Tarım Kredi Kooperatiflerinin yeni hedef kitlesi: Gençler
Tarım Kredi Kooperatiflerinin yeni hedef kitlesi: Gençler
Tarım Kredi Kooperatif marketleri "genç yaş grubu"na odaklandı.
Haber Giriş Tarihi: 14.05.2025 14:38
Haber Güncellenme Tarihi: 14.05.2025 14:42
Kaynak:
AA
Tarım Kredi Kooperatif Market Genel Müdürü (TK KOOP ) Varol Halepli, müşterilerinin çoğunun orta üstü yaş grubu olduğunu belirtti.
TK KOOP Genel Müdürü Varol Halepli, genel müdürlükte basın mensuplarına yaptığı açıklamada, şirketin son durumunu ve 2025 beklentilerini değerlendirdi.
Halepli, toplam 4 bin 500 satış noktasına ulaştıklarını, İstanbul'da ise şu anda 391 mağazalarının bulunduğunu ve bu sayıyı büyütüp, ilk hedeflerinin, sene sonunda toplamda 5 bin satış noktasını, İstanbul'da ise 550 mağaza sayısını yakalamak olduğunu söyledi.
Logo değişikliğine değinen Halepli, "Tarım Kredi Kooperatif Market bizim özümüz, bu şekilde de devam edeceğiz. Yeni marketlerimizi ise yenilenen yüzümüz KOOP adı altında açıyoruz . Her yaş grubundan müşterimiz mevcut ama orta üstü yaş grubu müşterimiz daha çoğunlukta. Hedeflerimizden biri de genç yaş grubunu mağazalarımız ile buluşturmak. Onlara yönelik ürün ve hizmet yelpazemizi genişletiyoruz. Perakendede bir kural vardır; 'çocukluktan başlayıp daha ileriki yaşlara kadar alışkanlık yaratmak.' diye. Bu yolda ilerliyoruz." ifadelerini kullandı.
Halepli, diğer marketlerden farklı bir pozisyonlarının olduğunu aktararak, "Biz Türkiye'deki yüzde 100 çiftçi marketiyiz. Perakendede Türk halkının bazı hassasiyetleri vardır. İstanbul'da oturanlar Şile’ye giderken yolun kenarında domates satıldığını gördüğünde '50 lira fazla olsun ama üreticiden aldığım domates olsun, doğal domates olsun' diye bir his taşır. Türk halkında böyle bir gelenek vardır. Buna bağlı olarak Türk toplumunda müthiş bir kooperatif hissi vardır. Yani bizim kooperatiflere karşı bir hassasiyetimiz vardır. İşte biz marka olarak hakikaten Türkiye'de 'Yüzde 100 çiftçi marketiyiz.' diyebilen tek markayız." şeklinde konuştu.
"Çiftçi şirketi olduğumuz için çiftçiyi desteklemek zorundayız"
Karlılıktan ziyade ortaklarının ve çiftçilerin ürünlerini olumsuz piyasa şartlarına karşı korumayı hedeflediklerini anlatan Halepli, "Uygun piyasa fiyatlarında satın alıyor, işleyerek değerlendiriyoruz. Çiftçilerimizden alınan mahsuller Tarım Kredi Grubu bünyesindeki fabrikalarda uluslararası standartlarda işlenerek halkımıza ekonomik, kaliteli ve doğal gıda tüketim imkanı sunuyor." dedi.
Halepli, Tarım Kredi'nin satışını yaptığı bazı ürünlerin piyasa fiyatlarının üzerinde olmasından dolayı eleştiriler olduğunu hatırlatarak şöyle devam etti:
"Bizim burada da bir regülasyon görevimiz var. Zaman zaman biz piyasaya pahalı kalmamak için zararına satışlar yapıyoruz, piyasaya ayak uydurabilmemiz için. Bizim aslında iki bacaklı görevimiz var. Hem çiftçiyi destekleyeceğiz hem nihai tüketiciyi destekleyeceğiz. O nedenle her şeyi 'yüzde 100 uygun fiyata satmak, yüzde 100 ucuza satmak' diye bir şey yok. Kaldı ki bu perakendede böyledir. Her şeyi en iyi fiyatta bulmanız her zaman mümkün değil."
Ana gıda ürünleri ve sütte yüzde 100 yerli ürünler sattıklarını vurgulayan Halepli, bazı durumlarda piyasada yerli muz bulunmadığı halde bile ithal muz satmadıklarını ve kar amacı güden bir kurum olmadıklarını, bu yüzden de her daim vatandaşın yanında olmaya çalıştıklarını söyledi.
"Türkiye'nin beşinci en büyük perakende marketiyiz"
Halepli, önlerindeki en büyük engellerden birinin ithal ürüne girmemek olduğunu ancak bunun zaten stratejilerine aykırı olduğunu belirtti.
Kendilerinin ne kadar çok satarsa çiftçinin de o kadar çok üreteceğini anlatan Halepli, "Şunu söyleyeyim ki bu yılın başında satıştaki ürünlerimizin yüzde 65'i kendi iştiraklerimizin ürettiği ürünlerdi. 100 birimin 65 birimi, Tarım Kredi Holding'in çatısı altındaki iştiraklerin ürettiği ürünlerdi. Şu anda müşterilerimiz bakliyatta gözü kapalı alım yapıyorlar çünkü yüzde 100 yerliyiz. Bizim iki tane güçlü kasımız var. En önemli kaslarımızdan biri temel gıda, ikincisi ise süt ve süt ürünleri. Piyasaya baktığınızda Türkiye'de en uygun peyniri, en uygun tereyağını satan firma biziz." dedi
Türkiye'nin beşinci büyük perakende marketi olduklarını ifade eden Halepli, "Bizim hedefimiz sayısal anlamda birinci, ikinci, üçüncüyü yakalayıp geçmek değil. Buradaki hedefimiz şu: perakendede bir kriter vardır 'mağaza başına ortalama ciro.' Şu anda biz mağaza başına ortalama ciroda 'indirim marketleri' arasında ikinci sıradayız." diye konuştu.
Halepli, büyüme merkezine yatırım yapmak istediklerini ve İstanbul, Ankara ve Ege Bölgesi’nin hedefleri arasında olduğunu belirterek, daha fazla satış noktasıyla belli sayılara ulaşmak istediklerini aktardı.
Çevresel sürdürülebilirliği ön planda tutarak marketlerinde sürekli gelişim projelerine yönelik çalıştıklarına değinen Halepli, "Mağazalarımızda tazeliği korumak için nemlendirme, püskürtme dediğimiz sistemler kuruyoruz. Ambalajları ve atıkları azaltmak için dökme ürün reyonları kuruyoruz. Bazı mağazalarımızın içerisinde zeytinyağını ve ayçiçeği yağını evden getirdiğiniz kaplarla doldurarak götürebilirsiniz. Müşterilerimizin dökme bakliyat ürünlerinde poşet yerine, plastik yerine kâğıt ambalajlarla alışveriş yapabilecekleri reyonlar var." dedi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Tarım Kredi Kooperatiflerinin yeni hedef kitlesi: Gençler
Tarım Kredi Kooperatif marketleri "genç yaş grubu"na odaklandı.
Tarım Kredi Kooperatif Market Genel Müdürü (TK KOOP ) Varol Halepli, müşterilerinin çoğunun orta üstü yaş grubu olduğunu belirtti.
TK KOOP Genel Müdürü Varol Halepli, genel müdürlükte basın mensuplarına yaptığı açıklamada, şirketin son durumunu ve 2025 beklentilerini değerlendirdi.
Halepli, toplam 4 bin 500 satış noktasına ulaştıklarını, İstanbul'da ise şu anda 391 mağazalarının bulunduğunu ve bu sayıyı büyütüp, ilk hedeflerinin, sene sonunda toplamda 5 bin satış noktasını, İstanbul'da ise 550 mağaza sayısını yakalamak olduğunu söyledi.
Logo değişikliğine değinen Halepli, "Tarım Kredi Kooperatif Market bizim özümüz, bu şekilde de devam edeceğiz. Yeni marketlerimizi ise yenilenen yüzümüz KOOP adı altında açıyoruz . Her yaş grubundan müşterimiz mevcut ama orta üstü yaş grubu müşterimiz daha çoğunlukta. Hedeflerimizden biri de genç yaş grubunu mağazalarımız ile buluşturmak. Onlara yönelik ürün ve hizmet yelpazemizi genişletiyoruz. Perakendede bir kural vardır; 'çocukluktan başlayıp daha ileriki yaşlara kadar alışkanlık yaratmak.' diye. Bu yolda ilerliyoruz." ifadelerini kullandı.
Halepli, diğer marketlerden farklı bir pozisyonlarının olduğunu aktararak, "Biz Türkiye'deki yüzde 100 çiftçi marketiyiz. Perakendede Türk halkının bazı hassasiyetleri vardır. İstanbul'da oturanlar Şile’ye giderken yolun kenarında domates satıldığını gördüğünde '50 lira fazla olsun ama üreticiden aldığım domates olsun, doğal domates olsun' diye bir his taşır. Türk halkında böyle bir gelenek vardır. Buna bağlı olarak Türk toplumunda müthiş bir kooperatif hissi vardır. Yani bizim kooperatiflere karşı bir hassasiyetimiz vardır. İşte biz marka olarak hakikaten Türkiye'de 'Yüzde 100 çiftçi marketiyiz.' diyebilen tek markayız." şeklinde konuştu.
"Çiftçi şirketi olduğumuz için çiftçiyi desteklemek zorundayız"
Karlılıktan ziyade ortaklarının ve çiftçilerin ürünlerini olumsuz piyasa şartlarına karşı korumayı hedeflediklerini anlatan Halepli, "Uygun piyasa fiyatlarında satın alıyor, işleyerek değerlendiriyoruz. Çiftçilerimizden alınan mahsuller Tarım Kredi Grubu bünyesindeki fabrikalarda uluslararası standartlarda işlenerek halkımıza ekonomik, kaliteli ve doğal gıda tüketim imkanı sunuyor." dedi.
Halepli, Tarım Kredi'nin satışını yaptığı bazı ürünlerin piyasa fiyatlarının üzerinde olmasından dolayı eleştiriler olduğunu hatırlatarak şöyle devam etti:
"Bizim burada da bir regülasyon görevimiz var. Zaman zaman biz piyasaya pahalı kalmamak için zararına satışlar yapıyoruz, piyasaya ayak uydurabilmemiz için. Bizim aslında iki bacaklı görevimiz var. Hem çiftçiyi destekleyeceğiz hem nihai tüketiciyi destekleyeceğiz. O nedenle her şeyi 'yüzde 100 uygun fiyata satmak, yüzde 100 ucuza satmak' diye bir şey yok. Kaldı ki bu perakendede böyledir. Her şeyi en iyi fiyatta bulmanız her zaman mümkün değil."
Ana gıda ürünleri ve sütte yüzde 100 yerli ürünler sattıklarını vurgulayan Halepli, bazı durumlarda piyasada yerli muz bulunmadığı halde bile ithal muz satmadıklarını ve kar amacı güden bir kurum olmadıklarını, bu yüzden de her daim vatandaşın yanında olmaya çalıştıklarını söyledi.
"Türkiye'nin beşinci en büyük perakende marketiyiz"
Halepli, önlerindeki en büyük engellerden birinin ithal ürüne girmemek olduğunu ancak bunun zaten stratejilerine aykırı olduğunu belirtti.
Kendilerinin ne kadar çok satarsa çiftçinin de o kadar çok üreteceğini anlatan Halepli, "Şunu söyleyeyim ki bu yılın başında satıştaki ürünlerimizin yüzde 65'i kendi iştiraklerimizin ürettiği ürünlerdi. 100 birimin 65 birimi, Tarım Kredi Holding'in çatısı altındaki iştiraklerin ürettiği ürünlerdi. Şu anda müşterilerimiz bakliyatta gözü kapalı alım yapıyorlar çünkü yüzde 100 yerliyiz. Bizim iki tane güçlü kasımız var. En önemli kaslarımızdan biri temel gıda, ikincisi ise süt ve süt ürünleri. Piyasaya baktığınızda Türkiye'de en uygun peyniri, en uygun tereyağını satan firma biziz." dedi
Türkiye'nin beşinci büyük perakende marketi olduklarını ifade eden Halepli, "Bizim hedefimiz sayısal anlamda birinci, ikinci, üçüncüyü yakalayıp geçmek değil. Buradaki hedefimiz şu: perakendede bir kriter vardır 'mağaza başına ortalama ciro.' Şu anda biz mağaza başına ortalama ciroda 'indirim marketleri' arasında ikinci sıradayız." diye konuştu.
Halepli, büyüme merkezine yatırım yapmak istediklerini ve İstanbul, Ankara ve Ege Bölgesi’nin hedefleri arasında olduğunu belirterek, daha fazla satış noktasıyla belli sayılara ulaşmak istediklerini aktardı.
Çevresel sürdürülebilirliği ön planda tutarak marketlerinde sürekli gelişim projelerine yönelik çalıştıklarına değinen Halepli, "Mağazalarımızda tazeliği korumak için nemlendirme, püskürtme dediğimiz sistemler kuruyoruz. Ambalajları ve atıkları azaltmak için dökme ürün reyonları kuruyoruz. Bazı mağazalarımızın içerisinde zeytinyağını ve ayçiçeği yağını evden getirdiğiniz kaplarla doldurarak götürebilirsiniz. Müşterilerimizin dökme bakliyat ürünlerinde poşet yerine, plastik yerine kâğıt ambalajlarla alışveriş yapabilecekleri reyonlar var." dedi.
Kaynak: AA
Haftanın popüler haberleri
İsrail'in Filistin'e mezaliminde 74 Filistinli hayatını kaybetti
İsrail'in Gazze'ye geceden bu yana düzenlediği saldırılarda 74 Filistinli hayatını kaybetti.
Dünyanın gözü Türkiye'deki Rusya ve Ukrayna görüşmelerinde
Rus heyeti 2022'deki İstanbul müzakerelerini temel almak isterken Ukrayna heyeti ise toprak bütünlüğü ve güvenlik garantilerini masaya taşıyacak.
Yavuz Yeter, Golden Global Yatırım Bankasının aktiflerini açıkladı
Golden Global Yatırım Bankası 2025 Yılının İlk Çeyreğinde 17,2 Milyar TL Aktif Büyüklüğe Ulaştı.
AgriGO.AI ile Çiftçiler yapay zeka ile üretim yapacak
Tabit’in kurucularının geliştirdiği yeni nesil tarım asistanı AgriGO.AI, çiftçilere WhatsApp üzerinden yapay zekâ destekli bilgi desteği sunmaya başladı.
Pfizer'den Seda Tamur Oğralı, En Mutlu İşyeri seçildiklerini duyurdu
Happy Place to Work tarafından gerçekleştirilen “Türkiye'nin En Mutlu İş Yerleri” araştırmasında Pfizer Türkiye “Türkiye'nin En Mutlu İş Yeri” oldu.
Bpas, otomatik pencere sistemleriyle inovatif başarıya imza attı
Bpas Mekatronik’in geliştirdiği yenilikçi otomatik pencere açkı sistemleriyle birçok yapıda güvenlik, konfor ve enerji verimliliğini en üst düzeye taşıyor.
Opaş, güvenlik açıkları için yeni bir ürün geliştirdi
Opaş Tamir-Bakım ve Emniyet Şalterleri, Endüstriyel tesislerde ve tehlikeli makine bakımlarında çalışanlara yönelik yeni bir ürün geliştirdi.
Şarj istasyonlarındaki park sorununu çözecek düzenleme yolda
Halka açık otoparklarda bulunan şarj noktaları çoğu zaman elektrikli olmayan araçlar tarafından park amacıyla işgal ediliyor. Bu da mağduriyete yol açıyor.
Yeşilova Holding, son 5 yılda karbon ayak izini yüzde 30 azalttı
Yönetim Kurulu Başkanı Ali İhsan Yeşilova, bu sürecin yalnızca çevresel değil, aynı zamanda stratejik bir yatırım olduğunu vurguladı.
TÜİK duyurdu: Hizmet üretim endeksi Mart'ta yıllık yüzde 0,4 arttı
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), mart ayına ilişkin hizmet üretim endeksi verilerini açıkladı.
Ziraat Türkiye Kupası'nda şampiyon Galatasaray
Galatasaray, Ziraat Türkiye Kupası finalinde Trabzonspor'u 3-0 yenerek şampiyon oldu.
Müsiad'ın 35 yıl almanağı dijitalde erişime açıldı
Bir ve Beraber Otuz Beş Yıl almanak çalışması, MÜSİAD’ın resmi web sitesi olan www.musiad.org.tr adresinden dijital olarak da erişime açıldı.
Rus heyeti Türkiye'de
İstanbul müzakerelerine katılacak Rus heyetinin Türkiye’ye ulaştı. Müzakerelere yerli ve yabancı basın mensupları yoğun ilgi gösteriyor.
EY-Parthenon yeni yapılanmasını duyurdu
EY'ın strateji ve kurumsal finansman hizmetleri, EY-Parthenon markasıyla tek çatı altında sunulacak.
ABD senatosu Çin'e yönelik yaptırım tasarlıyor
ABD Senatosu’nda Çin’in erişimini sınırlamak için yapay zeka çiplerinde konum takibi yapılmasını talep eden yasa tasarısını sundu.
Bakan Şimşek'ten cari açıkla ilgili iyimserlik mesajları
Mehmet Şimşek: Martta yıllık 12,6 milyar dolar gerçekleşen cari açığın ilk çeyrekte milli gelire oranla yüzde 1’in altında kalmasını bekliyoruz dedi.
Çekirdeksiz kuru üzüm, kayısı ve incir ihracatında yeni rekor
Çekirdeksiz kuru üzüm, kuru kayısı ve kuru incir ihracatında 1 milyar dolar aşıldı.
Akdenizli mobilyacılar ABD pazarında güçlü büyüme hedefliyor
Türkiye mobilya, kâğıt ve orman ürünleri ihracatı nisan ayında yüzde 6,7 artış gösterirken, Akdeniz'den yapılan ihracat ise yüzde 26 arttı.
Europower ile Sineng Electric iş görüşmelerine başladı
Europower, Sineng Electric ile iş görüşmelerine başladığını duyurdu.
Türkiye Hazır Beton Birliği deprem için beton uygulamalarını masaya yatırdı
Türkiye Hazır Beton Birliği (THBB): Depreme dirençli yapı üretiminde ön şart doğru beton uygulamalarıdır.
Yapısal çelik sektörü Erfab etkinliğinde buluştu
Yapısal çelik sektöründe öncü teknolojileri ve profesyonelleri bir araya getiren ERFAB Yapısal Çelik Günleri, Ankara Crowne Plaza Hotel’de gerçekleştirildi.
İzocam Yelken Takımı performansıyla dikkat çekiyor
Sürdürülebilir yarınlara yelken açan İzocam Yelken Takımı, Schüco-BAYK 2025 Kış Trofesi’nde gösterdiği istikrarlı performansla dikkat çekiyor.
PO’dan UTTS’ye özel yapay zekâ destekli sohbet botu
Petrol Ofisi, kullanıcıların UTTS ile ilgili sorularına en hızlı ve en kapsamlı yanıtları sunmak için yapay zekâ destekli “UTTS için Sor” sohbet botunu devreye aldı.
Anadolu Isuzu’ya “İş Güvenliğinin Yıldızları” ödülü
Anadolu Isuzu, “MESS İş Güvenliğinin Yıldızları” programı kapsamında ödüle layık görüldü.
SosyalUp Etki Odaklı Sohbetler devam ediyor
SosyalUp Etki Odaklı Sohbetler ile sivil toplumun nabzını tutuyor.
Bakanlık uyardı: Tatil rezervasyonu yaparken dikkat
Ticaret Bakanlığı, tatil rezervasyonlarında tüketicilerin mağdur olmaması için kritik uyarılarda bulundu.
Dijital eğlence sektörünün lideri geçen yıl oyun kategorisi oldu
e-Ticarette "dijital eğlence" sektörünün lideri geçen yıl oyun kategorisi oldu.
Kuşadası'na 3 kruvaziyerle 8 bin 560 turist geldi
Kruvaziyer turizminin önemli noktalarından Aydın'ın Kuşadası ilçesi, 3 kruvaziyerle gelen 8 bin 560 turisti ağırladı.
Bakan Işıkhan, asgari ücreti konuşmak için "çok erken" dedi
Bakanı Vedat Işıkhan, asgari ücretlilerin ara zam talebine ilişkin, "Asgari ücretle ilgili bir ara zammı konuşmak için çok erken." dedi.
Oya Türkmen, “Mutlu çalışan, mutlu misafir” vizyonunu anlattı
Protel ve HRMIM oteller için stratejik İK çözümleri sunuyor.
Serra Karaarslan, AstraZeneca Pazarlama Müdürü oldu
Serra Karaarslan, Pazarlama Müdürü olarak AstraZeneca Türkiye’ye katıldı.
Çiğdem Penn, Araştırma Zirvesinde Meslekte 25. Yıl Plaketi aldı
Araştırma Zirvesinde XSIGHTS Kurucusu Çiğdem Penn “Meslekte 25. Yıl Plaketi”ni almaya hak kazandı.
Upcycle İstanbul Art Design Festivali 15 Mayıs'ta başlıyor
Upcycle İstanbul Art Design Festival, 15 Mayıs Dünya İklim Günü Gerçekleşecek Açılışını Sanat, Dayanışma ve Kısa Film ile kutluyor!
iGenius, NVIDIA ve Vertiv'den dev Yapay Zekâ Merkezi
Vertiv, NVIDIA ve iGenius'un ortak projesi Colosseum, yüksek veri güvenliği ve hızlandırılmış bilgi işlem gücüyle yapay zekâ çağını yeniden şekillendiriyor.
Başoğlu Kablo A.Ş.’nin TET 2024 İhracat Onur Listesi gururu
Başoğlu Kablo A.Ş., TET tarafından düzenlenen prestijli TET 2024 İhracatın Liderleri Ödül Töreni Onur Listesi’ne adını altın harflerle yazdırdı!
Redington, Azerbaycan'da Teknoloji Üssü kurdu
Redington Türkiye, sürdürülebilir büyüme stratejisiyle Azerbaycan'da yeni ofis açarak CIS bölgesindeki varlığını güçlendirdi.
İSEDAK toplantısında İsrail kınandı
İslam İşbirliği Teşkilatı (İİT) Ekonomik ve Ticari İşbirliği Daimi Komitesinin (İSEDAK) 41. İzleme Komitesi Toplantısı, Ankara'da gerçekleştiriliyor.
Vergi incelemelerinde dijital sistemlerin katkısı artırılacak
Hazine ve Maliye Bakanlığı, vergi incelemelerinde elektronik sistem araçlarını kullanabilecek.
Dubaili iş insanlarının Türkiye yatırımları büyüyor
BAE Dubai Ticaret Odaları Başkanı Mohammad Ali Rashed Lootah "Dubaili iş insanlarının Türkiye'de yaptığı yatırımların büyüklüğü 532 milyon dolara ulaştı." dedi.
Selin Yıldız Nielsen Kaliforniya'da global başarıya imza atıyor
Türk iş kadını, Kaliforniya’da geçerli tek deniz üstü rüzgar enerjisi projesini hayata geçiriyor.