AHKİB/Tekin: Hazır giyimde rekabet gücümüzü yeniden kazanmalıyız
AHKİB/Tekin: Hazır giyimde rekabet gücümüzü yeniden kazanmalıyız
AHKİB Başkanı Gürkan Tekin, hazır giyim ve konfeksiyon sektöründe yatırımların durma noktasına geldiğine dikkat çekti.
Haber Giriş Tarihi: 18.03.2025 13:19
Haber Güncellenme Tarihi: 18.03.2025 13:22
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Tekin, şubat ayında yüzde 9,3 düşüşle 1,35 milyar dolar ihracat gerçekleştiren hazır giyim ve konfeksiyon sektöründe yatırımların durma noktasına geldiğine dikkat çekti. Artan işçilik ve enerji maliyetlerine karşın döviz kurunun yeterince yükselmemesinin sektörü olumsuz etkilediğini vurgulayan Başkan Gürkan Tekin, birçok firmanın yatırımlarını başta Mısır olmak üzere Kuzey Afrika ülkelerine kaydırdığını ve bu sürecin halen devam ettiğini söyledi.
“Üretimi ülkemizde tutmak için destekler artırılmalı”
AHKİB Başkanı Gürkan Tekin, Türkiye'deki hazır giyim ve konfeksiyon üretiminin sürdürülebilir olması için otomasyon ve markalaşmaya yönelik teşviklerin artırılması gerektiğini ifade ederek, "Firmalarımızın yurtdışına kaymasını önlemek ve mümkünse giden yatırımları yeniden ülkemize çekmek öncelikli hedefimiz olmalı. Eğer devlet destekleri artırılırsa, kaliteli ürünlerimiz ve coğrafi konum avantajımız sayesinde sektörümüz yeniden güçlenebilir. Bugün dünyaca ünlü birçok İtalyan markası, Avrupa'nın üretim üssü olarak görülen Arnavutluk'ta yüksek katma değerli üretim yaptırıyor. Biz de benzer bir başarıyı yakalayabiliriz." dedi.
“Taklit ürünler ve kayıt dışı satış büyük engel”
Uluslararası markalarla iş birliklerini geliştirmenin önündeki en büyük engellerden birinin kayıt dışı satışlar ve taklit ürünler olduğuna dikkat çeken Başkan Gürkan Tekin, "Özellikle çanta başta olmak üzere birçok konfeksiyon ürününde birebir taklitlerin bulunması, sektörümüzün uluslararası firmalar nezdinde güvenilirliğini sarsıyor. Uzun vadeli bir strateji ile küresel markaların güvenini kazanmamız gerekiyor." diye konuştu.
“Katma değerli üretim ve markalaşma şart”
Sektörün geleceğinin katma değeri yüksek ürün üretmek ve güçlü markalar oluşturmak olduğunu belirten Başkan Gürkan Tekin, "Mevcut maliyetlerle standart ürünler üreterek dünya pazarlarında rekabet etme şansımız yok. Bu nedenle, katma değerli üretime, markalaşmaya ve otomasyona yönelik desteklerin artırılması kaçınılmaz bir gerekliliktir. Sektörümüzün sürdürülebilir büyümesi için stratejik adımların bir an önce atılması gerekiyor." ifadelerini kullandı.
“AHKİB'in şubat ayı ihracatı 31,9 milyon dolar”
AHKİB'in şubat ayı ihracatını da değerlendiren Başkan Gürkan Tekin, söz konusu dönemde 31,9 milyon dolar ihracata imza attıklarını açıkladı. Yılın ikinci ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7 oranında artış sağladıklarını kaydeden Başkan Gürkan Tekin, en fazla ihracat yaptıkları ülkelerin Hollanda, İspanya ve Kosova olduğunu bildirdi.
Başkan Gürkan Tekin, bölge ihracatını ürün grupları ve ülkelere göre şöyle değerlendirdi: “Şubat ayında 3 bin 632 ton ürünü uluslararası pazarlarda değerlendirdik. En çok ihraç ettiğimiz ürün grupları listesinde ilk üç sırada yer alan bayan dış giyim, bay dış giyim ve diğer hazır eşyanın şubat ayı satışlarımızdaki toplam payı yüzde 80 düzeyinde ortaya çıktı. Bayan dış giyimde yüzde 14 artışla 15 milyon dolar, bay dış giyimde 7,1 milyon dolar, diğer hazır eşyada 3,2 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Şubat ayı ihracatımızı ülkelere göre incelediğimizde en yüksek değerlere ulaştığımız pazarlar Hollanda, İspanya ve Kosova oldu. Hollanda'ya yüzde 5 artışla 10,5 milyon dolar, İspanya'ya yüzde 43 azalışla 2,2 milyon dolar, Kosova'da 90 kat artışla 2,2 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Kosova'nın yanı sıra Kırgızistan, Kazakistan, Ukrayna ve Polonya pazarlarında ihracat hacminde anlamlı artışlar sağladık.”
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
AHKİB/Tekin: Hazır giyimde rekabet gücümüzü yeniden kazanmalıyız
AHKİB Başkanı Gürkan Tekin, hazır giyim ve konfeksiyon sektöründe yatırımların durma noktasına geldiğine dikkat çekti.
Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Tekin, şubat ayında yüzde 9,3 düşüşle 1,35 milyar dolar ihracat gerçekleştiren hazır giyim ve konfeksiyon sektöründe yatırımların durma noktasına geldiğine dikkat çekti. Artan işçilik ve enerji maliyetlerine karşın döviz kurunun yeterince yükselmemesinin sektörü olumsuz etkilediğini vurgulayan Başkan Gürkan Tekin, birçok firmanın yatırımlarını başta Mısır olmak üzere Kuzey Afrika ülkelerine kaydırdığını ve bu sürecin halen devam ettiğini söyledi.
“Üretimi ülkemizde tutmak için destekler artırılmalı”
AHKİB Başkanı Gürkan Tekin, Türkiye'deki hazır giyim ve konfeksiyon üretiminin sürdürülebilir olması için otomasyon ve markalaşmaya yönelik teşviklerin artırılması gerektiğini ifade ederek, "Firmalarımızın yurtdışına kaymasını önlemek ve mümkünse giden yatırımları yeniden ülkemize çekmek öncelikli hedefimiz olmalı. Eğer devlet destekleri artırılırsa, kaliteli ürünlerimiz ve coğrafi konum avantajımız sayesinde sektörümüz yeniden güçlenebilir. Bugün dünyaca ünlü birçok İtalyan markası, Avrupa'nın üretim üssü olarak görülen Arnavutluk'ta yüksek katma değerli üretim yaptırıyor. Biz de benzer bir başarıyı yakalayabiliriz." dedi.
“Taklit ürünler ve kayıt dışı satış büyük engel”
Uluslararası markalarla iş birliklerini geliştirmenin önündeki en büyük engellerden birinin kayıt dışı satışlar ve taklit ürünler olduğuna dikkat çeken Başkan Gürkan Tekin, "Özellikle çanta başta olmak üzere birçok konfeksiyon ürününde birebir taklitlerin bulunması, sektörümüzün uluslararası firmalar nezdinde güvenilirliğini sarsıyor. Uzun vadeli bir strateji ile küresel markaların güvenini kazanmamız gerekiyor." diye konuştu.
“Katma değerli üretim ve markalaşma şart”
Sektörün geleceğinin katma değeri yüksek ürün üretmek ve güçlü markalar oluşturmak olduğunu belirten Başkan Gürkan Tekin, "Mevcut maliyetlerle standart ürünler üreterek dünya pazarlarında rekabet etme şansımız yok. Bu nedenle, katma değerli üretime, markalaşmaya ve otomasyona yönelik desteklerin artırılması kaçınılmaz bir gerekliliktir. Sektörümüzün sürdürülebilir büyümesi için stratejik adımların bir an önce atılması gerekiyor." ifadelerini kullandı.
“AHKİB'in şubat ayı ihracatı 31,9 milyon dolar”
AHKİB'in şubat ayı ihracatını da değerlendiren Başkan Gürkan Tekin, söz konusu dönemde 31,9 milyon dolar ihracata imza attıklarını açıkladı. Yılın ikinci ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7 oranında artış sağladıklarını kaydeden Başkan Gürkan Tekin, en fazla ihracat yaptıkları ülkelerin Hollanda, İspanya ve Kosova olduğunu bildirdi.
Başkan Gürkan Tekin, bölge ihracatını ürün grupları ve ülkelere göre şöyle değerlendirdi: “Şubat ayında 3 bin 632 ton ürünü uluslararası pazarlarda değerlendirdik. En çok ihraç ettiğimiz ürün grupları listesinde ilk üç sırada yer alan bayan dış giyim, bay dış giyim ve diğer hazır eşyanın şubat ayı satışlarımızdaki toplam payı yüzde 80 düzeyinde ortaya çıktı. Bayan dış giyimde yüzde 14 artışla 15 milyon dolar, bay dış giyimde 7,1 milyon dolar, diğer hazır eşyada 3,2 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Şubat ayı ihracatımızı ülkelere göre incelediğimizde en yüksek değerlere ulaştığımız pazarlar Hollanda, İspanya ve Kosova oldu. Hollanda'ya yüzde 5 artışla 10,5 milyon dolar, İspanya'ya yüzde 43 azalışla 2,2 milyon dolar, Kosova'da 90 kat artışla 2,2 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Kosova'nın yanı sıra Kırgızistan, Kazakistan, Ukrayna ve Polonya pazarlarında ihracat hacminde anlamlı artışlar sağladık.”
Haftanın popüler haberleri
Arzularkabaköy Beldesinin adı "Bahçeli" olarak değiştirildi
Gümüşhane İli Merkez İlçesi'ne bağlı Arzularkabaköy Beldesi’nin adı "Bahçeli" olarak değiştirildi. Resmî Gazete'de Yayımlanan Kararla beldenin yeni ismi Bahçeli oldu.
Tarife, küresel iş dünyasını zorluyor
Tarife, fabrikalar için küresel görünümün bulanıklaşmasına yol açıyor.
Sertes Enerji ile Tumurly güçlerini birleştirdi
Sertes Enerji, 5 kıtada çalışan rüzgar türbinleri ile öne çıkan Tumurly ile önemli bir iş birliğine imza attı.
İbrahim Burkay: Zirveler Uludağ'ın kaderini değiştirecek
BTSO Başkanı İbrahim Burkay, BTSO Meclis Toplantısında aylık değerlendirmelerde bulundu.
Orhan Öğücü, Kağıt ve Kağıt Ürünleri Meclis Başkanı seçildi
TOBB Türkiye Kağıt ve Kağıt Ürünleri Sanayi Meclisi Başkanlık Divanını seçti. Başkanlığa Orhan Öğücü seçildi.
Hakan Ülken: Ülkemiz sağlık turizminde tam bir fırsatlar ülkesi
Ülken; ülkemiz coğrafi konumu itibariyle sağlık turizminde tam bir fırsatlar ülkesi, gerek sağlık hizmetlerimiz gerekse turizm hizmetlerimiz kalitesiyle dünyada sağlık turizmine yön verecek niteliktedir, dedi.
Abalıoğlu Yağ, Amerika pazarına odaklandı
Abalıoğlu Yağ, Kuzey Amerika'nın en prestijli gıda fuarı olan Fancy Food Show’da ürünlerini Amerika pazarına tanıttı.
FIFA Kulüpler Dünya Kupası eşleşmeleri belli oldu
2025 FIFA Kulüpler Dünya Kupası'nda çeyrek finalde karşı karşıya gelecek takımlar belli oldu.
Epica Awards’un 2025 Jüri Başkanı Claire Bridges oldu
Epica Awards’un 2025 Jüri Başkanı danışmanlık ve eğitim hizmetleri sunan Now Go Create’in Kurucusu Claire Bridges oldu.
Petrol Ofisi Grubu 17. kez zirvede
Türkiye akaryakıt sektörünün geleneksel lideri Petrol Ofisi Grubu 17. kez zirvede.
Melis Avalin Korkmaz, TÜVTÜRK'e GM Vekili olarak atandı
TÜVTÜRK'te Melis Avalin Korkmaz Genel Müdür Vekili olarak atandı.
Vasi Philomin'a Siemens'te "Başkan Yardımcısı" görevi
Vasi Philomin, Siemens'in "Başkan Yardımcısı" ve "Veri ve Yapay Zeka Direktörü" oldu.
Microsoft'un yeni nesil yapay zekâ çipi üretimi 2026'ya ertelendi
Microsoft'un yeni nesil Maia AI çipi en az altı aylık bir gecikmeyle karşı karşıya, bu da seri üretimini 2025'ten 2026'ya erteliyor.
Bolat: 30 yıl önceki kurallarla 2025 ticaretini yönetemeyiz
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, "30 yıl önceki kurallarla 2025 ticaretini yönetemeyiz" dedi. Bakan Bolat, Türkiye-AB Yüksek Düzeyli Ticaret Diyaloğu Toplantısında konuştu.
IFCO 20 Ağustos 2025 tarihinde başlıyor
IFCO İstanbul Fashion Connection fuarı 20-22 Ağustos 2025 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezinde düzenlenecek.
Nurullah Bakır, Türkiye Bankalar Birliğindeki görevine başladı
Türkiye Bankalar Birliği, Genel Sekreterlik görevine getirilen Nurullah Bakır'ın görevine başladığını duyurdu.
vivo X200 FE Türkiye'ye geliyor
vivo, kompakt formda amiral gemisi deneyimi sunan yeni X200 FE akıllı telefonunu Türkiye'de de satışa sunacağını duyurdu.
Türkiye Finans Katılım Bankası biOnay cihazlarını kullanıyor
Türkiye Finans Katılım Bankası, biOnay cihazlarını kullanmaya başladı.
İzmir KGK ile Esbaş, Eşitlik Yıldızları Projesine imza attı
TOBB İzmir Kadın Girişimciler Kurulu ile ESBAŞ, “Eşitlik Yıldızları Projesi” için iş birliği protokolü imzaladı.
As Plastik, güvenli ambalaj çözümleri ile tarımı destekliyor
As Plastik, tarladan sofraya uzanan güvenli ambalaj çözümleri ile tarımı destekliyor.
AKUT Vakfı soruyor: Orman yangınlarına karşı hazırlıklı mıyız?
AKUT VAKFI, yaz mevsimiyle birlikte artan orman yangını riskine dikkat çekerek, alınabilecek önlemleri ve doğru davranış biçimlerini kamuoyu ile paylaştı.
Netaş’tan 5G’ye tam hazırlık vurgusu
Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu’nda Netaş’tan 5G’ye tam hazırlık vurgusu.
Multitek, RF ve IoT tabanlı çözümlere yatırım yapıyor
Multitek ev pazarında RF teknolojilerine ve IoT tabanlı çözümlere yatırım yapıyor.
Sanel kalitesini Ford Q1 Sertifikası ile taçlandırdı
Otomotiv elektroniği ve aydınlatma sektörü firması Sanel, Tuzla’daki üretim tesisinde Ford Otosan’ın Q1 Sertifikasını almaya hak kazandı.
İzocam'dan yeni enerji sistemi
İzocam Genel Direktörü Murat Savcı: "Yeni standart, ülkemizin enerji verimliliği çıtasını yükseltecek"
Eyüp Kartal, Hop Health CEO’su oldu
Eyüp Kartal, Hop Health CEO’luğunu platformun Kurucusu Dr. Eren Ünal’dan devraldı.
TMSF, İstikbal Mobilya ve Akfel'i satışa çıkardı
TMSF, Akfel Gaz Grubu Hisseleri Ticari ve İktisadi Bütünlüğü ile İstikbal Mobilya Sanayi ve Ticaret AŞ'yi (İstikbal Mobilya) satışa çıkardı.
Vergi denetimleri e-İnceleme Sistemi ile yapılacak
Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı (VDK), e-İnceleme Sistemi'nin bugün itibarıyla uygulanmaya başlandığını bildirdi.
Türk Eximbank'tan 500 milyon dolarlık tahvil ihracı
Türk Eximbank, uluslararası sermaye piyasalarında 3 yıl vadeli 500 milyon dolarlık tahvil ihracı gerçekleştirdi.
Türkiye'nin ihracat yükünü deniz yolu sırtlıyor
Türkiye'nin 5 aylık ticaretinde ihracatın rotası ağırlıklı olarak deniz yoluyla çizildi.
İşte yeni kurulan ve kapatılan fakülte ve yüksekokullar
Resmi Gazete'nin 1 Temmuz 2025 tarihli sayısında yayımlanan Cumhurbaşkanı Kararı ile Yükseköğretimde değişiklikler yapıldı.
İhracat ve e-ihracat şampiyonları listesi haberimizde
Türkiye İhracatçılar Meclisi TİM, 2024 Yılında Mal ve Hizmet İhracatında İlk 10'da Yer Alan Firmalarla E-ihracatta İlk Üç ve Sektör Birincisi Olan Firmaları açıkladı.
TİM İhracatın Şampiyonları Ödül Töreni gerçekleştirildi
Türkiye'nin 2024'te yaptığı toplam 377 milyar dolarlık mal ve hizmet ihracatına en yüksek katkıyı sunan firmalar ödüllendirildi.
Nurullah Bakır, Türkiye Bankalar Birliği Genel Sekreteri oldu
Nurullah Bakır, Türkiye Bankalar Birliği (TBB) Genel Sekreterliğine getirildi.
TMSF duyurdu: Flash Haber TV satılmadı
TMSF, Flash Haber TV'nin satıldığı iddiasını yalanladı.
Mayıs ihracatı 24,8 ithalatı ise 31,4 milyar dolar olarak gerçekleşti
Türkiye'nin ihracatı, mayısta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 2,6 artarak 24 milyar 817 milyon dolar, ithalatı 31 milyar 462 milyon dolar olarak gerçekleşti.
TÜİK işsizlik rakamlarını açıkladı
Türkiye'de işsizlik oranı, mayısta bir önceki aya göre 0,2 puan azalışla yüzde 8,4'e düştü.
TSO ve Borsa aidatlarının son ödeme günü bugün
Ticaret ve Sanayi Odalarının, Ticaret Borsalarının Yıllık ve Munzam Aidat Ödemeleri için son tarih 30 Haziran 2025.
Doğuş Teknoloji, Nairobi’de IoT Vizyonunu paylaştı
Doğuş Teknoloji IoT partneri Teknopalas ile Kenya, Nairobi'de Intelligent Things in Action: From Smart Devices to Smarter Decisions etkinliğini gerçekleştirdi.
Yünsa 2023 Sürdürülebilirlik Raporunu yayımladı
Yünsa, 2023 yılı çevresel, sosyal ve ekonomik performansını yansıtan 2023 Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı.