Kadınların evden başlattıkları girişimler, e-ticaretle yurt içi ve yurt dışından müşterilere kolayca ulaşma imkanı elde ediyor.
Haber Giriş Tarihi: 08.09.2025 14:34
Haber Güncellenme Tarihi: 08.09.2025 14:36
Kaynak:
AA
Verilen destek ve teşviklerle birlikte kadın girişimcilerin e-ticarete yönelimi hızlanırken, tüketicilerin de girişimci kadınlardan alışveriş yapma bilinci artıyor.
Türkiye Kadın Girişimcileri Derneği (KAGİDER) Yönetim Kurulu Başkanı Esra Bezircioğlu, konuyla ilgili AA muhabirine yaptığı değerlendirmede, girişimlerin kadınların ekonomik hayata katılmasının en erişilebilir yollarından biri olduğunu belirterek, "Kadınların evden başlattıkları girişimler, mikro ölçekte doğup makro düzeyde ülkenin kalkınmasına katkı sağlayan bir hareket alanı oluşturuyor." dedi.
Evden üretim yapan kadınların aile bütçesine ek gelir sağladığını söyleyen Bezircioğlu, bunun yanı sıra yerelde istihdam yarattıklarını, yapılan girişimlerin kırsal ve yarı kentsel bölgelerde kadınların ekonomik hayata katılımını artırdığını ve tedarik zincirindeki diğer aktörleri de güçlendirerek ekonomiyi canlandırdığını belirtti.
Finansal Okuryazarlık Platformu projesiyle üç yıl içinde üç milyon kadına ulaşılacak
Bezircioğlu, kadın girişimciliğinin en kritik döneminin ilk üç yıl olduğunu ifade ederek, "Bu doğrultuda Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) ile işbirliği yaparak kadın girişimcilere finansal bilgi ve bilinç kazandırmayı hedefleyen bir protokole imza attık. Proje kapsamında üç yıl içinde üç milyon kadına ulaşmayı hedefliyoruz." diye konuştu.
Dernek olarak, kadın girişimcilerin hem ulusal hem de uluslararası ağlara erişimini sağlayarak küresel tedarik zincirlerine katılımına imkan tanıdıklarının altını çizen Bezircioğlu, "Gerçekleştirdiğimiz Girişimcilik ve Satın Alma Buluşması'nda binin üzerinde bire bir görüşme yapılmış, kadın girişimciler Türkiye'nin önde gelen satın alma profesyonelleriyle bir araya gelme fırsatı bulmuştur." ifadelerini kullandı.
Bezircioğlu, kadın girişimcilerin en çok karşılaştığı sorunlardan birinin dijital pazarlama bilgisi eksikliği olduğuna vurgu yaparak, sosyal medya algoritmalarının sürekli değişmesi, içerik üretme sürecinin yoğun emek gerektirmesi ve reklam bütçelerinin sınırlı olmasının kadın girişimcilerin ürünlerini görünür kılmasını zorlaştırdığını dile getirdi.
Güvenilir ödeme, lojistik ve psikolojik açıdan da zorlukların yaşandığını belirten Bezircioğlu, KAGİDER Momentum Kadın Girişimci Eğitimi ile iki yıl içinde 2 bin kadın girişimciye eğitim sunacaklarını söyledi.
Kadın İhracatçı Programı kapsamında çeşitli alanlarda eğitimler sunulacak
Bezircioğlu, kadınların girişim yolculuğunda en sık karşılaştıkları sorunlardan birinin finansmana erişim olduğunun altını çizerek, pek çok kadın girişimcinin teminat eksikliği nedeniyle krediye ulaşmakta zorlandığını ifade etti.
Kadınların işlerini büyütmek için ekip kurmaları, üretim kapasitesini artırmaları ve dijital pazarlara açılmaları gerektiğini aktaran Bezircioğlu, kadın girişimcilerin ekonomiye katkısını artırmak için eğitim, finansmana erişim, pazarlama ve satış kanallarına odaklanmanın önemli olduğunu vurguladı.
Bezircioğlu, kadınların ulusal pazara açılabilmesi için doğru bilgi ve yetkinliklere sahip olmaları gerektiğine işaret ederek, şunları kaydetti:
"Kadınların işlerini evden çıkarıp ulusal pazara taşıyabilmeleri için doğru bilgiye, yetkinliklere ve güncel iş modellerine sahip olmaları gerekiyor. Finansmana erişimde kadınlara özel kredi ve destek mekanizmalarının artırılması ve finansal okuryazarlığın güçlendirilmesi büyük önem taşıyor."
Yakında başlatacakları Kadın İhracatçı Programı kapsamında kadın girişimcilere ihracat, lojistik, dijital pazarlama kaynakları ve yapay zeka kullanımı gibi alanlarda çeşitli eğitimler sunacaklarını anlatan Bezircioğlu, pazarlama alanında ise kooperatifleşme ve e-ticaret platformlarında kadın üreticilere özel alanlar oluşturulmasının süreci hızlandıracağını dile getirdi.
Bezircioğlu, e-ticaretin, evden üretim yapan kadınlar için sınırları ortadan kaldıran bir fırsat olduğuna işaret ederek, "Bu potansiyelin tam anlamıyla değerlendirilebilmesi için kadın girişimcilerin yabancı dil, lojistik, ödeme sistemleri, dijital pazarlama ve ihracat prosedürleri konusunda desteklenmesi şart." diye konuştu.
"Bireysel gelişime ve toplumsal faydaya katkı sunan önemli bir kaldıraç"
Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu Üyesi Cem Tanır ise girişimci kadınların el emeği ürünlerini e-ticaret sayesinde müşterilerine ulaştırmanın daha kolay bir hale geldiğini belirterek, şunları kaydetti:
"Evden üretim yaparak ekonomik hayattaki rolünü güçlendiren kadınlar, e-ticaret sayesinde yalnızca yerelde değil, ülke çapında ve hatta global çapta müşterilerine kolayca ulaşma imkanı yakalıyor. Böylece gelirlerini artırmalarının yanı sıra üretimlerini hem modern hem de sürdürülebilir bir iş modeline dönüştürebiliyorlar. E-ticareti kadınların iş hayatına katılımındaki coğrafi ve diğer bariyerleri minimuma indiren, bireysel gelişime ve toplumsal faydaya katkı sunan önemli bir kaldıraç olarak görüyorum."
Tanır, Kovid-19 dönemiyle birlikte girişimci kadınların e-ticarete yöneliminin hız kazandığını aktararak, tüketicinin de girişimci kadınlardan alışveriş yapma bilincinin arttığını söyledi.
E-ticarette büyümenin en önemli unsurlarının başında dijital okuryazarlık geldiğini vurgulayan Tanır, "Bu nedenle tüm girişimcilere öncelikli iki önerim, dijital okuryazarlıklarını geliştirmeleri ve e-ticaretin temel becerilerine yatırım yapmaları olur." diye konuştu.
Tanır, veri yönetiminin önemine de değinerek, büyüme planı olan girişimcilerin e-ticaretle ulaşabildikleri zengin veriyi tüm iş süreçlerine entegre ederek iş dünyasında kalıcı markalar yaratıp sürdürülebilir başarı elde edebildiklerini anlattı.
E-ticaret ekosisteminin çeşitliliğini önemli ölçüde girişimcilerin sağladığına dikkati çeken Tanır, şu ifadeleri kullandı:
"Bu anlamda e-ticaret, yalnızca dev markaların değil, niş üreticilerin de kendisini parlatabildiği bir alan. Dijital platformların en büyük avantajlarından biri de bu tarz üreticilere alan açabilmesi. Tüketicilerin küçük üreticilere verdiği destekten de bunu net bir biçimde anlayabiliyoruz."
Kadın girişimcilere eğitim ve destek programları
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, kadın ihracatçıların rekabet gücünü artırmaya yönelik programlar kapsamında son bir buçuk yılda 71 firma Kadın Girişimci Belgesi aldı.
Finansman desteği için hayata geçirilen "İhracatta Kadını Destekleme Paketi" çerçevesinde bugüne kadar 3 firma Eximbank kredisi kullanırken, 10 firma ise İGE kefaletinden yararlandı.
Başlangıçta 4 banka ile sınırlı olan kefalet desteği 8 bankaya çıkarılırken, TİM ve Akbank işbirliğiyle başlatılan "İhracatta Sınırları Aş" programına Türkiye'nin farklı bölgelerinden bini aşkın kadın girişimci katıldı.
Ticaret Bakanlığının desteğiyle, TİM tarihinde ilk kez tekstil ve hazır giyim sektörlerine odaklanan bir kadın UR-GE projesi başlatıldı.
Öte yandan, İçişleri Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı, Uluslararası Ticarette Kadın Organizasyonu Derneği (UKODER), İstanbul Medipol Üniversitesi ve TİM arasında "Uluslararası Ticarette Kadın Gücü ile Kalkınma Projesi" protokolü imzalandı.
KAGİDER'den edinilen bilgilere göre, 500 kadın girişimciye dijital okuryazarlık ve marka oluşturma eğitimi verildi. Yaklaşık 9 hafta süren İyi İşler Programı ile 9 farklı kentten 30 kadın girişimciye ulaşıldı. 10 yıl içinde bu programdan mezun olanların sayısı 190'a çıktı.
Geleceğin Kadın Liderleri Programı'ndan bugüne kadar 1850 genç kadın mezun oldu. Tarımda Kadın Girişimci Programı'na ise 2025'te 24 şehirden 40 girişimci katıldı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Kadın girişimciler e-ticarette başarıya ulaşıyor
Kadınların evden başlattıkları girişimler, e-ticaretle yurt içi ve yurt dışından müşterilere kolayca ulaşma imkanı elde ediyor.
Verilen destek ve teşviklerle birlikte kadın girişimcilerin e-ticarete yönelimi hızlanırken, tüketicilerin de girişimci kadınlardan alışveriş yapma bilinci artıyor.
Türkiye Kadın Girişimcileri Derneği (KAGİDER) Yönetim Kurulu Başkanı Esra Bezircioğlu, konuyla ilgili AA muhabirine yaptığı değerlendirmede, girişimlerin kadınların ekonomik hayata katılmasının en erişilebilir yollarından biri olduğunu belirterek, "Kadınların evden başlattıkları girişimler, mikro ölçekte doğup makro düzeyde ülkenin kalkınmasına katkı sağlayan bir hareket alanı oluşturuyor." dedi.
Evden üretim yapan kadınların aile bütçesine ek gelir sağladığını söyleyen Bezircioğlu, bunun yanı sıra yerelde istihdam yarattıklarını, yapılan girişimlerin kırsal ve yarı kentsel bölgelerde kadınların ekonomik hayata katılımını artırdığını ve tedarik zincirindeki diğer aktörleri de güçlendirerek ekonomiyi canlandırdığını belirtti.
Finansal Okuryazarlık Platformu projesiyle üç yıl içinde üç milyon kadına ulaşılacak
Bezircioğlu, kadın girişimciliğinin en kritik döneminin ilk üç yıl olduğunu ifade ederek, "Bu doğrultuda Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) ile işbirliği yaparak kadın girişimcilere finansal bilgi ve bilinç kazandırmayı hedefleyen bir protokole imza attık. Proje kapsamında üç yıl içinde üç milyon kadına ulaşmayı hedefliyoruz." diye konuştu.
Dernek olarak, kadın girişimcilerin hem ulusal hem de uluslararası ağlara erişimini sağlayarak küresel tedarik zincirlerine katılımına imkan tanıdıklarının altını çizen Bezircioğlu, "Gerçekleştirdiğimiz Girişimcilik ve Satın Alma Buluşması'nda binin üzerinde bire bir görüşme yapılmış, kadın girişimciler Türkiye'nin önde gelen satın alma profesyonelleriyle bir araya gelme fırsatı bulmuştur." ifadelerini kullandı.
Bezircioğlu, kadın girişimcilerin en çok karşılaştığı sorunlardan birinin dijital pazarlama bilgisi eksikliği olduğuna vurgu yaparak, sosyal medya algoritmalarının sürekli değişmesi, içerik üretme sürecinin yoğun emek gerektirmesi ve reklam bütçelerinin sınırlı olmasının kadın girişimcilerin ürünlerini görünür kılmasını zorlaştırdığını dile getirdi.
Güvenilir ödeme, lojistik ve psikolojik açıdan da zorlukların yaşandığını belirten Bezircioğlu, KAGİDER Momentum Kadın Girişimci Eğitimi ile iki yıl içinde 2 bin kadın girişimciye eğitim sunacaklarını söyledi.
Kadın İhracatçı Programı kapsamında çeşitli alanlarda eğitimler sunulacak
Bezircioğlu, kadınların girişim yolculuğunda en sık karşılaştıkları sorunlardan birinin finansmana erişim olduğunun altını çizerek, pek çok kadın girişimcinin teminat eksikliği nedeniyle krediye ulaşmakta zorlandığını ifade etti.
Kadınların işlerini büyütmek için ekip kurmaları, üretim kapasitesini artırmaları ve dijital pazarlara açılmaları gerektiğini aktaran Bezircioğlu, kadın girişimcilerin ekonomiye katkısını artırmak için eğitim, finansmana erişim, pazarlama ve satış kanallarına odaklanmanın önemli olduğunu vurguladı.
Bezircioğlu, kadınların ulusal pazara açılabilmesi için doğru bilgi ve yetkinliklere sahip olmaları gerektiğine işaret ederek, şunları kaydetti:
"Kadınların işlerini evden çıkarıp ulusal pazara taşıyabilmeleri için doğru bilgiye, yetkinliklere ve güncel iş modellerine sahip olmaları gerekiyor. Finansmana erişimde kadınlara özel kredi ve destek mekanizmalarının artırılması ve finansal okuryazarlığın güçlendirilmesi büyük önem taşıyor."
Yakında başlatacakları Kadın İhracatçı Programı kapsamında kadın girişimcilere ihracat, lojistik, dijital pazarlama kaynakları ve yapay zeka kullanımı gibi alanlarda çeşitli eğitimler sunacaklarını anlatan Bezircioğlu, pazarlama alanında ise kooperatifleşme ve e-ticaret platformlarında kadın üreticilere özel alanlar oluşturulmasının süreci hızlandıracağını dile getirdi.
Bezircioğlu, e-ticaretin, evden üretim yapan kadınlar için sınırları ortadan kaldıran bir fırsat olduğuna işaret ederek, "Bu potansiyelin tam anlamıyla değerlendirilebilmesi için kadın girişimcilerin yabancı dil, lojistik, ödeme sistemleri, dijital pazarlama ve ihracat prosedürleri konusunda desteklenmesi şart." diye konuştu.
"Bireysel gelişime ve toplumsal faydaya katkı sunan önemli bir kaldıraç"
Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu Üyesi Cem Tanır ise girişimci kadınların el emeği ürünlerini e-ticaret sayesinde müşterilerine ulaştırmanın daha kolay bir hale geldiğini belirterek, şunları kaydetti:
"Evden üretim yaparak ekonomik hayattaki rolünü güçlendiren kadınlar, e-ticaret sayesinde yalnızca yerelde değil, ülke çapında ve hatta global çapta müşterilerine kolayca ulaşma imkanı yakalıyor. Böylece gelirlerini artırmalarının yanı sıra üretimlerini hem modern hem de sürdürülebilir bir iş modeline dönüştürebiliyorlar. E-ticareti kadınların iş hayatına katılımındaki coğrafi ve diğer bariyerleri minimuma indiren, bireysel gelişime ve toplumsal faydaya katkı sunan önemli bir kaldıraç olarak görüyorum."
Tanır, Kovid-19 dönemiyle birlikte girişimci kadınların e-ticarete yöneliminin hız kazandığını aktararak, tüketicinin de girişimci kadınlardan alışveriş yapma bilincinin arttığını söyledi.
E-ticarette büyümenin en önemli unsurlarının başında dijital okuryazarlık geldiğini vurgulayan Tanır, "Bu nedenle tüm girişimcilere öncelikli iki önerim, dijital okuryazarlıklarını geliştirmeleri ve e-ticaretin temel becerilerine yatırım yapmaları olur." diye konuştu.
Tanır, veri yönetiminin önemine de değinerek, büyüme planı olan girişimcilerin e-ticaretle ulaşabildikleri zengin veriyi tüm iş süreçlerine entegre ederek iş dünyasında kalıcı markalar yaratıp sürdürülebilir başarı elde edebildiklerini anlattı.
E-ticaret ekosisteminin çeşitliliğini önemli ölçüde girişimcilerin sağladığına dikkati çeken Tanır, şu ifadeleri kullandı:
"Bu anlamda e-ticaret, yalnızca dev markaların değil, niş üreticilerin de kendisini parlatabildiği bir alan. Dijital platformların en büyük avantajlarından biri de bu tarz üreticilere alan açabilmesi. Tüketicilerin küçük üreticilere verdiği destekten de bunu net bir biçimde anlayabiliyoruz."
Kadın girişimcilere eğitim ve destek programları
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, kadın ihracatçıların rekabet gücünü artırmaya yönelik programlar kapsamında son bir buçuk yılda 71 firma Kadın Girişimci Belgesi aldı.
Finansman desteği için hayata geçirilen "İhracatta Kadını Destekleme Paketi" çerçevesinde bugüne kadar 3 firma Eximbank kredisi kullanırken, 10 firma ise İGE kefaletinden yararlandı.
Başlangıçta 4 banka ile sınırlı olan kefalet desteği 8 bankaya çıkarılırken, TİM ve Akbank işbirliğiyle başlatılan "İhracatta Sınırları Aş" programına Türkiye'nin farklı bölgelerinden bini aşkın kadın girişimci katıldı.
Ticaret Bakanlığının desteğiyle, TİM tarihinde ilk kez tekstil ve hazır giyim sektörlerine odaklanan bir kadın UR-GE projesi başlatıldı.
Öte yandan, İçişleri Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı, Uluslararası Ticarette Kadın Organizasyonu Derneği (UKODER), İstanbul Medipol Üniversitesi ve TİM arasında "Uluslararası Ticarette Kadın Gücü ile Kalkınma Projesi" protokolü imzalandı.
KAGİDER'den edinilen bilgilere göre, 500 kadın girişimciye dijital okuryazarlık ve marka oluşturma eğitimi verildi. Yaklaşık 9 hafta süren İyi İşler Programı ile 9 farklı kentten 30 kadın girişimciye ulaşıldı. 10 yıl içinde bu programdan mezun olanların sayısı 190'a çıktı.
Geleceğin Kadın Liderleri Programı'ndan bugüne kadar 1850 genç kadın mezun oldu. Tarımda Kadın Girişimci Programı'na ise 2025'te 24 şehirden 40 girişimci katıldı.
Kaynak: AA
Haftanın popüler haberleri
Bambum, Züchex Fuarı’nda yerini alacak
Bambum, 11-14 Eylül 2025 tarihlerindeki Züchex Ev ve Mutfak Eşyaları Fuarında emayeden bambuya porselenden döküme kadar binlerce çeşit ürününü görücüye çıkaracak.
KOBİ'lerin finansmana erişimi kolay olmalı
TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu yayımlanan OVP hakkında değerlendirmelerinde özellikle KOBİ'lerin finansmana erişimi ilk sırada yer aldı.
5 Eylül 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
5 Eylül 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
Pfizer Medikal Kanıt Üretimi Direktörü Dr. Tugay Önal oldu
Dr. Tugay Önal, Medikal Kanıt Üretimi Direktörü, Prostat Portföy Lideri olarak atandı.
Golden Global Yatırım Bankasıyla 190'dan fazla ülkeye para transferi
Golden Global Yatırım Bankası, hayata geçirdiği yeni ‘Uluslararası Para Transferi’ hizmetiyle müşterilerine saniyeler içinde para gönderme imkânı sunuyor.
İstanbul Rumeli Üniversitesi ile GOSB Teknopark'tan işbirliği
İstanbul Rumeli Üniversitesi ile GOSB Teknopark A.Ş., girişimcilik ekosisteminin güçlendirilmesi ve üniversite-sanayi iş birliğinin geliştirilmesi amacıyla iş birliği protokolü imzaladı.
Gürkan Erol, Netaş Satış Direktörü olarak görev yapacak
Netaş, yönetim kadrosuna yeni isimler ekliyor. Şirketin Satış Direktörlüğüne Gürkan Erol getirildi.
Kadın girişimciler e-ticarette başarıya ulaşıyor
Kadınların evden başlattıkları girişimler, e-ticaretle yurt içi ve yurt dışından müşterilere kolayca ulaşma imkanı elde ediyor.
Otomotivden Ağustos'ta 2,7 milyar dolarlık ihracat
Türkiye otomotiv endüstrisi ağustos ayında 2 milyar 733 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi.
4 Eylül 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
4 Eylül 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
FedEx, İstanbul Havalimanı'nda yeni küresel tesis açtı
FedEx, İstanbul Havalimanı'ndaki yeni küresel hava aktarma tesisini hizmete açtı.
Palandöken “Hurda araç teşvik yasası acilen çıkarılmalı”
TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, hurda araç teşvik yasasının acilen yeniden yürürlüğe girmesi gerektiğini söyledi.
Dünya Odalar Yarışmasında Türkiye'den 3 Odaya ödül
Dünya Odalar Yarışmasında Ankara TO, Denizli SO ve Eskişehir SO ödül aldı.
ODMD duyurdu: En çok satılan ilk 3 araba Renault, Volkswagen ve Toyota
Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) duyurdu: Yılın 8 ayında Renault 74 bin 139 adet, Volkswagen 47 bin 645, Toyota 47 bin 264 otomobil sattı.
İlkokul, ortaokul ve liselerde yeni dönem 8 Eylül Pazartesi başlıyor
Milli Eğitim Bakanlığından yapılan açıklamada; 2025-2026 eğitim öğretim yılının 8 Eylül Pazartesi günü başlayacağı anımsatıldı.
KPSS'nın ilk turu 7 Eylül Pazar günü
Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) süreci, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezince (ÖSYM) 7 Eylül'de yapılacak Genel Yetenek-Genel Kültür oturumuyla başlayacak.
Türkiye'de 2026'da 289 fuar düzenlenecek
2026 yılında Türkiye genelinde 96'sı uluslararası olmak üzere 289 fuar organize edilecek.
İlaç devleri Rekabet Kurumu'nun radarına girdi
Rekabet Kurulu, ilaç devlerinin sözlü savunmasını aldı.
Antalya'ya 8 ayda gelen turist sayısı 12 milyona yaklaştı
Antalya, yılın 8 ayında, hava yoluyla gelen 11 milyon 702 bin 733 yabancı turisti misafir etti.
THY'nin Misrata seferleri başladı
Türk Hava Yollarının (THY) Libya'nın Misrata kentine tarifeli seferleri, 10 yıl sonra yeniden başladı.
Hedef 25 Turcorn
Türkiye'nin doğru adımları atması durumunda 1 milyar dolar değerini aşan 25 şirkete (unicorn-Turcorn) sahip olması hedefleniyor.
Bakan Şimşek, mali disiplinden sapılmayacağını duyurdu
Hazine ve Maliye Bakanı Şimşek: Mali disiplini ve yapısal adımlarımızı aynı kararlılıkla sürdüreceğiz.
Peygamberimizin doğum gününü bugün kutluyoruz
Hz. Muhammed (s.a.s)’in dünyaya teşriflerinin 1500. yılında Peygamber Efendimizi dualarla anacağız.
Enflasyon, Ağustos'ta aylık bazda yüzde 2,04 oldu
TÜİK duyurdu: Enflasyon, Ağustos'ta aylık bazda yüzde 2,04, yıllık bazda yüzde 32,95 oldu.
28 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
28 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
AÇEV’den okulun ilk gününde ihtiyaç sahibi çocuklara destek
Anne Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV), okul öncesi eğitimi sonrasında birinci sınıfa başlayacak olan ihtiyaç sahibi çocukları “İlk Okul Çantam” ile buluşturmayı hedefliyor.
Coşkun Çabuk, Golden Global Yatırım Bankasında görevine başladı
Golden Global Yatırım Bankası, finans sektöründeki geniş deneyimi ve stratejik vizyonuyla tanınan Coşkun Çabuk'u Yönetim Kurulu Başkan Vekili olarak atadı.
Tosyalı, demir çelik sektörünü zorlayan etkenlerden şikayetçi
ADMİB Başkanı Fuat Tosyalı: Küresel koşullar ve dampingli ürünler demir çelik sektörünü zorluyor.
RUSAL yüksek saflıkta alüminyum üretecek
RUSAL üretimde karbon yerine oksijen salınımı sağlayan inert anot teknolojisini kullanarak yüksek saflıkta alüminyum üretecek.
Kenan Cebeci, Aras Digital Genel Müdürlüğü görevine atandı
Aras Kargo'da Bilgi Teknolojilerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevini yürüten Kenan Cebeci, Aras Digital Genel Müdürlüğü görevine atandı.
Nostalji kazandı: Müşteriler Cracker Barrel logosundaki yaşlı adamı geri istedi
Müşteri sadakati logoyu değiştirdi: Logo krizi yaşayan Cracker Barrel'da "Old Timer" figürü eski logoyu geri getirdi.
Prestige Mall AVM kapandı
2007’de açılan Prestige Mall, Başakşehir’deki 18 yıllık serüvenini noktaladı. Kapanma nedeni: yönetim sorunları ve ekonomik zorluklar.
Taç Kılavuz,Saran Group’ta CFO olarak göreve başladı
Taç Kılavuz, spor, medya ve teknoloji alanlarında faaliyet gösteren Saran Group’ta CFO olarak göreve başladı.
Rubikpara, saha satış ağını genişletecek
Rubikpara, Fuzul Holding desteğiyle 2025'in son çeyreğinde saha satış ağını 14 ile yayıyor.
Okul kıyafetleri sektöründe hareketlilik
Yeni eğitim öğretim döneminin yaklaşmasıyla hız kazanan okul kıyafeti alışverişi, giyim sektörünü hareketlendirdi.
Almanya ihracatta, Çin ithalatta ilk sırada
Türkiye'nin ihracatı, temmuzda 24 milyar 938 milyon dolar olarak gerçekleşti.
TEKNOFEST Mavi Vatan kapılarını açtı
TEKNOFEST 2025 kapsamında düzenlenen "TEKNOFEST Mavi Vatan" kapılarını açtı.
27 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
27 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
İSO'dan çağrı: Bankaların komisyon oranlarına bir tavan getirilmeli
İSO Başkanı Bahçıvan, İSO Meclis Toplantısında sanayinin yaşadığı sıkıntıları dile getirdi. Toplantıya Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz da katıldı.
Sözcü TV'de ana haberi Can Coşkun sunacak
Sözcü Ana Haber bültenini sunan Fatih Portakal haziran ayında ekranlara veda ettiğini açıklamıştı. Bugün, Can Coşkun'un ana haberi sunacağı duyuruldu.