu da işletmelerin operasyonel maliyetlerini azaltır” diye konuştu.
Yurtiçindeki e-ticaret pazarlarında karşılaşılan en büyük zorlukların ise sınırlı bir hedef kitleye sahip olmak ve yoğun rekabetle başa çıkmak olduğunu belirten Özsoy, “Yurtiçindeki e-ticaret pazaryerleri uzun vadede, büyüme potansiyeli ve karlılık açısından tatmin edici olmayabilir. Bu yüzden bazı işletmeler yurtdışına açılmayı bir seçenek olarak görürler” diye ifade etti.
Yurtdışı Satışın Avantajları ve Zorlukları
Yurtdışında satış yapmanın başlıca avantajını ise döviz cinsinden gelir elde etmek olduğunu kaydeden Özsoy Dijital Reklam Ajansı’nın Başkanı Davut Özsoy, “Döviz kuru dalgalanmaları, işletmelerin finansal istikrarını korumasına yardımcı olabilir. Ayrıca, yurtdışına açılan bir marka, dünya çapında tanınma şansı elde eder ve büyük bir marka olma yolunda ilk adımlarını atmış olur. Uzun vadede, yabancı pazarlarda deneyime sahip temsilcilerle müşteri ilişkileri geliştirilmesi, markanın büyümesine büyük katkı sağlayabilir” diye konuştu.
Yurtdışındaki pazarların, çok farklı kültürlerden gelen müşterilerden oluşması sebebiyle başlangıçta zorlayıcı olabildiğini de ifade eden Özsoy, bu konudaki görüşlerini şu sözlerle aktardı:
“Yurtdışı pazarlarının kültürel çeşitliliği, başlangıçta zorluklar yaratabilir. Hedef ülkelerin kültürel farklılıklarına uygun ürün tasarımları ve metinsel içerikler oluşturulmalıdır. Ayrıca, yurtdışı kargo ve iade süreçleri, yurtiçine göre daha uzun ve maliyetli olabilir. Bu süreçlerin yönetilebilmesi için alternatif çözüm yolları önceden planlanmalıdır. Örneğin, yurtdışında bir depo açmak gibi çözümler ele alınmalıdır.”
Stratejiye Göre Seçim Yapılmalı
Yurtiçi ve yurtdışı satışların her ikisinin de kendi dinamiklerine sahip olduğunu ve işletmelerin stratejik planlarına göre farklı fırsatlar sunduğunu vurgulayan Davut Özsoy, markaların hedef pazarlarını belirlerken bu avantaj ve dezavantajları göz önünde bulundurmasının büyük önem taşıdığını dile getirdi. Özsoy, “Yurtiçi satışların en az bir yıl boyunca stabil şekilde yönetilmesi, yurtdışında başarılı satışlar yapabilmek için bir ön koşuldur” diyerek, her iki pazarın da uzun vadeli bir strateji gerektirdiğine dikkat çekti.
Haftanın popüler haberleri
Akdenizli kimyacılardan Mayıs'ta 376 milyon dolarlık ihracat
AKMİB Mayıs ayında 376,8 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi
Kenevir yeşil dönüşümde Türkiye için stratejik bir fırsat sunuyor
Kullanım alanlarının genişliği ve çevre dostu özellikleriyle öne çıkan kenevir, geleceğin stratejik hammaddeleri arasında gösteriliyor.
Yaprak Özer'den Musk analizi: Teknoloji dehası ve iletişim felaketi
Gazeteci, profesyonel iletişimci Yaprak Özer köşe yazısında "aynı anda bir teknoloji dehası ve bir iletişim felaketi" dediği Elon Musk'ı analiz etti.
Aysun Ören, Abdi İbrahim Kalite Direktörü olarak atandı
Aysun Ören, Kalite Direktörü olarak Abdi İbrahim’e katıldı.
Zerrin Oyan Eter'e Lilly İlaç’ta önemli görev
Lilly İlaç’ın yeni Kurumsal İlişkiler ve Pazar Erişim (CAPRA) Direktörü Zerrin Oyan Eter oldu.
Evidea’nın yeni Genel Müdürü Hakan Zihnioğlu oldu
Evidea’nın yeni Genel Müdürü perakende sektörünün deneyimli ismi Hakan Zihnioğlu oldu.
Misli, Galatasaray futbol takımına sponsor oldu
Misli, Galatasaray Futbol Takımı’nın 2025-2026, 2026-2027 ve 2027-2028 sezonlarında Forma Sponsoru oldu.
Yiğit Yazıcı’nın İlhamım Bir Çocuktu Sergisi Umay Art Hub’da
Ressam Yiğit Yazıcı’nın İlhamım Bir Çocuktu sergisi Umay Art Hub’da ziyaretçilerle buluşuyor. Sanatçı eşliğinde sergi turu 21 Haziran'da başlıyor.
PaperWork’ten stratejik yapay zeka hamlesi : Agentic AI
PaperWork’ten stratejik yapay zeka hamlesi “Agentic AI” ile dijital dönüşümde yeni bir çağ başlıyor.
Endonezya, AB ile Serbest Ticaret Anlaşması imzalayacak
Endonezya, Avrupa Birliği ile Serbest Ticaret Anlaşması'nı 2026 yılında imzalamayı hedefliyor.
TESK/Palandöken: Babalar Gününde 50 milyar liralık ciro bekleniyor
TESK Başkanı Bendevi Palandöken, Babalar Gününde esnafın beklentisinin yüksek olduğunu, tüketicilere de babalara hediye vermeyi ihmal etmemelerini söyledi.
Ülkemizde kayıtlı 970 bin çocuk işçi var
TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, 12 Haziran Dünya Çocuk İşçiliğiyle Mücadele Günü kapsamında açıklama yaptı.
Tüketicilerin doğrudan satışlardaki cayma hakları neler?
Ticaret Bakanlığı, tüketicilerin doğrudan satışlardaki cayma haklarını yayımladı.
Jandarma Teşkilatı 186 yaşında
Türkiye Cumhuriyetinin asil güvenlik güçlerinden birisi olan Jandarma Teşkilatı 186. yılın mutluluğunu yaşıyor.
Liselere Geçiş Sistemi (LGS) merkezi sınav yarın yapılacak
Milli Eğitim Bakanlığınca (MEB), 8'inci sınıf öğrencilerine yönelik Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki merkezi sınav, yarın düzenlenecek.
Dünya, İsrail ile İran savaşını konuşuyor
İsrail ile İran'ın karşılıklı saldırıları devam ediyor.
AB, Veri Merkezleri için enerji tasarrufu önlemleri planlıyor
AB Enerji Komiseri, Brüksel'de düzenlenen konferansta, veri merkezi enerji verimliliği paketi önereceklerini açıkladı.
Sabri Ülker vefatının 13. yıl dönümünde anıldı
Merhum iş insanı Sabri Ülker, vefatının 13. yıl dönümünde Yıldız Holding'de düzenlenen özel etkinlikle anıldı.
Busiad'tan Yeşil Çevre atağı: Temiz Nilüfer çayını geri istiyor
Busiad heyeti sanayi atıklarıyla kirlenmiş Nilüfer çayının temiz akarsuya dönmesi için girişimlere başladı.
İSO, Dünyadaki İmalat PMI Gelişmeleri ile İlgili raporunu yayımladı
İstanbul Sanayi Odası (İSO), Dünyadaki İmalat PMI Gelişmeleri ile İlgili Mayıs 2025 Raporunu yayımladı.
İSO, sanayiye AB Siber Dayanıklılık Yasasını anlattı
İSO’da düzenlenen etkinlikte, Avrupa Birliği’nin yeni dijital güvenlik yasası üreticiler açısından tüm yönleriyle ele alındı.
Hayvansal gıdada Adana'nın ihracat şampiyonları ödüllendirildi
ASHİB, 2024 yılında gerçekleştirdiği 382 milyon dolar ihracat performansına Adana'dan en güçlü desteği veren 45 üyesini ödüllendirdi.
n11 artık resmen DMSF Holding'in
E-ticaret platformlarından n11'in DMSF Holding'e devrine ilişkin satın alma süreci sona erdi.
İsrail'in İran'a saldırısında Genel Kurmay Başkanı Bakıri öldü
İsrail'in İran’a yönelik saldırılarında İran Genelkurmay Başkanı Tümgeneral Muhammed Bakıri başta olmak üzere üst düzey askeri yetkililer öldü.
Türk yaş meyve sebze ve bulguruna Rusya'dan ödül
Rusya'da Ticaret Bakanlığı'nın Turquality destekleri kapsamında yürütülen “Türk Yaş Meyve Sebze Ürünleri” ile “Türk Bulguru” tanıtım kampanyaları “Modern Efsaneler” kategorisinde ödüle layık görüldü.
Uluslararası ticaretin büyük bölümü gemilerle yapılıyor
Ticaret Bakanı Bolat, uluslararası ticaretin büyük bölümünün gemilerle yapıldığını ifade etti.
Bakan Bolat açıklık getirdi: İsrail'le ticaretimiz var mı?
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, bugün katıldığı bir etkinlikte yaptığı konuşmasının bir bölümünde İsrail ile ticaret yapılıyor mu iddialarına açıklık getirdi.
Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi yeni dönem başvuruları başladı
Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi BTM'nin Kuluçka Programlarına başvurular başladı.
Tarife endişelerine rağmen yenilenebilir enerji projeleri devam ediyor
GlobalData'nın yakın zamanda yayınladığı bir rapora göre, yenilenebilir enerji sektörü önemli bir büyüme yaşıyor.
Sanayi Kapasite Raporları bülteni TOBB sayfasından kaldırıldı
TOBB'dan yapılan açıklamada, hatalı "TOBB Sanayi Kapasite Raporları" bültenlerinin Birliğin internet sitesinden kaldırıldığı vurgulandı.
AVOYA Blend’den yeni bir reklam serisi: Sende Bi’ Yenilik Var
Yeni reklam kampanyasıyla AVOYA, zihinsel ve fiziksel tazelenmeyi eğlenceli hikâyelerle ekrana taşıyor.
Ömer Aras: Zombi şirketler rekabeti bozuyor
Verimliliği düşük şirketlerin ekonomiye zarar verdiğini belirten Aras, hem kamu hem özel sektörde etkin kaynak kullanımı çağrısında bulundu.
TCL Elite serisi klimalar satışa çıktı
TCL Electronics, yeni Elite Serisi klimalarını Türkiye'de satışa sundu.
Trabzon'daki KOBİ'ler Dijital Dönüşüm Konferansında buluştu
Akıllı KOBİ Dijital Dönüşüm Konferansı, 11 Haziran Çarşamba günü Trabzon'da Hamamizade İhsan Bey Kültür Merkezi'nde yoğun katılımla gerçekleşti.
Security Ödülleri için aday önerileri başladı
Bilişim Zirvesi kapsamında güvenlik sektörünün en çok önerilen isimleri ödüllendiriliyor. Adayları siz seçin, en çok önerilenler plaket almaya hak kazansın!
Wyndham Hotels ve Pegasus'tan Ödül Programı ortaklığı
Wyndham Rewards üyeleri artık puanlarını Pegasus ile 150’den fazla noktaya uçuşlarında kullanabilecekleri uçak biletlerine ve ek hizmetlere dönüştürebiliyor.
Otomotivcilerden Automechanika fuarına yoğun ilgi
OİB desteğiyle Türk otomotiv firmaları, Automechanika’da global iş birlikleri için buluştu.
Afyon sucuğu AB'den coğrafi işaret tescili aldı
Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, Afyon sucuğunun Avrupa Birliği'nden (AB) coğrafi işaret tescili aldığını bildirdi.
Bakan Şimşek: Enflasyon düştü, düşmeye devam edecek
Hazine ve Maliye Bakanı Şimşek: Ekonomi programı test edildi ve çok net şekilde ortada bir başarı var.
Teknosa müşterileri bayramda en çok ne aldı? Haberimizde...
Teknosa, Kurban Bayramı'ndaki teknoloji alışveriş tercihlerini açıkladı.