Hazine ve Maliye Bakanlığı Vergi İletişim Merkezi (VİMER), "en iyi kamu hizmeti" kategorisinde ikincilik ödülüne layık görüldü.
Haber Giriş Tarihi: 17.06.2025 10:00
Haber Güncellenme Tarihi: 16.06.2025 23:49
Kaynak:
AA
Contact Center World, çağrı merkezi ve müşteri deneyimi alanında faaliyet gösteren dünyanın en büyük profesyonel organizasyonlarından biri olarak biliniyor. Organizasyon, 200'den fazla ülkede faaliyet göstererek, sektörün gelişimine küresel ölçekte katkı sağlıyor. Her yıl düzenlenen Küresel En İyi Performans Gösterenler Ödülleri, çağrı merkezi ve müşteri deneyimi alanındaki en iyi uygulamaları teşvik ederek, kurumları, yöneticileri ve ekipleri uluslararası alanda tanıtma ve ödüllendirme amacı taşıyor.
Bu yıl 20. kez gerçekleştirilen ödül programına, Türkiye dahil 83 ülkeden, 2 bin 500'ün üzerinde başvuru yapıldı. Başvurular, bağımsız jüri üyeleri tarafından özgünlük, etkili uygulama, sonuçlar ve sürdürülebilirlik gibi kriterlere göre değerlendirildi. Gelir İdaresi Başkanlığı bünyesinde faaliyet gösteren VİMER, yarışmanın Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Bölgesel Finali'nde "en iyi kamu hizmeti" kategorisinde yarıştı. Berlin'de düzenlenen bölgesel etkinlikte VİMER, kategorisinde ikincilik ödülüne yani gümüş madalyaya layık görüldü. Yarışmada birincilik ve üçüncülük ödülü Suudi Arabistan'ın oldu.
Hizmet çeşitliliğini artırıyor
Kamuda profesyonel olarak kurulan ilk çağrı merkezi olma özelliğine sahip olan VİMER, 17 yıldır vergi mevzuatı ve işlemleri hakkında danışmanlık, vergi ihbarlarının alınması, borç sorgulama ve elektronik uygulamalarla ilgili faaliyetlerini sürdürüyor.
Günlük ortalama 5 bin çağrıya cevap veren VİMER, 2024 yılında 1 milyon 23 bin 118 çağrıyı yanıtladı. VİMER, daha fazla mükellefe hizmet sunabilmek için teknolojik altyapısını güçlendirmeyi, çalışan kadrosunu genişletmeyi ve hizmet çeşitliliğini artırmaya devam ediyor.
Türkiye genelinde vergi kayıp ve kaçağının önlenmesi amacıyla VİMER, Dijital Vergi Dairesi, sosyal medya hesapları, WhatsApp ve BİP kanalları kullanılarak, ihbar bildirimleri alıyor. İhbar bildirimlerinin, hızlı bir şekilde sonuçlandırılabilmesi için gerekli takip ve kontrol işlemleri VİMER tarafından yürütülüyor.
Yapay zeka entegrasyonu yapılıyor
VİMER, mükelleflere yapay zeka destekli Dijital Vergi Asistanı-GİBİ ile 7 gün 24 saat hizmet veriyor. Güncel vergi mevzuatına anında ulaşım imkanı sunan GİBİ, mükelleflerin sorularını yanıtlayarak onları doğru şekilde yönlendiriyor.
Yaşlı, engelli ve hasta mükellefler için beyanname dönemine özel hizmet de sunan VİMER, vergi dairesine gidemeyecek durumda olan bu mükelleflerin bulundukları adreste kira beyannamelerinin alınması için randevu oluşturuyor.
Sunulan hizmetlerin kesintisiz verilebilmesi için yapay zeka entegrasyonu ile çalışmalarını sürdüren VİMER'e, yurt içinden 189, yurt dışından "+90 312 189 11 22" numaraları üzerinden hafta içi 09.00-18.00 saatlerinde ulaşılabiliyor.
"Ödül, hizmet kalitesinin tescili"
Hazine ve Maliye Bakanı Şimşek, bu başarının, çağrı merkezi sektöründe kamu hizmeti alanında sunulan hizmet kalitesinin uluslararası düzeyde kabulünü gösterdiğini belirterek, şu değerlendirmelerde bulundu:
"İkincilik derecesi, VİMER'in hizmet sunum kalitesinin, çalışan niteliğinin ve dijital dönüşüm yetkinliğinin tescil edildiğini göstermektedir. Mükellef odaklı hizmet anlayışıyla kaliteli ve etkin hizmet sunumuna devam eden VİMER, mükellefleri hak ve yükümlülükleri konusunda bilgilendirmeyi, vergi bilincini artırmayı ve gönüllü uyumu teşvik etmeyi hedefliyor. Vatandaşların vergi ile ilgili konularda güncel, doğru ve hızlı bilgiye telefon aracılığıyla ulaşmalarını sağlamak hedefiyle kurduğumuz VİMER, her geçen gün hizmet kalitesini ve çeşitliliğini artırmaya devam edecek."
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Vergi İletişim Merkezine küresel ödül
Hazine ve Maliye Bakanlığı Vergi İletişim Merkezi (VİMER), "en iyi kamu hizmeti" kategorisinde ikincilik ödülüne layık görüldü.
Contact Center World, çağrı merkezi ve müşteri deneyimi alanında faaliyet gösteren dünyanın en büyük profesyonel organizasyonlarından biri olarak biliniyor. Organizasyon, 200'den fazla ülkede faaliyet göstererek, sektörün gelişimine küresel ölçekte katkı sağlıyor. Her yıl düzenlenen Küresel En İyi Performans Gösterenler Ödülleri, çağrı merkezi ve müşteri deneyimi alanındaki en iyi uygulamaları teşvik ederek, kurumları, yöneticileri ve ekipleri uluslararası alanda tanıtma ve ödüllendirme amacı taşıyor.
Bu yıl 20. kez gerçekleştirilen ödül programına, Türkiye dahil 83 ülkeden, 2 bin 500'ün üzerinde başvuru yapıldı. Başvurular, bağımsız jüri üyeleri tarafından özgünlük, etkili uygulama, sonuçlar ve sürdürülebilirlik gibi kriterlere göre değerlendirildi. Gelir İdaresi Başkanlığı bünyesinde faaliyet gösteren VİMER, yarışmanın Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Bölgesel Finali'nde "en iyi kamu hizmeti" kategorisinde yarıştı. Berlin'de düzenlenen bölgesel etkinlikte VİMER, kategorisinde ikincilik ödülüne yani gümüş madalyaya layık görüldü. Yarışmada birincilik ve üçüncülük ödülü Suudi Arabistan'ın oldu.
Hizmet çeşitliliğini artırıyor
Kamuda profesyonel olarak kurulan ilk çağrı merkezi olma özelliğine sahip olan VİMER, 17 yıldır vergi mevzuatı ve işlemleri hakkında danışmanlık, vergi ihbarlarının alınması, borç sorgulama ve elektronik uygulamalarla ilgili faaliyetlerini sürdürüyor.
Günlük ortalama 5 bin çağrıya cevap veren VİMER, 2024 yılında 1 milyon 23 bin 118 çağrıyı yanıtladı. VİMER, daha fazla mükellefe hizmet sunabilmek için teknolojik altyapısını güçlendirmeyi, çalışan kadrosunu genişletmeyi ve hizmet çeşitliliğini artırmaya devam ediyor.
Türkiye genelinde vergi kayıp ve kaçağının önlenmesi amacıyla VİMER, Dijital Vergi Dairesi, sosyal medya hesapları, WhatsApp ve BİP kanalları kullanılarak, ihbar bildirimleri alıyor. İhbar bildirimlerinin, hızlı bir şekilde sonuçlandırılabilmesi için gerekli takip ve kontrol işlemleri VİMER tarafından yürütülüyor.
Yapay zeka entegrasyonu yapılıyor
VİMER, mükelleflere yapay zeka destekli Dijital Vergi Asistanı-GİBİ ile 7 gün 24 saat hizmet veriyor. Güncel vergi mevzuatına anında ulaşım imkanı sunan GİBİ, mükelleflerin sorularını yanıtlayarak onları doğru şekilde yönlendiriyor.
Yaşlı, engelli ve hasta mükellefler için beyanname dönemine özel hizmet de sunan VİMER, vergi dairesine gidemeyecek durumda olan bu mükelleflerin bulundukları adreste kira beyannamelerinin alınması için randevu oluşturuyor.
Sunulan hizmetlerin kesintisiz verilebilmesi için yapay zeka entegrasyonu ile çalışmalarını sürdüren VİMER'e, yurt içinden 189, yurt dışından "+90 312 189 11 22" numaraları üzerinden hafta içi 09.00-18.00 saatlerinde ulaşılabiliyor.
"Ödül, hizmet kalitesinin tescili"
Hazine ve Maliye Bakanı Şimşek, bu başarının, çağrı merkezi sektöründe kamu hizmeti alanında sunulan hizmet kalitesinin uluslararası düzeyde kabulünü gösterdiğini belirterek, şu değerlendirmelerde bulundu:
"İkincilik derecesi, VİMER'in hizmet sunum kalitesinin, çalışan niteliğinin ve dijital dönüşüm yetkinliğinin tescil edildiğini göstermektedir. Mükellef odaklı hizmet anlayışıyla kaliteli ve etkin hizmet sunumuna devam eden VİMER, mükellefleri hak ve yükümlülükleri konusunda bilgilendirmeyi, vergi bilincini artırmayı ve gönüllü uyumu teşvik etmeyi hedefliyor. Vatandaşların vergi ile ilgili konularda güncel, doğru ve hızlı bilgiye telefon aracılığıyla ulaşmalarını sağlamak hedefiyle kurduğumuz VİMER, her geçen gün hizmet kalitesini ve çeşitliliğini artırmaya devam edecek."
Kaynak: AA
Haftanın popüler haberleri
Lojistik sektörü Türkiye'nin rekabet gücünü artırıyor
Lojistik, GSYH'ye doğrudan ve dolaylı katkı sağlıyor.
Luca De Meo, Renault Group'tan ayrılıyor
Renault Group, Luca De Meo'nun 15 Temmuz 2025 tarihi itibariyle CEO'luk görevinden kendi isteğiyle ayrılacağını duyurdu.
SPK'dan izinsiz kripto hizmet sağlayıcılara erişim engeli
SPK bülteni yayınlandı. SPK, 34 internet sitesi için erişim engeli kararı aldı.
Panasonic, Haelvoet üretim hattını otomatikleştiriyor
Panasonic, G4 Kaynak Sistemi ile Haelvoet üretim hattını otomatikleştiriyor.
Serra Özsoy Karagülle: Markalaşma stratejik bir güçtür
EGİAD’ın düzenlediği seminerde, Serra Özsoy Karagülle ile küresel rekabette fark yaratmanın yolları ve Türkiye’nin marka değeri analiz edildi.
Sınır kapılarında 'tatil' trafiği nedeniyle önlemler alındı
Gümrük sınır kapılarında yaz dönemi artan yolcu geçişlerine yönelik tedbirler Ticaret Bakanlığı tarafından alındı.
Platinin fiyatı yükselirken paladyumun fiyatı geride kalıyor
Platinin fiyatı yükselirken paladyumun fiyatı talepteki dar görünüm nedeniyle geride kalıyor.
Kağıt, Karton ve Ambalaj sektörü Azerbaycan'da ürünlerini tanıttı
“Çukurova Kağıt Karton ve Ambalaj URGE Projesi” kapsamında Azerbaycan'ın Bakü şehrinde ikili iş görüşmeleri düzenlendi.
Daikin, global pazarda gücünü artırmaya devam ediyor
Daikin Türkiye, 2024 mali yılını güçlü finansal performans, ihracatta sürdürülen liderlik ve katma değerli hizmetlerle tamamladı.
Trend Micro, yeni bir yapay zeka güvenlik platformu sunuyor
Trend Micro, Bulut ve Şirket İçi Ortamlarda Saklanan Verilere Yönelik Kurumsal Yapay Zeka Güvenlik Platformu Sunuyor.
Yapı Denetim Kuruluşları Birliğinden Adiloğlu İnşaat'a tam not
Adiloğlu İnşaat, Bursa’nın ilk sismik izolatörlü kentsel dönüşüm projesi olan Cumalıkızık Cevher Projesi’ni hayata geçiriyor.
TGL, Transport Logistic Fuarı’nda hizmeterini tanıttı
Dökme kimyasal taşımacılığı ve kimyasal tanker yıkama sektörü firmalarınndan TGL, Münih’te düzenlenen Transport Logistic 2025 Fuarı’na katıldı.
Damat, keten koleksiyonu mağazalarda
Damat, İlkbahar/Yaz 2025 sezonu için hazırladığı yepyeni “Linen Line” / Keten koleksiyonunu satışa çıkardı.
Manpower: İşe alım piyasasında hareketlilik beklentisi sürüyor
ManpowerGroup'un İstihdama Genel Bakış Araştırması'na göre, Türkiye'deki işverenler 18 puanlık NEO ile hareketli bir iş gücü piyasası beklemeye devam ediyor.
BDDK'dan Galata Varlık Yönetim'e faaliyet izni
BDDK, Galata Varlık Yönetim A.Ş.'ye 5411 sayılı Bankacılık Kanunu kapsamında faaliyet izni çıkardı. Karar, 13.06.2025 tarihinde yayınlandı.
Bakan Şimşek'ten enflasyon mesajı
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek: Enflasyon beklentilerindeki iyileşme devam ediyor.
Bubble Works Media, The Podcast Show London’a katıldı
Bubble Works Media, The Podcast Show London’a katılan ilk Türk şirketi oldu.
Estée Lauder’ın sahibi Leonard Lauder hayatını kaybetti
Kozmetik dünyasının en etkili isimlerinden biri olarak kabul edilen Leonard Lauder, 92 yaşında hayatını kaybetti.
Mine Mavi Arıkan'a Sanipak'ta CMO görevi
Sanipak’ın yeni CMO’su Mine Mavi Arıkan oldu.
Okullarda yaz tatili 20 Haziran Cuma günü başlıyor
Milli Eğitim Bakanlığı okullarda son ders zilinin 20 Haziran Cuma günü çalacağını duyurdu.
Boğazdan geçecek gemilere de zam! 1 Temmuz'dan itibaren 5,83 dolar
Türk Boğazları'ndan uğraksız geçen gemilerden alınan ücret 1 Temmuz'da güncellenecek.
LGS soru ve cevap anahtarları yayınlandı
MEB, LGS kapsamındaki merkezi sınavın soru ve cevap anahtarlarını yayımladı.
Ayakkabıların 5 bin 550 avro olduğu iddiaları yalanlandı
Dezenformasyonla Mücadele Merkezi DMM, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın ayakkabısıyla ilgili iddiaları yalanladı.
e-ticaret sektörü Babalar Günü satışlarından memnun
Babalar Günü e-ticaret satışlarını artırdı.
Bayramda 830 bin büyükbaş ve 2,5 milyon küçükbaş hayvan kesildi
Türkiye'de 830 bin büyükbaş ve 2,5 milyon küçükbaş hayvan kesildi ve toplam 3 milyon 330 bin hayvan kesilmiş oldu.
FIFA Kulüpler Dünya Kupası pazar sabahı başladı
Uluslararası Futbol Federasyonu (FIFA) tarafından düzenlenen 2025 Kulüpler Dünya Kupası, ABD'nin ev sahipliğinde başladı.
Sıcaklıklar yükselecek
Sıcaklıklar çarşambadan itibaren mevsim normallerinin üzerine çıkacak.
Trump samimi mi?
ABD Başkanı Donald Trump “Çok şey yapıyorum ve hiçbir şey için takdir görmüyorum” ifadesini kullandı.
İsrail'in Gazze'ye yönelik alçak saldırıları da sürüyor
İsrail'in Gazze'ye son 24 saatte düzenlediği saldırılarda 65 kişi hayatını kaybetti.
İsrail ve İran’ın karşılıklı saldırıları sürüyor
İsrail ordusu, İran'dan füzeler ateşlendiğini duyurarak ülke genelinde sığınaklara girilmesi çağrısı yaptı.
Fresh Antalya’da Alım Heyeti Programı başvuruları başladı
Fresh Antalya Yaş Meyve Sebze Sektörel Alım Heyeti 18-20 Eylül 2025 tarihlerinde yapılacak. Fuar kapsamında düzenlenecek program için son başvuru 25 Haziran.
Akdenizli kimyacılardan Mayıs'ta 376 milyon dolarlık ihracat
AKMİB Mayıs ayında 376,8 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi
Kenevir yeşil dönüşümde Türkiye için stratejik bir fırsat sunuyor
Kullanım alanlarının genişliği ve çevre dostu özellikleriyle öne çıkan kenevir, geleceğin stratejik hammaddeleri arasında gösteriliyor.
Yaprak Özer'den Musk analizi: Teknoloji dehası ve iletişim felaketi
Gazeteci, profesyonel iletişimci Yaprak Özer köşe yazısında "aynı anda bir teknoloji dehası ve bir iletişim felaketi" dediği Elon Musk'ı analiz etti.
Aysun Ören, Abdi İbrahim Kalite Direktörü olarak atandı
Aysun Ören, Kalite Direktörü olarak Abdi İbrahim’e katıldı.
Zerrin Oyan Eter'e Lilly İlaç’ta önemli görev
Lilly İlaç’ın yeni Kurumsal İlişkiler ve Pazar Erişim (CAPRA) Direktörü Zerrin Oyan Eter oldu.
Evidea’nın yeni Genel Müdürü Hakan Zihnioğlu oldu
Evidea’nın yeni Genel Müdürü perakende sektörünün deneyimli ismi Hakan Zihnioğlu oldu.
Misli, Galatasaray futbol takımına sponsor oldu
Misli, Galatasaray Futbol Takımı’nın 2025-2026, 2026-2027 ve 2027-2028 sezonlarında Forma Sponsoru oldu.
Yiğit Yazıcı’nın İlhamım Bir Çocuktu Sergisi Umay Art Hub’da
Ressam Yiğit Yazıcı’nın İlhamım Bir Çocuktu sergisi Umay Art Hub’da ziyaretçilerle buluşuyor. Sanatçı eşliğinde sergi turu 21 Haziran'da başlıyor.
PaperWork’ten stratejik yapay zeka hamlesi : Agentic AI
PaperWork’ten stratejik yapay zeka hamlesi “Agentic AI” ile dijital dönüşümde yeni bir çağ başlıyor.