Online alışveriş yapan tüketicilerin yüzde 82’si, sürdürülebilirliği satın alma kararlarında önemli bir kriter olarak değerlendiriyor. Yapay zeka vazgeçilmez hale geliyor: Türkiye’deki tüketiciler yüzde 90’ı, artırılmış gerçeklik ve sanal deneme, sesli arama gibi yapay zeka destekli alışveriş araçlarının kararlarını yönlendirmesini istiyor. Sosyal ticaret öne çıkıyor: Türk tüketicilerin yüzde 81’i, 2030 yılına kadar ağırlıklı olarak sosyal medya üzerinden alışveriş yapmayı bekliyor.
DHL eCommerce, Türkiye’nin de aralarında bulunduğu 24 ülkede 24 bin online tüketicinin katılımıyla gerçekleştirdiği 2025 E-Ticaret Trendleri Raporu’nu yayımladı. Sekiz bölümden oluşan bu yılın raporu, altı farklı tüketici tipi ve dört farklı jenerasyon üzerinden tüketici beklentilerindeki dönüşümün online perakendenin geleceğini nasıl şekillendirdiğini ortaya koyuyor. Sınır ötesi alışverişten kasım ayı kampanya dönemine kadar birçok başlığa değinen rapor, özellikle yapay zeka ve sosyal ticaretin alışveriş alışkanlıklarını dönüştürmesi, teslimat seçeneklerinin satın almayı şekillendiren kritik rolü ve sürdürülebilirliğin sadakat üzerindeki etkisini de içeren dört alanda dikkat çekici bulgular sunuyor.
DHL eCommerce Türkiye CEO’su Kağan Gündüz konuyla ilgili “24 ülkede 24 bin online alışverişçinin katılımıyla hazırlanan 2025 E-Ticaret Trendleri Raporu’nun bu yıl ikinci kez parçası olduk. Türkiye'nin de dahil olduğu bu kapsamlı çalışma, tüketici alışkanlıklarındaki değişimi analiz ederek, e-ticaretin geleceğine dair önemli öngörüler sunuyor. Sekiz bölümden oluşan rapor, farklı tüketici profilleri ve kuşaklara göre beklentilerin nasıl evrildiğini ortaya koyarken, elde edilen veriler yalnızca bugünü değil, yarının e-ticaret dinamiklerini anlamaya da ışık tutuyor.” dedi.
Önümüzdeki dönemde hazırlanan raporun sonuçlarını kamuoyu ile paylaşacaklarına değinen Gündüz, sözlerine şöyle devam etti: “Türkiye’nin e-ticaret gelişimine ve sınır ötesi gönderi süreçlerine katkı sunmaya kararlıyız. Bu rapor gelişmekte olan trendleri yakından takip etmemiz ve aksiyon almamız açısından da oldukça önemli veriler sunuyor. DHL eCommerce Türkiye olarak; içgörü, uzmanlık ve yenilikçi çözümlerimizle müşterilerimizin ve paydaşlarımızın büyüme yolculuklarında güçlü bir iş ortağı olmaya devam edeceğiz.”
Yapay Zeka Destekli Alışveriş: Daha Akıllı Deneyimler, Yükselen Beklentiler
Üretken yapay zekadaki gelişmeler, yeni bir sanayi devriminin kapılarını aralıyor. Peki yapay zeka online alışverişi nasıl etkileyecek? DHL’in son e-ticaret raporu, yapay zekanın tüketiciler arasında en çok beklenen ve talep edilen yeniliklerden biri olduğunu gösteriyor. Türkiye’deki tüketicilerin yüzde 90’ı, satıcıların yapay zeka destekli alışveriş özellikleri sunmasını istiyor. Artırılmış gerçeklik ve sanal deneme, yapay zeka destekli alışveriş asistanları ve sesli ürün arama en çok tercih edilen özellikler arasında yer alıyor. Ankete katılan Türk tüketicilerin yüzde 53’ü halihazırda sesli komutlarla alışveriş yaptıklarını belirtiyor. Dijital beklentilerin yükselmesiyle birlikte, kullanışlılık ve keyfi bir arada sunan teknoloji destekli alışveriş deneyimlerine olan talep de artıyor.
Sosyal Ticaret, Yeni e-ticaret Haline Geliyor
Geleneksel e-ticaret yerini giderek sosyal platformlara bırakıyor. Tüketiciler TikTok, Instagram ve Facebook gibi uygulamaları sadece keşif değil, doğrudan satın alma için de kullanıyor. Türk tüketicilerin yüzde 75’i sosyal medya üzerinden alışveriş yaptığını belirtirken yüzde 81’i ise 2030 yılına kadar bu platformların birincil alışveriş noktaları olmasını bekliyor.
Sosyal ticaretin etkileşim gücü de bu dönüşümde kritik bir rol oynuyor. Türk tüketicilerin yüzde 86’sı, viral trendler ve sosyal medya trendlerinin satın alma kararlarını etkilediğini söylüyor. Özellikle Instagram, Türkiye’de bu dönüşümde öncü; online tüketicilerin yüzde 66’sı bu uygulama üzerinden alışveriş yaptığını belirtiyor. Bu dönüşüm, markaların tüketiciyle nasıl ve nerede etkileşim kurması gerektiğine dair köklü bir değişimi işaret ediyor ve uygulama içi alışverişe uygun, mobil öncelikli deneyimlerin tasarlanmasını zorunlu kılıyor.
Tüketiciler, dijital alışverişte kolaylık, esneklik ve kontrol sunan; güvenilir teslimat ve iade seçenekleri sağlayan markaları tercih ediyor. Bu beklentiler, müşteri odaklı ve şeffaf lojistik stratejilerinin önemini ortaya koyuyor.
Sürdürülebilirlik ve Döngüsel Ekonomi: Modadan Gerçek Etkiye
Sürdürülebilirlik artık temel bir tüketici talebi haline geldi. Türkiye’de tüketicilerin yüzde 82’si, online alışveriş yaparken sürdürülebilirliği göz önünde bulundurduğunu belirtiyor. Bu sadece ambalaj ya da teslimatla süreçlerini değil, genel tüketim modelini kapsıyor; tüketicilerin yüzde 37’si, sürdürülebilirlikle ilgili endişeleri nedeniyle alışverişlerini tamamlamaktan vazgeçiyor.
Türk tüketiciler ayrıca döngüsel tüketime daha sıcak bakıyor. Her iki tüketiciden biri, ikinci el veya yenilenmiş ürünleri tercih ediyor. Bunda çevresel endişeler kadar maliyet avantajı da etkili oluyor. Ayrıca Türk tüketicilerin yüzde 60’ı, markaların sunduğu geri dönüşüm veya geri alım programlarına katılmaya istekli olduğunu belirtiyor. Bu eğilim, tüketicilerin yalnızca markalardan çevresel etkilerini azaltmalarını değil, aynı zamanda sürdürülebilir alışverişi kolaylaştırmalarını da beklediğini gösteriyor.
2030’a doğru ilerlerken, bu içgörüler, bugünün çeşitlenen tüketici profillerine ulaşmak isteyen markalar için net bir yol haritası sunuyor. Teknolojiyi benimseyen, sürdürülebilirliği önceliklendiren ve değişen tüketici beklentilerini anlayan işletmeler, karşılaştıkları zorlukları fırsata çevirebilir.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
DHL Raporu: Yapay zeka ve sosyal medya e-ticareti dönüştürüyor
Yapay zeka ve sosyal medya, Türkiye’de online alışverişi yeniden şekillendiriyor.
DHL eCommerce’ün 2025 E-Ticaret Trendleri Raporu’na göre;
Online alışveriş yapan tüketicilerin yüzde 82’si, sürdürülebilirliği satın alma kararlarında önemli bir kriter olarak değerlendiriyor. Yapay zeka vazgeçilmez hale geliyor: Türkiye’deki tüketiciler yüzde 90’ı, artırılmış gerçeklik ve sanal deneme, sesli arama gibi yapay zeka destekli alışveriş araçlarının kararlarını yönlendirmesini istiyor. Sosyal ticaret öne çıkıyor: Türk tüketicilerin yüzde 81’i, 2030 yılına kadar ağırlıklı olarak sosyal medya üzerinden alışveriş yapmayı bekliyor.
DHL eCommerce, Türkiye’nin de aralarında bulunduğu 24 ülkede 24 bin online tüketicinin katılımıyla gerçekleştirdiği 2025 E-Ticaret Trendleri Raporu’nu yayımladı. Sekiz bölümden oluşan bu yılın raporu, altı farklı tüketici tipi ve dört farklı jenerasyon üzerinden tüketici beklentilerindeki dönüşümün online perakendenin geleceğini nasıl şekillendirdiğini ortaya koyuyor. Sınır ötesi alışverişten kasım ayı kampanya dönemine kadar birçok başlığa değinen rapor, özellikle yapay zeka ve sosyal ticaretin alışveriş alışkanlıklarını dönüştürmesi, teslimat seçeneklerinin satın almayı şekillendiren kritik rolü ve sürdürülebilirliğin sadakat üzerindeki etkisini de içeren dört alanda dikkat çekici bulgular sunuyor.
DHL eCommerce Türkiye CEO’su Kağan Gündüz konuyla ilgili “24 ülkede 24 bin online alışverişçinin katılımıyla hazırlanan 2025 E-Ticaret Trendleri Raporu’nun bu yıl ikinci kez parçası olduk. Türkiye'nin de dahil olduğu bu kapsamlı çalışma, tüketici alışkanlıklarındaki değişimi analiz ederek, e-ticaretin geleceğine dair önemli öngörüler sunuyor. Sekiz bölümden oluşan rapor, farklı tüketici profilleri ve kuşaklara göre beklentilerin nasıl evrildiğini ortaya koyarken, elde edilen veriler yalnızca bugünü değil, yarının e-ticaret dinamiklerini anlamaya da ışık tutuyor.” dedi.
Önümüzdeki dönemde hazırlanan raporun sonuçlarını kamuoyu ile paylaşacaklarına değinen Gündüz, sözlerine şöyle devam etti: “Türkiye’nin e-ticaret gelişimine ve sınır ötesi gönderi süreçlerine katkı sunmaya kararlıyız. Bu rapor gelişmekte olan trendleri yakından takip etmemiz ve aksiyon almamız açısından da oldukça önemli veriler sunuyor. DHL eCommerce Türkiye olarak; içgörü, uzmanlık ve yenilikçi çözümlerimizle müşterilerimizin ve paydaşlarımızın büyüme yolculuklarında güçlü bir iş ortağı olmaya devam edeceğiz.”
Yapay Zeka Destekli Alışveriş: Daha Akıllı Deneyimler, Yükselen Beklentiler
Üretken yapay zekadaki gelişmeler, yeni bir sanayi devriminin kapılarını aralıyor. Peki yapay zeka online alışverişi nasıl etkileyecek? DHL’in son e-ticaret raporu, yapay zekanın tüketiciler arasında en çok beklenen ve talep edilen yeniliklerden biri olduğunu gösteriyor. Türkiye’deki tüketicilerin yüzde 90’ı, satıcıların yapay zeka destekli alışveriş özellikleri sunmasını istiyor. Artırılmış gerçeklik ve sanal deneme, yapay zeka destekli alışveriş asistanları ve sesli ürün arama en çok tercih edilen özellikler arasında yer alıyor. Ankete katılan Türk tüketicilerin yüzde 53’ü halihazırda sesli komutlarla alışveriş yaptıklarını belirtiyor. Dijital beklentilerin yükselmesiyle birlikte, kullanışlılık ve keyfi bir arada sunan teknoloji destekli alışveriş deneyimlerine olan talep de artıyor.
Sosyal Ticaret, Yeni e-ticaret Haline Geliyor
Geleneksel e-ticaret yerini giderek sosyal platformlara bırakıyor. Tüketiciler TikTok, Instagram ve Facebook gibi uygulamaları sadece keşif değil, doğrudan satın alma için de kullanıyor. Türk tüketicilerin yüzde 75’i sosyal medya üzerinden alışveriş yaptığını belirtirken yüzde 81’i ise 2030 yılına kadar bu platformların birincil alışveriş noktaları olmasını bekliyor.
Sosyal ticaretin etkileşim gücü de bu dönüşümde kritik bir rol oynuyor. Türk tüketicilerin yüzde 86’sı, viral trendler ve sosyal medya trendlerinin satın alma kararlarını etkilediğini söylüyor. Özellikle Instagram, Türkiye’de bu dönüşümde öncü; online tüketicilerin yüzde 66’sı bu uygulama üzerinden alışveriş yaptığını belirtiyor. Bu dönüşüm, markaların tüketiciyle nasıl ve nerede etkileşim kurması gerektiğine dair köklü bir değişimi işaret ediyor ve uygulama içi alışverişe uygun, mobil öncelikli deneyimlerin tasarlanmasını zorunlu kılıyor.
Tüketiciler, dijital alışverişte kolaylık, esneklik ve kontrol sunan; güvenilir teslimat ve iade seçenekleri sağlayan markaları tercih ediyor. Bu beklentiler, müşteri odaklı ve şeffaf lojistik stratejilerinin önemini ortaya koyuyor.
Sürdürülebilirlik ve Döngüsel Ekonomi: Modadan Gerçek Etkiye
Sürdürülebilirlik artık temel bir tüketici talebi haline geldi. Türkiye’de tüketicilerin yüzde 82’si, online alışveriş yaparken sürdürülebilirliği göz önünde bulundurduğunu belirtiyor. Bu sadece ambalaj ya da teslimatla süreçlerini değil, genel tüketim modelini kapsıyor; tüketicilerin yüzde 37’si, sürdürülebilirlikle ilgili endişeleri nedeniyle alışverişlerini tamamlamaktan vazgeçiyor.
Türk tüketiciler ayrıca döngüsel tüketime daha sıcak bakıyor. Her iki tüketiciden biri, ikinci el veya yenilenmiş ürünleri tercih ediyor. Bunda çevresel endişeler kadar maliyet avantajı da etkili oluyor. Ayrıca Türk tüketicilerin yüzde 60’ı, markaların sunduğu geri dönüşüm veya geri alım programlarına katılmaya istekli olduğunu belirtiyor. Bu eğilim, tüketicilerin yalnızca markalardan çevresel etkilerini azaltmalarını değil, aynı zamanda sürdürülebilir alışverişi kolaylaştırmalarını da beklediğini gösteriyor.
2030’a doğru ilerlerken, bu içgörüler, bugünün çeşitlenen tüketici profillerine ulaşmak isteyen markalar için net bir yol haritası sunuyor. Teknolojiyi benimseyen, sürdürülebilirliği önceliklendiren ve değişen tüketici beklentilerini anlayan işletmeler, karşılaştıkları zorlukları fırsata çevirebilir.
Haftanın popüler haberleri
Ayhan Sincek: Çocukların geleceğine umut Erken BES
Çocukların finansal geleceğine yapılan yatırımın önemi her geçen gün artıyor.
Artemis Halı’dan ekolojik katkı
Artemis Halı’dan 31 milyon liralık yatırımla 61.924 ağaçlık ekolojik katkı.
Almanya'da 1.8 milyonu aşan iş gücü açığı fırsat mı?
Almanya'daki işçi açığı büyük bir fırsat yaratıyor.
Align Technology, yeni bir pazarlama girişimi başlattı
Align Technology, 20 milyon Invisalign gülümsemesinden ilham alan yeni bir pazarlama girişimini başlattı.
Texhibition İstanbul 10 Eylül'de başlıyor
Trendler, inovasyon ve sürdürülebilirlik bu fuarda bir araya geliyor.
BDDK, Aytemiz Yatırım Bankası'na faaliyet izni verdi
BDDK, Aytemiz Yatırım Bankası AŞ'ye faaliyet izni verdi.
BDDK, Halk Katılım Bankası'nIn kurulmasına izin verdi
BDDK, Halk Katılım Bankası AŞ'nin kurulmasına izin verdi.
Stellantis yeni CQO olarak Sebastien Jacquet'i görevlendirdi
Stellantis N.V., yeni Kalite Direktörü (Chief Quality Officer) olarak Sebastien Jacquet'i görevlendirdi.
Güney Kore Devlet Başkanlığına Lee Jae-myung seçildi
Güney Kore'de Lee Jae-myung, Devlet Başkanı seçildi.
10. Yargı Paketi, TBMM'de kabul edildi
10. Yargı Paketi, TBMM Genel Kurulunda kabul edildi
Uyuşturucu baronlarına geçit yok! Gürbulak'ta tarihi operasyon
Ticaret Bakanlığı gümrük muhafaza ekipleri,Gürbulak Gümrük Kapısı'nda, tek seferde 1 ton 870 kilogram uyuşturucu ele geçirerek tarihi bir operasyona imza attı.
Numan Kurtulmuş, yeniden TBMM Başkanı seçildi
AK Parti İstanbul Milletvekili Numan Kurtulmuş, TBMM Genel Kurulundaki üçüncü tur oylamada, 329 oy alarak yeniden TBMM Başkanı seçildi.
EBRD, Türk hayvancılık sektörünü destekliyor
EBRD, Türk hayvancılık sektöründe yeşil yem üretimine geçişi destekliyor.
Akbank Tüketici İlişkileri Koordinasyonu Bülent Oğuz'a emanet
Akbank, Tüketici İlişkileri Koordinasyonu ile ilgili atamayı KAP aracılığı ile duyurdu.
Türk Devletleri Banka Birlikleri Bişkekte toplandı
Türk Devletleri Banka Birlikleri Konseyinin 5. toplantısı Bişkekte gerçekleştirildi.
Deri ihracatçıları: Kurbanınızın eti kadar, derisine de sahip çıkın
Deri ihracatçılarından vatandaşlara çağrı; Kurbanınızın eti kadar, derisine de sahip çıkın!
Ege'li ihracatçılardan ihracat başarısı
Ege İhracatçı Birlikleri’nden Mayıs'ta 1 Milyar 643 milyon dolarlık ihracat!
Bakan Şimşek'ten enflasyon mesajı! Son durum ne?
Mehmet Şimşek, enflasyonun 2021 yılı Kasım ayından sonraki en düşük seviyesine indiğini belirtti.
Elektronik defterlerin oluşturulma ve imzalanma süresi uzatıldı
GİB, elektronik defterlerin (e-defter) oluşturulma ve imzalanma süresi ile e-defter ve berat dosyalarının yüklenme süresinin uzatıldığını bildirdi.
Büyük Menderes'in Hikâyesi 11 Haziran'da Salt Beyoğlu'nda
WWF-Türkiye ve Salt'tan Suya Adanmış Bir Buluşma: Büyük Menderes'in Hikâyesi 11 Haziran'da Salt Beyoğlu'nda
157 yıllık Tophane MTAL mezunlarının duygusal buluşması
Mesleki eğitimde Türkiye’ye rol model olan ve Bursa'nın sanayileşmesine öncülük rolü üstlenen Tophane MTAL mezunları bir araya geldi.
Öngörü: Çağrı merkezi yapay zekâ pazarı, 2032��de 10 milyar doları aşacak
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı.
Sandoz Türkiye'de sürdürülebilirlikle gelen başarı
Sandoz Türkiye, Gebze'de güneş enerjisi ve yağmur suyu toplama projelerini de hayata geçirdi.
Multitek "yaz tatilinde aklınız evinizde kalmasın" diyor
Multitek, Akıllı interkomlarla huzurlu tatiller diliyor.
İzocam'dan sürdürülebilir yeşil felsefesi
İzocam, sürdürülebilirlik vizyonunu üretim yaptığı tüm tesislerine yansıtarak iklim değişikliğiyle mücadelede kapsamlı bir strateji yürütüyor.
TÜBİSAD Başkanlığına yeniden Mehmet Ali Tombalak seçildi
TÜBİSAD'ın yönetim kurulu başkanı yeniden Mehmet Ali Tombalak oldu.
ÖNSİAD Başkanı Ekrem Kap: İhracatın niceliği kadar niteliği de önemli
Önder Sanayici İşadamları Derneği (ÖNSİAD) Başkanı Ekrem Kap mayıs ayı ihracatının geçen yılın aynı dönemine göre artışından memnun olduklarını belirtti.
Enflasyon, yıllık yüzde 35,41
Enflasyon, mayısta aylık bazda yüzde 1,53 olurken yıllık bazda yüzde 35,41'e geriledi.
Katil İsrail, Gazze'deki çocukları ağlatıyor
İsrail'in Gazze'de yardım almak isteyen Filistinlilere yönelik saldırısında 27 kişi hayatını kaybetti.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Kabine sonrası konuştu
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'ndeki Kabine Toplantısı'nın ardından millete seslendi.
İzQ Girişimcilik ve İnovasyon Merkezi ödüle layık görüldü
İzQ Girişimcilik ve İnovasyon Merkezi, İstanbul Zorlu PSM’de düzenlenen DAC SPACE’25’te “Mekanlar Seçkisi” kategorisinde ödüle layık görüldü.
Prof. Dr. Özgül Keleş: Batarya teknolojileri için kolektif akıl şart
Prof. Dr. Özgül Keleş, Otomotiv Distribütörleri Mobilite Derneği ODMD sayfasına verdiği demeçte batarya teknolojisi ile ilgili açıklamalarda bulundu.
Bakan Şimşek'ten dış ticaret analizi
Bakan Şimşek, Mayıs ayındaki ihracat ve ithalat verilerini paylaştı.
İngiltere’den 12 yeni saldırı denizaltısı ve 6 mühimmat fabrikası
Başbakan Starmer, ülkenin savunma kabiliyetlerini artırmak için 62 maddelik stratejik plana onay verdi.
Katılımevim Mayıs'ta 13,5 milyar liralık sözleşme imzaladı
Katılımevim Tasarruf Finansman A.Ş., 2025 yılı Mayıs ayında toplam 13.534.356.431 TL tutarında yeni konut ve araç finansman sözleşmesi imzaladığını açıkladı.
Kerim Lokman Kuriş'in yeni adresi Fiba Yatırım
Fibabank, şirkette Kurumsal ve Ticari Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı görevinde bulunan Kerim Lokman Kuriş'in görevinden ayrıldığını duyurdu.
Prof. Dr. Ahmet Bolat IATA Yönetim Kurulu’na yeniden seçildi
Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat IATA Yönetim Kurulu’na yeniden seçildi.
Gama Holding ortaklarından Uğur Yurdakul yaşamını yitirdi
Gama Holding, şirket ortaklarından Tevfik Uğur Yurdakul'un vefatını duyurdu.
İstanbul PERDER Başkanlığına Rahmi Kartal seçildi
Başkanlığa Özenler Market Genel Müdürü Rahmi Kartal seçildi.
Türkiye-Rusya-Ukrayna Üçlü Toplantısı gerçekleşiyor
Türkiye-Rusya-Ukrayna Üçlü Toplantısı Bakan Fidan'ın başkanlığında gerçekleşiyor.