2025 yılında dijital video reklam harcamalarının yüzde 14 oranında artarak 72,4 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
Haber Giriş Tarihi: 27.08.2025 11:11
Haber Güncellenme Tarihi: 27.08.2025 11:16
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Interactive Advertising Bureau tarafından yayımlanan rapora göre, 2025 yılında dijital video reklam harcamalarının yüzde 14 oranında artarak 72,4 milyar dolara ulaşması bekleniyor. İletişim dijitalden yapılsa dahi hala büyük bir müşteri kitlesinin mağazadan alışveriş yaptığını vurgulayan D-Option CEO’su Alper Akyüz, “Bu oranı artırmak için dijital pazarlamanın hiper kişiselleştirme, anlık iletişim ve verinin gücünü daha çok kullanıp, omnichannel stratejiler üzerine çalışmak gerekiyor” dedi.
2024 yılına ait Türkiye Medya ve Reklam Yatırımları Raporu, sektörün önemli bir büyüme gösterdiğini ortaya koyuyor. Rapora göre, 2024 itibarıyla dijital medya yatırımları 158 milyar TL’yi geçerek yüzde 74,2’lik bir pay aldı. Bu alandaki büyüme bir önceki yıla göre yüzde 83 oranında gerçekleşti. Dijital yatırımların büyük bir kısmı gösterim ya da tıklama bazlı reklamlarla video formatlarda kullanıldı. Sosyal medya reklamları, dijital yatırımların neredeyse yarısını (yüzde 47,08) oluşturdu. Ayrıca, dijital reklamların yüzde 79,4’ü mobil cihazlarda gerçekleştirildi.
“Dijital pazarlama offline pazarlamaya daha fazla müşteri yönlendirebilmeli”
Medya yatırımları 2025’te de büyümeye devam ediyor. Interactive Advertising Bureau (IAB) tarafından yayımlanan rapora göre, 2025’te dijital video reklam harcamalarının yüzde 14 oranında artarak 72,4 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Bu rakam, 2024’teki 63,8 milyar dolarlık harca manın üzerine çıkılması anlamına geliyor.
Tüm bu rakamlar bize Türkiye’de ve dünyada genel reklamcılık pastasında dijitale ayrılan payın yükseldiğini gösteriyor. D-Option CEO’su Alper Akyüz, dijitalin payın organik olarak artış gösterse de dijital pazarlamanın offline pazarlamaya müşteri yönlendirebilecek teknoloji ve ikna yollarını geliştirmesi gerektiğinin altını çiziyor. İletişim dijitalden yapılsa da hala büyük bir müşteri pastasının mağazadan alışveriş yaptığına vurgu yapan Akyüz, “Bu nedenle Hiper Kişiselleştirme, anlık iletişim ve verinin gücünü daha çok kullanıp omnichannel stratejiler üzerine çalışmak gerekiyor” dedi.
“Operasyondan çok stratejiye odaklanılan bir yıl geçiriyoruz”
Bunun yanı sıra ekonomide yaşanan belirsizliklerin de dijital pazarlama alanında markaların da işini zorlaştırdığını belirten Akyüz, “Burada az harcama ile çok iş yapmak istiyor uz. Marka yatırımından çok performans odaklı işlere yönelmek zorunda kalınıyor. Bu noktada öncelikle reklam kampanyalardaki yaratıcı süreçlerinin yapay zeka destekli çözümlerle daha uygun fiyatlı alternatiflere doğru kayarak reklam bütçesi öncesi bütçe optimizasyonundan payını aldığını görüyoruz. Medya planlama ve reklam operasyon ekipleri de yapay zeka destekli otomasyonlar ile beraber operasyondan çok stratejiye odaklandıkları bir yıl geçiriyor” diye konuştu.
Reklam harcamalarındaki verimliliği doğrudan artırıyor
Bununla beraber medya planlamalarının artık veriyle yönlendirilen, performans bazlı bir yapıya evrildiğine değinen Akyüz’e göre kampanya yönetimlerinde ise otomasyon artık bir zorunluluk haline geldi. Anlık optimizasyonlarla doğru mecra, doğru hedefleme ve doğru içerik eşleşmesi sağlanması durumunda reklam harcamalarının getirisi ciddi şekilde artıyor. “Bu noktada odak noktasının t rafiğin artışı değil, dönüşümün artması olduğunu söyleyebiliriz. Kullanıcının müşteriye dönüşmesi noktasında sadece reklam harcaması değil, deneyim tasarımlarının doğru kurgulanması ve ikna kabiliyeti yüksek yollara başvurulması gerekiyor” diyen Akyüz, bunun da reklam harcamalarının verimliliğini doğrudan artırdığını kaydediyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
İşte mağazadaki müşteriyi onlıne’a çekmenin ipuçları
2025 yılında dijital video reklam harcamalarının yüzde 14 oranında artarak 72,4 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
Interactive Advertising Bureau tarafından yayımlanan rapora göre, 2025 yılında dijital video reklam harcamalarının yüzde 14 oranında artarak 72,4 milyar dolara ulaşması bekleniyor. İletişim dijitalden yapılsa dahi hala büyük bir müşteri kitlesinin mağazadan alışveriş yaptığını vurgulayan D-Option CEO’su Alper Akyüz, “Bu oranı artırmak için dijital pazarlamanın hiper kişiselleştirme, anlık iletişim ve verinin gücünü daha çok kullanıp, omnichannel stratejiler üzerine çalışmak gerekiyor” dedi.
2024 yılına ait Türkiye Medya ve Reklam Yatırımları Raporu, sektörün önemli bir büyüme gösterdiğini ortaya koyuyor. Rapora göre, 2024 itibarıyla dijital medya yatırımları 158 milyar TL’yi geçerek yüzde 74,2’lik bir pay aldı. Bu alandaki büyüme bir önceki yıla göre yüzde 83 oranında gerçekleşti. Dijital yatırımların büyük bir kısmı gösterim ya da tıklama bazlı reklamlarla video formatlarda kullanıldı. Sosyal medya reklamları, dijital yatırımların neredeyse yarısını (yüzde 47,08) oluşturdu. Ayrıca, dijital reklamların yüzde 79,4’ü mobil cihazlarda gerçekleştirildi.
“Dijital pazarlama offline pazarlamaya daha fazla müşteri yönlendirebilmeli”
Medya yatırımları 2025’te de büyümeye devam ediyor. Interactive Advertising Bureau (IAB) tarafından yayımlanan rapora göre, 2025’te dijital video reklam harcamalarının yüzde 14 oranında artarak 72,4 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Bu rakam, 2024’teki 63,8 milyar dolarlık harca manın üzerine çıkılması anlamına geliyor.
Tüm bu rakamlar bize Türkiye’de ve dünyada genel reklamcılık pastasında dijitale ayrılan payın yükseldiğini gösteriyor. D-Option CEO’su Alper Akyüz, dijitalin payın organik olarak artış gösterse de dijital pazarlamanın offline pazarlamaya müşteri yönlendirebilecek teknoloji ve ikna yollarını geliştirmesi gerektiğinin altını çiziyor. İletişim dijitalden yapılsa da hala büyük bir müşteri pastasının mağazadan alışveriş yaptığına vurgu yapan Akyüz, “Bu nedenle Hiper Kişiselleştirme, anlık iletişim ve verinin gücünü daha çok kullanıp omnichannel stratejiler üzerine çalışmak gerekiyor” dedi.
“Operasyondan çok stratejiye odaklanılan bir yıl geçiriyoruz”
Bunun yanı sıra ekonomide yaşanan belirsizliklerin de dijital pazarlama alanında markaların da işini zorlaştırdığını belirten Akyüz, “Burada az harcama ile çok iş yapmak istiyor uz. Marka yatırımından çok performans odaklı işlere yönelmek zorunda kalınıyor. Bu noktada öncelikle reklam kampanyalardaki yaratıcı süreçlerinin yapay zeka destekli çözümlerle daha uygun fiyatlı alternatiflere doğru kayarak reklam bütçesi öncesi bütçe optimizasyonundan payını aldığını görüyoruz. Medya planlama ve reklam operasyon ekipleri de yapay zeka destekli otomasyonlar ile beraber operasyondan çok stratejiye odaklandıkları bir yıl geçiriyor” diye konuştu.
Reklam harcamalarındaki verimliliği doğrudan artırıyor
Bununla beraber medya planlamalarının artık veriyle yönlendirilen, performans bazlı bir yapıya evrildiğine değinen Akyüz’e göre kampanya yönetimlerinde ise otomasyon artık bir zorunluluk haline geldi. Anlık optimizasyonlarla doğru mecra, doğru hedefleme ve doğru içerik eşleşmesi sağlanması durumunda reklam harcamalarının getirisi ciddi şekilde artıyor. “Bu noktada odak noktasının t rafiğin artışı değil, dönüşümün artması olduğunu söyleyebiliriz. Kullanıcının müşteriye dönüşmesi noktasında sadece reklam harcaması değil, deneyim tasarımlarının doğru kurgulanması ve ikna kabiliyeti yüksek yollara başvurulması gerekiyor” diyen Akyüz, bunun da reklam harcamalarının verimliliğini doğrudan artırdığını kaydediyor.
Haftanın popüler haberleri
Psikolog Özgenur Taşkın: Mobbinge maruz kalıyorsanız dikkat!
Uzman Klinik Psikolog Özgenur Taşkın, Mobbingin depresyona sebep olabileceğini dile getiriyor.
Golden Drum’dan Türkiye’ye 6 ödül
Golden Drum Uluslararası Yaratıcılık Festivali Slovenya’da gerçekleşti. CarrefourSA ve TBWAİstanbul’un Hayalet Ağlar projesi 6 kategoride ödüle layık görüldü.
Dünya sofralarını Türk gıdaları süslüyor
Son 22 yılda gıda ihracatını 9 kat artıran Türkiye, dünya gıda ihracatından yüzde 1, 5 pay alıyor.
Hisarcıklıoğlu'ndan gençlere "Önce Kontrol, Sonra İtimat" nasihati
Hisarcıklıoğlu kendi ilkelerini: “İşten Artmaz, Dişten Artar", "İşin Hilesi Dürüstlüktür", "Önce Kontrol, Sonra İtimat", "Hafızasına Güvenen Daima Yanılır", "İşte İdare Olmaz" cümleleri ile özetledi.
Belçika'daki genel grev sancıları da beraberinde getirdi
Belçika'da çalışanlar, hükümetin kemer sıkma politikalarını protesto etmek için bir günlük grev başlatırken, ülke genelinde kamu hizmetleri ve toplu taşıma aksadı, uçuşlar durdu.
Genç kitleler sosyal medya aracılığıyla örgüye yöneliyor
Toygun Batallı: Genç kitlelerin sosyal medya aracılığıyla örgüye yönelmesi, sektörü modern bir hobi ve sürdürülebilir moda trendinin parçası haline getirdi.
Upsonic 1 milyon dolar yatırım aldı
Geliştirdiği AgentOS ve AI Agent Framework altyapılarıyla fintek ve bankaların tekrarlayan operasyonlarını otonom hale getiren Upsonic, 1 milyon dolar yatırım aldı.
Matriks genel müdürlük görevine Arkın Şengönül getirildi
Matriks Finansal Teknolojiler AŞ'de yeni genel müdürlük görevine, Ürün Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Arkın Şengönül getirildi.
1,7 ton kokain cinsi uyuşturucu yakalandı
İstanbul Ambarlı Limanında şüpheli konteynere yönelik kontroller neticesinde 1,7 ton fosil ununa emdirilmiş vaziyette kokain cinsi uyuşturucu yakalandı.
13 Ekim 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
13 Ekim 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
MTV kapanıyor
Paramount Global, MTV’nin 31 Aralık 2025 itibarıyla yayınlarını kalıcı olarak sonlandıracağını duyurdu.
Levent İşeri, Koleksiyon Mobilya GM oldu
Levent İşeri, Koleksiyon Mobilya Sanayi AŞ’nin yeni Genel Müdürü olarak görevine başladı.
Harun Taş, Akenerji GM Yardımcısı oldu.
Akenerji’nin Üretim Genel Müdür Yardımcısı Harun Taş oldu.
Nalan Özgür'e Perfetti Van Melle'de küresel görev
Perfetti Van Melle Türkiye Pazarlama Direktörü Nalan Özgür, Avrupa’da üst düzey göreve atandı.
Salesforce, Meksika'ya yatırım yapacak
Salesforce, Meksika'daki hizmetlerini geliştirmek için 1 milyar dolar yatırım yapacak.
Hacıalioğlu'ndan sitem: TÜRSAB seçim yarışı adil mi?
TÜRSAB Başkan Adayı M. Nezih Hacıalioğlu, mevcut Başkan Firuz Bağlıkaya'nın TÜRSAB Başkanlık seçiminde adil yarışmadığını belirtti.
80 ülkede 161 bin çalışanı olan Saint-Gobain, Türkiye'de de faaliyette
Hafif ve sürdürülebilir yapı çözümlerinde dünya lideri Saint-Gobain, “Lead & Grow” (Liderlik Et ve Büyü) stratejisiyle her bölgede hizmet veriyor.
Hindistan merkezli VAV Lipids, Türkiye pazarında lider olmak istiyor
Türkiye pazarında da faaliyet gösteren Hindistan merkezli VAV Lipids sektörde her geçen gün büyüyen lipit talebine karşılık vererek saç bakımında daha güçlü sonuçlar elde edilmesine destek oluyor.
Nergis Erişir: Farklı ve yeni bir şeyler söyleme zamanı
Nergis Erişir, Voga Medya’nın kişi ve kurumlara; dijital marka stratejisi, kreatif içerik üretimi, web tasarımı, yazılım geliştirme ve prodüksiyon gibi birçok alanda bütünleşik marka danışmanlığı sunacağını duyurdu.
Yeşilova Otomotiv, Busworld’de ürünlerini sergiledi
Yeşilova Otomotiv, ticari araç endüstrisinin en prestijli buluşmalarından Busworld 2025 Brüksel Fuarı’nda yerini alarak dünya devlerinin yoğun ilgisini çekti.
Yalıtım, doğal afetlerde riski azaltan en etkili yöntemlerden biri
ODE Yalıtım Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ozan Turan: “Yalıtım, doğal afetlerde riski azaltan en etkili yöntemlerden biri”
Denizli Dijital Dönüşüm Konferansı 22 Ekim'de
Denizli Dijital Dönüşüm Konferansı 22 Ekim Çarşamba günü saat 12:30'da Anemon Grand Denizli Otel'de yapılacak.
Mesken kiralarından yüzde 20 stopaj iddialarına yalanlama
Hazine ve Maliye Bakanlığı, mesken kiralarından yüzde 20 stopaj kesintisi yapılacağına yönelik haberlerin gerçeği yansıtmadığını bildirdi.
OSD duyurdu: Otomotiv üretimi arttı
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) pazar verilerine göre, yılın 9 ayında toplam otomotiv üretimi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3, ihracatı ise adet bazında yüzde 6 arttı.
Serbest Bölgelerin ticaret hacminde ihracat payı yükseliyor
Türkiye'nin üretim üslerinden serbest bölgelerin ticaret hacmi ocak-eylül döneminde 21 milyar 184 milyon dolar olurken bu tutarın yarıya yakını ihracattan geldi.
Bakan Şimşek'ten dış finansman mesajı
Hazine ve Maliye Bakanı Şimşek: Cari açıktaki iyileşme ülkemizin dış finansman ihtiyacını azaltıyor.
İstanbul Havalimanı Avrupa'nın en yoğun havalimanı oldu
İstanbul Havalimanı, 29 Eylül-5 Ekim'i kapsayan dönemde günlük ortalama 1580 uçuşla Avrupa'nın en yoğun havalimanı olarak kayıtlara geçti.
2025 Nobel Ekonomi Ödülü'nü kazananlar açıklandı
2025 Nobel Ekonomi Ödülü'nü Joel Mokyr, Philippe Aghion ve Peter Howitt kazandı.
GSB burs ve öğrenim kredisi başvuruları başladı
Gençlik ve Spor Bakanlığı burs ve öğrenim kredisi başvuruları başladı.
Şarm el-Şeyh Anlaşması"nın imza töreni yapıldı
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Mısır'da "Şarm el-Şeyh Anlaşması"nın imza törenine iştirak etti.
İnovaLİG Şampiyonları'na ödülleri verildi
Türkiye Innovation Week'in üçüncü gününde inovasyonun şampiyonları ödüllendirildi. Ödülleri Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz ve bazı bakanlar takdim etti.
Bursa, 58 firma ile Busworld Europe fuarına damga vurdu
Bu yıl 40 ülkeden 559 katılımcının yer aldığı fuarda, Türkiye 100’ü aşkın firma ile güçlü bir şekilde temsil edilirken, bu firmaların yarısından fazlasını Bursa merkezli firmalar oluşturdu.
Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu görüşmeleri Cuma günü başlıyor
Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi 17 Ekim Cuma günü TBMM’ye sunulacak.
Trabzon'a Yeni Havalimanı ve Hızlı Tren müjdesi
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Trabzon'da tamamlanan projelerin açılışını yaptı. İki de müjde verdi: Yeni Havalimanı ve Samsun-Trabzon Hızlı Tren Hattı.
Maliye sahte faturaya yapay zeka desteğiyle geçit vermiyor
Maliye, yapay zeka desteğiyle iki yılda yapılan 578 milyar liralık alım satım işlemini riskli buldu.
Egeli kuru incir ihracatçılarından AB'de liderlik hedefi
Egeli ihracatçılar AB ülkeleriyle sıkı diyalogta. Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık: Kuru incirde ev ödevimizi yaptığımızı anlattık.
Animasyon sektörünün 2034’e kadarki hedefi: 895 milyar dolar
Animasyon sektörünün 2034’e kadar 895 milyar doları aşması bekleniyor.
Onur Kılıçer: Mobilya ihracatında Irak ilk sırada
AKAMİB Başkanı Onur Kılıçer, Türkiye genelinde Eylül ayında sektör ihracatında Irak, ABD, Birleşik Krallık, Libya ve İran ilk beş pazarı oluşturduğunu duyurdu.
Otomotivin Geleceği Tasarım Yarışması 23 Ekim'de
23 Ekim’de “Yazılım Tanımlı Araçlar” teması ile Otomotivin Geleceği Tasarım Yarışması (OGTY) düzenlenecek. Yarışmada yenilikçi projeler ödül alacak.
Hisarcıklıoğlu: Yenilebilir enerji sadece bir alternatif değil...
TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu: Yenilenebilir enerji artık sadece bir alternatif değil, yeni ana akımın ta kendisidir. Rüzgâr ve güneşle beraber hidro enerji de; bu sistemin sigortasıdır.