TİM ile Trendyol'dan e-ihracat ekosistemi işbirliği
TİM ile Trendyol'dan e-ihracat ekosistemi işbirliği
TİM ile Trendyol, Türkiye'nin e-ihracat ekosistemini güçlendirmek amacıyla stratejik işbirliği protokolü imzaladı.
Haber Giriş Tarihi: 12.06.2025 09:30
Haber Güncellenme Tarihi: 12.06.2025 00:10
Kaynak:
AA
İstanbul'da düzenlenen imza töreni, TİM Başkanı Mustafa Gültepe ve Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin'in katılımıyla gerçekleştirildi.
İşbirliği kapsamında Trendyol, TİM'in e-ihracat partneri olarak Türkiye genelinde e-ihracat farkındalığını artırmaya yönelik etkinlikler, eğitimler ve işbirliği fırsatları sunacak.
Protokol, ekosistemdeki tüm paydaşların e-ihracata yönlendirilmesini amaçlayan projelerle Türkiye'de sınır ötesi ticaretin sürdürülebilir şekilde gelişmesine ve ekonomiye katma değer sağlanmasına katkı verecek.
"E-ihracatta el birliğiyle ülkemizi geleceğe taşıyacağız"
TİM Başkanı Gültepe, toplantıda yaptığı konuşmada, TİM olarak Türkiye'yi küresel ticarette daha görünür ve güçlü kılmak için çalıştıklarını söyledi.
Trendyol'un Türkiye'nin güçlü teknoloji ve e-ticaret platformlarından biri olduğunu belirten Gültepe, lojistik ve yazılım altyapısıyla milyonlarca ürünü hızla tüketiciyle buluşturduklarını, ürünleri dijital dünyanın merkezine taşıdıklarını söyledi.
Gültepe, "TİM ve Trendyol'un güçlerini birleştirmesiyle e-ihracatta yepyeni bir dönemin kapısını aralayacağız. Bu anlamda ülkemizin e-ihracat yolculuğu bugün yeni bir aşamaya geçiyor." diye konuştu.
Geçen yıl Türkiye'nin e-ihracat hacminin 6,4 milyar dolarla bir önceki yıla göre yüzde 27'lik bir artış kaydettiğini belirten Gültepe, bu artışa rağmen toplam ihracatın sadece yüzde 2,6'sının e-ihracattan geldiğini dile getirdi.
Gültepe, "Yani henüz potansiyelimizin çok gerisindeyiz. E-ihracat, artık sadece büyük firmaların alanı değil. Bireysel girişimcinin, üreticinin, tasarımcının alanı. Anadolu'daki küçük bir atölye dahi Berlin'den sipariş alabiliyor, Riyad'a ürün gönderebiliyor. Bugün Türkiye'de toplam 600 binin üzerinde işletme e-ticaret faaliyeti yürütüyor." dedi.
Bu tablonun, dönüşümün hızla devam ettiğini gösterdiğini belirten Gültepe, şöyle devam etti:
"TİM olarak elbette dönüşümün gerisinde kalamayız. Aksine değişimi yönetecek mekanizmaları kurmak istiyoruz. Trendyol ile başlatacağımız işbirliği bu anlamda çok büyük önem taşıyor. İşbirliğimiz kapsamında 7 bölgede e-ihracat buluşmaları düzenleyeceğiz. Kadın girişimciler, genç üreticiler, KOBİ'ler sahaya çıkacak, deneyimlerini paylaşacaklar. Ekonomi gazetecilerine özel e-ihracat eğitimleriyle kamuoyunda farkındalığı artıracağız.
Coğrafi işaretli ürünleri dünyaya taşıyacak yeni sistemleri devreye alacağız. Türkiye İnovasyon Haftası'nda deneyim alanları kurarak, platform altyapılarının çalışma sistemlerini görünür hale getireceğiz. Türk Ticaret Bankası ile işbirliği içinde e-ihracata uygun maliyetli finansman imkanları sunacağız. Tüm bu faaliyetler, sahadaki ihtiyaçlara kulak verilerek planlandı. Türkiye'nin üretim gücünü, dijital kanallar aracılığıyla daha güçlü şekilde dünyaya taşıyacağız."
Gültepe, bu yıl 280 milyar dolar, 2028'de 375 milyar dolar ihracat hedeflediklerini dile getirerek, bu hedeflere ulaşmak için e-ihracat potansiyelinin tam anlamıyla kullanılması ve her platformda görünür hale gelmesinin hayati önem taşıdığını, Trendyol ile başlatılan işbirliğinin çok verimli olacağına inandıklarını söyledi.
"İşbirliği, Türkiye'de e-ihracatın gelişimi için çok önemli bir adım"
Trendyol Grubu Başkanı Çetin de yerel üreticilerin ve KOBİ'lerin küresel pazarlara açılmasını teşvik ederek, bugüne kadar 120 binden fazla iş ortağını ihracatla tanıştırdıklarını ifade etti.
Türkiye'nin e-ticaretteki potansiyelini en iyi şekilde değerlendirerek girişimcileri küresel pazarlara taşımak istediklerini dile getiren Çetin, "TİM ile hayata geçirdiğimiz işbirliği, Türkiye'de e-ihracatın gelişimi için çok önemli bir adım. Birlikte hayata geçireceğimiz projelerle Türkiye'de hem e-ihracat bilincini hem de 'Made in Türkiye' imzalı ürünlerimizin küresel pazarlardaki temsilini güçlendirmeyi hedefliyoruz." diye konuştu.
Çetin, Trendyol'un e-ihracat alanındaki yetkinliklerini TİM'in deneyimleriyle birleştirip Türkiye'yi bölgesel bir güç haline getirmek istediklerini belirterek şunları söyledi:
"İlk kez bu ölçekte bir sinerjiyle e-ihracatın tüm bileşenlerini ortak hedeflere yönlendirecek kapsamlı bir mekanizma kuruluyor. Yapacağımız çalışmalarla e-ihracat ekosistemindeki tüm paydaşlara ulaşmayı ve ekonomimize katkı sağlamayı hedefliyoruz. Bu işbirliğinin hayata geçmesi sürecindeki destekleri için değerli TİM Başkanı'mız Mustafa Gültepe'ye ve meclis üyelerimize teşekkür ediyorum."
"Üretimdeki kayıp hizmet sektörüne kayıyor"
Törenin ardından gazetecilerin sorularını yanıtlayan Gültepe, istihdamla ilgili soru üzerine, "262 milyar doların yüzde 70'ini yapan sektörlerde istihdama ilişkin problemler olduğunu" ifade etti.
Gültepe, bunun sebebinin rekabetçilik olduğunu dile getirerek, "Emek yoğun sektörler daha fazla etkileniyor. O yüzden hazır giyim bundan en fazla etkilenen sektörlerin başında." dedi.
Gültepe, tekstil, hazır giyim sektörlerinde son 2 yılda ciddi istihdam kaybı yaşandığını ve üretimdeki kaybın hizmet sektörüne kaydığını söyledi.
Böylece toplamda bir kayıp yaşanmadığını, üretimdeki istihdamın artması gerektiğini vurgulayan Gültepe, "Destek mekanizmaları, para politikaları yanında mal politikalarının devreye girmesi lazım. Özellikle hazır giyim, tekstil, mobilya, deri, emek yoğun sektörlerde işte sadece KOBİ'lere geldi 2 bin 500 lira... İstihdamı aynı şekilde tuttuğu sürece, onun büyük firmalara da gelmesi lazım." dedi.
Gültepe, sanayi tarafındaki mekanizmanın çalışmadığını, bunun düzeltilmesi gerektiğini, yoksa küçülme yaşanabileceğini ifade etti.
"Enflasyonu üreterek ve ihracat yaparak düşürmeliyiz"
Gültepe, bir soru üzerine, Türkiye'nin üretimle büyümesi gerektiğini belirterek şunları kaydetti:
"Farklı bir döviz politikası uygulanması lazım ihracatçıya, şu anda döviz bozulurken yüzde 3 olan rakamın daha yukarı çıkması lazım. Yüzde 7-8'lere çekip, yani ihracat tarafının direkt desteklenmesi lazım. İhracatçıya özel bir kur olmayacak bir şey değil, yapılabilir. İhracatçıya nefes aldırma noktasında yapılabilir. Her yapılacak olan bir damla su insanlara çok büyük fayda verir, bir fabrika kapanmamasına neden olur."
Gültepe, üretim enflasyonu ve asgari ücrette artış beklentisine ilişkin soruya, "Türkiye'deki enflasyon, üretim enflasyonu değil. Enflasyonu üreterek ve ihracat yaparak düşürmeliyiz. Bu sistemin ortaya konulması gerekiyor diye düşünüyorum. Türkiye'de tüketim enflasyonu var." yanıtını verdi.
Üretim tarafına farklı desteklerin verilmesi gerektiğini dile getiren Gültepe, tüketim tarafına da daha farklı denetimlerin uygulanmasını gerektiğini söyledi.
Gültepe, "Özellikle o makas gittikçe açılıyor. Yüzde 20 civarında falan ağırlıklı üretim enflasyonu ama diğeri yüzde 40-45 ya da 50... Çok farklı makas... o anlamda açıldı. Bütün problemi üreticiler çekiyor. Sonuç olarak şu anda alınan ücretle ilgili geçim problemi var. Farklı bir şekilde fiyatların aşağıya inmesi lazım. Yani vererek değil, indirerek yardımcı olmamız lazım. Asgari ücreti artırmadan fiyatı indirmek gibi bir şey yapılması lazım. Herkesin bunun altına elini atması lazım. Bütün herkesin fiyatları kirasından, gıdadan başlayarak indirmesi lazım ki bu dönemi beraber bu şekilde geçmemiz gerektiğini düşünüyorum." diye konuştu.
TİM Başkanı Gültepe, şu anda her sektördeki işçilik maliyetlerinin de dolar bazında arttığını söyledi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
TİM ile Trendyol'dan e-ihracat ekosistemi işbirliği
TİM ile Trendyol, Türkiye'nin e-ihracat ekosistemini güçlendirmek amacıyla stratejik işbirliği protokolü imzaladı.
İstanbul'da düzenlenen imza töreni, TİM Başkanı Mustafa Gültepe ve Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin'in katılımıyla gerçekleştirildi.
İşbirliği kapsamında Trendyol, TİM'in e-ihracat partneri olarak Türkiye genelinde e-ihracat farkındalığını artırmaya yönelik etkinlikler, eğitimler ve işbirliği fırsatları sunacak.
Protokol, ekosistemdeki tüm paydaşların e-ihracata yönlendirilmesini amaçlayan projelerle Türkiye'de sınır ötesi ticaretin sürdürülebilir şekilde gelişmesine ve ekonomiye katma değer sağlanmasına katkı verecek.
"E-ihracatta el birliğiyle ülkemizi geleceğe taşıyacağız"
TİM Başkanı Gültepe, toplantıda yaptığı konuşmada, TİM olarak Türkiye'yi küresel ticarette daha görünür ve güçlü kılmak için çalıştıklarını söyledi.
Trendyol'un Türkiye'nin güçlü teknoloji ve e-ticaret platformlarından biri olduğunu belirten Gültepe, lojistik ve yazılım altyapısıyla milyonlarca ürünü hızla tüketiciyle buluşturduklarını, ürünleri dijital dünyanın merkezine taşıdıklarını söyledi.
Gültepe, "TİM ve Trendyol'un güçlerini birleştirmesiyle e-ihracatta yepyeni bir dönemin kapısını aralayacağız. Bu anlamda ülkemizin e-ihracat yolculuğu bugün yeni bir aşamaya geçiyor." diye konuştu.
Geçen yıl Türkiye'nin e-ihracat hacminin 6,4 milyar dolarla bir önceki yıla göre yüzde 27'lik bir artış kaydettiğini belirten Gültepe, bu artışa rağmen toplam ihracatın sadece yüzde 2,6'sının e-ihracattan geldiğini dile getirdi.
Gültepe, "Yani henüz potansiyelimizin çok gerisindeyiz. E-ihracat, artık sadece büyük firmaların alanı değil. Bireysel girişimcinin, üreticinin, tasarımcının alanı. Anadolu'daki küçük bir atölye dahi Berlin'den sipariş alabiliyor, Riyad'a ürün gönderebiliyor. Bugün Türkiye'de toplam 600 binin üzerinde işletme e-ticaret faaliyeti yürütüyor." dedi.
Bu tablonun, dönüşümün hızla devam ettiğini gösterdiğini belirten Gültepe, şöyle devam etti:
"TİM olarak elbette dönüşümün gerisinde kalamayız. Aksine değişimi yönetecek mekanizmaları kurmak istiyoruz. Trendyol ile başlatacağımız işbirliği bu anlamda çok büyük önem taşıyor. İşbirliğimiz kapsamında 7 bölgede e-ihracat buluşmaları düzenleyeceğiz. Kadın girişimciler, genç üreticiler, KOBİ'ler sahaya çıkacak, deneyimlerini paylaşacaklar. Ekonomi gazetecilerine özel e-ihracat eğitimleriyle kamuoyunda farkındalığı artıracağız.
Coğrafi işaretli ürünleri dünyaya taşıyacak yeni sistemleri devreye alacağız. Türkiye İnovasyon Haftası'nda deneyim alanları kurarak, platform altyapılarının çalışma sistemlerini görünür hale getireceğiz. Türk Ticaret Bankası ile işbirliği içinde e-ihracata uygun maliyetli finansman imkanları sunacağız. Tüm bu faaliyetler, sahadaki ihtiyaçlara kulak verilerek planlandı. Türkiye'nin üretim gücünü, dijital kanallar aracılığıyla daha güçlü şekilde dünyaya taşıyacağız."
Gültepe, bu yıl 280 milyar dolar, 2028'de 375 milyar dolar ihracat hedeflediklerini dile getirerek, bu hedeflere ulaşmak için e-ihracat potansiyelinin tam anlamıyla kullanılması ve her platformda görünür hale gelmesinin hayati önem taşıdığını, Trendyol ile başlatılan işbirliğinin çok verimli olacağına inandıklarını söyledi.
"İşbirliği, Türkiye'de e-ihracatın gelişimi için çok önemli bir adım"
Trendyol Grubu Başkanı Çetin de yerel üreticilerin ve KOBİ'lerin küresel pazarlara açılmasını teşvik ederek, bugüne kadar 120 binden fazla iş ortağını ihracatla tanıştırdıklarını ifade etti.
Türkiye'nin e-ticaretteki potansiyelini en iyi şekilde değerlendirerek girişimcileri küresel pazarlara taşımak istediklerini dile getiren Çetin, "TİM ile hayata geçirdiğimiz işbirliği, Türkiye'de e-ihracatın gelişimi için çok önemli bir adım. Birlikte hayata geçireceğimiz projelerle Türkiye'de hem e-ihracat bilincini hem de 'Made in Türkiye' imzalı ürünlerimizin küresel pazarlardaki temsilini güçlendirmeyi hedefliyoruz." diye konuştu.
Çetin, Trendyol'un e-ihracat alanındaki yetkinliklerini TİM'in deneyimleriyle birleştirip Türkiye'yi bölgesel bir güç haline getirmek istediklerini belirterek şunları söyledi:
"İlk kez bu ölçekte bir sinerjiyle e-ihracatın tüm bileşenlerini ortak hedeflere yönlendirecek kapsamlı bir mekanizma kuruluyor. Yapacağımız çalışmalarla e-ihracat ekosistemindeki tüm paydaşlara ulaşmayı ve ekonomimize katkı sağlamayı hedefliyoruz. Bu işbirliğinin hayata geçmesi sürecindeki destekleri için değerli TİM Başkanı'mız Mustafa Gültepe'ye ve meclis üyelerimize teşekkür ediyorum."
"Üretimdeki kayıp hizmet sektörüne kayıyor"
Törenin ardından gazetecilerin sorularını yanıtlayan Gültepe, istihdamla ilgili soru üzerine, "262 milyar doların yüzde 70'ini yapan sektörlerde istihdama ilişkin problemler olduğunu" ifade etti.
Gültepe, bunun sebebinin rekabetçilik olduğunu dile getirerek, "Emek yoğun sektörler daha fazla etkileniyor. O yüzden hazır giyim bundan en fazla etkilenen sektörlerin başında." dedi.
Gültepe, tekstil, hazır giyim sektörlerinde son 2 yılda ciddi istihdam kaybı yaşandığını ve üretimdeki kaybın hizmet sektörüne kaydığını söyledi.
Böylece toplamda bir kayıp yaşanmadığını, üretimdeki istihdamın artması gerektiğini vurgulayan Gültepe, "Destek mekanizmaları, para politikaları yanında mal politikalarının devreye girmesi lazım. Özellikle hazır giyim, tekstil, mobilya, deri, emek yoğun sektörlerde işte sadece KOBİ'lere geldi 2 bin 500 lira... İstihdamı aynı şekilde tuttuğu sürece, onun büyük firmalara da gelmesi lazım." dedi.
Gültepe, sanayi tarafındaki mekanizmanın çalışmadığını, bunun düzeltilmesi gerektiğini, yoksa küçülme yaşanabileceğini ifade etti.
"Enflasyonu üreterek ve ihracat yaparak düşürmeliyiz"
Gültepe, bir soru üzerine, Türkiye'nin üretimle büyümesi gerektiğini belirterek şunları kaydetti:
"Farklı bir döviz politikası uygulanması lazım ihracatçıya, şu anda döviz bozulurken yüzde 3 olan rakamın daha yukarı çıkması lazım. Yüzde 7-8'lere çekip, yani ihracat tarafının direkt desteklenmesi lazım. İhracatçıya özel bir kur olmayacak bir şey değil, yapılabilir. İhracatçıya nefes aldırma noktasında yapılabilir. Her yapılacak olan bir damla su insanlara çok büyük fayda verir, bir fabrika kapanmamasına neden olur."
Gültepe, üretim enflasyonu ve asgari ücrette artış beklentisine ilişkin soruya, "Türkiye'deki enflasyon, üretim enflasyonu değil. Enflasyonu üreterek ve ihracat yaparak düşürmeliyiz. Bu sistemin ortaya konulması gerekiyor diye düşünüyorum. Türkiye'de tüketim enflasyonu var." yanıtını verdi.
Üretim tarafına farklı desteklerin verilmesi gerektiğini dile getiren Gültepe, tüketim tarafına da daha farklı denetimlerin uygulanmasını gerektiğini söyledi.
Gültepe, "Özellikle o makas gittikçe açılıyor. Yüzde 20 civarında falan ağırlıklı üretim enflasyonu ama diğeri yüzde 40-45 ya da 50... Çok farklı makas... o anlamda açıldı. Bütün problemi üreticiler çekiyor. Sonuç olarak şu anda alınan ücretle ilgili geçim problemi var. Farklı bir şekilde fiyatların aşağıya inmesi lazım. Yani vererek değil, indirerek yardımcı olmamız lazım. Asgari ücreti artırmadan fiyatı indirmek gibi bir şey yapılması lazım. Herkesin bunun altına elini atması lazım. Bütün herkesin fiyatları kirasından, gıdadan başlayarak indirmesi lazım ki bu dönemi beraber bu şekilde geçmemiz gerektiğini düşünüyorum." diye konuştu.
TİM Başkanı Gültepe, şu anda her sektördeki işçilik maliyetlerinin de dolar bazında arttığını söyledi.
Kaynak: AA
Haftanın popüler haberleri
PwC/Hande Yinanç: Aile şirketlerinde büyüme keskin şekilde geriledi
PwC Türkiye Aile Şirketi Hizmetleri Lideri Hande Yinanç: Aile Şirketlerinin sadece yüzde 25’i çift haneli büyüme yakaladı.
Burak Uçar'a Bacacı Holding'te üst düzey görev
Bacacı Yatırım Holding Üretim ve Operasyonel Mükemmellikten Sorumlu İcra Kurulu Üyeliği’ne Burak Uçar getirildi.
İşyerlerinde her 100 çalışanın en az 20’si depresyona aday
Çalışanların ruh sağlığı OnlyHR 3. İstanbul Sempozyumunda uzmanlar tarafından masaya yatırıldı.
OPET’te Fasty Hediye Festivali başladı
Fasty Hediye Festivali’nde, tek seferde 50 TL ve üzerinde Fasty ürünleri alanlar, Fiat 600, iPhone 17, AirPods Pro 3 ve Ttec Bluetooth Hoparlör kazanma şansını yakalayacak.
TEXACO Team AMS, Türkiye pistlerindeki tüm şampiyonlukları kazandı
AVIS 2025 Türkiye Pist Şampiyonası beşinci ayağı, TOSFED İstanbul Park'ta düzenlenen final yarışları ile tamamlandı. TEXACO Team AMS şampiyonlukları kazandı.
KPMG/Sinem Cantürk: Türkiye pazarında dengeler değişiyor
KPMG: Türkiye fintech sektörü üçüncü çeyrekte yatırım liginde liderliğe yükseldi.
Sürat Kargo'dan gönderi rekoru
Sürat Kargo, Efsane Kasım’da günlük 900 bin gönderi ile rekor kırdı.
Kemal Oral: Teknoparklar artık yeni nesil Ar-Ge'nin merkezi
Elektraweb CEO’su Kemal Oral: Yapay zekâ laboratuvarları, veri merkezleri ve yeşil teknoloji çözümleri teknoparkların yeni kimliği olacak.
Take Off İstanbul 10 Aralık'ta başlıyor
Girişimcilik zirvesi Take Off İstanbul, 10-11 Aralık’ta İstanbul Fuar Merkezi’nde yapılacak.
MİB Başkanı Fatih İğrek: Fabrika üreten fabrikalarız
Makina İmalatçıları Birliği (MİB) Yönetim Kurulu Başkanı Fatih İğrek, MEEXX Fuarının açılışında konuştu: Türkiye Avrupa’nın Dördüncü Büyük Makine İhracatçısı.
Fenerium, ISO 9001 İç Denetçi eğitimini başarıyla tamamladı
Fenerium, Kalite Yönetim Sistemi etkinliğini daha da ileri taşıma ve süreçlerde mükemmelliği sağlama hedefi doğrultusunda, 2 gün boyunca düzenlediği kapsamlı İç Tetkikçi Eğitimini başarıyla tamamladı.
Dyson'a Rekabet Kurulundan soruşturma
Rekabet Kurulu, Dyson Turkey Elektrikli Ürünler Tic. Ltd. Şti. 'ne soruşturma açtı.
Müsiad Vizyoner Zirvesine rekor katılım
Vizyoner Zirvesi, Türk Telekom ve Trendyol ana sponsorluğunda 4.000’i aşkın katılımcının yer aldığı güçlü bir buluşmayla Atatürk Kültür Merkezi’nde düzenlendi.
AJet, İstanbul'dan Irak Süleymaniye'ye ilk seferini yaptı
AJet, İstanbul'dan Irak'ın Süleymaniye şehrine ilk seferini yaptı.
İstanbul Havalimanı ISO 22301 Sertifikası almaya hak kazandı
İstanbul Havalimanı'na "ISO 22301 İş Sürekliliği Yönetim Sistemi Sertifikası" verildi. Sertifika takdim törenine CEO Selahattin Bilgen ve çalışanlar katıldı.
TÜİK açıkladı: Enflasyon 31,07
Türkiye'de kasımda TÜFE artış aylık bazda yüzde 0,87 ile son 30 ayın, yıllık bazda da yüzde 31,07 ile son 4 yılın en düşük seviyesine geriledi.
Basketbol Kadınlar Cumhurbaşkanlığı Kupası'nı FB Opet kazandı
30. Basketbol Kadınlar Cumhurbaşkanlığı Kupası'nı, Çimsa ÇBK Mersin'i 104-77 yenen Fenerbahçe Opet kazandı.
Asgari Ücret Tespit Komisyonu 12 Aralık'ta toplanacak
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, işçi kesimini temsil eden TÜRK-İŞ ile işveren kesimini temsil eden TİSK'i 12 Aralık saat 14.00'te toplantıya davet etti.
Belarus, Avrasya’nın kalbinde yükselen bir pazar
EGİAD Başkanı Kaan Özhelvacı, Belarus’un konumu, sanayi altyapısı, büyüyen pazar dinamikleri ve yatırımcı dostu politikalarıyla Türk iş dünyası için stratejik fırsatlar sunduğunu vurguladı.
Elektrikli şarj istasyonları Yandex Maps'ten bulunabilecek
Elektrikli araç sahipleri artık Yandex Maps ile araçlarına uygun şarj istasyonlarını bulabiliyor.
TEI, 15. Zekâ Atölyesini açtı
TEI, 15. Zekâ Atölyesini Eti Maden İşletmeleri İlkokulu’nda kurarak öğrencilerin eğitimine katkı sağladı.
Mesut Ergül: Lezita yenilikçi ürünleriyle Avrupa pazarında
Lezita, Avrupa Birliği’ne ihracat onayının ardından ilk gönderimi Almanya’ya yaptı.
Pfizer Türkiye Satış Direktörlüğüne Ahmet Kumkumoğlu atandı
Ahmet Kumkumoğlu, 1 Aralık itibarıyla Pfizer Türkiye Satış Direktörü olarak atandı.
Prometeon Türkiye'de Uğur Aydın'a üst düzey atama
Prometeon Türkiye, Rusya, CIS Ticaret Direktörü görevine Uğur Aydın atandı.
AJet, İstanbul'dan Beyrut'a sefer başlattı
AJet, Lübnan'ın başkenti Beyrut'a İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan direkt uçuşlarını başlattı.
Teknopark İstanbul 2026'da milyar dolarlık ihracat hedefliyor
Avrupa'nın en büyük girişimcilik merkezi Teknopark İstanbul 2026'da "milyar dolarlık" ihracat hedefliyor.
Tüketici derneklerinden servis ücretinin yasaklanmasına destek
Tüketici dernekleri gıda işletmelerindeki zorunlu "servis ücreti"nin yasaklanması kararına destek verdi.
1 Aralık 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları
1 Aralık 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları
Bahar Güler'e Best People & Culture Leaders'te ödül
Terra Pizza İnsan ve Kültür Direktörü Bahar Güler, Best People & Culture Leaders™ 2025 Silver Ödülü’nün sahibi oldu.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, millete seslendi
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Kabine Toplantısı sonrası açıklamalarda bulundu.
İdeasoft'tan Betül Talay: İK’nın geleceği insan merkezli yapay zekâ
ideasoft, insan kaynakları alanında yeni bir dönemi başlatmaya hazırlanıyor. 2026 yılında AI destekli iç iletişim ve gelişim asistanı ile çalışan deneyimini dönüştürmeyi hedefliyor.
Golden Global Portföy faaliyete başladı
Golden Global Portföy Yönetimi A.Ş. faaliyete başladı.
Bimser, ilaç sektörüne özel QDMS for Pharma çözümünü geliştirdi
Bimser'in QDMS for Pharma yazılımı ilaç şirketlerinin uluslararası regülasyonlara uyum sağlamasını ve iş süreçlerini verimli yönetmesini sağlayacak.
TÜRSAB BY Hasan Eker: Papa’nın İznik’i ziyareti Bursa turizmi açısından bir şanstır
TÜRSAB Başkan Yardımcısı Hasan Eker, Papa 14. Leo'nun İznik ziyaretinin Bursa turizmi açısından bir şans olduğunu açıkladı.
AB, Çinli şirketlere yönelik bazı kurallarını gözden geçirecek
AB, Çinli şirketlere ilişkin endişeler nedeniyle yabancı yatırım kurallarını gözden geçirecek.
Maraş Çöreği, AB'den coğrafi işaretli ürün onayı aldı
“Maraş Çöreği” Türkiye'nin 44. coğrafi işaretli ürünü olarak kayda geçti.
Ekim'de 531 firmaya Dahilde İşleme İzin Belgesi verildi
Ticaret Bakanlığı, Ekim'de 531 firmaya Dahilde İşleme İzin Belgesi verildiğini açıkladı.
CarrefourSA yeni dijital cüzdanı Payfour'u kullanıma açtı
CarrefourSA, alternatif ödeme çözümleri sunarak alışveriş deneyimini iyileştirecek yeni dijital cüzdan uygulaması Payfour'u hayata geçirdi.
TÜİK, Türkiye'nin üçüncü çeyrek büyüme verilerini açıkladı
TÜİK, yılın üçüncü çeyreğine ilişkin gayrisafi yurt içi hasıla (GSYH) sonuçlarını açıkladı. Türkiye ekonomisi yılın üçüncü çeyreğinde yüzde 3,7 büyüdü.
Türkiye, Akdeniz Genel Balıkçılık Komisyonu Başkanı seçildi
Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, Türkiye'nin Akdeniz Genel Balıkçılık Komisyonu’nda (GFCM) ilk kez Başkanlık görevine seçildiğini duyurdu.