Türkiye'de e-ticaret hacmi 3 trilyon 162 milyon lira oldu
Türkiye'de e-ticaret hacmi 3 trilyon 162 milyon lira oldu
Ticaret Bakanı Ömer Bolat: Türkiye'de e-ticaret hacmi 3 trilyon 162 milyon lira oldu.
Haber Giriş Tarihi: 06.05.2025 12:04
Haber Güncellenme Tarihi: 06.05.2025 13:23
Kaynak:
AA
Ticaret Bakanı Bolat, "2024 itibarıyla Türkiye'de e-ticaret hacmi bir önceki yıla göre yüzde 61,7 oranında artarak 3 trilyon 162 milyon lira oldu." açıklamasında bulundu.
Bolat, Ticaret Bakanlığı Konferans Salonu'nda gerçekleşen Türkiye'de e-Ticaretin Görünümü Raporu Tanıtım Toplantısı'nda yaptığı konuşmada, e-ticaret alanında yaşanan hızlı büyüme ve dönüşüme uyum sağlamak üzere gerekli yasal düzenlemelerin yıllar içerisinde yapıldığını anlattı.
Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi'nin güçlü ve sürdürülebilir bir e-ticaret ekosistemi için devreye alındığını aktaran Bolat, sektöre yönelik tüm istatistiklerin temelinde bu sistemin yer aldığını bildirdi.
Bolat, e-ihracatın artırılmasını teşvik ettiklerini, e-ihracatın toplam ihracat içerisindeki payının yüzde 2,9'a yükseldiği ve yıllık 8 milyar dolar seviyelerine ulaştığını söyledi.
e-İhracatın payının 2030 yılına kadar yüzde 10'a ulaşması beklentisinde olduklarını belirten Bolat, şu ifadelerini kullandı:
"2024 itibarıyla Türkiye'de e-ticaret hacmi bir önceki yıla göre yüzde 61,7 artarak 3 trilyon 162 milyon lira oldu. Perakende e-ticaret de 2023 yılına göre yüzde 63,7 artışla 1 trilyon 619 milyar liraya yükseldi. e-Ticaret hacmi dolar bazında yüzde 15 artışla 90 milyara yükseldi. Perakende e-ticaretin hacmi de dolar bazında 17 milyar civarında."
Bolat, Türkiye'de e-ticaret hacminin 2019 yılında 24 milyar dolar olduğunu hatırlatarak, sektörün dinamik olması ve Kovid-19 salgınının pozitif etkisi dolayısıyla 2024 yılına kadar dolar bazında 3,7 katlık artış yaşandığını anlattı.
Dünyanın büyük yatırım fonlarının Türkiye'deki e-ticaret şirketlerine yatırım yaptığına işaret eden Bolat, "Türkiye'de genel e-ticaret işlem sayısı geçen sene 5 milyar 910 milyon, perakende e-ticaret işlem sayısı da 1 milyar 850 milyon adet olmuştur. 2024 yılı itibarıyla e-ticaretin Gayri Safi Yurt İçi Hasıla (GSYH) içindeki payı yüzde 6,5 oldu. Demek ki e-ticaret GSYH'ye de doğrudan katkı yapan önemli bir sektör haline gelmiş bulunuyor. e-Ticaretin genel ticarete oranı da yüzde 19,1 ile beşte biri civarında." diye konuştu.
Bolat, e-ticaret yapan işletme sayısının 2022 yılında yaklaşık 549 bin olduğunu ve geçen yıl 600 binin üzerine çıktığını söyledi.
Bu firmaların yüzde 78,6'sının şahıs işletmesi, yüzde 17,8'inin limitet, yüzde 3,6'sının da anonim şirket olduğunu bildiren Bolat, bu dağılımın, e-ticaretin ne kadar erişilebilir bir model olduğunu gözler önüne serdiğini belirtti.
Bolat, kapsayıcılık, bölgesel kalkınma ve istihdam açısından da e-ticaretin önemli faydaları olduğuna işaret ederek, şu değerlendirmelerde bulundu:
"Türkiye'de e-ticaret yapan esnaf işletmelerinin yüzde 27'si kadınlardan, yüzde 73'ü erkeklerden oluşuyor. Kadın işletme sahiplerinin çoğunluğu 30-34 yaş, erkek işletme sahipleri de ortalama 35-39 yaş grubunda. Bu veri, e-ticaretin ve dijitalleşmenin genç nesiller arasında çok hızlı ve çabuk benimsendiğini ortaya koymaktadır."
e-Ticarette zirve yemek sektörünün
Geçen yıl e-ticarette öne çıkan sektörlere ilişkin de bilgi veren Bolat, "Geçen yıl en yüksek oran yüzde 21,6 ile yemek sektörüne ait. Bu sektörü yüzde 15,6 ile giyim, ayakkabı ve aksesuar, yüzde 12,2 ile elektronik takip etti. Dördüncü sırada ev, bahçe, mobilya, dekorasyon ürünleri, beşinci sırada da medikal, kozmetik ve kişisel bakım ürünleri geldi. e-Ticaret, gıda ve süpermarket sektörünün de yüzde 5'ine ulaşmış durumda. Bu çeşitlilik rekabeti artırmakta, tüketiciye de daha fazla tercih imkanı sunmaktadır." dedi.
Bolat, hacme göre 301 milyar 340 milyon liralık alışverişle giyim, ayakkabı ve aksesuarın birinci sırada yer aldığına dikkati çekerek, ayakkabı ve aksesuar sektöründeki harcamaların yüzde 80'inin kadın tüketiciler tarafından yapıldığını söyledi.
Bu alanı 209 milyar lirayla hava yolu sektörünün izlediğini bildiren Bolat, "Üçüncü sırada da 180 milyar lirayla seyahat, taşımacılık ve depolama sektörleri yer alıyor. Dördüncü sırada elektronik, beyaz eşya, küçük ev aletleri, yemek, süpermarket sektörleri gelmektedir." ifadesini kullandı.
Bolat, e-ticarete uyum endeksine göre İstanbul, Kayseri ve İzmir'in ilk üç sırada yer aldığını, tüm şehirlerin dijitalleşmeyi benimseyerek e-ticarete katıldığını aktardı.
Kocaeli'nin de ağır sanayi şehri olmasına rağmen e-ticarette güçlü ve etkili olduğuna dikkati çeken Bolat, şunları kaydetti:
"Raporda yer alan verilere göre, tüketiciden tüketiciye satışlarda yaklaşık 10 milyar liralık 17 milyon 500 bin adet işlem yapılmış. Bu satışlar, çevresel sürdürülebilirlik, atık azaltımı, karbon salımının düşürülmesi ve kaynak verimliliği açısından kritik önem taşımaktadır. Bu hacmin en büyük bölümünü giyim, ayakkabı ve aksesuar ürünleri sektörü oluşturuyor. Bunu elektronik ürünler sektörü takip ediyor. Sürdürülebilirlik açısından da önemli bir pazar yeri imkanı sunuyor. Biz de Bakanlık olarak sektörün düzenli, şeffaf ve adil rekabetin sağlandığı kurallara tabi yasal zeminde ilerlemesi için düzenleme ve denetleme görevimizi yerine getiriyoruz. Bundan sonra da gençlerimize, kadın girişimcilere daha çok alan açmaya gayret edeceğiz. e-İhracatı da teşvik ederek, pazarı hem üretim hem de satış olarak daha da genişletmeye, ülkemizi döviz kazandırmaya devam edeceğiz."
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Türkiye'de e-ticaret hacmi 3 trilyon 162 milyon lira oldu
Ticaret Bakanı Ömer Bolat: Türkiye'de e-ticaret hacmi 3 trilyon 162 milyon lira oldu.
Ticaret Bakanı Bolat, "2024 itibarıyla Türkiye'de e-ticaret hacmi bir önceki yıla göre yüzde 61,7 oranında artarak 3 trilyon 162 milyon lira oldu." açıklamasında bulundu.
Bolat, Ticaret Bakanlığı Konferans Salonu'nda gerçekleşen Türkiye'de e-Ticaretin Görünümü Raporu Tanıtım Toplantısı'nda yaptığı konuşmada, e-ticaret alanında yaşanan hızlı büyüme ve dönüşüme uyum sağlamak üzere gerekli yasal düzenlemelerin yıllar içerisinde yapıldığını anlattı.
Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi'nin güçlü ve sürdürülebilir bir e-ticaret ekosistemi için devreye alındığını aktaran Bolat, sektöre yönelik tüm istatistiklerin temelinde bu sistemin yer aldığını bildirdi.
Bolat, e-ihracatın artırılmasını teşvik ettiklerini, e-ihracatın toplam ihracat içerisindeki payının yüzde 2,9'a yükseldiği ve yıllık 8 milyar dolar seviyelerine ulaştığını söyledi.
e-İhracatın payının 2030 yılına kadar yüzde 10'a ulaşması beklentisinde olduklarını belirten Bolat, şu ifadelerini kullandı:
"2024 itibarıyla Türkiye'de e-ticaret hacmi bir önceki yıla göre yüzde 61,7 artarak 3 trilyon 162 milyon lira oldu. Perakende e-ticaret de 2023 yılına göre yüzde 63,7 artışla 1 trilyon 619 milyar liraya yükseldi. e-Ticaret hacmi dolar bazında yüzde 15 artışla 90 milyara yükseldi. Perakende e-ticaretin hacmi de dolar bazında 17 milyar civarında."
Bolat, Türkiye'de e-ticaret hacminin 2019 yılında 24 milyar dolar olduğunu hatırlatarak, sektörün dinamik olması ve Kovid-19 salgınının pozitif etkisi dolayısıyla 2024 yılına kadar dolar bazında 3,7 katlık artış yaşandığını anlattı.
Dünyanın büyük yatırım fonlarının Türkiye'deki e-ticaret şirketlerine yatırım yaptığına işaret eden Bolat, "Türkiye'de genel e-ticaret işlem sayısı geçen sene 5 milyar 910 milyon, perakende e-ticaret işlem sayısı da 1 milyar 850 milyon adet olmuştur. 2024 yılı itibarıyla e-ticaretin Gayri Safi Yurt İçi Hasıla (GSYH) içindeki payı yüzde 6,5 oldu. Demek ki e-ticaret GSYH'ye de doğrudan katkı yapan önemli bir sektör haline gelmiş bulunuyor. e-Ticaretin genel ticarete oranı da yüzde 19,1 ile beşte biri civarında." diye konuştu.
Bolat, e-ticaret yapan işletme sayısının 2022 yılında yaklaşık 549 bin olduğunu ve geçen yıl 600 binin üzerine çıktığını söyledi.
Bu firmaların yüzde 78,6'sının şahıs işletmesi, yüzde 17,8'inin limitet, yüzde 3,6'sının da anonim şirket olduğunu bildiren Bolat, bu dağılımın, e-ticaretin ne kadar erişilebilir bir model olduğunu gözler önüne serdiğini belirtti.
Bolat, kapsayıcılık, bölgesel kalkınma ve istihdam açısından da e-ticaretin önemli faydaları olduğuna işaret ederek, şu değerlendirmelerde bulundu:
"Türkiye'de e-ticaret yapan esnaf işletmelerinin yüzde 27'si kadınlardan, yüzde 73'ü erkeklerden oluşuyor. Kadın işletme sahiplerinin çoğunluğu 30-34 yaş, erkek işletme sahipleri de ortalama 35-39 yaş grubunda. Bu veri, e-ticaretin ve dijitalleşmenin genç nesiller arasında çok hızlı ve çabuk benimsendiğini ortaya koymaktadır."
e-Ticarette zirve yemek sektörünün
Geçen yıl e-ticarette öne çıkan sektörlere ilişkin de bilgi veren Bolat, "Geçen yıl en yüksek oran yüzde 21,6 ile yemek sektörüne ait. Bu sektörü yüzde 15,6 ile giyim, ayakkabı ve aksesuar, yüzde 12,2 ile elektronik takip etti. Dördüncü sırada ev, bahçe, mobilya, dekorasyon ürünleri, beşinci sırada da medikal, kozmetik ve kişisel bakım ürünleri geldi. e-Ticaret, gıda ve süpermarket sektörünün de yüzde 5'ine ulaşmış durumda. Bu çeşitlilik rekabeti artırmakta, tüketiciye de daha fazla tercih imkanı sunmaktadır." dedi.
Bolat, hacme göre 301 milyar 340 milyon liralık alışverişle giyim, ayakkabı ve aksesuarın birinci sırada yer aldığına dikkati çekerek, ayakkabı ve aksesuar sektöründeki harcamaların yüzde 80'inin kadın tüketiciler tarafından yapıldığını söyledi.
Bu alanı 209 milyar lirayla hava yolu sektörünün izlediğini bildiren Bolat, "Üçüncü sırada da 180 milyar lirayla seyahat, taşımacılık ve depolama sektörleri yer alıyor. Dördüncü sırada elektronik, beyaz eşya, küçük ev aletleri, yemek, süpermarket sektörleri gelmektedir." ifadesini kullandı.
Bolat, e-ticarete uyum endeksine göre İstanbul, Kayseri ve İzmir'in ilk üç sırada yer aldığını, tüm şehirlerin dijitalleşmeyi benimseyerek e-ticarete katıldığını aktardı.
Kocaeli'nin de ağır sanayi şehri olmasına rağmen e-ticarette güçlü ve etkili olduğuna dikkati çeken Bolat, şunları kaydetti:
"Raporda yer alan verilere göre, tüketiciden tüketiciye satışlarda yaklaşık 10 milyar liralık 17 milyon 500 bin adet işlem yapılmış. Bu satışlar, çevresel sürdürülebilirlik, atık azaltımı, karbon salımının düşürülmesi ve kaynak verimliliği açısından kritik önem taşımaktadır. Bu hacmin en büyük bölümünü giyim, ayakkabı ve aksesuar ürünleri sektörü oluşturuyor. Bunu elektronik ürünler sektörü takip ediyor. Sürdürülebilirlik açısından da önemli bir pazar yeri imkanı sunuyor. Biz de Bakanlık olarak sektörün düzenli, şeffaf ve adil rekabetin sağlandığı kurallara tabi yasal zeminde ilerlemesi için düzenleme ve denetleme görevimizi yerine getiriyoruz. Bundan sonra da gençlerimize, kadın girişimcilere daha çok alan açmaya gayret edeceğiz. e-İhracatı da teşvik ederek, pazarı hem üretim hem de satış olarak daha da genişletmeye, ülkemizi döviz kazandırmaya devam edeceğiz."
Kaynak: AA
Haftanın popüler haberleri
5 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
5 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
Terörsüz Türkiye Komisyonu ilk toplantısını yaptı
"Terörsüz Türkiye" süreci kapsamında Meclis'teki komisyonun ilk toplantısı yapıldı.
Sosyal medyanın ilk 3 markası: Aselsan, Baykar ve MKE
Social Brands, sosyal medya performansı en yüksek markaları belirledi.
Türk mutfağının zenginlikleri Amerikalı şeflere ilham verdi
Egeli ihracatçılar Türk mutfağının zenginliklerini Amerikalı şeflere tattırdı.
Egeli ihracatçıların Temmuz ihracatı 1,6 milyar dolar oldu
Ege İhracatçı Birlikleri’nin Temmuz ihracatı yüzde 8’lik artışla 1 milyar 650 milyon dolar oldu.
Genelkurmay Başkanlığına Orgeneral Selçuk Bayraktaroğlu atandı
Yüksek Askeri Şura'da (YAŞ) Genelkurmay Başkanlığına Kara Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Selçuk Bayraktaroğlu'nun atandığı bildirildi.
İnovakademi'nin “İhracat Hızlandırma Programı” 2 Eylül'de başlıyor
İnovakademi firmaların küresel rekabette avantajlı olabilmesi için 2 Eylül 2025’te özel bir program başlatıyor: “İhracat Hızlandırma Programı”
Eğitime yönelik sigortalara ilgi artıyor
Katılım Emeklilik’in sunduğu sigorta hizmeti beklenmedik durumlarda çocukların eğitimlerinin kesintisiz devam etmesini sağlayarak ailelere finansal güvence sunuyor.
Hisarcıklıoğlu: OSB deneyimini Suriye'ye taşımak istiyoruz
Hisarcıklıoğlu, Türkiye genelinde faaliyet gösteren 400'e yakın OSB'de 2,7 milyon kişinin istihdam edildiğini belirtti.
TESK'ten itiraz: Zincir marketler fiyatları birlikte belirliyor
TESK Başkanı Bendevi Palandöken, zincir marketlerin birçok temel gıda ürününde fiyatları birlikte belirleyerek piyasaya hâkim olmasının serbest piyasa ilkelerine aykırı olduğunu belirtti.
DHMİ "Fortune 500 Türkiye" listesinde 46. sırada yer aldı
DHMİ Genel Müdürlüğü, 'Fortune 500 Türkiye' listesinde 46'ncı sırada yer aldı.
Bakanlıktan satıcıların ÖTV farkı isteğine yönelik açıklama geldi
Ticaret Bakanlığından ÖTV değişikliği sonrası alıcılardan talep edilen ek ödemelere ilişkin açıklama geldi.
Yüksek Askeri Şura üyeleri Anıtkabir'e gitti
Cumhurbaşkanı Erdoğan ve YAŞ üyeleri, Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'ndeki toplantı öncesi Anıtkabir'e geldi.
Bora Tuncer, Karel Genel Müdürlük görevinden ayrılıyor
Karel'den yapılan açıklamada; Genel Müdür Bora Tuncer'in 12.09.2025 tarihi itibariyle görevinden ayrılacağını duyurdu.
Hareket CHRO görevine Derun Bilsel atandı
Hareket Proje Taşımacılığı ve Yük Mühendisliği A.Ş.'nin İnsan Kaynakları Direktörlüğü görevine Derun Bilsel atandı.
Rekabet Kurulundan Hemel Boya'ya soruşturma
Rekabet Kurulunca ahşap koruma, bakım ve boya alanında faaliyet gösteren Hemel Boya Kimya ve Sanayi AŞ hakkında soruşturma açıldı.
Kerem Kazaz, Finlandiya Rallisi’nden beşincilikle döndü
Team Petrol Ofisi Pilotu Kerem Kazaz, Finlandiya Rallisi’nden kritik puanlar elde ederek döndü.
Redington ve EDB stratejik bir iş birliği yaptı
Redington ve EDB, Türkiye ve CIS genelinde egemen yapay zekâ ve veri altyapısı için stratejik bir iş birliği yaptı.
Aykut Dincer, Sanovel’in yeni Fikri Haklar ve Hukuk Direktörü oldu
Aykut Dincer, Temmuz 2025 itibarıyla Sanovel’de Fikri Haklar ve Hukuk Direktörü olarak göreve başladı.
Efe Çapar, Skechers Türkiye Pazarlama Direktörü oldu
Olka Grup bünyesinde gerçekleşen yeni yapılanma kapsamında Efe Çapar, Skechers Türkiye’nin Pazarlama Direktörlüğü görevini üstlendi.
Caroline Clayton, American Airlines CMO'su oldu
Mart ayında American Airlines, iletişim ve pazarlamadan sorumlu başkan yardımcısı Caroline Clayton’ı şirketin yeni CMO’su olarak terfi ettirdi.
Bolat: Alım gücü bakımından çok daha güçlü bir döneme gireceğiz
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, temmuz ayı enflasyon verilerini değerlendirdi. "Alım gücü bakımından çok daha güçlü bir döneme gireceğiz" dedi.
Elektrikli araçlar Endonezya'da yabancı yatırımın artmasını sağlıyor
Elektrikli araçlar Endonezya'nın maden sektöründe yabancı yatırımın artmasını sağlıyor
Nippon Steel, tüm yılın zararla kapanacağını bildirdi
Nippon Steel, 1,3 milyar dolarlık birinci çeyrek zararının ardından tüm yılın zararla kapanacağını bildirdi.
Hava sıcaklıkları devam ediyor
Birçok ilde termometreler 40 derecenin üzerini gösterdi.
Danimarka merkezli JYSK, 6. mağazasını açtı
JYSK Türkiye Ülke Direktörü Fatih Tezcan, “ Büyüme ivmemizi her geçen gün artırıyoruz. Halihazırda 28 ilde online alışveriş hizmeti sunmaya başladık ve yıl sonuna kadar 9 yeni mağaza açacağız" dedi.
1 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
TCMB 1 Ağustos döviz kurları ve çapraz kurları 2 Ağustos 2025 tarihli Resmi Gazete'de yayımlandı.
Kardelen'den duyarsız batıya ve ülkemizdeki sevicilerine mesaj
Bilecik'in tek ulusal dergisi Kardelen Dergisi 125. sayısında "Çocuk" konusunu ele alıyor. Kapakta “Eşitlik Yaygarası Koparan Batı Nerdesin?” diye soruyor.
WWF'ten plastik kirliliğine karşı güçlü bir küresel anlaşma çağrısı
WWF Dünya Doğayı Koruma Vakfı, plastik kirliliğine karşı güçlü ve hukuken bağlayıcı bir küresel anlaşma çağrısında bulundu.
Güneş gözlüğü ithalatında İtalyan ürünler ilk sırada yer aldı
Güneş gözlüğü ithalatında İtalya 82,2 milyon dolarla ithalatta ilk sırada yer aldı.
LGS yerleştirme sonuçları açıklandı
MEB, Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki yerleştirme sonuçlarının "www.meb.gov.tr" adresinde erişime açıldığını duyurdu.
Ülker İK Başkan Yardımcılığı görevine Eylem Özgür atandı
Ülker İnsan Kaynakları Başkan Yardımcılığı görevine Eylem Özgür atandı.
Işıltılı ekranın karanlık yüzü sanal kumar intihara sürüklüyor
Artan vakalar, intihar riski ve aile yıkımları… Prof. Dr. Kültegin Ögel uyarıyor: Kumar artık sadece şans oyunu değil, psikiyatrik bir hastalık.
İstanbul ve Antalya Havalimanları en yoğun günlerini yaşadı
İstanbul ve Antalya havalimanları günlük yolcu ve uçak trafiği rekorlarını kırdı.
İstanbul–İzmir Otoyolu 6 yaşında
4 Ağustos 2019’da 426 km ile açılan İstanbul İzmir otoyolu İstanbul–İzmir seyahat süresini 8.5 saatten 3.5 saate indirdi.
Otomobil ve hafif ticari araç satışlarında artış
Otomobil ve hafif ticari araç pazarı ocak-temmuz döneminde yüzde 6,5 arttı.
EFT, havale ve nakit işlemlerine sıkı tedbir geliyor
Mali Suçları Araştırma Kurulu (MASAK) Başkanlığı, hazırladığı Mali Suçları Araştırma Kurulu Genel Tebliği Taslağı'nı görüşe açtı.
Bakan Şimşek: Enflasyon 44 ayın en düşük seviyesinde
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, temmuz ayı enflasyon verilerine ilişkin sosyal medya hesabından paylaşım yaptı.
TÜİK duyurdu: Enflasyon yıllık bazda yüzde 33,52'ye geriledi
TÜİK verilerine göre, temmuzda 12 aylık ortalamalar dikkate alındığında tüketici fiyatları yüzde 41,13, yurt içi üretici fiyatları yüzde 27,07 arttı.
Türkiye, İtalya ve Libya İşbirliği Zirvesi yapıldı
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İtalya Başbakanı Giorgia Meloni ve Libya Başbakanı Abdulhamid Dibeybe üçlü zirvede biraraya geldi.