2021 yılı medya ve reklam yatırımları 22 Milyar 811 Milyon TL’ye ulaştı
2021 yılı medya ve reklam yatırımları 22 Milyar 811 Milyon TL’ye ulaştı
Rapora göre; Türkiye’de Medya Yatırımları 16 milyar 953 milyon TL, Reklam Yatırımları ise 5 milyar 858 milyon TL olarak açıklandı.
Haber Giriş Tarihi: 07.04.2022 17:32
Haber Güncellenme Tarihi: 07.04.2022 17:32
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Rapor, Reklamcılar Derneği (RD), Reklamverenler Derneği (RVD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), Açıkhava Reklamcıları Vakfı (ARVAK), Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD) ve Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA TR) adına bağımsız danışmanlık şirketi Deloitte tarafından hazırlandı.
TV reklam yatırımlarındaki artış %43’ün üstünde
Türkiye’deki medya yatırımları içerisinde %42,41 oranında pay alarak 7 milyar 190 milyon TL’ye ulaşan TV medya yatırımları, geçen yıla göre %43,65 artış gösterdi. Yatırımlarda, 2021’in ilk yarısındaki rekor büyümenin (%54) baz etkisinin ikinci yarıya taşındığı gözlemlendi.
Covid-19’un izlenmedeki pozitif etkisi yılın ikinci yarısında sıfırlanmış olsa da, TV’ye karşı yüksek talebin yıl boyunca homojen şekilde gerçekleştiği gözlemlendi. Bu talebin oluşturduğu yüksek doluluk oranlarının olumlu etkisiyle, Grpxsn değerinde %1’in de altında çok sınırlı bir düşüş gerçekleşti. Yatırımlarını artıran sektörler içinde, özellikle e-ticaret kategorisinin son yıllardaki hızlı yükselişinin kesintisiz devam ettiği de gözlemleniyor.
En büyük pay dijital medyanın
2021 yılı itibariyle, dijital medya yatırımları dijital partner ve direkt satın alma olarak iki ana başlıkta raporlanmaya başlandı. Dijital partnerler, marka yaratan, marka değerini koruyan ve büyüten organize medya sektörü, direkt satın alma ise bazı e-ticaret firmaları, KOBİ’ler, oyun siteleri gibi kendi imkanlarıyla yatırım ve işlem yapan kuruluşları tanımlanıyor.
Bu doğrultuda dijital partnerlerle yapılan yatırımlar %46,7 pay ile 7 milyar 924 milyon TL, direkt satın alma ile gerçekleşen medya yatırımları ise 10 milyar 943 milyon TL olarak raporlandı. Toplam dijital medya yatırımları ise 18 milyar 867 milyon TL olarak raporda yer aldı.
Dijitalleşmenin, Mart 2020 itibariyle pandeminin etkisiyle hız kazandığı ve 2021’de de bu etkinin devam ettiği gözlemlendi. 2021 yılında gerçekleşen dijital medya yatırımları içerisinde sosyal medya %60,5 ve native %3 paya sahip oldu.
Platforma göre mobil %73, satın alma biçimine göre ise programatik %78 pay sahibi oldu.
Mobilin dijitaldeki kullanım payı %73
Dijital medya yatırımlarının %73’ü mobil, %27’si ise PC üzerinden gerçekleşti. 2020 yılında 5.270 milyon TL olan Mobil Medya Yatırımı 2021 yılında 13.773 milyon TL’ye yükseldi. Aynı şekilde toplam gösterilen web sayfası trafiğinin %70’i mobil telefonlar üzerinden gerçekleşti. Özellikle pandemi süresince tüketicilerin yoğun sosyal medya kullanımı ile Türkiye’de sosyal medya kullanıcı sayısı 69 milyona ulaştı. Reklamverenlerin de sosyal medya üzerindeki reklamlarını artırmaları neticesinde mobil, dijital yatırımlar içerisinde %60,49’luk (11.413 milyon TL) pay alarak sosyal medya kanalları mobil medya yatırımlarında ilk sırada yer aldı.
Basındaki büyüme %6,43
Türkiye’deki medya yatırımları içerisinde toplamda %1,6’lık pay alarak 445 milyon TL olarak gerçekleşti, geçen yıla göre %6,43 artış gösterdi. Pandemi öncesi raporlanan 2019 yılı medya yatırımları (503 Milyon TL) ile karşılaştırıldığında enflasyon etkisi hariç küçülme gözlemlendi. Pandemiyle birlikte tüketicinin haber takibinin dijital mecraya yönelmesinin kalıcı bir eğilim haline geldiği anlaşıldı. Tiraj ve erişimin artmaması, reklamverenin yazılı basına ve özellikle gazeteye ilgisinin azalmasına sebep oldu. Reklam sütun*cm kullanımları düşerken, enflasyon etkisiyle işgücü dışında en önemli maliyetler olan kağıt ve mürekkepte küresel artışlar, gazete ve dergiler üzerinde önemli baskı unsurları haline geldi.
Açıkhava hızla toparlanıyor
Türkiye’deki medya yatırımları içerisinde toplamda %5,6’lık pay alan açıkhava 946 milyon TL olarak gerçekleşti, geçen yıla göre %34,58 artış gösterdi. Pazarlama sektörünün talebinin yükseldiği, açıkhava ünitelerinin çeşitlendiği, açıkhava kullanımının yaratıcı çalışmalara ve medya planlamasına çok daha uygun bir ortam sağladığı görüldü. Açıkhava envanterine yeni katılan reklam alanları da bu büyümeyi etkiledi. Açıkhava sektöründe, 2022 yılında yeni ihaleler ve yeni yatırımlar, dolayısıyla yeni reklam alanları görülmesi bekleniyor.
Radyoya yatırım oranı yükseliyor: 2022 hedefi 1 milyar TL
Radyo medya yatırımları Covid-19 nedeniyle mayıs ve aralık aylarında yaşanan tam kapanmaya rağmen geçen yıla göre %41,36 artarak, %2,5 pay ile 417 milyon TL olarak gerçekleşti. Bu artış ve 2022 yılının ilk üç ayına ait veriler radyoların 2022 yılı sonu hedeflerini bir milyar liraya yükseltmesini sağladı.
Sinemanın 2022 yılında pandemi öncesi değerlerine ulaşması bekleniyor
Sinema salonlarının pandemi sebebi ile 2021 yılının temmuz ayında açılabilmeleri sebebiyle sinema yatırımları 31 milyon TL olarak gerçekleşti. Sinema, 2022 yılının ilk çeyreğinde 38 yerli ve 50 yabancı filmin vizyona girmesiyle, toplam 16 milyon, mart ayında ise 7 milyon seyirciye ulaşarak tüm zamanların en yüksek mart ayı performansını gerçekleştirdi. 2022 yılında sinema sektörünün tekrar pandemi öncesi değerlerine ulaşması bekleniyor.
Reklam yatırımı en büyük olan sektörler perakende, yayıncılık ve bilgi teknolojileri
Reklam ve Medya Yatırımları Raporu’na göre, reklam yatırımları “en büyük sektörler” perakende, yayıncılık ve bilgi teknolojileri olurken “en çok büyüyenler” ise sırası ile bilgi teknolojileri, otomotiv ve turizm oldu.
Medya yatırımları 2’ye katlanma potansiyeline sahip
Dünya genelindeki 42 ülkede medya yatırımları bir önceki yıla oranla %28,69 büyürken Türkiye’nin bu hacim içerisindeki payı %0,47 oldu. Türkiye dijital medya yatırımlarının geleneksel medya yatırımlarına oranı ise, 42 pazar içinde 5. sıraya geldi ve bir önceki yıla göre yükselerek konumunu güçlendirdi. Yapılan hesaplamalara göre, ülkemizde medya yatırımlarının GSYH içindeki oranının 2’ye katlanma potansiyeli olduğu öngörülüyor.
Tüketicilerin medya tüketim alışkanlıkları ve çevrimiçi davranışları, pazarlama trendlerini belirliyor
Raporda pazarlama dünyasını etkileyecek değişen tüketici davranışları da değerlendirildi. Covid-19 sürecinde değişen tüketici davranışlarının zamanla alışkanlıklara dönüştüğüne dikkat çekildi. Tüketicilerin internette günde 6 saat 54 dakika, müzik servislerinde 3 saat 24 dakika, sosyal medyada 2 saat 25 dakika, televizyonda ise 1 saat 31 dakika geçirdiği, dijital mecralarda bu kadar çok zaman geçiren bireylerin davranışlarının markaların pazarlama çalışmaları için yol gösterdiği belirtildi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
2021 yılı medya ve reklam yatırımları 22 Milyar 811 Milyon TL’ye ulaştı
Rapora göre; Türkiye’de Medya Yatırımları 16 milyar 953 milyon TL, Reklam Yatırımları ise 5 milyar 858 milyon TL olarak açıklandı.
Rapor, Reklamcılar Derneği (RD), Reklamverenler Derneği (RVD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), Açıkhava Reklamcıları Vakfı (ARVAK), Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD) ve Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA TR) adına bağımsız danışmanlık şirketi Deloitte tarafından hazırlandı.
TV reklam yatırımlarındaki artış %43’ün üstünde
Türkiye’deki medya yatırımları içerisinde %42,41 oranında pay alarak 7 milyar 190 milyon TL’ye ulaşan TV medya yatırımları, geçen yıla göre %43,65 artış gösterdi. Yatırımlarda, 2021’in ilk yarısındaki rekor büyümenin (%54) baz etkisinin ikinci yarıya taşındığı gözlemlendi.
Covid-19’un izlenmedeki pozitif etkisi yılın ikinci yarısında sıfırlanmış olsa da, TV’ye karşı yüksek talebin yıl boyunca homojen şekilde gerçekleştiği gözlemlendi. Bu talebin oluşturduğu yüksek doluluk oranlarının olumlu etkisiyle, Grpxsn değerinde %1’in de altında çok sınırlı bir düşüş gerçekleşti. Yatırımlarını artıran sektörler içinde, özellikle e-ticaret kategorisinin son yıllardaki hızlı yükselişinin kesintisiz devam ettiği de gözlemleniyor.
En büyük pay dijital medyanın
2021 yılı itibariyle, dijital medya yatırımları dijital partner ve direkt satın alma olarak iki ana başlıkta raporlanmaya başlandı. Dijital partnerler, marka yaratan, marka değerini koruyan ve büyüten organize medya sektörü, direkt satın alma ise bazı e-ticaret firmaları, KOBİ’ler, oyun siteleri gibi kendi imkanlarıyla yatırım ve işlem yapan kuruluşları tanımlanıyor.
Bu doğrultuda dijital partnerlerle yapılan yatırımlar %46,7 pay ile 7 milyar 924 milyon TL, direkt satın alma ile gerçekleşen medya yatırımları ise 10 milyar 943 milyon TL olarak raporlandı. Toplam dijital medya yatırımları ise 18 milyar 867 milyon TL olarak raporda yer aldı.
Dijitalleşmenin, Mart 2020 itibariyle pandeminin etkisiyle hız kazandığı ve 2021’de de bu etkinin devam ettiği gözlemlendi. 2021 yılında gerçekleşen dijital medya yatırımları içerisinde sosyal medya %60,5 ve native %3 paya sahip oldu.
Platforma göre mobil %73, satın alma biçimine göre ise programatik %78 pay sahibi oldu.
Mobilin dijitaldeki kullanım payı %73
Dijital medya yatırımlarının %73’ü mobil, %27’si ise PC üzerinden gerçekleşti. 2020 yılında 5.270 milyon TL olan Mobil Medya Yatırımı 2021 yılında 13.773 milyon TL’ye yükseldi. Aynı şekilde toplam gösterilen web sayfası trafiğinin %70’i mobil telefonlar üzerinden gerçekleşti. Özellikle pandemi süresince tüketicilerin yoğun sosyal medya kullanımı ile Türkiye’de sosyal medya kullanıcı sayısı 69 milyona ulaştı. Reklamverenlerin de sosyal medya üzerindeki reklamlarını artırmaları neticesinde mobil, dijital yatırımlar içerisinde %60,49’luk (11.413 milyon TL) pay alarak sosyal medya kanalları mobil medya yatırımlarında ilk sırada yer aldı.
Basındaki büyüme %6,43
Türkiye’deki medya yatırımları içerisinde toplamda %1,6’lık pay alarak 445 milyon TL olarak gerçekleşti, geçen yıla göre %6,43 artış gösterdi. Pandemi öncesi raporlanan 2019 yılı medya yatırımları (503 Milyon TL) ile karşılaştırıldığında enflasyon etkisi hariç küçülme gözlemlendi. Pandemiyle birlikte tüketicinin haber takibinin dijital mecraya yönelmesinin kalıcı bir eğilim haline geldiği anlaşıldı. Tiraj ve erişimin artmaması, reklamverenin yazılı basına ve özellikle gazeteye ilgisinin azalmasına sebep oldu. Reklam sütun*cm kullanımları düşerken, enflasyon etkisiyle işgücü dışında en önemli maliyetler olan kağıt ve mürekkepte küresel artışlar, gazete ve dergiler üzerinde önemli baskı unsurları haline geldi.
Açıkhava hızla toparlanıyor
Türkiye’deki medya yatırımları içerisinde toplamda %5,6’lık pay alan açıkhava 946 milyon TL olarak gerçekleşti, geçen yıla göre %34,58 artış gösterdi. Pazarlama sektörünün talebinin yükseldiği, açıkhava ünitelerinin çeşitlendiği, açıkhava kullanımının yaratıcı çalışmalara ve medya planlamasına çok daha uygun bir ortam sağladığı görüldü. Açıkhava envanterine yeni katılan reklam alanları da bu büyümeyi etkiledi. Açıkhava sektöründe, 2022 yılında yeni ihaleler ve yeni yatırımlar, dolayısıyla yeni reklam alanları görülmesi bekleniyor.
Radyoya yatırım oranı yükseliyor: 2022 hedefi 1 milyar TL
Radyo medya yatırımları Covid-19 nedeniyle mayıs ve aralık aylarında yaşanan tam kapanmaya rağmen geçen yıla göre %41,36 artarak, %2,5 pay ile 417 milyon TL olarak gerçekleşti. Bu artış ve 2022 yılının ilk üç ayına ait veriler radyoların 2022 yılı sonu hedeflerini bir milyar liraya yükseltmesini sağladı.
Sinemanın 2022 yılında pandemi öncesi değerlerine ulaşması bekleniyor
Sinema salonlarının pandemi sebebi ile 2021 yılının temmuz ayında açılabilmeleri sebebiyle sinema yatırımları 31 milyon TL olarak gerçekleşti. Sinema, 2022 yılının ilk çeyreğinde 38 yerli ve 50 yabancı filmin vizyona girmesiyle, toplam 16 milyon, mart ayında ise 7 milyon seyirciye ulaşarak tüm zamanların en yüksek mart ayı performansını gerçekleştirdi. 2022 yılında sinema sektörünün tekrar pandemi öncesi değerlerine ulaşması bekleniyor.
Reklam yatırımı en büyük olan sektörler perakende, yayıncılık ve bilgi teknolojileri
Reklam ve Medya Yatırımları Raporu’na göre, reklam yatırımları “en büyük sektörler” perakende, yayıncılık ve bilgi teknolojileri olurken “en çok büyüyenler” ise sırası ile bilgi teknolojileri, otomotiv ve turizm oldu.
Medya yatırımları 2’ye katlanma potansiyeline sahip
Dünya genelindeki 42 ülkede medya yatırımları bir önceki yıla oranla %28,69 büyürken Türkiye’nin bu hacim içerisindeki payı %0,47 oldu. Türkiye dijital medya yatırımlarının geleneksel medya yatırımlarına oranı ise, 42 pazar içinde 5. sıraya geldi ve bir önceki yıla göre yükselerek konumunu güçlendirdi. Yapılan hesaplamalara göre, ülkemizde medya yatırımlarının GSYH içindeki oranının 2’ye katlanma potansiyeli olduğu öngörülüyor.
Tüketicilerin medya tüketim alışkanlıkları ve çevrimiçi davranışları, pazarlama trendlerini belirliyor
Raporda pazarlama dünyasını etkileyecek değişen tüketici davranışları da değerlendirildi. Covid-19 sürecinde değişen tüketici davranışlarının zamanla alışkanlıklara dönüştüğüne dikkat çekildi. Tüketicilerin internette günde 6 saat 54 dakika, müzik servislerinde 3 saat 24 dakika, sosyal medyada 2 saat 25 dakika, televizyonda ise 1 saat 31 dakika geçirdiği, dijital mecralarda bu kadar çok zaman geçiren bireylerin davranışlarının markaların pazarlama çalışmaları için yol gösterdiği belirtildi.
Haftanın popüler haberleri
Türk yaş meyve sebze ve bulguruna Rusya'dan ödül
Rusya'da Ticaret Bakanlığı'nın Turquality destekleri kapsamında yürütülen “Türk Yaş Meyve Sebze Ürünleri” ile “Türk Bulguru” tanıtım kampanyaları “Modern Efsaneler” kategorisinde ödüle layık görüldü.
Uluslararası ticaretin büyük bölümü gemilerle yapılıyor
Ticaret Bakanı Bolat, uluslararası ticaretin büyük bölümünün gemilerle yapıldığını ifade etti.
Bakan Bolat açıklık getirdi: İsrail'le ticaretimiz var mı?
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, bugün katıldığı bir etkinlikte yaptığı konuşmasının bir bölümünde İsrail ile ticaret yapılıyor mu iddialarına açıklık getirdi.
Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi yeni dönem başvuruları başladı
Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi BTM'nin Kuluçka Programlarına başvurular başladı.
Tarife endişelerine rağmen yenilenebilir enerji projeleri devam ediyor
GlobalData'nın yakın zamanda yayınladığı bir rapora göre, yenilenebilir enerji sektörü önemli bir büyüme yaşıyor.
Sanayi Kapasite Raporları bülteni TOBB sayfasından kaldırıldı
TOBB'dan yapılan açıklamada, hatalı "TOBB Sanayi Kapasite Raporları" bültenlerinin Birliğin internet sitesinden kaldırıldığı vurgulandı.
AVOYA Blend’den yeni bir reklam serisi: Sende Bi’ Yenilik Var
Yeni reklam kampanyasıyla AVOYA, zihinsel ve fiziksel tazelenmeyi eğlenceli hikâyelerle ekrana taşıyor.
TCL Elite serisi klimalar satışa çıktı
TCL Electronics, yeni Elite Serisi klimalarını Türkiye'de satışa sundu.
Otomotivcilerden Automechanika fuarına yoğun ilgi
OİB desteğiyle Türk otomotiv firmaları, Automechanika’da global iş birlikleri için buluştu.
Afyon sucuğu AB'den coğrafi işaret tescili aldı
Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, Afyon sucuğunun Avrupa Birliği'nden (AB) coğrafi işaret tescili aldığını bildirdi.
Hindistan'da uçak düştü
Hindistan'ın Gucerat eyaletinde 244 kişiyi taşıyan yolcu uçağı düştü.
Avustralya’ya zeytin ve zeytinyağı ihracatı yüzde 143 arttı
30 bin kilometre uçtular Türkiye’nin avustralya’ya zeytin ve zeytinyağı ihracatını yüzde 143 artırdılar.
Mayıs ayında 4.550 Sanayi Kapasite Raporu onaylandı
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) tarafından Mayıs 2025’te onaylanan kapasite raporu sayısı 4.550 adet oldu.
Öngörü: Küresel enerji yatırımları 2025'te 3,3 trilyon dolara yükselecek
Küresel enerji yatırımlarının 2025 yılında 3,3 trilyon dolara yükselmesi bekleniyor.
EKK toplantısında kira enflasyonu ön plana çıktı
Ekonomi Koordinasyon Kurulu (EKK) toplantısı, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz başkanlığında gerçekleştirildi.
Goodyear ve Audi, yeni Audi A5 için OE lastik donanımı geliştirdi
Goodyear ve Audi, yeni Audi A5 için sanal değerlendirmeleri kullanarak ısmarlama OE lastik donanımı geliştirdi.
Beyin Cerrahı Prof. Dr. Gazi Yaşargil vefat etti
"Yüzyılın En İyi Beyin Cerrahı" seçilen Prof. Dr. Gazi Yaşargil vefat etti.
KPMG Global Tech Innovator 2025 başvuruları başladı
KPMG Private Enterprise Global Tech Innovator 2025 yarışmasına başvurular başladı.
WWF Panda Dükkan, Doğada Evlat Edinin projesi başlattı
WWF-Türkiye (Doğal Hayatı Koruma Vakfı), Babalar Gününde anlamlı ve etkisi nesiller boyunca sürecek bir hediye vermek isteyen herkesi Panda Dükkan'a çağırıyor.
Çekül Vakfından Babalar Gününde "fidan dikin" daveti
Çekül Vakfı: Babamız adına dikilen her fidan, onun emeği ve sevgisinin toprağa bırakılmasıdır.
Sibel Elekdağ Yeşiltepe, PO'nun ULSFO atağını duyurdu
Akdeniz sularında yeni dönem başladı, Petrol Ofisi Grubu ilk ULSFO üretimini gerçekleştirdi.
SenseHub Dairy ile hayvancılıkta verimlilik yükseliyor
SenseHub Dairy ile hayvancılıkta verimlilik artıyor, gıda güvenliği ve arzı destekleniyor.
Sercan Acar: Sağlıkta yerelleşme global paydaşlarla mümkün
ARTED’den sağlığın geleceği için stratejik yaklaşım: Yerelleşme global paydaşlarla mümkün!
Procat'dan çağrı merkezi sektöründe küresel aktörlük hedefi
Çağrı merkezi operasyonlarının küresel aktörü olmaya odaklanan Procat Sales, Türkiye’nin hizmet gücünü dünyaya taşıyor.
Bakan Şimşek, Dünya Bankasının Türkiye tahminini değerlendirdi
Bakan Şimşek, Dünya Bankasının Türkiye büyüme tahminini değerlendirdi.
Mustafa Özer, Innosa'nın yeni hizmetini duyurdu
Innosa, mahalli idarelerin yeni sistemle uyumlu bütçe ve performans programları hazırlamalarına yönelik tüm süreçleri kapsayan danışmanlık hizmetini hayata geçiriyor.
Dimap'tan Eklemeli İmalat, Simülasyon, Dijital İkiz eğitimleri
DiMAP Projesi Ücretsiz KOBİ Eğitimleri Devam Ediyor.
AstraZeneca, 5 milyon akciğer röntgenini yapay zekâ ile taradı
AstraZeneca'dan akciğer kanserinin erken teşhisinde devrim gibi adım: 5 milyon akciğer röntgeni yapay zekâ ile tarandı.
Kruvaziyer turizminde yükseliş
Muğla'nın Bodrum ilçesine "Brilliance of the Seas" ve "Silver Muse" kruvaziyerleriyle 2 bin 935 yolcu geldi.
Coca-Cola, Fanta, Schweppes, Sprite, Cappy'e soruşturma
Rekabet Kurulu, Coca-Cola, Fanta, Schweppes, Sprite, Cappy, Fuse Tea, Monster, Burn, Powerade ve Damla hakkında soruşturma açılmasını kararlaştırdı.
Afyon pastırması AB'den coğrafi işaret tescili aldı
Afyon pastırması, Avrupa Birliği'nden (AB) coğrafi işaret tescili alan 34. ürün oldu.
Ekonomi Koordinasyon Kurulu toplandı
Ekonomi Koordinasyon Kurulu, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz başkanlığında toplandı.
ÖSYM, YKS giriş belgelerini erişime açtı
ÖSYM, 21 ve 22 Haziran'da yapılacak Yükseköğretim Kurumları Sınavı'nın (YKS) giriş belgeleri erişime açıldı.
Serbest bölgeler ihracatta rekor kırdı
Serbest bölgeler Mayıs'ta 1 milyar 180 milyon dolarlık ihracatla rekor kırdı.
Manisa BBB Ferdi Zeyrek, son yolculuğuna uğurlandı
Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Ferdi Zeyrek, son yolculuğuna uğurlandı.
Ne eğitimde ne istihdamda ne yetiştirmede olan gençler problem mi?
İTOSAM, İstanbul’da Ne Eğitimde Ne İstihdamda Ne Yetiştirmede Olan Gençler (NEİY) başlıklı araştırma raporunu yayınladı.
KOSGEB İş Geliştirme Desteği başvuruları devam ediyor
2025 yılının 2. dönem başvuruları 2-30 Haziran 2025 tarihinde gerçekleşecek.
Gümrüklerde kaçakçılık ve uyuşturucuya karşı amansız mücadele
Ticaret Bakanlığı 5 ayda 26 milyar 449 milyon Türk Lirası tutarındaki kaçakçılığı önledi.
Japonya'nın doğrudan yabancı yatırım hedefi 1 trilyon dolar
Japonya, 2030'ların ortasına kadar doğrudan yabancı yatırım hedefini 1 trilyon dolara yükseltiyor.
Nilüfer Çevikel, Dosabsiad Başkanlığını Onur Kutlualp'e devretti
İş dünyasının önde gelen temsilcilerinin yoğun katılım gösterdiği kurulda, DOSABSİAD Başkanlığı bayrağını üyelerin oy birliğiyle Onur Kutlualp devraldı.