Tekin: Sektörümüzün geleceği katma değerli üretim ve markalaşmada
Tekin: Sektörümüzün geleceği katma değerli üretim ve markalaşmada
Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği AHKİB Başkanı Gürkan Tekin: "Sektörümüzün geleceği katma değerli üretim ve markalaşmada."
Haber Giriş Tarihi: 04.12.2024 11:46
Haber Güncellenme Tarihi: 04.12.2024 11:56
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Tekin, Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün uluslararası pazarlarda rekabetçiliğinin zayıfladığını, iki yıldır devam eden bu dönemin en zorlu aşamasının yaşandığını söyledi.
2023 yılı Ocak-Ekim döneminde Türkiye'nin hazır giyim ve konfeksiyon ihracatındaki kaybının yüzde 7'yi bulduğunu, son 10 aylık dış satım performansının 15,18 milyar dolara gerilediğini kaydeden Başkan Gürkan Tekin, sektörün üretime devam edebilmesi için Eximbank ve KGF kaynaklarından uygun faizli uzun dönemli devlet desteklerine ihtiyaç duyulduğunu açıkladı. Sektörün geleceğinin ise katma değerli üretim ve markalaşmadan geçtiğini dile getiren Başkan Tekin, “Türk hazır giyim sektörü olarak geleceğimizi teminat altına almamızın yolu katma değerli üretim ve markalaşmadan geçiyor. Bu da bugünden yarına yapabileceğimiz bir şey değil, zamana, kaynağa ve desteğe ihtiyacımız var.” dedi.
“Stratejik eylem planına ihtiyacımız var”
Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün yüksek katma değerli üretim yapabilmesi için çeşitli alanlarda devlet desteklerine ve teşviklere ihtiyaç duyulduğunu sıkça dile getirdiklerinin altını çizen Başkan Gürkan Tekin, maliyet baskısını hafifletme ve inovasyon kapasitesinin artırılmasının en önemli başlıklar olduğunu söyledi.
Başkan Gürkan Tekin, “Geldiğimiz noktada katma değerli üretim olmadan rekabet şansımız yok. Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün yeni hedefi, yenilikçi ve katma değerli ürünlerle global pazarlarda rekabet edebilmek olmalıdır. Bunun için AR-GE, tasarım ve teknolojik yatırımlara öncelik verilmelidir. Sermayesi eriyen sektörün bunu tek başına başarabilmesi ancak hükümetimizin destekleri ile mümkün olabilir. Bunu hayata geçirebilirsek yalnızca sektörümüzün değil ülke ekonomisinin genel rekabetçiliğine de büyük katkı sağlarız.” dedi.
Katma değerli üretimi artırmaya yönelik beklentilerinin AR-GE, inovasyon ve tasarım alanlarında yoğunlaştığını belirten Başkan Gürkan Tekin, “Yeni teknolojilerin ve sürdürülebilir üretim tekniklerinin geliştirilmesi için daha fazla AR-GE teşviki bekliyoruz. Katma değer yaratmak için özgün tasarımların teşvik edilmesi, tasarımcıların desteklenmesi ve uluslararası tanıtım imkanları sunulmasını istiyoruz. Dijital dönüşüm, üretimde verimlilik ve tedarik zincirinde şeffaflık için sektörümüze özel teknoloji teşvikleri talep ediyoruz. Sağlanacak devlet destekleriyle yüksek katma değerli üretime geçişi sağlayabilirsek rekabet gücü artacak ve bu sayede küresel pazarlardan daha fazla pay almamız mümkün olacaktır.” diye konuştu.
“Ekim ayında bölge ihracatımız yüzde 13 artışla 32 milyona ulaştı”
Ekim ayı ihracat performansını da değerlendiren Başkan Gürkan Tekin, söz konusu dönemde sektörün Akdeniz bölgesinden 32 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiğini açıkladı. Tüm zorluklara rağmen büyük gayretlerle ve üretime devam edebilmek için karlılığa bakmadan çalıştıklarını dile getiren Başkan Gürkan Tekin, şunları söyledi: “Ekim ayında 3 bin 905 ton ürünü uluslararası pazarlarda değere dönüştürdük. Bu dönemde en çok ihraç ettiğimiz ürünler listesinde 14,9 milyon dolar değer ile bayan dış giyim, 7,2 milyon dolar değer ile bay dış giyim ve 3,5 milyon dolar değer ile diğer hazır eşya ürün grupları ilk üç sırayı oluşturdu. Yılın 10'uncu ayında en fazla ihracat yaptığımız ülkeler arasında Hollanda, İspanya ve Polonya öne çıktı. Hollanda'ya 12,3 milyon dolar, İspanya'ya 3,2 milyon dolar, Polonya'ya 2,2 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Ekim ayında ihracat hacminde en anlamlı artışları Kazakistan, Kosova ve Kırgızistan pazarlarında yakaladık. Yılın 10 ayında ise toplam 310 milyon dolarlık ihracat değerine ulaştık.”
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Tekin: Sektörümüzün geleceği katma değerli üretim ve markalaşmada
Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği AHKİB Başkanı Gürkan Tekin: "Sektörümüzün geleceği katma değerli üretim ve markalaşmada."
Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Tekin, Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün uluslararası pazarlarda rekabetçiliğinin zayıfladığını, iki yıldır devam eden bu dönemin en zorlu aşamasının yaşandığını söyledi.
2023 yılı Ocak-Ekim döneminde Türkiye'nin hazır giyim ve konfeksiyon ihracatındaki kaybının yüzde 7'yi bulduğunu, son 10 aylık dış satım performansının 15,18 milyar dolara gerilediğini kaydeden Başkan Gürkan Tekin, sektörün üretime devam edebilmesi için Eximbank ve KGF kaynaklarından uygun faizli uzun dönemli devlet desteklerine ihtiyaç duyulduğunu açıkladı. Sektörün geleceğinin ise katma değerli üretim ve markalaşmadan geçtiğini dile getiren Başkan Tekin, “Türk hazır giyim sektörü olarak geleceğimizi teminat altına almamızın yolu katma değerli üretim ve markalaşmadan geçiyor. Bu da bugünden yarına yapabileceğimiz bir şey değil, zamana, kaynağa ve desteğe ihtiyacımız var.” dedi.
“Stratejik eylem planına ihtiyacımız var”
Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün yüksek katma değerli üretim yapabilmesi için çeşitli alanlarda devlet desteklerine ve teşviklere ihtiyaç duyulduğunu sıkça dile getirdiklerinin altını çizen Başkan Gürkan Tekin, maliyet baskısını hafifletme ve inovasyon kapasitesinin artırılmasının en önemli başlıklar olduğunu söyledi.
Başkan Gürkan Tekin, “Geldiğimiz noktada katma değerli üretim olmadan rekabet şansımız yok. Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün yeni hedefi, yenilikçi ve katma değerli ürünlerle global pazarlarda rekabet edebilmek olmalıdır. Bunun için AR-GE, tasarım ve teknolojik yatırımlara öncelik verilmelidir. Sermayesi eriyen sektörün bunu tek başına başarabilmesi ancak hükümetimizin destekleri ile mümkün olabilir. Bunu hayata geçirebilirsek yalnızca sektörümüzün değil ülke ekonomisinin genel rekabetçiliğine de büyük katkı sağlarız.” dedi.
Katma değerli üretimi artırmaya yönelik beklentilerinin AR-GE, inovasyon ve tasarım alanlarında yoğunlaştığını belirten Başkan Gürkan Tekin, “Yeni teknolojilerin ve sürdürülebilir üretim tekniklerinin geliştirilmesi için daha fazla AR-GE teşviki bekliyoruz. Katma değer yaratmak için özgün tasarımların teşvik edilmesi, tasarımcıların desteklenmesi ve uluslararası tanıtım imkanları sunulmasını istiyoruz. Dijital dönüşüm, üretimde verimlilik ve tedarik zincirinde şeffaflık için sektörümüze özel teknoloji teşvikleri talep ediyoruz. Sağlanacak devlet destekleriyle yüksek katma değerli üretime geçişi sağlayabilirsek rekabet gücü artacak ve bu sayede küresel pazarlardan daha fazla pay almamız mümkün olacaktır.” diye konuştu.
“Ekim ayında bölge ihracatımız yüzde 13 artışla 32 milyona ulaştı”
Ekim ayı ihracat performansını da değerlendiren Başkan Gürkan Tekin, söz konusu dönemde sektörün Akdeniz bölgesinden 32 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiğini açıkladı. Tüm zorluklara rağmen büyük gayretlerle ve üretime devam edebilmek için karlılığa bakmadan çalıştıklarını dile getiren Başkan Gürkan Tekin, şunları söyledi: “Ekim ayında 3 bin 905 ton ürünü uluslararası pazarlarda değere dönüştürdük. Bu dönemde en çok ihraç ettiğimiz ürünler listesinde 14,9 milyon dolar değer ile bayan dış giyim, 7,2 milyon dolar değer ile bay dış giyim ve 3,5 milyon dolar değer ile diğer hazır eşya ürün grupları ilk üç sırayı oluşturdu. Yılın 10'uncu ayında en fazla ihracat yaptığımız ülkeler arasında Hollanda, İspanya ve Polonya öne çıktı. Hollanda'ya 12,3 milyon dolar, İspanya'ya 3,2 milyon dolar, Polonya'ya 2,2 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Ekim ayında ihracat hacminde en anlamlı artışları Kazakistan, Kosova ve Kırgızistan pazarlarında yakaladık. Yılın 10 ayında ise toplam 310 milyon dolarlık ihracat değerine ulaştık.”
Haftanın popüler haberleri
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Nato sonrası konuşma yapıyor
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Nato toplantısı sonrası konuşma yaptı.
TOGG yeni modeli T10F'yi satışa sunmaya hazırlanıyor
TOGG yedinci yılında yeni modeli T10F'yi satışa sunmaya hazırlanıyor.
2026 NATO Zirvesi Türkiye'de yapılacak
NATO zirve bildirisinde, 2026 NATO Zirvesi'nin Türkiye'de olacağı duyuruldu.
Sinop Tarihi Cezaevi Müzesi yeniden açıldı
Zamanın ötesine yolculuk: Sinop Tarihi Cezaevi Müzesi yeniden açıldı.
Gaziantep Fıstık Ezmesi, AB’den Coğrafi İşaret Tescili aldı
Gaziantep fındık ezmesi, Avrupa Birliğinden Coğrafi İşaret Tescili alan 36. ürün oldu.
Bahçıvan: Tarım ve hayvancılık savunma sanayi kadar kritik
İSO’nun hazırladığı “Hayvancılıkta Sorunlar ve Çözümler” raporu, sektör temsilcilerinin katılımıyla Odakule’de düzenlenen toplantıyla tanıtıldı.
NATO Liderler Zirvesi'nde aile fotoğrafı çekildi
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, NATO Devlet ve Hükümet Başkanları Zirvesi'ndeki aile fotoğrafı çekimine katıldı.
Erkan Fuat Işıksal, Homer Smart Auto Services Genel Müdürü oldu
HOMER Smart Auto Services’in Genel Müdürlük görevine, sigorta sektöründe uzun yıllar görev yapan ve önemli deneyimlere sahip olan Erkan Fuat Işıksal atandı.
AB'de yeni otomobil satışları Mayıs'ta arttı
Avrupa Birliği (AB) pazarında yeni otomobil satışı, mayısta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 1,6 artışla 926 bin 582'ye ulaştı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, ABD Başkanı Trump ile bir araya geldi
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, ABD Başkanı Donald Trump ile görüştü.
Rebeca Grynspan: Küresel yabancı yatırımlar yeniden düştü
BM Ticaret ve Kalkınma Konferansı (UNCTAD) Genel Sekreteri Rebeca Grynspan, Cenevre'de Dünya Yatırım Raporu 2025'i tanıttı.
Bolat: Her gün 800 milyon dünya seyircisi Türk filmlerini izliyor
Bakan Bolat, hizmet ihracatında Türkiye'nin dünyadaki payının 2002'de yüzde 0,89 olduğunu, geçen yıl ise yüzde 1,32'ye yükseldiğini dile getirdi.
G4A Programı’na seçilen girişimciler belirlendi
2025 yılı G4A programı kapsamında Tarlis Teknoloji, MediTechLabs, Mantiscope, HiDoctor ve Welcome to Club isimli 5 girişim birçok destekten yararlanabilecek.
Bayer’de MENAT Bölgesi İK Liderliğine Özden Yiğit atandı
Bayer’de MENAT Bölgesi İnsan Kaynakları Liderliğine Özden Yiğit atandı.
Hepsipay Genel Müdürlüğüne Yudum Tokgöz Erdur atandı
Hepsipay’in yeni genel müdürü Yudum Tokgöz Erdur oldu.
Muharrem İnce CHP'ye geri döndü
Memleket Partisi Genel Başkanı Muharrem İnce CHP'ye geri döndü.
Redington yeni Genel Müdürü Bora İncir oldu
Redington Türkiye ve CIS bölgesinin yeni Genel Müdürü Bora İncir oldu.
Yapay zeka destekli siber saldırılar yükselişte
Fark edilmeyen uzun süre devam eden yapay zeka destekli siber saldırıların sonuçları ağır oluyor.
Tatil planı yaparken “çerez” tuzaklarına dikkat!
HP Wolf Security, yaz tatili öncesinde tatilcileri hedef alan ve kötü amaçlı çerezler açan pencerelere sahip sahte seyahat rezervasyon web sitelerini ortaya çıkarıyor.
Nilüfer Durukal Kaya: Turizmde dijital devrim devam ediyor
Elektraweb, turizmde dijitalleşmeyi teknolojik entegrasyon, verimlilik, sürdürülebilirlik ve misafir memnuniyeti gibi stratejik hedeflere ulaşmak için bir araç olarak tanımlıyor.
10 yenilikçi girişim SKD Sector Connec'te podyuma çıktı
İş Dünyası ve Sürdürülebilir Kalkınma Derneği ile Endeavor Türkiye, sürdürülebilir kalkınmayı destekleyen yenilikçi çözümleri özel sektörle buluşturuyor.
BBDK'a kayıtlı faktoring şirketleri listesi haberimizde
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunun listesinde 48 adet faktoring şirketi bulunuyor.
Marella Discovery 2 kruvaziyeri Alanya'ya demirledi
Alanya Limanı'na yanaştırılan gemide, çoğu İngiliz 1794 yolcu ve 740 personel bulunuyor.
Kapasite Kullanım Oranı Haziran'da geriledi
KKO, haziranda geçen aya göre 0,4 puan azalarak yüzde 74,6'ya geriledi.
BDDK'dan Fair ve Ortak Finans şirketlerine faaliyet izni
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunca (BDDK), Fair Finansal Kiralama AŞ ve Ortak Finans Katılım Faktoring AŞ'ye faaliyet izni verilmesi kararı alındı.
Rekabet Kurulundan Kariyer.net'e soruşturma
Rekabet Kurulu Kariyer.net hakkında soruşturma açtı.
İİB, 5 ayda 5 milyar 180 milyon dolarlık ihracata imza attı
İstanbul İhracatçı Birliklerinin (İİB) ihracatı, yılın ilk 5 ayında, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5,8 artarak 5 milyar 180 milyon dolara yükseldi.
Ahmet Pura, TOBB'da güven tazeledi
Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayi Meclisi’nde Ahmet Pura güven tazeledi.
Kurulan şirket sayısında geçen aya göre artış var
TOBB duyurdu: Kurulan șirket sayısında geçen aya göre %15,5 artıș oldu
Girişimcilik Vakfı Fellow ve Challenger için son tarih 29 Haziran
Girişimcilik Vakfı Fellow ve Challenger Programlarına başvurular için son tarih: 29 Haziran.
Etki Ölçümü ve Yönetimi Zirvesine ilgi yoğun oldu
Etki Ölçümü ve Yönetimi Zirvesi gerçekleştirildi.
Big Green Egg, davetlerin barbekü partneri oldu
Barbekü markası Big Green Egg, Türkiye pazarına girdi.
Yasemin Yeşilova: Geleceğin ulaşımı için çalışıyoruz
Yeşilova Holding şirketlerinden Canray Ulaşım Genel Müdürü Yasemin Yeşilova, “Geleceğin ulaşımı, çevreci ve yenilikçi çözümlerle şekilleniyor." dedi.
Kale Kilit'in bu seferki fuar rotası Afrika The Big 5 oldu
Kale Kilit, Güney Afrika’nın Johannesburg şehrinde düzenlenen The Big 5 Construct Southern Africa Fuarı’nda yerini aldı.
Anadolu Isuzu “İhracat Başarı Ödülü” aldı
Anadolu Isuzu, Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği tarafından 2024 yılında da “İhracat Başarı Ödülü”ne layık görüldü.
Tadolya Pastanesi Atakent'te
Tadolya, yenilenen kurumsal yüzüyle büyümeye devam ediyor. Biçen Market’in 34. şubesi olan Atakent mağazası içerisinde hizmete girdi.
EOQ “Avrupa Kalite Lideri Ödülü” Ömer Özkan'ın oldu
Ömer Özkan, “2025 Avrupa Kalite Lideri” ödülünü Oslo’daki törende EOQ Başkanı Patrick Mongillon ve EOQ Genel Sekreteri Ulf Gustavsson’ın elinden aldı.
Utku Ayyarkın, Aras Kargo Genel Müdürü oldu
Utku Ayyarkın, Genel Müdür olarak Türkiye’deki operasyonunun güçlenmesinden sorumlu olmaya ve Aras Kargo Yönetim Kurulu’nda yer almaya devam edecek.
Didem Namver, Effie Europe final jürisinde görev alacak
Effie Europe’ta bu yıl Türkiye’yi temsil edecek ikinci isim PepsiCo Turkey Marketing Director Didem Namver oldu.
Rekabet Kurulundan Fakir'e 26 milyon lira ceza
Rekabet Kurulu, Fakir Elektrikli Ev Aletleri firmasına uzlaşma sonucunda, 26 milyon lira ceza verilmesini kararlaştırdı.