Şahin Tulga cevapladı: Müşteri neden sizi tercih etsin?
Şahin Tulga cevapladı: Müşteri neden sizi tercih etsin?
Güçlü gazeteci ve iletişim danışmanı Yaprak Özer ile HP Türkiye Eski Genel Müdürü Şahin Tulga Müşteri Neden Sizi Tercih Etsin? söyleşisinde bir araya geldiler.
Haber Giriş Tarihi: 10.05.2025 10:15
Haber Güncellenme Tarihi: 10.05.2025 13:33
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Her şey bu basit soruyla başlıyor: Karşınızdaki neden sizi tercih etsin?” İş yaşamında ve hatta özel hayatta yanıtı en çok aranan soru. Tuhaftır ama neredeyse hiçbir zaman layığıyla ve dürüstçe yanıtıyla kavuşamayan sorulardan birisi bu. Sınamanızı öneririm.
Kurumsal hayata dönerek devam edeyim; şirketlerin en büyük sorunu, ne yaptıklarını anlatamamaktan öte, neden yapılması gerektiğini anlatamamaktan kaynaklanıyor. İletilerinde tekrara düşüyor, konumlandırma yapmak yerine genelgeçer sloganlara sığınıyorlar. Güçlü, fark yaratan bir anlatı yok. “Stratejik pozisyon” almak yerine “herkes gibiyiz ama biraz daha iyiyiz” gibi bir gri alanda sürükleniyorlar.
Kurumsal iletide kendini tekrar eden, potansiyelini anlatamayan markalar; ya kendi başarı hikayesini başkalarından dinlemeye kalkıyor ya da iş karar vericiye gelmeden kopuyor. Karar vericinin karar alma anına hitap etmeyen mesajınızın hiçbir anlamı yok.
Bu röportajda, sıkça göz ardı edilen başlıklardan, “Tercih Edilmek İçin Yeterli misiniz?”, “Türk Şirketleri Nerede Tıkanıyor?” sorularına yanıt aradım. Yola çıkış noktam tabii ki somut bir araştırma. Çalışma, Türkiye’de iş yapmanın anatomisine tersten bakan bir üsluba sahip. Sanırım beni şaşırtan da bu. Araştırmanın kaynağı iş insanı Şahin Tulga ve kurucusu olduğu Mentoro Danışmanlık.
Bu noktada, içinde geçmiş gelecek ile başarıya çıkan yollarda çapraz karşılaştırma ve yorum barındıran bir geri besleme yapmak istiyorum; Tulga’yla profesyonel gazetecilik günlerimde, TRT2 platformunda (2002) haftalık yönetim programım Kariyer Dünyası’nda ses getiren bir program yapmıştım. Compaq ile Hewlett Packard firmalarının küresel birleşmesi söz konusuydu. Bu operasyon teknoloji sektörünün erken nesil birleşme örneklerindendir. O gün 25 milyar dolarlık anlaşma değerine sahipti. Küresel ölçekte iş yaşamı hop oturup hop kalkıyordu, Türkiye’de iki firmanın genel müdürünü programa davet ettim. Birisi Tulga olmak üzere iki konuğum da yönetim ve medeniyet dersi sayılacak bir performans göstermişlerdi. Bu programdan kısa bir süre sonra da birleşen kurumun başına Türkiye operasyonunda kimin geçeceği açıklandı. Benim programımdan tabii ki bağımsız bir gelişme, benim kendime yakıştıracağım önemli özellikler gazetecilik yapmak – gündemi izlemek – geleceği ön görmek olacaktır. O gün devlet televizyonunda bu içeriği sunmam için ayrılan pencere ise dönemin özelliklerini sergilemesi açısından önemlidir. Her ikisi de günümüz şartlarıyla kıyaslandığında iletişim dersi veren genel müdürler aktardıkları bilgilerle donanımlarını ve kabiliyetlerini göstermişlerdi. Bugün medya ilişkileri danışmanlığı hizmeti sunarken bu profesyonellere içimden teşekkür ederim.
Dönelim günümüze gerçekleştirdiğim “müşteri sizi neden tercih etsin” temalı söyleşiye Youtube kanalımdan ulaşabilirsiniz.
Tulga*, profesyonel hayatında yaşadığı, deneyimlediği ve danışmanlık süreçlerinden elde ettiği verilerle geliştirdiği model sayesinde, şirketlerin ve kurumların rekabet gücünü nasıl artırabileceklerini ortaya koyuyor. Amaç; şirketlerin müşterileriyle kurduğu ilişkiyi derinleştirmek, stratejik farkındalık yaratmak ve sürdürülebilir başarıya ulaşmak için hangi pozisyonları nasıl seçeceklerine dair farkındalık kazandırmak.
Kendi gözümden baktığımda, “müşteri neden sizi tercih etsin?” sorusu ne kadar yalınsa, cevabı da bir o kadar karmaşık. Bu soruyu sormak, yalnızca iletişim stratejisini değil, şirketin varlık sebebini yeniden sorgulamak. Şahin Tulga ile gerçekleştirdiğimiz söyleşi, yalnızca kurumsal stratejiye değil, kurumların ruhuna dair bir yüzleşme çağrısı gibi düşünebilirsiniz.
Strateji Arayışı Ne Zaman Başlıyor?
Tulga, şirketlerin bu farkındalığa ulaşmasını sağlayan üç kritik “evreka” anı olduğunu söylüyor. Bunlardan en önemlisi, karlılığın düşmesi. Kar azaldığında, şirketler yüzeydeki başarı anlatılarını bir kenara bırakıp “gerçek” rekabet avantajlarının peşine düşüyor. Diğer kritik anları ise şirketin yurt dışına açılmayı planladığı zamana denk geliyor ve üçüncüsü de yeni bir sektöre girmeye karar verdiği an. Şirketler stratejiye ancak işler zorlaştığında sarılıyorlar.
Mentoro’nun saha analizlerine göre, birçok şirket, düşük fiyatla müşteri çekebileceğini zannediyor; ama bu sürdürülebilir bir karlılık yaratmıyor. Kısa vadeli satış artışları karlılığı maskeliyor, uzun vadede marka değerini ve müşteri sadakatini aşındırıyor. Stratejik pozisyon alınmayan her karar, şirketi fiyat rekabetine hapsediyor.
Karar Anına Vurgu
Karar verici, bir kurumu tercih ederken neleri sorgular? Araştırmalardan 10’dan fazla cayma sebebi çıkıyor. Bunlar arasında ürünün istenen faydayı sunmamasından ödeme sistemlerine, tasarımdan iade kolaylığına, satış sonrası hizmete kadar uzanan bir yelpaze var. Yani mesele sadece “iyi olmak” değil, iyi olduğuna inandırmak ve gösterebilmek. Kendini anlatamayan kurumlar, rakipleri karşısında görünmez hale geliyor. Araştırmalar, her ne şartta ve kim olursa olsun dört ana tercihle karar verildiğini gösteriyor. Kurumunuz bu dörtlüden hangisinde rekabet avantajını net olarak ortaya koyuyor?
Ürün: Fayda, tasarım, fiyat, verimlilik
İlişki: Güven, deneyim, yerellik
Çözüm: Bilgi paylaşımı, sorun çözme, iş kolaylaştırma
Şirketlerin Stratejik Pozisyonu: Ne Anlatıyorsunuz?
Bir kurumun sektördeki yerini anlatan “stratejik pozisyon” kavramı söyleşi boyunca Tulga’nın özellikle üzerinde durduğu bir başlık. Ürün bazlı farklılaşma, platform yaratma, risk azaltma, deneyim sunma, çıkış engeli yaratma gibi 14 farklı pozisyon, bir kurumun kendini nereye konumladığını ortaya koyuyor. Türk şirketlerinin büyük kısmı, bu pozisyonların farkında bile değil. “Biz iyiyiz, çok çalışıyoruz” demekle iş bitmiyor. Söyleşide; çoğu çok yakından tanıdığımız ya da en azından markayı bildiğimiz yerli ve yabancı firmanın, hangi pozisyonda başarılı ve başarısız olduğunu somut olarak görebilirsiniz.
Avrupa vs. Türkiye vs. Orta Doğu
Analize göre Avrupa şirketleri stratejik netlik, sade ürün dizaynı ve kurumsal süreklilik açısından güçlü. Sürdürülebilirlik ve şeffaflık kültürü gelişmiş. Karar verici, strateji ile uygulama arasındaki uyumu görmek istiyor.
Türkiye’deki şirketlerin ise krize karşı refleksleri güçlü, ancak sistemsizlik yaygın. İlişki temelli satış ağı, stratejik düşünmeyi çoğu zaman gölgede bırakıyor. Orta Doğu’da ise kamuya dayalı projeler ve kısa vadeli hacim hedefleri öne çıkıyor; ilişkiler belirleyici rol oynuyor.Tulga’nın çarpıcı tespiti şu: “Şirketin kaderi CEO’nun ruh haliyle ölçülmemeli.”
Çözüm Nerede?
Kurumların ne olduklarını ve ne olmadıklarını net biçimde ifade etmesi, pazarlama değil gerçek iletişim çalışmasıyla mümkün. Yalnızca rahatlatan değil, gerektiğinde “rahatsız eden” düşünceleri tercih etmeleri gerekiyor. Söylemeye gerek yok, şeffaflık, tutarlılık ve başarı paylaşımı stratejik pozisyonun sürdürülebilirliğini destekler.
Bir kurum kendisini anlatamıyorsa, başkalarının önyargıları, beklentileri ve şablonları içinde eriyor. İyi işler yapsa da bunu gösteremeyen kurumlar şansını, işini anlatabilen ortalama kurumlara terk ediyor.
Şahin Tulga kimdir?
Şahin Tulga, MIT (Massachusetts Institute of Technology) mezunu, mühendislik kökenli strateji danışmanı. Türkiye’de aralarında HP Türkiye Genel Müdürlüğü, Vestel USA İcra Kurulu Başkanlığı, Lucent Technologies ve Trader Media East gibi teknoloji, medya ve endüstride faaliyet gösteren kurumlarda üst düzey yöneticilik yaptı. Kurucusu olduğu Mentoro adlı danışmanlık firması, şirketlere stratejik yönlendirme ve organizasyonel yapılanma konularında hizmet sağlıyor. Tulga, Bilkent Üniversitesi Executive MBA programında ders veriyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Şahin Tulga cevapladı: Müşteri neden sizi tercih etsin?
Güçlü gazeteci ve iletişim danışmanı Yaprak Özer ile HP Türkiye Eski Genel Müdürü Şahin Tulga Müşteri Neden Sizi Tercih Etsin? söyleşisinde bir araya geldiler.
Her şey bu basit soruyla başlıyor: Karşınızdaki neden sizi tercih etsin?” İş yaşamında ve hatta özel hayatta yanıtı en çok aranan soru. Tuhaftır ama neredeyse hiçbir zaman layığıyla ve dürüstçe yanıtıyla kavuşamayan sorulardan birisi bu. Sınamanızı öneririm.
Kurumsal hayata dönerek devam edeyim; şirketlerin en büyük sorunu, ne yaptıklarını anlatamamaktan öte, neden yapılması gerektiğini anlatamamaktan kaynaklanıyor. İletilerinde tekrara düşüyor, konumlandırma yapmak yerine genelgeçer sloganlara sığınıyorlar. Güçlü, fark yaratan bir anlatı yok. “Stratejik pozisyon” almak yerine “herkes gibiyiz ama biraz daha iyiyiz” gibi bir gri alanda sürükleniyorlar.
Kurumsal iletide kendini tekrar eden, potansiyelini anlatamayan markalar; ya kendi başarı hikayesini başkalarından dinlemeye kalkıyor ya da iş karar vericiye gelmeden kopuyor. Karar vericinin karar alma anına hitap etmeyen mesajınızın hiçbir anlamı yok.
Bu röportajda, sıkça göz ardı edilen başlıklardan, “Tercih Edilmek İçin Yeterli misiniz?”, “Türk Şirketleri Nerede Tıkanıyor?” sorularına yanıt aradım. Yola çıkış noktam tabii ki somut bir araştırma. Çalışma, Türkiye’de iş yapmanın anatomisine tersten bakan bir üsluba sahip. Sanırım beni şaşırtan da bu. Araştırmanın kaynağı iş insanı Şahin Tulga ve kurucusu olduğu Mentoro Danışmanlık.
Bu noktada, içinde geçmiş gelecek ile başarıya çıkan yollarda çapraz karşılaştırma ve yorum barındıran bir geri besleme yapmak istiyorum; Tulga’yla profesyonel gazetecilik günlerimde, TRT2 platformunda (2002) haftalık yönetim programım Kariyer Dünyası’nda ses getiren bir program yapmıştım. Compaq ile Hewlett Packard firmalarının küresel birleşmesi söz konusuydu. Bu operasyon teknoloji sektörünün erken nesil birleşme örneklerindendir. O gün 25 milyar dolarlık anlaşma değerine sahipti. Küresel ölçekte iş yaşamı hop oturup hop kalkıyordu, Türkiye’de iki firmanın genel müdürünü programa davet ettim. Birisi Tulga olmak üzere iki konuğum da yönetim ve medeniyet dersi sayılacak bir performans göstermişlerdi. Bu programdan kısa bir süre sonra da birleşen kurumun başına Türkiye operasyonunda kimin geçeceği açıklandı. Benim programımdan tabii ki bağımsız bir gelişme, benim kendime yakıştıracağım önemli özellikler gazetecilik yapmak – gündemi izlemek – geleceği ön görmek olacaktır. O gün devlet televizyonunda bu içeriği sunmam için ayrılan pencere ise dönemin özelliklerini sergilemesi açısından önemlidir. Her ikisi de günümüz şartlarıyla kıyaslandığında iletişim dersi veren genel müdürler aktardıkları bilgilerle donanımlarını ve kabiliyetlerini göstermişlerdi. Bugün medya ilişkileri danışmanlığı hizmeti sunarken bu profesyonellere içimden teşekkür ederim.
Dönelim günümüze gerçekleştirdiğim “müşteri sizi neden tercih etsin” temalı söyleşiye Youtube kanalımdan ulaşabilirsiniz.
Tulga*, profesyonel hayatında yaşadığı, deneyimlediği ve danışmanlık süreçlerinden elde ettiği verilerle geliştirdiği model sayesinde, şirketlerin ve kurumların rekabet gücünü nasıl artırabileceklerini ortaya koyuyor. Amaç; şirketlerin müşterileriyle kurduğu ilişkiyi derinleştirmek, stratejik farkındalık yaratmak ve sürdürülebilir başarıya ulaşmak için hangi pozisyonları nasıl seçeceklerine dair farkındalık kazandırmak.
Kendi gözümden baktığımda, “müşteri neden sizi tercih etsin?” sorusu ne kadar yalınsa, cevabı da bir o kadar karmaşık. Bu soruyu sormak, yalnızca iletişim stratejisini değil, şirketin varlık sebebini yeniden sorgulamak. Şahin Tulga ile gerçekleştirdiğimiz söyleşi, yalnızca kurumsal stratejiye değil, kurumların ruhuna dair bir yüzleşme çağrısı gibi düşünebilirsiniz.
Strateji Arayışı Ne Zaman Başlıyor?
Tulga, şirketlerin bu farkındalığa ulaşmasını sağlayan üç kritik “evreka” anı olduğunu söylüyor. Bunlardan en önemlisi, karlılığın düşmesi. Kar azaldığında, şirketler yüzeydeki başarı anlatılarını bir kenara bırakıp “gerçek” rekabet avantajlarının peşine düşüyor. Diğer kritik anları ise şirketin yurt dışına açılmayı planladığı zamana denk geliyor ve üçüncüsü de yeni bir sektöre girmeye karar verdiği an. Şirketler stratejiye ancak işler zorlaştığında sarılıyorlar.
Mentoro’nun saha analizlerine göre, birçok şirket, düşük fiyatla müşteri çekebileceğini zannediyor; ama bu sürdürülebilir bir karlılık yaratmıyor. Kısa vadeli satış artışları karlılığı maskeliyor, uzun vadede marka değerini ve müşteri sadakatini aşındırıyor. Stratejik pozisyon alınmayan her karar, şirketi fiyat rekabetine hapsediyor.
Karar Anına Vurgu
Karar verici, bir kurumu tercih ederken neleri sorgular? Araştırmalardan 10’dan fazla cayma sebebi çıkıyor. Bunlar arasında ürünün istenen faydayı sunmamasından ödeme sistemlerine, tasarımdan iade kolaylığına, satış sonrası hizmete kadar uzanan bir yelpaze var. Yani mesele sadece “iyi olmak” değil, iyi olduğuna inandırmak ve gösterebilmek. Kendini anlatamayan kurumlar, rakipleri karşısında görünmez hale geliyor. Araştırmalar, her ne şartta ve kim olursa olsun dört ana tercihle karar verildiğini gösteriyor. Kurumunuz bu dörtlüden hangisinde rekabet avantajını net olarak ortaya koyuyor?
Ürün: Fayda, tasarım, fiyat, verimlilik
İlişki: Güven, deneyim, yerellik
Çözüm: Bilgi paylaşımı, sorun çözme, iş kolaylaştırma
Mecburiyet: Alternatifsizlik, sadakat sistemleri, kontratlar
Şirketlerin Stratejik Pozisyonu: Ne Anlatıyorsunuz?
Bir kurumun sektördeki yerini anlatan “stratejik pozisyon” kavramı söyleşi boyunca Tulga’nın özellikle üzerinde durduğu bir başlık. Ürün bazlı farklılaşma, platform yaratma, risk azaltma, deneyim sunma, çıkış engeli yaratma gibi 14 farklı pozisyon, bir kurumun kendini nereye konumladığını ortaya koyuyor. Türk şirketlerinin büyük kısmı, bu pozisyonların farkında bile değil. “Biz iyiyiz, çok çalışıyoruz” demekle iş bitmiyor. Söyleşide; çoğu çok yakından tanıdığımız ya da en azından markayı bildiğimiz yerli ve yabancı firmanın, hangi pozisyonda başarılı ve başarısız olduğunu somut olarak görebilirsiniz.
Avrupa vs. Türkiye vs. Orta Doğu
Analize göre Avrupa şirketleri stratejik netlik, sade ürün dizaynı ve kurumsal süreklilik açısından güçlü. Sürdürülebilirlik ve şeffaflık kültürü gelişmiş. Karar verici, strateji ile uygulama arasındaki uyumu görmek istiyor.
Türkiye’deki şirketlerin ise krize karşı refleksleri güçlü, ancak sistemsizlik yaygın. İlişki temelli satış ağı, stratejik düşünmeyi çoğu zaman gölgede bırakıyor. Orta Doğu’da ise kamuya dayalı projeler ve kısa vadeli hacim hedefleri öne çıkıyor; ilişkiler belirleyici rol oynuyor.Tulga’nın çarpıcı tespiti şu: “Şirketin kaderi CEO’nun ruh haliyle ölçülmemeli.”
Çözüm Nerede?
Kurumların ne olduklarını ve ne olmadıklarını net biçimde ifade etmesi, pazarlama değil gerçek iletişim çalışmasıyla mümkün. Yalnızca rahatlatan değil, gerektiğinde “rahatsız eden” düşünceleri tercih etmeleri gerekiyor. Söylemeye gerek yok, şeffaflık, tutarlılık ve başarı paylaşımı stratejik pozisyonun sürdürülebilirliğini destekler.
Bir kurum kendisini anlatamıyorsa, başkalarının önyargıları, beklentileri ve şablonları içinde eriyor. İyi işler yapsa da bunu gösteremeyen kurumlar şansını, işini anlatabilen ortalama kurumlara terk ediyor.
Şahin Tulga kimdir?
Şahin Tulga, MIT (Massachusetts Institute of Technology) mezunu, mühendislik kökenli strateji danışmanı. Türkiye’de aralarında HP Türkiye Genel Müdürlüğü, Vestel USA İcra Kurulu Başkanlığı, Lucent Technologies ve Trader Media East gibi teknoloji, medya ve endüstride faaliyet gösteren kurumlarda üst düzey yöneticilik yaptı. Kurucusu olduğu Mentoro adlı danışmanlık firması, şirketlere stratejik yönlendirme ve organizasyonel yapılanma konularında hizmet sağlıyor. Tulga, Bilkent Üniversitesi Executive MBA programında ders veriyor.
---
Kaynak: https://www.yaprakozer.com/musteri-neden-sizi-tercih-etsin/
---
Köşe yazısının devamı: Müşteri neden sizi tercih etsin?
Haftanın popüler haberleri
12 Aralık 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
12 Aralık 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
Gökhan Koca'ya Garanti Bankası'nda yeni görev
Garanti Bankası, Kredi Riski Yönetimi Başkanı Murat Atay'ın görevinden ayrılmasıyla yerine Gökhan Koca'nın geçeceğini duyurdu.
Akdeniz İhracatçı Birliklerine Kasım'da 139 yeni üye katıldı
Akdeniz İhracatçı Birliklerine Kasım ayında 139 ihracatçı firma katıldı. Bu firmalar Kasım ayında 1 milyon 753 bin dolarlık ihracat gerçekleştirdi.
Gizem Kartal Sükan'a Nestlé Türkiye’de üst düzey atama
Gizem Kartal, Nestlé Waters & Premium Beverages Satış Direktörü olarak atandı.
Effie Avrupa’dan Türkiye’ye 1 ödül
Happy People Project’in TEV için hazırladığı “This Is All I Can Afford” çalışması Best of Europe: Positive Change kategorisinde Bronz Effie ile ödüllendirildi.
GEV Gelecek Zirvesi MEXT Teknoloji Merkezi'nde yapıldı
GEV Gelecek Zirvesi, MEXT Teknoloji Merkezi'nde gerçekleştirildi.
Kamil Yazıcı: Anadolu Grubu Orta Asya’da otomotiv ile büyüyor
Kamil Yazıcı “Orta Asya’nın parlayan ekonomisi Özbekistan’da içecek sektöründen sonra otomotive de yatırım yapıyoruz. Bu yatırımla iki ülke de kazanacak” dedi.
ABD, şirketlerin nadir toprak elementi stoklarını artırmalarını istiyor
ABD’de hükümet nadir toprak elementi stoklarını artırmaları için şirketlerle iş birliği yapıyor.
THY, Kamboçya'nın başkenti Punom Pen'e uçuş başlattı
Türk Hava Yolları (THY), stratejik büyüme planları doğrultusunda Kamboçya'nın başkenti Punom Pen'e uçuş başlattı.
SunExpress'in CEO'luk görevini Marcus Schnabel üstlenecek
Marcus Schnabel, gelecek yıl şubat ayından itibaren SunExpress Üst Yöneticisi (CEO) görevini üstlenecek.
Patifour açıldı
CarrefourSA, evcil hayvan sahiplerinin ve hayvanların ihtiyaç duyduğu hizmetleri ve yeni nesil yaşam konseptini tek çatı altında toplayan PATiFOUR'u hizmete açtı.
Merkez Bankası 2025'in son politika faizini duyurdu
Merkez Bankası politika faizini 150 baz puan indirerek yüzde 38'e çekti.
11-12 Aralık 2025 tarihlerinde CB'lığına Cevdet Yılmaz vekalet edecek
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan 11-12 Aralık 2025 tarihlerinde Türkmenistan'a gidiyor. Bu sürede Cumhurbaşkanlığına Cevdet Yılmaz vekalet edecek.
10 Aralık 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
10 Aralık 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları 11 Aralık 2025 tarihli Resmi Gazete'de yayımlandı.
Cumhurbaşkanlığı YİK gündeminde bölge, aile ve Kıbrıs yer aldı
Cumhurbaşkanlığı YİK'in gündeminde, bölgemizde ve dünyadaki son gelişmeler, ailenin korunması ve Kıbrıs’taki son durum ele alındı.
İSO Türkiye İhracat İklimi Endeksi Kasımda 52,4 oldu
İSO Türkiye İmalat Sektörü İhracat İklimi Endeksi, kasımda bir önceki aya göre değişim göstermeyerek 52,4 düzeyinde kaldı ve ihracat iklimindeki iyileşmenin sürdüğüne işaret etti.
Onur Yüksek Teknoloji YKB Noyan Burçin Dede seçildi
Onur Yüksek Teknoloji A.Ş., Cengiz Dede'nin yerine Noyan Burçin Dede'nin Yönetim Kurulu Başkanı seçildiğini duyurdu.
Şekerbank teknoloji şirketi kuracak
Şekerbank,teknoloji şirketi kuracağını KAP'a yazılı olarak açıkladı.
Sarıyer Kola, Trabzonspor'a sponsor oldu
Trabzonspor Sportif, Oğuz İçecek'in Sarıyer Kola markası ile şort arkası sponsor
Reap Battery Tuzla fabrikası üretime başladı
YEO Teknoloji iştiraki Reap Battery, Tuzla'daki fabrikasında üretime başladığını duyurdu.
Semra Kandemir, Hitit Bilgisayar'dan istifa etti
Hitit Bilgisayar Hizmetleri A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Semra Kandemir, şirketteki tüm görevlerinden istifa etti.
Cengiz Konak, Goodyear Adapazarı Fabrika Direktörü oldu
Goodyear, Utku İlhan’ın görevinden ayrıldığını açıkladı. 5 Ocak 2026 itibarıyla Adapazarı Fabrika Direktörü olarak Cengiz Konak göreve başlayacak.
Marka Holding, LibertUS AMC fon görüşmelerini sonlandırdı
Marka Yatırım Holding, feshedilen LibertUS AMC fonuyla görüşmeleri bitirdi.
Akmerkez GYO’da yönetim ve imza yetkisi değişikliği
Akmerkez GYO’da Sinan Kemal Uzan’ın istifası kabul edildi; yerine Taner Yalçın atandı. Şirketin temsil ve ilzam yetkileri dört imza kuralıyla yeniden düzenlendi.
Petrokent'te Ali Ercan istifa etti, yerine Efe Ercan atandı
Petrokent Yönetim Kurulu Üyesi Ali Ercan istifa etti, yerine Efe Ercan Yönetim Kurulu Üyesi olarak atandı.
Turktell, sermayesini 37,2 milyar TL’ye çıkardı
Turkcell, bağlı ortaklığı Turktell’in sermayesini 15 milyar TL artırarak 37,2 milyar TL’ye çıkardı. Yeni pay alma hakkının tamamı nakden ödendi.
Enka İnşaat, Mozambik'te sözleşme imzaladı
ENKA, Mozambik’teki 456 MW Temane Enerji Santrali’nin inşaat ve servis işleri için 158,5 milyon USD’lik sözleşme imzaladı. Proje 23 ayda tamamlanacak.
Mahir Can Ereren, Bulls Yatırım’da YKÜ oldu
Bulls Yatırım’da Gökay Yılmaz görevlerinden ayrıldı; yerine Mahir Can Ereren yönetim kurulu üyesi olarak atandı. Yılmaz’ın imza yetkileri de iptal edildi.
Koç Holding şirketi Koçfinans 30 yaşında
Koçfinans 30 yaşında.
IQON’da Pantone 2026 Cloud Dancer ile yeni modeller
IQON, koleksiyonlarında Pantone 2026 rengi olan Cloud Dancer'a geniş yer verdi.
Lezita Anadolu’nun en büyük 26’ncı şirketi
Lezita, 2024 yılındaki satış performansıyla “Anadolu’nun En Büyük 500 Şirketi” araştırmasında 26’ncı oldu.
Dijital harçlık platformu Manıbux stratejik yatırım aldı
Dijital harçlık platformu Manıbux, Apy Ventures’ın yönettiği Insha GSYF’den stratejik yatırım aldı.
Doğal taşçılar Meksika’dan yeni ticari bağlantılarla döndü
Türk doğal taş ihracatçıları Meksika’dan yeni ticari bağlantılarla döndü.
Egeli ihracatçılar Kasım'da 1,5 milyar dolarlık ihracat yaptı
Ege İhracatçı Birlikleri Kasım'da 1 milyar 533 milyon dolarlık ihracata imza attı.
Baharat ihracatının yüzde 61’i Ege’den yapıldı
İlk 10 ayda gerçekleşen 181 milyon dolarlık baharat ihracatının 111 milyon dolarlık büyük dilimi Ege İhracatçı Birlikleri üyelerince yapıldı.
Bakan Şimşek duyurdu: Sanayi destekleri artacak
"Sanayimizi ileri teknolojiye, yüksek katma değere, nitelikli istihdama ve sürdürülebilirliğe dayalı bir yapıya dönüştürürken zayıf seyreden emek yoğun sektörlere yönelik desteklerimizi artırarak sürdüreceğiz."
Casa'dan Pantone ‘Cloud Dancer’ rengine özel mobilya seçkisi
Casa, 2026’ya girerken bu dili, PANTONE’NİN 2026 rengi olarak ilan ettiği ve adını bulutlardan alan yumuşak, doğal ve dingin bir beyazla karşılıyor: Cloud Dancer.
Psikolog Özlem Demir: En büyük engelimiz mükemmel anı beklemek
Özlem Demir: “Motivasyon bizi başlatır ama disiplin devam ettirir”, “Beynimiz yeni düşünce ve davranış egzersizleriyle değişebiliyor”, “Geçmişi değerlendirirken yalnızca eksiklere odaklanmamak gerekiyor.”
RUSAL, Rusya'daki bir derecelendirmede üst sıralara yükseldi
RUSAL, Rusya'daki madencilik ve metalürji şirketlerine yönelik Çevresel Bilgi Şeffaflığı Derecelendirmesi'nde üst sıralara yükseldi.
Trump'tan Nvidia'ya özel izin
Trump, ABD'nin Çin'e Nvidia H200 çip sevkiyatına izin vereceğini söyledi.