Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu 2025 ilk yarıyılda aldatıcı reklamlara geçit vermedi
Haber Giriş Tarihi: 14.07.2025 14:39
Haber Güncellenme Tarihi: 14.07.2025 14:45
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Ticaret Bakanlığı 2025 yılının ilk 6 ayında reklamlarıyla tüketicileri aldatan, aldatmaya çalışan şirketleri tespit ederek haksız kazanca geçit vermedi.
Ticaret Bakanlığı 2025 yılı Ocak - Haziran ayları arasında yaptığı denetimleri, uyguladığı cezaları kamuoyuyla paylaştı.
Ticaret Bakanlığından paylaşılan veriler ve açıklama şu şekilde oldu:
"2025 Yılı İlk 6 Ayda;
İncelenen Dosya Sayısı:12.499
Mevzuata Aykırı Dosya Sayısı: 753
Uygulanan Cezalar: 141 milyon TL – idari para cezası, reklam durdurma ve erişim engeli
Tüketicilerin işlemlerden kaynaklı mağduriyetlerinin önlenmesi, hak ve menfaatlerinin korunması amacıyla, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında, aldatıcı reklamlar ve haksız ticari uygulamalar düzenlenmekte olup; tüketicilere hitap eden her türlü reklam ve tanıtım, aldatıcılık, bilgi ve tecrübe eksikliğinin istismarı ve ekonomik çıkarların etkilenmesi gibi unsurlar bakımından Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu tarafından titizlikle incelenmektedir.
Ticaret Bakanlığı Tarafından 2025 Yılının İlk 6 Ayında, Gıda, Sağlık, İletişim ve Çok Sayıda Sektörden 12.499 Dosya İncelendi
Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, 2025 yılının ilk yarısında, gıda, sağlık, iletişim ve örtülü reklamlar dâhil olmak üzere farklı sektörlere ilişkin toplam 12.499 dosya değerlendirmiştir.
İncelemeler, hem Ticaret Bakanlığı'na ulaşan başvurular hem de tüketici mağduriyetine dönüşmeden tespit edilen aykırılıklar doğrultusunda yürütülmekte; böylece önleyici tedbirlerle tüketici haklarının korunmasına katkı sağlanmaktadır.
Ticaret Bakanlığı 2025’in İlk Yarısında 838 Dosyayı Karara Bağladı
Ticaret Bakanlığı tarafından 2025 yılının ilk yarısında incelenen 12.499 dosyadan, 11.657’si mevzuatta yer alan başvuru koşullarını taşımaması veya kapsam dışı olması nedeniyle işleme alınmamıştır. Kalan 842 dosyadan ise 838’i Reklam Kurulu gündeminde değerlendirilerek karara bağlanmıştır. Ayrıca, 4 dosya hakkında ise tüketicilerin mağduriyet yaşamaması amacıyla, Kurul kararı verilinceye kadar tedbiren durdurma uygulanmasına hükmedilmiştir.
Son dönemde; elektrikli araçların sürüş menzili bilgileriyle ilgili tanıtımlar, hızla artan kullanıcı sayısına sahip müzik, video ve medya içerik platformlarında abonelik süreçlerini tüketici açısından karmaşık hâle getiren ve “karanlık ticari tasarım” olarak adlandırılan uygulamalar gibi çeşitli alanlara ilişkin başvurular Kurul gündemine gelmiştir.
Reklam Kurulu kararlarına https://ticaret.gov.tr/tuketici/ticari-reklamlar/reklam-kurulu-kararlari adresinden kamuoyunca erişilebilmektedir.
Mevzuata Aykırılık nedeniyle 141 Milyon TL’yi Aşan İdari Para Cezası Uygulandı
Reklam Kurulu gündeminde görüşülen 838 dosyadan 753’ü ilgili mevzuata aykırı bulunmuştur. Bu kapsamda:
456 dosya için durdurma cezası,
17 dosya için durdurma ve erişim engeli cezası,
2 dosya için düzeltme kararı,
225 dosya için idari para ve durdurma cezası,
13 dosya için idari para, durdurma ve erişim engeli cezası uygulanmıştır.
Ticaret Bakanlığı tarafından toplamda 141.123.032 TL idari para cezası kesilmiştir.
Ayrıca:
40 dosyada tüketici mağduriyetlerinin önlenmesi amacıyla yalnızca erişim engeli tedbiri uygulanmasına karar verilmiş,
85 dosya ise mevzuata aykırı bulunmamıştır.
Tüketicilere ve Satıcılara Güvenli ve Şeffaf Alışveriş İçin Öneriler
Tüketicilerin alışveriş tercihlerini önemli ölçüde etkileyen indirimli satış tanıtımları, Ticaret Bakanlığı tarafından yakından takip edilmektedir. Özellikle yılın belirli dönemlerinde farklı kampanya isimleriyle gerçekleştirilen indirimli satış reklamlarında, mevzuata aykırı bulunan tanıtımlara gerekli idari yaptırımlar uygulanmaktadır.
Tüketicilerin indirim kampanyalarında mağduriyet yaşamamaları için şu hususlara dikkat etmeleri büyük önem arz etmektedir:
Alışveriş öncesinde ihtiyaçlarını doğru şekilde belirlemeleri,
Satıcı veya sağlayıcı hakkında ön araştırma yapmaları,
Satın alınacak mal veya hizmetin benzer ürünlerle fiyat karşılaştırmasını yapmaları,
İndirim tutarına ve oranlarına dikkat etmeleri,
İnternet sitesi adresinin satıcı veya sağlayıcıya ait olup olmadığını kontrol etmeleri,
Sosyal medya üzerinden yönlendirilen sayfalara karşı dikkatli olmaları,
İnternet sitesinde SSL sertifikası, 3D secure gibi güvenlik unsurlarının bulunup bulunmadığını kontrol etmeleri,
Ödeme yapmadan önce sunulan ön bilgilendirmeleri dikkatle okumaları.
Öte yandan, indirimli satış kampanyası düzenleyen satıcı ve sağlayıcıların ise şu hususlara özen göstermesi gerekmektedir:
İndirimli satışların başlangıç ve bitiş tarihlerini, ayrıca satışa sunulan mal veya hizmet miktarı sınırlıysa bu miktarı açık ve anlaşılır bir şekilde belirtmeleri,
Hangi mal veya hizmetlerin indirim kapsamında olduğu ve uygulanacak indirim oranlarıyla ilgili yanıltıcı ifade veya görüntülere yer vermemeleri,
İndirim miktarı veya oranını belirlerken, indirimin başladığı tarihten önceki otuz gün içinde uygulanan en düşük fiyatı esas almaları ve bu indirimin öncesindeki fiyat bilgisini reklamlarda paylaşmaları,
Fiyatın geçerlilik süresi veya stok sınırı varsa, bu bilgileri reklamlarda açıkça belirtmeleri.
Diğer taraftan, reklam verenler, reklam ajansları, mecra kuruluşları, satıcılar, sağlayıcılar, aracı hizmet sağlayıcılar ve reklamcılık alanındaki tüm kişi, kurum ve kuruluşlara yol gösterici olması amacıyla, Reklam Kurulu kararları doğrultusunda Ticaret Bakanlığı’nca hazırlanan “Fiyat Bilgisi İçeren Reklamlar ile İndirimli Satış Reklamları ve Ticari Uygulamaları Hakkında Kılavuz”, https://tuketici.ticaret.gov.tr/haberler/fiyat-bilgisi-iceren-reklamlar-ile-indirimli-satis-reklamlari-ve-ticari-uygulamalari-hakkinda-kilavuz-guncellendi adresinde kamuoyuyla paylaşılmıştır."
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Reklam Kurulu aldatıcı reklamlara geçit vermiyor
Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu 2025 ilk yarıyılda aldatıcı reklamlara geçit vermedi
Ticaret Bakanlığı 2025 yılının ilk 6 ayında reklamlarıyla tüketicileri aldatan, aldatmaya çalışan şirketleri tespit ederek haksız kazanca geçit vermedi.
Ticaret Bakanlığı 2025 yılı Ocak - Haziran ayları arasında yaptığı denetimleri, uyguladığı cezaları kamuoyuyla paylaştı.
Ticaret Bakanlığından paylaşılan veriler ve açıklama şu şekilde oldu:
"2025 Yılı İlk 6 Ayda;
İncelenen Dosya Sayısı:12.499
Mevzuata Aykırı Dosya Sayısı: 753
Uygulanan Cezalar: 141 milyon TL – idari para cezası, reklam durdurma ve erişim engeli
Tüketicilerin işlemlerden kaynaklı mağduriyetlerinin önlenmesi, hak ve menfaatlerinin korunması amacıyla, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında, aldatıcı reklamlar ve haksız ticari uygulamalar düzenlenmekte olup; tüketicilere hitap eden her türlü reklam ve tanıtım, aldatıcılık, bilgi ve tecrübe eksikliğinin istismarı ve ekonomik çıkarların etkilenmesi gibi unsurlar bakımından Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu tarafından titizlikle incelenmektedir.
Ticaret Bakanlığı Tarafından 2025 Yılının İlk 6 Ayında, Gıda, Sağlık, İletişim ve Çok Sayıda Sektörden 12.499 Dosya İncelendi
Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, 2025 yılının ilk yarısında, gıda, sağlık, iletişim ve örtülü reklamlar dâhil olmak üzere farklı sektörlere ilişkin toplam 12.499 dosya değerlendirmiştir.
İncelemeler, hem Ticaret Bakanlığı'na ulaşan başvurular hem de tüketici mağduriyetine dönüşmeden tespit edilen aykırılıklar doğrultusunda yürütülmekte; böylece önleyici tedbirlerle tüketici haklarının korunmasına katkı sağlanmaktadır.
Ticaret Bakanlığı 2025’in İlk Yarısında 838 Dosyayı Karara Bağladı
Ticaret Bakanlığı tarafından 2025 yılının ilk yarısında incelenen 12.499 dosyadan, 11.657’si mevzuatta yer alan başvuru koşullarını taşımaması veya kapsam dışı olması nedeniyle işleme alınmamıştır. Kalan 842 dosyadan ise 838’i Reklam Kurulu gündeminde değerlendirilerek karara bağlanmıştır. Ayrıca, 4 dosya hakkında ise tüketicilerin mağduriyet yaşamaması amacıyla, Kurul kararı verilinceye kadar tedbiren durdurma uygulanmasına hükmedilmiştir.
Son dönemde; elektrikli araçların sürüş menzili bilgileriyle ilgili tanıtımlar, hızla artan kullanıcı sayısına sahip müzik, video ve medya içerik platformlarında abonelik süreçlerini tüketici açısından karmaşık hâle getiren ve “karanlık ticari tasarım” olarak adlandırılan uygulamalar gibi çeşitli alanlara ilişkin başvurular Kurul gündemine gelmiştir.
Reklam Kurulu kararlarına https://ticaret.gov.tr/tuketici/ticari-reklamlar/reklam-kurulu-kararlari adresinden kamuoyunca erişilebilmektedir.
Mevzuata Aykırılık nedeniyle 141 Milyon TL’yi Aşan İdari Para Cezası Uygulandı
Reklam Kurulu gündeminde görüşülen 838 dosyadan 753’ü ilgili mevzuata aykırı bulunmuştur. Bu kapsamda:
456 dosya için durdurma cezası,
17 dosya için durdurma ve erişim engeli cezası,
2 dosya için düzeltme kararı,
225 dosya için idari para ve durdurma cezası,
13 dosya için idari para, durdurma ve erişim engeli cezası uygulanmıştır.
Ticaret Bakanlığı tarafından toplamda 141.123.032 TL idari para cezası kesilmiştir.
Ayrıca:
40 dosyada tüketici mağduriyetlerinin önlenmesi amacıyla yalnızca erişim engeli tedbiri uygulanmasına karar verilmiş,
85 dosya ise mevzuata aykırı bulunmamıştır.
Tüketicilere ve Satıcılara Güvenli ve Şeffaf Alışveriş İçin Öneriler
Tüketicilerin alışveriş tercihlerini önemli ölçüde etkileyen indirimli satış tanıtımları, Ticaret Bakanlığı tarafından yakından takip edilmektedir. Özellikle yılın belirli dönemlerinde farklı kampanya isimleriyle gerçekleştirilen indirimli satış reklamlarında, mevzuata aykırı bulunan tanıtımlara gerekli idari yaptırımlar uygulanmaktadır.
Tüketicilerin indirim kampanyalarında mağduriyet yaşamamaları için şu hususlara dikkat etmeleri büyük önem arz etmektedir:
Alışveriş öncesinde ihtiyaçlarını doğru şekilde belirlemeleri,
Satıcı veya sağlayıcı hakkında ön araştırma yapmaları,
Satın alınacak mal veya hizmetin benzer ürünlerle fiyat karşılaştırmasını yapmaları,
İndirim tutarına ve oranlarına dikkat etmeleri,
İnternet sitesi adresinin satıcı veya sağlayıcıya ait olup olmadığını kontrol etmeleri,
Sosyal medya üzerinden yönlendirilen sayfalara karşı dikkatli olmaları,
İnternet sitesinde SSL sertifikası, 3D secure gibi güvenlik unsurlarının bulunup bulunmadığını kontrol etmeleri,
Ödeme yapmadan önce sunulan ön bilgilendirmeleri dikkatle okumaları.
Öte yandan, indirimli satış kampanyası düzenleyen satıcı ve sağlayıcıların ise şu hususlara özen göstermesi gerekmektedir:
İndirimli satışların başlangıç ve bitiş tarihlerini, ayrıca satışa sunulan mal veya hizmet miktarı sınırlıysa bu miktarı açık ve anlaşılır bir şekilde belirtmeleri,
Hangi mal veya hizmetlerin indirim kapsamında olduğu ve uygulanacak indirim oranlarıyla ilgili yanıltıcı ifade veya görüntülere yer vermemeleri,
İndirim miktarı veya oranını belirlerken, indirimin başladığı tarihten önceki otuz gün içinde uygulanan en düşük fiyatı esas almaları ve bu indirimin öncesindeki fiyat bilgisini reklamlarda paylaşmaları,
Fiyatın geçerlilik süresi veya stok sınırı varsa, bu bilgileri reklamlarda açıkça belirtmeleri.
Diğer taraftan, reklam verenler, reklam ajansları, mecra kuruluşları, satıcılar, sağlayıcılar, aracı hizmet sağlayıcılar ve reklamcılık alanındaki tüm kişi, kurum ve kuruluşlara yol gösterici olması amacıyla, Reklam Kurulu kararları doğrultusunda Ticaret Bakanlığı’nca hazırlanan “Fiyat Bilgisi İçeren Reklamlar ile İndirimli Satış Reklamları ve Ticari Uygulamaları Hakkında Kılavuz”, https://tuketici.ticaret.gov.tr/haberler/fiyat-bilgisi-iceren-reklamlar-ile-indirimli-satis-reklamlari-ve-ticari-uygulamalari-hakkinda-kilavuz-guncellendi adresinde kamuoyuyla paylaşılmıştır."
Haftanın popüler haberleri
Solmaz İşeri, Politeknik Finans Müdürü olarak atandı
Politeknik Metal Sanayii Finans Müdürlüğüne Solmaz İşeri atandı.
Günseli Özen: Cİ neden önemli, Turuncu Etiket neden gerekli?
Tarım Bakanlığı, Turuncu Etiketli Cİ ürünler için harekete geçti.
Türk Telekom, varlık kiralama şirketi kuracak
Türk Telekomünikasyon AŞ, anonim şirket statüsünde varlık kiralama şirketi kurulmasına karar verdi.
Zeyyad Derya Akçer, Burçelik Genel Müdürü oldu
Burçelik, şirketin Genel Müdürlük görevine Zeyyad Derya Akçer'in atandığını duyurdu.
Reklam Kurulu aldatıcı reklamlara geçit vermiyor
Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu 2025 ilk yarıyılda aldatıcı reklamlara geçit vermedi
Küresel alışveriş uygulamaları sahilleri ele geçirdi
TÜİK ve Ulaştırma Bakanlığı verilerine göre, yaz aylarında otobüs, tren ve uçak yolculuklarında %35'in üzerinde artış yaşanırken, bu kitlesel hareketlilik dijital pazarlama dünyasında yeni stratejileri zorunlu kılıyor.
Seyhan Koçak, Zirvede Kadın Var etkinliği düzenliyor
“ZİRVEDE KADIN VAR!”, Toltek Koçluk Eğitim ve Danışmanlık Kurucusu Seyhan Koçak’ın yıllara yayılan birikiminin ve vizyonunun somut bir yansıması olarak hayata geçiyor.
Treasy, 1.1 milyon dolar yatırım aldı
Treasy, Apy Ventures liderliğinde 1.1 milyon dolar yatırım aldı.
OpenAI, Google Chrome'a rakip web tarayıcısı yayınlayacak
OpenAI, Google Chrome'a rakip olacak bir web tarayıcısı yayınlayacak.
Yapay zeka robotları tarımda ilaçların ve işçilerin yerini alıyor
Yapay zeka robotları zararlı otları yok eden ilaçların ve çiftlik işçilerinin yerini alıyor.
Mayıs'ta yıllık cari açık 16 milyar dolar seviyesinde yatay seyretti
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Mayıs ayı ile ilgili cari açık verilerini paylaştı.
Doğadan’ın Genel Müdürü Serhan Selek oldu
Doğadan’a Genel Müdür olarak Serhan Selek atandı.
Cengiz Yıldız, Yemeksepeti Pay Finans Direktörü olarak atandı
Yemeksepeti Pay’de Mali İşler Direktörü görevine atanan Cengiz Yıldız, şirkette daha önce Muhasebe, Vergi ve Bütçe & Raporlama Kıdemli Müdürü olarak görev yaptı.
Epson Türkiye Ülke Müdürü Yalın Vanlıoğlu oldu
Yalın Vanlıoğlu, Epson’un Türkiye Ülke Müdürü oldu.
Ömer Ertüm, Vodafone Türkiye Kurumsal İletişim Müdürü oldu
Ömer Ertüm, Vodafone Türkiye’nin Kurumsal İletişim Müdürü olarak göreve başladı.
TMSF Kurulu Başkanlığına yeniden Fatin Rüştü Karakaş atandı
Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF) Kurulu Başkanlığına yeniden Fatin Rüştü Karakaş atandı.
Serbest bölgelerden 6 ayda 13,8 milyar dolarlık ticaret yapıldı
Türkiye'nin üretim üslerinden serbest bölgelerin ticaret hacmi yılın ilk yarısında 13 milyar 823 milyon dolar oldu.
DS Automobiles, DS'in 70. yılını kutladı
L'Aventure DS ile işbirliği içinde düzenlenen retrospektif, çok sayıda DS modelini bir araya getirdi.
Eski tip ehliyetlerin kullanımı 1 Ağustos'ta son bulacak
Eski tip ehliyetler 1 Ağustos'ta geçerliliğini yitirecek.
Mağaza ve dijital kanallar arasındaki sınırlar kalkıyor
TÜSİAD “Perakende Pazarının Geleceği ve Küresel Trendler” Raporunu tanıttı.
Dünya Borsaları İstanbul'da buluşuyor
Borsa İstanbul, 64. Dünya Borsalar Federasyonu Genel Kurulu ve Yıllık Toplantısına 21-23 Ekim 2025 tarihlerinde İstanbul’da ev sahipliği yapacak.
45 ilin ihracatı yılın ilk yarısında arttı
İlk 6 ayda 20 ilin ihracatı 1 milyar doların üzerine çıktı, 45 ilde ihracat artışı gerçekleşti.
LGS sınav sonuçları açıklandı
Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamında 15 Haziran'da yapılan merkezi sınavın sonuçları, "meb.gov.tr" adresinden öğrenilebilecek.
TEGV’li çocuklar DigiZoo’da dijital keşfe çıktı
Katılım Emeklilik DigiZoo’da TEGV’li çocuklar dijital keşfe çıktı.
Merve Özmen: Jetlid, 10 bin kişiye gelir kapısı açtı
Türkiye’nin ilk tedarikçi-satış ortağı dijital platformu Jetlid, 10 bin kişiye gelir kapısı açtı.
Hindistanlı Vav’ın iletişim çalışmaları İnomist’e emanet
Hindistanlı biyoteknoloji devi Vav’ın iletişim çalışmaları İnomist’e emanet.
Sağlık Bakan Yardımcılığına Prof. Dr. Nurullah Okumuş atandı
Resmi Gazete'de yayımlanan atama kararına göre Sağlık Bakan Yardımcılığına Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. Nurullah Okumuş atandı.
Redington, TXOne Networks’ün Yetkili Distribütörü oldu
OT sistemleri için yenilikçi siber güvenlik çözümlerinde global lider TXOne Networks, Redington ile stratejik bir iş birliğine imza attı.
Narkokim, gümrüklerde uyuşturucu geçişlerine geçit vermiyor
Operasyonlarda; 665 kilogram esrar, 344 kilogram metamfetamin, 80 kilogram khat, 63 kilogram kokain cinsi uyuşturucu maddeler yakalandı.
Brezilya, biyoyakıt harmanlama zorunluluğunu yüzde 30’a çıkardı
Brezilya Ulusal Enerji Politikası Konseyi (CNPE) biyoyakıtların harmanlama oranını yüzde 30’a yükseltti.
X'te CEO vedası! Linda Yaccarino istifa etti
Elon Musk’ın Mayıs 2023’te sosyal medya platformu X’in (eski adıyla Twitter) CEO’luk koltuğunu teslim ettiği Linda Yaccarino, görevinden istifa ettiğini duyurdu.
İlk 6 ayda 108,8 milyon yolcu seyahat etti
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, ocak-haziran döneminde hava yolunu kullanan yolcu sayısının, 108,8 milyona ulaştığını bildirdi.
LGS sınav sonuçları 11 Temmuz'da saat 10.00'da açıklanacak
LGS sonuçları yarın saat 10.00'da açıklanacak. 14-24 Temmuz arasında ise tercihler alınacak. Yerleştirme sonuçları da 4 Ağustos'ta açıklanacak.
İletişim Başkanlığında devir teslim yapıldı
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Burhanettin Duran, görevi Fahrettin Altun'dan devraldı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Bahçeli'yi kabul etti
Cumhurbaşkanı Erdoğan, MHP Genel Başkanı Bahçeli'yi Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde kabul etti.
EWA programının 2025 isimleri belli oldu
Kadınların öncülüğündeki erken aşama tarım ve gıda girişimlerini desteklemek amacıyla yürütülen EWA Programı kapsamında yer alacak 15 girişim belirlendi.
Rusal, EcoVadis'ten aldığı puanı yükseltti
RUSAL, EcoVadis küresel tedarikçi sürdürülebilirlik puanlamasındaki güçlü konumunu güçlendirdi.
Anadolu Grubu’na Extel’den 7 Ödül
Extel Anketi’nde Anadolu Grubundan Burak Başarır En İyi CEO, Onur Çevikel En İyi CFO ödüllerine layık görüldü. Anadolu Grubu toplamda 7 ödül aldı.
Yapı Kredi'den BANKO hizmeti
Yeni nakit yönetimi ürünü Yapı Kredi BANKO hizmete sunuldu.
BDDK'dan Albayrak ve Adil Tasarruf Finansman şirketlerine izin
10 Temmuz 2025 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan BDDK Kararında Albayrak ve Adil Tasarruf Finansman şirketlerine faaliyet izni verildi.