2025 yılında dijital video reklam harcamalarının yüzde 14 oranında artarak 72,4 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
Haber Giriş Tarihi: 27.08.2025 11:11
Haber Güncellenme Tarihi: 27.08.2025 11:16
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Interactive Advertising Bureau tarafından yayımlanan rapora göre, 2025 yılında dijital video reklam harcamalarının yüzde 14 oranında artarak 72,4 milyar dolara ulaşması bekleniyor. İletişim dijitalden yapılsa dahi hala büyük bir müşteri kitlesinin mağazadan alışveriş yaptığını vurgulayan D-Option CEO’su Alper Akyüz, “Bu oranı artırmak için dijital pazarlamanın hiper kişiselleştirme, anlık iletişim ve verinin gücünü daha çok kullanıp, omnichannel stratejiler üzerine çalışmak gerekiyor” dedi.
2024 yılına ait Türkiye Medya ve Reklam Yatırımları Raporu, sektörün önemli bir büyüme gösterdiğini ortaya koyuyor. Rapora göre, 2024 itibarıyla dijital medya yatırımları 158 milyar TL’yi geçerek yüzde 74,2’lik bir pay aldı. Bu alandaki büyüme bir önceki yıla göre yüzde 83 oranında gerçekleşti. Dijital yatırımların büyük bir kısmı gösterim ya da tıklama bazlı reklamlarla video formatlarda kullanıldı. Sosyal medya reklamları, dijital yatırımların neredeyse yarısını (yüzde 47,08) oluşturdu. Ayrıca, dijital reklamların yüzde 79,4’ü mobil cihazlarda gerçekleştirildi.
“Dijital pazarlama offline pazarlamaya daha fazla müşteri yönlendirebilmeli”
Medya yatırımları 2025’te de büyümeye devam ediyor. Interactive Advertising Bureau (IAB) tarafından yayımlanan rapora göre, 2025’te dijital video reklam harcamalarının yüzde 14 oranında artarak 72,4 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Bu rakam, 2024’teki 63,8 milyar dolarlık harca manın üzerine çıkılması anlamına geliyor.
Tüm bu rakamlar bize Türkiye’de ve dünyada genel reklamcılık pastasında dijitale ayrılan payın yükseldiğini gösteriyor. D-Option CEO’su Alper Akyüz, dijitalin payın organik olarak artış gösterse de dijital pazarlamanın offline pazarlamaya müşteri yönlendirebilecek teknoloji ve ikna yollarını geliştirmesi gerektiğinin altını çiziyor. İletişim dijitalden yapılsa da hala büyük bir müşteri pastasının mağazadan alışveriş yaptığına vurgu yapan Akyüz, “Bu nedenle Hiper Kişiselleştirme, anlık iletişim ve verinin gücünü daha çok kullanıp omnichannel stratejiler üzerine çalışmak gerekiyor” dedi.
“Operasyondan çok stratejiye odaklanılan bir yıl geçiriyoruz”
Bunun yanı sıra ekonomide yaşanan belirsizliklerin de dijital pazarlama alanında markaların da işini zorlaştırdığını belirten Akyüz, “Burada az harcama ile çok iş yapmak istiyor uz. Marka yatırımından çok performans odaklı işlere yönelmek zorunda kalınıyor. Bu noktada öncelikle reklam kampanyalardaki yaratıcı süreçlerinin yapay zeka destekli çözümlerle daha uygun fiyatlı alternatiflere doğru kayarak reklam bütçesi öncesi bütçe optimizasyonundan payını aldığını görüyoruz. Medya planlama ve reklam operasyon ekipleri de yapay zeka destekli otomasyonlar ile beraber operasyondan çok stratejiye odaklandıkları bir yıl geçiriyor” diye konuştu.
Reklam harcamalarındaki verimliliği doğrudan artırıyor
Bununla beraber medya planlamalarının artık veriyle yönlendirilen, performans bazlı bir yapıya evrildiğine değinen Akyüz’e göre kampanya yönetimlerinde ise otomasyon artık bir zorunluluk haline geldi. Anlık optimizasyonlarla doğru mecra, doğru hedefleme ve doğru içerik eşleşmesi sağlanması durumunda reklam harcamalarının getirisi ciddi şekilde artıyor. “Bu noktada odak noktasının t rafiğin artışı değil, dönüşümün artması olduğunu söyleyebiliriz. Kullanıcının müşteriye dönüşmesi noktasında sadece reklam harcaması değil, deneyim tasarımlarının doğru kurgulanması ve ikna kabiliyeti yüksek yollara başvurulması gerekiyor” diyen Akyüz, bunun da reklam harcamalarının verimliliğini doğrudan artırdığını kaydediyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
İşte mağazadaki müşteriyi onlıne’a çekmenin ipuçları
2025 yılında dijital video reklam harcamalarının yüzde 14 oranında artarak 72,4 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
Interactive Advertising Bureau tarafından yayımlanan rapora göre, 2025 yılında dijital video reklam harcamalarının yüzde 14 oranında artarak 72,4 milyar dolara ulaşması bekleniyor. İletişim dijitalden yapılsa dahi hala büyük bir müşteri kitlesinin mağazadan alışveriş yaptığını vurgulayan D-Option CEO’su Alper Akyüz, “Bu oranı artırmak için dijital pazarlamanın hiper kişiselleştirme, anlık iletişim ve verinin gücünü daha çok kullanıp, omnichannel stratejiler üzerine çalışmak gerekiyor” dedi.
2024 yılına ait Türkiye Medya ve Reklam Yatırımları Raporu, sektörün önemli bir büyüme gösterdiğini ortaya koyuyor. Rapora göre, 2024 itibarıyla dijital medya yatırımları 158 milyar TL’yi geçerek yüzde 74,2’lik bir pay aldı. Bu alandaki büyüme bir önceki yıla göre yüzde 83 oranında gerçekleşti. Dijital yatırımların büyük bir kısmı gösterim ya da tıklama bazlı reklamlarla video formatlarda kullanıldı. Sosyal medya reklamları, dijital yatırımların neredeyse yarısını (yüzde 47,08) oluşturdu. Ayrıca, dijital reklamların yüzde 79,4’ü mobil cihazlarda gerçekleştirildi.
“Dijital pazarlama offline pazarlamaya daha fazla müşteri yönlendirebilmeli”
Medya yatırımları 2025’te de büyümeye devam ediyor. Interactive Advertising Bureau (IAB) tarafından yayımlanan rapora göre, 2025’te dijital video reklam harcamalarının yüzde 14 oranında artarak 72,4 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Bu rakam, 2024’teki 63,8 milyar dolarlık harca manın üzerine çıkılması anlamına geliyor.
Tüm bu rakamlar bize Türkiye’de ve dünyada genel reklamcılık pastasında dijitale ayrılan payın yükseldiğini gösteriyor. D-Option CEO’su Alper Akyüz, dijitalin payın organik olarak artış gösterse de dijital pazarlamanın offline pazarlamaya müşteri yönlendirebilecek teknoloji ve ikna yollarını geliştirmesi gerektiğinin altını çiziyor. İletişim dijitalden yapılsa da hala büyük bir müşteri pastasının mağazadan alışveriş yaptığına vurgu yapan Akyüz, “Bu nedenle Hiper Kişiselleştirme, anlık iletişim ve verinin gücünü daha çok kullanıp omnichannel stratejiler üzerine çalışmak gerekiyor” dedi.
“Operasyondan çok stratejiye odaklanılan bir yıl geçiriyoruz”
Bunun yanı sıra ekonomide yaşanan belirsizliklerin de dijital pazarlama alanında markaların da işini zorlaştırdığını belirten Akyüz, “Burada az harcama ile çok iş yapmak istiyor uz. Marka yatırımından çok performans odaklı işlere yönelmek zorunda kalınıyor. Bu noktada öncelikle reklam kampanyalardaki yaratıcı süreçlerinin yapay zeka destekli çözümlerle daha uygun fiyatlı alternatiflere doğru kayarak reklam bütçesi öncesi bütçe optimizasyonundan payını aldığını görüyoruz. Medya planlama ve reklam operasyon ekipleri de yapay zeka destekli otomasyonlar ile beraber operasyondan çok stratejiye odaklandıkları bir yıl geçiriyor” diye konuştu.
Reklam harcamalarındaki verimliliği doğrudan artırıyor
Bununla beraber medya planlamalarının artık veriyle yönlendirilen, performans bazlı bir yapıya evrildiğine değinen Akyüz’e göre kampanya yönetimlerinde ise otomasyon artık bir zorunluluk haline geldi. Anlık optimizasyonlarla doğru mecra, doğru hedefleme ve doğru içerik eşleşmesi sağlanması durumunda reklam harcamalarının getirisi ciddi şekilde artıyor. “Bu noktada odak noktasının t rafiğin artışı değil, dönüşümün artması olduğunu söyleyebiliriz. Kullanıcının müşteriye dönüşmesi noktasında sadece reklam harcaması değil, deneyim tasarımlarının doğru kurgulanması ve ikna kabiliyeti yüksek yollara başvurulması gerekiyor” diyen Akyüz, bunun da reklam harcamalarının verimliliğini doğrudan artırdığını kaydediyor.
Haftanın popüler haberleri
Lada'yı kuran Aybala Gümüş, iş insanlarını yemeklerini tatmaya davet ediyor
Aybala Gümüş uzun yıllar hemşirelik yaptıktan sonra annesi ve kızıyla birlikte ‘Lada’ isimli işletmeyi kurarak kadın girişimciliği adına güzel bir örnek oluşturdu.
Kadın Dostu Markalar Platformu/Nazlı Demirel'den yeni dönem müjdeleri
KDM Akademi, gelişim programlarıyla kurumların liderlik, sürdürülebilirlik, eşitlik ve dijital dönüşüm yolculuğuna rehberlik etmeye hazırlanıyor.
Low-Code BPM ile ERP sistemlerinizi hızlandırın ve esneklik kazanın
Low-Code BPM (İş Süreçleri Yönetimi) platformları, ERP sistemlerini tamamlayarak dijital dönüşüm yolculuğunda kritik bir rol oynuyor.
PwC'den bankacılık dolandırıcılıklarına yönelik mücadele reçetesi
PwC Türkiye: Bankacılık sektöründe dolandırıcılıkla etkin mücadele, tüm paydaşların iş birliği ile mümkün.
İş insanı Banu Arıduru hayatını kaybetti
Bir süredir kanserle mücadele eden Çelebi Gıda A.Ş. ve Little Caesars Türkiye CEO’su Banu Arıduru, 54 yaşında hayatını kaybetti.
Faal girişimlerin yüzde 44,4'ü hizmet sektöründe yer aldı
Türkiye'de geçen yıl faal girişimlerin yüzde 44,4'ü hizmet sektöründe, yüzde 35,1'i ticaret sektöründe faaliyet gösterdi.
İnternet kullananların oranı bu yıl yüzde 90,9'a yükseldi
Türkiye'de bu yıl 16-74 yaş grubundaki kişilerin internet kullanım oranı yüzde 90,9'a ulaştı.
Hatay'ın genç sörfçüleri Kiel'de
Hatay Sörf Merkezi'nden dokuz genç sporcu Almanya'nın Kiel şehrinde düzenlenen kültürel ve sportif değişim programına katıldı.
İşte mağazadaki müşteriyi onlıne’a çekmenin ipuçları
2025 yılında dijital video reklam harcamalarının yüzde 14 oranında artarak 72,4 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
ODE Yalıtım'ın yeni genel müdürü Barış Haznedar oldu
ODE Yalıtım'ın Genel Müdür pozisyonuna Barış Haznedar atandı.
Tuna Gülenç, Daikin Türkiye Başkan Yardımcısı oldu
Daikin'in Türkiye ve uluslararası yapılanmalarında üst düzey görevler üstlenen Tuna Gülenç, Daikin Türkiye Başkan Yardımcılığı görevine getirildi.
26 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları
26 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları
25 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları
25 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları
Kayseri Şeker YK Başkanlığına Hurşit Dede seçildi
Kayseri Şeker Fabrikasının Olağan Genel Kurul Toplantısı sonucu yapılan görev dağılımında Yönetim Kurulu Başkanlığına Hurşit Dede seçildi.
SASA Polyester bir bölgeye 25 milyar dolarlık yatırım planlıyor
SASA Polyester Adana'daki özel endüstri bölgesine 25 milyar dolarlık yatırım planlıyor.
Memur ve memur emeklisinin zam oranı belirlendi
Kamu Görevlileri Hakem Kurulu memur maaşları ile memur emeklisi aylıklarına 2026'nın ilk 6 ayında yüzde 11, ikinci 6 ayında yüzde 7 zam yapılmasına karar verdi.
Feramus Yancı, Ulaşlar Turizmden ayrıldı
Ulaşlar Turizm, Yönetim Kurulu Üyesi Feramus Yancı'nın istifa ettiğini, yerine Volkan Uzun'un atandığını duyurdu.
Palandöken'den okullara okul kıyafetleri uyarısı
TESK Başkanı Bendevi Palandöken, okulların velilere belli markalardan ya da belli mağazalardan kıyafet aldırmasının doğru olmadığını belirtti.
Corendon Airlines'tan yeni rotalar ve kapasite artışı
Corendon Airlines'tan 2026 için yeni rotalar ve yüzde 20 kapasite artışı
Türkiye İş Bankası ikinci yüzyılında
Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk milli bankası olarak 26 Ağustos 1924 tarihinde kurulan Türkiye İş Bankası, ikinci yüzyılının ilk yılını kutluyor.
Togg Münih’teki IAA Mobility 2025’e hazırlanıyor
Togg Münih’teki IAA Mobility 2025’te yerini alacak.
Gümrüklerde kaçakçılara geçit yok
Gümrüklerde 7 ayda 41,7 milyar liralık kaçakçılık engellendi.
YKS yerleştirme sonuçları açıklandı
2025-YKS yerleştirme sonuçları "ykssonuc.osym.gov.tr" adresinden açıklandı.
22 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
22 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
Bursa Ticaret Borsası MB ve Aytav sahibi Mehmet Aydın ebediyete uğurlandı
Vefat eden Bursa Ticaret Borsası Meclis Başkanı ve Aytav Aydın Tavukçuluk A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Aydın Ulucami'den son yolculuğuna uğurlandı.
Malazgirt Zaferi'nin 954. yıl dönümü etkinlikleri devam ediyor
Bitlis'in Ahlat ilçesinde Malazgirt Zaferi'nin 954. yıl dönümü kapsamında düzenlenen etkinlikler sürüyor.
KKTC E-Devlet Mobil Uygulaması tanıtıldı
KKTC'de birçok kamu hizmetinin internet üzerinden sağlanması ve devlette dijitalleşmeyi hedefleyen KKTC E-Devlet Mobil Uygulaması tanıtıldı.
Şimşek: KKM'nin sona ermesiyle ilgili açıklamalarda bulundu
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek "Önemli bir koşullu yükümlülük olan KKM'nin sonlanmasıyla finansal istikrar daha da güçlenecek." ifadesini kullandı.
Kur Korumalı Mevduat tarihe karıştı
TCMB, bugünden itibaren gerçek kişiler için Kur Korumalı Mevduat (KKM) hesaplarında yenileme ve açılış işlemleri yapılmayacağını duyurdu.
Basın İlan Kurumu eski Genel Müdürü Yakup Karaca hayatını kaybetti
2015-2019 yılları arasında Basın İlan Kurumu Genel Müdürlüğü yapan Yakup Karaca 65 yaşında hayatını kaybetti.
JYSK, Trump Alışveriş Merkezi’nde yeni mağaza açtı
Danimarka merkezli JYSK, Türkiye’deki 7’nci mağazasını doğrudan yatırımla Trump Alışveriş Merkezi’nde açtı.
IFS, 7Bridges'i bünyesine kattı
IFS, yapay zeka destekli tedarik zinciri çözümü sunan 7Bridges'i bünyesine kattı.
Rekabet Kurulundan Google'a soruşturma
Rekabet Kurulundan Google'a "ödeme hizmetleri"ne ilişkin soruşturma
TOGG, yeni modeli T10F'nin testlerini başarıyla tamamladığını duyurdu
TOGG, yakın dönemde satışa sunulacak sedan modeli T10F'nin farklı iklim ve yol koşullarındaki testlerinin tamamlandığını açıkladı.
Melike Satan, Orzaks Pazarlama Müdürü olarak atandı
Melike Satan, Orzaks’a Pazarlama Müdürü olarak atandı.
Hakan Erdemli, Obase'nin CCO pozisyonuna atandı
Global teknoloji sektöründe 25 yılı aşkın tecrübesiyle Hakan Erdemli, Obase şirketinin Chief Commercial Officer (CCO) pozisyonuna getirildi.
Füsun Feridun'a Novo Nordisk'te bölüm liderliği görevi
Füsun Feridun, Novo Nordisk Türkiye’de İletişim ve Kurumsal İlişkilerin yeni Lideri oldu.
İpek Süzmetaş PepsiCo Doğu Avrupa CFO’su oldu
İpek Süzmetaş, PepsiCo Doğu Avrupa pazarının Finans’tan sorumlu Başkan Yardımcısı (CFO) olarak atandı.
vivo, ilk karma gerçeklik gözlüğünü duyurdu
vivo, 30. yıl dönümünde ilk karma gerçeklik gözlüğünü ve yeni fotoğrafçılık stratejilerini duyurdu.
BES’te başarıya giden 7 yol
BNP Paribas Cardif Türkiye, BES’te başarıya giden 7 yolu açıkladı.