KPMG analizi: Her 10 şirketten 9’u teknolojiyle kâr sağlıyor
KPMG analizi: Her 10 şirketten 9’u teknolojiyle kâr sağlıyor
KPMG tarafından yapılan kapsamlı araştırmaya göre, dijital dönüşüm yatırımları yapan şirketlerin %87’si, bu sayede kârlılıklarını artırmayı başardı.
Haber Giriş Tarihi: 21.05.2025 14:29
Haber Güncellenme Tarihi: 21.05.2025 14:33
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
KPMG'nin Türkiye de dahil 26 ülkede gerçekleştirdiği 2024 Küresel Teknoloji Araştırması'na göre, kuruluşların ortalama yüzde 87'si son 24 ay içinde teknolojiyi kullanarak kârlarını artırmayı başardı. Buna karşın araştırma kuruluşlarda fırsatları kaçırma korkusunun (FOMO) güçlü bir şekilde arttığını da ortaya koyuyor. Liderlerin yüzde 78'i değişimin hızına ayak uydurmakta zorlandıklarından endişe ederken yüzde 80'i üst yönetimin riskten kaçınma eğilimi nedeniyle rakiplerinden geri kaldıklarını düşünüyor.
Öte yandan kuruluşların yatırım öncelikleri arasında yüzde 86 ile XaaS (hizmet olarak her şey) ilk sırada yer alırken kuruluşların yüzde 74'ü, önümüzdeki 12 ay içinde mevcut teknolojilerini iyileştirmek yerine yeni teknolojiye yatırım yapmayı planladıklarını belirtiyor.
KPMG'nin kuruluşların dijital dönüşüm yatırımlarını nasıl optimize ettiklerini, stratejik teknoloji yatırımlarının etkilerini ve veri odaklı karar alma süreçlerini mercek altına aldığı 2024 Küresel Teknoloji Araştırması'nın sonuçları yayımlandı. Türkiye de dahil 26 ülkeden 2 bin 450 teknoloji liderinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırma, son bir yılda hızla ivme kazanan inovasyonun, kuruluşlarda fırsatları kaçırma korkusunu (FOMO) güçlü bir şekilde körüklediğini gösteriyor. Öyle ki araştırmaya katılan liderlerin yüzde 78'i değişimin hızına ayak uydurmakta zorlandıklarından endişe ederken yüzde 80'i üst yönetimin riskten kaçınma eğilimi nedeniyle kuruluşlarının yeni teknolojileri benimseme konusunda rakiplerinden daha yavaş kaldığını belirtiyor.
2024 yılına ait sonuçlar 2023 ile karşılaştırıldığında, teknoloji uygulama olgunluğu genel olarak iyileşmiş durumda ve en büyük artış veri & analitik ve XaaS (hizmet olarak her şey) alanlarında görülüyor. Bu yıl kuruluşların çoğu XaaS stratejilerinde ilerlemeye proaktif olarak devam ediyor. Önümüzdeki yıl için yatırım öncelikleri arasında, yüzde 86 oranında tercih edilen XaaS yer alıyor; kuruluşlar, bulut bilişimin sağladığı çeviklik ve maliyet avantajlarına odaklanıyor. Diğer öncelikler arasında siber güvenlik (yüzde 68), yapay zekâ/otomasyon (yüzde 65) ve uç bilişim (yüzde 61) bulunuyor. Bu yatırım iştahı, birçok kuruluşun teknolojiyi iş stratejilerinin merkezine koyduğunu gösteriyor.
Kuruluşlar teknolojiyi kullanarak kârlarını artırıyor
Birçok kuruluş için teknoloji adaptasyonu olumlu sonuçlar doğuruyor. Katılımcıların yüzde 72'si, dijital dönüşümle ilgili karar alma süreçlerinin genellikle iş değeri yaratan sonuçlar doğurduğunu belirtiyor. Hatta, katılımcıların yüzde 69'u teknoloji yatırımlarından elde ettikleri değerden genel olarak memnun. Tüm teknoloji kategorilerinde, kuruluşların ortalama yüzde 87'si son 24 ay içinde teknolojiyi kullanarak kârlarını artırmayı başardı. 2023 ve 2024'te yapılan araştırmalarda, bu sistemlerin şirket kârlılığı üzerinde olumlu etkisi olduğunu belirten yöneticilerin oranında, yıllık bazda yüzde 25 artış görüldü.
Teknoloji yatırımları stratejik olarak değerlendiriliyor
Kuruluşların yüzde 74'ü, önümüzdeki 12 ay içinde mevcut teknolojilerini iyileştirmek yerine yeni teknolojiye yatırım yapmayı planladıklarını belirtiyor. Teknoloji yatırım portföylerini stratejik olarak değerlendiren ve bu yatırımların uzun vadeli hedefleriyle uyumlu olmasını sağlayan, yüksek performanslı kuruluşların oranı yüzde 53 iken teknoloji girişimlerinin daha geniş bir amaca hizmet etmesini isteyen yöneticilerin oranı yüzde 70 seviyesinde. Teknoloji tercihlerini etkileyen faktörlerdeki dinamikler de değişti. 2024'te rakipleri takip etmek hâlâ önemli bir karar faktörü olsa da üçüncü taraf danışmanlığı (yüzde 89) ve şirket içi geliştirmeler/POC (yüzde 83) rakip takibinin önüne geçti. Bu durum, kuruluşların yeni teknolojiyi pazara daha hızlı sunarak rakiplerinin önüne geçme isteğini yansıtıyor.
Yapay zekâ “kara kutusu” iş gücünde kaygı yaratıyor
Olumlu bir gelişme olarak, katılımcıların yüzde 74'ü yapay zekânın bilgi çalışanlarının verimliliğini artırarak kuruluşlarının genel performansını iyileştirdiğini belirtiyor. Ayrıca, katılımcıların 10'da 8'inden fazlası otomasyonun bilgi çalışanlarının odak noktasını daha yaratıcı rollere kaydırmasını bekliyor ve yapay zekânın bilginin geleceğini yeniden tanımlayacağı öngörülüyor. Ancak, yapay zekâ aynı zamanda iş gücünde kaygıya da neden oluyor. Kuruluşların yüzde 78'inden fazlası, birçok kullanıcının yapay zekayı bir “kara kutu” olarak görmesinden endişe duyuyor. Neredeyse aynı oranda katılımcı (yüzde 77), yapay zekânın mevcut operasyonel yapılara zorluklar çıkaracağını ve bunun iş kaybına ve etik kaygılara yol açabileceğini düşünüyor.
“Kuruluşlar trendlerin gölgesinde değil, verinin ışığında ilerlemeli”
Konuyla ilgili değerlendirmede bulunan KPMG Türkiye İnovasyon ve Teknoloji Danışmanlığı Lideri, Şirket Ortağı Gökhan Mataracı, “Teknolojik inovasyonun hızı tartışılmaz bir gerçek. İnovasyon yarışında geri kalma korkusuyla birleştiğinde, bir zamanlar bilim kurgu gibi görünen fikirler hızla gerçeğe dönüşüyor. Üretken yapay zekâdan kuantum bilişime kadar uzanan bu gelişmelerin potansiyel faydaları büyük, ancak maliyetli hatalar yapma riski de eşit derecede yüksek. Bu yılki araştırmamızın temel bulgularından biri, teknoloji liderlerinin değişim hızına ayak uydurmakta zorlandıklarını hissetmeleri oldu. Bu geri kalma duygusuyla başa çıkmaya çalışan kuruluşlar, bazen aceleci kararlar alabiliyor. Ancak bu durum hem riskli hem de maliyetli olabilecek yanlış yatırımlara yol açarak, birçok köklü kuruluşun zaten mücadele ettiği teknik borç yükünü artırabilir. Başarılı bir dijital dönüşüm için kuruluşların trendlerin gölgesinde değil, verinin ışığında ilerlemeleri gerekiyor. Biz de KPMG olarak, teknolojik dönüşümü strateji ve ölçülebilir sonuçlarla destekleyerek iş ortaklarımıza bu yolculukta yardımcı oluyoruz ve teknolojiyi takip eden değil, teknolojiyle fark yaratan liderler ortaya çıkarıyoruz.” dedi
Başarılı dijital dönüşümün formülü
Araştırmada başarılı dijital dönüşüm için kuruluşlara yedi ana başlıkta önemli tavsiyelerde de bulunuluyor:
Geride kalma korkusunu yenin: İlerlemenin ve rakiplerinizi geride bırakma isteğinin sağlıklı olduğu doğru. Ancak bu istek, kararlarınızı saptırmamalıdır. Sürüyü körü körüne takip etmek yerine, organizasyonunuzun stratejik hedefleri doğrultusunda kararlar alın ve doğru yolu gösteren somut birincil kanıtlara odaklanın.
Değeri tanımlamak ve sunmakta ampirik bir yaklaşım benimseyin: Başarıyı net bir şekilde tanımlayan ve somut ölçütlere dönüştüren paydaşları hizalayın. Performans yönetimine “her zaman açık” bir yaklaşım benimseyin ve iç ve dış değişikliklere göre ölçümleri sürekli izleyip ayarlayın. Bu adımlar, kuruluşun güvenle kararlar almasına ve vaat edilen değeri sunmasına yardımcı olacaktır.
Teknik borcu azaltın: Yapılandırılmış teknik borç yönetimini benimseyin. Teknoloji ortamını kontrol altına almak ve rasyonelleştirmek için net iyileştirme planları ve sağlam mimari ilkeleri oluşturun.
İş birliğinin gücünden yararlanın: Yenilik, yeni teknolojiyle sınırlı değildir. Seçtiğiniz iş ortaklarıyla iş birliği yapmanın, ortak yatırım yapmanın ve riski paylaşmanın yeni yollarını keşfedin. En son teknolojiye ve dünya çapındaki yaratıcı fikirlere erişim sağlamak için bağlantılarınızı kullanın.
Güven ve güvenliği önceliklendirin: Çözümlerin tasarım itibarıyla güvenli olmasını sağlayın ve en başından itibaren güven ve güvenliği önceliklendirin. Yapay zekâ ve yeni teknolojileri sorumlu ve etik bir şekilde tasarlayın, inşa edin ve kullanın. Böylece organizasyonunuz, değer yaratımını güvenle hızlandırabilir.
Güçlü bir veri altyapısı kurun: Veriyi daha etkili bir şekilde kullanmayı desteklemek için verilerin güvenilir, alakalı ve uygun şekilde kullanılmasını sağlayan; insanları, süreçleri ve politikaları birleştiren sağlam bir veri yönetim çerçevesi oluşturun. Kuruluş genelinde, hızlı ve bilinçli karar almayı destekleyecek bir anlayış geliştirin.
Bilgi paylaşımıyla yapay zekâ yetkinliklerini geliştirin: Ekibinizin yapay zekâ konusundaki bilgi düzeyini ve algısını değerlendirin. Bu verilerden yararlanarak bilgi boşluklarını kapatmak, sürekli öğrenim kültürünü desteklemek ve departmanlar arası iş birliğini teşvik etmenin en etkili yolunu belirleyin.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
KPMG analizi: Her 10 şirketten 9’u teknolojiyle kâr sağlıyor
KPMG tarafından yapılan kapsamlı araştırmaya göre, dijital dönüşüm yatırımları yapan şirketlerin %87’si, bu sayede kârlılıklarını artırmayı başardı.
KPMG'nin Türkiye de dahil 26 ülkede gerçekleştirdiği 2024 Küresel Teknoloji Araştırması'na göre, kuruluşların ortalama yüzde 87'si son 24 ay içinde teknolojiyi kullanarak kârlarını artırmayı başardı. Buna karşın araştırma kuruluşlarda fırsatları kaçırma korkusunun (FOMO) güçlü bir şekilde arttığını da ortaya koyuyor. Liderlerin yüzde 78'i değişimin hızına ayak uydurmakta zorlandıklarından endişe ederken yüzde 80'i üst yönetimin riskten kaçınma eğilimi nedeniyle rakiplerinden geri kaldıklarını düşünüyor.
Öte yandan kuruluşların yatırım öncelikleri arasında yüzde 86 ile XaaS (hizmet olarak her şey) ilk sırada yer alırken kuruluşların yüzde 74'ü, önümüzdeki 12 ay içinde mevcut teknolojilerini iyileştirmek yerine yeni teknolojiye yatırım yapmayı planladıklarını belirtiyor.
KPMG'nin kuruluşların dijital dönüşüm yatırımlarını nasıl optimize ettiklerini, stratejik teknoloji yatırımlarının etkilerini ve veri odaklı karar alma süreçlerini mercek altına aldığı 2024 Küresel Teknoloji Araştırması'nın sonuçları yayımlandı. Türkiye de dahil 26 ülkeden 2 bin 450 teknoloji liderinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırma, son bir yılda hızla ivme kazanan inovasyonun, kuruluşlarda fırsatları kaçırma korkusunu (FOMO) güçlü bir şekilde körüklediğini gösteriyor. Öyle ki araştırmaya katılan liderlerin yüzde 78'i değişimin hızına ayak uydurmakta zorlandıklarından endişe ederken yüzde 80'i üst yönetimin riskten kaçınma eğilimi nedeniyle kuruluşlarının yeni teknolojileri benimseme konusunda rakiplerinden daha yavaş kaldığını belirtiyor.
2024 yılına ait sonuçlar 2023 ile karşılaştırıldığında, teknoloji uygulama olgunluğu genel olarak iyileşmiş durumda ve en büyük artış veri & analitik ve XaaS (hizmet olarak her şey) alanlarında görülüyor. Bu yıl kuruluşların çoğu XaaS stratejilerinde ilerlemeye proaktif olarak devam ediyor. Önümüzdeki yıl için yatırım öncelikleri arasında, yüzde 86 oranında tercih edilen XaaS yer alıyor; kuruluşlar, bulut bilişimin sağladığı çeviklik ve maliyet avantajlarına odaklanıyor. Diğer öncelikler arasında siber güvenlik (yüzde 68), yapay zekâ/otomasyon (yüzde 65) ve uç bilişim (yüzde 61) bulunuyor. Bu yatırım iştahı, birçok kuruluşun teknolojiyi iş stratejilerinin merkezine koyduğunu gösteriyor.
Kuruluşlar teknolojiyi kullanarak kârlarını artırıyor
Birçok kuruluş için teknoloji adaptasyonu olumlu sonuçlar doğuruyor. Katılımcıların yüzde 72'si, dijital dönüşümle ilgili karar alma süreçlerinin genellikle iş değeri yaratan sonuçlar doğurduğunu belirtiyor. Hatta, katılımcıların yüzde 69'u teknoloji yatırımlarından elde ettikleri değerden genel olarak memnun. Tüm teknoloji kategorilerinde, kuruluşların ortalama yüzde 87'si son 24 ay içinde teknolojiyi kullanarak kârlarını artırmayı başardı. 2023 ve 2024'te yapılan araştırmalarda, bu sistemlerin şirket kârlılığı üzerinde olumlu etkisi olduğunu belirten yöneticilerin oranında, yıllık bazda yüzde 25 artış görüldü.
Teknoloji yatırımları stratejik olarak değerlendiriliyor
Kuruluşların yüzde 74'ü, önümüzdeki 12 ay içinde mevcut teknolojilerini iyileştirmek yerine yeni teknolojiye yatırım yapmayı planladıklarını belirtiyor. Teknoloji yatırım portföylerini stratejik olarak değerlendiren ve bu yatırımların uzun vadeli hedefleriyle uyumlu olmasını sağlayan, yüksek performanslı kuruluşların oranı yüzde 53 iken teknoloji girişimlerinin daha geniş bir amaca hizmet etmesini isteyen yöneticilerin oranı yüzde 70 seviyesinde. Teknoloji tercihlerini etkileyen faktörlerdeki dinamikler de değişti. 2024'te rakipleri takip etmek hâlâ önemli bir karar faktörü olsa da üçüncü taraf danışmanlığı (yüzde 89) ve şirket içi geliştirmeler/POC (yüzde 83) rakip takibinin önüne geçti. Bu durum, kuruluşların yeni teknolojiyi pazara daha hızlı sunarak rakiplerinin önüne geçme isteğini yansıtıyor.
Yapay zekâ “kara kutusu” iş gücünde kaygı yaratıyor
Olumlu bir gelişme olarak, katılımcıların yüzde 74'ü yapay zekânın bilgi çalışanlarının verimliliğini artırarak kuruluşlarının genel performansını iyileştirdiğini belirtiyor. Ayrıca, katılımcıların 10'da 8'inden fazlası otomasyonun bilgi çalışanlarının odak noktasını daha yaratıcı rollere kaydırmasını bekliyor ve yapay zekânın bilginin geleceğini yeniden tanımlayacağı öngörülüyor. Ancak, yapay zekâ aynı zamanda iş gücünde kaygıya da neden oluyor. Kuruluşların yüzde 78'inden fazlası, birçok kullanıcının yapay zekayı bir “kara kutu” olarak görmesinden endişe duyuyor. Neredeyse aynı oranda katılımcı (yüzde 77), yapay zekânın mevcut operasyonel yapılara zorluklar çıkaracağını ve bunun iş kaybına ve etik kaygılara yol açabileceğini düşünüyor.
“Kuruluşlar trendlerin gölgesinde değil, verinin ışığında ilerlemeli”
Konuyla ilgili değerlendirmede bulunan KPMG Türkiye İnovasyon ve Teknoloji Danışmanlığı Lideri, Şirket Ortağı Gökhan Mataracı, “Teknolojik inovasyonun hızı tartışılmaz bir gerçek. İnovasyon yarışında geri kalma korkusuyla birleştiğinde, bir zamanlar bilim kurgu gibi görünen fikirler hızla gerçeğe dönüşüyor. Üretken yapay zekâdan kuantum bilişime kadar uzanan bu gelişmelerin potansiyel faydaları büyük, ancak maliyetli hatalar yapma riski de eşit derecede yüksek. Bu yılki araştırmamızın temel bulgularından biri, teknoloji liderlerinin değişim hızına ayak uydurmakta zorlandıklarını hissetmeleri oldu. Bu geri kalma duygusuyla başa çıkmaya çalışan kuruluşlar, bazen aceleci kararlar alabiliyor. Ancak bu durum hem riskli hem de maliyetli olabilecek yanlış yatırımlara yol açarak, birçok köklü kuruluşun zaten mücadele ettiği teknik borç yükünü artırabilir. Başarılı bir dijital dönüşüm için kuruluşların trendlerin gölgesinde değil, verinin ışığında ilerlemeleri gerekiyor. Biz de KPMG olarak, teknolojik dönüşümü strateji ve ölçülebilir sonuçlarla destekleyerek iş ortaklarımıza bu yolculukta yardımcı oluyoruz ve teknolojiyi takip eden değil, teknolojiyle fark yaratan liderler ortaya çıkarıyoruz.” dedi
Başarılı dijital dönüşümün formülü
Araştırmada başarılı dijital dönüşüm için kuruluşlara yedi ana başlıkta önemli tavsiyelerde de bulunuluyor:
Geride kalma korkusunu yenin: İlerlemenin ve rakiplerinizi geride bırakma isteğinin sağlıklı olduğu doğru. Ancak bu istek, kararlarınızı saptırmamalıdır. Sürüyü körü körüne takip etmek yerine, organizasyonunuzun stratejik hedefleri doğrultusunda kararlar alın ve doğru yolu gösteren somut birincil kanıtlara odaklanın.
Değeri tanımlamak ve sunmakta ampirik bir yaklaşım benimseyin: Başarıyı net bir şekilde tanımlayan ve somut ölçütlere dönüştüren paydaşları hizalayın. Performans yönetimine “her zaman açık” bir yaklaşım benimseyin ve iç ve dış değişikliklere göre ölçümleri sürekli izleyip ayarlayın. Bu adımlar, kuruluşun güvenle kararlar almasına ve vaat edilen değeri sunmasına yardımcı olacaktır.
Teknik borcu azaltın: Yapılandırılmış teknik borç yönetimini benimseyin. Teknoloji ortamını kontrol altına almak ve rasyonelleştirmek için net iyileştirme planları ve sağlam mimari ilkeleri oluşturun.
İş birliğinin gücünden yararlanın: Yenilik, yeni teknolojiyle sınırlı değildir. Seçtiğiniz iş ortaklarıyla iş birliği yapmanın, ortak yatırım yapmanın ve riski paylaşmanın yeni yollarını keşfedin. En son teknolojiye ve dünya çapındaki yaratıcı fikirlere erişim sağlamak için bağlantılarınızı kullanın.
Güven ve güvenliği önceliklendirin: Çözümlerin tasarım itibarıyla güvenli olmasını sağlayın ve en başından itibaren güven ve güvenliği önceliklendirin. Yapay zekâ ve yeni teknolojileri sorumlu ve etik bir şekilde tasarlayın, inşa edin ve kullanın. Böylece organizasyonunuz, değer yaratımını güvenle hızlandırabilir.
Güçlü bir veri altyapısı kurun: Veriyi daha etkili bir şekilde kullanmayı desteklemek için verilerin güvenilir, alakalı ve uygun şekilde kullanılmasını sağlayan; insanları, süreçleri ve politikaları birleştiren sağlam bir veri yönetim çerçevesi oluşturun. Kuruluş genelinde, hızlı ve bilinçli karar almayı destekleyecek bir anlayış geliştirin.
Bilgi paylaşımıyla yapay zekâ yetkinliklerini geliştirin: Ekibinizin yapay zekâ konusundaki bilgi düzeyini ve algısını değerlendirin. Bu verilerden yararlanarak bilgi boşluklarını kapatmak, sürekli öğrenim kültürünü desteklemek ve departmanlar arası iş birliğini teşvik etmenin en etkili yolunu belirleyin.
Haftanın popüler haberleri
TGS Yönetim Kurulu Başkanlığına Burak Tanrıverdi seçildi
TGS Dış Ticaret şirketi Olağan Genel Kurulda gerçekleştirdiği görev dağılımını duyurdu.
Vestel'den işten çıkarmalar, aktif satışı ve global pazarlar açıklaması
Vestel, şirket hakkında birkaç gündür gazetelerde yayınlanan haber ve söylentilere dair kurumsal açıklamalarda bulundu.
Alaattin Dökmen'e Aselsan'da üst düzey görev
Aselsan'da UGES Başkanlığına Ulaşım ve Enerji Sistemleri Program Direktörü Alaattin Dökmen atandı.
Agross ilk mağazasını İstanbul'da açıyor
Agrotech'in bağlı ortaklığı Agross ilk mağazasını 24 Mayıs 2025'te Adnan Kahveci Mahallesi, Çalışlar Caddesi Numara 24, Beylikdüzünde hizmete açacağını duyurdu.
Tarihi İpek Yolunda Türkiye avantajlı
Xi'an kentinde düzenlenen İpek Yolu oturumunda Türkiye'nin bulunduğu konum itibariyle rota avantajları katılımcılara duyuruldu.
Bakanlıktan Bank of America, BNP Paribas, HSBC ve Morgan Stanley'e yetki
Hazine ve Maliye Bakanlığı tahvil ihracı için 4 finans kuruluşuna yetki verdi.
Thomas J. Barrack, Trump'ın Suriye özel temsilcisi oldu
ABD’nin Ankara Büyükelçisi olarak görev yapan Thomas Barrack, aynı zamanda Suriye Özel Temsilcisi görevine getirildi.
KPMG analizi: Her 10 şirketten 9’u teknolojiyle kâr sağlıyor
KPMG tarafından yapılan kapsamlı araştırmaya göre, dijital dönüşüm yatırımları yapan şirketlerin %87’si, bu sayede kârlılıklarını artırmayı başardı.
Muharrem Yılmaz yarım asırlık Sütaş hikayesini anlattı
Sütaş Yönetim Kurulu Başkanı Muharrem Yılmaz, markanın 50 yıllık yolculuğunu anlattı.
HR Summıt'te sahnede başrolde insan, kuliste yapay zeka vardı
HR Summit’25, bu yıl “AIMeetsHR” temasıyla ikinci kez insan kaynakları profesyonellerini bir araya getirdi.
Sosyal Etki Zirvesi, 29 Mayıs 2025'de İş Sanat'ta
Sosyal Etki Zirvesi, “Eşitlik, Önceliğimizdir, Eşitlik; Önyargıları Kırmakla Başlar!” mottosuyla 29 Mayıs 2025'te İş Sanat, Levent İstanbul’da gerçekleşecek.
TD SYNNEX, şirketlere özel “Dijital Checkup” hizmeti veriyor
TD SYNNEX, “Dijital Checkup” hizmeti ile her şirkete özel dijitalleşme haritası çiziyor.
Furkan Ağırbaş, Rubikpara’nın mutlu işyeri olmasının sırrını anlattı
Furkan Ağırbaş “Mutlu çalışanların sürdürülebilir başarının anahtarı olduğuna inanıyor ve her günümüzü daha iyi bir işyeri inşa etme hedefiyle yaşıyoruz" diyor.
OutdoorFest 30 Ağustos'ta Bursa’dan start alıyor
30 Ağustos-6 Eylül tarihleri arasında 15.si gerçekleşecek TransAnatolia Rally Raid, OutdoorFest ile start alıyor.
Mina Nejadamin, Roche Türkiye'ye katıldı
Roche Türkiye Klinik Operasyonlar Türkiye Ülke Lideri Mina Nejadamin oldu.
Kayapa KSİAD Başkanlığına Ali Güler seçildi
Kayapa Sanayici İş Adamları Derneği’nin (KSİAD) 14. Olağan Genel Kurulu yapıldı. Tek listeyle gerçekleşen genel kurulda, 2025-2027 dönemi için Ali Güler başkan seçildi.
Jan Ptacek, Renault Türkiye'de yeni göreve gelecek
Renault Grup Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Jan Ptacek, Renault Hafif Ticari Araçlar Başkan Yardımcılığı görevine getirilecek.
Deepshikha Kiyawat, Gilead Türkiye Genel Müdürü oldu
Gilead Sciences, Türkiye organizasyonunun yeni genel müdürü olarak Deepshikha Kiyawat'ı görevlendirdi.
Siirt bıttım sabunu coğrafi işaretle tescillendi
Siirt bıttım sabunu, Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından coğrafi işaretle tescillendi.
Edip Behar: As Plastik çevreci ve yenilikçi ambalaj çözümleri sunuyor
As Plastik, çevreci ve yenilikçi ambalaj çözümleriyle e-ticaretin büyümesine güvenlik ve sürdürülebilirlik katıyor.
Upcycle İstanbul'da dönüşümün öncüsü gençler oldu
Festival kapsamında hazırlanan sergi 25 Mayıs'a kadar Müze Gazhane C Galeri'de ziyaretçilerini bekliyor.
Kuşkonmazda 40 bin tonluk potansiyel hedefleniyor
Sparga1, Türkiye’de kuşkonmaz üretimindeki 40 bin tonluk yıllık potansiyeli hedefleyerek, üretim alanını orta vadede 4.000 dönüme ulaştırmayı planlıyor.
SEGM, sürdürülebilirliği kolektif eyleme taşıyor
SEGM’in ev sahipliğinde düzenlenen “Ortak Miras Ortak Gelecek” buluşmaları, sürdürülebilirlikte ortak sorumluluğu ve çözüm odaklı iş birliklerini öne çıkarıyor.
Tadolya'nın yenilenen logo ve marka kimliği
Tadolya, yenilenen logo ve marka kimliğiyle hem dijital hem fiziksel tüm alanlarda kurumsal dönüşüm sürecini başlatarak geleceğe güçlü bir adım atıyor.
Araç takip sistemi Arvento 20 yaşında
Arvento, kuruluşunun 20. yılını, 17. İş Ortakları Toplantısı kapsamında Yunan Adaları’na uzanan özel bir cruise seyahatiyle kutladı.
İsrail'in Filistin'e yönelik alçak saldırıları durmuyor
İsrail'in Gazze Şeridi'ne düzenlediği saldırılarda son 24 saatte 87 kişi hayatını kaybetti.
Can Yayın Holding Başkanlığına Kenan Tekdağ seçildi
Eski adı Ciner Yayın Holding olan Can Yayın Holding'in Yönetim Kurulu üyeleri belirlendi. Yapılan görev dağılımında Kenan Tekdağ Yönetim Kurulu Başkanı olarak seçildi.
Ciner Yayın Holding'in adı Can Yayın Holding oldu
Ciner Yayın Holding'in hisselerinin Can Grubu'na devir süreci tamamlandı.
Çamsan, Kastamonu Entegre ve Kronospan'a rekabet soruşturması
Rekabet Kurulu, MDF ve yonga levha sektöründeki bazı firmaların hammadde tedarikinde danışıklı hareket ederek rekabeti kısıtladığı şüphesiyle harekete geçti.
TİM Başkanı Gültepe'den ihracatta başarı reçetesi
Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mustafa Gültepe, ihracatta başarı için bir dizi önerilerde bulundu.
Su ürünlerinde levrek, çipura ve Türk somonu ihracatı sırtladı
Sektörün 5 yılda 1 milyar doları aşan ihracat artışını Türk somonu domine etti. Levrek ihracatımız 331 milyon dolardan 570 milyon dolara, çipura ihracatımız 286 milyon dolardan 508 milyon dolara çıktı.
Muğla’nın ihracatının ithalatını karşılama oranı yüzde 326 oldu
Bedri Girit“Muğla her 100 dolarlık ithalata karşılık 326 milyon dolar ihracat yapmış. Muğlalı ihracatçılarımızı kutluyoruz." dedi.
Aflatoksinli incir enerjiye dönüştü, İspanya’dan ödül geldi
İhracatçılar aflatoksinli inciri enerjiye dönüştürdü, İspanya’da Uluslararası Sürdürülebilirlik ödülü aldı.
Mehmet Cem Engin, Doğuş GYO'dan istifa etti
Doğuş GYO şirketi, Kurumsal İletişim ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapmakta olan Mehmet Cem Engin'in istifa ettiğini duyurdu.
Odine şirketinin Olağan Genel Kurulu 11 Haziran 2025'te
Odine Solutions Teknoloji şirketi, olağan genel kurul toplantısını 11 Haziran 2025 tarihinde yapacağını duyurdu.
Paperworld Middle East 2025 Fuarı 11 Kasım'da başlıyor
Kağıt, kırtasiye ve ofis malzemeleri sektör profesyonelleri 11-13 Kasım 2025 tarihlerinde 2025 Fuarı'nda bir araya geliyor.
Medikal sektörüne 22 yılda 945 milyar liralık destek sağlandı
Son 22 yılda 3.583 medikal yatırım teşvikle desteklendi. 945 milyar TL’lik yatırım harekete geçti, sağlıkta teknoloji odaklı 23 projeye destek verildi.
Hakan Fidan: O gün, dünya barışı için önemli bir gündü
Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, yaptığı yazılı açıklamasında Rusya ve Ukrayna görüşmelerinde önemli aşamalar katedildiğini duyurdu.
İTO Tedarikçi Günlerine Eaton Türkiye konuk oldu
İTO Tedarikçi Günleri etkinliğine bu kez Eaton Türkiye konuk oldu.
Dizi, film, içerik, TV'ciler! NEM Dubrovnik başvuruları başladı
İTO, dizi, film, içerik, TV ve yapım sektörünün önemli buluşma etkinliklerinden biri olan NEM Dubrovnik 2025’e Türkiye Katılım Organizasyonu düzenliyor.