8 milyar dolarlık e-ihracat hedefine sektörden tam destek geldi
8 milyar dolarlık e-ihracat hedefine sektörden tam destek geldi
Ticaret Bakanlığının 8 milyar dolarlık e-ihracat hedefine sektörden tam destek geldi.
Haber Giriş Tarihi: 03.04.2025 12:19
Haber Güncellenme Tarihi: 03.04.2025 12:21
Kaynak:
AA
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ihracatla ilgili büyük hayalleri bulunduğuna işaret ederek, uzun vadede Türkiye'yi en çok ihracat yapan ilk 10 ülke arasına yükseltmek istediklerini kaydetti.
Gültepe, dünyadaki ticari eğilimlere bakıldığında e-ihracatın toplam ihracat içindeki payının hızla arttığını belirterek, şunları kaydetti:
"2024'te küresel e-ihracat hacminin 3,2 trilyon dolara ulaştığı tahmin ediliyor. Türkiye'de de henüz arzu ettiğimiz düzeyde olmamakla birlikte e-ihracatın toplam ihracat içindeki payı artıyor. e-ihracatın toplam ihracatın içindeki oranı 2022 yılında yüzde 0,9 düzeyindeydi. Bu oran, 2023'te yüzde 2,1'e, 2024'te 2,6'ya yükseldi. 2022'de 2,2 milyar dolar düzeyindeki e-ihracatımızı 2023'te 5 milyar dolara, 2024'te ise 6,4 milyar dolara çıkardık. Bu yıl en az 8 milyar dolarlık e-ihracat gerçekleştireceğimizi öngörüyoruz. 375 milyar dolar ihracat hedeflediğimiz 2028'de e-ihracatın toplam içindeki payını yüzde 10'a çıkarmayı hedefliyoruz."
Bunun 2028'de 37,5 milyar dolarlık e-ihracat hedefi anlamına geldiğini belirten Gültepe, "Elbette hedefi koymak yetmiyor, altyapıyı da oluşturmak gerekiyor. Bu anlayışla yoğun bir çalışma yürütüyoruz. Örneğin TİM bünyesinde E-İhracat Sekretaryası kurduk. Firmalarımıza dijital ticaret yolculuklarında rehberlik sunuyor ve onları yalnız bırakmıyoruz. Artık firmalarımız için e-ihracat ticaret heyetleri de planlıyoruz. Örneğin bu yıl geniş kapsamlı bir e-ihracat ticaret heyeti düzenleyeceğiz." diye konuştu.
Gültepe, e-ihracattaki artış trendini hızlandırmada kamunun desteğinin çok önemli olduğunu aktararak, e-ihracatın 2022'de mevzuat altyapısının tamamlanmasıyla kritik bir adım atıldığını söyledi.
Gültepe, "e-ihracat desteklerinin devreye alınması da önemliydi. Destek mekanizmalarının çeşitlendirilip zenginleştirilmesinin e-ihracatımızdaki artışa katkı sunacağına inanıyoruz." dedi.
"Yurt dışı e-ticarette rekabet çok sert ve çetin yaşanıyor"
Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği Başkanı Hakan Çevikoğlu ise Türkiye'nin stratejik konumu, güçlü üretim kapasitesi ve geniş pazar erişimi sayesinde küresel ihracatta önemli bir aktör konumunda olduğuna işaret ederek, Türkiye'nin 2024 yılı ihracat performansının, küresel ekonomik zorluklara rağmen pozitif bir büyüme trendi sergilediğini hatırlattı.
Çevikoğlu, geleneksel ihracattaki gelişimin yanında Türkiye'de e-ticaret ekosisteminin çok hızlı gelişmesinin büyük bir fırsat olduğunu belirterek, şunları söyledi:
"Bugün Türkiye'de 550 bin firma e-ticaret üzerinden ürünlerini satarken, satış öncesi ve sonrası hizmetleri sunan birçok firma da e-ticaretin gelişimine katkı sağlıyor. Ülkemizde e-ticaretin gelişimiyle birlikte e-ticaretin dinamiklerine hakim olan firmalarımız uluslararası pazarlarda rekabet edebilecek düzeyde birçok yetkinliğe sahip oldu. Özellikle farklı ülkelerdeki müşteri davranışlarına göre yüksek çeşitlilikte ürün sunabilme, uygun fiyat ve müşteri memnuniyetine odaklanan operasyon yetkinlikleri ile e-ihracatta başarılı sonuçlar alınmaya başladı. 2024 sonu itibarıyla 100 binin üzerinde esnaf, KOBİ ve üreticiden oluşan firmalar e-ihracat yaparak 6,4 milyar dolar satış hacmine ulaştı."
Yurt dışı e-ticarette rekabetin çok sert ve çetin olduğunu vurgulayan Çevikoğlu, "Türk firmalarını bu rekabette güçlendirmek ve sürdürülebilir e-ihracat için Ticaret Bakanlığımızın verdiği destekler ve çalışmalar çok önemli bir yer tutuyor. Özellikle ülkeler arasında yapılan ticari anlaşmalar, gümrük, regülasyonlar gibi sektörü direkt etkileyen konularda Ticaret Bakanlığımızın e-ihracat başlığını da gündemde tutması bizim için büyük avantaj." değerlendirmesini yaptı.
Ülke içinde e-ticaret sektöründe stopaj ve dijital hizmet vergisi gibi uygulamaların e-ihracat için de uygulanmasının yurt dışı rekabet açısından sektörü etkilediğine vurgu yapan Çevikoğlu, bu konuların da gelecek dönemde Türk firmalarının global rekabetinin güçlendirilmesi için değerlendirilmesini beklediklerini söyledi.
Çevikoğlu, "Ticaret Bakanlığımızın 2025 için 8 milyar dolar e-ihracat hacmi ve bunun takip eden yıllarda daha da artarak 2028 sonunda toplam ihracat içindeki payının yüzde 10’a ulaşması için belirlediği hedefin sektör olarak en büyük destekçisi ve paydaşı olmaya devam edeceğiz." dedi.
"Pazar yerleri global pazarlara düşük maliyetle erişim imkanı veriyor"
Hepsiburada'dan yapılan açıklamada, "Ticaret Bakanlığının 2025 yılı için belirlediği 8 milyar dolarlık e-ihracat hedefi, Türkiye'nin dijital ekonomideki dönüşümünün de güçlü bir göstergesi niteliğinde." denildi.
Geleneksel ihracat yöntemlerine kıyasla daha fazla erişilebilir ve esneklik sunan e-ihracat modelinin, Türkiye'nin küresel ticaretteki rekabet avantajını artırmasına katkı sağladığı belirtilen açıklamada, şu ifadeler yer aldı:
"Özellikle e-ihracat atılımlarını pazar yerleri üzerinden yapmak global pazarlara düşük maliyetle erişim imkanı veriyor. Ayrıca markaların bilinirliğini artırması, lojistik ve ödeme altyapısı gibi operasyonel süreçleri kolaylaştırması gibi faydalarla da büyüme fırsatları sunuyor, rekabet avantajı kazandırıyor. Dijitalleşmeyle beraber lojistik çözümler ve ödeme sistemlerindeki gelişmeler, bu büyümeyi besleyen en kritik unsurlar oldu. KOBİ'lerin ve yerli üreticilerin e-ihracata entegrasyonu hem markaları uluslararası alanda daha görünür kılıyor hem de satıcıları hitap ettikleri ülkeleri çeşitlendirerek ekonomik ve sosyal değişimlere karşı koruyor."
"Satıcılarımızın uluslararası yolculuklarını desteklemeye devam edeceğiz"
Trendyol'dan yapılan açıklamada ise Ticaret Bakanlığının e-ihracatın ekonomiye sağladığı katkının artması amacıyla bu yıl belirlediği hedefleri ve öncesinde de bu alanı desteklemek için Uzak Ülkeler Stratejisi başta olmak üzere iş dünyasına yönelik olarak ortaya koyduğu vizyonu çok önemsediklerini bildirdi.
Açıklamada, şunlar kaydedildi:
"Biz de 2022 yılında Almanya ofisimizle başlayan Azerbaycan, Körfez ülkeleri ve Doğu Avrupa ile devam eden e-ihracat yolculuğumuzla önümüzdeki dönemde bu hedeflere daha fazla katkı sağlamak üzere çalışıyoruz. Halihazırda 120 binden fazla satıcımızı e-ihracat yoluyla dünya pazarlarıyla buluşturuyoruz. Daha fazla esnafımızı, üreticilerimizi ve KOBİ’mizi uluslararası pazarlarla açmak üzere teknoloji, lojistik ve pazarlama yatırımlarımızı aralıksız sürdürüyoruz. Önümüzdeki dönemde de kalitesi tüm dünyada tescilli Türk ürünlerini daha fazla pazara ulaştıracak; satıcılarımızın uluslararası yolculuklarını desteklemeye devam edeceğiz."
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
8 milyar dolarlık e-ihracat hedefine sektörden tam destek geldi
Ticaret Bakanlığının 8 milyar dolarlık e-ihracat hedefine sektörden tam destek geldi.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ihracatla ilgili büyük hayalleri bulunduğuna işaret ederek, uzun vadede Türkiye'yi en çok ihracat yapan ilk 10 ülke arasına yükseltmek istediklerini kaydetti.
Gültepe, dünyadaki ticari eğilimlere bakıldığında e-ihracatın toplam ihracat içindeki payının hızla arttığını belirterek, şunları kaydetti:
"2024'te küresel e-ihracat hacminin 3,2 trilyon dolara ulaştığı tahmin ediliyor. Türkiye'de de henüz arzu ettiğimiz düzeyde olmamakla birlikte e-ihracatın toplam ihracat içindeki payı artıyor. e-ihracatın toplam ihracatın içindeki oranı 2022 yılında yüzde 0,9 düzeyindeydi. Bu oran, 2023'te yüzde 2,1'e, 2024'te 2,6'ya yükseldi. 2022'de 2,2 milyar dolar düzeyindeki e-ihracatımızı 2023'te 5 milyar dolara, 2024'te ise 6,4 milyar dolara çıkardık. Bu yıl en az 8 milyar dolarlık e-ihracat gerçekleştireceğimizi öngörüyoruz. 375 milyar dolar ihracat hedeflediğimiz 2028'de e-ihracatın toplam içindeki payını yüzde 10'a çıkarmayı hedefliyoruz."
Bunun 2028'de 37,5 milyar dolarlık e-ihracat hedefi anlamına geldiğini belirten Gültepe, "Elbette hedefi koymak yetmiyor, altyapıyı da oluşturmak gerekiyor. Bu anlayışla yoğun bir çalışma yürütüyoruz. Örneğin TİM bünyesinde E-İhracat Sekretaryası kurduk. Firmalarımıza dijital ticaret yolculuklarında rehberlik sunuyor ve onları yalnız bırakmıyoruz. Artık firmalarımız için e-ihracat ticaret heyetleri de planlıyoruz. Örneğin bu yıl geniş kapsamlı bir e-ihracat ticaret heyeti düzenleyeceğiz." diye konuştu.
Gültepe, e-ihracattaki artış trendini hızlandırmada kamunun desteğinin çok önemli olduğunu aktararak, e-ihracatın 2022'de mevzuat altyapısının tamamlanmasıyla kritik bir adım atıldığını söyledi.
Gültepe, "e-ihracat desteklerinin devreye alınması da önemliydi. Destek mekanizmalarının çeşitlendirilip zenginleştirilmesinin e-ihracatımızdaki artışa katkı sunacağına inanıyoruz." dedi.
"Yurt dışı e-ticarette rekabet çok sert ve çetin yaşanıyor"
Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği Başkanı Hakan Çevikoğlu ise Türkiye'nin stratejik konumu, güçlü üretim kapasitesi ve geniş pazar erişimi sayesinde küresel ihracatta önemli bir aktör konumunda olduğuna işaret ederek, Türkiye'nin 2024 yılı ihracat performansının, küresel ekonomik zorluklara rağmen pozitif bir büyüme trendi sergilediğini hatırlattı.
Çevikoğlu, geleneksel ihracattaki gelişimin yanında Türkiye'de e-ticaret ekosisteminin çok hızlı gelişmesinin büyük bir fırsat olduğunu belirterek, şunları söyledi:
"Bugün Türkiye'de 550 bin firma e-ticaret üzerinden ürünlerini satarken, satış öncesi ve sonrası hizmetleri sunan birçok firma da e-ticaretin gelişimine katkı sağlıyor. Ülkemizde e-ticaretin gelişimiyle birlikte e-ticaretin dinamiklerine hakim olan firmalarımız uluslararası pazarlarda rekabet edebilecek düzeyde birçok yetkinliğe sahip oldu. Özellikle farklı ülkelerdeki müşteri davranışlarına göre yüksek çeşitlilikte ürün sunabilme, uygun fiyat ve müşteri memnuniyetine odaklanan operasyon yetkinlikleri ile e-ihracatta başarılı sonuçlar alınmaya başladı. 2024 sonu itibarıyla 100 binin üzerinde esnaf, KOBİ ve üreticiden oluşan firmalar e-ihracat yaparak 6,4 milyar dolar satış hacmine ulaştı."
Yurt dışı e-ticarette rekabetin çok sert ve çetin olduğunu vurgulayan Çevikoğlu, "Türk firmalarını bu rekabette güçlendirmek ve sürdürülebilir e-ihracat için Ticaret Bakanlığımızın verdiği destekler ve çalışmalar çok önemli bir yer tutuyor. Özellikle ülkeler arasında yapılan ticari anlaşmalar, gümrük, regülasyonlar gibi sektörü direkt etkileyen konularda Ticaret Bakanlığımızın e-ihracat başlığını da gündemde tutması bizim için büyük avantaj." değerlendirmesini yaptı.
Ülke içinde e-ticaret sektöründe stopaj ve dijital hizmet vergisi gibi uygulamaların e-ihracat için de uygulanmasının yurt dışı rekabet açısından sektörü etkilediğine vurgu yapan Çevikoğlu, bu konuların da gelecek dönemde Türk firmalarının global rekabetinin güçlendirilmesi için değerlendirilmesini beklediklerini söyledi.
Çevikoğlu, "Ticaret Bakanlığımızın 2025 için 8 milyar dolar e-ihracat hacmi ve bunun takip eden yıllarda daha da artarak 2028 sonunda toplam ihracat içindeki payının yüzde 10’a ulaşması için belirlediği hedefin sektör olarak en büyük destekçisi ve paydaşı olmaya devam edeceğiz." dedi.
"Pazar yerleri global pazarlara düşük maliyetle erişim imkanı veriyor"
Hepsiburada'dan yapılan açıklamada, "Ticaret Bakanlığının 2025 yılı için belirlediği 8 milyar dolarlık e-ihracat hedefi, Türkiye'nin dijital ekonomideki dönüşümünün de güçlü bir göstergesi niteliğinde." denildi.
Geleneksel ihracat yöntemlerine kıyasla daha fazla erişilebilir ve esneklik sunan e-ihracat modelinin, Türkiye'nin küresel ticaretteki rekabet avantajını artırmasına katkı sağladığı belirtilen açıklamada, şu ifadeler yer aldı:
"Özellikle e-ihracat atılımlarını pazar yerleri üzerinden yapmak global pazarlara düşük maliyetle erişim imkanı veriyor. Ayrıca markaların bilinirliğini artırması, lojistik ve ödeme altyapısı gibi operasyonel süreçleri kolaylaştırması gibi faydalarla da büyüme fırsatları sunuyor, rekabet avantajı kazandırıyor. Dijitalleşmeyle beraber lojistik çözümler ve ödeme sistemlerindeki gelişmeler, bu büyümeyi besleyen en kritik unsurlar oldu. KOBİ'lerin ve yerli üreticilerin e-ihracata entegrasyonu hem markaları uluslararası alanda daha görünür kılıyor hem de satıcıları hitap ettikleri ülkeleri çeşitlendirerek ekonomik ve sosyal değişimlere karşı koruyor."
"Satıcılarımızın uluslararası yolculuklarını desteklemeye devam edeceğiz"
Trendyol'dan yapılan açıklamada ise Ticaret Bakanlığının e-ihracatın ekonomiye sağladığı katkının artması amacıyla bu yıl belirlediği hedefleri ve öncesinde de bu alanı desteklemek için Uzak Ülkeler Stratejisi başta olmak üzere iş dünyasına yönelik olarak ortaya koyduğu vizyonu çok önemsediklerini bildirdi.
Açıklamada, şunlar kaydedildi:
"Biz de 2022 yılında Almanya ofisimizle başlayan Azerbaycan, Körfez ülkeleri ve Doğu Avrupa ile devam eden e-ihracat yolculuğumuzla önümüzdeki dönemde bu hedeflere daha fazla katkı sağlamak üzere çalışıyoruz. Halihazırda 120 binden fazla satıcımızı e-ihracat yoluyla dünya pazarlarıyla buluşturuyoruz. Daha fazla esnafımızı, üreticilerimizi ve KOBİ’mizi uluslararası pazarlarla açmak üzere teknoloji, lojistik ve pazarlama yatırımlarımızı aralıksız sürdürüyoruz. Önümüzdeki dönemde de kalitesi tüm dünyada tescilli Türk ürünlerini daha fazla pazara ulaştıracak; satıcılarımızın uluslararası yolculuklarını desteklemeye devam edeceğiz."
Kaynak: AA
Haftanın popüler haberleri
Nihat Bayız ve Utku Barış Pazar, “En Etkin 50 Teknoloji Lideri” listesinde
Arçelik'ten Nihat Bayız ve Utku Barış Pazar, DataExpert iş birliğinde BMI tarafından hazırlanan “En Etkin 50 Teknoloji Lideri” listesinde yer aldı.
Konya Atık İhtisas OSB çalışmaları hızlandı
Konya’nın Çeltik ilçesinde kurulması planlanan Atık İhtisas OSB’ye ilişkin değerlendirme ziyaretinde çalışmaların hızlandırılması için mutabakata varıldı.
Luis Monreal'e Lufthansa Group'ta global görev
Luis Monreal, Lufthansa Group Airlines Orta Doğu Satış Direktörü olarak atandı.
Castrol TUCA’nın Pazarlama Direktörü Cansu Taç Ekmekçiler oldu
Cansu Taç Ekmekçiler, Castrol TUCA’nın yeni Pazarlama Direktörü olarak göreve başladı.
Difaş Fırçalarının sahibi Muammer Yüceler vefat etti
Yücel İş Plastik Sanayi, Difaş Diş Fırça Sanayi ve Sataş A.Ş. gibi önemli şirketlerin kurucusu olan Yüceler'in vefat ettiği duyuruldu.
Mehmet Şimşek: KKM’den çıkış kesintisiz sürüyor
Bakan Mehmet Şimşek, Makro finansal istikrarı güçlendiren politikalar sayesinde KKM’den çıkışın kesintisiz sürdüğünü duyurdu.
Stars of Region yarışmasının ödülleri sahiplerini buldu
Uluslararası Ekonomi Zirvesi’nin ikinci gününde Stars of Region yarışmasının ödülleri de sahiplerini buldu. Yarışmanın birincisi Carbon Gate Co-Founder oldu.
Kadın girişimciler İyi İşler Festivali’nde buluştu
İyi İşler programından bu yıl 27 kadın mezun oldu.
Boyner Holding kurucularından Osman Boyner vefat etti
Türk Tekstil ve moda dünyasının duayen ismi Osman Boyner, 99 yaşında yaşamını yitirdi.
IEA Başkanı Birol'dan kritik minerallerde tekelleşme uyarısı
IEA Başkanı Fatih Birol, temiz enerji geçişi için kritik minerallerin tedarikinde çeşitliliğin sağlanması gerektiğini belirterek tekelleşmenin önlenmesi gerektiğini vurguladı.
Mahmurcan Aslı Akdaş Dinamik Isı'daki görevinden istifa etti
Dinamik Isı şirketi Yönetim Kurulu Üyesi Mahmurcan Aslı Akdaş'ın istifasıyla boşalan göreve Alp Akif Akdaş'ın atandığını duyurdu.
Pınar Su ve İçecek'e Rekabet Kurulundan 5 milyon liraya yakın ceza
Pınar Su ve İçecek Sanayi, Rekabet Kurulunun 4.877.401,33-TL idari para cezası verdiğini duyurdu.
Recep Süleyman Özdil, Halkbank YK Başkanlığına devam ediyor
Halkbank yaptığı olağan genel kurul toplantısı sonrası yönetim kurulu görev dağılımını duyurdu.
Kamilhan Süleyman Yazıcı, Coca Cola Yönetim Kurulu Başkanı seçildi
Coca Cola İçecek A.Ş. gerçekleştirdiği Olağan Genel Kurul Toplantısı sonrası Yönetim Kurulu görev dağılımını duyurdu
Taha Aksoy, Çimbeton YK Başkanlığına seçildi
Çimbeton, Yönetim Kurulu Başkanlığına Taha Aksoy'un seçildiğini duyurdu.
Mart ayındaki rekor sıcaklıklar, iklim hedeflerine tehdit
Rekor Mart Sıcaklıkları, Küresel İklim Hedeflerini Zorluyor.
Protel'in İnsan ve Kültür Direktörü Selin Güzel oldu
Protel'in İnsan ve Kültür Direktörlüğüne insan kaynakları alanında 15 yılı aşkın deneyime sahip olan Selin Güzel atandı.
Çin, hizmet sektörünü genişletmek için plan yayımladı
Çin, ülkenin hizmet sektörünü daha da genişletmek için bir plan yayımladı ve uygulama mağazası hizmetleri için yabancı sermaye oranı kısıtlamalarını kaldırmayı önerdi.
Tarkim Yönetim Kurulu Başkanlığına Veysel Tolga Atik seçildi
Tarkim, Yönetim Kurulu görev dağılımı yaptığını duyurdu.
UEFA Başkanı Ceferin: İstanbul'da harika turnuvalar bekliyoruz
Ceferin, 2026 UEFA Avrupa Ligi ve 2027 UEFA Konferans Ligi finallerinin yaklaştığını ve 2032'deki Avrupa Şampiyonası'nın da "ufukta" gözüktüğünü kaydetti.
UEFA İstanbul Ofisi törenle açıldı
UEFA İstanbul Ofisi Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın yanı sıra UEFA Başkanı Aleksander Ceferin ve çok sayıda yerli ve yabancı misafirin katılımıyla açıldı.
Panasonic Tawers G4 ile otomotiv üretiminde dijitalleşme
Panasonic TAWERS G4 Kaynak Robotu Sistemi, otomotiv üreticisinin dijitalleşmesini destekliyor.
Petrol Ofisi “Düşük Karbon Kahramanı” ödülünü kazandı
Petrol Ofisi Grubu Maxima Hybrid motor yağı serisiyle “Düşük Karbon Kahramanı” ödülüne layık görüldü.
Çukurova Isı’nın geleneksel bayi toplantısı İstanbul’da yapıldı
Çukurova Isı, 15-17 Nisan tarihleri arasında Lazzoni Hotel İstanbul’da düzenlediği geleneksel bayi toplantısında 100’ü aşkın bayi temsilcisi ile buluştu.
Netaş, ideaNex İnovasyon Platformu ile çalışan fikirlerini destekliyor
Netaş, çalışanların yenilikçi fikirlerini geliştirebileceği ideaNex platformunu kullanıma sunarak, kurum içi inovasyon kültürünü güçlendirmeyi amaçlıyor.
TD Synnex’ten çalışan refahına yeni teknoloji destekli yatırım
TD SYNNEX, çalışanlarının psikolojik, mali, hukuki ve vergisel konularda 7/24 destek alabileceği LEAP hizmetini yeni mobil uygulama ile kullanıma sundu.
Anadolu Isuzu’dan Şanlıurfa’ya 25 Citiport teslimatı
Anadolu Isuzu, modern tasarıma ve erişilebilirliğe sahip 25 adet Citiport otobüsü Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi’ne teslim ederek toplu taşımaya katkı sağladı.
Masraf yönetimi Bizigo ile dijitalleşiyor
Bizigo, harcama ve gider süreçlerini tamamen dijitalleştiren Masraf Yönetimi Uygulamasıyla bir yeniliğe daha imza atıyor.
Able4All ile kapsayıcılıkta yeni dönem başladı
Esra Odabaşı liderliğinde kurulan Able4All, kurumların kapsayıcılık kültürünü ölçümleyip geliştirmeye odaklanan dönüşüm odaklı bir sosyal girişim olarak tanıtıldı.
Türkiye'nin en iyi şirketleri açıklandı
Great Place To Work® Türkiye’nin En İyi İşverenleri™ 2025 listesini yayınladı.
Güven kültürü olan şirketler daha dayanıklı
Great Place to Work®’ün 2025 raporuna göre güven temelli kurumlar hem krizleri daha iyi yönetiyor hem de finansal olarak daha başarılı oluyor.
Avrupa’nın en büyük kariyer fuarı Marmarakaf başlıyor
Kocaeli’de düzenlenecek MARMARAKAF, genç yeteneklerle Türkiye’nin önde gelen firmalarını bir araya getirerek istihdam ve staj fırsatları sunacak.
İçişleri, Çevre Şehircilik ve Sağlık Bakanlarından deprem raporu
İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya: İstanbul'da 101 binin üzerinde vatandaşımızın barınma talepleri karşılandı
AB-ABD ticaret gerginliği otomotiv yatırımlarını tehdit ediyor
AB-ABD arasında artan ticaret gerginliği, Avrupalı üreticilerin ABD’deki yatırımlarını ve 500 bin kişilik istihdamı riske atıyor. Sektör çözüm bekliyor.
AB'de yeni otomobil satışları Mart'ta geriledi
Avrupa Birliği (AB) pazarında yeni otomobil satışı, martta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 0,2 düşüşle 1 milyon 29 bin 519 adede indi.
Tüketiciler, markalardan gerçek değer ve güven bekliyor
EY’nin Geleceğin Tüketicisi Endeksi, tüketicilerin yüzde 88’inin marka mesajlarını yetersiz bulduğunu, fiyat duyarlılığının ise rekor düzeye ulaştığını gösteriyor.
Palandöken: Faizler yükseldikçe enflasyon düşmez, yatırımda yapılmaz
TESK Başkanı Bendevi Palandöken, MB'nın faizleri 350 baz puan artırmasının ardından bankaların mevduat faizlerini artırması ile enflasyonun daha çok artacağına dikkat çekti.
TOBB gündemi: Finansman, zirai don ve maliyetler
İş dünyasının sıkıntıları ve talepleri TOBB’da masaya yatırıldı.
TAMPF Başkanlığına Ahmet Şükrü Yanıkoğlu seçildi
Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonunun (TAMPF) yönetim kurulu başkanlığına Ahmet Şükrü Yanıkoğlu oy birliği ile seçildi.
THY'den TEKNOFEST KKTC'ye özel yüzde 20 indirim
THY 1-4 Mayıs'ta Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde (KKTC) düzenlenecek TEKNOFEST'e özel yüzde 20 indirimli biletleri satışa sundu.