Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

Küresel alışveriş uygulamaları sahilleri ele geçirdi

TÜİK ve Ulaştırma Bakanlığı verilerine göre, yaz aylarında otobüs, tren ve uçak yolculuklarında %35'in üzerinde artış yaşanırken, bu kitlesel hareketlilik dijital pazarlama dünyasında yeni stratejileri zorunlu kılıyor.

Haber Giriş Tarihi: 14.07.2025 13:51
Haber Güncellenme Tarihi: 14.07.2025 13:54
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Küresel alışveriş uygulamaları sahilleri ele geçirdi

Türkiye’de yaz aylarında tatil göçüyle birlikte tüketici alışkanlıkları da değişiyor. Uzakdoğu kökenli global alışveriş platformları, lokasyon bazlı stratejilerle sahillere inerken, Clickzone Kurucu Ortağı Alper Boyer bu dönemin “herkese aynı reklam” anlayışını sona erdirdiğini vurguluyor: “Büyük şehirde işe yarayan kampanya, sahilde ses getirmeyebilir. Tüketiciyi sadece nerede değil, nasıl hissettiğiyle birlikte yakalamak gerekiyor.”

Türkiye'de her yaz yaklaşık 15 milyon kişinin tatil ve memleket ziyaretleri için şehir değiştirmesi turizm sektörünü hareketlendirirken dijital tüketim alışkanlıklarını da köklü şekilde dönüştürüyor. TÜİK ve Ulaştırma Bakanlığı verilerine göre, yaz aylarında otobüs, tren ve uçak yolculuklarında %35'in üzerinde artış yaşanırken, bu kitlesel hareketlilik dijital pazarlama dünyasında yeni stratejileri zorunlu kılıyor.

Popüle r uluslararası e-ticaret siteleri Ege ve Akdeniz bölgelerinde kullanıldı

2024 yaz sezonunda yeni nesil global bir e-ticaret uygulaması, "Trend Ürünleri Tatilde Kapına Getir" kampanyasıyla dikkat çekti. Haziran 2024'te Google Play ve App Store'da Türkiye'nin en çok indirilen ilk üç uygulaması arasına giren platformun indirilme oranı bir önceki aya göre %47 artış gösterdi. En yoğun kullanım ise Ege ve Akdeniz bölgelerinde kaydedildi.

Bir diğer Uzakdoğu merkezli e-ticaret devi de yaz stratejisini güçlendirerek, Haziran-Ağustos döneminde Türkiye'nin sahil bölgelerinden gelen siparişlerde %60'a varan artış elde etti. Ortalama teslimat süresinin 7-10 güne düşmesi, tatildeki tüketicilerin bile sipariş verme eğilimini önemli ölçüde artırdı.

Kişiselleştirilmiş reklamların tıklanma oranı yaz aylarında artıyor

Google Trends analizleri, İstanbul, Ankara, Bursa gibi metropollerden Bodrum, Fethiye, Rize ve Datça gibi tatil beldelerine yönelik arama hacimlerinde ciddi artışlar olduğunu gösteriyor. Bu değişim de markaları statik kampanyalardan sıyrılıp bölgeye özel stratejiler geliştirmeye yönlendiriyor.

Meta Business Suite verilerine göre, bölgeye göre kişiselleştirilmiş reklamların tıklanma oranı yaz aylarında %28'e kadar artış gösteriyor. Mobil cihazlar tatilde yapılan alışverişlerin %85'ini oluştururken, yazlık bölgelerdeki mikro influencer iş birlikleri şehir merkezlerine kıyasla %30 daha yüksek etkileşim oranı sağlıyor. Ayrıca sosyal medya etkileşimleri gündüzden akşam saatlerine (21:00-00:00) kayma eğilimi gösteriyor.

“Bölgeye özel tekliflerle kullanıcıya temas edilmeli”

Clickzone Kurucu Ortağı Alper Boyer, yaz döneminde başarılı olmak isteyen markaların artık bölgesel ihtiyaçlara duyarlı, esnek ve gerçek zamanlı veriyle desteklenen kampanyalarla hareket etmesi gerektiğini vurgul uyor. Lokasyon bazlı hedeflemelerle tatil bölgelerine özel kampanyalar oluşturan markalar, dönüşüm oranlarında ortalama %25 artış elde edebiliyor. Boyer, “Tatil döneminde tüketici yer değiştirirken cihaz kullanım biçimi, alışveriş motivasyonu ve etkileşim saati de değişiyor. Markalar da bu yeni ritme ayak uydurabildiği ölçüde dijitalde görünür ve etkili olabiliyor. Uzakdoğu kökenli global alışveriş platformları, lokasyon bazlı stratejilerle elde ettiği başarı, yerli markaların da artık 'one size fits all' yaklaşımından uzaklaşması gerektiğini gösteriyor. Büyük şehir merkezlerinde işe yarayan kampanyalar, sahil kasabalarında yankı bulamayabilir. Bu yüzden kreatif içeriklerin dili değişmeli, kampanya saatleri yeniden düşünülmeli ve bölgeye özel tekliflerle kullanıcıya temas edilmeli. Yazın tüketiciyle buluşmak isteyen her marka, onu sadece nerede olduğunu değil, nasıl hissettiğini de dikkate alarak karşılamalı.”

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
Bursa
    cami
      • tffs
      • 1lig
      • tff2
      • tff3
      Takım O G B M Av P
      Puan Durumları ve Fikstür
      logo
      En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.