Serra Özsoy Karagülle: Markalaşma stratejik bir güçtür
Serra Özsoy Karagülle: Markalaşma stratejik bir güçtür
EGİAD’ın düzenlediği seminerde, Serra Özsoy Karagülle ile küresel rekabette fark yaratmanın yolları ve Türkiye’nin marka değeri analiz edildi.
Haber Giriş Tarihi: 17.06.2025 15:53
Haber Güncellenme Tarihi: 17.06.2025 15:57
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Günümüzde güçlü bir marka yalnızca bir logo veya ürün değil; aynı zamanda bir değerler bütünü, bir deneyim alanı ve sürdürülebilir başarının temel taşı olarak dikkat çekmekte. Genç iş insanlarının küresel pazarda fark yaratabilmeleri için markalarını stratejik bir vizyonla inşa etmeleri ve bu markaları çağın estetik anlayışı ile iletişim diline uyumlu hale getirmeleri büyük önem taşımakta. Serra Özsoy Karagülle’nin uluslararası moda markalarında edindiği deneyi m, ödüllü projeleri ve danışmanlık birikimiyle verdiği seminerde; marka ve marka değeri kavramlarından marka kimliğine, marka tüketiminin geleceğinden yeni medya ve dijital pazarlama kanallarına kadar günümüzün dinamik marka dünyası tüm yönleriyle ele alındı.
Markasını büyütmek ve güncel yaklaşımlarla yenilemek isteyen EGİAD üyelerinin katıldığı etkinlikte, küresel markalar, artan müşteri tabanı, rekabet avantajı, marka bilinirliği, trendleri anlamak, rakipleri belirlemek gibi değerli öngörüler değerlendirildi.
EGİAD Başkanı Kaan Özhelvacı, seminerin açılışında yaptığı konuşmada, markalaşmanın giderek karmaşıklaşan iş dünyasında stratejik önemine vurgu yaparak, markanın yalnızca logo veya isim olmadığını; bir değerler bütünü, iletişim dili, deneyim alanı ve uzun vadeli büyüme aracı olduğunu belirterek, “Markalaşma, sadece ürün ve hizmetlerin tanıtımı değil; işletmelere değer kazandıran, onları uluslararası rekabette öne çıkaran stratejik bir güçtür. Güçlü bir marka, müşteriyle kurulan güven ilişkisini temsil eder. İnsanlar tanıdıkları ve güvendikleri markaları tercih eder; bu da sadakat ve sürdürülebilir başarı getirir. Kaliteli bir marka imajı, pazarda fark yaratır, satışları artırır ve kâr marjlarını yükseltir. Bu nedenle markaya yapılan her yatırım, geleceğe yapılan kârlı bir yatırımdır. Üstelik markalaşma sadece müşteri kazanmakla sınırlı değildir; yetenekli çalışanları cezbetmenin ve elde tutmanın da anahtarıdır. Çalışanlar, değerlerine inandıkları markalarla gurur duyar, daha yüksek bağlılık gösterir ve verimli çalışır. Bugünün rekabetçi dünyasında hem müşterinin hem de çalışanın güvenini kazanmış markalar kalıcı başarının gerçek mimarlarıdır. Marka, sadece bir isim değil; bir duruş, bir vaattir. Güçlü markaların müşteri güveni yarattığ? ?, çalışan bağlılığını artırdığı ve sürdürülebilir başarıyı desteklediği; pazarda fark yaratıp, satış ve kâr marjlarında artış sağladığı vurgulandı. İzmir özelinde bakarsak, şehir olarak zengin bir üretim ekosistemine ve güçlü girişimci altyapısına sahibiz. Ancak bu potansiyeli küresel ölçekte bir marka kimliğine dönüştürme konusunda atmamız gereken çok fazla adım var. İzmir’i yalnızca üreten değil, aynı zamanda markalaşan bir şehir haline getirmek için özellikle genç iş insanlarımızın bu vizyonu sahiplenmesi büyük önem taşıyor.” dedi.
Uluslararası Boyut ve Ekonomik Katkılar
Küreselleşme çağında markanın, işletmeleri dünya standartlarına taşıyan en güçlü strateji olduğu ifade eden Özhelvacı, dünya lideri marka örneklerini karşılaştırarak Türkiye’nin bu alanda daha atılgan olması gerektiğini belirterek, “Markalaşma yalnızca işletmelere değil, aynı zaman da ülke ekonomilerine de büyük katkı sağlar. Marka değeri yüksek ürünlerin ihracat fiyatları diğerlerine kıyasla çok daha yüksektir. Bu sayede, markalaşma yoluyla yalnızca ihracat hacmi değil, ihracat geliri de artar. Türkiye olarak markalaşmaya yapacağımız her yatırım, ihracat hedeflerimize ulaşmamıza doğrudan katkı sağlayacaktır. Ancak verilere baktığımızda bu hedefe ulaşabilmek için çok daha fazla çalışmamız gerektiğini görüyoruz. Dünyanın önde gelen bağımsız marka değerleme şirketi olan ve bu konuda her yıl ülke bazında detaylı raporlar yayınlayan Brand Finance’in yaklaşık 2 hafta önce yayınladığı verilerine hızlıca bakalım: “Türkiye’nin En Değerli Markaları” başlıklı çalışmaya göre, 2,27 milyar dolar marka değeri ile Türk Hava Yolları, Türkiye’nin en değerli markası olarak tespit edilmiştir. İkinci en değerli marka 1,65 milyar dolar değer ile ARÇELİK olmuş, 1,24 milyar dolar mark a değeri ile İŞ BANKASI üçüncü sırada yer almıştır.
2024 yılı verileri esas alınarak gerçekleştirilen çalışmaya göre en değerli 125 markamızın toplam değeri 17 milyar dolar olmaktadır. Bu rakam bir önceki yılın 14.7 milyar dolarlık değerine göre %15.6 artışı ifade etmektedir. Ancak, uzun bir dönem stabl bir şekilde 23 – 35 milyar dolar bandında seyreden Türkiye’nin ilk 100 markasının toplam değeri, son yıllarda zayıf Türk Lirası’nın etkisiyle oldukça düşmüştür. Dünya’nın en değerli markası Apple’ın 574 Milyar dolar, Uzakdoğu’nun en değerli markası Samsung’un 110 Milyar dolar, Avrupa’nın en değerli markası Deutsche Telekom’un 85 Milyar dolar marka değerlerini düşündüğümüzde, markalaşma konusunu ülke olarak, bugün burada olduğu gibi, çok daha fazla gündemde tutmamız gerektiği ortadadır. Tabi bu rakamları değerlendirirken, piyasa değeri ve marka değeri arasındaki farkı da belir tmek gerekir. Piyasa değeri şirketin maddi varlıkları ve hisse performansına dayalı olarak hesaplanırken; marka değeri, tüketici nezdindeki algı, güven ve sadakat gibi soyut unsurlara dayanır. Piyasa değerinin yüksek olması marka değerini olumlu etkileyebilir, ancak bu her zaman yüksek marka değeri anlamına gelmez; örneğin, zaman zaman yüksek piyasa değerine ulaşmasına rağmen Facebook (Meta), kullanıcı güveni ve itibar açısından tartışmalı dönemler geçirmiştir. Bu nedenle marka, görünmeyen ama şirketin uzun vadeli başarısını belirleyen en stratejik sermayelerden biridir. Marka konusunu ele alıyorken, bir de Fransa gibi ülkelerin lüks ve premium markalarda yarattığı katma değer farkını da belirtmek gerekir. LVMH, Hermes, Channel, Dior vb. markalarla Fransa, bu alanda dünya liderliğini elinde tutmakta ve tüm dünyada oluşan marka değerinin %50’si gibi çok yüksek bir rakama sahip olmaktadır. Fransa’yı yaklaşık %20 ile İtalya, %13 ile Almanya takip etmektedir” dedi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Serra Özsoy Karagülle: Markalaşma stratejik bir güçtür
EGİAD’ın düzenlediği seminerde, Serra Özsoy Karagülle ile küresel rekabette fark yaratmanın yolları ve Türkiye’nin marka değeri analiz edildi.
Günümüzde güçlü bir marka yalnızca bir logo veya ürün değil; aynı zamanda bir değerler bütünü, bir deneyim alanı ve sürdürülebilir başarının temel taşı olarak dikkat çekmekte. Genç iş insanlarının küresel pazarda fark yaratabilmeleri için markalarını stratejik bir vizyonla inşa etmeleri ve bu markaları çağın estetik anlayışı ile iletişim diline uyumlu hale getirmeleri büyük önem taşımakta. Serra Özsoy Karagülle’nin uluslararası moda markalarında edindiği deneyi m, ödüllü projeleri ve danışmanlık birikimiyle verdiği seminerde; marka ve marka değeri kavramlarından marka kimliğine, marka tüketiminin geleceğinden yeni medya ve dijital pazarlama kanallarına kadar günümüzün dinamik marka dünyası tüm yönleriyle ele alındı.
Markasını büyütmek ve güncel yaklaşımlarla yenilemek isteyen EGİAD üyelerinin katıldığı etkinlikte, küresel markalar, artan müşteri tabanı, rekabet avantajı, marka bilinirliği, trendleri anlamak, rakipleri belirlemek gibi değerli öngörüler değerlendirildi.
EGİAD Başkanı Kaan Özhelvacı, seminerin açılışında yaptığı konuşmada, markalaşmanın giderek karmaşıklaşan iş dünyasında stratejik önemine vurgu yaparak, markanın yalnızca logo veya isim olmadığını; bir değerler bütünü, iletişim dili, deneyim alanı ve uzun vadeli büyüme aracı olduğunu belirterek, “Markalaşma, sadece ürün ve hizmetlerin tanıtımı değil; işletmelere değer kazandıran, onları uluslararası rekabette öne çıkaran stratejik bir güçtür. Güçlü bir marka, müşteriyle kurulan güven ilişkisini temsil eder. İnsanlar tanıdıkları ve güvendikleri markaları tercih eder; bu da sadakat ve sürdürülebilir başarı getirir. Kaliteli bir marka imajı, pazarda fark yaratır, satışları artırır ve kâr marjlarını yükseltir. Bu nedenle markaya yapılan her yatırım, geleceğe yapılan kârlı bir yatırımdır. Üstelik markalaşma sadece müşteri kazanmakla sınırlı değildir; yetenekli çalışanları cezbetmenin ve elde tutmanın da anahtarıdır. Çalışanlar, değerlerine inandıkları markalarla gurur duyar, daha yüksek bağlılık gösterir ve verimli çalışır. Bugünün rekabetçi dünyasında hem müşterinin hem de çalışanın güvenini kazanmış markalar kalıcı başarının gerçek mimarlarıdır. Marka, sadece bir isim değil; bir duruş, bir vaattir. Güçlü markaların müşteri güveni yarattığ? ?, çalışan bağlılığını artırdığı ve sürdürülebilir başarıyı desteklediği; pazarda fark yaratıp, satış ve kâr marjlarında artış sağladığı vurgulandı. İzmir özelinde bakarsak, şehir olarak zengin bir üretim ekosistemine ve güçlü girişimci altyapısına sahibiz. Ancak bu potansiyeli küresel ölçekte bir marka kimliğine dönüştürme konusunda atmamız gereken çok fazla adım var. İzmir’i yalnızca üreten değil, aynı zamanda markalaşan bir şehir haline getirmek için özellikle genç iş insanlarımızın bu vizyonu sahiplenmesi büyük önem taşıyor.” dedi.
Uluslararası Boyut ve Ekonomik Katkılar
Küreselleşme çağında markanın, işletmeleri dünya standartlarına taşıyan en güçlü strateji olduğu ifade eden Özhelvacı, dünya lideri marka örneklerini karşılaştırarak Türkiye’nin bu alanda daha atılgan olması gerektiğini belirterek, “Markalaşma yalnızca işletmelere değil, aynı zaman da ülke ekonomilerine de büyük katkı sağlar. Marka değeri yüksek ürünlerin ihracat fiyatları diğerlerine kıyasla çok daha yüksektir. Bu sayede, markalaşma yoluyla yalnızca ihracat hacmi değil, ihracat geliri de artar. Türkiye olarak markalaşmaya yapacağımız her yatırım, ihracat hedeflerimize ulaşmamıza doğrudan katkı sağlayacaktır. Ancak verilere baktığımızda bu hedefe ulaşabilmek için çok daha fazla çalışmamız gerektiğini görüyoruz. Dünyanın önde gelen bağımsız marka değerleme şirketi olan ve bu konuda her yıl ülke bazında detaylı raporlar yayınlayan Brand Finance’in yaklaşık 2 hafta önce yayınladığı verilerine hızlıca bakalım: “Türkiye’nin En Değerli Markaları” başlıklı çalışmaya göre, 2,27 milyar dolar marka değeri ile Türk Hava Yolları, Türkiye’nin en değerli markası olarak tespit edilmiştir. İkinci en değerli marka 1,65 milyar dolar değer ile ARÇELİK olmuş, 1,24 milyar dolar mark a değeri ile İŞ BANKASI üçüncü sırada yer almıştır.
2024 yılı verileri esas alınarak gerçekleştirilen çalışmaya göre en değerli 125 markamızın toplam değeri 17 milyar dolar olmaktadır. Bu rakam bir önceki yılın 14.7 milyar dolarlık değerine göre %15.6 artışı ifade etmektedir. Ancak, uzun bir dönem stabl bir şekilde 23 – 35 milyar dolar bandında seyreden Türkiye’nin ilk 100 markasının toplam değeri, son yıllarda zayıf Türk Lirası’nın etkisiyle oldukça düşmüştür. Dünya’nın en değerli markası Apple’ın 574 Milyar dolar, Uzakdoğu’nun en değerli markası Samsung’un 110 Milyar dolar, Avrupa’nın en değerli markası Deutsche Telekom’un 85 Milyar dolar marka değerlerini düşündüğümüzde, markalaşma konusunu ülke olarak, bugün burada olduğu gibi, çok daha fazla gündemde tutmamız gerektiği ortadadır. Tabi bu rakamları değerlendirirken, piyasa değeri ve marka değeri arasındaki farkı da belir tmek gerekir. Piyasa değeri şirketin maddi varlıkları ve hisse performansına dayalı olarak hesaplanırken; marka değeri, tüketici nezdindeki algı, güven ve sadakat gibi soyut unsurlara dayanır. Piyasa değerinin yüksek olması marka değerini olumlu etkileyebilir, ancak bu her zaman yüksek marka değeri anlamına gelmez; örneğin, zaman zaman yüksek piyasa değerine ulaşmasına rağmen Facebook (Meta), kullanıcı güveni ve itibar açısından tartışmalı dönemler geçirmiştir. Bu nedenle marka, görünmeyen ama şirketin uzun vadeli başarısını belirleyen en stratejik sermayelerden biridir. Marka konusunu ele alıyorken, bir de Fransa gibi ülkelerin lüks ve premium markalarda yarattığı katma değer farkını da belirtmek gerekir. LVMH, Hermes, Channel, Dior vb. markalarla Fransa, bu alanda dünya liderliğini elinde tutmakta ve tüm dünyada oluşan marka değerinin %50’si gibi çok yüksek bir rakama sahip olmaktadır. Fransa’yı yaklaşık %20 ile İtalya, %13 ile Almanya takip etmektedir” dedi.
Haftanın popüler haberleri
Lojistik sektörü Türkiye'nin rekabet gücünü artırıyor
Lojistik, GSYH'ye doğrudan ve dolaylı katkı sağlıyor.
Luca De Meo, Renault Group'tan ayrılıyor
Renault Group, Luca De Meo'nun 15 Temmuz 2025 tarihi itibariyle CEO'luk görevinden kendi isteğiyle ayrılacağını duyurdu.
SPK'dan izinsiz kripto hizmet sağlayıcılara erişim engeli
SPK bülteni yayınlandı. SPK, 34 internet sitesi için erişim engeli kararı aldı.
Panasonic, Haelvoet üretim hattını otomatikleştiriyor
Panasonic, G4 Kaynak Sistemi ile Haelvoet üretim hattını otomatikleştiriyor.
Serra Özsoy Karagülle: Markalaşma stratejik bir güçtür
EGİAD’ın düzenlediği seminerde, Serra Özsoy Karagülle ile küresel rekabette fark yaratmanın yolları ve Türkiye’nin marka değeri analiz edildi.
Sınır kapılarında 'tatil' trafiği nedeniyle önlemler alındı
Gümrük sınır kapılarında yaz dönemi artan yolcu geçişlerine yönelik tedbirler Ticaret Bakanlığı tarafından alındı.
Platinin fiyatı yükselirken paladyumun fiyatı geride kalıyor
Platinin fiyatı yükselirken paladyumun fiyatı talepteki dar görünüm nedeniyle geride kalıyor.
Kağıt, Karton ve Ambalaj sektörü Azerbaycan'da ürünlerini tanıttı
“Çukurova Kağıt Karton ve Ambalaj URGE Projesi” kapsamında Azerbaycan'ın Bakü şehrinde ikili iş görüşmeleri düzenlendi.
Daikin, global pazarda gücünü artırmaya devam ediyor
Daikin Türkiye, 2024 mali yılını güçlü finansal performans, ihracatta sürdürülen liderlik ve katma değerli hizmetlerle tamamladı.
Trend Micro, yeni bir yapay zeka güvenlik platformu sunuyor
Trend Micro, Bulut ve Şirket İçi Ortamlarda Saklanan Verilere Yönelik Kurumsal Yapay Zeka Güvenlik Platformu Sunuyor.
Yapı Denetim Kuruluşları Birliğinden Adiloğlu İnşaat'a tam not
Adiloğlu İnşaat, Bursa’nın ilk sismik izolatörlü kentsel dönüşüm projesi olan Cumalıkızık Cevher Projesi’ni hayata geçiriyor.
TGL, Transport Logistic Fuarı’nda hizmeterini tanıttı
Dökme kimyasal taşımacılığı ve kimyasal tanker yıkama sektörü firmalarınndan TGL, Münih’te düzenlenen Transport Logistic 2025 Fuarı’na katıldı.
Damat, keten koleksiyonu mağazalarda
Damat, İlkbahar/Yaz 2025 sezonu için hazırladığı yepyeni “Linen Line” / Keten koleksiyonunu satışa çıkardı.
Manpower: İşe alım piyasasında hareketlilik beklentisi sürüyor
ManpowerGroup'un İstihdama Genel Bakış Araştırması'na göre, Türkiye'deki işverenler 18 puanlık NEO ile hareketli bir iş gücü piyasası beklemeye devam ediyor.
BDDK'dan Galata Varlık Yönetim'e faaliyet izni
BDDK, Galata Varlık Yönetim A.Ş.'ye 5411 sayılı Bankacılık Kanunu kapsamında faaliyet izni çıkardı. Karar, 13.06.2025 tarihinde yayınlandı.
Bakan Şimşek'ten enflasyon mesajı
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek: Enflasyon beklentilerindeki iyileşme devam ediyor.
Bubble Works Media, The Podcast Show London’a katıldı
Bubble Works Media, The Podcast Show London’a katılan ilk Türk şirketi oldu.
Estée Lauder’ın sahibi Leonard Lauder hayatını kaybetti
Kozmetik dünyasının en etkili isimlerinden biri olarak kabul edilen Leonard Lauder, 92 yaşında hayatını kaybetti.
Mine Mavi Arıkan'a Sanipak'ta CMO görevi
Sanipak’ın yeni CMO’su Mine Mavi Arıkan oldu.
Okullarda yaz tatili 20 Haziran Cuma günü başlıyor
Milli Eğitim Bakanlığı okullarda son ders zilinin 20 Haziran Cuma günü çalacağını duyurdu.
Boğazdan geçecek gemilere de zam! 1 Temmuz'dan itibaren 5,83 dolar
Türk Boğazları'ndan uğraksız geçen gemilerden alınan ücret 1 Temmuz'da güncellenecek.
LGS soru ve cevap anahtarları yayınlandı
MEB, LGS kapsamındaki merkezi sınavın soru ve cevap anahtarlarını yayımladı.
Ayakkabıların 5 bin 550 avro olduğu iddiaları yalanlandı
Dezenformasyonla Mücadele Merkezi DMM, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın ayakkabısıyla ilgili iddiaları yalanladı.
e-ticaret sektörü Babalar Günü satışlarından memnun
Babalar Günü e-ticaret satışlarını artırdı.
Bayramda 830 bin büyükbaş ve 2,5 milyon küçükbaş hayvan kesildi
Türkiye'de 830 bin büyükbaş ve 2,5 milyon küçükbaş hayvan kesildi ve toplam 3 milyon 330 bin hayvan kesilmiş oldu.
FIFA Kulüpler Dünya Kupası pazar sabahı başladı
Uluslararası Futbol Federasyonu (FIFA) tarafından düzenlenen 2025 Kulüpler Dünya Kupası, ABD'nin ev sahipliğinde başladı.
Sıcaklıklar yükselecek
Sıcaklıklar çarşambadan itibaren mevsim normallerinin üzerine çıkacak.
Trump samimi mi?
ABD Başkanı Donald Trump “Çok şey yapıyorum ve hiçbir şey için takdir görmüyorum” ifadesini kullandı.
İsrail'in Gazze'ye yönelik alçak saldırıları da sürüyor
İsrail'in Gazze'ye son 24 saatte düzenlediği saldırılarda 65 kişi hayatını kaybetti.
İsrail ve İran’ın karşılıklı saldırıları sürüyor
İsrail ordusu, İran'dan füzeler ateşlendiğini duyurarak ülke genelinde sığınaklara girilmesi çağrısı yaptı.
Fresh Antalya’da Alım Heyeti Programı başvuruları başladı
Fresh Antalya Yaş Meyve Sebze Sektörel Alım Heyeti 18-20 Eylül 2025 tarihlerinde yapılacak. Fuar kapsamında düzenlenecek program için son başvuru 25 Haziran.
Akdenizli kimyacılardan Mayıs'ta 376 milyon dolarlık ihracat
AKMİB Mayıs ayında 376,8 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi
Kenevir yeşil dönüşümde Türkiye için stratejik bir fırsat sunuyor
Kullanım alanlarının genişliği ve çevre dostu özellikleriyle öne çıkan kenevir, geleceğin stratejik hammaddeleri arasında gösteriliyor.
Yaprak Özer'den Musk analizi: Teknoloji dehası ve iletişim felaketi
Gazeteci, profesyonel iletişimci Yaprak Özer köşe yazısında "aynı anda bir teknoloji dehası ve bir iletişim felaketi" dediği Elon Musk'ı analiz etti.
Aysun Ören, Abdi İbrahim Kalite Direktörü olarak atandı
Aysun Ören, Kalite Direktörü olarak Abdi İbrahim’e katıldı.
Zerrin Oyan Eter'e Lilly İlaç’ta önemli görev
Lilly İlaç’ın yeni Kurumsal İlişkiler ve Pazar Erişim (CAPRA) Direktörü Zerrin Oyan Eter oldu.
Evidea’nın yeni Genel Müdürü Hakan Zihnioğlu oldu
Evidea’nın yeni Genel Müdürü perakende sektörünün deneyimli ismi Hakan Zihnioğlu oldu.
Misli, Galatasaray futbol takımına sponsor oldu
Misli, Galatasaray Futbol Takımı’nın 2025-2026, 2026-2027 ve 2027-2028 sezonlarında Forma Sponsoru oldu.
Yiğit Yazıcı’nın İlhamım Bir Çocuktu Sergisi Umay Art Hub’da
Ressam Yiğit Yazıcı’nın İlhamım Bir Çocuktu sergisi Umay Art Hub’da ziyaretçilerle buluşuyor. Sanatçı eşliğinde sergi turu 21 Haziran'da başlıyor.
PaperWork’ten stratejik yapay zeka hamlesi : Agentic AI
PaperWork’ten stratejik yapay zeka hamlesi “Agentic AI” ile dijital dönüşümde yeni bir çağ başlıyor.