Anneler Gününde e-ticaretin yüzde 40 artması öngörülüyor
Anneler Gününde e-ticaretin yüzde 40 artması öngörülüyor
Anneler Günü'nün etkisiyle e-ticarette satılan ürün adedi, trafik ve ciroda ortalamanın üzerinde bir seyir gözlemlediği duyuruldu.
Haber Giriş Tarihi: 10.05.2025 13:01
Haber Güncellenme Tarihi: 10.05.2025 13:24
Kaynak:
AA
Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Ender Özgün, Anneler Günü'nün etkisiyle satılan ürün adedi, trafik ve ciroda ortalamanın üzerinde bir seyir gözlemlediklerini belirterek satışların yüzde 40 artacağını öngördüklerini söyledi.
Anneler Günü gibi özel günler, sevdiklerine özel bir hediye arayışında olan tüketicilerin alışveriş yoğunluğunu artırdığı dönemler olarak öne çıkıyor. İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin artmasıyla e-ticaret platformları da yoğunlaşan trafiğinin etkisiyle hareketli günler
Ciro, satış hacmi ve trafik bakımından göstergelerin pozitif olarak ivmelendiği bu gibi dönemler, özellikle büyük e-ticaret oyuncularının yoğun rekabetine de sahne oluyor. Kampanyaların yoğunlaştığı bu dönemler için birçok e-ticaret platformu aylar öncesinden hazırlık yaparak yoğun trafikteki payını artırmayı hedefliyor.
Parametrelerin 2024 ve 2025'te pozitif seyrettiği e-ticaret sektörü, bu yıl 11 Mayıs'ta kutlanan Anneler Günü için yoğun bir hazırlık ve rekabet sürecine sahne oluyor.
Anneler Günü için hediye alışverişini internet üzerinden yapan tüketiciler, sektörde yarattıkları ciro artışıyla e-ticaret platformlarının yüzünü güldürüyor. Büyük e-ticaret şirketlerinin beklentileri de bu yıl için satışların ve trafiğin geçen yıla oranla yükseleceği yönünde.
AA muhabirine değerlendirmede bulunan Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Ender Özgün, Anneler Günü'nün, dönemsel olarak kasım ayından sonra e-ticaret alanında en hareketli günlerinden biri olduğunu belirtti.
Özgün, "Anneler Günü gibi özel dönemlerde satışlar, normal dönemlere kıyasla yüzde 20 artıyor. Sunduğumuz kullanıcı beklentilerini karşılamaya yönelik zengin ürün yelpazesi, hızlı ve zamanında teslimat çözümleri, kişiselleştirilmiş kampanyalar ve premium ayrıcalıklar sayesinde bu oranın yüzde 40'a kadar çıkacağını öngörüyoruz. Geçen yıllarda olduğu gibi bu yıl da satılan ürün adedi, trafik ve ciroda yıl ortalamasının üzerinde bir seyir gözlemliyoruz." ifadelerini kullandı.
Özellikle moda, küçük ev aletleri, kişisel bakım ve ev yaşamı kategorilerinde bu artışın çok daha belirgin şekilde hissedildiğini dile getiren Ender Özgün, satış hacmini artırmanın yanı sıra müşteri memnuniyeti ve tekrar alışveriş oranlarını da artıran kalıcı bir değer yaratabilmenin önemli olduğunu kaydetti.
"Hızlı ve pratik çözümler sunuyoruz"
Anneler Günü dönemine her yıl kapsamlı bir hazırlıkla girdiklerini vurgulayan Özgün, her zevke hitap eden ürünleri indirimli fiyatlarla sunduklarına dikkati çekti.
Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Özgün, hediye seçimini kolaylaştırmak için bu yıl annelerin beğenilerine göre özel listeler oluşturduklarına işaret ederek sözlerini şöyle sürdürdü:
"Geçtiğimiz yılın satış verilerini ve kullanıcı eğilimlerini analiz ederek, hediye alternatifleri sunduğumuz bu listelerde, yapay zeka destekli sıralama teknolojimiz sayesinde en çok beğenilen ürünleri en üst sıralarda konumlandırıyoruz. Peşin fiyatına 9 taksit imkanıyla bütçe dostu seçenekler sunarken sepet indirimleri, kupon fırsatları ve Hepsiburada Premium üyelerine özel ayrıcalıklarla kampanyalarımızı daha da avantajlı hale getiriyoruz. HepsiJET'in güçlü lojistik altyapısı sayesinde pazar günü teslimat seçeneği sunarak hediye alışverişini son ana bırakan kullanıcılarımız için de hızlı ve pratik çözümler sunuyoruz."
"Kullanıcılar kampanya dönemlerini önceden planlıyor"
Ender Özgün, bu yıl tüketici davranışlarında üç temel değişimin öne çıktığını belirterek bunlardan ilkinin, kullanıcıların kampanya dönemlerini önceden planlamaları ve sepetlerine alacakları ürünleri eklemeleri olduğunu ifade etti.
İkincisi değişimin, mobil uygulamada geçirilen sürenin ve etkileşim yoğunluğunun artması olduğunu aktaran Özgün, kullanıcılarının yalnızca alışveriş yapmakla kalmadıklarını, ürün karşılaştırmaları ve yorum okumaları gibi araştırma adımlarını da çoğunlukla mobil üzerinden gerçekleştirdiklerini vurguladı.
Ender Özgün, tüketici davranışlarındaki üçüncü değişimin ise hızlı teslimat beklentisi olduğunun altını çizerek kullanıcıların siparişlerinin aynı gün ya da ertesi gün kendilerine ulaşmasını istediklerini, bu doğrultuda teslimat seçeneklerini çeşitlendirdiklerini bildirdi.
"Küçük ev aletleri öne çıkan kategorilerin başında"
Küçük ev aletlerinin Anneler Günü döneminde öne çıkan kategorilerin başında geldiğini belirten Özgün, "Özellikle robot süpürgeler, kahve makineleri ve mutfak robotları büyük ilgi görüyor. Bununla birlikte giyim, çanta ve güneş gözlüğü gibi ürünler de yine en çok tercih edilen hediyeler arasında. Parfüm, cilt bakım setleri ve saç şekillendirici cihazlar ise şık ve işlevsel hediyeler arayan kullanıcılarımızın öncelikleri arasında yer alıyor." dedi.
Özgün, kullanıcılarına her bütçeye uygun ürün yelpazesi sunduklarına işaret ederek "En yoğun talep 300 lira ile 1000 lira arasındaki ürünlerde toplanıyor. Bu segment, hem kalite hem de ulaşılabilirlik açısından ideal bir denge sunuyor. 300 lira altındaki ürünler genellikle tamamlayıcı hediyeler olarak tercih edilirken 1000 lira ve üzerindeki ürünler daha çok teknoloji ve premium kategorilerde değerlendiriliyor." diye konuştu.
Kadın girişimcilere yönelik sadece dönemsel olmayan sürdürülebilir destekleri olduğunun altını çizen Özgün, "Girişimci Kadınlara Teknoloji Gücü" programlarıyla on binlerce kadının dijitalleşme yolculuğuna eşlik ettiklerini söyledi.
Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Özgün, Anneler Günü'nde bu markaların ürünlerini kampanya alanlarında görünür kıldıklarını ifade ederek mobil uygulamalarının ana ekranında bu ürünleri öne çıkardıklarını ve platform genelinde tercih edilmelerini desteklediklerini kaydetti.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Anneler Gününde e-ticaretin yüzde 40 artması öngörülüyor
Anneler Günü'nün etkisiyle e-ticarette satılan ürün adedi, trafik ve ciroda ortalamanın üzerinde bir seyir gözlemlediği duyuruldu.
Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Ender Özgün, Anneler Günü'nün etkisiyle satılan ürün adedi, trafik ve ciroda ortalamanın üzerinde bir seyir gözlemlediklerini belirterek satışların yüzde 40 artacağını öngördüklerini söyledi.
Anneler Günü gibi özel günler, sevdiklerine özel bir hediye arayışında olan tüketicilerin alışveriş yoğunluğunu artırdığı dönemler olarak öne çıkıyor. İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin artmasıyla e-ticaret platformları da yoğunlaşan trafiğinin etkisiyle hareketli günler
Ciro, satış hacmi ve trafik bakımından göstergelerin pozitif olarak ivmelendiği bu gibi dönemler, özellikle büyük e-ticaret oyuncularının yoğun rekabetine de sahne oluyor. Kampanyaların yoğunlaştığı bu dönemler için birçok e-ticaret platformu aylar öncesinden hazırlık yaparak yoğun trafikteki payını artırmayı hedefliyor.
Parametrelerin 2024 ve 2025'te pozitif seyrettiği e-ticaret sektörü, bu yıl 11 Mayıs'ta kutlanan Anneler Günü için yoğun bir hazırlık ve rekabet sürecine sahne oluyor.
Anneler Günü için hediye alışverişini internet üzerinden yapan tüketiciler, sektörde yarattıkları ciro artışıyla e-ticaret platformlarının yüzünü güldürüyor. Büyük e-ticaret şirketlerinin beklentileri de bu yıl için satışların ve trafiğin geçen yıla oranla yükseleceği yönünde.
AA muhabirine değerlendirmede bulunan Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Ender Özgün, Anneler Günü'nün, dönemsel olarak kasım ayından sonra e-ticaret alanında en hareketli günlerinden biri olduğunu belirtti.
Özgün, "Anneler Günü gibi özel dönemlerde satışlar, normal dönemlere kıyasla yüzde 20 artıyor. Sunduğumuz kullanıcı beklentilerini karşılamaya yönelik zengin ürün yelpazesi, hızlı ve zamanında teslimat çözümleri, kişiselleştirilmiş kampanyalar ve premium ayrıcalıklar sayesinde bu oranın yüzde 40'a kadar çıkacağını öngörüyoruz. Geçen yıllarda olduğu gibi bu yıl da satılan ürün adedi, trafik ve ciroda yıl ortalamasının üzerinde bir seyir gözlemliyoruz." ifadelerini kullandı.
Özellikle moda, küçük ev aletleri, kişisel bakım ve ev yaşamı kategorilerinde bu artışın çok daha belirgin şekilde hissedildiğini dile getiren Ender Özgün, satış hacmini artırmanın yanı sıra müşteri memnuniyeti ve tekrar alışveriş oranlarını da artıran kalıcı bir değer yaratabilmenin önemli olduğunu kaydetti.
"Hızlı ve pratik çözümler sunuyoruz"
Anneler Günü dönemine her yıl kapsamlı bir hazırlıkla girdiklerini vurgulayan Özgün, her zevke hitap eden ürünleri indirimli fiyatlarla sunduklarına dikkati çekti.
Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Özgün, hediye seçimini kolaylaştırmak için bu yıl annelerin beğenilerine göre özel listeler oluşturduklarına işaret ederek sözlerini şöyle sürdürdü:
"Geçtiğimiz yılın satış verilerini ve kullanıcı eğilimlerini analiz ederek, hediye alternatifleri sunduğumuz bu listelerde, yapay zeka destekli sıralama teknolojimiz sayesinde en çok beğenilen ürünleri en üst sıralarda konumlandırıyoruz. Peşin fiyatına 9 taksit imkanıyla bütçe dostu seçenekler sunarken sepet indirimleri, kupon fırsatları ve Hepsiburada Premium üyelerine özel ayrıcalıklarla kampanyalarımızı daha da avantajlı hale getiriyoruz. HepsiJET'in güçlü lojistik altyapısı sayesinde pazar günü teslimat seçeneği sunarak hediye alışverişini son ana bırakan kullanıcılarımız için de hızlı ve pratik çözümler sunuyoruz."
"Kullanıcılar kampanya dönemlerini önceden planlıyor"
Ender Özgün, bu yıl tüketici davranışlarında üç temel değişimin öne çıktığını belirterek bunlardan ilkinin, kullanıcıların kampanya dönemlerini önceden planlamaları ve sepetlerine alacakları ürünleri eklemeleri olduğunu ifade etti.
İkincisi değişimin, mobil uygulamada geçirilen sürenin ve etkileşim yoğunluğunun artması olduğunu aktaran Özgün, kullanıcılarının yalnızca alışveriş yapmakla kalmadıklarını, ürün karşılaştırmaları ve yorum okumaları gibi araştırma adımlarını da çoğunlukla mobil üzerinden gerçekleştirdiklerini vurguladı.
Ender Özgün, tüketici davranışlarındaki üçüncü değişimin ise hızlı teslimat beklentisi olduğunun altını çizerek kullanıcıların siparişlerinin aynı gün ya da ertesi gün kendilerine ulaşmasını istediklerini, bu doğrultuda teslimat seçeneklerini çeşitlendirdiklerini bildirdi.
"Küçük ev aletleri öne çıkan kategorilerin başında"
Küçük ev aletlerinin Anneler Günü döneminde öne çıkan kategorilerin başında geldiğini belirten Özgün, "Özellikle robot süpürgeler, kahve makineleri ve mutfak robotları büyük ilgi görüyor. Bununla birlikte giyim, çanta ve güneş gözlüğü gibi ürünler de yine en çok tercih edilen hediyeler arasında. Parfüm, cilt bakım setleri ve saç şekillendirici cihazlar ise şık ve işlevsel hediyeler arayan kullanıcılarımızın öncelikleri arasında yer alıyor." dedi.
Özgün, kullanıcılarına her bütçeye uygun ürün yelpazesi sunduklarına işaret ederek "En yoğun talep 300 lira ile 1000 lira arasındaki ürünlerde toplanıyor. Bu segment, hem kalite hem de ulaşılabilirlik açısından ideal bir denge sunuyor. 300 lira altındaki ürünler genellikle tamamlayıcı hediyeler olarak tercih edilirken 1000 lira ve üzerindeki ürünler daha çok teknoloji ve premium kategorilerde değerlendiriliyor." diye konuştu.
Kadın girişimcilere yönelik sadece dönemsel olmayan sürdürülebilir destekleri olduğunun altını çizen Özgün, "Girişimci Kadınlara Teknoloji Gücü" programlarıyla on binlerce kadının dijitalleşme yolculuğuna eşlik ettiklerini söyledi.
Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Özgün, Anneler Günü'nde bu markaların ürünlerini kampanya alanlarında görünür kıldıklarını ifade ederek mobil uygulamalarının ana ekranında bu ürünleri öne çıkardıklarını ve platform genelinde tercih edilmelerini desteklediklerini kaydetti.
Kaynak: AA
Haftanın popüler haberleri
Annenizi şımartın! Her bütçeye uygun Anneler Günü hediye önerileri
Annenizi mutlu etmek için pahalı hediyelere gerek yok! Düşük bütçeyle alabileceğiniz, anlamlı ve kullanışlı hediye fikirlerini keşfedin.
Özlem Kaynak, Haleon Orta Doğu ve Afrika Genel Müdürü oldu
Haleon, Orta Doğu ve Afrika bölgesindeki operasyonlarını Özlem Kaynak’a emanet etti.
Ogilvy PR’ın genel müdürü Duygu Çavdar oldu
Ogilvy 4129 çatısı altındaki Ogilvy PR’ın genel müdürü iletişim danışmanlığı sektöründe 18 yıllık deneyime sahip Duygu Çavdar oldu.
Anneler Gününde e-ticaretin yüzde 40 artması öngörülüyor
Anneler Günü'nün etkisiyle e-ticarette satılan ürün adedi, trafik ve ciroda ortalamanın üzerinde bir seyir gözlemlediği duyuruldu.
TOBB İkiz Kuleler, Avrupa Birliği renkleriyle ışıklandırıldı
TOBB İkiz Kuleler, 9 Mayıs Avrupa Günü nedeniyle Avrupa Birliği renkleriyle ışıklandırıldı.
Anneler Gününde 415 meslek dalında hareketlilik bekleniyor
TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, annelerimizin yüzünü güldürmek için Anneler Günü’nün bir fırsat olduğunu dile getirdi.
Şahin Tulga cevapladı: Müşteri neden sizi tercih etsin?
Güçlü gazeteci ve iletişim danışmanı Yaprak Özer ile HP Türkiye Eski Genel Müdürü Şahin Tulga Müşteri Neden Sizi Tercih Etsin? söyleşisinde bir araya geldiler.
TOGG, Trumore'de 2,5 milyonluk satış hedefliyor
TOGG Üst Yöneticisi Karakaş: Trumore'un kullanıcı sayısını 2,5 milyonun iki katına çıkarmayı hedefliyoruz.
MÜSİAD Başkanı Burhan Özdemir kimdir
MÜSİAD Başkanlığına seçilen Burhan Özdemir, iş dünyasında OPTİMAL Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanıdır.
MÜSİAD Başkanlığına Burhan Özdemir seçildi
Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Genel Başkanlığına Burhan Özdemir seçildi.
IDEX İstanbul Uluslararası Dental Fuarı başladı
100’ün üzerinde ülkeden yaklaşık 30 bin yabancı ziyaretçi, İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlenen IDEX İstanbul Uluslararası Dental Fuar ve Konferansı’nda buluştu.
İzocam'dan iş güvenliği farkındalığı
İzocam, Sıfır iş kazası, sıfır çevre kazası ve sıfır meslek hastalığı hedefiyle çalışmalarını sürdürüyor.
Fadime Gül Alkaya: Türkiye'de 166 bini aşkın çölyak hastası bulunuyor
Diyetisyen Fadime Gül Alkaya: Türkiye'de 166 bini aşkın çölyak hastası bulunuyor dedi.
Egiad ve Esiad İzmir'de yapay zekanın yol haritasını çizecek
EGİAD ve ESİAD, iş dünyasının dijital dönüşüm yolculuğuna yön vermek amacıyla bir kez daha güçlerini birleştiriyor.
AKUT’un yeni Yönetim Kurulu Başkanı Barış Altan Doğan oldu
AKUT Olağan Genel Kurulunda Barış Altın Doğan Yönetim Kurulu Başkanı seçildi.
Fındık ihracatında şampiyon Trabzon
2025 yılının ilk üç ayında; ülkemizden 78 bin 755 Ton fındık ihracatı gerçekleştirilerek 643 Milyon 680 bin dolar tutarında döviz girdisi elde edildi.
DKİB Genel Sekreterliğine Ongan Bahadır atandı
Doğu Karadeniz İhracatçı Birlikleri, Genel Sekreterlik görevine Ongan Bahadır'ın atandığını duyurdu.
Bolat, Irak'a yatırım fırsatlarını desteklediklerini duyurdu
Ticaret Bakanı Ömer Bolat "Türk özel sektörünün Irak'taki yatırım fırsatlardan yararlanmasını destekliyoruz" dedi.
Ülker Bisküvi YK Başkanlığına Ahmet Bal seçildi
Ülker Bisküvi şirketi Yönetim Kurulu görev dağılımını duyurdu.
Karsu Tekstil YK Başkanlığına Sıla Azra Seyok seçildi
Karsu Tekstil, yönetim kurulu görev dağılımını duyurdu.
Bilim Kahramanları Derneğinden Bilim Gençlerle Kazanacak projesi
Bilim Kahramanları Derneği'nin öncülüğünde Bilim Gençlerle Kazanacak Projesi kapsamında bilim etkinlikleri düzenlenecek.
Astoria Grande kruvaziyeri 947 yolcusuyla Trabzon'a geldi
Türkiye'deki çeşitli limanlara uğrayan "Astoria Grande" kruvaziyeri, 947 yolcusuyla Trabzon'a geldi.
Hava yoluyla seyahat eden yolcu sayısı 4 ayda 64,2 milyonu aştı
Havalimanlarına iniş-kalkış yapan uçak sayısının iç hatlarda 73 bin 657, dış hatlarda 71 bin 151 olduğu açıklandı.
P&G'den Oya Öngör'e küresel görev
P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanlığı’na Oya Öngör atandı.
Sosyal medya kullanıcısı sayısı 58,5 milyona ulaştı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, sosyal medya kullanıcı sayısının 58,5 milyona ulaştığını bildirdi.
Goodyear, Auto Bild tarafından Yılın En İyi Üreticisi seçildi
Goodyear, Auto Bild tarafından Yaz Lastiklerinde Yılın En İyi Üreticisi seçildi.
IAB Başkanı Cüneyt Devrim'den Ad Net Zero imzacısı olmaya davet
Ad Net Zero’nun Türkiye temsilcisi REPİD’in imzacılarından biri olan IAB, sektör paydaşlarını ve üyelerini Ad Net Zero Türkiye imzacısı olmaya davet ediyor.
Danimarkalı JYSK, Türkiye'de yeni mağazalar açacak
Danimarka merkezli ev eşyası perakendecisi JYSK, İlkbahar Yaz Yeni Sezon bahçe mobilyaları koleksiyonunu özel bir 'Yaza Merhaba' etkinliğiyle tanıttı.
Doğan Trend ve ALJ Finans işbirliği ile motosiklete kolay erişim
Suzuki, Vespa, Aprilia, Piaggio, Moto Guzzi, KYMCO ve elektrikli motosiklet Silence markalarında geçerli yeni bir taşıt kredisi uygulaması başladı.
TEI, Türkiye'nin En Mutlu İş Yeri seçildi
TEI, “Türkiye’nin En Mutlu İş Yeri” ödülüne ikinci kez layık görüldü.
Sabancı Üniversitesi’nden 25. yıla özel yapay zeka destekli sergi
"Yaşayan Anlar: 25 Yılın Retrospektifi / Living Memories: A 25-Year Retrospective" sergisi, Sabancı Üniversitesi Gösteri Merkezi (SGM) fuaye alanında açıldı.
Beşiktaş Platformundan dostluk çağrısı
Beşiktaş Platformu: Kırgınlıkları değil umudu seçiyoruz: Beşiktaş için omuz omuza! bildirisi yayınladı.
TCL 50 Pro NXTPAPER 5G akıllı telefonuna ödül
TCL, tasarımdaki başarısını bir kez daha kanıtladı. 10 iF Tasarım Ödülü ve 7 Red Dot Ürün Tasarımı Ödülü ile toplam 17 uluslararası ödül kazanmış oldu.
Karaağaç AKUT Vakfı ASM, Sağlık Bakanlığı'na devredildi
Karaağaç AKUT VAKFI Aile Sağlığı Merkezi Sağlık Bakanlığı'na devredildi.
ISVEA'dan hijyen ve tasarruf için yenilikçi klozet çözümü
Vortex teknolojisi, ISVEA’nın Vea, Infinity Due ve Sentimento Due serilerindeki klozetlerle kullanıcılarla buluşuyor.
Mustafa Murat Gül: Procat PCX ile büyümeye odaklandı
PCX’in çok kanallı iletişim modeli müşteri deneyimini zirveye taşıyor.
Akdeniz’den ABD’ye mobilya ihracatında rekor artış
Akdeniz bölgesinden ABD’ye yapılan mobilya ihracatı nisan ayında yüzde 105 artışla dikkat çekti. Sektör, bölgesel büyümede güçlü ivme yakaladı.
e-Devlet'te kira sözleşmesi artık emlakçılara da açık
e-Devlet'ten kira sözleşmesi hizmeti emlakçıların da kullanımına açıldı.
Yeni Papa 14. Leo ismini aldı
Vatikan'daki papalık seçiminde 69 yaşındaki ABD'li Kardinal Robert Francis Prevost'un yeni papa olarak seçildiği ve "Papa 14. Leo" adını aldığı açıklandı.
İsrail ordusunun mezalimi bitmiyor
İsrail ordusunun Gazze Şeridi'ne düzenlediği saldırılarda biri bebek 4 kişi yaşamını yitirdi.