TİM ile Trendyol'dan e-ihracat ekosistemi işbirliği
TİM ile Trendyol'dan e-ihracat ekosistemi işbirliği
TİM ile Trendyol, Türkiye'nin e-ihracat ekosistemini güçlendirmek amacıyla stratejik işbirliği protokolü imzaladı.
Haber Giriş Tarihi: 12.06.2025 09:30
Haber Güncellenme Tarihi: 12.06.2025 00:10
Kaynak:
AA
İstanbul'da düzenlenen imza töreni, TİM Başkanı Mustafa Gültepe ve Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin'in katılımıyla gerçekleştirildi.
İşbirliği kapsamında Trendyol, TİM'in e-ihracat partneri olarak Türkiye genelinde e-ihracat farkındalığını artırmaya yönelik etkinlikler, eğitimler ve işbirliği fırsatları sunacak.
Protokol, ekosistemdeki tüm paydaşların e-ihracata yönlendirilmesini amaçlayan projelerle Türkiye'de sınır ötesi ticaretin sürdürülebilir şekilde gelişmesine ve ekonomiye katma değer sağlanmasına katkı verecek.
"E-ihracatta el birliğiyle ülkemizi geleceğe taşıyacağız"
TİM Başkanı Gültepe, toplantıda yaptığı konuşmada, TİM olarak Türkiye'yi küresel ticarette daha görünür ve güçlü kılmak için çalıştıklarını söyledi.
Trendyol'un Türkiye'nin güçlü teknoloji ve e-ticaret platformlarından biri olduğunu belirten Gültepe, lojistik ve yazılım altyapısıyla milyonlarca ürünü hızla tüketiciyle buluşturduklarını, ürünleri dijital dünyanın merkezine taşıdıklarını söyledi.
Gültepe, "TİM ve Trendyol'un güçlerini birleştirmesiyle e-ihracatta yepyeni bir dönemin kapısını aralayacağız. Bu anlamda ülkemizin e-ihracat yolculuğu bugün yeni bir aşamaya geçiyor." diye konuştu.
Geçen yıl Türkiye'nin e-ihracat hacminin 6,4 milyar dolarla bir önceki yıla göre yüzde 27'lik bir artış kaydettiğini belirten Gültepe, bu artışa rağmen toplam ihracatın sadece yüzde 2,6'sının e-ihracattan geldiğini dile getirdi.
Gültepe, "Yani henüz potansiyelimizin çok gerisindeyiz. E-ihracat, artık sadece büyük firmaların alanı değil. Bireysel girişimcinin, üreticinin, tasarımcının alanı. Anadolu'daki küçük bir atölye dahi Berlin'den sipariş alabiliyor, Riyad'a ürün gönderebiliyor. Bugün Türkiye'de toplam 600 binin üzerinde işletme e-ticaret faaliyeti yürütüyor." dedi.
Bu tablonun, dönüşümün hızla devam ettiğini gösterdiğini belirten Gültepe, şöyle devam etti:
"TİM olarak elbette dönüşümün gerisinde kalamayız. Aksine değişimi yönetecek mekanizmaları kurmak istiyoruz. Trendyol ile başlatacağımız işbirliği bu anlamda çok büyük önem taşıyor. İşbirliğimiz kapsamında 7 bölgede e-ihracat buluşmaları düzenleyeceğiz. Kadın girişimciler, genç üreticiler, KOBİ'ler sahaya çıkacak, deneyimlerini paylaşacaklar. Ekonomi gazetecilerine özel e-ihracat eğitimleriyle kamuoyunda farkındalığı artıracağız.
Coğrafi işaretli ürünleri dünyaya taşıyacak yeni sistemleri devreye alacağız. Türkiye İnovasyon Haftası'nda deneyim alanları kurarak, platform altyapılarının çalışma sistemlerini görünür hale getireceğiz. Türk Ticaret Bankası ile işbirliği içinde e-ihracata uygun maliyetli finansman imkanları sunacağız. Tüm bu faaliyetler, sahadaki ihtiyaçlara kulak verilerek planlandı. Türkiye'nin üretim gücünü, dijital kanallar aracılığıyla daha güçlü şekilde dünyaya taşıyacağız."
Gültepe, bu yıl 280 milyar dolar, 2028'de 375 milyar dolar ihracat hedeflediklerini dile getirerek, bu hedeflere ulaşmak için e-ihracat potansiyelinin tam anlamıyla kullanılması ve her platformda görünür hale gelmesinin hayati önem taşıdığını, Trendyol ile başlatılan işbirliğinin çok verimli olacağına inandıklarını söyledi.
"İşbirliği, Türkiye'de e-ihracatın gelişimi için çok önemli bir adım"
Trendyol Grubu Başkanı Çetin de yerel üreticilerin ve KOBİ'lerin küresel pazarlara açılmasını teşvik ederek, bugüne kadar 120 binden fazla iş ortağını ihracatla tanıştırdıklarını ifade etti.
Türkiye'nin e-ticaretteki potansiyelini en iyi şekilde değerlendirerek girişimcileri küresel pazarlara taşımak istediklerini dile getiren Çetin, "TİM ile hayata geçirdiğimiz işbirliği, Türkiye'de e-ihracatın gelişimi için çok önemli bir adım. Birlikte hayata geçireceğimiz projelerle Türkiye'de hem e-ihracat bilincini hem de 'Made in Türkiye' imzalı ürünlerimizin küresel pazarlardaki temsilini güçlendirmeyi hedefliyoruz." diye konuştu.
Çetin, Trendyol'un e-ihracat alanındaki yetkinliklerini TİM'in deneyimleriyle birleştirip Türkiye'yi bölgesel bir güç haline getirmek istediklerini belirterek şunları söyledi:
"İlk kez bu ölçekte bir sinerjiyle e-ihracatın tüm bileşenlerini ortak hedeflere yönlendirecek kapsamlı bir mekanizma kuruluyor. Yapacağımız çalışmalarla e-ihracat ekosistemindeki tüm paydaşlara ulaşmayı ve ekonomimize katkı sağlamayı hedefliyoruz. Bu işbirliğinin hayata geçmesi sürecindeki destekleri için değerli TİM Başkanı'mız Mustafa Gültepe'ye ve meclis üyelerimize teşekkür ediyorum."
"Üretimdeki kayıp hizmet sektörüne kayıyor"
Törenin ardından gazetecilerin sorularını yanıtlayan Gültepe, istihdamla ilgili soru üzerine, "262 milyar doların yüzde 70'ini yapan sektörlerde istihdama ilişkin problemler olduğunu" ifade etti.
Gültepe, bunun sebebinin rekabetçilik olduğunu dile getirerek, "Emek yoğun sektörler daha fazla etkileniyor. O yüzden hazır giyim bundan en fazla etkilenen sektörlerin başında." dedi.
Gültepe, tekstil, hazır giyim sektörlerinde son 2 yılda ciddi istihdam kaybı yaşandığını ve üretimdeki kaybın hizmet sektörüne kaydığını söyledi.
Böylece toplamda bir kayıp yaşanmadığını, üretimdeki istihdamın artması gerektiğini vurgulayan Gültepe, "Destek mekanizmaları, para politikaları yanında mal politikalarının devreye girmesi lazım. Özellikle hazır giyim, tekstil, mobilya, deri, emek yoğun sektörlerde işte sadece KOBİ'lere geldi 2 bin 500 lira... İstihdamı aynı şekilde tuttuğu sürece, onun büyük firmalara da gelmesi lazım." dedi.
Gültepe, sanayi tarafındaki mekanizmanın çalışmadığını, bunun düzeltilmesi gerektiğini, yoksa küçülme yaşanabileceğini ifade etti.
"Enflasyonu üreterek ve ihracat yaparak düşürmeliyiz"
Gültepe, bir soru üzerine, Türkiye'nin üretimle büyümesi gerektiğini belirterek şunları kaydetti:
"Farklı bir döviz politikası uygulanması lazım ihracatçıya, şu anda döviz bozulurken yüzde 3 olan rakamın daha yukarı çıkması lazım. Yüzde 7-8'lere çekip, yani ihracat tarafının direkt desteklenmesi lazım. İhracatçıya özel bir kur olmayacak bir şey değil, yapılabilir. İhracatçıya nefes aldırma noktasında yapılabilir. Her yapılacak olan bir damla su insanlara çok büyük fayda verir, bir fabrika kapanmamasına neden olur."
Gültepe, üretim enflasyonu ve asgari ücrette artış beklentisine ilişkin soruya, "Türkiye'deki enflasyon, üretim enflasyonu değil. Enflasyonu üreterek ve ihracat yaparak düşürmeliyiz. Bu sistemin ortaya konulması gerekiyor diye düşünüyorum. Türkiye'de tüketim enflasyonu var." yanıtını verdi.
Üretim tarafına farklı desteklerin verilmesi gerektiğini dile getiren Gültepe, tüketim tarafına da daha farklı denetimlerin uygulanmasını gerektiğini söyledi.
Gültepe, "Özellikle o makas gittikçe açılıyor. Yüzde 20 civarında falan ağırlıklı üretim enflasyonu ama diğeri yüzde 40-45 ya da 50... Çok farklı makas... o anlamda açıldı. Bütün problemi üreticiler çekiyor. Sonuç olarak şu anda alınan ücretle ilgili geçim problemi var. Farklı bir şekilde fiyatların aşağıya inmesi lazım. Yani vererek değil, indirerek yardımcı olmamız lazım. Asgari ücreti artırmadan fiyatı indirmek gibi bir şey yapılması lazım. Herkesin bunun altına elini atması lazım. Bütün herkesin fiyatları kirasından, gıdadan başlayarak indirmesi lazım ki bu dönemi beraber bu şekilde geçmemiz gerektiğini düşünüyorum." diye konuştu.
TİM Başkanı Gültepe, şu anda her sektördeki işçilik maliyetlerinin de dolar bazında arttığını söyledi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
TİM ile Trendyol'dan e-ihracat ekosistemi işbirliği
TİM ile Trendyol, Türkiye'nin e-ihracat ekosistemini güçlendirmek amacıyla stratejik işbirliği protokolü imzaladı.
İstanbul'da düzenlenen imza töreni, TİM Başkanı Mustafa Gültepe ve Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin'in katılımıyla gerçekleştirildi.
İşbirliği kapsamında Trendyol, TİM'in e-ihracat partneri olarak Türkiye genelinde e-ihracat farkındalığını artırmaya yönelik etkinlikler, eğitimler ve işbirliği fırsatları sunacak.
Protokol, ekosistemdeki tüm paydaşların e-ihracata yönlendirilmesini amaçlayan projelerle Türkiye'de sınır ötesi ticaretin sürdürülebilir şekilde gelişmesine ve ekonomiye katma değer sağlanmasına katkı verecek.
"E-ihracatta el birliğiyle ülkemizi geleceğe taşıyacağız"
TİM Başkanı Gültepe, toplantıda yaptığı konuşmada, TİM olarak Türkiye'yi küresel ticarette daha görünür ve güçlü kılmak için çalıştıklarını söyledi.
Trendyol'un Türkiye'nin güçlü teknoloji ve e-ticaret platformlarından biri olduğunu belirten Gültepe, lojistik ve yazılım altyapısıyla milyonlarca ürünü hızla tüketiciyle buluşturduklarını, ürünleri dijital dünyanın merkezine taşıdıklarını söyledi.
Gültepe, "TİM ve Trendyol'un güçlerini birleştirmesiyle e-ihracatta yepyeni bir dönemin kapısını aralayacağız. Bu anlamda ülkemizin e-ihracat yolculuğu bugün yeni bir aşamaya geçiyor." diye konuştu.
Geçen yıl Türkiye'nin e-ihracat hacminin 6,4 milyar dolarla bir önceki yıla göre yüzde 27'lik bir artış kaydettiğini belirten Gültepe, bu artışa rağmen toplam ihracatın sadece yüzde 2,6'sının e-ihracattan geldiğini dile getirdi.
Gültepe, "Yani henüz potansiyelimizin çok gerisindeyiz. E-ihracat, artık sadece büyük firmaların alanı değil. Bireysel girişimcinin, üreticinin, tasarımcının alanı. Anadolu'daki küçük bir atölye dahi Berlin'den sipariş alabiliyor, Riyad'a ürün gönderebiliyor. Bugün Türkiye'de toplam 600 binin üzerinde işletme e-ticaret faaliyeti yürütüyor." dedi.
Bu tablonun, dönüşümün hızla devam ettiğini gösterdiğini belirten Gültepe, şöyle devam etti:
"TİM olarak elbette dönüşümün gerisinde kalamayız. Aksine değişimi yönetecek mekanizmaları kurmak istiyoruz. Trendyol ile başlatacağımız işbirliği bu anlamda çok büyük önem taşıyor. İşbirliğimiz kapsamında 7 bölgede e-ihracat buluşmaları düzenleyeceğiz. Kadın girişimciler, genç üreticiler, KOBİ'ler sahaya çıkacak, deneyimlerini paylaşacaklar. Ekonomi gazetecilerine özel e-ihracat eğitimleriyle kamuoyunda farkındalığı artıracağız.
Coğrafi işaretli ürünleri dünyaya taşıyacak yeni sistemleri devreye alacağız. Türkiye İnovasyon Haftası'nda deneyim alanları kurarak, platform altyapılarının çalışma sistemlerini görünür hale getireceğiz. Türk Ticaret Bankası ile işbirliği içinde e-ihracata uygun maliyetli finansman imkanları sunacağız. Tüm bu faaliyetler, sahadaki ihtiyaçlara kulak verilerek planlandı. Türkiye'nin üretim gücünü, dijital kanallar aracılığıyla daha güçlü şekilde dünyaya taşıyacağız."
Gültepe, bu yıl 280 milyar dolar, 2028'de 375 milyar dolar ihracat hedeflediklerini dile getirerek, bu hedeflere ulaşmak için e-ihracat potansiyelinin tam anlamıyla kullanılması ve her platformda görünür hale gelmesinin hayati önem taşıdığını, Trendyol ile başlatılan işbirliğinin çok verimli olacağına inandıklarını söyledi.
"İşbirliği, Türkiye'de e-ihracatın gelişimi için çok önemli bir adım"
Trendyol Grubu Başkanı Çetin de yerel üreticilerin ve KOBİ'lerin küresel pazarlara açılmasını teşvik ederek, bugüne kadar 120 binden fazla iş ortağını ihracatla tanıştırdıklarını ifade etti.
Türkiye'nin e-ticaretteki potansiyelini en iyi şekilde değerlendirerek girişimcileri küresel pazarlara taşımak istediklerini dile getiren Çetin, "TİM ile hayata geçirdiğimiz işbirliği, Türkiye'de e-ihracatın gelişimi için çok önemli bir adım. Birlikte hayata geçireceğimiz projelerle Türkiye'de hem e-ihracat bilincini hem de 'Made in Türkiye' imzalı ürünlerimizin küresel pazarlardaki temsilini güçlendirmeyi hedefliyoruz." diye konuştu.
Çetin, Trendyol'un e-ihracat alanındaki yetkinliklerini TİM'in deneyimleriyle birleştirip Türkiye'yi bölgesel bir güç haline getirmek istediklerini belirterek şunları söyledi:
"İlk kez bu ölçekte bir sinerjiyle e-ihracatın tüm bileşenlerini ortak hedeflere yönlendirecek kapsamlı bir mekanizma kuruluyor. Yapacağımız çalışmalarla e-ihracat ekosistemindeki tüm paydaşlara ulaşmayı ve ekonomimize katkı sağlamayı hedefliyoruz. Bu işbirliğinin hayata geçmesi sürecindeki destekleri için değerli TİM Başkanı'mız Mustafa Gültepe'ye ve meclis üyelerimize teşekkür ediyorum."
"Üretimdeki kayıp hizmet sektörüne kayıyor"
Törenin ardından gazetecilerin sorularını yanıtlayan Gültepe, istihdamla ilgili soru üzerine, "262 milyar doların yüzde 70'ini yapan sektörlerde istihdama ilişkin problemler olduğunu" ifade etti.
Gültepe, bunun sebebinin rekabetçilik olduğunu dile getirerek, "Emek yoğun sektörler daha fazla etkileniyor. O yüzden hazır giyim bundan en fazla etkilenen sektörlerin başında." dedi.
Gültepe, tekstil, hazır giyim sektörlerinde son 2 yılda ciddi istihdam kaybı yaşandığını ve üretimdeki kaybın hizmet sektörüne kaydığını söyledi.
Böylece toplamda bir kayıp yaşanmadığını, üretimdeki istihdamın artması gerektiğini vurgulayan Gültepe, "Destek mekanizmaları, para politikaları yanında mal politikalarının devreye girmesi lazım. Özellikle hazır giyim, tekstil, mobilya, deri, emek yoğun sektörlerde işte sadece KOBİ'lere geldi 2 bin 500 lira... İstihdamı aynı şekilde tuttuğu sürece, onun büyük firmalara da gelmesi lazım." dedi.
Gültepe, sanayi tarafındaki mekanizmanın çalışmadığını, bunun düzeltilmesi gerektiğini, yoksa küçülme yaşanabileceğini ifade etti.
"Enflasyonu üreterek ve ihracat yaparak düşürmeliyiz"
Gültepe, bir soru üzerine, Türkiye'nin üretimle büyümesi gerektiğini belirterek şunları kaydetti:
"Farklı bir döviz politikası uygulanması lazım ihracatçıya, şu anda döviz bozulurken yüzde 3 olan rakamın daha yukarı çıkması lazım. Yüzde 7-8'lere çekip, yani ihracat tarafının direkt desteklenmesi lazım. İhracatçıya özel bir kur olmayacak bir şey değil, yapılabilir. İhracatçıya nefes aldırma noktasında yapılabilir. Her yapılacak olan bir damla su insanlara çok büyük fayda verir, bir fabrika kapanmamasına neden olur."
Gültepe, üretim enflasyonu ve asgari ücrette artış beklentisine ilişkin soruya, "Türkiye'deki enflasyon, üretim enflasyonu değil. Enflasyonu üreterek ve ihracat yaparak düşürmeliyiz. Bu sistemin ortaya konulması gerekiyor diye düşünüyorum. Türkiye'de tüketim enflasyonu var." yanıtını verdi.
Üretim tarafına farklı desteklerin verilmesi gerektiğini dile getiren Gültepe, tüketim tarafına da daha farklı denetimlerin uygulanmasını gerektiğini söyledi.
Gültepe, "Özellikle o makas gittikçe açılıyor. Yüzde 20 civarında falan ağırlıklı üretim enflasyonu ama diğeri yüzde 40-45 ya da 50... Çok farklı makas... o anlamda açıldı. Bütün problemi üreticiler çekiyor. Sonuç olarak şu anda alınan ücretle ilgili geçim problemi var. Farklı bir şekilde fiyatların aşağıya inmesi lazım. Yani vererek değil, indirerek yardımcı olmamız lazım. Asgari ücreti artırmadan fiyatı indirmek gibi bir şey yapılması lazım. Herkesin bunun altına elini atması lazım. Bütün herkesin fiyatları kirasından, gıdadan başlayarak indirmesi lazım ki bu dönemi beraber bu şekilde geçmemiz gerektiğini düşünüyorum." diye konuştu.
TİM Başkanı Gültepe, şu anda her sektördeki işçilik maliyetlerinin de dolar bazında arttığını söyledi.
Kaynak: AA
Haftanın popüler haberleri
Amerikalı Wayfair, İzmir'den ürün alacak, İzmir'e üs kuracak
Amerikan mobilya devi Wayfair, İzmir’den ürün almaya, Türkiye’de ofis ve şirket açmaya geldi.
Dijitalleşme artık yalnızca bir teknolojik dönüşüm değil
Ahmet Halit Hatip: Dijitalleşme artık yalnızca bir teknolojik dönüşüm değil, rekabet gücümüzü, kalkınma hızımızı ve küresel konumumuzu belirleyen stratejik bir öncelik haline geldi.
TÜRMOB’un yeni başkanı İrfan Hüseyin Yıldız oldu
Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği’nin (TÜRMOB) seçimli genel kurulunda Başkanlığa İrfan Hüseyin Yıldız seçildi.
Emre Kartaloğlu: Vakit geçirmeden vergi reformu yapılmalı
8 yıldır sürdürdüğü TÜRMOB Başkanlık görevini bırakan Emre Kartaloğlu, Genel Kurul’da yaptığı konuşmada vakit geçirmeden vergi reformu yapılması gerektiğini söyledi.
Seçil Arslan'a Prometeia Grupta önemli görev
Seçil Arslan, Prometeia Grubu genelinde veri bilimi faaliyetlerini yönetecek.
Pınar Güzey, Pazarama Genel Müdür Yardımcısı olarak atandı
Pazarama’nın Pazarlama ve İletişim Genel Müdür Yardımcılığı görevine Pınar Güzey getirildi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Kuveyt, Katar ve Umman'a gidecek
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Kuveyt, Katar ve Umman'a resmi ziyaretlerde bulunacak.
TÜİK açıkladı: Geçen yıl 651,8 milyar liralık AR-GE harcaması yapıldı
TÜİK "2024 yılı AR-GE Faaliyetleri Araştırması" sonuçlarına göre gayrisafi yurt içi AR-GE harcaması 2024'te 651 milyar 822 milyon liraya çıktı.
İsrail, ateşkese rağmen Gazze'lileri öldürmeye devam ediyor
İsrail'in ateşkese rağmen Gazze kentinin doğusuna açtığı ateşte 2 Filistinli hayatını kaybetti.
Hindistan, yapay zekâ veri merkezleri için önemli bir destinasyon haline geldi
Google, Hindistan'da yapay zeka veri merkezi kurmak için 15 milyar dolar yatırım yapacak.
TCL, Network X 2025'te yapay zekâ destekli ürünlerini tanıttı
TCL, Network X 2025'te yapay zekâ destekli geniş bant çözümlerini ve yeni ürünlerini tanıttı.
TÜSİAD ticaret heyeti New York ve Boston'a gidiyor
TÜSİAD heyeti yatırım bankaları, özel sermaye yatırımcıları ve teknoloji şirketlerini ziyaret ederek; yatırım ortamı ve teknoloji trendleri konusunda bilgi alacak.
Ürün, fiyat denetimleri kesintisiz devam ediyor
Ticaret Bakanlığı 9 ayda 26,9 milyon ürün denetledi, 2,1 milyar lira ceza kesti.
ABD'de Türk ekonomisine duyulan güven ve ilgi memnuniyeti
Mehmet Şimşek, ABD'deki temaslarında yatırım bankaları ve küresel fonlara Türkiye ekonomisinin dayanıklılığını ve güçlü yatırım potansiyelini anlattı.
TOBB duyurdu: Kurulan şirket sayısında azalış var
Kurulan șirket sayısında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 4,7 azalıș oldu.
Hisarcıklıoğlu: Daha fazla girişimciye ihtiyaç var
TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, Ülkenin en büyük ihtiyacının girişimci olduğunu belirtti.
Pınar Zevkirlioğlu, Motul Türkiye Pazarlama Müdürü oldu
Motul Türkiye Pazarlama Müdürlüğü görevine Pınar Zevkirlioğlu atandı.
Didem Kuş'a Multinet Up’ta Genel Müdür Yardımcılığı görevi
Didem Kuş, Multinet Up’ta Strateji ve Dönüşüm Genel Müdür Yardımcısı oldu.
Doğadan’ın yeni Pazarlama Direktörü Sibel Yüksel oldu
Türkiye’de bitki ve meyve çayı pazarının kurucu ve lider markası Doğadan’ın pazarlama direktörlüğüne Sibel Yüksel atandı.
Hindistan'da çağrı merkezinde yapay zekâ sohbet robotları kullanılıyor
Hindistan'da çağrı merkezi çalışanlarının yerini alacak yapay zekâ sohbet robotları kullanılıyor.
Sinem Cantürk yeni nesil yatırım modeli Tokenleri tanıttı
Sinem Cantürk: Finansal ekosistem giderek dijitalleşirken, tokenizasyonun sermayeye erişim, yatırım ve yönetim biçimlerini yeniden tanımlamada öncü bir rol üstlenmesi bekleniyor.
Esbaş'a EFQM ödülü
ESBAŞ’ın Ege Serbest Bölgesini mükemmellik merkezi haline getirmek amacıyla uygulamaya başladığı model, EFQM'de “6 Diamonds (Elmas)” seviyesinde ödüllendirildi.
İskandinav Hygge rüzgarı JYSK Bursa mağazasında esecek
Danimarkalı ev ve yaşam perakendecisi JYSK, İstanbul dışındaki ilk mağazasını Bursa'da açarak "hygge" felsefesini Anadolu'ya taşıyacak.
AI ve İklim değişikliği şirketleri dönüşüme zorluyor
PwC Value in Motion Araştırması’nın sonuçlarına göre: AI ve İklim değişikliği, bu iki mega trend hem şirketleri dönüşüme zorluyor hem de büyük belirsizlikler getiriyor.
Çin'in petrol ithalatı yüzde 3,9 oranında arttı
Çin'in 2025 yılı Eylül ayında gerçekleştirmiş olduğu ham petrol ithalatı günlük ortalama yaklaşık 11,5 milyon varil düzeyinde gerçekleşti.
ASNSKY'den Serkan Oktay, Global Wazuh Elçisi seçildi
WAZUH resmi iş ortağı ASNSKY Kıdemli Danışmanı Serkan Oktay, Global Wazuh Elçisi seçildi.
Çocukları hedef alan reklamlara karşı dikkat
Reklam Kurulu, çocukları hedef alan reklamlara karşı denetimlerini aralıksız sürdürüyor.
Afrika ile 2028'de 50 milyar dolarlık ticaret hedefi
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Afrika ile ticaret hacmi hakkında: Bu yıl 40 milyar dolara ulaşıyoruz. 2028'de 50 milyar dolarlık ticaret hacmini hedefliyoruz. dedi.
Sabiha Gökçen Havalimanı 2026'da rekor yolcu hedefliyor
İstanbul Sabiha Gökçen (ISG) Uluslararası Havalimanı, gelecek yıl 47 milyonun üzerinde yolcuya ulaşmayı hedefliyor.
Gökhan Çetinkaya, makineleri kiralama yöntemiyle sektöre kazandırıyor
Gökhan Çetinkaya, firması aracılığıyla, üretim tesislerinde kullanılan makineleri kiralama yöntemiyle sektöre kazandırıyor.
Netanyahu 2026 seçimlerinde yeniden aday
Netanyahu, 2026 genel seçimlerinde yeniden aday olma niyetini açıkladı.
Nadir toprak elementleri enerji bağımsızlığımızda oyun değiştirici
Bakan Bayraktar, Gabar'da Türkiye'nin farklı illerinden gelen 73 kadın mühendisle buluştu.
Öngörü: Mobil abone sayısı 2028'de 100 milyonu geçecek
Türkiye'de bu yılın ikinci çeyreği itibarıyla 96,5 milyon olan mobil abone sayısının, 2028'de 100 milyonu aşması öngörülüyor.
Türkiye'den 53 ülkeye çekici ihraç edildi
Türkiye'den yılın 9 ayında 1 milyar 380 milyon 823 bin dolarlık çekici ihracatı yapıldı.
Güler Sabancı 'filantropinin para birimi güvendir'
Sabancı, çoklu krizler döneminde 'filantropi'nin geleceğine, güven ve hesap verebilirliğin önemine dikkati çekerek, sürdürülebilir toplumsal dönüşüm için işbirliğinin gerekliliğini vurguladı.
Papara'nın yasa dışı para akışı devam ediyor mu?
Papara yaptığı açıklamayla yasa dışı bahis sitelerine para akışının devam ettiği yönündeki haberlere açıklık getirdi.
Asgari Ücret Tespit Komisyonu 21 Ekim'de toplanacak
İşçi, işveren ve hükümet temsilcilerinden oluşan Üçlü Danışma Kurulu, Asgari Ücret Tespit Komisyonu'nun işleyişini ele almak için 21 Ekim'de toplanacak.
Kıbrıs Cumhurbaşkanlığı seçimini Tufan Erhürman kazandı
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde (KKTC) Cumhurbaşkanlığı seçimini Cumhuriyetçi Türk Partisi’nin (CTP) lideri Tufan Erhürman kazandı.
Teknofest girişimleri Türkiye Innovation Week'te ödülleri topladı
T3 Vakfı tarafından desteklenen üç yenilikçi girişim, Türkiye Innovation Week 2025’te önemli ödüller kazanarak adlarını zirveye yazdırdı.
İstanbul Moda Akademisi'nden çanta tasarım atölyesi
Çanta tasarımına ilgi duyanlar için İMA'da 3 aylık özel program başlıyor. Eğitim, tasarımdan üretime, logo çalışmasından pazarlamaya tüm süreçleri kapsıyor.