Türkiye'nin 2022 internet reklam geliri 1,6 milyar dolar
Türkiye'nin 2022 internet reklam geliri 1,6 milyar dolar
Türkiye'de internet reklamcılığı gelirleri 1,6 milyar dolara yükseldi.
Haber Giriş Tarihi: 09.10.2023 17:06
Haber Güncellenme Tarihi: 09.10.2023 17:11
Kaynak:
Haber Merkezi
Türkiye'nin internet reklamcılığı pazarının toplam gelirleri 2022'de 1,6 milyar dolara ulaştı ve bu gelirlerin 2027'ye kadar yüzde 8,6 yıllık bileşik büyüme oranı ile artarak 2,3 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
PwC, Küresel Eğlence ve Medya Sektörüne Bakış 2023-2027 raporunu yayımladı.
Bu yıl 24. sayısı hazırlanan rapora göre, 2022'de küresel eğlence ve medya sektörünün toplam geliri yüzde 5,4 artarak 2,3 trilyon dolara ulaştı. Bu oran, Kovid-19 salgını sonrası ekonomilerin toparlanmaya başladığı 2021'de kaydedilen yüzde 10,6'lık büyümeye kıyasla bir yavaşlamaya işaret ediyor.
PwC'nin 53 bölgede, 13 eğlence ve medya segmentini kapsayan Küresel Eğlence ve Medya Sektörüne Bakış 2023-2027 araştırmasında, reklam verenler ve tüketicilerin medya harcamalarıyla ilgili analizlerle sonraki 5 yıla ilişkin öngörüler yer aldı.
Araştırmaya göre internet reklamcılığı yükselişini sürdürürken, oyun sektörü de güçlü büyüme potansiyeli ile dikkati çekiyor. Teknoloji, sektörün en önemli itici güçlerinden biri olarak öne çıkarken, üretken yapay zeka ve metaverse, eğlence ve medya deneyimini dönüştürerek yeni fırsatlar sunuyor.
Açıklamada görüşlerine yer verilen PwC Türkiye Eğlence ve Medya Sektörü lideri Murat Çolakoğlu, PwC'nin gelenekselleşen ve her sene sektörün ilgiyle takip ettiği Küresel Eğlence ve Medya Sektörüne Bakış raporunun eğlence ve medya sektöründe beklentilerin nasıl yeniden şekilleneceğine yönelik derinlemesine bir bakış açısı sunarken, büyümenin nasıl bir seyir izleyeceğini de ortaya koyduğunu ifade etti.
Çolakoğlu, "Araştırma bulgularına göre pandeminin ardından ciddi bir artış gösteren sektör büyüme hızının gelecek 5 yıl içinde düşme eğilimine gireceği öngörülüyor. Bu durum, şirketleri mevcut ve gelecekteki sektör ve tüketici trendlerini de dikkate alarak yepyeni stratejiler geliştirmeye zorluyor." açıklamasını yaptı.
Raporun Türkiye bulgularına bakıldığında 2022'de toplam 5,5 milyon dolara ulaşan sektör büyüklüğünün 2,4 milyon dolarının internet erişimi segmentinin ürettiği gelir olduğunu aktaran Çolakoğlu, şunları kaydetti:
"Bu gelirin yaklaşık yüzde 77'si mobil internet erişiminden elde ediliyor. E-ticaret ve dijital platformlarda geçirilen sürenin artması nedeniyle internet reklamcılığı büyümenin güçlü bir katalizörü. Bu segmentin gelirlerinin 2027'ye kadar yüzde 8,6 CAGR (Yıllık Bileşik Büyüme Oranı) ile artarak 2,3 milyar dolara ulaşması öngörülüyor. Diğer yandan dünyada olduğu gibi halen Türkiye'de de önemini koruyan TV reklam pazarı, Kovid-19 krizinden bu yana 2021'de yüzde 36 ve 2022'de yüzde 35 daha büyüyerek 448 milyon dolara ulaştı. Araştırmaya göre büyüme yavaşlayacak ancak segmentin yüzde 3,8'lik bir bileşik büyüme oranıyla 2027'de 539 milyon dolara ulaşması bekleniyor. Ayrıca Türkiye'de podcast segmenti de gelişmeye devam ediyor. 2022'de aylık dinleyici sayısının yüzde 13,8 artarak 11 milyona ulaşması, sektörün ne kadar dinamik bir potansiyele sahip olduğunun bir göstergesi."
Reklamcılık trilyon dolarlık ilk pazar olmaya çok yakın
Rapora göre, e-ticaret ve dijital platformlarda geçirilen sürenin artmasıyla gelecek yıllarda tüm dünyada şirketler satın alma ve karar aşamalarında tüketicilere ulaşabilmek için çok daha fazla harcama yapacak. Reklamcılığın 2025 yılında en büyük kategori olarak tüketici harcamalarını geride bırakacağı öngörülüyor.
Internet reklamcılığı kategorisi, 2022'de yüzde 8,1 büyüme kaydederek büyümenin güçlü bir katalizörü oldu. Rapor, küresel reklamcılık gelirlerinin 2022-2027 arasında 763,7 milyar dolardan 952,6 milyar dolara yükselerek yılda yaklaşık yüzde 4,5'lik bir yıllık bileşik büyüme oranına ulaşacağını da gösteriyor.
Bu eğilime göre, reklamcılık yıllık geliri 1 trilyon dolarına ulaşan 3 ana eğlence ve medya kategorisi içinde ilk kategori olma yolunda. Üçüncü ana kategori olan internet erişiminin de 2026'da tüketici harcamalarını geride bırakacağı tahmin ediliyor.
Tüketicinin eğlence ve medyaya yönelik harcamalarının genel harcamalar içerisindeki payının azalacağını gösteren rapora göre, 2023'te ortalama kişisel gelirin yüzde 0,53'ü olan kişi başı tüketici harcamaları 2027'de yüzde 0,45'ini oluşturacak.
Rapor, tüketici harcamalarının eğlence ve medya ürün ve hizmetlerine yönelik etkisinin azaldığına ve reklamcılığın etkisinin artışına dikkati çekiyor. Bu trend, sektör liderleri için şartları değiştiren ve kapsamlı bir yeniden değerlendirme ve değişimi zorunlu kılan etkenler arasında yer alıyor.
Türkiye'nin internet reklamcılığı pazarının toplam gelirleri 2022 yılında 1,6 milyar dolara ulaştı ve bu gelirlerin 2027'ye kadar yüzde 8,6 yıllık bileşik büyüme oranı ile artarak 2,3 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
Türkiye'de podcast sektörü güçlü bir büyüme yaşamaya devam ediyor. 2021'de 9,7 milyon olan aylık dinleyici sayısı 2022'de yüzde 13,8 artarak 11 milyona ulaştı.
Türkiye müzik, radyo ve podcast pazarı, 2021'de 79 milyon dolarken 2022'de 125 milyon dolara ulaştı. Toplam gelirin tahmin dönemi boyunca yüzde 11,6 CAGR ile artarak 2027'de 217 milyon dolara ulaşması öngörülüyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Türkiye'nin 2022 internet reklam geliri 1,6 milyar dolar
Türkiye'de internet reklamcılığı gelirleri 1,6 milyar dolara yükseldi.
Türkiye'nin internet reklamcılığı pazarının toplam gelirleri 2022'de 1,6 milyar dolara ulaştı ve bu gelirlerin 2027'ye kadar yüzde 8,6 yıllık bileşik büyüme oranı ile artarak 2,3 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
PwC, Küresel Eğlence ve Medya Sektörüne Bakış 2023-2027 raporunu yayımladı.
Bu yıl 24. sayısı hazırlanan rapora göre, 2022'de küresel eğlence ve medya sektörünün toplam geliri yüzde 5,4 artarak 2,3 trilyon dolara ulaştı. Bu oran, Kovid-19 salgını sonrası ekonomilerin toparlanmaya başladığı 2021'de kaydedilen yüzde 10,6'lık büyümeye kıyasla bir yavaşlamaya işaret ediyor.
PwC'nin 53 bölgede, 13 eğlence ve medya segmentini kapsayan Küresel Eğlence ve Medya Sektörüne Bakış 2023-2027 araştırmasında, reklam verenler ve tüketicilerin medya harcamalarıyla ilgili analizlerle sonraki 5 yıla ilişkin öngörüler yer aldı.
Araştırmaya göre internet reklamcılığı yükselişini sürdürürken, oyun sektörü de güçlü büyüme potansiyeli ile dikkati çekiyor. Teknoloji, sektörün en önemli itici güçlerinden biri olarak öne çıkarken, üretken yapay zeka ve metaverse, eğlence ve medya deneyimini dönüştürerek yeni fırsatlar sunuyor.
Açıklamada görüşlerine yer verilen PwC Türkiye Eğlence ve Medya Sektörü lideri Murat Çolakoğlu, PwC'nin gelenekselleşen ve her sene sektörün ilgiyle takip ettiği Küresel Eğlence ve Medya Sektörüne Bakış raporunun eğlence ve medya sektöründe beklentilerin nasıl yeniden şekilleneceğine yönelik derinlemesine bir bakış açısı sunarken, büyümenin nasıl bir seyir izleyeceğini de ortaya koyduğunu ifade etti.
Çolakoğlu, "Araştırma bulgularına göre pandeminin ardından ciddi bir artış gösteren sektör büyüme hızının gelecek 5 yıl içinde düşme eğilimine gireceği öngörülüyor. Bu durum, şirketleri mevcut ve gelecekteki sektör ve tüketici trendlerini de dikkate alarak yepyeni stratejiler geliştirmeye zorluyor." açıklamasını yaptı.
Raporun Türkiye bulgularına bakıldığında 2022'de toplam 5,5 milyon dolara ulaşan sektör büyüklüğünün 2,4 milyon dolarının internet erişimi segmentinin ürettiği gelir olduğunu aktaran Çolakoğlu, şunları kaydetti:
"Bu gelirin yaklaşık yüzde 77'si mobil internet erişiminden elde ediliyor. E-ticaret ve dijital platformlarda geçirilen sürenin artması nedeniyle internet reklamcılığı büyümenin güçlü bir katalizörü. Bu segmentin gelirlerinin 2027'ye kadar yüzde 8,6 CAGR (Yıllık Bileşik Büyüme Oranı) ile artarak 2,3 milyar dolara ulaşması öngörülüyor. Diğer yandan dünyada olduğu gibi halen Türkiye'de de önemini koruyan TV reklam pazarı, Kovid-19 krizinden bu yana 2021'de yüzde 36 ve 2022'de yüzde 35 daha büyüyerek 448 milyon dolara ulaştı. Araştırmaya göre büyüme yavaşlayacak ancak segmentin yüzde 3,8'lik bir bileşik büyüme oranıyla 2027'de 539 milyon dolara ulaşması bekleniyor. Ayrıca Türkiye'de podcast segmenti de gelişmeye devam ediyor. 2022'de aylık dinleyici sayısının yüzde 13,8 artarak 11 milyona ulaşması, sektörün ne kadar dinamik bir potansiyele sahip olduğunun bir göstergesi."
Reklamcılık trilyon dolarlık ilk pazar olmaya çok yakın
Rapora göre, e-ticaret ve dijital platformlarda geçirilen sürenin artmasıyla gelecek yıllarda tüm dünyada şirketler satın alma ve karar aşamalarında tüketicilere ulaşabilmek için çok daha fazla harcama yapacak. Reklamcılığın 2025 yılında en büyük kategori olarak tüketici harcamalarını geride bırakacağı öngörülüyor.
Internet reklamcılığı kategorisi, 2022'de yüzde 8,1 büyüme kaydederek büyümenin güçlü bir katalizörü oldu. Rapor, küresel reklamcılık gelirlerinin 2022-2027 arasında 763,7 milyar dolardan 952,6 milyar dolara yükselerek yılda yaklaşık yüzde 4,5'lik bir yıllık bileşik büyüme oranına ulaşacağını da gösteriyor.
Bu eğilime göre, reklamcılık yıllık geliri 1 trilyon dolarına ulaşan 3 ana eğlence ve medya kategorisi içinde ilk kategori olma yolunda. Üçüncü ana kategori olan internet erişiminin de 2026'da tüketici harcamalarını geride bırakacağı tahmin ediliyor.
Tüketicinin eğlence ve medyaya yönelik harcamalarının genel harcamalar içerisindeki payının azalacağını gösteren rapora göre, 2023'te ortalama kişisel gelirin yüzde 0,53'ü olan kişi başı tüketici harcamaları 2027'de yüzde 0,45'ini oluşturacak.
Rapor, tüketici harcamalarının eğlence ve medya ürün ve hizmetlerine yönelik etkisinin azaldığına ve reklamcılığın etkisinin artışına dikkati çekiyor. Bu trend, sektör liderleri için şartları değiştiren ve kapsamlı bir yeniden değerlendirme ve değişimi zorunlu kılan etkenler arasında yer alıyor.
Türkiye'nin internet reklamcılığı pazarının toplam gelirleri 2022 yılında 1,6 milyar dolara ulaştı ve bu gelirlerin 2027'ye kadar yüzde 8,6 yıllık bileşik büyüme oranı ile artarak 2,3 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
Türkiye'de podcast sektörü güçlü bir büyüme yaşamaya devam ediyor. 2021'de 9,7 milyon olan aylık dinleyici sayısı 2022'de yüzde 13,8 artarak 11 milyona ulaştı.
Türkiye müzik, radyo ve podcast pazarı, 2021'de 79 milyon dolarken 2022'de 125 milyon dolara ulaştı. Toplam gelirin tahmin dönemi boyunca yüzde 11,6 CAGR ile artarak 2027'de 217 milyon dolara ulaşması öngörülüyor.
Haftanın popüler haberleri
TSKB'nın kurumsal yönetim ilkelerine uyumu 97 puan aldı
Türkiye Sınai Kalkınma Bankası A.Ş.'nin kurumsal yönetim ilkelerine uyumu Saha Kurumsal Yönetim şirketi tarafından yapılan derecelendirmede 97 puan aldı.
Arena Finans'ın yeni şirket ünvanı Tera Finans oldu
Arena Finans Faktoring A.Ş.'nin yeni şirket ünvanı Tera Finans Faktoring A.Ş. oldu.
Enerji verimliliğine 20 milyar dolar yatırım yapılacak
Türkiye'nin enerji dönüşümü ve yenilenebilirde 2035 yol haritası açıklandı.
Bakan Bolat: Enflasyonda hızlı bir iniş sürecine gireceğiz
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, ÖNSİAD'ın toplantısında konuştu.
İstanbul Odalar ve Borsa Müşterek Toplantısı yapıldı
İstanbul Odalar ve Borsa Müşterek Toplantısı, İstanbul Ticaret Borası (İSTİB) genel merkez binasında düzenlendi.
Sermaye Piyasaları Kongresi 10 Aralık'ta
Türkiye Sermaye Piyasaları Kongresi’nin sekizincisi, 10 Aralık 2024 tarihinde gerçekleşecek.
Bursa TEKSİDER Başkanlığına Nermin Ceyhan seçildi
Tekstil ve Konfeksiyon Sanayi İş İnsanları Derneği’nin (TEKSİDER) Başkanlığına Nermin Ceyhan seçildi.
TOBB açıkladı: Kurulan şirket sayısı azaldı
Kurulan şirket sayısında geçen yılın aynı ayına göre % 6,7 azalma oldu.
YourEye, yapay zeka tabanlı çözümler sunuyor
YourEye, yapay zeka tabanlı görüntü işleme teknolojileriyle sektörel çözümler sunuyor.
Destek Patent, İnovasyon Şampiyonları arasında yerini aldı
Destek Patent CEO’su Faruk Yamankaradeniz, ödülünü Gençlik ve Spor Bakanı Dr. Osman Aşkın Bak ve TİM Başkanı Mustafa Gültepe’nin elinden aldı.
E-ticaretçiler Kasım'da rekor satış bekliyor
Türkiye'de e-ticaret sektörü "kasım rüzgarı"nda 500 milyar liralık rekor ciro bekliyor.
Atamalar Resmi Gazete'de yayımlandı
Kamu kurum ve kuruluşlarına yapılan atamalar Resmi Gazete'de yayımlandı.
Tübitak, dünyanın en büyük kitap fuarı Frankfurt Kitap Fuarı’nda
Tübitak, Almanya’nın Frankfurt şehrinde düzenlenen dünyanın en büyük kitap fuarında!
Loras Holding'ten söylentilere yalanlama
Loras Holding, haber ve söylentilere KAP aracılığı ile yanıt verdi.
Yeo Teknoloji ile Defic Globe ortaklık kurdu
Yeo Teknoloji ile Defic Globe ortaklık kurduğunu KAP'a bildirdi.
Hayati Tanrıverdi, Hopi'de CPO pozisyonuna atandı
Hayati Tanrıverdi CPO olarak atandı.
BYD, Türkiye yapılanmasında Tilbe Polat'ı kadrosuna kattı
BYD Türkiye’nin Pazarlama Direktörü Tilbe Polat oldu.
Mihrican Ünlü Hopi’de CGDO pozisyonuna atandı
Mihrican Ünlü Hopi’deki kariyerine Chief Growth & Data Officer (CGDO) olarak devam edecek.
TSPB'den Dijital Finans, Teknoloji ve Hukuk Sertifika Programı
TSPB 8 Kasım 2024 - 12 Şubat 2025 tarihleri arasında gerçekleştirilmek üzere “Dijital Finans, Teknoloji ve Hukuk Sertifika Programı” çevrim içi olarak planlandı.
BEKO ve C2FO’dan Tedarikçi Finansmanında örnek başarı
C2FO’nun Türkiye’de Beko ile gerçekleştirdiği ve 400 milyon dolarlık işlem hacmine ulaşan çalışma, global ölçekte örnek bir başarı hikayesi olarak yayınlandı.
Dr. Aslı Aktümen “Sosyal medyanın olumsuz etkilerine dikkat”
Dr. Aslı Aktümen, Bursader toplantısında dinleyicilere bilgiler verdi.
İş dünyasının kadın aktörleri GİFED ev sahipliğinde toplandı
Girişimci İş Kadınları Federasyonu (GİFED), bünyesindeki sekiz şehrin iş kadınlarının katılımları ile Bursa’da toplandı.
ICA, IRF Kongresi’nde ödül kazandı
ICA, IRF Kongresi’nde “Trafik Yönetimi ve Akıllı Ulaşım Sistemleri” kategorisinde ödül kazandı.
TOBB açıkladı: Kurulan şirket sayısında azalma var
Kurulan şirket sayısında geçen yılın aynı ayına göre % 6,7 azalma oldu.
Eylül'de kartlarla 1,45 trilyon lira ödendi
Kartlı ödemeler eylülde 1,45 trilyon lira oldu.
Bakan Kacır: Sağlık teknolojilerinde bir Turcorn’umuz yok
Ülkemiz teknoloji ekosistemi bugüne dek milyar dolar değerlemeyi aşan 7 teknoloji girişimi, bizim ifademizle Turcorn çıkardı ama henüz sağlık teknolojilerinde bir Turcorn’umuz yok.
Lyten, Nevada'daki fabrikasına 1 milyar dolarlık yatırım yapacak
ABD'li startup Lyten, Nevada'daki lityum-kükürt batarya fabrikasına 1 milyar dolardan fazla yatırım yapacak.
MEXT, dijital ve yeşil dönüşüm için köprü olmayı hedefliyor
MEXT, Türkiye ve AB arasında dijital ve yeşil dönüşüm için köprü olmayı hedefliyor.
Voleybol Federasyonu Başkanlığına Mehmet Akif Üstündağ seçildi
Türkiye Voleybol Federasyonu Başkanlığına Mehmet Akif Üstündağ yeniden seçildi.
Marmara Park AVM “Bronz Stevie Ödülü”nü kazandı
Marmara Park AVM, “Mesut Abi Merhaba” Projesiyle “Bronz Stevie Ödülü” nü Kazandı.
Ünye Limanı’nı OYAK Çimento işletecek
OYAK Çimento, Ordu Büyükşehir Belediyesi tarafından düzenlenen Ünye Limanı İşletmeciliği Kiralanması İhalesi’nde en yüksek teklifi sundu ve ihaleyi kazandı.
İzocam, WCM Modelini tüm tesislerinde uygulamaya başladı
İzocam, Haziran ayında Eskişehir Tesisi’ndeki belgelendirme süreçlerini de tamamlayarak WCM Modelini tüm tesislerinde uygulamaya başladı.
Eureka etkinliği 22 Ekim'de başlıyor
Eureka’24, katılımcılarına girişim kültürünü öğretme, farklı girişimleri tanıtma, girişimcilerle birebir iletişime geçme, network ağını güçlendirme imkanı sunuyor.
Hisarcıklıoğlu'ndan ICCD üyelerine: Aramızdaki iş birliğini artırmalıyız
İslam Ticaret ve Kalkınma Odası (ICCD) toplantısı İstanbul'da yapıldı.
Şanlıurfa TSO duyurdu: "Şanlıurfa pamuğu" coğrafi işaretle tescillendi
Şanlıurfa Ticaret ve Sanayi Odası (ŞUTSO) tarafından başvurusu yapılan "Şanlıurfa pamuğu" coğrafi işaretle tescil edildi.
Aksaray'dan üzücü haber! Tur otobüsü devrildi
Aksaray'da tur otobüsünün devrilmesi sonucu 6 kişi öldü, 25 kişi yaralandı.
Hindistan MB Başkanı Shaktikanta Das'tan yapay zeka endişesi
Hindistan Merkez Bankası Başkanı, yapay zekanın artan kullanımından kaynaklanan finansal istikrar riskleri konusunda uyardı.
Cosmos Yatırım Holding yeni adrese taşındı
Cosmos Yatırım Holding A.Ş. Oruçreis Mahallesi Tekstilkent Caddesi A Blok No :12/B İç Kapı No :154 Esenler/İstanbul adresine taşındı.
Fenerbahçe Futbol A.Ş. Yönetim Kurulu görev dağılımı yapıldı
Fenerbahçe Futbol A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanlığına Ali Yıldırım Koç seçildi.
Serdar Marangoz'a Aydem'de üst yönetim görevi
Aydem Yenilenebilir Enerji A.Ş. üst yönetim değişikliği yapıldı.