Adjust: Mobil pazarlamanın dinamikleri hızla değişiyor
Adjust: Mobil pazarlamanın dinamikleri hızla değişiyor
Adjust’ın yayınladığı “Mobil Ölçümlemenin Geleceği” başlıklı e-kitabı mercek altına aldık.
Haber Giriş Tarihi: 06.01.2025 14:46
Haber Güncellenme Tarihi: 06.01.2025 14:48
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Günümüzün mobil pazarlamacıları, ölçümleme ve attribution mekaniklerinde derin bir değişim ile karşı karşıya. Mobil pazarlamada bu yeni dönem, dünya çapındaki yasama organları ve şirketler tarafından getirilen gizliliği koruyan önlemlerin bir sonucu. Teknoloji devlerinin bu standartların ortaya çıkmasına verdiği tepki, pazarlamacıların geleneksel olarak attribution ve kampanya optimizasyonu için güvendiği cihaz kimliği tabanlı ölçümlemeden uzaklaşma yönünde oldu.
Apple'ın SKAdNetwork (SKAN) ve arkasından gelen AdAttributionKit çerçeveleri bu değişime öncü oldu, Google'ın çözümü Privacy Sandbox on Android'in ise çok yakında çıkması bekleniyor.
Bu gizlilik çağı veya gizliliğin ön planda olduğu çağın ortaya koyduğu en büyük zorluklardan biri, pazarlamacıların bu kriterlere uygun ölçümleme çerçeveleri tarafından üretilen toplu, tamamen anonimleştirilmiş ve gecikmeli veriler arasında gezinmek zorunda kalması oldu. Mobil büyüme pazarlamacılarının rolü tamamen değişti ve artık yeni nesil teknoloji çözümlerini anlamak, değerlendirmek ve uygulamak sorumluluğu onların üzeride.
Bu çözümler, yeni ve karmaşık çerçevelerde büyümeyi sağlamalı ve önceki yöntemler ile elde edilen seviyeleri yakalamalıdır.
Yapay zeka (AI) ve makine öğrenimi (machine learning) kullanan yeni nesil ölçümlemeye geçiş hızla artıyor. Gittikçe daha fazla sayıda pazarlama uzmanının bu teknolojilere öncelik verdiğini görüyoruz. Pazarlamacıların %31'i yapay zeka ve makine öğrenimi entegrasyonunun bu yıl odaklanılacak bir alan olduğunu düşünüyor, bu rakam 2023'teki %19'luk orana göre önemli bir sıçrama. Daha da çarpıcı olanı, %48'i yapay zekanın önümüzdeki 12 ayda ölçümleme ve attribution üzerinde ciddi bir etki yaratmaya başlayacağı yorumunu yapıyor.
Bu rakamlar bir trendin altını çiziyor: Yapay zeka ve makine öğrenimi çözümlerini aktif olarak keşfetmeyenler veya uygulamayanlar, yakın gelecekte teknolojik olarak daha gelişmiş rakiplerinin gerisinde kalma riskiyle karşı karşıya kalıyor.
Devam eden bu dönüşüm ortamında ölçeklenebilir büyümenin anahtarı, yeni nesil attribution ve analitik çözümleri sunan ve giderek daha da karmaşık hale gelen iş akışlarını basitleştiren bir mobil ölçümleme sağlayıcısı (MMP) ile çalışmak olacak.
Büyüme sürekliliği için yeni nesil çözümler
Mobil ölçümlemenin geleceğini yönlendirecek üç önemli çözümü; Incrementality, Marketing mix modeling (MMM) ve Tahmini LTV (predictive life time value, pLTV).
Yeni nesil ölçümlemenin bu üç temel unsuru, yapay zeka ve makine öğrenimi kullanarak toplu ve anonimleştirilmiş verilerden eyleme dönüştürülebilir içgörüler elde ederek kampanya içgörülerine evrensel olarak erişilebilmesini ve kampanya optimizasyonunun mümkün olmasını sağlıyor.
Geleneksel attribution'ın ve onay verildiği durumda cihaz kimliği kullanımının hala mobil ölçümlemenin temeli olduğunu belirtelim. Pazarlamacıların cihaz kimliği sonrası bir zihniyeti benimsemeleri ve toplu veri kaynaklarını anlamlı hale getiren yeni nesil çözümleri kullanmaya başlamaları tedbirli bir yaklaşım olsa da, geleneksel attribution yöntemleri denklemin önemli bir parçası olmaya devam ediyor.
Önceleri yapay zeka ve makine öğreniminden yararlanmak, ciddi derecede kaynak ve zaman gerektiren bir işti. Günümüzün pazarlama dünyası, pazarlama uzmanlarının bağımsız olarak yönetebileceği kullanıcı dostu yapay zeka ve makine öğrenimi araçları sunuyor. Bu araçlar, günlük iş akışlarının potansiyelini ve verimliliği artırıyor.
Bu yaklaşımları günlük pazarlama faaliyetlerinize entegre ederek, geleneksel mobil ölçümlemenin cihaz seviyesi veriler olmadan etkili bir şekilde çalışamaması nedeniyle ortaya çıkan riskleri azaltırken stratejik planlarınızı geleceğe hazır hale getirebilirsiniz. Ayrıca, kullanıcı edinimini ölçeklendirmeye ve hızla büyümeye devam ederken, bahsi geçen gizlilik odaklı yasalara ve çerçevelere uyumu da sağlayabilirsiniz.
Yeni nesil ölçümlemeyi benimsemek, daha çevik ve hızlı yanıt verir olmanızı sağlar. Pazarlamacılar, sektördeki değişikliklere uyum sağlayarak ve kampanyalarını gerçek zamanlı olarak optimize ederek harcamalarını en üst düzeye çıkaran, hedef kitlelerle etkileşim kuran ve rekabet avantajı sağlayan veriye dayalı kararlar alabilirler. Peki ya sonuçlar? Üst düzey verimlilik, etkili strateji ve başarının arkasındaki itici güç olarak pazarlamanın oynadığı rolün daha da güçlenmesi.
Kanal çeşitlendirmesi müşteri kazanımını artırıyor
Pazarlama çalışmalarınızı sadece mobil ile sınırlamak, günümüzün dijital ortamında artık geçerli bir strateji değil. Kullanıcıların dikkati birçok platforma dağıldı ve sadece mobile bağlı kalmak geniş bir potansiyel müşteri kitlesini kaçırma riski demek. İnternete bağlı TV (CTV), web, PC ve oyun konsolları sadece yeni ortaya çıkan kanallar değil, aynı zamanda kullanıcı yolculuğunda önemli temas noktaları haline geliyor. Uzman pazarlamacılar, cihazlar arası stratejileri şimdiden benimsemeye başladı ve hedef kitlenin dikkatini, tam olarak zaman geçirdikleri yerlerde çekmek için harekete geçtiler. Masaüstündeki görüntülü reklamlardan internete bağlı TV'lerdeki yayın içi video reklamlara, pazarlamacılar sadece yeni kitlelere ulaşmakla kalmıyor, rakiplerini geride bırakıyor ve önemli bir büyüme sağlıyorlar.
Bu kanalların, uygulama pazarlamacılarının ve geliştiricilerinin hedef kitlelerini bulmaları için gerekli alanlar olarak ortaya çıkışlarını kapsamlı ölçümleme çözümleri olmadan değerlendirmek mümkün değil. Bu kanalların her biri, özelleştirilmiş bir ölçümleme yolculuğu ve attribution metodolojisi gerektiriyor. Ayrıca kanal, cihaz, platform veya bölge fark etmeksizin, her yeni pazarlama girişiminin ilgili gizlilik yasalarına ve gerekliliklerine de uyması gerekiyor.
Bu çok yönlü ortamda başarılı olmak için, pazarlamacıların her zaman rakiplerinin önünde olmasını sağlayacak bir ölçümleme partnerine ihtiyacı var. Çözümler, pazarlamacılara ortaya çıkan yöntemleri en büyük avantajlarıyla kullanma yeteneği sağlamalı ve aynı zamanda yeni (ve sıklıkla güncellenen) yasalara, düzenlemelere ve çerçevelere uyumluluğun mutlak olmasını sağlamalıdır.
Gelişmek için dönüştürücü teknolojiyi ve sektör uzmanlığını benimseyin
Gizlilik çağında pazarlamacıların karşılaştığı zorluklar, mobil pazarlamada geleneksel olarak kampanya performansını destekleyen ölçümleme ve attribution yöntemlerine göre önemli bir değişiklik gerektiriyor. Bu yeni ortamda başarılı olmak ve ortaya çıkan gizlilik yasalarına uyumluluk sağlamak için pazarlamacılar, oyunun kurallarını değiştiren ve veriye dayalı içgörüler sunan yapay zeka ve makine öğreniminden yararlanan yeni nesil teknolojileri kullanmak zorundalar.
Privacy Sandbox, SKAN ve AdAttribution Kit gibi çerçevelerin kullanıcı verilerini ölçümlenmek üzere sunması biraz vakit alabiliyor, bu da güncel verilere ihtiyaç duyan sektör için kritik bir sorun. Pazarlamacıların %44'ü yapay zekanın ölçümleme ve attribution alanında yapacağı en önemli değişikliğin veri akışını hızlandırması olacağını düşünüyor.
Cihaz kimliği tabanlı ölçümleme önemli kullanım örneklerine sahip olmaya devam ederken, bu toplu, anonimleştirilmiş ve gecikmeli veriler norm haline geliyor. Ayak uydurmak içinse, değişime açık bir yaklaşım ve teknoloji kümesi gerektiriyor. Incrementality, MMM ve tahminler, mobil ölçümlemenin kritik yapı taşlarıdır. En büyük getiriyi ve ölçeklenebilir büyümeyi elde etmek için pazarlamacı ile mobil ölçümleme partneri arasında kurulacak bir ortaklık büyük önem taşımakta.
Endüstrideki gelişmiş teknolojilerin ortaya çıkışı burada bitmiyor. Ölçümleme ve attribution inovasyonunun devam edeceğine dair hiçbir şüphemiz yok, bu da incrementality, MMM ve tahminlere bugün ve gelecek için yatırım yapılacağının bir göstergesi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Adjust: Mobil pazarlamanın dinamikleri hızla değişiyor
Adjust’ın yayınladığı “Mobil Ölçümlemenin Geleceği” başlıklı e-kitabı mercek altına aldık.
Günümüzün mobil pazarlamacıları, ölçümleme ve attribution mekaniklerinde derin bir değişim ile karşı karşıya. Mobil pazarlamada bu yeni dönem, dünya çapındaki yasama organları ve şirketler tarafından getirilen gizliliği koruyan önlemlerin bir sonucu. Teknoloji devlerinin bu standartların ortaya çıkmasına verdiği tepki, pazarlamacıların geleneksel olarak attribution ve kampanya optimizasyonu için güvendiği cihaz kimliği tabanlı ölçümlemeden uzaklaşma yönünde oldu.
Apple'ın SKAdNetwork (SKAN) ve arkasından gelen AdAttributionKit çerçeveleri bu değişime öncü oldu, Google'ın çözümü Privacy Sandbox on Android'in ise çok yakında çıkması bekleniyor.
Bu gizlilik çağı veya gizliliğin ön planda olduğu çağın ortaya koyduğu en büyük zorluklardan biri, pazarlamacıların bu kriterlere uygun ölçümleme çerçeveleri tarafından üretilen toplu, tamamen anonimleştirilmiş ve gecikmeli veriler arasında gezinmek zorunda kalması oldu. Mobil büyüme pazarlamacılarının rolü tamamen değişti ve artık yeni nesil teknoloji çözümlerini anlamak, değerlendirmek ve uygulamak sorumluluğu onların üzeride.
Bu çözümler, yeni ve karmaşık çerçevelerde büyümeyi sağlamalı ve önceki yöntemler ile elde edilen seviyeleri yakalamalıdır.
Yapay zeka (AI) ve makine öğrenimi (machine learning) kullanan yeni nesil ölçümlemeye geçiş hızla artıyor. Gittikçe daha fazla sayıda pazarlama uzmanının bu teknolojilere öncelik verdiğini görüyoruz. Pazarlamacıların %31'i yapay zeka ve makine öğrenimi entegrasyonunun bu yıl odaklanılacak bir alan olduğunu düşünüyor, bu rakam 2023'teki %19'luk orana göre önemli bir sıçrama. Daha da çarpıcı olanı, %48'i yapay zekanın önümüzdeki 12 ayda ölçümleme ve attribution üzerinde ciddi bir etki yaratmaya başlayacağı yorumunu yapıyor.
Bu rakamlar bir trendin altını çiziyor: Yapay zeka ve makine öğrenimi çözümlerini aktif olarak keşfetmeyenler veya uygulamayanlar, yakın gelecekte teknolojik olarak daha gelişmiş rakiplerinin gerisinde kalma riskiyle karşı karşıya kalıyor.
Devam eden bu dönüşüm ortamında ölçeklenebilir büyümenin anahtarı, yeni nesil attribution ve analitik çözümleri sunan ve giderek daha da karmaşık hale gelen iş akışlarını basitleştiren bir mobil ölçümleme sağlayıcısı (MMP) ile çalışmak olacak.
Büyüme sürekliliği için yeni nesil çözümler
Mobil ölçümlemenin geleceğini yönlendirecek üç önemli çözümü; Incrementality, Marketing mix modeling (MMM) ve Tahmini LTV (predictive life time value, pLTV).
Yeni nesil ölçümlemenin bu üç temel unsuru, yapay zeka ve makine öğrenimi kullanarak toplu ve anonimleştirilmiş verilerden eyleme dönüştürülebilir içgörüler elde ederek kampanya içgörülerine evrensel olarak erişilebilmesini ve kampanya optimizasyonunun mümkün olmasını sağlıyor.
Geleneksel attribution'ın ve onay verildiği durumda cihaz kimliği kullanımının hala mobil ölçümlemenin temeli olduğunu belirtelim. Pazarlamacıların cihaz kimliği sonrası bir zihniyeti benimsemeleri ve toplu veri kaynaklarını anlamlı hale getiren yeni nesil çözümleri kullanmaya başlamaları tedbirli bir yaklaşım olsa da, geleneksel attribution yöntemleri denklemin önemli bir parçası olmaya devam ediyor.
Önceleri yapay zeka ve makine öğreniminden yararlanmak, ciddi derecede kaynak ve zaman gerektiren bir işti. Günümüzün pazarlama dünyası, pazarlama uzmanlarının bağımsız olarak yönetebileceği kullanıcı dostu yapay zeka ve makine öğrenimi araçları sunuyor. Bu araçlar, günlük iş akışlarının potansiyelini ve verimliliği artırıyor.
Bu yaklaşımları günlük pazarlama faaliyetlerinize entegre ederek, geleneksel mobil ölçümlemenin cihaz seviyesi veriler olmadan etkili bir şekilde çalışamaması nedeniyle ortaya çıkan riskleri azaltırken stratejik planlarınızı geleceğe hazır hale getirebilirsiniz. Ayrıca, kullanıcı edinimini ölçeklendirmeye ve hızla büyümeye devam ederken, bahsi geçen gizlilik odaklı yasalara ve çerçevelere uyumu da sağlayabilirsiniz.
Yeni nesil ölçümlemeyi benimsemek, daha çevik ve hızlı yanıt verir olmanızı sağlar. Pazarlamacılar, sektördeki değişikliklere uyum sağlayarak ve kampanyalarını gerçek zamanlı olarak optimize ederek harcamalarını en üst düzeye çıkaran, hedef kitlelerle etkileşim kuran ve rekabet avantajı sağlayan veriye dayalı kararlar alabilirler. Peki ya sonuçlar? Üst düzey verimlilik, etkili strateji ve başarının arkasındaki itici güç olarak pazarlamanın oynadığı rolün daha da güçlenmesi.
Kanal çeşitlendirmesi müşteri kazanımını artırıyor
Pazarlama çalışmalarınızı sadece mobil ile sınırlamak, günümüzün dijital ortamında artık geçerli bir strateji değil. Kullanıcıların dikkati birçok platforma dağıldı ve sadece mobile bağlı kalmak geniş bir potansiyel müşteri kitlesini kaçırma riski demek. İnternete bağlı TV (CTV), web, PC ve oyun konsolları sadece yeni ortaya çıkan kanallar değil, aynı zamanda kullanıcı yolculuğunda önemli temas noktaları haline geliyor. Uzman pazarlamacılar, cihazlar arası stratejileri şimdiden benimsemeye başladı ve hedef kitlenin dikkatini, tam olarak zaman geçirdikleri yerlerde çekmek için harekete geçtiler. Masaüstündeki görüntülü reklamlardan internete bağlı TV'lerdeki yayın içi video reklamlara, pazarlamacılar sadece yeni kitlelere ulaşmakla kalmıyor, rakiplerini geride bırakıyor ve önemli bir büyüme sağlıyorlar.
Bu kanalların, uygulama pazarlamacılarının ve geliştiricilerinin hedef kitlelerini bulmaları için gerekli alanlar olarak ortaya çıkışlarını kapsamlı ölçümleme çözümleri olmadan değerlendirmek mümkün değil. Bu kanalların her biri, özelleştirilmiş bir ölçümleme yolculuğu ve attribution metodolojisi gerektiriyor. Ayrıca kanal, cihaz, platform veya bölge fark etmeksizin, her yeni pazarlama girişiminin ilgili gizlilik yasalarına ve gerekliliklerine de uyması gerekiyor.
Bu çok yönlü ortamda başarılı olmak için, pazarlamacıların her zaman rakiplerinin önünde olmasını sağlayacak bir ölçümleme partnerine ihtiyacı var. Çözümler, pazarlamacılara ortaya çıkan yöntemleri en büyük avantajlarıyla kullanma yeteneği sağlamalı ve aynı zamanda yeni (ve sıklıkla güncellenen) yasalara, düzenlemelere ve çerçevelere uyumluluğun mutlak olmasını sağlamalıdır.
Gelişmek için dönüştürücü teknolojiyi ve sektör uzmanlığını benimseyin
Gizlilik çağında pazarlamacıların karşılaştığı zorluklar, mobil pazarlamada geleneksel olarak kampanya performansını destekleyen ölçümleme ve attribution yöntemlerine göre önemli bir değişiklik gerektiriyor. Bu yeni ortamda başarılı olmak ve ortaya çıkan gizlilik yasalarına uyumluluk sağlamak için pazarlamacılar, oyunun kurallarını değiştiren ve veriye dayalı içgörüler sunan yapay zeka ve makine öğreniminden yararlanan yeni nesil teknolojileri kullanmak zorundalar.
Privacy Sandbox, SKAN ve AdAttribution Kit gibi çerçevelerin kullanıcı verilerini ölçümlenmek üzere sunması biraz vakit alabiliyor, bu da güncel verilere ihtiyaç duyan sektör için kritik bir sorun. Pazarlamacıların %44'ü yapay zekanın ölçümleme ve attribution alanında yapacağı en önemli değişikliğin veri akışını hızlandırması olacağını düşünüyor.
Cihaz kimliği tabanlı ölçümleme önemli kullanım örneklerine sahip olmaya devam ederken, bu toplu, anonimleştirilmiş ve gecikmeli veriler norm haline geliyor. Ayak uydurmak içinse, değişime açık bir yaklaşım ve teknoloji kümesi gerektiriyor. Incrementality, MMM ve tahminler, mobil ölçümlemenin kritik yapı taşlarıdır. En büyük getiriyi ve ölçeklenebilir büyümeyi elde etmek için pazarlamacı ile mobil ölçümleme partneri arasında kurulacak bir ortaklık büyük önem taşımakta.
Endüstrideki gelişmiş teknolojilerin ortaya çıkışı burada bitmiyor. Ölçümleme ve attribution inovasyonunun devam edeceğine dair hiçbir şüphemiz yok, bu da incrementality, MMM ve tahminlere bugün ve gelecek için yatırım yapılacağının bir göstergesi.
Haftanın popüler haberleri
Lojistik sektörü Türkiye'nin rekabet gücünü artırıyor
Lojistik, GSYH'ye doğrudan ve dolaylı katkı sağlıyor.
Luca De Meo, Renault Group'tan ayrılıyor
Renault Group, Luca De Meo'nun 15 Temmuz 2025 tarihi itibariyle CEO'luk görevinden kendi isteğiyle ayrılacağını duyurdu.
SPK'dan izinsiz kripto hizmet sağlayıcılara erişim engeli
SPK bülteni yayınlandı. SPK, 34 internet sitesi için erişim engeli kararı aldı.
Panasonic, Haelvoet üretim hattını otomatikleştiriyor
Panasonic, G4 Kaynak Sistemi ile Haelvoet üretim hattını otomatikleştiriyor.
Serra Özsoy Karagülle: Markalaşma stratejik bir güçtür
EGİAD’ın düzenlediği seminerde, Serra Özsoy Karagülle ile küresel rekabette fark yaratmanın yolları ve Türkiye’nin marka değeri analiz edildi.
Sınır kapılarında 'tatil' trafiği nedeniyle önlemler alındı
Gümrük sınır kapılarında yaz dönemi artan yolcu geçişlerine yönelik tedbirler Ticaret Bakanlığı tarafından alındı.
Platinin fiyatı yükselirken paladyumun fiyatı geride kalıyor
Platinin fiyatı yükselirken paladyumun fiyatı talepteki dar görünüm nedeniyle geride kalıyor.
Kağıt, Karton ve Ambalaj sektörü Azerbaycan'da ürünlerini tanıttı
“Çukurova Kağıt Karton ve Ambalaj URGE Projesi” kapsamında Azerbaycan'ın Bakü şehrinde ikili iş görüşmeleri düzenlendi.
Daikin, global pazarda gücünü artırmaya devam ediyor
Daikin Türkiye, 2024 mali yılını güçlü finansal performans, ihracatta sürdürülen liderlik ve katma değerli hizmetlerle tamamladı.
Trend Micro, yeni bir yapay zeka güvenlik platformu sunuyor
Trend Micro, Bulut ve Şirket İçi Ortamlarda Saklanan Verilere Yönelik Kurumsal Yapay Zeka Güvenlik Platformu Sunuyor.
Yapı Denetim Kuruluşları Birliğinden Adiloğlu İnşaat'a tam not
Adiloğlu İnşaat, Bursa’nın ilk sismik izolatörlü kentsel dönüşüm projesi olan Cumalıkızık Cevher Projesi’ni hayata geçiriyor.
TGL, Transport Logistic Fuarı’nda hizmeterini tanıttı
Dökme kimyasal taşımacılığı ve kimyasal tanker yıkama sektörü firmalarınndan TGL, Münih’te düzenlenen Transport Logistic 2025 Fuarı’na katıldı.
Damat, keten koleksiyonu mağazalarda
Damat, İlkbahar/Yaz 2025 sezonu için hazırladığı yepyeni “Linen Line” / Keten koleksiyonunu satışa çıkardı.
Manpower: İşe alım piyasasında hareketlilik beklentisi sürüyor
ManpowerGroup'un İstihdama Genel Bakış Araştırması'na göre, Türkiye'deki işverenler 18 puanlık NEO ile hareketli bir iş gücü piyasası beklemeye devam ediyor.
BDDK'dan Galata Varlık Yönetim'e faaliyet izni
BDDK, Galata Varlık Yönetim A.Ş.'ye 5411 sayılı Bankacılık Kanunu kapsamında faaliyet izni çıkardı. Karar, 13.06.2025 tarihinde yayınlandı.
Bakan Şimşek'ten enflasyon mesajı
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek: Enflasyon beklentilerindeki iyileşme devam ediyor.
Bubble Works Media, The Podcast Show London’a katıldı
Bubble Works Media, The Podcast Show London’a katılan ilk Türk şirketi oldu.
Estée Lauder’ın sahibi Leonard Lauder hayatını kaybetti
Kozmetik dünyasının en etkili isimlerinden biri olarak kabul edilen Leonard Lauder, 92 yaşında hayatını kaybetti.
Mine Mavi Arıkan'a Sanipak'ta CMO görevi
Sanipak’ın yeni CMO’su Mine Mavi Arıkan oldu.
Okullarda yaz tatili 20 Haziran Cuma günü başlıyor
Milli Eğitim Bakanlığı okullarda son ders zilinin 20 Haziran Cuma günü çalacağını duyurdu.
Boğazdan geçecek gemilere de zam! 1 Temmuz'dan itibaren 5,83 dolar
Türk Boğazları'ndan uğraksız geçen gemilerden alınan ücret 1 Temmuz'da güncellenecek.
LGS soru ve cevap anahtarları yayınlandı
MEB, LGS kapsamındaki merkezi sınavın soru ve cevap anahtarlarını yayımladı.
Ayakkabıların 5 bin 550 avro olduğu iddiaları yalanlandı
Dezenformasyonla Mücadele Merkezi DMM, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın ayakkabısıyla ilgili iddiaları yalanladı.
e-ticaret sektörü Babalar Günü satışlarından memnun
Babalar Günü e-ticaret satışlarını artırdı.
Bayramda 830 bin büyükbaş ve 2,5 milyon küçükbaş hayvan kesildi
Türkiye'de 830 bin büyükbaş ve 2,5 milyon küçükbaş hayvan kesildi ve toplam 3 milyon 330 bin hayvan kesilmiş oldu.
FIFA Kulüpler Dünya Kupası pazar sabahı başladı
Uluslararası Futbol Federasyonu (FIFA) tarafından düzenlenen 2025 Kulüpler Dünya Kupası, ABD'nin ev sahipliğinde başladı.
Sıcaklıklar yükselecek
Sıcaklıklar çarşambadan itibaren mevsim normallerinin üzerine çıkacak.
Trump samimi mi?
ABD Başkanı Donald Trump “Çok şey yapıyorum ve hiçbir şey için takdir görmüyorum” ifadesini kullandı.
İsrail'in Gazze'ye yönelik alçak saldırıları da sürüyor
İsrail'in Gazze'ye son 24 saatte düzenlediği saldırılarda 65 kişi hayatını kaybetti.
İsrail ve İran’ın karşılıklı saldırıları sürüyor
İsrail ordusu, İran'dan füzeler ateşlendiğini duyurarak ülke genelinde sığınaklara girilmesi çağrısı yaptı.
Fresh Antalya’da Alım Heyeti Programı başvuruları başladı
Fresh Antalya Yaş Meyve Sebze Sektörel Alım Heyeti 18-20 Eylül 2025 tarihlerinde yapılacak. Fuar kapsamında düzenlenecek program için son başvuru 25 Haziran.
Akdenizli kimyacılardan Mayıs'ta 376 milyon dolarlık ihracat
AKMİB Mayıs ayında 376,8 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi
Kenevir yeşil dönüşümde Türkiye için stratejik bir fırsat sunuyor
Kullanım alanlarının genişliği ve çevre dostu özellikleriyle öne çıkan kenevir, geleceğin stratejik hammaddeleri arasında gösteriliyor.
Yaprak Özer'den Musk analizi: Teknoloji dehası ve iletişim felaketi
Gazeteci, profesyonel iletişimci Yaprak Özer köşe yazısında "aynı anda bir teknoloji dehası ve bir iletişim felaketi" dediği Elon Musk'ı analiz etti.
Aysun Ören, Abdi İbrahim Kalite Direktörü olarak atandı
Aysun Ören, Kalite Direktörü olarak Abdi İbrahim’e katıldı.
Zerrin Oyan Eter'e Lilly İlaç’ta önemli görev
Lilly İlaç’ın yeni Kurumsal İlişkiler ve Pazar Erişim (CAPRA) Direktörü Zerrin Oyan Eter oldu.
Evidea’nın yeni Genel Müdürü Hakan Zihnioğlu oldu
Evidea’nın yeni Genel Müdürü perakende sektörünün deneyimli ismi Hakan Zihnioğlu oldu.
Misli, Galatasaray futbol takımına sponsor oldu
Misli, Galatasaray Futbol Takımı’nın 2025-2026, 2026-2027 ve 2027-2028 sezonlarında Forma Sponsoru oldu.
Yiğit Yazıcı’nın İlhamım Bir Çocuktu Sergisi Umay Art Hub’da
Ressam Yiğit Yazıcı’nın İlhamım Bir Çocuktu sergisi Umay Art Hub’da ziyaretçilerle buluşuyor. Sanatçı eşliğinde sergi turu 21 Haziran'da başlıyor.
PaperWork’ten stratejik yapay zeka hamlesi : Agentic AI
PaperWork’ten stratejik yapay zeka hamlesi “Agentic AI” ile dijital dönüşümde yeni bir çağ başlıyor.