Başak Zerman "Yapay zeka ile desteklenen sanal asistanların yükselişi: Yeni dijital servisler çağında pazarlama" konulu bir yazı kaleme aldı.
Haber Giriş Tarihi: 16.10.2024 21:06
Haber Güncellenme Tarihi: 16.10.2024 21:10
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Adjust Head Of Sales, META, Başak Zerman Yapay zeka ile desteklenen sanal asistanların yükselişi:Yeni dijital servisler çağında pazarlama konulu bir yazı kaleme aldı.
Başak Zerman yazısında şu noktalara işaret etti:
Deutsche Telekom, bu yılın başlarında düzenlenen MWC'de, telefonunuzda görevleri yerine getirmenizi sağlayacak yapay zeka destekli sanal asistanla donatılmış bir telefon konseptini tanıttı. Bu asistan, şu anda çeşitli işlevler için uygulamalarda kullanılsa da, zamanla doğrudan uygulamaların dışında çalışacak şekilde tasarlandı ve doğrudan uygulamaların temelini oluşturan veritabanları ile çalışıyor.
Piyasada çok sayıda uygulama bulunması kötü bir şey değil ancak tek bir hedef için (örneğin konaklama, uçak bileti, araç kiralama vb. gerektiren bir gezi rezervasyonu yapmak) birden fazla uygulama arasında gezinmek can sıkıcı olabiliyor. Ancak artık yapay zeka asistanı, söz konusu tüm uygulamaların veri tabanlarıyla iletişim kurup tek bir cevap/çözüm sunarak bir danışman gibi hareket ediyor ve sonuç olarak kullanıcıların hayatını kolaylaştırıyor.
Bu son yenilik -eğer yakın gelecekte hayata geçerse- uygulama tasarımı ve pazarlamasında önemli bir değişime işaret edecek. Özellikle seyahat, finans ve kamu hizmetleri gibi sektörlerdeki hizmet odaklı uygulamalar için bu durum geçerli olacak. Bu sektörler, kullanıcılarının giderek daha fazla yapay zeka asistanlarına güvenmesi nedeniyle, tamamen unutulma tehlikesi ile karşı karşıya demek yanlis olmayacaktir.
Bu hizmet tabanlı uygulamaları geliştiren mühendisler için geleneksel bir hedef olan uygulama arayüzleri aracılığıyla kullanıcı katılımını artırmak artık daha az önemli hale geliyor. Bunun yerine, birincil hedef, AI sistemlerinin veritabanlarına sorunsuz bir şekilde erişebilmesini ve etkileşimde bulunabilmesini sağlamak olacak.
Bunun için de güvenli, verimli ve yapay zeka sistemlerinden gelen karmaşık istekleri işleyebilen API'lar da dahil olmak üzere güçlü bir backend altyapısı gerekiyor. Ayrıca, yapay zeka sistemlerinin veritabanlarına doğrudan erişimi, göz önünde bulundurulması gereken yeni güvenlik açıkları ortaya çıkarabileceğinden, büyük olasılıkla bu yeni yapay zeka destekli asistanlar çağında güvenlik protokollerinin yeniden gözden geçirilmesi gerekecek.
Yapay zeka destekli asistanların etkin olduğu ve uygulamalara gerek duymayan telefonların çağında uygulama pazarlamacılarını zorlu problemler bekliyor. Pazarlama dünyasının geleneksel hedeflerinden olan uygulama indirmeleri ve uygulama içi etkileşim gibi metrikler artık daha az geçerli olacak.
Yapay zeka asistanlarının yükselişi, hedeflerin değiştiği anlamına geliyor: Pazarlamacıların artık kullanıcıların, yapay zeka asistanlarının bu uygulamaların arkasındaki veritabanlarını ve hizmetleri nasıl kullanacaklarını öğrenmelerini ve bu konuda talimat verebilmelerini sağlamaya odaklanmaları gerekiyor. Örneğin, yeni hedef, kullanıcıları bir seyahat rezervasyon uygulamasını indirmeye zorlamak yerine, AI asistanlarından bu uygulamanın veritabanı tarafından sağlanan verileri ve servisleri kullanarak bir uçuş rezervasyonu yapmalarını istemek olabilir.
Bu değişim eğlence ve oyun uygulamalarını da etkileyecek; ancak buradaki zorluk, kullanıcıları yapay zeka asistanlarının uygulamayı yüklemesini ikna etmek ve uygulamanın kullanımını sürekli kılmak için ilgi çekici bir kullanıcı deneyimi sunmasını sağlamak olacaktır.
Bu yeni çağda kanal çeşitlendirmesi önemli bir rol oynuyor. Geleneksel mobil kullanıcı yolculuğu, yani uygulamalara göz atma, uygulamaları kurma ve denemeler bu süreçten önemli ölçüde etkilenecek. Kullanıcıların aradığı şeyi bulmak için ses komutları, anahtar kelimeler ve AI asistan etkileşimleri daha çok kullanılacak.
Bu nedenle uygulama sahipleri, kullanıcı edinimi ve etkileşim için mevcut yaklaşımlarını gözden geçirmek zorunda kalacak. Pazarlamacıların potansiyel kullanıcılara ulaşmak için sosyal medya dahil olmak üzere çeşitli kanallardan yararlanmaları gerekecek. Yapay zeka anahtar kelimeleri için optimize edilmiş arama motorları, backend hizmetlerinin ve veritabanlarının değerini gösterebilen içerik platformları da bu kanallar arasında yer alacak.
Yapay zeka asistanlarının yaygınlaşması, arama davranışlarında da bir değişime yol açacaktır. Kullanıcılar, bir arama motoruna anahtar kelime yazmak yerine, giderek daha fazla yapay zeka asistanlarından bilgi bulmalarını veya bir öneri sunmalarını isteyecekler. Bu, gücün yapay zeka asistanında olduğu anlamına gelecek ve AI sistemlerinin kullanıcı aramalarını nasıl yorumladığı ve yanıtladığı ile ilgili yeni bir tür arama motoru optimizasyonu gerektirecek. Şirketlerin, servislerinin yapay zeka asistanları tarafından kolayca keşfedilebilmesini sağlamak için yatırım yapmaları gerekecek.
Son olarak, reklam stratejilerinin de değişmesi gerekecek. Bir uygulamayı indirip denemeye yönlendiren reklamlar, artık gereksiz hale gelecek ve bunun yerine yapay zeka asistanları ile erişilen backend servislerinin değerini öne çıkarmaları gerekecek. Bu reklamların, hizmetin kullanım kolaylığı, hızı veya onu rakiplerinden ayıran benzersiz özellikleri gibi avantajlarını açıkça anlatmasının ne denli önemli olduğunu gösteriyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Başak Zerman'dan Yapay zekalı sanal asistanların yükselişi öngörüsü
Başak Zerman "Yapay zeka ile desteklenen sanal asistanların yükselişi: Yeni dijital servisler çağında pazarlama" konulu bir yazı kaleme aldı.
Adjust Head Of Sales, META, Başak Zerman Yapay zeka ile desteklenen sanal asistanların yükselişi:Yeni dijital servisler çağında pazarlama konulu bir yazı kaleme aldı.
Başak Zerman yazısında şu noktalara işaret etti:
Deutsche Telekom, bu yılın başlarında düzenlenen MWC'de, telefonunuzda görevleri yerine getirmenizi sağlayacak yapay zeka destekli sanal asistanla donatılmış bir telefon konseptini tanıttı. Bu asistan, şu anda çeşitli işlevler için uygulamalarda kullanılsa da, zamanla doğrudan uygulamaların dışında çalışacak şekilde tasarlandı ve doğrudan uygulamaların temelini oluşturan veritabanları ile çalışıyor.
Piyasada çok sayıda uygulama bulunması kötü bir şey değil ancak tek bir hedef için (örneğin konaklama, uçak bileti, araç kiralama vb. gerektiren bir gezi rezervasyonu yapmak) birden fazla uygulama arasında gezinmek can sıkıcı olabiliyor. Ancak artık yapay zeka asistanı, söz konusu tüm uygulamaların veri tabanlarıyla iletişim kurup tek bir cevap/çözüm sunarak bir danışman gibi hareket ediyor ve sonuç olarak kullanıcıların hayatını kolaylaştırıyor.
Bu son yenilik -eğer yakın gelecekte hayata geçerse- uygulama tasarımı ve pazarlamasında önemli bir değişime işaret edecek. Özellikle seyahat, finans ve kamu hizmetleri gibi sektörlerdeki hizmet odaklı uygulamalar için bu durum geçerli olacak. Bu sektörler, kullanıcılarının giderek daha fazla yapay zeka asistanlarına güvenmesi nedeniyle, tamamen unutulma tehlikesi ile karşı karşıya demek yanlis olmayacaktir.
Bu hizmet tabanlı uygulamaları geliştiren mühendisler için geleneksel bir hedef olan uygulama arayüzleri aracılığıyla kullanıcı katılımını artırmak artık daha az önemli hale geliyor. Bunun yerine, birincil hedef, AI sistemlerinin veritabanlarına sorunsuz bir şekilde erişebilmesini ve etkileşimde bulunabilmesini sağlamak olacak.
Bunun için de güvenli, verimli ve yapay zeka sistemlerinden gelen karmaşık istekleri işleyebilen API'lar da dahil olmak üzere güçlü bir backend altyapısı gerekiyor. Ayrıca, yapay zeka sistemlerinin veritabanlarına doğrudan erişimi, göz önünde bulundurulması gereken yeni güvenlik açıkları ortaya çıkarabileceğinden, büyük olasılıkla bu yeni yapay zeka destekli asistanlar çağında güvenlik protokollerinin yeniden gözden geçirilmesi gerekecek.
Yapay zeka destekli asistanların etkin olduğu ve uygulamalara gerek duymayan telefonların çağında uygulama pazarlamacılarını zorlu problemler bekliyor. Pazarlama dünyasının geleneksel hedeflerinden olan uygulama indirmeleri ve uygulama içi etkileşim gibi metrikler artık daha az geçerli olacak.
Yapay zeka asistanlarının yükselişi, hedeflerin değiştiği anlamına geliyor: Pazarlamacıların artık kullanıcıların, yapay zeka asistanlarının bu uygulamaların arkasındaki veritabanlarını ve hizmetleri nasıl kullanacaklarını öğrenmelerini ve bu konuda talimat verebilmelerini sağlamaya odaklanmaları gerekiyor. Örneğin, yeni hedef, kullanıcıları bir seyahat rezervasyon uygulamasını indirmeye zorlamak yerine, AI asistanlarından bu uygulamanın veritabanı tarafından sağlanan verileri ve servisleri kullanarak bir uçuş rezervasyonu yapmalarını istemek olabilir.
Bu değişim eğlence ve oyun uygulamalarını da etkileyecek; ancak buradaki zorluk, kullanıcıları yapay zeka asistanlarının uygulamayı yüklemesini ikna etmek ve uygulamanın kullanımını sürekli kılmak için ilgi çekici bir kullanıcı deneyimi sunmasını sağlamak olacaktır.
Bu yeni çağda kanal çeşitlendirmesi önemli bir rol oynuyor. Geleneksel mobil kullanıcı yolculuğu, yani uygulamalara göz atma, uygulamaları kurma ve denemeler bu süreçten önemli ölçüde etkilenecek. Kullanıcıların aradığı şeyi bulmak için ses komutları, anahtar kelimeler ve AI asistan etkileşimleri daha çok kullanılacak.
Bu nedenle uygulama sahipleri, kullanıcı edinimi ve etkileşim için mevcut yaklaşımlarını gözden geçirmek zorunda kalacak. Pazarlamacıların potansiyel kullanıcılara ulaşmak için sosyal medya dahil olmak üzere çeşitli kanallardan yararlanmaları gerekecek. Yapay zeka anahtar kelimeleri için optimize edilmiş arama motorları, backend hizmetlerinin ve veritabanlarının değerini gösterebilen içerik platformları da bu kanallar arasında yer alacak.
Yapay zeka asistanlarının yaygınlaşması, arama davranışlarında da bir değişime yol açacaktır. Kullanıcılar, bir arama motoruna anahtar kelime yazmak yerine, giderek daha fazla yapay zeka asistanlarından bilgi bulmalarını veya bir öneri sunmalarını isteyecekler. Bu, gücün yapay zeka asistanında olduğu anlamına gelecek ve AI sistemlerinin kullanıcı aramalarını nasıl yorumladığı ve yanıtladığı ile ilgili yeni bir tür arama motoru optimizasyonu gerektirecek. Şirketlerin, servislerinin yapay zeka asistanları tarafından kolayca keşfedilebilmesini sağlamak için yatırım yapmaları gerekecek.
Son olarak, reklam stratejilerinin de değişmesi gerekecek. Bir uygulamayı indirip denemeye yönlendiren reklamlar, artık gereksiz hale gelecek ve bunun yerine yapay zeka asistanları ile erişilen backend servislerinin değerini öne çıkarmaları gerekecek. Bu reklamların, hizmetin kullanım kolaylığı, hızı veya onu rakiplerinden ayıran benzersiz özellikleri gibi avantajlarını açıkça anlatmasının ne denli önemli olduğunu gösteriyor.
Haftanın popüler haberleri
Luis Monreal'e Lufthansa Group'ta global görev
Luis Monreal, Lufthansa Group Airlines Orta Doğu Satış Direktörü olarak atandı.
Castrol TUCA’nın Pazarlama Direktörü Cansu Taç Ekmekçiler oldu
Cansu Taç Ekmekçiler, Castrol TUCA’nın yeni Pazarlama Direktörü olarak göreve başladı.
Difaş Fırçalarının sahibi Muammer Yüceler vefat etti
Yücel İş Plastik Sanayi, Difaş Diş Fırça Sanayi ve Sataş A.Ş. gibi önemli şirketlerin kurucusu olan Yüceler'in vefat ettiği duyuruldu.
Mehmet Şimşek: KKM’den çıkış kesintisiz sürüyor
Bakan Mehmet Şimşek, Makro finansal istikrarı güçlendiren politikalar sayesinde KKM’den çıkışın kesintisiz sürdüğünü duyurdu.
Stars of Region yarışmasının ödülleri sahiplerini buldu
Uluslararası Ekonomi Zirvesi’nin ikinci gününde Stars of Region yarışmasının ödülleri de sahiplerini buldu. Yarışmanın birincisi Carbon Gate Co-Founder oldu.
Kadın girişimciler İyi İşler Festivali’nde buluştu
İyi İşler programından bu yıl 27 kadın mezun oldu.
Boyner Holding kurucularından Osman Boyner vefat etti
Türk Tekstil ve moda dünyasının duayen ismi Osman Boyner, 99 yaşında yaşamını yitirdi.
IEA Başkanı Birol'dan kritik minerallerde tekelleşme uyarısı
IEA Başkanı Fatih Birol, temiz enerji geçişi için kritik minerallerin tedarikinde çeşitliliğin sağlanması gerektiğini belirterek tekelleşmenin önlenmesi gerektiğini vurguladı.
Mahmurcan Aslı Akdaş Dinamik Isı'daki görevinden istifa etti
Dinamik Isı şirketi Yönetim Kurulu Üyesi Mahmurcan Aslı Akdaş'ın istifasıyla boşalan göreve Alp Akif Akdaş'ın atandığını duyurdu.
Pınar Su ve İçecek'e Rekabet Kurulundan 5 milyon liraya yakın ceza
Pınar Su ve İçecek Sanayi, Rekabet Kurulunun 4.877.401,33-TL idari para cezası verdiğini duyurdu.
Recep Süleyman Özdil, Halkbank YK Başkanlığına devam ediyor
Halkbank yaptığı olağan genel kurul toplantısı sonrası yönetim kurulu görev dağılımını duyurdu.
Kamilhan Süleyman Yazıcı, Coca Cola Yönetim Kurulu Başkanı seçildi
Coca Cola İçecek A.Ş. gerçekleştirdiği Olağan Genel Kurul Toplantısı sonrası Yönetim Kurulu görev dağılımını duyurdu
Taha Aksoy, Çimbeton YK Başkanlığına seçildi
Çimbeton, Yönetim Kurulu Başkanlığına Taha Aksoy'un seçildiğini duyurdu.
Mart ayındaki rekor sıcaklıklar, iklim hedeflerine tehdit
Rekor Mart Sıcaklıkları, Küresel İklim Hedeflerini Zorluyor.
“Bir İleri Dönüşüm” sergisi 39 Galeri’de sanatseverlerle buluşuyor
“Bir İleri Dönüşüm” sergisi, 19 Nisan 2025 Cumartesi günü 39 Galeri’de kapılarını açtı ve 26 Nisan tarihine kadar sanatseverleri ağırlamaya devam edecek.
Protel'in İnsan ve Kültür Direktörü Selin Güzel oldu
Protel'in İnsan ve Kültür Direktörlüğüne insan kaynakları alanında 15 yılı aşkın deneyime sahip olan Selin Güzel atandı.
IdeaSoft, 20. yılında En İyi İşverenler listesinde
IdeaSoft, Great Place to Work® tarafından “Türkiye’nin En İyi İşverenleri 2025” listesine seçilerek 20. yılını anlamlı bir başarıyla taçlandırdı.
BNP Paribas Cardif'ten beyaz eşya ve cihaza güvence
BNP Paribas Cardif Türkiye, cihaz koruma ve uzatılmış garanti ile beyaz eşyaları ve elektronik cihazları hırsızlık ve hasarlara karşı koruma altına alıyor.
Yusuf Akbal: Alışverişte tercih sebebi ödeme rahatlığı
Rubikpara Yönetim Kurulu Başkanı Akbal’a göre, ödeme sistemleri müşteri çekmede mağaza vitrinlerinden çok daha etkili hale geldi.
Yanmar Türkiye, 3 markasıyla Konya Tarım Fuarı’nda
Konya'da düzenlenen Konya Tarım Fuarı'nda Yanmar Turkey; Yanmar, Solis ve LS marka traktörlerin yanı sıra YTAgri tarım ekipmanlarını da sergiledi.
Türk sos markası Chef Seasons, Riyad’da büyüme arayışında
Chef Seasons, EİB organizasyonuyla Suudi Arabistan’a çıkarma yaptı. Firma, HORECA ve perakende kanallarında güçlü bir yer edinmek istiyor.
WWF-Türkiye ve Şahinbey Belediyesi, Endonezya'da incelemelerde bulundu
WWF-Türkiye Genel Müdürü Ömür Kula ve WWF'in Plastik Projeleri ekibi, Gaziantep Şahinbey Belediyesi ile birlikte Endonezya'nın başkenti Cakarta'ya inceleme ziyaretinde bulundu.
Ebru Gündeş, İzocam'ın 60. yıl kutlamasında sahne aldı
İzocam, 60. yılını görkemli etkinliklerle kutladı.
Metro İstanbul işçileri grev kararı aldı
İBB iştiraki Metro İstanbul işçileri, grev kararı aldı.
Kütahya'da deprem korkusu
Kütahya'da 4,5 ve 4,6 büyüklüğünde depremler meydana geldi.
Çin, hizmet sektörünü genişletmek için plan yayımladı
Çin, ülkenin hizmet sektörünü daha da genişletmek için bir plan yayımladı ve uygulama mağazası hizmetleri için yabancı sermaye oranı kısıtlamalarını kaldırmayı önerdi.
Tarkim Yönetim Kurulu Başkanlığına Veysel Tolga Atik seçildi
Tarkim, Yönetim Kurulu görev dağılımı yaptığını duyurdu.
UEFA Başkanı Ceferin: İstanbul'da harika turnuvalar bekliyoruz
Ceferin, 2026 UEFA Avrupa Ligi ve 2027 UEFA Konferans Ligi finallerinin yaklaştığını ve 2032'deki Avrupa Şampiyonası'nın da "ufukta" gözüktüğünü kaydetti.
UEFA İstanbul Ofisi törenle açıldı
UEFA İstanbul Ofisi Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın yanı sıra UEFA Başkanı Aleksander Ceferin ve çok sayıda yerli ve yabancı misafirin katılımıyla açıldı.
Panasonic Tawers G4 ile otomotiv üretiminde dijitalleşme
Panasonic TAWERS G4 Kaynak Robotu Sistemi, otomotiv üreticisinin dijitalleşmesini destekliyor.
Petrol Ofisi “Düşük Karbon Kahramanı” ödülünü kazandı
Petrol Ofisi Grubu Maxima Hybrid motor yağı serisiyle “Düşük Karbon Kahramanı” ödülüne layık görüldü.
Çukurova Isı’nın geleneksel bayi toplantısı İstanbul’da yapıldı
Çukurova Isı, 15-17 Nisan tarihleri arasında Lazzoni Hotel İstanbul’da düzenlediği geleneksel bayi toplantısında 100’ü aşkın bayi temsilcisi ile buluştu.
Netaş, ideaNex İnovasyon Platformu ile çalışan fikirlerini destekliyor
Netaş, çalışanların yenilikçi fikirlerini geliştirebileceği ideaNex platformunu kullanıma sunarak, kurum içi inovasyon kültürünü güçlendirmeyi amaçlıyor.
TD Synnex’ten çalışan refahına yeni teknoloji destekli yatırım
TD SYNNEX, çalışanlarının psikolojik, mali, hukuki ve vergisel konularda 7/24 destek alabileceği LEAP hizmetini yeni mobil uygulama ile kullanıma sundu.
Anadolu Isuzu’dan Şanlıurfa’ya 25 Citiport teslimatı
Anadolu Isuzu, modern tasarıma ve erişilebilirliğe sahip 25 adet Citiport otobüsü Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi’ne teslim ederek toplu taşımaya katkı sağladı.
Masraf yönetimi Bizigo ile dijitalleşiyor
Bizigo, harcama ve gider süreçlerini tamamen dijitalleştiren Masraf Yönetimi Uygulamasıyla bir yeniliğe daha imza atıyor.
Able4All ile kapsayıcılıkta yeni dönem başladı
Esra Odabaşı liderliğinde kurulan Able4All, kurumların kapsayıcılık kültürünü ölçümleyip geliştirmeye odaklanan dönüşüm odaklı bir sosyal girişim olarak tanıtıldı.
Türkiye'nin en iyi şirketleri açıklandı
Great Place To Work® Türkiye’nin En İyi İşverenleri™ 2025 listesini yayınladı.
Güven kültürü olan şirketler daha dayanıklı
Great Place to Work®’ün 2025 raporuna göre güven temelli kurumlar hem krizleri daha iyi yönetiyor hem de finansal olarak daha başarılı oluyor.
Avrupa’nın en büyük kariyer fuarı Marmarakaf başlıyor
Kocaeli’de düzenlenecek MARMARAKAF, genç yeteneklerle Türkiye’nin önde gelen firmalarını bir araya getirerek istihdam ve staj fırsatları sunacak.