ABD, Türk Cumhuriyetleri ve Orta Doğu, hazır giyim sektörünün yeni gözdesi
ABD, Türk Cumhuriyetleri ve Orta Doğu, hazır giyim sektörünün yeni gözdesi
AHKİB Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Tekin, ocak ayında 40,2 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiklerini açıkladı.
Haber Giriş Tarihi: 20.02.2025 15:18
Haber Güncellenme Tarihi: 20.02.2025 15:20
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Tekin, ocak ayında 40,2 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiklerini açıkladı. Yılın ilk ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 44 artış sağladıklarını belirten AHKİB Başkanı Gürkan Tekin, en yüksek ihracat değerlerini Hollanda, Kırgızistan ve Kazakistan'da elde ettiklerini, Kosova, Kırgızistan, ABD ve Kazakistan pazarlarında ihracat hacmini rekor düzeyde artırmayı başardıklarını söyledi.
“ABD başta olmak üzere yeni pazarlara yöneldik”
Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün düşük kur ve yüksek maliyet nedeniyle en önemli pazarı olan Avrupa Birliği'nde (AB) rekabetçiliğinin zayıfladığını kaydeden Başkan Gürkan Tekin, firmaların pazar çeşitliliğini artırmaya yönelik çalışmalarının olumlu yansımalarının ihracat raporlarında görüldüğünü ifade etti.
ABD pazarının Türk hazır giyim sektörü için büyük bir potansiyel barındırdığını ve bu potansiyeli değerlendirmek için çalışmalar yürüttüklerini kaydeden Başkan Gürkan Tekin, “Avrupa'daki ekonomik durgunluk ve talepteki zayıflamanın yanı sıra bu pazarda Çin ve Bangladeş ile rekabet etmeye çalışan Türk hazır giyim firmaları, ucuz işçiliğin hâkim olduğu Kamboçya, Pakistan ve Fas gibi ülkelerin de oyuna dahil olmasıyla rekabetçiliğini kaybetmeye başladı. ABD başta olmak üzere Türk Cumhuriyetleri ve Orta Doğu'da siyasi ilişkilerin iyileştiği ülkelerde fırsatları kovalıyor ve değere dönüştürmenin gayretini gösteriyoruz.” dedi.
“Kosova pazarında olağanüstü bir artış sağladık”
AHKİB'in ocak ayı ihracatını ülkelere göre değerlendiren Başkan Gürkan Tekin, “Yılın ilk ayında en fazla ihracat yaptığımız ülkeler listesinde Hollanda, Kırgızistan ve Kazakistan ilk üç sırada yer aldı. Hollanda'ya yüzde 27 artışla 14,3 milyon dolar, Kırgızistan'a yüzde 1.316 artışla 3,1 milyon dolar, Kazakistan'a yüzde 428 artışla 2,3 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Söz konusu dönemde ihracat hacminde en güçlü performansı ortaya koyduğumuz Kosova pazarında 6 bin 785 kat artış ve 2 milyon dolar değer ile olağanüstü bir başarı yakaladık. Yine ocak ayında ABD'ye ihracatımız yüzde 502 oranında artarak 1,35 milyon dolar, Suudi Arabistan'a ihracatımız yüzde 53 artarak 1,1 milyon dolar düzeyinde gerçekleşti.” diye konuştu.
Yılın ilk ayında bölge ihracatında en çok talep gören ürünlerin bayan dış giyim, bay dış giyim ve diğer hazır eşya olduğunu bildiren Başkan Gürkan Tekin, “Ocak ayında 4 bin 579 ton ürünü değere dönüştürdük. Bölge ihracatımızın yüzde 46'sını oluşturan bayan dış giyimde yüzde 42 artışla 18,6 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Yüzde 21 paya sahip bay dış giyimde ihracat tutarımız yüzde 13 artışla 8,6 milyon dolar oldu. Yüzde 9 paya sahip diğer hazır hazır eşyada ise yüzde 38 artışla 3,6 milyon değere ulaştık.” dedi.
“Markalaşma ve dijitalleşmede teşvikler artırılmalı, uzun vadeli düşük faizli finansman sağlanmalı”
Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün siparişe dayalı üretim modeli yerine, doğrudan tüketiciye ulaşması için markalaşma ve dijitalleşme yatırımlarına ağırlık vererek e-ticaret ve e-ihracat platformlarında da etkin olması gerektiğinin altını çizen AHKİB Başkanı Gürkan Tekin, şunları söyledi: “Israrla üzerinde durduğumuz konuların en başında markalaşma geliyor. Çünkü, markalaşma, hazır giyim ve konfeksiyonda sadece bir logo değil, tüketicinin zihninde bıraktığımız kalıcı izdir! Güçlü bir marka, fiyat rekabetinden sıyrılıp sadık müşteriler ve küresel başarı demektir. Markalaşma ile birlikte dijitalleşme çalışmalarını da eşdeğer tutmamız gerekiyor. Zira, tüketicilerin çevrim içi alışveriş oranları sürekli artıyor. Bu tercihlerde siparişlerin ücretsiz gönderimi ve en iyi fiyat garantileri ön plana çıkıyor. Ayrıca, müşteriler çeşitli markalardan alışveriş yapabildikleri ve istedikleri firmadan sipariş verebildikleri için dijital kanalın sağladığı rahatlık ve olumlu deneyimle e-ticaret hacmini yıldan yıla büyütüyor. Dolayısıyla firmalarımızın pazarlama stratejilerini oluştururken ürün tanıtımlarını ve satışlarını e-ticaret ve e-ihracat platformlarına taşımaları büyük önem arz ediyor. Bu yatırımlara yönelik devlet teşviklerinin artırılmasını ve makine ve ekipmanlar için uzun vadeli düşük faizli kredi imkanlarının sağlanmasını bekliyoruz.”
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
ABD, Türk Cumhuriyetleri ve Orta Doğu, hazır giyim sektörünün yeni gözdesi
AHKİB Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Tekin, ocak ayında 40,2 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiklerini açıkladı.
Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Tekin, ocak ayında 40,2 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiklerini açıkladı. Yılın ilk ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 44 artış sağladıklarını belirten AHKİB Başkanı Gürkan Tekin, en yüksek ihracat değerlerini Hollanda, Kırgızistan ve Kazakistan'da elde ettiklerini, Kosova, Kırgızistan, ABD ve Kazakistan pazarlarında ihracat hacmini rekor düzeyde artırmayı başardıklarını söyledi.
“ABD başta olmak üzere yeni pazarlara yöneldik”
Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün düşük kur ve yüksek maliyet nedeniyle en önemli pazarı olan Avrupa Birliği'nde (AB) rekabetçiliğinin zayıfladığını kaydeden Başkan Gürkan Tekin, firmaların pazar çeşitliliğini artırmaya yönelik çalışmalarının olumlu yansımalarının ihracat raporlarında görüldüğünü ifade etti.
ABD pazarının Türk hazır giyim sektörü için büyük bir potansiyel barındırdığını ve bu potansiyeli değerlendirmek için çalışmalar yürüttüklerini kaydeden Başkan Gürkan Tekin, “Avrupa'daki ekonomik durgunluk ve talepteki zayıflamanın yanı sıra bu pazarda Çin ve Bangladeş ile rekabet etmeye çalışan Türk hazır giyim firmaları, ucuz işçiliğin hâkim olduğu Kamboçya, Pakistan ve Fas gibi ülkelerin de oyuna dahil olmasıyla rekabetçiliğini kaybetmeye başladı. ABD başta olmak üzere Türk Cumhuriyetleri ve Orta Doğu'da siyasi ilişkilerin iyileştiği ülkelerde fırsatları kovalıyor ve değere dönüştürmenin gayretini gösteriyoruz.” dedi.
“Kosova pazarında olağanüstü bir artış sağladık”
AHKİB'in ocak ayı ihracatını ülkelere göre değerlendiren Başkan Gürkan Tekin, “Yılın ilk ayında en fazla ihracat yaptığımız ülkeler listesinde Hollanda, Kırgızistan ve Kazakistan ilk üç sırada yer aldı. Hollanda'ya yüzde 27 artışla 14,3 milyon dolar, Kırgızistan'a yüzde 1.316 artışla 3,1 milyon dolar, Kazakistan'a yüzde 428 artışla 2,3 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Söz konusu dönemde ihracat hacminde en güçlü performansı ortaya koyduğumuz Kosova pazarında 6 bin 785 kat artış ve 2 milyon dolar değer ile olağanüstü bir başarı yakaladık. Yine ocak ayında ABD'ye ihracatımız yüzde 502 oranında artarak 1,35 milyon dolar, Suudi Arabistan'a ihracatımız yüzde 53 artarak 1,1 milyon dolar düzeyinde gerçekleşti.” diye konuştu.
Yılın ilk ayında bölge ihracatında en çok talep gören ürünlerin bayan dış giyim, bay dış giyim ve diğer hazır eşya olduğunu bildiren Başkan Gürkan Tekin, “Ocak ayında 4 bin 579 ton ürünü değere dönüştürdük. Bölge ihracatımızın yüzde 46'sını oluşturan bayan dış giyimde yüzde 42 artışla 18,6 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Yüzde 21 paya sahip bay dış giyimde ihracat tutarımız yüzde 13 artışla 8,6 milyon dolar oldu. Yüzde 9 paya sahip diğer hazır hazır eşyada ise yüzde 38 artışla 3,6 milyon değere ulaştık.” dedi.
“Markalaşma ve dijitalleşmede teşvikler artırılmalı, uzun vadeli düşük faizli finansman sağlanmalı”
Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün siparişe dayalı üretim modeli yerine, doğrudan tüketiciye ulaşması için markalaşma ve dijitalleşme yatırımlarına ağırlık vererek e-ticaret ve e-ihracat platformlarında da etkin olması gerektiğinin altını çizen AHKİB Başkanı Gürkan Tekin, şunları söyledi: “Israrla üzerinde durduğumuz konuların en başında markalaşma geliyor. Çünkü, markalaşma, hazır giyim ve konfeksiyonda sadece bir logo değil, tüketicinin zihninde bıraktığımız kalıcı izdir! Güçlü bir marka, fiyat rekabetinden sıyrılıp sadık müşteriler ve küresel başarı demektir. Markalaşma ile birlikte dijitalleşme çalışmalarını da eşdeğer tutmamız gerekiyor. Zira, tüketicilerin çevrim içi alışveriş oranları sürekli artıyor. Bu tercihlerde siparişlerin ücretsiz gönderimi ve en iyi fiyat garantileri ön plana çıkıyor. Ayrıca, müşteriler çeşitli markalardan alışveriş yapabildikleri ve istedikleri firmadan sipariş verebildikleri için dijital kanalın sağladığı rahatlık ve olumlu deneyimle e-ticaret hacmini yıldan yıla büyütüyor. Dolayısıyla firmalarımızın pazarlama stratejilerini oluştururken ürün tanıtımlarını ve satışlarını e-ticaret ve e-ihracat platformlarına taşımaları büyük önem arz ediyor. Bu yatırımlara yönelik devlet teşviklerinin artırılmasını ve makine ve ekipmanlar için uzun vadeli düşük faizli kredi imkanlarının sağlanmasını bekliyoruz.”
Haftanın popüler haberleri
Nihat Bayız ve Utku Barış Pazar, “En Etkin 50 Teknoloji Lideri” listesinde
Arçelik'ten Nihat Bayız ve Utku Barış Pazar, DataExpert iş birliğinde BMI tarafından hazırlanan “En Etkin 50 Teknoloji Lideri” listesinde yer aldı.
Konya Atık İhtisas OSB çalışmaları hızlandı
Konya’nın Çeltik ilçesinde kurulması planlanan Atık İhtisas OSB’ye ilişkin değerlendirme ziyaretinde çalışmaların hızlandırılması için mutabakata varıldı.
Luis Monreal'e Lufthansa Group'ta global görev
Luis Monreal, Lufthansa Group Airlines Orta Doğu Satış Direktörü olarak atandı.
Castrol TUCA’nın Pazarlama Direktörü Cansu Taç Ekmekçiler oldu
Cansu Taç Ekmekçiler, Castrol TUCA’nın yeni Pazarlama Direktörü olarak göreve başladı.
Difaş Fırçalarının sahibi Muammer Yüceler vefat etti
Yücel İş Plastik Sanayi, Difaş Diş Fırça Sanayi ve Sataş A.Ş. gibi önemli şirketlerin kurucusu olan Yüceler'in vefat ettiği duyuruldu.
Mehmet Şimşek: KKM’den çıkış kesintisiz sürüyor
Bakan Mehmet Şimşek, Makro finansal istikrarı güçlendiren politikalar sayesinde KKM’den çıkışın kesintisiz sürdüğünü duyurdu.
Stars of Region yarışmasının ödülleri sahiplerini buldu
Uluslararası Ekonomi Zirvesi’nin ikinci gününde Stars of Region yarışmasının ödülleri de sahiplerini buldu. Yarışmanın birincisi Carbon Gate Co-Founder oldu.
Kadın girişimciler İyi İşler Festivali’nde buluştu
İyi İşler programından bu yıl 27 kadın mezun oldu.
Boyner Holding kurucularından Osman Boyner vefat etti
Türk Tekstil ve moda dünyasının duayen ismi Osman Boyner, 99 yaşında yaşamını yitirdi.
IEA Başkanı Birol'dan kritik minerallerde tekelleşme uyarısı
IEA Başkanı Fatih Birol, temiz enerji geçişi için kritik minerallerin tedarikinde çeşitliliğin sağlanması gerektiğini belirterek tekelleşmenin önlenmesi gerektiğini vurguladı.
Mahmurcan Aslı Akdaş Dinamik Isı'daki görevinden istifa etti
Dinamik Isı şirketi Yönetim Kurulu Üyesi Mahmurcan Aslı Akdaş'ın istifasıyla boşalan göreve Alp Akif Akdaş'ın atandığını duyurdu.
Pınar Su ve İçecek'e Rekabet Kurulundan 5 milyon liraya yakın ceza
Pınar Su ve İçecek Sanayi, Rekabet Kurulunun 4.877.401,33-TL idari para cezası verdiğini duyurdu.
Recep Süleyman Özdil, Halkbank YK Başkanlığına devam ediyor
Halkbank yaptığı olağan genel kurul toplantısı sonrası yönetim kurulu görev dağılımını duyurdu.
Kamilhan Süleyman Yazıcı, Coca Cola Yönetim Kurulu Başkanı seçildi
Coca Cola İçecek A.Ş. gerçekleştirdiği Olağan Genel Kurul Toplantısı sonrası Yönetim Kurulu görev dağılımını duyurdu
Taha Aksoy, Çimbeton YK Başkanlığına seçildi
Çimbeton, Yönetim Kurulu Başkanlığına Taha Aksoy'un seçildiğini duyurdu.
Mart ayındaki rekor sıcaklıklar, iklim hedeflerine tehdit
Rekor Mart Sıcaklıkları, Küresel İklim Hedeflerini Zorluyor.
Protel'in İnsan ve Kültür Direktörü Selin Güzel oldu
Protel'in İnsan ve Kültür Direktörlüğüne insan kaynakları alanında 15 yılı aşkın deneyime sahip olan Selin Güzel atandı.
Çin, hizmet sektörünü genişletmek için plan yayımladı
Çin, ülkenin hizmet sektörünü daha da genişletmek için bir plan yayımladı ve uygulama mağazası hizmetleri için yabancı sermaye oranı kısıtlamalarını kaldırmayı önerdi.
Tarkim Yönetim Kurulu Başkanlığına Veysel Tolga Atik seçildi
Tarkim, Yönetim Kurulu görev dağılımı yaptığını duyurdu.
UEFA Başkanı Ceferin: İstanbul'da harika turnuvalar bekliyoruz
Ceferin, 2026 UEFA Avrupa Ligi ve 2027 UEFA Konferans Ligi finallerinin yaklaştığını ve 2032'deki Avrupa Şampiyonası'nın da "ufukta" gözüktüğünü kaydetti.
UEFA İstanbul Ofisi törenle açıldı
UEFA İstanbul Ofisi Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın yanı sıra UEFA Başkanı Aleksander Ceferin ve çok sayıda yerli ve yabancı misafirin katılımıyla açıldı.
Panasonic Tawers G4 ile otomotiv üretiminde dijitalleşme
Panasonic TAWERS G4 Kaynak Robotu Sistemi, otomotiv üreticisinin dijitalleşmesini destekliyor.
Petrol Ofisi “Düşük Karbon Kahramanı” ödülünü kazandı
Petrol Ofisi Grubu Maxima Hybrid motor yağı serisiyle “Düşük Karbon Kahramanı” ödülüne layık görüldü.
Çukurova Isı’nın geleneksel bayi toplantısı İstanbul’da yapıldı
Çukurova Isı, 15-17 Nisan tarihleri arasında Lazzoni Hotel İstanbul’da düzenlediği geleneksel bayi toplantısında 100’ü aşkın bayi temsilcisi ile buluştu.
Netaş, ideaNex İnovasyon Platformu ile çalışan fikirlerini destekliyor
Netaş, çalışanların yenilikçi fikirlerini geliştirebileceği ideaNex platformunu kullanıma sunarak, kurum içi inovasyon kültürünü güçlendirmeyi amaçlıyor.
TD Synnex’ten çalışan refahına yeni teknoloji destekli yatırım
TD SYNNEX, çalışanlarının psikolojik, mali, hukuki ve vergisel konularda 7/24 destek alabileceği LEAP hizmetini yeni mobil uygulama ile kullanıma sundu.
Anadolu Isuzu’dan Şanlıurfa’ya 25 Citiport teslimatı
Anadolu Isuzu, modern tasarıma ve erişilebilirliğe sahip 25 adet Citiport otobüsü Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi’ne teslim ederek toplu taşımaya katkı sağladı.
Masraf yönetimi Bizigo ile dijitalleşiyor
Bizigo, harcama ve gider süreçlerini tamamen dijitalleştiren Masraf Yönetimi Uygulamasıyla bir yeniliğe daha imza atıyor.
Able4All ile kapsayıcılıkta yeni dönem başladı
Esra Odabaşı liderliğinde kurulan Able4All, kurumların kapsayıcılık kültürünü ölçümleyip geliştirmeye odaklanan dönüşüm odaklı bir sosyal girişim olarak tanıtıldı.
Türkiye'nin en iyi şirketleri açıklandı
Great Place To Work® Türkiye’nin En İyi İşverenleri™ 2025 listesini yayınladı.
Güven kültürü olan şirketler daha dayanıklı
Great Place to Work®’ün 2025 raporuna göre güven temelli kurumlar hem krizleri daha iyi yönetiyor hem de finansal olarak daha başarılı oluyor.
Avrupa’nın en büyük kariyer fuarı Marmarakaf başlıyor
Kocaeli’de düzenlenecek MARMARAKAF, genç yeteneklerle Türkiye’nin önde gelen firmalarını bir araya getirerek istihdam ve staj fırsatları sunacak.
İçişleri, Çevre Şehircilik ve Sağlık Bakanlarından deprem raporu
İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya: İstanbul'da 101 binin üzerinde vatandaşımızın barınma talepleri karşılandı
AB-ABD ticaret gerginliği otomotiv yatırımlarını tehdit ediyor
AB-ABD arasında artan ticaret gerginliği, Avrupalı üreticilerin ABD’deki yatırımlarını ve 500 bin kişilik istihdamı riske atıyor. Sektör çözüm bekliyor.
AB'de yeni otomobil satışları Mart'ta geriledi
Avrupa Birliği (AB) pazarında yeni otomobil satışı, martta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 0,2 düşüşle 1 milyon 29 bin 519 adede indi.
Tüketiciler, markalardan gerçek değer ve güven bekliyor
EY’nin Geleceğin Tüketicisi Endeksi, tüketicilerin yüzde 88’inin marka mesajlarını yetersiz bulduğunu, fiyat duyarlılığının ise rekor düzeye ulaştığını gösteriyor.
Palandöken: Faizler yükseldikçe enflasyon düşmez, yatırımda yapılmaz
TESK Başkanı Bendevi Palandöken, MB'nın faizleri 350 baz puan artırmasının ardından bankaların mevduat faizlerini artırması ile enflasyonun daha çok artacağına dikkat çekti.
TOBB gündemi: Finansman, zirai don ve maliyetler
İş dünyasının sıkıntıları ve talepleri TOBB’da masaya yatırıldı.
TAMPF Başkanlığına Ahmet Şükrü Yanıkoğlu seçildi
Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonunun (TAMPF) yönetim kurulu başkanlığına Ahmet Şükrü Yanıkoğlu oy birliği ile seçildi.
THY'den TEKNOFEST KKTC'ye özel yüzde 20 indirim
THY 1-4 Mayıs'ta Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde (KKTC) düzenlenecek TEKNOFEST'e özel yüzde 20 indirimli biletleri satışa sundu.