Musoshi; Almanya’nın Münih ve Stuttgart, Hollanda’nın Amsterdam, Fransa’nın Paris ve Lyon şehirlerinde kullanılıyor.
Haber Giriş Tarihi: 07.11.2022 20:51
Haber Güncellenme Tarihi: 07.11.2022 20:51
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
HABER: SOYHAN ALPASLAN
Teknopark İstanbul’da yerleşik Musoshi firmasının aynı adlı elektrikli aracı, kullanılmaya başladığı Avrupa ülkelerinde, şehir içi taşıma maliyetlerini yüzde 70 oranında düşürdü. Şehir içi son nokta lojistiği için üretilen Musoshi EV (Electric Vehicle), toplam sahip olma maliyetinde yüzde 50 tasarruf sağlıyor ve sürdürülebilir yeşil lojistiğin bir parçası olarak faaliyet gösteriyor.
KARLI YOLLARDA
Türkiye’de tasarlanıp, üretilen Musoshi, karlı yollarda dahi sorunsuz kullanılabiliyor. Dar geçitlere girebilen, çevik, olduğu yerde dört döner yapıdaki üç ayrı tipiyle Musoshi, ihtiyaçlara göre özelleştirilebiliyor. Firmanın hedefi; yeni elektrikli araçların bazı alt sistemlerini geliştirip, ticarileştirmek ve lojistik alanında kullanılacak elektrikli araçlarda lider olmak.İstanbul Ticaret’in sorularını Musoshi Genel Müdürü Makina Mühendisi Murat Özkan cevapladı.
ELEKTRİKLİ VE YERLİ
Musoshi nasıl kuruldu?
SGN Lojistik Yatırım şirketi tarafından 2019 yılında Teknopark İstanbul’da kurulan Musoshi, aynı zamanda ürünümüzün marka adı. Elektrikli hizmet aracı segmentindeki boşluğu dolduran ve bu alanda köklü değişim sağlayan Musoshi’nin tasarımı, mühendisliği, üretimi yerli.
ELEKTRİKLİ ARAÇ TERCİHİ
Elektrikli dağıtım aracı geliştirme fikri nasıl gelişti?
Devletler ve çevre dostu şirketler, daha az karbon ayak izi, daha yeşil bir dünya hedefinde. Nüfusun yoğun olduğu mega şehirlerde otomobil ve ticari araçların neden olduğu hava kirliliği artarak devam ediyor. AB regülasyonları kapsamında geleneksel yakıt kullanan araçların, büyükşehir merkezlerine girmesi kısıtlanmaya başladı. Sadece elektrikli araçların girebileceği yeşil bölgelerin sayısı gün geçtikçe çoğalıyor ve buna paralel olarak bu araçlara duyulan ihtiyaç da artıyor.
DUAYENLERİN TARİFİ
Gelişmiş ülkelerdeki devlet baskısı ve ek vergiler nedeniyle geleneksel yakıt kullanan şirketler mevcut filolarını elektrikli araçlar ile değiştirmek için alternatif arıyor. Musoshi’yi bu ihtiyaca cevap verebilmesi için kurduk. Şirketin sermayedarları Netlog Lojistik’in ortakları. Sektör duayenlerinin tarif ettiği ihtiyaçlara göre tasarım yapıldı.
AVRUPA’YA ÜRETİYORUZ
Üretim tesisleriniz nerede?
Avrupa Serbest Bölgesi’ndeki fabrikamız 2022’nin ağustos ayında seri üretime geçti. Kurulu kapasitemiz yılda 4 bin araç; kısa sürede yılda 15 bin araçlık kapasiteye ulaşmayı hedefliyoruz. Avrupa ve ABD’de de montaj hatları kurarak 2025’te yılda 40 bin elektrikli araç üretim kapasitesine ulaşmayı planlıyoruz. Türkiye’de Avrupa için üretim yapıyoruz. Endüstriyel tasarım ve mühendislik faaliyetlerimizi Teknopark İstanbul’daki Yeditepe Üniversitesi Teknoloji Üssü’ndeki Ar-Ge merkezimizde sürdürüyoruz.
YEŞİL LOJİSTİĞİN PARÇASI
Avrupa’daki faaliyetleriniz hakkında bilgi verir misiniz?
Büyük müşterilerimiz Almanya, Fransa ve Hollanda’da olduğu için onların ihtiyaçlarını ön planda tutuyoruz. Yeşil lojistiğin önemli bir parçası olan Musoshi; Almanya’nın Münih ve Stuttgart, Hollanda’nın Amsterdam, Fransa’nın Paris ve Lyon şehirlerinde başarıyla kullanılıyor.
ÇOK REKABETÇİYİZ
Musoshi’nin global rakipleri var mı?
Fransa ve Almanya’da rakiplerimiz olmakla birlikte hem teknik özelliklerimiz hem de maliyet etkinlik açısından rekabet üstünlüğü taşıyoruz. Doğrudan lojistik sektörüne yönelik tasarlandığı için benzer hizmeti veren ağır tonajlı araçlar kullanan Avrupalı rakiplerimizden çok daha avantajlıyız. Sunduğumuz hizmetler aracın çok yönlülüğü sayesinde farklılaşıyor ve büyük ilgi görüyor.
KAPIYA TESLİM
Musoshi hangi sektörlere hitap ediyor?
Öncelikli sektörler, müşterinin ayağına kadar giden, son nokta teslimatı yapanlar. Mesela; posta hizmetleri, kargo şirketleri, yemek dağıtım şirketleri, ilaç teslimatı yapan dağıtıcılar, çamaşır ve kuru temizleme teslimatı yapan şirketler.
İÇ TALEP ARTIYOR
Türkiye’de kullanım hedefleriniz hangi yönde?
Türkiye’den de talepler almaya başladık. Küçük bir araç için yüksek tonaj kapasitesine sahip olduğundan özellikle su dağıtım şirketleri tarafından tercih edilmeye ve deneme amaçlı kullanılmaya başlandı.
GELECEĞİN DAĞITIM ARACI
“Avrupa şehirlerinde stil çizgileri ile beğeni toplayan Musoshi, global markaların şehir merkezlerinde görünür olmak amacıyla daha çok tercih ettiği bir araç haline gelmeye başladı. Sessizliği ve sıfır emisyon özelliklerine ek olarak görüntüsü ile de geleceğin dağıtım aracı çözümü olduğunu kanıtladı.”
HAMLE’DEN KABUL
“Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın yürüttüğü Teknoloji Odaklı Sanayi Hamlesi Programı (HAMLE) kapsamına kabul edildik. 10 Ar-Ge projemiz desteklenecek ve fabrikamız yatırım destek paketi kapsamına alınarak üretim artışı sağlayacak.”
SIFIR EMİSYON
“Geleneksel bir motorlu araç yerine yüzde 100 elektrikle çalışan Musoshi’yi bir yıl kullanmak, yaklaşık 200 ağaç dikmeye eşdeğer. Avrupalı şirketlere sıfır karbon ayak izi, sıfır emisyon imkanı sağlıyoruz.”
İŞTE AVANTAJLARI
Maliyet avantajı yüzde 50.Park etme ve manevra sıkıntısı yok.Karlı yollarda sorunsuz hareket ediyor.Operasyon maliyetleri düşük.Kullanımı çok rahat ve kolay.Tasarımları ergonomik.Kapalı kabin sistemine sahip.Satın alma ve kiralama yapılabiliyor.Çok dar sokaklara girip, U dönüşü yapabiliyor.Geleneksel motorlara göre gürültüsü daha az.Üretiminde yüzde 25 daha az su kullanılıyor.Trafikten arındırılmış alanlar için ideal kullanıma sahip.Sıfır karbon ayak izi sağlıyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Musoshi elektrikli araçları Avrupa'ya ihraç ediliyor
Musoshi; Almanya’nın Münih ve Stuttgart, Hollanda’nın Amsterdam, Fransa’nın Paris ve Lyon şehirlerinde kullanılıyor.
HABER: SOYHAN ALPASLAN
Teknopark İstanbul’da yerleşik Musoshi firmasının aynı adlı elektrikli aracı, kullanılmaya başladığı Avrupa ülkelerinde, şehir içi taşıma maliyetlerini yüzde 70 oranında düşürdü. Şehir içi son nokta lojistiği için üretilen Musoshi EV (Electric Vehicle), toplam sahip olma maliyetinde yüzde 50 tasarruf sağlıyor ve sürdürülebilir yeşil lojistiğin bir parçası olarak faaliyet gösteriyor.
KARLI YOLLARDA
Türkiye’de tasarlanıp, üretilen Musoshi, karlı yollarda dahi sorunsuz kullanılabiliyor. Dar geçitlere girebilen, çevik, olduğu yerde dört döner yapıdaki üç ayrı tipiyle Musoshi, ihtiyaçlara göre özelleştirilebiliyor. Firmanın hedefi; yeni elektrikli araçların bazı alt sistemlerini geliştirip, ticarileştirmek ve lojistik alanında kullanılacak elektrikli araçlarda lider olmak.İstanbul Ticaret’in sorularını Musoshi Genel Müdürü Makina Mühendisi Murat Özkan cevapladı.
ELEKTRİKLİ VE YERLİ
Musoshi nasıl kuruldu?
SGN Lojistik Yatırım şirketi tarafından 2019 yılında Teknopark İstanbul’da kurulan Musoshi, aynı zamanda ürünümüzün marka adı. Elektrikli hizmet aracı segmentindeki boşluğu dolduran ve bu alanda köklü değişim sağlayan Musoshi’nin tasarımı, mühendisliği, üretimi yerli.
ELEKTRİKLİ ARAÇ TERCİHİ
Elektrikli dağıtım aracı geliştirme fikri nasıl gelişti?
Devletler ve çevre dostu şirketler, daha az karbon ayak izi, daha yeşil bir dünya hedefinde. Nüfusun yoğun olduğu mega şehirlerde otomobil ve ticari araçların neden olduğu hava kirliliği artarak devam ediyor. AB regülasyonları kapsamında geleneksel yakıt kullanan araçların, büyükşehir merkezlerine girmesi kısıtlanmaya başladı. Sadece elektrikli araçların girebileceği yeşil bölgelerin sayısı gün geçtikçe çoğalıyor ve buna paralel olarak bu araçlara duyulan ihtiyaç da artıyor.
DUAYENLERİN TARİFİ
Gelişmiş ülkelerdeki devlet baskısı ve ek vergiler nedeniyle geleneksel yakıt kullanan şirketler mevcut filolarını elektrikli araçlar ile değiştirmek için alternatif arıyor. Musoshi’yi bu ihtiyaca cevap verebilmesi için kurduk. Şirketin sermayedarları Netlog Lojistik’in ortakları. Sektör duayenlerinin tarif ettiği ihtiyaçlara göre tasarım yapıldı.
AVRUPA’YA ÜRETİYORUZ
Üretim tesisleriniz nerede?
Avrupa Serbest Bölgesi’ndeki fabrikamız 2022’nin ağustos ayında seri üretime geçti. Kurulu kapasitemiz yılda 4 bin araç; kısa sürede yılda 15 bin araçlık kapasiteye ulaşmayı hedefliyoruz. Avrupa ve ABD’de de montaj hatları kurarak 2025’te yılda 40 bin elektrikli araç üretim kapasitesine ulaşmayı planlıyoruz. Türkiye’de Avrupa için üretim yapıyoruz. Endüstriyel tasarım ve mühendislik faaliyetlerimizi Teknopark İstanbul’daki Yeditepe Üniversitesi Teknoloji Üssü’ndeki Ar-Ge merkezimizde sürdürüyoruz.
YEŞİL LOJİSTİĞİN PARÇASI
Avrupa’daki faaliyetleriniz hakkında bilgi verir misiniz?
Büyük müşterilerimiz Almanya, Fransa ve Hollanda’da olduğu için onların ihtiyaçlarını ön planda tutuyoruz. Yeşil lojistiğin önemli bir parçası olan Musoshi; Almanya’nın Münih ve Stuttgart, Hollanda’nın Amsterdam, Fransa’nın Paris ve Lyon şehirlerinde başarıyla kullanılıyor.
ÇOK REKABETÇİYİZ
Musoshi’nin global rakipleri var mı?
Fransa ve Almanya’da rakiplerimiz olmakla birlikte hem teknik özelliklerimiz hem de maliyet etkinlik açısından rekabet üstünlüğü taşıyoruz. Doğrudan lojistik sektörüne yönelik tasarlandığı için benzer hizmeti veren ağır tonajlı araçlar kullanan Avrupalı rakiplerimizden çok daha avantajlıyız. Sunduğumuz hizmetler aracın çok yönlülüğü sayesinde farklılaşıyor ve büyük ilgi görüyor.
KAPIYA TESLİM
Musoshi hangi sektörlere hitap ediyor?
Öncelikli sektörler, müşterinin ayağına kadar giden, son nokta teslimatı yapanlar. Mesela; posta hizmetleri, kargo şirketleri, yemek dağıtım şirketleri, ilaç teslimatı yapan dağıtıcılar, çamaşır ve kuru temizleme teslimatı yapan şirketler.
İÇ TALEP ARTIYOR
Türkiye’de kullanım hedefleriniz hangi yönde?
Türkiye’den de talepler almaya başladık. Küçük bir araç için yüksek tonaj kapasitesine sahip olduğundan özellikle su dağıtım şirketleri tarafından tercih edilmeye ve deneme amaçlı kullanılmaya başlandı.
GELECEĞİN DAĞITIM ARACI
“Avrupa şehirlerinde stil çizgileri ile beğeni toplayan Musoshi, global markaların şehir merkezlerinde görünür olmak amacıyla daha çok tercih ettiği bir araç haline gelmeye başladı. Sessizliği ve sıfır emisyon özelliklerine ek olarak görüntüsü ile de geleceğin dağıtım aracı çözümü olduğunu kanıtladı.”
HAMLE’DEN KABUL
“Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın yürüttüğü Teknoloji Odaklı Sanayi Hamlesi Programı (HAMLE) kapsamına kabul edildik. 10 Ar-Ge projemiz desteklenecek ve fabrikamız yatırım destek paketi kapsamına alınarak üretim artışı sağlayacak.”
SIFIR EMİSYON
“Geleneksel bir motorlu araç yerine yüzde 100 elektrikle çalışan Musoshi’yi bir yıl kullanmak, yaklaşık 200 ağaç dikmeye eşdeğer. Avrupalı şirketlere sıfır karbon ayak izi, sıfır emisyon imkanı sağlıyoruz.”
İŞTE AVANTAJLARI
Maliyet avantajı yüzde 50.Park etme ve manevra sıkıntısı yok.Karlı yollarda sorunsuz hareket ediyor.Operasyon maliyetleri düşük.Kullanımı çok rahat ve kolay.Tasarımları ergonomik.Kapalı kabin sistemine sahip.Satın alma ve kiralama yapılabiliyor.Çok dar sokaklara girip, U dönüşü yapabiliyor.Geleneksel motorlara göre gürültüsü daha az.Üretiminde yüzde 25 daha az su kullanılıyor.Trafikten arındırılmış alanlar için ideal kullanıma sahip.Sıfır karbon ayak izi sağlıyor.
İTOHABER
Haftanın popüler haberleri
Yat ticaretinde dünyada ikinci sıradayız
Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Durmuş Ünüvar, Türkiye’nin 2025 yılı yat siparişleri defterine göre dünyada İtalya’dan sonra ikinci sırada olduğunu söyledi.
THY, İslamabad ve Lahor seferlerini iptal etti. Sebep: Saldırılar
THY, Hindistan'ın Pakistan'a saldırısı nedeniyle bugün İstanbul'dan yapılması planlanan İslamabad ve Lahor seferlerini karşılıklı iptal etti.
Hazım Akyol, Vakıf Leasing Yönetim Kurulu Başkanı oldu
Vakıf Leasing yeni yönetim kurulunu duyurdu.
Sümer Varlık 37 milyon lira temettü dağıtacak
Sümer Varlık Yönetim A.Ş. Yönetim Kurulu, 2024 yılı kârından 37 milyon TL temettü dağıtımını onayladı. Ödemeler 18 Haziran’dan itibaren yapılacak.
ATO Başkanı Baran: Vergi afları vergi zeminini bozuyor
Ankara Ticaret Odası (ATO) Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran, "Vergi sistemimiz, adil, şeffaf ve sürdürülebilir bir yapıya kavuşturulmalıdır" dedi.
Dijital mevduat bankası ColendiBank faaliyetlerine başladı
ColendiBank, Türkiye’nin ilk yapay zeka temelli, doğuştan dijital mevduat bankası olarak faaliyetlerine başladı.
Bakan Uraloğlu, TikTok'tan çocuk ve gençlere yönelik hassasiyet istedi
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, TikTok Devletlerle İlişkiler ve Kamu Politikaları Türkiye ve Bölge Başkanı Sn. Fatih Kafadar’ı kabul etti.
Türk Ticaret Bankası, 112 yıl sonra yeniden faaliyette
112 yıllık banka, ihracatçılara finansal çözümler sunarak ekonomiye destek olacak.
Uber, Trendyol GO’yu satın aldı
Trendyol Grubu, teslimat hizmeti Trendyol GO’nun yüzde 85’lik hissesinin Uber Technologies, Inc.’e devri konusunda anlaşmaya vardığını duyurdu.
Türkiye, Hindistan'ın Pakistan'a füze saldırısını kınadı
Dışişleri Bakanlığından yapılan açıklamada; Pakistan ile Hindistan arasında yaşanmakta olan gelişmelerin endişeyle takip edildiği belirtildi.
Loras Holding Yönetim Kurulu görev dağılımı yaptı
Loras Holding yönetim kurulunda görev dağılımı yaptığını duyurdu.
THY Teknik ile Rolls-Royce işbirliği
THY, Rolls-Royce ile işbirliğine gittiklerini duyurdu.
Fahrettin Günalp Ertik, Bizim Toptan'da Yönetim Kurulu Üyesi oldu
Ali Ülker'in istifasıyla boşalan Yönetim Kurulu Üyeliğine Fahrettin Günalp Ertik atandı.
Odine ve Turkcell, CC-Global Awards 2025 finalisti
17 Haziran'da Berlin'de düzenlenecek törende kazananlar açıklanacak.
ABD Michigan'daki Pine River Güneş Enerjisi Parkı bitti
DTE Energy, ABD Michigan'da gerçekleştirmekte olduğu Pine River Güneş Enerjisi Parkı’nın yapımını sonuçlandırdı.
Çiçekçiler Anneler Günü hazırlıklarına başladı
Anneler Günü'ne kısa süre kala çiçek sektöründe hazırlıklar devam ediyor.
Fakir Premium SR 9800 tescillendi
Fakir Hausgeräte'nin Premium SR 9800 S model süpürgesi F.A.Z. tarafından yapılan detaylı performans analizlerinde rakiplerini geride bırakarak zirveye yerleşti.
Velar Makine, EYDEP-BSertifikası almaya hak kazandı
Velar Makine, Savunma Sanayi Başkanlığı'nın EYDEP programı kapsamında yüksek yetkinlik seviyesini temsil eden B seviye sertifika almaya hak kazandı.
Sibel Selvi: Marka hikayeleri akılda kalıcıdır
İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, Marka hikayelerinin duygusal bağ kurarak sadakati artırdığını ve uzun vadeli başarı getirdiğini söyledi.
Philips, saç şekillendirme ürün ailesine üç yeni model ekledi
Philips'ten saç şekillendirme rutinlerini dönüştüren 3 yeni ürün ekledi.
Limak Çimento’nun dekarbonizasyon hedeflerine SBTi onayı
Limak Çimento’nun 2030 yakın dönem ve 2050 net sıfır emisyon azaltım hedefleri, Bilimsel Temelli Hedefler Girişimi (SBTi) tarafından onaylandı.
Türk iş dünyası ABD ve AB pazarında daha güçlü temsil edilmeli
İstanbul Sanayi Odası Başkanı Erdal Bahçıvan, Meclis toplantısında gündeme dair açıklamalarda bulundu.
En değerli vitrin artık cep telefonlarının ekranları
Eskiden bir ürün satmak için iyi bir mekân bulup dükkân açmanın yeterli iken günümüzde en değerli vitrinin cep telefonlarının ekranları olduğu bir gerçek.
Nisan 2025’te 4.052 Sanayi Kapasite Raporu onaylandı
TOBB tarafından Nisan 2025’te onaylanan kapasite raporu sayısı Nisan 2024’e göre %11,7 (423 adet) artarak 4.052 adet oldu.
Hisarcıklıoğlu'nun vergi denetimleri için olur ve olmazları
Hisarcıklıoğlu’ndan ‘vergi denetimleri’ mesajı!
Türk firmaları Erbil'de Orta Doğu Turizm Fuarına katıldı
Irak'ın Erbil kentinde düzenlenen Orta Doğu Turizm Fuarı’na Türkiye'den çok sayıda turizm şirketinin yanı sıra 20 ülkeden 150'den fazla şirket katıldı.
Sabiha Gökçen, "Avrupa’da en hızlı büyüyen havalimanı'' oldu
İstanbul Sabiha Gökçen, "Avrupa’da en hızlı büyüyen havalimanı'' oldu.
Semra KARSU, QNB Finansal Kiralama'dan istifa etti
QNB Finansal Kiralama şirketi, Genel Müdür Yardımcısı Semra Karsu'nun görevinden ayrıldığını duyurdu.
Big Chefs'in YKB Gamze Hatice Cizreli, Vekili Saruhan Tan seçildi
Büyük Şefler Gıda şirketinde Yönetim Kurulu Başkanlığına Gamze Hatice Cizreli, Başkan Vekilliğine Saruhan Tan seçildi.
KOSGEB desteğinde ikinci başvuru dönemi başladı
KOSGEB Kapasite Geliştirme Destek Programı'nda ikinci başvuru dönemi başladı. Başvurular 30 Haziran'a kadar yapılabilecek.
TEI'ye Verimlilikte 4 ödül
Verimlilik Proje Ödülleri kapsamında TEI, dört farklı projesiyle ödüle layık görüldü.
Otokar COBRA II zırhlı araçları Romanya'da üretilecek
Otokar, Romanya’nın önde gelen savunma sanayii şirketlerinden Automecanica S.A. ile bir Ortak Girişim Anlaşması imzaladı.
Friedrich Merz kimdir?
Almanya Şansölyesi seçilen Friedrich Merz kimdir? sorusu dünyada en çok sorgulanan konu oldu.
Dondurulmuş gıdalar çözülmeden mi çözüldükten sonra mı pişirilmeli?
Dondurulmuş gıdalarda "Süpermarket Denetimi: Uyarı Eksikliği" konusu dünya gündeminde!
Çinli e-ticaret platformları ABD tüketicilerinin gözdesi oldu
Ticaret gerilimlerine rağmen DHgate ve Taobao gibi Çinli e-ticaret platformları, ABD'de rekabetçi fiyatları ve sosyal medya pazarlamasıyla yükselişe geçti.
Bakan Şimşek: Dezenflasyon süreci devam ediyor
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, enflasyon sürecine dair veriler paylaştı.
Agrotech, tarımda yapay zeka destekleri sunuyor
AgroTech AI, tarım sektörünün dijitalleşmesine katkı sunmayı amaçlayan stratejik bir adım olarak hayata geçirildi.
Kron Teknoloji Yönetim Kurulu belirlendi
Kron Teknoloji Yönetim Kurulu Başkanlığına Lütfi Yenel, Başkan Yardımcılığına Ayşe Yenel seçildi.
Orhun Kartal, Hun Yenilenebilir Enerji YK Başkanı seçildi
Hun Yenilenebilir Enerji Üretim A.Ş., Yönetim Kurulu görev dağılımını KAP aracılığıyla duyurdu.
Torunlar GYO'nun olağan genel kurulu 29 Mayıs 2025'te
Torunlar GYO, olağan genel kurul toplantısını 29 Mayıs 2025 tarihinde yapacağını duyurdu.