Başak Zerman "Yapay zeka ile desteklenen sanal asistanların yükselişi: Yeni dijital servisler çağında pazarlama" konulu bir yazı kaleme aldı.
Haber Giriş Tarihi: 16.10.2024 21:06
Haber Güncellenme Tarihi: 16.10.2024 21:10
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Adjust Head Of Sales, META, Başak Zerman Yapay zeka ile desteklenen sanal asistanların yükselişi:Yeni dijital servisler çağında pazarlama konulu bir yazı kaleme aldı.
Başak Zerman yazısında şu noktalara işaret etti:
Deutsche Telekom, bu yılın başlarında düzenlenen MWC'de, telefonunuzda görevleri yerine getirmenizi sağlayacak yapay zeka destekli sanal asistanla donatılmış bir telefon konseptini tanıttı. Bu asistan, şu anda çeşitli işlevler için uygulamalarda kullanılsa da, zamanla doğrudan uygulamaların dışında çalışacak şekilde tasarlandı ve doğrudan uygulamaların temelini oluşturan veritabanları ile çalışıyor.
Piyasada çok sayıda uygulama bulunması kötü bir şey değil ancak tek bir hedef için (örneğin konaklama, uçak bileti, araç kiralama vb. gerektiren bir gezi rezervasyonu yapmak) birden fazla uygulama arasında gezinmek can sıkıcı olabiliyor. Ancak artık yapay zeka asistanı, söz konusu tüm uygulamaların veri tabanlarıyla iletişim kurup tek bir cevap/çözüm sunarak bir danışman gibi hareket ediyor ve sonuç olarak kullanıcıların hayatını kolaylaştırıyor.
Bu son yenilik -eğer yakın gelecekte hayata geçerse- uygulama tasarımı ve pazarlamasında önemli bir değişime işaret edecek. Özellikle seyahat, finans ve kamu hizmetleri gibi sektörlerdeki hizmet odaklı uygulamalar için bu durum geçerli olacak. Bu sektörler, kullanıcılarının giderek daha fazla yapay zeka asistanlarına güvenmesi nedeniyle, tamamen unutulma tehlikesi ile karşı karşıya demek yanlis olmayacaktir.
Bu hizmet tabanlı uygulamaları geliştiren mühendisler için geleneksel bir hedef olan uygulama arayüzleri aracılığıyla kullanıcı katılımını artırmak artık daha az önemli hale geliyor. Bunun yerine, birincil hedef, AI sistemlerinin veritabanlarına sorunsuz bir şekilde erişebilmesini ve etkileşimde bulunabilmesini sağlamak olacak.
Bunun için de güvenli, verimli ve yapay zeka sistemlerinden gelen karmaşık istekleri işleyebilen API'lar da dahil olmak üzere güçlü bir backend altyapısı gerekiyor. Ayrıca, yapay zeka sistemlerinin veritabanlarına doğrudan erişimi, göz önünde bulundurulması gereken yeni güvenlik açıkları ortaya çıkarabileceğinden, büyük olasılıkla bu yeni yapay zeka destekli asistanlar çağında güvenlik protokollerinin yeniden gözden geçirilmesi gerekecek.
Yapay zeka destekli asistanların etkin olduğu ve uygulamalara gerek duymayan telefonların çağında uygulama pazarlamacılarını zorlu problemler bekliyor. Pazarlama dünyasının geleneksel hedeflerinden olan uygulama indirmeleri ve uygulama içi etkileşim gibi metrikler artık daha az geçerli olacak.
Yapay zeka asistanlarının yükselişi, hedeflerin değiştiği anlamına geliyor: Pazarlamacıların artık kullanıcıların, yapay zeka asistanlarının bu uygulamaların arkasındaki veritabanlarını ve hizmetleri nasıl kullanacaklarını öğrenmelerini ve bu konuda talimat verebilmelerini sağlamaya odaklanmaları gerekiyor. Örneğin, yeni hedef, kullanıcıları bir seyahat rezervasyon uygulamasını indirmeye zorlamak yerine, AI asistanlarından bu uygulamanın veritabanı tarafından sağlanan verileri ve servisleri kullanarak bir uçuş rezervasyonu yapmalarını istemek olabilir.
Bu değişim eğlence ve oyun uygulamalarını da etkileyecek; ancak buradaki zorluk, kullanıcıları yapay zeka asistanlarının uygulamayı yüklemesini ikna etmek ve uygulamanın kullanımını sürekli kılmak için ilgi çekici bir kullanıcı deneyimi sunmasını sağlamak olacaktır.
Bu yeni çağda kanal çeşitlendirmesi önemli bir rol oynuyor. Geleneksel mobil kullanıcı yolculuğu, yani uygulamalara göz atma, uygulamaları kurma ve denemeler bu süreçten önemli ölçüde etkilenecek. Kullanıcıların aradığı şeyi bulmak için ses komutları, anahtar kelimeler ve AI asistan etkileşimleri daha çok kullanılacak.
Bu nedenle uygulama sahipleri, kullanıcı edinimi ve etkileşim için mevcut yaklaşımlarını gözden geçirmek zorunda kalacak. Pazarlamacıların potansiyel kullanıcılara ulaşmak için sosyal medya dahil olmak üzere çeşitli kanallardan yararlanmaları gerekecek. Yapay zeka anahtar kelimeleri için optimize edilmiş arama motorları, backend hizmetlerinin ve veritabanlarının değerini gösterebilen içerik platformları da bu kanallar arasında yer alacak.
Yapay zeka asistanlarının yaygınlaşması, arama davranışlarında da bir değişime yol açacaktır. Kullanıcılar, bir arama motoruna anahtar kelime yazmak yerine, giderek daha fazla yapay zeka asistanlarından bilgi bulmalarını veya bir öneri sunmalarını isteyecekler. Bu, gücün yapay zeka asistanında olduğu anlamına gelecek ve AI sistemlerinin kullanıcı aramalarını nasıl yorumladığı ve yanıtladığı ile ilgili yeni bir tür arama motoru optimizasyonu gerektirecek. Şirketlerin, servislerinin yapay zeka asistanları tarafından kolayca keşfedilebilmesini sağlamak için yatırım yapmaları gerekecek.
Son olarak, reklam stratejilerinin de değişmesi gerekecek. Bir uygulamayı indirip denemeye yönlendiren reklamlar, artık gereksiz hale gelecek ve bunun yerine yapay zeka asistanları ile erişilen backend servislerinin değerini öne çıkarmaları gerekecek. Bu reklamların, hizmetin kullanım kolaylığı, hızı veya onu rakiplerinden ayıran benzersiz özellikleri gibi avantajlarını açıkça anlatmasının ne denli önemli olduğunu gösteriyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Başak Zerman'dan Yapay zekalı sanal asistanların yükselişi öngörüsü
Başak Zerman "Yapay zeka ile desteklenen sanal asistanların yükselişi: Yeni dijital servisler çağında pazarlama" konulu bir yazı kaleme aldı.
Adjust Head Of Sales, META, Başak Zerman Yapay zeka ile desteklenen sanal asistanların yükselişi:Yeni dijital servisler çağında pazarlama konulu bir yazı kaleme aldı.
Başak Zerman yazısında şu noktalara işaret etti:
Deutsche Telekom, bu yılın başlarında düzenlenen MWC'de, telefonunuzda görevleri yerine getirmenizi sağlayacak yapay zeka destekli sanal asistanla donatılmış bir telefon konseptini tanıttı. Bu asistan, şu anda çeşitli işlevler için uygulamalarda kullanılsa da, zamanla doğrudan uygulamaların dışında çalışacak şekilde tasarlandı ve doğrudan uygulamaların temelini oluşturan veritabanları ile çalışıyor.
Piyasada çok sayıda uygulama bulunması kötü bir şey değil ancak tek bir hedef için (örneğin konaklama, uçak bileti, araç kiralama vb. gerektiren bir gezi rezervasyonu yapmak) birden fazla uygulama arasında gezinmek can sıkıcı olabiliyor. Ancak artık yapay zeka asistanı, söz konusu tüm uygulamaların veri tabanlarıyla iletişim kurup tek bir cevap/çözüm sunarak bir danışman gibi hareket ediyor ve sonuç olarak kullanıcıların hayatını kolaylaştırıyor.
Bu son yenilik -eğer yakın gelecekte hayata geçerse- uygulama tasarımı ve pazarlamasında önemli bir değişime işaret edecek. Özellikle seyahat, finans ve kamu hizmetleri gibi sektörlerdeki hizmet odaklı uygulamalar için bu durum geçerli olacak. Bu sektörler, kullanıcılarının giderek daha fazla yapay zeka asistanlarına güvenmesi nedeniyle, tamamen unutulma tehlikesi ile karşı karşıya demek yanlis olmayacaktir.
Bu hizmet tabanlı uygulamaları geliştiren mühendisler için geleneksel bir hedef olan uygulama arayüzleri aracılığıyla kullanıcı katılımını artırmak artık daha az önemli hale geliyor. Bunun yerine, birincil hedef, AI sistemlerinin veritabanlarına sorunsuz bir şekilde erişebilmesini ve etkileşimde bulunabilmesini sağlamak olacak.
Bunun için de güvenli, verimli ve yapay zeka sistemlerinden gelen karmaşık istekleri işleyebilen API'lar da dahil olmak üzere güçlü bir backend altyapısı gerekiyor. Ayrıca, yapay zeka sistemlerinin veritabanlarına doğrudan erişimi, göz önünde bulundurulması gereken yeni güvenlik açıkları ortaya çıkarabileceğinden, büyük olasılıkla bu yeni yapay zeka destekli asistanlar çağında güvenlik protokollerinin yeniden gözden geçirilmesi gerekecek.
Yapay zeka destekli asistanların etkin olduğu ve uygulamalara gerek duymayan telefonların çağında uygulama pazarlamacılarını zorlu problemler bekliyor. Pazarlama dünyasının geleneksel hedeflerinden olan uygulama indirmeleri ve uygulama içi etkileşim gibi metrikler artık daha az geçerli olacak.
Yapay zeka asistanlarının yükselişi, hedeflerin değiştiği anlamına geliyor: Pazarlamacıların artık kullanıcıların, yapay zeka asistanlarının bu uygulamaların arkasındaki veritabanlarını ve hizmetleri nasıl kullanacaklarını öğrenmelerini ve bu konuda talimat verebilmelerini sağlamaya odaklanmaları gerekiyor. Örneğin, yeni hedef, kullanıcıları bir seyahat rezervasyon uygulamasını indirmeye zorlamak yerine, AI asistanlarından bu uygulamanın veritabanı tarafından sağlanan verileri ve servisleri kullanarak bir uçuş rezervasyonu yapmalarını istemek olabilir.
Bu değişim eğlence ve oyun uygulamalarını da etkileyecek; ancak buradaki zorluk, kullanıcıları yapay zeka asistanlarının uygulamayı yüklemesini ikna etmek ve uygulamanın kullanımını sürekli kılmak için ilgi çekici bir kullanıcı deneyimi sunmasını sağlamak olacaktır.
Bu yeni çağda kanal çeşitlendirmesi önemli bir rol oynuyor. Geleneksel mobil kullanıcı yolculuğu, yani uygulamalara göz atma, uygulamaları kurma ve denemeler bu süreçten önemli ölçüde etkilenecek. Kullanıcıların aradığı şeyi bulmak için ses komutları, anahtar kelimeler ve AI asistan etkileşimleri daha çok kullanılacak.
Bu nedenle uygulama sahipleri, kullanıcı edinimi ve etkileşim için mevcut yaklaşımlarını gözden geçirmek zorunda kalacak. Pazarlamacıların potansiyel kullanıcılara ulaşmak için sosyal medya dahil olmak üzere çeşitli kanallardan yararlanmaları gerekecek. Yapay zeka anahtar kelimeleri için optimize edilmiş arama motorları, backend hizmetlerinin ve veritabanlarının değerini gösterebilen içerik platformları da bu kanallar arasında yer alacak.
Yapay zeka asistanlarının yaygınlaşması, arama davranışlarında da bir değişime yol açacaktır. Kullanıcılar, bir arama motoruna anahtar kelime yazmak yerine, giderek daha fazla yapay zeka asistanlarından bilgi bulmalarını veya bir öneri sunmalarını isteyecekler. Bu, gücün yapay zeka asistanında olduğu anlamına gelecek ve AI sistemlerinin kullanıcı aramalarını nasıl yorumladığı ve yanıtladığı ile ilgili yeni bir tür arama motoru optimizasyonu gerektirecek. Şirketlerin, servislerinin yapay zeka asistanları tarafından kolayca keşfedilebilmesini sağlamak için yatırım yapmaları gerekecek.
Son olarak, reklam stratejilerinin de değişmesi gerekecek. Bir uygulamayı indirip denemeye yönlendiren reklamlar, artık gereksiz hale gelecek ve bunun yerine yapay zeka asistanları ile erişilen backend servislerinin değerini öne çıkarmaları gerekecek. Bu reklamların, hizmetin kullanım kolaylığı, hızı veya onu rakiplerinden ayıran benzersiz özellikleri gibi avantajlarını açıkça anlatmasının ne denli önemli olduğunu gösteriyor.
Haftanın popüler haberleri
PwC/Hande Yinanç: Aile şirketlerinde büyüme keskin şekilde geriledi
PwC Türkiye Aile Şirketi Hizmetleri Lideri Hande Yinanç: Aile Şirketlerinin sadece yüzde 25’i çift haneli büyüme yakaladı.
Burak Uçar'a Bacacı Holding'te üst düzey görev
Bacacı Yatırım Holding Üretim ve Operasyonel Mükemmellikten Sorumlu İcra Kurulu Üyeliği’ne Burak Uçar getirildi.
İşyerlerinde her 100 çalışanın en az 20’si depresyona aday
Çalışanların ruh sağlığı OnlyHR 3. İstanbul Sempozyumunda uzmanlar tarafından masaya yatırıldı.
OPET’te Fasty Hediye Festivali başladı
Fasty Hediye Festivali’nde, tek seferde 50 TL ve üzerinde Fasty ürünleri alanlar, Fiat 600, iPhone 17, AirPods Pro 3 ve Ttec Bluetooth Hoparlör kazanma şansını yakalayacak.
TEXACO Team AMS, Türkiye pistlerindeki tüm şampiyonlukları kazandı
AVIS 2025 Türkiye Pist Şampiyonası beşinci ayağı, TOSFED İstanbul Park'ta düzenlenen final yarışları ile tamamlandı. TEXACO Team AMS şampiyonlukları kazandı.
KPMG/Sinem Cantürk: Türkiye pazarında dengeler değişiyor
KPMG: Türkiye fintech sektörü üçüncü çeyrekte yatırım liginde liderliğe yükseldi.
Sürat Kargo'dan gönderi rekoru
Sürat Kargo, Efsane Kasım’da günlük 900 bin gönderi ile rekor kırdı.
Kemal Oral: Teknoparklar artık yeni nesil Ar-Ge'nin merkezi
Elektraweb CEO’su Kemal Oral: Yapay zekâ laboratuvarları, veri merkezleri ve yeşil teknoloji çözümleri teknoparkların yeni kimliği olacak.
Edenred Türkiye’ye ödül
Edenred Türkiye’ye üst üste 5. kez “Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortağı” ödülü.
KODA'dan eğitime destek
KODA, dokuz yılda köylerde yaşayan 100 binden fazla çocuğun daha iyi bir eğitim almasını sağladı.
EGİAD 35. yaş gününü kutladı
EGİAD, 35. Kuruluş Yıldönümünü ve Yeni Yılı, 4 Aralık’ta İzmir Tarihi Havagazı Fabrikası’nda düzenlenen özel bir kokteyl ile kutladı.
Pantone 2026 yılının rengini açıkladı: Cloud Dancer
Pantone 2026 için “Yılın Rengi” olarak Cloud Dancer’ı belirledi.
Hindistan’da efsane cuma indirimlerinde satışlar arttı
Hindistan’da efsane cuma indirimleri sağlıklı gıda, güzellik ve ev kategorilerinde yüzde 27 arttı.
Ömer Bolat: Turquality, 20 yılda çok başarılı oldu
Ömer Bolat: Turquality, bilinirlik, farkındalık, katma değeri ve kaliteyi yükseltme aracı olarak ortaya çıktı ve 20 yılda çok başarılı oldu.
Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri sahiplerini buldu
TÜHİD tarafından düzenlenen Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri, bu yıl Zorlu PSM Sky Lounge’da sahiplerini buldu.
TCMB'nin odemelerinmerkezi.org sitesi yayında
TCMB'nin Ödemelerin Merkezi web sitesi yayında.
Med Yapım ve Ay Yapım'a Rekabet Kurulundan para cezası
Rekabet Kurulu, dizi sektöründe faaliyet gösteren Med Yapım ile Ay Yapım'a uzlaşma sonucunda 124 milyon lira ceza kesilmesini kararlaştırdı.
Take Off İstanbul 10 Aralık'ta başlıyor
Girişimcilik zirvesi Take Off İstanbul, 10-11 Aralık’ta İstanbul Fuar Merkezi’nde yapılacak.
Bakan Şimşek: Enflasyon düşüyor, düşmeye devam edecek
Hazine ve Maliye Bakanı Şimşek: Enflasyon düşüyor, düşmeye devam edecek.
MİB Başkanı Fatih İğrek: Fabrika üreten fabrikalarız
Makina İmalatçıları Birliği (MİB) Yönetim Kurulu Başkanı Fatih İğrek, MEEXX Fuarının açılışında konuştu: Türkiye Avrupa’nın Dördüncü Büyük Makine İhracatçısı.
Fenerium, ISO 9001 İç Denetçi eğitimini başarıyla tamamladı
Fenerium, Kalite Yönetim Sistemi etkinliğini daha da ileri taşıma ve süreçlerde mükemmelliği sağlama hedefi doğrultusunda, 2 gün boyunca düzenlediği kapsamlı İç Tetkikçi Eğitimini başarıyla tamamladı.
Dyson'a Rekabet Kurulundan soruşturma
Rekabet Kurulu, Dyson Turkey Elektrikli Ürünler Tic. Ltd. Şti. 'ne soruşturma açtı.
Müsiad Vizyoner Zirvesine rekor katılım
Vizyoner Zirvesi, Türk Telekom ve Trendyol ana sponsorluğunda 4.000’i aşkın katılımcının yer aldığı güçlü bir buluşmayla Atatürk Kültür Merkezi’nde düzenlendi.
AJet, İstanbul'dan Irak Süleymaniye'ye ilk seferini yaptı
AJet, İstanbul'dan Irak'ın Süleymaniye şehrine ilk seferini yaptı.
İstanbul Havalimanı ISO 22301 Sertifikası almaya hak kazandı
İstanbul Havalimanı'na "ISO 22301 İş Sürekliliği Yönetim Sistemi Sertifikası" verildi. Sertifika takdim törenine CEO Selahattin Bilgen ve çalışanlar katıldı.
TÜİK açıkladı: Enflasyon 31,07
Türkiye'de kasımda TÜFE artış aylık bazda yüzde 0,87 ile son 30 ayın, yıllık bazda da yüzde 31,07 ile son 4 yılın en düşük seviyesine geriledi.
Basketbol Kadınlar Cumhurbaşkanlığı Kupası'nı FB Opet kazandı
30. Basketbol Kadınlar Cumhurbaşkanlığı Kupası'nı, Çimsa ÇBK Mersin'i 104-77 yenen Fenerbahçe Opet kazandı.
Asgari Ücret Tespit Komisyonu 12 Aralık'ta toplanacak
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, işçi kesimini temsil eden TÜRK-İŞ ile işveren kesimini temsil eden TİSK'i 12 Aralık saat 14.00'te toplantıya davet etti.
Belarus, Avrasya’nın kalbinde yükselen bir pazar
EGİAD Başkanı Kaan Özhelvacı, Belarus’un konumu, sanayi altyapısı, büyüyen pazar dinamikleri ve yatırımcı dostu politikalarıyla Türk iş dünyası için stratejik fırsatlar sunduğunu vurguladı.
Elektrikli şarj istasyonları Yandex Maps'ten bulunabilecek
Elektrikli araç sahipleri artık Yandex Maps ile araçlarına uygun şarj istasyonlarını bulabiliyor.
TEI, 15. Zekâ Atölyesini açtı
TEI, 15. Zekâ Atölyesini Eti Maden İşletmeleri İlkokulu’nda kurarak öğrencilerin eğitimine katkı sağladı.
Mesut Ergül: Lezita yenilikçi ürünleriyle Avrupa pazarında
Lezita, Avrupa Birliği’ne ihracat onayının ardından ilk gönderimi Almanya’ya yaptı.
Pfizer Türkiye Satış Direktörlüğüne Ahmet Kumkumoğlu atandı
Ahmet Kumkumoğlu, 1 Aralık itibarıyla Pfizer Türkiye Satış Direktörü olarak atandı.
Prometeon Türkiye'de Uğur Aydın'a üst düzey atama
Prometeon Türkiye, Rusya, CIS Ticaret Direktörü görevine Uğur Aydın atandı.
AJet, İstanbul'dan Beyrut'a sefer başlattı
AJet, Lübnan'ın başkenti Beyrut'a İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan direkt uçuşlarını başlattı.
Teknopark İstanbul 2026'da milyar dolarlık ihracat hedefliyor
Avrupa'nın en büyük girişimcilik merkezi Teknopark İstanbul 2026'da "milyar dolarlık" ihracat hedefliyor.
Tüketici derneklerinden servis ücretinin yasaklanmasına destek
Tüketici dernekleri gıda işletmelerindeki zorunlu "servis ücreti"nin yasaklanması kararına destek verdi.
1 Aralık 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları
1 Aralık 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları
Bahar Güler'e Best People & Culture Leaders'te ödül
Terra Pizza İnsan ve Kültür Direktörü Bahar Güler, Best People & Culture Leaders™ 2025 Silver Ödülü’nün sahibi oldu.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, millete seslendi
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Kabine Toplantısı sonrası açıklamalarda bulundu.