Su ürünlerinde levrek, çipura ve Türk somonu ihracatı sırtladı
Su ürünlerinde levrek, çipura ve Türk somonu ihracatı sırtladı
Sektörün 5 yılda 1 milyar doları aşan ihracat artışını Türk somonu domine etti. Levrek ihracatımız 331 milyon dolardan 570 milyon dolara, çipura ihracatımız 286 milyon dolardan 508 milyon dolara çıktı.
Haber Giriş Tarihi: 20.05.2025 14:22
Haber Güncellenme Tarihi: 20.05.2025 14:24
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Türkiye’de ihracatın yıldızlarından su ürünleri sektörü, son 5 yılda ihracatını ikiye katlayarak 1 milyar 10 milyon dolardan 2 milyar 20 milyon dolara taşıdı.
Son 5 yılda Türkiye’nin ihracatıysa yüzde 58’lik artışla 166 milyar dolardan 262 milyar dolara yükseldi. Su ürünleri sektörü, Türkiye’nin ihracat artış hızını ikiye katladı.
Türkiye’de 2002 yılında 1.245 olan su ürünleri yetiştiricilik tesisi sayısı 2024 yılı sonunda yüzde 94’lük artışla 2.427’ye yükseldi. Bu artış üretime de yansıdı. 2002 yılında 50 bin ton olan yetiştiricilik kapasitesi, 2024 yılı sonunda 850 bin tona ulaştı.
Üretimdeki artış ihracattaki sıçramayı beraberinde getirdi. Dünya’nın en ünlü restoranlarında Türk su ürünleriyle hazırlanan menülerin en çok tercih edelenler arasında yer aldığını paylaşan Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, Türk su ürünlerinin dünyanın her tarafında büyük beğeniyle tüketildiğini dile getirdi.
Levrek, çipura ve Türk somonu ihracatı sırtladı
Türk su ürünleri sektörünün AR-GE çalışmalarına da ağırlık verdiğini vurgulayan Kızıltan, “Türk su ürünleri sektörü son yıllarda Türk somonu türünde önemli yol kat etti. 2019 yılında 29 milyon dolar olan ihracatımız 2024 yılı sonunda 498 milyon dolara ulaştı. Sektörün 5 yılda 1 milyar doları aşan ihracat artışını Türk somonu domine etti. Levrek ihracatımız 331 milyon dolardan 570 milyon dolara, çipura ihracatımız 286 milyon dolardan 508 milyon dolara çıktı. İhracatımızdaki artışı bu üç türümüz sırtladı” şeklinde konuştu.
Türk su ürünleri sektörünün Pazar çeşitliliğine de temas eden Kızıltan şöyle devam etti. “100’den fazla ülkeye taze, dondurulmuş, fileto, tam, füme olarak su ürünlerimizi talep edilen şekilde gönderiyoruz. İhracat faaliyetlerimiz, Batı ve Doğu Avrupa’dan Kuzey Afrika’ya, Orta Doğu’dan Körfez ülkelerine, Uzak Doğu’dan Güneydoğu Asya’ya, Kuzey ve Güney Amerika’dan Orta Asya’ya, Kafkasya’dan Balkanlar’a, Sahra Altı Afrika’dan İskandinavya’ya ve hatta Okyanusya’ya kadar geniş bir coğrafyayı kapsıyor. Bu geniş ihracat ağı, uluslararası pazarlarda güçlü bir varlık göstermenin ve küresel ölçekte sürdürülebilir ticari ilişkiler kurmanın somut bir göstergesidir.”
Türk su ürünleri sektöründe sürdürülebilir yetiştiriciliğin hızla arttığını, ileri teknolojiye dayalı akuakültür tesislerinin yaygınlaştığını aktaran Başkan Kızıltan, “2002’de 50 bin olan tesis kapasitemiz, 2024 itibarıyla 850 bine ulaşmış durumda ve bu rakamın daha da artacağına inanıyoruz. Ar-Ge yatırımları sayesinde daha verimli ve çevre dostu yöntemler yaygınlaşıyor. Özellikle deniz kirliliğini azaltmaya yönelik çalışmalar, uzun vadede sektörümüzü daha sürdürülebilir hale getirecek. Son yıllarda yapılan yatırımlar ve modernizasyon çalışmalarının etkisiyle, Türkiye'nin balıkçılık filosu oldukça gelişmiş bir seviyeye ulaşmıştır. Filomuzda, geleneksel kıyı balıkçılığı yapan teknelerden, açık deniz avcılığına uygun büyük ölçekli gemilere kadar geniş bir yelpazede araçlar bulunmaktadır. Özellikle büyük ölçekli gemiler, gelişmiş teknolojilerle donatılmış olup balıkçılığı daha verimli ve sürdürülebilir hale getirmektedir” ifadelerini kullandı.
Üretime yatırım yaparken, kaliteyi artırmaya yönelik yatırımları da eşgüdümlü bir şekilde hayata geçirdikleri bilgisini veren Kızıltan sözlerini şöyle tamamladı: “Türk balıkçılığı, sahip olduğu uluslararası geçerliliğe sahip kalite ve sürdürülebilirlik sertifikalarıyla dünya pazarlarında güçlü bir konuma sahiptir. ISO 9001 ve ISO 22000 gibi kalite ve gıda güvenliği standartlarından, çevre duyarlılığı ve izlenebilirliği belgeleyen GLOBALG.A.P., ASC, BAP, BRCGS, IFS gibi küresel sertifikalara kadar geniş bir yelpazeye sahip olan sektör; üretim süreçlerinden sosyal sorumluluk ve çevresel sürdürülebilirliğe kadar her alanda yüksek standartları kararlılıkla uygulamaktadır. Ayrıca, çevre dostu ve sorumlu deniz ürünlerini teşvik eden Friend of the Sea (FOS) sertifikası ile İslami hassasiyetlere uygun üretim süreçlerini belgeleyen Helal Sertifikası da Türk balıkçılığının çeşitliliğe duyarlı yaklaşımını göstermektedir. Bu güçlü sertifikasyon altyapısı sayesinde Türk su ürünleri, global pazarda yalnızca kaliteli değil; aynı zamanda güvenilir, izlenebilir ve doğaya saygılı bir üretimin temsilcisi olarak öne çıkmaktadır. Orta Doğu pazarında yapılan tüketici araştırmaları, Türk su ürünlerinin büyük oranda tazelik ve lezzet memnuniyeti sağladığını ortaya koymaktadır. Hızlı lojistik ağı, esnek üretim kapasitesi ve yüksek kalite standartlarıyla Türk su ürünleri sektörü, dünya çapında güvenilir bir tedarikçi ve stratejik ticaret partneri olarak konumunu güçlendirmeye devam etmektedir.”
İhracatta ilk üç ülke Rusya, İtalya ve Hollanda
Türk su ürünleri sektörünün en fazla ihracat yaptığı ülkelere bakıldığında Rusya Federasyonu 435 milyon dolarlık taleple ilk sırada yer aldı. İtalya, 239 milyon dolarlık Türk su ürünleri ithalatıyla zirve ortağı olurken, zirvenin üçüncü basamağında 170 milyon dolarla Hollanda yer buldu.
Türkiye, en büyük dördüncü ihraç pazarı Yunanistan’a 164 milyon dolarlık su ürünleri ihraç ederken, beşinci sıradali ülke 159 milyon dolarlık taleple İngiltere oldu. Orkinos balığı ihracatında açık ara birinci ülke olan Japonya’ya 2024 yılında 115 milyon dolarlık su ürünleri ihraç edildi. Türk su ürünleri sektörünün hava kargoyla büyük başarılara imza attığı Amerika Birleşik Devletleri’ne yapılan su ürünleri ihracatı 93 milyon dolara ulaştı. Türkiye’nin geleneksel ihraç pazarı Almanya’ya 76 milyon dolarlık su ürünleri ihraç edilirken, İspanya 63 milyon dolarlık ihracatla dokuzuncu sıraya adını yazdırdı. Güney Kore 40 milyon dolarlık Türk su ürünleri talebiyle 10. ülke olarak listede yerini aldı. İlk 10 ülkeye yapılan ihracat 1 milyar 592 milyon dolara ulaştı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Su ürünlerinde levrek, çipura ve Türk somonu ihracatı sırtladı
Sektörün 5 yılda 1 milyar doları aşan ihracat artışını Türk somonu domine etti. Levrek ihracatımız 331 milyon dolardan 570 milyon dolara, çipura ihracatımız 286 milyon dolardan 508 milyon dolara çıktı.
Türkiye’de ihracatın yıldızlarından su ürünleri sektörü, son 5 yılda ihracatını ikiye katlayarak 1 milyar 10 milyon dolardan 2 milyar 20 milyon dolara taşıdı.
Son 5 yılda Türkiye’nin ihracatıysa yüzde 58’lik artışla 166 milyar dolardan 262 milyar dolara yükseldi. Su ürünleri sektörü, Türkiye’nin ihracat artış hızını ikiye katladı.
Türkiye’de 2002 yılında 1.245 olan su ürünleri yetiştiricilik tesisi sayısı 2024 yılı sonunda yüzde 94’lük artışla 2.427’ye yükseldi. Bu artış üretime de yansıdı. 2002 yılında 50 bin ton olan yetiştiricilik kapasitesi, 2024 yılı sonunda 850 bin tona ulaştı.
Üretimdeki artış ihracattaki sıçramayı beraberinde getirdi. Dünya’nın en ünlü restoranlarında Türk su ürünleriyle hazırlanan menülerin en çok tercih edelenler arasında yer aldığını paylaşan Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, Türk su ürünlerinin dünyanın her tarafında büyük beğeniyle tüketildiğini dile getirdi.
Levrek, çipura ve Türk somonu ihracatı sırtladı
Türk su ürünleri sektörünün AR-GE çalışmalarına da ağırlık verdiğini vurgulayan Kızıltan, “Türk su ürünleri sektörü son yıllarda Türk somonu türünde önemli yol kat etti. 2019 yılında 29 milyon dolar olan ihracatımız 2024 yılı sonunda 498 milyon dolara ulaştı. Sektörün 5 yılda 1 milyar doları aşan ihracat artışını Türk somonu domine etti. Levrek ihracatımız 331 milyon dolardan 570 milyon dolara, çipura ihracatımız 286 milyon dolardan 508 milyon dolara çıktı. İhracatımızdaki artışı bu üç türümüz sırtladı” şeklinde konuştu.
Türk su ürünleri sektörünün Pazar çeşitliliğine de temas eden Kızıltan şöyle devam etti. “100’den fazla ülkeye taze, dondurulmuş, fileto, tam, füme olarak su ürünlerimizi talep edilen şekilde gönderiyoruz. İhracat faaliyetlerimiz, Batı ve Doğu Avrupa’dan Kuzey Afrika’ya, Orta Doğu’dan Körfez ülkelerine, Uzak Doğu’dan Güneydoğu Asya’ya, Kuzey ve Güney Amerika’dan Orta Asya’ya, Kafkasya’dan Balkanlar’a, Sahra Altı Afrika’dan İskandinavya’ya ve hatta Okyanusya’ya kadar geniş bir coğrafyayı kapsıyor. Bu geniş ihracat ağı, uluslararası pazarlarda güçlü bir varlık göstermenin ve küresel ölçekte sürdürülebilir ticari ilişkiler kurmanın somut bir göstergesidir.”
Türk su ürünleri sektöründe sürdürülebilir yetiştiriciliğin hızla arttığını, ileri teknolojiye dayalı akuakültür tesislerinin yaygınlaştığını aktaran Başkan Kızıltan, “2002’de 50 bin olan tesis kapasitemiz, 2024 itibarıyla 850 bine ulaşmış durumda ve bu rakamın daha da artacağına inanıyoruz. Ar-Ge yatırımları sayesinde daha verimli ve çevre dostu yöntemler yaygınlaşıyor. Özellikle deniz kirliliğini azaltmaya yönelik çalışmalar, uzun vadede sektörümüzü daha sürdürülebilir hale getirecek. Son yıllarda yapılan yatırımlar ve modernizasyon çalışmalarının etkisiyle, Türkiye'nin balıkçılık filosu oldukça gelişmiş bir seviyeye ulaşmıştır. Filomuzda, geleneksel kıyı balıkçılığı yapan teknelerden, açık deniz avcılığına uygun büyük ölçekli gemilere kadar geniş bir yelpazede araçlar bulunmaktadır. Özellikle büyük ölçekli gemiler, gelişmiş teknolojilerle donatılmış olup balıkçılığı daha verimli ve sürdürülebilir hale getirmektedir” ifadelerini kullandı.
Üretime yatırım yaparken, kaliteyi artırmaya yönelik yatırımları da eşgüdümlü bir şekilde hayata geçirdikleri bilgisini veren Kızıltan sözlerini şöyle tamamladı: “Türk balıkçılığı, sahip olduğu uluslararası geçerliliğe sahip kalite ve sürdürülebilirlik sertifikalarıyla dünya pazarlarında güçlü bir konuma sahiptir. ISO 9001 ve ISO 22000 gibi kalite ve gıda güvenliği standartlarından, çevre duyarlılığı ve izlenebilirliği belgeleyen GLOBALG.A.P., ASC, BAP, BRCGS, IFS gibi küresel sertifikalara kadar geniş bir yelpazeye sahip olan sektör; üretim süreçlerinden sosyal sorumluluk ve çevresel sürdürülebilirliğe kadar her alanda yüksek standartları kararlılıkla uygulamaktadır. Ayrıca, çevre dostu ve sorumlu deniz ürünlerini teşvik eden Friend of the Sea (FOS) sertifikası ile İslami hassasiyetlere uygun üretim süreçlerini belgeleyen Helal Sertifikası da Türk balıkçılığının çeşitliliğe duyarlı yaklaşımını göstermektedir. Bu güçlü sertifikasyon altyapısı sayesinde Türk su ürünleri, global pazarda yalnızca kaliteli değil; aynı zamanda güvenilir, izlenebilir ve doğaya saygılı bir üretimin temsilcisi olarak öne çıkmaktadır. Orta Doğu pazarında yapılan tüketici araştırmaları, Türk su ürünlerinin büyük oranda tazelik ve lezzet memnuniyeti sağladığını ortaya koymaktadır. Hızlı lojistik ağı, esnek üretim kapasitesi ve yüksek kalite standartlarıyla Türk su ürünleri sektörü, dünya çapında güvenilir bir tedarikçi ve stratejik ticaret partneri olarak konumunu güçlendirmeye devam etmektedir.”
İhracatta ilk üç ülke Rusya, İtalya ve Hollanda
Türk su ürünleri sektörünün en fazla ihracat yaptığı ülkelere bakıldığında Rusya Federasyonu 435 milyon dolarlık taleple ilk sırada yer aldı. İtalya, 239 milyon dolarlık Türk su ürünleri ithalatıyla zirve ortağı olurken, zirvenin üçüncü basamağında 170 milyon dolarla Hollanda yer buldu.
Türkiye, en büyük dördüncü ihraç pazarı Yunanistan’a 164 milyon dolarlık su ürünleri ihraç ederken, beşinci sıradali ülke 159 milyon dolarlık taleple İngiltere oldu. Orkinos balığı ihracatında açık ara birinci ülke olan Japonya’ya 2024 yılında 115 milyon dolarlık su ürünleri ihraç edildi. Türk su ürünleri sektörünün hava kargoyla büyük başarılara imza attığı Amerika Birleşik Devletleri’ne yapılan su ürünleri ihracatı 93 milyon dolara ulaştı. Türkiye’nin geleneksel ihraç pazarı Almanya’ya 76 milyon dolarlık su ürünleri ihraç edilirken, İspanya 63 milyon dolarlık ihracatla dokuzuncu sıraya adını yazdırdı. Güney Kore 40 milyon dolarlık Türk su ürünleri talebiyle 10. ülke olarak listede yerini aldı. İlk 10 ülkeye yapılan ihracat 1 milyar 592 milyon dolara ulaştı.
Haftanın popüler haberleri
Mağaza ve dijital kanallar arasındaki sınırlar kalkıyor
TÜSİAD “Perakende Pazarının Geleceği ve Küresel Trendler” Raporunu tanıttı.
Dünya Borsaları İstanbul'da buluşuyor
Borsa İstanbul, 64. Dünya Borsalar Federasyonu Genel Kurulu ve Yıllık Toplantısına 21-23 Ekim 2025 tarihlerinde İstanbul’da ev sahipliği yapacak.
45 ilin ihracatı yılın ilk yarısında arttı
İlk 6 ayda 20 ilin ihracatı 1 milyar doların üzerine çıktı, 45 ilde ihracat artışı gerçekleşti.
LGS sınav sonuçları açıklandı
Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamında 15 Haziran'da yapılan merkezi sınavın sonuçları, "meb.gov.tr" adresinden öğrenilebilecek.
TEGV’li çocuklar DigiZoo’da dijital keşfe çıktı
Katılım Emeklilik DigiZoo’da TEGV’li çocuklar dijital keşfe çıktı.
Hindistanlı Vav’ın iletişim çalışmaları İnomist’e emanet
Hindistanlı biyoteknoloji devi Vav’ın iletişim çalışmaları İnomist’e emanet.
EWA programının 2025 isimleri belli oldu
Kadınların öncülüğündeki erken aşama tarım ve gıda girişimlerini desteklemek amacıyla yürütülen EWA Programı kapsamında yer alacak 15 girişim belirlendi.
Rusal, EcoVadis'ten aldığı puanı yükseltti
RUSAL, EcoVadis küresel tedarikçi sürdürülebilirlik puanlamasındaki güçlü konumunu güçlendirdi.
Anadolu Grubu’na Extel’den 7 Ödül
Extel Anketi’nde Anadolu Grubundan Burak Başarır En İyi CEO, Onur Çevikel En İyi CFO ödüllerine layık görüldü. Anadolu Grubu toplamda 7 ödül aldı.
Yapı Kredi'den BANKO hizmeti
Yeni nakit yönetimi ürünü Yapı Kredi BANKO hizmete sunuldu.
BDDK'dan Albayrak ve Adil Tasarruf Finansman şirketlerine izin
10 Temmuz 2025 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan BDDK Kararında Albayrak ve Adil Tasarruf Finansman şirketlerine faaliyet izni verildi.
Fahrettin Altun ve Burhanettin Duran'ın görevleri değişti
İletişim Başkanlığına Burhanettin Duran, Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurulu Başkanlığına Fahrettin Altun atandı.
Tofaş'ta 28 Temmuz ile 17 Ağustos arasında üretim yapılmayacak
Hakan Kavurmacı: Tofaş'tan yapılan açıklamada; izin kullanımı sürecinde üretim yapılmayacağı, nöbetçi personel ile sadece bakım ve revizyon çalışmaları olacağı duyuruldu.
Ostim Yatırım'da Yönetim Kurulu görev dağılımı yapıldı
Ostim Yatırım KAP'a yaptığı açıklamada Yönetim Kurulu görev dağılımı yaptığını duyurdu.
Samsung, Galaxy Z Flip7'yi tanıttı
Samsung Electronics, Galaxy Z serisinin yeni üyesi Flip7’yi tanıttı. Kompakt boyutu ve büyük yetenekleriyle Galaxy Z Flip7, katlanabilir telefon deneyimini yeniden tanımlıyor.
Hayat Finans, 1 milyon kullanıcıya ulaştı
Hayat Finans, 2. yılında 1 milyon kullanıcıya ulaştı.
Minik öğrenciler TEI'nin misafiri oldular
TEI, çalışanlarının çocuklarına yönelik düzenlediği “TEI Yaz Okulu”nu bu yıl da başarıyla tamamladı.
Denizli İhracatçılar Birliğinde eğitimler hız kesmeden devam ediyor
Denizli İhracatçılar Birliğinde Amazon Pazarlama Stratejileri Bilgilendirme Toplantısı yapıldı.
Yapay zeka temelli denetimler hayata geçecek
Ticaret Bakanı Ömer Bolat "Yapay zeka temelli proaktif denetim yaklaşımını hayata geçiriyoruz" dedi.
Rekabet Kurulundan Opet Petrolcülük'e 131,3 milyon lira ceza
Rekabet Kurulu, OPET'e "bayilik ilişkisini 5 yılın ötesine taşıyan kira stratejisi" dolayısıyla 131,3 milyon liralık idari para cezası uyguladı.
TCL’nin FreshIN 3.0 klimaları satışa çıktı
TCL’nin taze hava teknolojisine sahip FreshIN 3.0 klimaları satışa çıktı.
Türkiye yaş meyve sebzede iklim darbesine rağmen ihracatını korudu
Akdenizli ihracatçı Ferhat Gürüz, Türkiye'nin mayıs ayındaki yaş meyve sebze ihracatının 283,6 milyon dolar olarak gerçekleştiğini açıkladı.
Türk çikolata ihracatçıları 180 ülkeye mutluluk dağıttı
Öztürk: “Çikolatalı ürünler ihracatımız 2 milyar dolara koşuyor”
Kuru meyve sektöründe 12 ihracat şampiyonunun 11’i Egeli
Kuru meyve sektöründe ihracat şampiyonları listesine giren 12 firmanın 11 tanesi Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği üyesi firmalardan oluştu.
Nvidia'nın piyasa değeri 4 trilyon dolara ulaştı
ABD'li çip şirketi Nvidia, piyasa değeri 4 trilyon dolara ulaşan ilk şirket oldu.
Sıcaklara dikkat!
Hava sıcaklığının mevsim normalleri üzerinde seyrettiği birçok kentte halk, serinlemek için park ve gölgelik alanlar ile plajları tercih etti.
T-Soft müşterileri Lidio'nun ödeme deneyimiyle tanışıyor
T-Soft müşterileri Lidio'nun uçtan uca pürüzsüz ödeme deneyimiyle tanışıyor.
Sipay ve Payten’den iş birliği
Sipay ve Payten’den fintek ekosisteminde güçlü iş birliği
AstraZeneca, Azerbaycan'da faaliyetlerine yeniden başlıyor
AstraZeneca Türkiye, Zeytun Pharmaceuticals ile yaptığı stratejik ortaklık kapsamında Azerbaycan'daki faaliyetlerine başlayacağını duyurdu.
Simpra'nın COO'su Mehmet Emin Çangal oldu
Protel grup şirketlerinden Simpra'nın Operasyon Üst Yöneticisi (COO) görevine, Protel Pazarlama Direktörü Mehmet Emin Çangal atandı.
KOBİ'ler dijitalleşmede neden zorlanıyor?
KOBİ'ler dijitalleşmede neden zorlanıyor? Akıllı KOBİ raporu bu soruya ışık tutuyor.
İklim Kanunu Resmi Gazete'de yayımlandı, yürürlüğe girdi
İklim Kanunu 9 Temmuz 2025 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Yürürlüğe giren kanun maddeleri haberimizde...
Trump'tan yeni bir tehdit
Trump, Brics'le aynı tarafta olan ülkelere %10 ek gümrük vergisi tehdidinde bulundu.
Evgeny Kapustin, Kent Gıda Genel Müdürü olarak atandı
Kent Gıda'dan yapılan açıklamada; Natalia Leonova'nın yerine, Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdür olarak Evgeny Kapustin atanacağı duyuruldu.
Umut Özdoğan, Denizbank'tan istifa etti
Denizbank, Genel Müdür Yardımcısı Umut Özdoğan'ın görevinden istifa ettiğini duyurdu.
Tüsiad, Üretken Yapay Zeka raporunu tanıttı
TÜSİAD ve Bain Company iş birliğinde hazırlanan “Üretken Yapay Zekaya Hazır Olmak: Yetenek, Liderlik ve Kültürel Dönüşüme Dair Perspektifler” raporu tanıtıldı.
MardinUp Girişimcilik Konferansı 10 Ekim'de başlıyor
Türkiye Girişimcilik Vakfı’nın liderliğinde düzenlenen MardinUp Girişimcilik Konferansı, bu yıl üçüncü kez 10 Ekim 2025 tarihinde Mardin’de gerçekleşiyor!
Dibeklihan Umay Art Hub sanatseverleri bekliyor
Bodrum’da Dibeklihan Kültür ve Sanat Köyü içinde tasarım koleksiyonerlerine göz kırpan Umay Art Hub sanatseverleri bekliyor.
Meteorolojiden Çarşamba günü sıcaklara dikkat uyarısı
İstanbul'da yarın yüksek sıcaklıklara karşı dikkatli olunması uyarısı.
TOBB'dan Nefes Kredisi için dolandırıcılık uyarısı
TOBB Nefes Kredisi'ne ilişkin başvuruların sadece belirtilen bankalardan yapılması gerektiği duyuruldu.