Öngörü: Çağrı merkezi yapay zekâ pazarı, 2032’de 10 milyar doları aşacak
Öngörü: Çağrı merkezi yapay zekâ pazarı, 2032’de 10 milyar doları aşacak
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı.
Haber Giriş Tarihi: 03.06.2025 12:29
Haber Güncellenme Tarihi: 03.06.2025 12:45
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Küresel çağrı merkezi yapay zekâ pazarı 2024 yılında 1,95 milyar dolara ulaşırken, bu rakamın 2032 yılında 10,07 milyar dolara çıkması öngörülüyor. Bu büyüme, müşteri deneyimi yönetiminde yapay zekâ çözümlerinin stratejik önemini net bir biçimde ortaya koyuyor. Üretken yapay zekânın müşteri deneyimini çok daha hızlı, akıllı ve kişiselleştirilmiş hale getirdiğini söyleyen Procat Group CFO’su Volkan Ersubaşı, “Türkiye’deki işletmelerin yüzde 92’si müşteri deneyimi stratejilerinde dijitalleşmeyi öncelikli alan olarak görüyor. Bu veri, yapay zekâ ile müşteri memnuniyeti arasında doğrudan bir bağ kurulduğunu ve bu alanda rekabetin her geçen gün daha da artacağını ortaya koyuyor” diyor.
Günümüzün belirsiz ekonomik ikliminde şirketler, maliyet optimizasyonunu sağlamak ve rekabette farklılaşmak amacıyla müşteri deneyimi yönetimini dijitalleşme ve yapay zekâ entegrasyonu ile yeniden tasarlıyor. Yapay zekâ destekli yeni nesil çözümler, yalnızca operasyonel verimliliği artırmakla kalmıyor, aynı zamanda müşterilerin değişen beklentilerine hızlı, kişiselleştirilmiş ve akıllı yanıtlar verilmesini mümkün kılıyor. Procat Group CFO’su Volkan Ersubaşı da sektörde devrim etkisi yaratan bu dönüşümün her geçen gün biraz daha hız kazandığına dikkat çekiyor.
Çağrı merkezi yapay zekâ pazarı, 2032’de 10 milyar doları aşacak
Sürdürülebilir rekabet avantajı yakalamak isteyen şirketlerin artık müşteri deneyimini teknolojiyle yeniden inşa etmesi gerektiğine işaret eden Volkan Ersubaşı, “PwC’nin yayımladığı araştırmaya göre, Türkiye’deki işletmelerin yüzde 92’si dijitalleşmeyi müşteri deneyimi stratejilerinde öncelikli alan olarak belirlerken, yüzde 73’ü bu alandaki yatırımlarını artırmayı planlıyor. Bu da gösteriyor ki, dijitalleşmeden uzak kalan şirketler pazarda tutunmakta zorlanacak. Diğer yandan küresel düzeyde 2024 yılını 1,95 milyar dolarla kapatan çağrı merkezi yapay zekâ pazarının ise 2032 yılına kadar 10,07 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşacağı öngörülüyor. McKinsey’nin verilerine göre ise müşteri hizmetleri yöneticilerinin yüzde 60’ı, 2025 yılının sonuna kadar süreçlerinin yarısından fazlasını otomasyonla yönetmeyi hedefliyor. Bu dönüşüm sadece maliyetleri yüzde 30’a kadar azaltmakla kalmıyor, müşteri memnuniyetinde yüzde 20’ye varan artış sağlıyor. Tüm bu veriler, yapay zekânın sadece operasyonel bir araç değil, müşteri deneyimi stratejilerinin kalbinde yer alan ve geleceği şekillendiren bir unsur olduğunu gösteriyor. Bu noktada müşteri deneyimi süreçlerinde yapay zekâya entegre biçimde yatırım yapan şirketler, rekabette büyük bir fark yaratacak” dedi.
Yapay zekâ çözümleriyle iletişimi zaman ve mekândan bağımsız hâle getiriyor
Müşteri deneyiminin sadakat, marka itibarı ve ticari başarı üzerinde doğrudan bir etkiye sahip olduğunu vurgulayan Ersubaşı, şu ifadeleri kullandı: “Procat Group olarak tam da bu noktada Procat Customer Experiences (PCX) şirketimiz ile üretken yapay zekâ ve büyük dil modellerini (LLM) müşteri geri bildirimlerinin analizine entegre ederek şirketlere hem içgörü üretme hem de stratejik aksiyon alma anlamında güçlü çözümler sunuyoruz. Doğal dil işleme (NLP) ve sınıflandırma teknolojilerimiz sayesinde yüksek hacimli yorumları bağlamına uygun şekilde analiz ederek anlamlandırabiliyoruz. Ürün ve hizmetleri kategorilere ayırarak her segment için özelleştirilmiş raporlar hazırlıyor, güçlü ve zayıf yönleri net şekilde ortaya koyuyoruz. Sistem entegrasyonunun mümkün olmadığı durumlarda bile verileri çevrim dışı alarak güvenli analiz yapabiliyor, esnek çözümlerle her ölçekten şirkete ulaşabiliyoruz. Bu teknolojiler, sadece hızlı ve doğru analizler değil; aynı zamanda manuel süreçlerde karşılaşılan önyargıların da önüne geçilmesini sağlıyor. Ayrıca WhatsApp, web chat, sosyal medya platformları, mobil uygulamalar ve geleneksel kanallar arasında kusursuz bir entegrasyon kurarak iletişimi zaman ve mekândan bağımsız hâle getiriyoruz. Akıllı IVR sistemlerimiz, sesli komutlarla doğal dilde yönlendirme imkânı sunarken, yapay zekâ destekli chatbotlarımız da rutin işlemleri saniyeler içinde çözerek hem zamandan tasarruf sağlıyor hem de memnuniyeti artırıyor. Yapay zekâ destekli çözümlerimizle müşterilerimizin memnuniyetini artırarak rekabette bir adım öne çıkmalarına katkı sunmaya devam edeceğiz.”
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Öngörü: Çağrı merkezi yapay zekâ pazarı, 2032’de 10 milyar doları aşacak
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı.
Küresel çağrı merkezi yapay zekâ pazarı 2024 yılında 1,95 milyar dolara ulaşırken, bu rakamın 2032 yılında 10,07 milyar dolara çıkması öngörülüyor. Bu büyüme, müşteri deneyimi yönetiminde yapay zekâ çözümlerinin stratejik önemini net bir biçimde ortaya koyuyor. Üretken yapay zekânın müşteri deneyimini çok daha hızlı, akıllı ve kişiselleştirilmiş hale getirdiğini söyleyen Procat Group CFO’su Volkan Ersubaşı, “Türkiye’deki işletmelerin yüzde 92’si müşteri deneyimi stratejilerinde dijitalleşmeyi öncelikli alan olarak görüyor. Bu veri, yapay zekâ ile müşteri memnuniyeti arasında doğrudan bir bağ kurulduğunu ve bu alanda rekabetin her geçen gün daha da artacağını ortaya koyuyor” diyor.
Günümüzün belirsiz ekonomik ikliminde şirketler, maliyet optimizasyonunu sağlamak ve rekabette farklılaşmak amacıyla müşteri deneyimi yönetimini dijitalleşme ve yapay zekâ entegrasyonu ile yeniden tasarlıyor. Yapay zekâ destekli yeni nesil çözümler, yalnızca operasyonel verimliliği artırmakla kalmıyor, aynı zamanda müşterilerin değişen beklentilerine hızlı, kişiselleştirilmiş ve akıllı yanıtlar verilmesini mümkün kılıyor. Procat Group CFO’su Volkan Ersubaşı da sektörde devrim etkisi yaratan bu dönüşümün her geçen gün biraz daha hız kazandığına dikkat çekiyor.
Çağrı merkezi yapay zekâ pazarı, 2032’de 10 milyar doları aşacak
Sürdürülebilir rekabet avantajı yakalamak isteyen şirketlerin artık müşteri deneyimini teknolojiyle yeniden inşa etmesi gerektiğine işaret eden Volkan Ersubaşı, “PwC’nin yayımladığı araştırmaya göre, Türkiye’deki işletmelerin yüzde 92’si dijitalleşmeyi müşteri deneyimi stratejilerinde öncelikli alan olarak belirlerken, yüzde 73’ü bu alandaki yatırımlarını artırmayı planlıyor. Bu da gösteriyor ki, dijitalleşmeden uzak kalan şirketler pazarda tutunmakta zorlanacak. Diğer yandan küresel düzeyde 2024 yılını 1,95 milyar dolarla kapatan çağrı merkezi yapay zekâ pazarının ise 2032 yılına kadar 10,07 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşacağı öngörülüyor. McKinsey’nin verilerine göre ise müşteri hizmetleri yöneticilerinin yüzde 60’ı, 2025 yılının sonuna kadar süreçlerinin yarısından fazlasını otomasyonla yönetmeyi hedefliyor. Bu dönüşüm sadece maliyetleri yüzde 30’a kadar azaltmakla kalmıyor, müşteri memnuniyetinde yüzde 20’ye varan artış sağlıyor. Tüm bu veriler, yapay zekânın sadece operasyonel bir araç değil, müşteri deneyimi stratejilerinin kalbinde yer alan ve geleceği şekillendiren bir unsur olduğunu gösteriyor. Bu noktada müşteri deneyimi süreçlerinde yapay zekâya entegre biçimde yatırım yapan şirketler, rekabette büyük bir fark yaratacak” dedi.
Yapay zekâ çözümleriyle iletişimi zaman ve mekândan bağımsız hâle getiriyor
Müşteri deneyiminin sadakat, marka itibarı ve ticari başarı üzerinde doğrudan bir etkiye sahip olduğunu vurgulayan Ersubaşı, şu ifadeleri kullandı: “Procat Group olarak tam da bu noktada Procat Customer Experiences (PCX) şirketimiz ile üretken yapay zekâ ve büyük dil modellerini (LLM) müşteri geri bildirimlerinin analizine entegre ederek şirketlere hem içgörü üretme hem de stratejik aksiyon alma anlamında güçlü çözümler sunuyoruz. Doğal dil işleme (NLP) ve sınıflandırma teknolojilerimiz sayesinde yüksek hacimli yorumları bağlamına uygun şekilde analiz ederek anlamlandırabiliyoruz. Ürün ve hizmetleri kategorilere ayırarak her segment için özelleştirilmiş raporlar hazırlıyor, güçlü ve zayıf yönleri net şekilde ortaya koyuyoruz. Sistem entegrasyonunun mümkün olmadığı durumlarda bile verileri çevrim dışı alarak güvenli analiz yapabiliyor, esnek çözümlerle her ölçekten şirkete ulaşabiliyoruz. Bu teknolojiler, sadece hızlı ve doğru analizler değil; aynı zamanda manuel süreçlerde karşılaşılan önyargıların da önüne geçilmesini sağlıyor. Ayrıca WhatsApp, web chat, sosyal medya platformları, mobil uygulamalar ve geleneksel kanallar arasında kusursuz bir entegrasyon kurarak iletişimi zaman ve mekândan bağımsız hâle getiriyoruz. Akıllı IVR sistemlerimiz, sesli komutlarla doğal dilde yönlendirme imkânı sunarken, yapay zekâ destekli chatbotlarımız da rutin işlemleri saniyeler içinde çözerek hem zamandan tasarruf sağlıyor hem de memnuniyeti artırıyor. Yapay zekâ destekli çözümlerimizle müşterilerimizin memnuniyetini artırarak rekabette bir adım öne çıkmalarına katkı sunmaya devam edeceğiz.”
Haftanın popüler haberleri
Türkiye'nin harcama kalıpları değişti
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) 2024 yılı Hanehalkı Tüketim Harcaması verilerini paylaştı.
Atasun Optik'e En Mutlu İş Yeri ödülü
Atasun Optik üçüncü kez “En Mutlu İş Yeri” seçildi.
DHL Raporu: Yapay zeka ve sosyal medya e-ticareti dönüştürüyor
Yapay zeka ve sosyal medya, Türkiye’de online alışverişi yeniden şekillendiriyor.
İbrahim Bodur Sosyal Girişimcilik ödülleri sahiplerini buldu
Kaleseramik Vakfı (KSV) tarafından bu yıl dokuzuncusu düzenlenen İbrahim Bodur Sosyal Girişimcilik Programı’nın (İBSG) kazananları açıklandı.
Sosyal medyada en başarılı şirketler Baykar, Aselsan, Tabii
Sosyal medya performansı en yüksek markalar belli oldu.
Ayhan Sincek: Çocukların geleceğine umut Erken BES
Çocukların finansal geleceğine yapılan yatırımın önemi her geçen gün artıyor.
Artemis Halı’dan ekolojik katkı
Artemis Halı’dan 31 milyon liralık yatırımla 61.924 ağaçlık ekolojik katkı.
Almanya'da 1.8 milyonu aşan iş gücü açığı fırsat mı?
Almanya'daki işçi açığı büyük bir fırsat yaratıyor.
Align Technology, yeni bir pazarlama girişimi başlattı
Align Technology, 20 milyon Invisalign gülümsemesinden ilham alan yeni bir pazarlama girişimini başlattı.
Texhibition İstanbul 10 Eylül'de başlıyor
Trendler, inovasyon ve sürdürülebilirlik bu fuarda bir araya geliyor.
BDDK, Aytemiz Yatırım Bankası'na faaliyet izni verdi
BDDK, Aytemiz Yatırım Bankası AŞ'ye faaliyet izni verdi.
BDDK, Halk Katılım Bankası'nIn kurulmasına izin verdi
BDDK, Halk Katılım Bankası AŞ'nin kurulmasına izin verdi.
Numan Kurtulmuş, yeniden TBMM Başkanı seçildi
AK Parti İstanbul Milletvekili Numan Kurtulmuş, TBMM Genel Kurulundaki üçüncü tur oylamada, 329 oy alarak yeniden TBMM Başkanı seçildi.
Elektronik defterlerin oluşturulma ve imzalanma süresi uzatıldı
GİB, elektronik defterlerin (e-defter) oluşturulma ve imzalanma süresi ile e-defter ve berat dosyalarının yüklenme süresinin uzatıldığını bildirdi.
Büyük Menderes'in Hikâyesi 11 Haziran'da Salt Beyoğlu'nda
WWF-Türkiye ve Salt'tan Suya Adanmış Bir Buluşma: Büyük Menderes'in Hikâyesi 11 Haziran'da Salt Beyoğlu'nda
157 yıllık Tophane MTAL mezunlarının duygusal buluşması
Mesleki eğitimde Türkiye’ye rol model olan ve Bursa'nın sanayileşmesine öncülük rolü üstlenen Tophane MTAL mezunları bir araya geldi.
Öngörü: Çağrı merkezi yapay zekâ pazarı, 2032’de 10 milyar doları aşacak
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı.
Sandoz Türkiye'de sürdürülebilirlikle gelen başarı
Sandoz Türkiye, Gebze'de güneş enerjisi ve yağmur suyu toplama projelerini de hayata geçirdi.
Multitek "yaz tatilinde aklınız evinizde kalmasın" diyor
Multitek, Akıllı interkomlarla huzurlu tatiller diliyor.
İzocam'dan sürdürülebilir yeşil felsefesi
İzocam, sürdürülebilirlik vizyonunu üretim yaptığı tüm tesislerine yansıtarak iklim değişikliğiyle mücadelede kapsamlı bir strateji yürütüyor.
TÜBİSAD Başkanlığına yeniden Mehmet Ali Tombalak seçildi
TÜBİSAD'ın yönetim kurulu başkanı yeniden Mehmet Ali Tombalak oldu.
ÖNSİAD Başkanı Ekrem Kap: İhracatın niceliği kadar niteliği de önemli
Önder Sanayici İşadamları Derneği (ÖNSİAD) Başkanı Ekrem Kap mayıs ayı ihracatının geçen yılın aynı dönemine göre artışından memnun olduklarını belirtti.
Enflasyon, yıllık yüzde 35,41
Enflasyon, mayısta aylık bazda yüzde 1,53 olurken yıllık bazda yüzde 35,41'e geriledi.
Katil İsrail, Gazze'deki çocukları ağlatıyor
İsrail'in Gazze'de yardım almak isteyen Filistinlilere yönelik saldırısında 27 kişi hayatını kaybetti.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Kabine sonrası konuştu
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'ndeki Kabine Toplantısı'nın ardından millete seslendi.
İzQ Girişimcilik ve İnovasyon Merkezi ödüle layık görüldü
İzQ Girişimcilik ve İnovasyon Merkezi, İstanbul Zorlu PSM’de düzenlenen DAC SPACE’25’te “Mekanlar Seçkisi” kategorisinde ödüle layık görüldü.
Prof. Dr. Özgül Keleş: Batarya teknolojileri için kolektif akıl şart
Prof. Dr. Özgül Keleş, Otomotiv Distribütörleri Mobilite Derneği ODMD sayfasına verdiği demeçte batarya teknolojisi ile ilgili açıklamalarda bulundu.
Bakan Şimşek'ten dış ticaret analizi
Bakan Şimşek, Mayıs ayındaki ihracat ve ithalat verilerini paylaştı.
İngiltere’den 12 yeni saldırı denizaltısı ve 6 mühimmat fabrikası
Başbakan Starmer, ülkenin savunma kabiliyetlerini artırmak için 62 maddelik stratejik plana onay verdi.
Katılımevim Mayıs'ta 13,5 milyar liralık sözleşme imzaladı
Katılımevim Tasarruf Finansman A.Ş., 2025 yılı Mayıs ayında toplam 13.534.356.431 TL tutarında yeni konut ve araç finansman sözleşmesi imzaladığını açıkladı.
Kerim Lokman Kuriş'in yeni adresi Fiba Yatırım
Fibabank, şirkette Kurumsal ve Ticari Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı görevinde bulunan Kerim Lokman Kuriş'in görevinden ayrıldığını duyurdu.
Prof. Dr. Ahmet Bolat IATA Yönetim Kurulu’na yeniden seçildi
Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat IATA Yönetim Kurulu’na yeniden seçildi.
Gama Holding ortaklarından Uğur Yurdakul yaşamını yitirdi
Gama Holding, şirket ortaklarından Tevfik Uğur Yurdakul'un vefatını duyurdu.
İstanbul PERDER Başkanlığına Rahmi Kartal seçildi
Başkanlığa Özenler Market Genel Müdürü Rahmi Kartal seçildi.
Türkiye-Rusya-Ukrayna Üçlü Toplantısı gerçekleşiyor
Türkiye-Rusya-Ukrayna Üçlü Toplantısı Bakan Fidan'ın başkanlığında gerçekleşiyor.
Dijital dönüşümün merkezinde hızlı haberleşme var
CLPA tarafından geliştirilen CC-Link IE TSN teknolojisi üretim hatlarında esneklik ve verimlilik sağlıyor.
AURA & İPA Yaz Akademisi 2025 başvuruları başladı
“Sürdürülebilir Normale Doğru” yaz akademisinin üçüncüsü “Afete Dayanıklı Müşterek Mekanlar” temasıyla 21 Temmuz'da İPA Kampüs'te gerçekleşecek.
Geleceği korumanın yolu suyu doğru yönetmekten geçiyor
Su kıtlığı, enerji israfı ve altyapı verimsizliği, iklim krizini her geçen gün derinleştiriyor.
TEI, Amerikan donanmasının güç türbini bakım ihalesini kazandı
TEI, Amerikan donanmasının LM2500 güç türbini bakım ihalesini kazandı.
Vertiv, Polar’ın Norveç’teki veri merkezine çözümler sunacak
Vertiv, Polar’ın Norveç’te kurulacak yenilikçi veri merkezi için yapay zekâya hazır altyapı çözümleri sunacak.