Procat'dan çağrı merkezi sektöründe küresel aktörlük hedefi
Procat'dan çağrı merkezi sektöründe küresel aktörlük hedefi
Çağrı merkezi operasyonlarının küresel aktörü olmaya odaklanan Procat Sales, Türkiye’nin hizmet gücünü dünyaya taşıyor.
Haber Giriş Tarihi: 11.06.2025 12:16
Haber Güncellenme Tarihi: 11.06.2025 12:29
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Türkiye’nin müşteri deneyimi yönetimi ve çağrı merkezi sektörü, son bir yılda yüzde 64 büyüyerek 68,5 milyar TL’lik hacme ulaştı. 2024 sonu itibarıyla sektörün yüzde 35’i yurtdışına hizmet verirken, bu oran her geçen yıl artıyor. Türkiye’nin 12 milyar doları aşan dış ticaret açığı karşısında yüksek katma değerli iletişim teknolojileri ihracatı kritik önem taşırken, Procat Sales bu alanda stratejik bir rol üstleniyor. 60’tan fazla kurumsal markaya hizmet sunan şirket, yapay zekâ destekli sistemleri ve çok dilli çözümleriyle hem Avrupa hem de Orta Doğu pazarlarında büyüyor. Procat Sales CSO’su Nilgün Yorulmaz, önümüzdeki 5 yılda 10’dan fazla ülkede aktif operasyon yürütmeyi, hizmet verdiği dil sayısını 16’dan 20’nin üzerine çıkarmayı ve uluslararası müşteri portföyünü 3 kat artırmayı hedeflediklerini belirtiyor.
Gelişen dijital teknolojiler ve artan müşteri beklentileriyle birlikte, iletişim çözümleri küresel ölçekte stratejik bir dönüşüm yaşıyor. Bu dönüşümde, Türkiye sahip olduğu genç ve çok dilli iş gücü, teknolojik adaptasyon kabiliyeti ve coğrafi avantajlarıyla öne çıkan ülkeler arasında yer alıyor. Küresel pazarlarda rekabet eden yerli şirketler, sadece hizmet sunmakla kalmıyor aynı zamanda müşteri deneyimi yönetimi ve iletişim teknolojilerinde yenilikçi çözümleri ihraç ederek Türkiye’nin hizmet ihracatına değer katıyor. Procat Group çatısı altındaki faaliyetleriyle bu vizyonun öncülerinden biri olan Procat Sales de teknoloji odaklı yaklaşımı ve uluslararası pazarlarda elde ettiği başarılarla, Türkiye'nin iletişim teknolojileri alanındaki gücünü dünyaya taşıyor.
Yüzde 64 büyüyen müşteri deneyimi yönetimi sektörü küresel standartları karşılıyor
Türkiye’nin çağrı merkezi ve müşteri deneyimi yönetimi alanındaki konumunun küresel ölçekte giderek güçlendiğine dikkat çeken Procat Sales CSO’su Nilgün Yorulmaz, “Coğrafi avantajımız, genç ve çok dilli iş gücümüz, teknolojiyi içselleştiren hizmet anlayışımız sayesinde Avrupa, Orta Doğu ve Asya başta olmak üzere birçok pazarda rekabetçi bir oyuncuyuz. Ülkemizde son bir yılda yüzde 64 büyüyerek 68,5 milyar TL’lik hacme ulaşan müşteri deneyimi yönetimi sektörü, 170 bin kişilik istihdam kapasitesiyle sadece iç pazarın değil, uluslararası pazarların da beklentilerine yanıt verebilecek düzeyde. 2024 yılı sonu itibarıyla sektörde faaliyet gösteren şirketlerin yüzde 35’i halihazırda yurtdışına hizmet sunarken, bu oranın her yıl katlanarak artacağını öngörüyoruz. Ne var ki bu yüksek potansiyele rağmen sektörümüz hâlâ ihracat desteklerinden yeterince faydalanamıyor. Oysa Türkiye’nin 2025 Nisan itibarıyla 12 milyar doları bulan dış ticaret açığını kapatmada, iletişim teknolojileri gibi yüksek katma değerli hizmet ihracatının kritik bir rolü olacağına inanıyoruz. Yerel şirketlerin küresel rakiplerle rekabetinde; dil çeşitliliği, kültürel esneklik ve uluslararası regülasyonlara uyum sağlama becerisi önemli hale geldi. Procat Sales olarak bu dönüşümün tam merkezinde yer alıyoruz ve Türkiye’nin küresel hizmet sağlayıcı ülkeler liginde daha üst sıralara tırmanmasına katkı sunmaktan büyük gurur duyuyoruz” diye konuştu.
Uluslararası pazarlarda güçlü ve sürdürülebilir bir büyüme için doğru iş birlikleri kurmanın kritik önem taşıdığına vurgu yapan Nilgün Yorulmaz, “Procat Sales olarak 60’tan fazla kurumsal markaya sunduğumuz çözümlerle edindiğimiz deneyim ve yüksek ölçeklenebilirliğimiz sayesinde zorlukları fırsata dönüştürebiliyoruz. Çağrı merkezi hizmetlerinden yapay zekâ destekli otomasyonlara, fraud önleme sistemlerinden teknoloji danışmanlığına kadar uzanan geniş hizmet portföyümüzle hem yurtiçinde hem de yurtdışında büyümeye devam ediyoruz. Her pazarın kendine özgü yapısını analiz ederek yerel iş ortaklarımızla birlikte geliştirdiğimiz çözümler sayesinde yeni pazarlarda uyum sürecimizi hızlandırıyor, rekabet gücümüzü artırıyoruz. Önümüzdeki beş yıl içinde 10’dan fazla ülkede aktif operasyon yürütmeyi, hizmet verdiğimiz dil sayısını 16’dan 20’nin üzerine çıkarmayı ve uluslararası müşteri portföyümüzü üç kat artırmayı hedefliyoruz. Avrupa ve Orta Doğu’nun çok dilli çözüm sağlayıcıları arasında lider konuma gelme vizyonumuz doğrultusunda hem insan kaynağımıza hem de teknolojik altyapımıza yatırımlarımızı artırarak devam ettireceğiz. Türkiye’den çıkan bir marka olarak iletişim teknolojilerini dünyaya ihraç etmenin sorumluluğuyla, oyunun kurallarını yeniden yazan bir oyuncu olmayı sürdüreceğiz” ifadelerini kullandı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Procat'dan çağrı merkezi sektöründe küresel aktörlük hedefi
Çağrı merkezi operasyonlarının küresel aktörü olmaya odaklanan Procat Sales, Türkiye’nin hizmet gücünü dünyaya taşıyor.
Türkiye’nin müşteri deneyimi yönetimi ve çağrı merkezi sektörü, son bir yılda yüzde 64 büyüyerek 68,5 milyar TL’lik hacme ulaştı. 2024 sonu itibarıyla sektörün yüzde 35’i yurtdışına hizmet verirken, bu oran her geçen yıl artıyor. Türkiye’nin 12 milyar doları aşan dış ticaret açığı karşısında yüksek katma değerli iletişim teknolojileri ihracatı kritik önem taşırken, Procat Sales bu alanda stratejik bir rol üstleniyor. 60’tan fazla kurumsal markaya hizmet sunan şirket, yapay zekâ destekli sistemleri ve çok dilli çözümleriyle hem Avrupa hem de Orta Doğu pazarlarında büyüyor. Procat Sales CSO’su Nilgün Yorulmaz, önümüzdeki 5 yılda 10’dan fazla ülkede aktif operasyon yürütmeyi, hizmet verdiği dil sayısını 16’dan 20’nin üzerine çıkarmayı ve uluslararası müşteri portföyünü 3 kat artırmayı hedeflediklerini belirtiyor.
Gelişen dijital teknolojiler ve artan müşteri beklentileriyle birlikte, iletişim çözümleri küresel ölçekte stratejik bir dönüşüm yaşıyor. Bu dönüşümde, Türkiye sahip olduğu genç ve çok dilli iş gücü, teknolojik adaptasyon kabiliyeti ve coğrafi avantajlarıyla öne çıkan ülkeler arasında yer alıyor. Küresel pazarlarda rekabet eden yerli şirketler, sadece hizmet sunmakla kalmıyor aynı zamanda müşteri deneyimi yönetimi ve iletişim teknolojilerinde yenilikçi çözümleri ihraç ederek Türkiye’nin hizmet ihracatına değer katıyor. Procat Group çatısı altındaki faaliyetleriyle bu vizyonun öncülerinden biri olan Procat Sales de teknoloji odaklı yaklaşımı ve uluslararası pazarlarda elde ettiği başarılarla, Türkiye'nin iletişim teknolojileri alanındaki gücünü dünyaya taşıyor.
Yüzde 64 büyüyen müşteri deneyimi yönetimi sektörü küresel standartları karşılıyor
Türkiye’nin çağrı merkezi ve müşteri deneyimi yönetimi alanındaki konumunun küresel ölçekte giderek güçlendiğine dikkat çeken Procat Sales CSO’su Nilgün Yorulmaz, “Coğrafi avantajımız, genç ve çok dilli iş gücümüz, teknolojiyi içselleştiren hizmet anlayışımız sayesinde Avrupa, Orta Doğu ve Asya başta olmak üzere birçok pazarda rekabetçi bir oyuncuyuz. Ülkemizde son bir yılda yüzde 64 büyüyerek 68,5 milyar TL’lik hacme ulaşan müşteri deneyimi yönetimi sektörü, 170 bin kişilik istihdam kapasitesiyle sadece iç pazarın değil, uluslararası pazarların da beklentilerine yanıt verebilecek düzeyde. 2024 yılı sonu itibarıyla sektörde faaliyet gösteren şirketlerin yüzde 35’i halihazırda yurtdışına hizmet sunarken, bu oranın her yıl katlanarak artacağını öngörüyoruz. Ne var ki bu yüksek potansiyele rağmen sektörümüz hâlâ ihracat desteklerinden yeterince faydalanamıyor. Oysa Türkiye’nin 2025 Nisan itibarıyla 12 milyar doları bulan dış ticaret açığını kapatmada, iletişim teknolojileri gibi yüksek katma değerli hizmet ihracatının kritik bir rolü olacağına inanıyoruz. Yerel şirketlerin küresel rakiplerle rekabetinde; dil çeşitliliği, kültürel esneklik ve uluslararası regülasyonlara uyum sağlama becerisi önemli hale geldi. Procat Sales olarak bu dönüşümün tam merkezinde yer alıyoruz ve Türkiye’nin küresel hizmet sağlayıcı ülkeler liginde daha üst sıralara tırmanmasına katkı sunmaktan büyük gurur duyuyoruz” diye konuştu.
“Uluslararası müşteri portföyümüzü 3’e katlamaya odaklandık”
Uluslararası pazarlarda güçlü ve sürdürülebilir bir büyüme için doğru iş birlikleri kurmanın kritik önem taşıdığına vurgu yapan Nilgün Yorulmaz, “Procat Sales olarak 60’tan fazla kurumsal markaya sunduğumuz çözümlerle edindiğimiz deneyim ve yüksek ölçeklenebilirliğimiz sayesinde zorlukları fırsata dönüştürebiliyoruz. Çağrı merkezi hizmetlerinden yapay zekâ destekli otomasyonlara, fraud önleme sistemlerinden teknoloji danışmanlığına kadar uzanan geniş hizmet portföyümüzle hem yurtiçinde hem de yurtdışında büyümeye devam ediyoruz. Her pazarın kendine özgü yapısını analiz ederek yerel iş ortaklarımızla birlikte geliştirdiğimiz çözümler sayesinde yeni pazarlarda uyum sürecimizi hızlandırıyor, rekabet gücümüzü artırıyoruz. Önümüzdeki beş yıl içinde 10’dan fazla ülkede aktif operasyon yürütmeyi, hizmet verdiğimiz dil sayısını 16’dan 20’nin üzerine çıkarmayı ve uluslararası müşteri portföyümüzü üç kat artırmayı hedefliyoruz. Avrupa ve Orta Doğu’nun çok dilli çözüm sağlayıcıları arasında lider konuma gelme vizyonumuz doğrultusunda hem insan kaynağımıza hem de teknolojik altyapımıza yatırımlarımızı artırarak devam ettireceğiz. Türkiye’den çıkan bir marka olarak iletişim teknolojilerini dünyaya ihraç etmenin sorumluluğuyla, oyunun kurallarını yeniden yazan bir oyuncu olmayı sürdüreceğiz” ifadelerini kullandı.
Haftanın popüler haberleri
Uluslararası ticaretin büyük bölümü gemilerle yapılıyor
Ticaret Bakanı Bolat, uluslararası ticaretin büyük bölümünün gemilerle yapıldığını ifade etti.
Bakan Bolat açıklık getirdi: İsrail'le ticaretimiz var mı?
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, bugün katıldığı bir etkinlikte yaptığı konuşmasının bir bölümünde İsrail ile ticaret yapılıyor mu iddialarına açıklık getirdi.
Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi yeni dönem başvuruları başladı
Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi BTM'nin Kuluçka Programlarına başvurular başladı.
Tarife endişelerine rağmen yenilenebilir enerji projeleri devam ediyor
GlobalData'nın yakın zamanda yayınladığı bir rapora göre, yenilenebilir enerji sektörü önemli bir büyüme yaşıyor.
Sanayi Kapasite Raporları bülteni TOBB sayfasından kaldırıldı
TOBB'dan yapılan açıklamada, hatalı "TOBB Sanayi Kapasite Raporları" bültenlerinin Birliğin internet sitesinden kaldırıldığı vurgulandı.
AVOYA Blend’den yeni bir reklam serisi: Sende Bi’ Yenilik Var
Yeni reklam kampanyasıyla AVOYA, zihinsel ve fiziksel tazelenmeyi eğlenceli hikâyelerle ekrana taşıyor.
TCL Elite serisi klimalar satışa çıktı
TCL Electronics, yeni Elite Serisi klimalarını Türkiye'de satışa sundu.
Otomotivcilerden Automechanika fuarına yoğun ilgi
OİB desteğiyle Türk otomotiv firmaları, Automechanika’da global iş birlikleri için buluştu.
Afyon sucuğu AB'den coğrafi işaret tescili aldı
Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, Afyon sucuğunun Avrupa Birliği'nden (AB) coğrafi işaret tescili aldığını bildirdi.
Hindistan'da uçak düştü
Hindistan'ın Gucerat eyaletinde 244 kişiyi taşıyan yolcu uçağı düştü.
Avustralya’ya zeytin ve zeytinyağı ihracatı yüzde 143 arttı
30 bin kilometre uçtular Türkiye’nin avustralya’ya zeytin ve zeytinyağı ihracatını yüzde 143 artırdılar.
Mayıs ayında 4.550 Sanayi Kapasite Raporu onaylandı
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) tarafından Mayıs 2025’te onaylanan kapasite raporu sayısı 4.550 adet oldu.
Öngörü: Küresel enerji yatırımları 2025'te 3,3 trilyon dolara yükselecek
Küresel enerji yatırımlarının 2025 yılında 3,3 trilyon dolara yükselmesi bekleniyor.
EKK toplantısında kira enflasyonu ön plana çıktı
Ekonomi Koordinasyon Kurulu (EKK) toplantısı, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz başkanlığında gerçekleştirildi.
Goodyear ve Audi, yeni Audi A5 için OE lastik donanımı geliştirdi
Goodyear ve Audi, yeni Audi A5 için sanal değerlendirmeleri kullanarak ısmarlama OE lastik donanımı geliştirdi.
Beyin Cerrahı Prof. Dr. Gazi Yaşargil vefat etti
"Yüzyılın En İyi Beyin Cerrahı" seçilen Prof. Dr. Gazi Yaşargil vefat etti.
KPMG Global Tech Innovator 2025 başvuruları başladı
KPMG Private Enterprise Global Tech Innovator 2025 yarışmasına başvurular başladı.
WWF Panda Dükkan, Doğada Evlat Edinin projesi başlattı
WWF-Türkiye (Doğal Hayatı Koruma Vakfı), Babalar Gününde anlamlı ve etkisi nesiller boyunca sürecek bir hediye vermek isteyen herkesi Panda Dükkan'a çağırıyor.
Çekül Vakfından Babalar Gününde "fidan dikin" daveti
Çekül Vakfı: Babamız adına dikilen her fidan, onun emeği ve sevgisinin toprağa bırakılmasıdır.
Sibel Elekdağ Yeşiltepe, PO'nun ULSFO atağını duyurdu
Akdeniz sularında yeni dönem başladı, Petrol Ofisi Grubu ilk ULSFO üretimini gerçekleştirdi.
SenseHub Dairy ile hayvancılıkta verimlilik yükseliyor
SenseHub Dairy ile hayvancılıkta verimlilik artıyor, gıda güvenliği ve arzı destekleniyor.
Sercan Acar: Sağlıkta yerelleşme global paydaşlarla mümkün
ARTED’den sağlığın geleceği için stratejik yaklaşım: Yerelleşme global paydaşlarla mümkün!
Procat'dan çağrı merkezi sektöründe küresel aktörlük hedefi
Çağrı merkezi operasyonlarının küresel aktörü olmaya odaklanan Procat Sales, Türkiye’nin hizmet gücünü dünyaya taşıyor.
Bakan Şimşek, Dünya Bankasının Türkiye tahminini değerlendirdi
Bakan Şimşek, Dünya Bankasının Türkiye büyüme tahminini değerlendirdi.
Mustafa Özer, Innosa'nın yeni hizmetini duyurdu
Innosa, mahalli idarelerin yeni sistemle uyumlu bütçe ve performans programları hazırlamalarına yönelik tüm süreçleri kapsayan danışmanlık hizmetini hayata geçiriyor.
Dimap'tan Eklemeli İmalat, Simülasyon, Dijital İkiz eğitimleri
DiMAP Projesi Ücretsiz KOBİ Eğitimleri Devam Ediyor.
AstraZeneca, 5 milyon akciğer röntgenini yapay zekâ ile taradı
AstraZeneca'dan akciğer kanserinin erken teşhisinde devrim gibi adım: 5 milyon akciğer röntgeni yapay zekâ ile tarandı.
Kruvaziyer turizminde yükseliş
Muğla'nın Bodrum ilçesine "Brilliance of the Seas" ve "Silver Muse" kruvaziyerleriyle 2 bin 935 yolcu geldi.
Coca-Cola, Fanta, Schweppes, Sprite, Cappy'e soruşturma
Rekabet Kurulu, Coca-Cola, Fanta, Schweppes, Sprite, Cappy, Fuse Tea, Monster, Burn, Powerade ve Damla hakkında soruşturma açılmasını kararlaştırdı.
Afyon pastırması AB'den coğrafi işaret tescili aldı
Afyon pastırması, Avrupa Birliği'nden (AB) coğrafi işaret tescili alan 34. ürün oldu.
Ekonomi Koordinasyon Kurulu toplandı
Ekonomi Koordinasyon Kurulu, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz başkanlığında toplandı.
ÖSYM, YKS giriş belgelerini erişime açtı
ÖSYM, 21 ve 22 Haziran'da yapılacak Yükseköğretim Kurumları Sınavı'nın (YKS) giriş belgeleri erişime açıldı.
Serbest bölgeler ihracatta rekor kırdı
Serbest bölgeler Mayıs'ta 1 milyar 180 milyon dolarlık ihracatla rekor kırdı.
Manisa BBB Ferdi Zeyrek, son yolculuğuna uğurlandı
Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Ferdi Zeyrek, son yolculuğuna uğurlandı.
Ne eğitimde ne istihdamda ne yetiştirmede olan gençler problem mi?
İTOSAM, İstanbul’da Ne Eğitimde Ne İstihdamda Ne Yetiştirmede Olan Gençler (NEİY) başlıklı araştırma raporunu yayınladı.
KOSGEB İş Geliştirme Desteği başvuruları devam ediyor
2025 yılının 2. dönem başvuruları 2-30 Haziran 2025 tarihinde gerçekleşecek.
Gümrüklerde kaçakçılık ve uyuşturucuya karşı amansız mücadele
Ticaret Bakanlığı 5 ayda 26 milyar 449 milyon Türk Lirası tutarındaki kaçakçılığı önledi.
Japonya'nın doğrudan yabancı yatırım hedefi 1 trilyon dolar
Japonya, 2030'ların ortasına kadar doğrudan yabancı yatırım hedefini 1 trilyon dolara yükseltiyor.
Nilüfer Çevikel, Dosabsiad Başkanlığını Onur Kutlualp'e devretti
İş dünyasının önde gelen temsilcilerinin yoğun katılım gösterdiği kurulda, DOSABSİAD Başkanlığı bayrağını üyelerin oy birliğiyle Onur Kutlualp devraldı.
Bursa Ticaret ve Sanayi Odası 136 yaşında
6 Haziran 1889 tarihinde kurulan Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) 136’ıncı yaşını kutluyor.