Küresel alışveriş uygulamaları sahilleri ele geçirdi
Küresel alışveriş uygulamaları sahilleri ele geçirdi
TÜİK ve Ulaştırma Bakanlığı verilerine göre, yaz aylarında otobüs, tren ve uçak yolculuklarında %35'in üzerinde artış yaşanırken, bu kitlesel hareketlilik dijital pazarlama dünyasında yeni stratejileri zorunlu kılıyor.
Haber Giriş Tarihi: 14.07.2025 13:51
Haber Güncellenme Tarihi: 14.07.2025 13:54
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Türkiye’de yaz aylarında tatil göçüyle birlikte tüketici alışkanlıkları da değişiyor. Uzakdoğu kökenli global alışveriş platformları, lokasyon bazlı stratejilerle sahillere inerken, Clickzone Kurucu Ortağı Alper Boyer bu dönemin “herkese aynı reklam” anlayışını sona erdirdiğini vurguluyor: “Büyük şehirde işe yarayan kampanya, sahilde ses getirmeyebilir. Tüketiciyi sadece nerede değil, nasıl hissettiğiyle birlikte yakalamak gerekiyor.”
Türkiye'de her yaz yaklaşık 15 milyon kişinin tatil ve memleket ziyaretleri için şehir değiştirmesi turizm sektörünü hareketlendirirken dijital tüketim alışkanlıklarını da köklü şekilde dönüştürüyor. TÜİK ve Ulaştırma Bakanlığı verilerine göre, yaz aylarında otobüs, tren ve uçak yolculuklarında %35'in üzerinde artış yaşanırken, bu kitlesel hareketlilik dijital pazarlama dünyasında yeni stratejileri zorunlu kılıyor.
Popüle r uluslararası e-ticaret siteleri Ege ve Akdeniz bölgelerinde kullanıldı
2024 yaz sezonunda yeni nesil global bir e-ticaret uygulaması, "Trend Ürünleri Tatilde Kapına Getir" kampanyasıyla dikkat çekti. Haziran 2024'te Google Play ve App Store'da Türkiye'nin en çok indirilen ilk üç uygulaması arasına giren platformun indirilme oranı bir önceki aya göre %47 artış gösterdi. En yoğun kullanım ise Ege ve Akdeniz bölgelerinde kaydedildi.
Bir diğer Uzakdoğu merkezli e-ticaret devi de yaz stratejisini güçlendirerek, Haziran-Ağustos döneminde Türkiye'nin sahil bölgelerinden gelen siparişlerde %60'a varan artış elde etti. Ortalama teslimat süresinin 7-10 güne düşmesi, tatildeki tüketicilerin bile sipariş verme eğilimini önemli ölçüde artırdı.
Kişiselleştirilmiş reklamların tıklanma oranı yaz aylarında artıyor
Google Trends analizleri, İstanbul, Ankara, Bursa gibi metropollerden Bodrum, Fethiye, Rize ve Datça gibi tatil beldelerine yönelik arama hacimlerinde ciddi artışlar olduğunu gösteriyor. Bu değişim de markaları statik kampanyalardan sıyrılıp bölgeye özel stratejiler geliştirmeye yönlendiriyor.
Meta Business Suite verilerine göre, bölgeye göre kişiselleştirilmiş reklamların tıklanma oranı yaz aylarında %28'e kadar artış gösteriyor. Mobil cihazlar tatilde yapılan alışverişlerin %85'ini oluştururken, yazlık bölgelerdeki mikro influencer iş birlikleri şehir merkezlerine kıyasla %30 daha yüksek etkileşim oranı sağlıyor. Ayrıca sosyal medya etkileşimleri gündüzden akşam saatlerine (21:00-00:00) kayma eğilimi gösteriyor.
“Bölgeye özel tekliflerle kullanıcıya temas edilmeli”
Clickzone Kurucu Ortağı Alper Boyer, yaz döneminde başarılı olmak isteyen markaların artık bölgesel ihtiyaçlara duyarlı, esnek ve gerçek zamanlı veriyle desteklenen kampanyalarla hareket etmesi gerektiğini vurgul uyor. Lokasyon bazlı hedeflemelerle tatil bölgelerine özel kampanyalar oluşturan markalar, dönüşüm oranlarında ortalama %25 artış elde edebiliyor. Boyer, “Tatil döneminde tüketici yer değiştirirken cihaz kullanım biçimi, alışveriş motivasyonu ve etkileşim saati de değişiyor. Markalar da bu yeni ritme ayak uydurabildiği ölçüde dijitalde görünür ve etkili olabiliyor. Uzakdoğu kökenli global alışveriş platformları, lokasyon bazlı stratejilerle elde ettiği başarı, yerli markaların da artık 'one size fits all' yaklaşımından uzaklaşması gerektiğini gösteriyor. Büyük şehir merkezlerinde işe yarayan kampanyalar, sahil kasabalarında yankı bulamayabilir. Bu yüzden kreatif içeriklerin dili değişmeli, kampanya saatleri yeniden düşünülmeli ve bölgeye özel tekliflerle kullanıcıya temas edilmeli. Yazın tüketiciyle buluşmak isteyen her marka, onu sadece nerede olduğunu değil, nasıl hissettiğini de dikkate alarak karşılamalı.”
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Küresel alışveriş uygulamaları sahilleri ele geçirdi
TÜİK ve Ulaştırma Bakanlığı verilerine göre, yaz aylarında otobüs, tren ve uçak yolculuklarında %35'in üzerinde artış yaşanırken, bu kitlesel hareketlilik dijital pazarlama dünyasında yeni stratejileri zorunlu kılıyor.
Türkiye’de yaz aylarında tatil göçüyle birlikte tüketici alışkanlıkları da değişiyor. Uzakdoğu kökenli global alışveriş platformları, lokasyon bazlı stratejilerle sahillere inerken, Clickzone Kurucu Ortağı Alper Boyer bu dönemin “herkese aynı reklam” anlayışını sona erdirdiğini vurguluyor: “Büyük şehirde işe yarayan kampanya, sahilde ses getirmeyebilir. Tüketiciyi sadece nerede değil, nasıl hissettiğiyle birlikte yakalamak gerekiyor.”
Türkiye'de her yaz yaklaşık 15 milyon kişinin tatil ve memleket ziyaretleri için şehir değiştirmesi turizm sektörünü hareketlendirirken dijital tüketim alışkanlıklarını da köklü şekilde dönüştürüyor. TÜİK ve Ulaştırma Bakanlığı verilerine göre, yaz aylarında otobüs, tren ve uçak yolculuklarında %35'in üzerinde artış yaşanırken, bu kitlesel hareketlilik dijital pazarlama dünyasında yeni stratejileri zorunlu kılıyor.
Popüle r uluslararası e-ticaret siteleri Ege ve Akdeniz bölgelerinde kullanıldı
2024 yaz sezonunda yeni nesil global bir e-ticaret uygulaması, "Trend Ürünleri Tatilde Kapına Getir" kampanyasıyla dikkat çekti. Haziran 2024'te Google Play ve App Store'da Türkiye'nin en çok indirilen ilk üç uygulaması arasına giren platformun indirilme oranı bir önceki aya göre %47 artış gösterdi. En yoğun kullanım ise Ege ve Akdeniz bölgelerinde kaydedildi.
Bir diğer Uzakdoğu merkezli e-ticaret devi de yaz stratejisini güçlendirerek, Haziran-Ağustos döneminde Türkiye'nin sahil bölgelerinden gelen siparişlerde %60'a varan artış elde etti. Ortalama teslimat süresinin 7-10 güne düşmesi, tatildeki tüketicilerin bile sipariş verme eğilimini önemli ölçüde artırdı.
Kişiselleştirilmiş reklamların tıklanma oranı yaz aylarında artıyor
Google Trends analizleri, İstanbul, Ankara, Bursa gibi metropollerden Bodrum, Fethiye, Rize ve Datça gibi tatil beldelerine yönelik arama hacimlerinde ciddi artışlar olduğunu gösteriyor. Bu değişim de markaları statik kampanyalardan sıyrılıp bölgeye özel stratejiler geliştirmeye yönlendiriyor.
Meta Business Suite verilerine göre, bölgeye göre kişiselleştirilmiş reklamların tıklanma oranı yaz aylarında %28'e kadar artış gösteriyor. Mobil cihazlar tatilde yapılan alışverişlerin %85'ini oluştururken, yazlık bölgelerdeki mikro influencer iş birlikleri şehir merkezlerine kıyasla %30 daha yüksek etkileşim oranı sağlıyor. Ayrıca sosyal medya etkileşimleri gündüzden akşam saatlerine (21:00-00:00) kayma eğilimi gösteriyor.
“Bölgeye özel tekliflerle kullanıcıya temas edilmeli”
Clickzone Kurucu Ortağı Alper Boyer, yaz döneminde başarılı olmak isteyen markaların artık bölgesel ihtiyaçlara duyarlı, esnek ve gerçek zamanlı veriyle desteklenen kampanyalarla hareket etmesi gerektiğini vurgul uyor. Lokasyon bazlı hedeflemelerle tatil bölgelerine özel kampanyalar oluşturan markalar, dönüşüm oranlarında ortalama %25 artış elde edebiliyor. Boyer, “Tatil döneminde tüketici yer değiştirirken cihaz kullanım biçimi, alışveriş motivasyonu ve etkileşim saati de değişiyor. Markalar da bu yeni ritme ayak uydurabildiği ölçüde dijitalde görünür ve etkili olabiliyor. Uzakdoğu kökenli global alışveriş platformları, lokasyon bazlı stratejilerle elde ettiği başarı, yerli markaların da artık 'one size fits all' yaklaşımından uzaklaşması gerektiğini gösteriyor. Büyük şehir merkezlerinde işe yarayan kampanyalar, sahil kasabalarında yankı bulamayabilir. Bu yüzden kreatif içeriklerin dili değişmeli, kampanya saatleri yeniden düşünülmeli ve bölgeye özel tekliflerle kullanıcıya temas edilmeli. Yazın tüketiciyle buluşmak isteyen her marka, onu sadece nerede olduğunu değil, nasıl hissettiğini de dikkate alarak karşılamalı.”
Haftanın popüler haberleri
Solmaz İşeri, Politeknik Finans Müdürü olarak atandı
Politeknik Metal Sanayii Finans Müdürlüğüne Solmaz İşeri atandı.
Günseli Özen: Cİ neden önemli, Turuncu Etiket neden gerekli?
Tarım Bakanlığı, Turuncu Etiketli Cİ ürünler için harekete geçti.
Türk Telekom, varlık kiralama şirketi kuracak
Türk Telekomünikasyon AŞ, anonim şirket statüsünde varlık kiralama şirketi kurulmasına karar verdi.
Zeyyad Derya Akçer, Burçelik Genel Müdürü oldu
Burçelik, şirketin Genel Müdürlük görevine Zeyyad Derya Akçer'in atandığını duyurdu.
Reklam Kurulu aldatıcı reklamlara geçit vermiyor
Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu 2025 ilk yarıyılda aldatıcı reklamlara geçit vermedi
Küresel alışveriş uygulamaları sahilleri ele geçirdi
TÜİK ve Ulaştırma Bakanlığı verilerine göre, yaz aylarında otobüs, tren ve uçak yolculuklarında %35'in üzerinde artış yaşanırken, bu kitlesel hareketlilik dijital pazarlama dünyasında yeni stratejileri zorunlu kılıyor.
Seyhan Koçak, Zirvede Kadın Var etkinliği düzenliyor
“ZİRVEDE KADIN VAR!”, Toltek Koçluk Eğitim ve Danışmanlık Kurucusu Seyhan Koçak’ın yıllara yayılan birikiminin ve vizyonunun somut bir yansıması olarak hayata geçiyor.
Treasy, 1.1 milyon dolar yatırım aldı
Treasy, Apy Ventures liderliğinde 1.1 milyon dolar yatırım aldı.
OpenAI, Google Chrome'a rakip web tarayıcısı yayınlayacak
OpenAI, Google Chrome'a rakip olacak bir web tarayıcısı yayınlayacak.
Yapay zeka robotları tarımda ilaçların ve işçilerin yerini alıyor
Yapay zeka robotları zararlı otları yok eden ilaçların ve çiftlik işçilerinin yerini alıyor.
Mayıs'ta yıllık cari açık 16 milyar dolar seviyesinde yatay seyretti
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Mayıs ayı ile ilgili cari açık verilerini paylaştı.
Doğadan’ın Genel Müdürü Serhan Selek oldu
Doğadan’a Genel Müdür olarak Serhan Selek atandı.
Cengiz Yıldız, Yemeksepeti Pay Finans Direktörü olarak atandı
Yemeksepeti Pay’de Mali İşler Direktörü görevine atanan Cengiz Yıldız, şirkette daha önce Muhasebe, Vergi ve Bütçe & Raporlama Kıdemli Müdürü olarak görev yaptı.
Epson Türkiye Ülke Müdürü Yalın Vanlıoğlu oldu
Yalın Vanlıoğlu, Epson’un Türkiye Ülke Müdürü oldu.
Ömer Ertüm, Vodafone Türkiye Kurumsal İletişim Müdürü oldu
Ömer Ertüm, Vodafone Türkiye’nin Kurumsal İletişim Müdürü olarak göreve başladı.
TMSF Kurulu Başkanlığına yeniden Fatin Rüştü Karakaş atandı
Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF) Kurulu Başkanlığına yeniden Fatin Rüştü Karakaş atandı.
Serbest bölgelerden 6 ayda 13,8 milyar dolarlık ticaret yapıldı
Türkiye'nin üretim üslerinden serbest bölgelerin ticaret hacmi yılın ilk yarısında 13 milyar 823 milyon dolar oldu.
DS Automobiles, DS'in 70. yılını kutladı
L'Aventure DS ile işbirliği içinde düzenlenen retrospektif, çok sayıda DS modelini bir araya getirdi.
Eski tip ehliyetlerin kullanımı 1 Ağustos'ta son bulacak
Eski tip ehliyetler 1 Ağustos'ta geçerliliğini yitirecek.
Mağaza ve dijital kanallar arasındaki sınırlar kalkıyor
TÜSİAD “Perakende Pazarının Geleceği ve Küresel Trendler” Raporunu tanıttı.
Dünya Borsaları İstanbul'da buluşuyor
Borsa İstanbul, 64. Dünya Borsalar Federasyonu Genel Kurulu ve Yıllık Toplantısına 21-23 Ekim 2025 tarihlerinde İstanbul’da ev sahipliği yapacak.
45 ilin ihracatı yılın ilk yarısında arttı
İlk 6 ayda 20 ilin ihracatı 1 milyar doların üzerine çıktı, 45 ilde ihracat artışı gerçekleşti.
LGS sınav sonuçları açıklandı
Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamında 15 Haziran'da yapılan merkezi sınavın sonuçları, "meb.gov.tr" adresinden öğrenilebilecek.
TEGV’li çocuklar DigiZoo’da dijital keşfe çıktı
Katılım Emeklilik DigiZoo’da TEGV’li çocuklar dijital keşfe çıktı.
Merve Özmen: Jetlid, 10 bin kişiye gelir kapısı açtı
Türkiye’nin ilk tedarikçi-satış ortağı dijital platformu Jetlid, 10 bin kişiye gelir kapısı açtı.
Hindistanlı Vav’ın iletişim çalışmaları İnomist’e emanet
Hindistanlı biyoteknoloji devi Vav’ın iletişim çalışmaları İnomist’e emanet.
Sağlık Bakan Yardımcılığına Prof. Dr. Nurullah Okumuş atandı
Resmi Gazete'de yayımlanan atama kararına göre Sağlık Bakan Yardımcılığına Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. Nurullah Okumuş atandı.
Redington, TXOne Networks’ün Yetkili Distribütörü oldu
OT sistemleri için yenilikçi siber güvenlik çözümlerinde global lider TXOne Networks, Redington ile stratejik bir iş birliğine imza attı.
Narkokim, gümrüklerde uyuşturucu geçişlerine geçit vermiyor
Operasyonlarda; 665 kilogram esrar, 344 kilogram metamfetamin, 80 kilogram khat, 63 kilogram kokain cinsi uyuşturucu maddeler yakalandı.
Brezilya, biyoyakıt harmanlama zorunluluğunu yüzde 30’a çıkardı
Brezilya Ulusal Enerji Politikası Konseyi (CNPE) biyoyakıtların harmanlama oranını yüzde 30’a yükseltti.
X'te CEO vedası! Linda Yaccarino istifa etti
Elon Musk’ın Mayıs 2023’te sosyal medya platformu X’in (eski adıyla Twitter) CEO’luk koltuğunu teslim ettiği Linda Yaccarino, görevinden istifa ettiğini duyurdu.
İlk 6 ayda 108,8 milyon yolcu seyahat etti
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, ocak-haziran döneminde hava yolunu kullanan yolcu sayısının, 108,8 milyona ulaştığını bildirdi.
LGS sınav sonuçları 11 Temmuz'da saat 10.00'da açıklanacak
LGS sonuçları yarın saat 10.00'da açıklanacak. 14-24 Temmuz arasında ise tercihler alınacak. Yerleştirme sonuçları da 4 Ağustos'ta açıklanacak.
İletişim Başkanlığında devir teslim yapıldı
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Burhanettin Duran, görevi Fahrettin Altun'dan devraldı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Bahçeli'yi kabul etti
Cumhurbaşkanı Erdoğan, MHP Genel Başkanı Bahçeli'yi Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde kabul etti.
EWA programının 2025 isimleri belli oldu
Kadınların öncülüğündeki erken aşama tarım ve gıda girişimlerini desteklemek amacıyla yürütülen EWA Programı kapsamında yer alacak 15 girişim belirlendi.
Rusal, EcoVadis'ten aldığı puanı yükseltti
RUSAL, EcoVadis küresel tedarikçi sürdürülebilirlik puanlamasındaki güçlü konumunu güçlendirdi.
Anadolu Grubu’na Extel’den 7 Ödül
Extel Anketi’nde Anadolu Grubundan Burak Başarır En İyi CEO, Onur Çevikel En İyi CFO ödüllerine layık görüldü. Anadolu Grubu toplamda 7 ödül aldı.
Yapı Kredi'den BANKO hizmeti
Yeni nakit yönetimi ürünü Yapı Kredi BANKO hizmete sunuldu.
BDDK'dan Albayrak ve Adil Tasarruf Finansman şirketlerine izin
10 Temmuz 2025 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan BDDK Kararında Albayrak ve Adil Tasarruf Finansman şirketlerine faaliyet izni verildi.