E-ticaret sektörü kargo sektörünü de canlandırıyor
E-ticaret sektörü kargo sektörünü de canlandırıyor
Alışverişte kampanya dönemlerinde artan siparişlerle sektör işlem hacmi ortalama yüzde 30 arttı.
Haber Giriş Tarihi: 17.11.2024 20:02
Haber Güncellenme Tarihi: 17.11.2024 20:04
Kaynak:
AA
Türkiye Kargo, Kurye ve Lojistik İşletmecileri Derneği (KARİD) Başkanı Fatih Önyol, alışverişte kampanya dönemlerinde artan siparişlerle sektörün işlem hacminin ortalama yüzde 30 arttığını söyledi.
Kampanya dönemlerindeki yoğunluğa ilişkin değerlendirmede bulunan Önyol, "Kampanya dönemlerinde artan siparişlerle birlikte, sektör olarak işlem hacmimiz ortalama yüzde 30 artıyor. Bu yoğunluk sadece şehir içi teslimatlarla sınırlı kalmayıp özellikle şehirlerarası kargo trafiğinde de hareketlilik yaratıyor. Çünkü ilgili dönemde gönderilerin yüzde 80'e yakını şehirler arası teslimatlardan oluşuyor." diye konuştu.
Önyol, Türkiye'deki kargo sektörünün pek çok açıdan dünyadaki rakiplerinden daha iyi ve gelişmiş durumda olduğunun altını çizdi.
Dernek üyesi markaların da kampanya dönemlerinde tüketici memnuniyetini sağlamak amacıyla önlemler aldığına vurgu yapan Önyol, şunları kaydetti:
"Örneğin son yıllarda teslimat sürelerini azaltmak adına rota optimizasyonu ve hızlı teslimat teknolojileri kullanılıyor. Bugün geldiğimiz noktada Türkiye'de kargo gönderilerinin yüzde 77'si kabul edildiği gün veya sonraki iki gün içinde teslim ediliyor. Ayrıca üye markalarımız tarafından şehir içi ve şehirler arası teslimatlara yönelik özel ekipler devreye alınmış, müşterilerin siparişlerini kolayca takip edebileceği dijital sistemler geliştirilmiştir. Bu sayede kampanya yoğunluğunda dahi hizmet kalitesi korunuyor."
"Sektördeki büyüme, yıllık toplam gelirin artışıyla kendini gösteriyor"
Önyol, kargo sektörünün Türkiye ekonomisi içinde hızla büyüyen alanlardan biri olduğunu, yılın ilk yarısına bakıldığında sektörde 118 bini aşkın kişinin doğrudan istihdam edildiğini söyledi.
Sözleşmeli veya kiralık araçlar gibi iş ortaklarının da veriye dahil edildiğinde sektörde 250 bine yakın kişiye istihdam sağlandığını anlatan Önyol, şu ifadeleri kullandı:
"Sektördeki büyüme, yıllık toplam gelirin artışıyla da kendini gösteriyor. 2024'ün ilk yarısında elde edilen toplam gelir 56,1 milyar liraya ulaşmıştır. Bu büyüme, sektöre olan taleplerin artmasıyla birlikte kargo sektöründe hayata geçirilen yatırımlarla mümkün olmuştur. 10 bin civarında şubeyle kargo sektörü, ülke çapında yaygın bir erişim sağlayarak müşterilerine hızlı ve etkin bir hizmet sunuyor."
"Çevre dostu bir yaklaşım benimseyerek elektrikli araç kullanımını artırıyoruz"
Önyol, özellikle Kovid-19 salgını döneminde ortaya çıkan koşulların kargo ve lojistik sektöründe birçok yenilikçi uygulamanın gelişmesini sağladığını dile getirdi.
Öncelikle temassız teslimat uygulamalarının hijyenik ve güvenli bir hizmet sunabilmek adına hızla devreye alındığını anımsatan Önyol, "Bu uygulama beğenilince salgın sonrasında da uygulamayı sürdürdük. Sonrasında müşterilerimizin siparişlerini güvenle teslim alabilmesi ve takip edebilmesi için paket teslim süreçlerini daha da dijitalleştirdik ve temas olmadan yapılabilen teslimat seçenekleri sunduk. Ayrıca rota optimizasyonları yaptık, bu da teslimat süresini kısaltarak daha hızlı ve verimli bir hizmet sunmamıza olanak tanıdı." dedi.
Önyol, sektörün yenilikçi çözümlere ilişkin çalışmalar da yaptığını belirterek, sözlerini şöyle tamamladı:
"Çevre dostu bir yaklaşım benimseyerek elektrikli araç kullanımını artırıyor ve sürdürülebilir taşımacılık yöntemlerine yatırım yapıyoruz. İleri teknolojiye yatırım yaparak dron ve otonom araçlar gibi yenilikçi çözümleri denemekteyiz. Bu teknolojiler sayesinde ulaşımda hız ve güvenliği artırmayı amaçlıyoruz. Sektör olarak, müşteri memnuniyetini artırırken, çevresel sorumluluğumuzu yerine getirebilmek adına yenilikçi ve sürdürülebilir taşıma çözümleri sunmaya devam edeceğiz."
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
E-ticaret sektörü kargo sektörünü de canlandırıyor
Alışverişte kampanya dönemlerinde artan siparişlerle sektör işlem hacmi ortalama yüzde 30 arttı.
Türkiye Kargo, Kurye ve Lojistik İşletmecileri Derneği (KARİD) Başkanı Fatih Önyol, alışverişte kampanya dönemlerinde artan siparişlerle sektörün işlem hacminin ortalama yüzde 30 arttığını söyledi.
Kampanya dönemlerindeki yoğunluğa ilişkin değerlendirmede bulunan Önyol, "Kampanya dönemlerinde artan siparişlerle birlikte, sektör olarak işlem hacmimiz ortalama yüzde 30 artıyor. Bu yoğunluk sadece şehir içi teslimatlarla sınırlı kalmayıp özellikle şehirlerarası kargo trafiğinde de hareketlilik yaratıyor. Çünkü ilgili dönemde gönderilerin yüzde 80'e yakını şehirler arası teslimatlardan oluşuyor." diye konuştu.
Önyol, Türkiye'deki kargo sektörünün pek çok açıdan dünyadaki rakiplerinden daha iyi ve gelişmiş durumda olduğunun altını çizdi.
Dernek üyesi markaların da kampanya dönemlerinde tüketici memnuniyetini sağlamak amacıyla önlemler aldığına vurgu yapan Önyol, şunları kaydetti:
"Örneğin son yıllarda teslimat sürelerini azaltmak adına rota optimizasyonu ve hızlı teslimat teknolojileri kullanılıyor. Bugün geldiğimiz noktada Türkiye'de kargo gönderilerinin yüzde 77'si kabul edildiği gün veya sonraki iki gün içinde teslim ediliyor. Ayrıca üye markalarımız tarafından şehir içi ve şehirler arası teslimatlara yönelik özel ekipler devreye alınmış, müşterilerin siparişlerini kolayca takip edebileceği dijital sistemler geliştirilmiştir. Bu sayede kampanya yoğunluğunda dahi hizmet kalitesi korunuyor."
"Sektördeki büyüme, yıllık toplam gelirin artışıyla kendini gösteriyor"
Önyol, kargo sektörünün Türkiye ekonomisi içinde hızla büyüyen alanlardan biri olduğunu, yılın ilk yarısına bakıldığında sektörde 118 bini aşkın kişinin doğrudan istihdam edildiğini söyledi.
Sözleşmeli veya kiralık araçlar gibi iş ortaklarının da veriye dahil edildiğinde sektörde 250 bine yakın kişiye istihdam sağlandığını anlatan Önyol, şu ifadeleri kullandı:
"Sektördeki büyüme, yıllık toplam gelirin artışıyla da kendini gösteriyor. 2024'ün ilk yarısında elde edilen toplam gelir 56,1 milyar liraya ulaşmıştır. Bu büyüme, sektöre olan taleplerin artmasıyla birlikte kargo sektöründe hayata geçirilen yatırımlarla mümkün olmuştur. 10 bin civarında şubeyle kargo sektörü, ülke çapında yaygın bir erişim sağlayarak müşterilerine hızlı ve etkin bir hizmet sunuyor."
"Çevre dostu bir yaklaşım benimseyerek elektrikli araç kullanımını artırıyoruz"
Önyol, özellikle Kovid-19 salgını döneminde ortaya çıkan koşulların kargo ve lojistik sektöründe birçok yenilikçi uygulamanın gelişmesini sağladığını dile getirdi.
Öncelikle temassız teslimat uygulamalarının hijyenik ve güvenli bir hizmet sunabilmek adına hızla devreye alındığını anımsatan Önyol, "Bu uygulama beğenilince salgın sonrasında da uygulamayı sürdürdük. Sonrasında müşterilerimizin siparişlerini güvenle teslim alabilmesi ve takip edebilmesi için paket teslim süreçlerini daha da dijitalleştirdik ve temas olmadan yapılabilen teslimat seçenekleri sunduk. Ayrıca rota optimizasyonları yaptık, bu da teslimat süresini kısaltarak daha hızlı ve verimli bir hizmet sunmamıza olanak tanıdı." dedi.
Önyol, sektörün yenilikçi çözümlere ilişkin çalışmalar da yaptığını belirterek, sözlerini şöyle tamamladı:
"Çevre dostu bir yaklaşım benimseyerek elektrikli araç kullanımını artırıyor ve sürdürülebilir taşımacılık yöntemlerine yatırım yapıyoruz. İleri teknolojiye yatırım yaparak dron ve otonom araçlar gibi yenilikçi çözümleri denemekteyiz. Bu teknolojiler sayesinde ulaşımda hız ve güvenliği artırmayı amaçlıyoruz. Sektör olarak, müşteri memnuniyetini artırırken, çevresel sorumluluğumuzu yerine getirebilmek adına yenilikçi ve sürdürülebilir taşıma çözümleri sunmaya devam edeceğiz."
Kaynak: AA
Haftanın popüler haberleri
Demir çelik sektörü Türkiye ihracatından yüzde 11 pay aldı
ADMİB Başkanı Fuat Tosyalı, yıl sonuna kadar ihracattaki istikrarlı seyrin süreceğine inandıklarını belirtti.
TCL, Call of Duty Black Ops 7’nin resmi TV partneri oldu
TCL Electronics, Call of Duty ile uzun süredir devam eden iş birliğini, yeni Black Ops 7 oyununun lansmanıyla birlikte genişlettiğini duyurdu.
Petrol Ofisi Grubu’nun yeni marka yüzü Kenan Doğulu oldu
Kenan Doğulu, Petrol Ofisi Grubu'nun “Siz Ne İsterseniz O” kampanyasının yeni döneminde markanın reklam yüzü oldu.
IFS, Gartner Magıc Quadrant’ta lider olarak konumlandı
IFS, Gartner Magıc Quadrant’ın “Cloud ERP” kategorisinde lider olarak konumlandı.
Adon AI Studio’da yeni ortaklık yapılanması
Adon AI Studio, yönetim kadrosuna Ulvi Yaman ve Bahadır Arlıel’in katılmasıyla yeni bir stratejik yapılanmaya geçti.
32.Sakıp Sabancı Sanat Ödülleri sahiplerini buldu
Sabancı Vakfı 32.Sakıp Sabancı Sanat Ödülleri sahipleri ile buluştu.
Alphabet 4 trilyon dolarlık değerlemeye doğru ilerliyor
Yapay zekâ destekli kazanımlar hızlanırken Alphabet 4 trilyon dolarlık değerlemeye doğru ilerliyor.
Yılmaz: Yüzde 30'un biraz üstünde bir enflasyonla bu yılı kapatacağız
Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz "Yüzde 30'un biraz üstünde bir enflasyonla bu yılı kapatacağız" dedi.
Ekim ihracatı 23 milyar 941 milyon dolara yükseldi
Türkiye'nin ihracatı ekimde yüzde 2 artarak 23 milyar 941 milyon dolara yükseldi.
Papa 14. Leo, Türkiye'de
Vatikan Devlet Başkanı Papa 14. Leo, Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından resmî törenle karşılandı.
Yeniden değerleme oranı 2025 için yüzde 25,49 olarak belirlendi
Yeniden değerleme oranı 2025 yılı için yüzde 25,49 olarak tespit edildi.
BTSO Başkanı Burkay: E-ihracatta Bursa Türkiye lideri
BTSO Başkanı İbrahim Burkay: "Türkiye’de e-ihracat komitesini açan ilk Oda olduk."
"Yapay zeka teknolojisini tüm süreçlerimize entegre etmek durumundayız"
TİM Başkanı Mustafa Gültepe, Makine Zirvesinde konuştu. "Yapay zeka teknolojisini tüm süreçlerimize entegre etmek durumundayız"
Türkiye E-Ticaret Haftası ilk yılında 20 bin ziyaretçiyi ağırladı
Türkiye E-Ticaret Haftası, ilk yılında 20 bin ziyaretçiyi bir araya getirdi.
THY TKPAY Cüzdan tanıtıldı
Türk Hava Yollarının dijital ödeme sistemi TKPAY Cüzdan tanıtıldı.
TFF Tahkim Kurulunun 28 futbolcuya yönelik cezaları onandı
TFF Tahkim Kurulu, 28 futbolcunun 45 günlük cezalarını onadı.
Anadolu Ajansı Haber Ödülleri sahiplerini buldu
Anadolu Ajansı Haber Ödülleri ödül töreni, Meclis Tören Salonu'nda gerçekleştirildi.
Terörle mücadelenin tavizsiz süreceği duyuruldu
MGK bildirisi: Terörün tam, kalıcı biçimde sona erdirilmesi çalışmaları ele alınmıştır.
Türkiye global GALA'da en çok ödül alan ülke oldu
Türkiye, 2025 yılı GALA Global Ajans Liderlik Ödülleri'nde en fazla ajansın ödül kazandığı ülke oldu.
fiCommerce'nin iletişim ajansı Marjinal Porter Novelli oldu
E-ticaret lojistiği alanında yüksek performanslı fulfillment çözümleri sunan fiCommerce, iletişim çalışmalarını Marjinal Porter Novelli ile yürütecek.
GEV Gelecek Zirvesi 9 Aralık 2025'te başlıyor
GEV Gelecek Zirvesi, 9 Aralık 2025 tarihinde 09.00 - 17.00 saatleri arasında, MEXT Teknoloji Merkezi Ataşehir'de gerçekleşecek.
Panasonic, otonom fabrika vizyonunu hayata geçiriyor
Panasonic, otonom fabrika vizyonunu Productronica 2025'te hayata geçiriyor.
Dijital çağın güçlü omurgası: Mobil Altyapı
Mobil Telekomünikasyon Operatörleri Derneği’nin (m-TOD) Başkanlığına seçilen Ebubekir Şahin mobil altyapı, 5G, dönüşüm konularında değerlendirmelerde bulundu.
Sabiha Gökçen'in yapay zeka asistanı SAVVy 1 yaşında
İstanbul Sabiha Gökçen (ISG) Uluslararası Havalimanı'nın uçuş ve yolcu iletişimi süreçlerinde kullanılan dijital asistanı SAVVy'nin birinci yılı kutlandı.
Auto King Sakarya'da bayi açtı
Auto King Oto Servis, Sakarya'da yeni bayi açılışı gerçekleştirdi.
m-TOD Başkanlığına Ebubekir Şahin seçildi
Mobil Telekomünikasyon Operatörleri Derneği m-TOD'un yeni dönem başkanı Türk Telekom CEO'su Ebubekir Şahin oldu.
Coca-Cola'ya yerinde incelemeyi engelledi ve zorlaştırdı cezası
Rekabet Kurulu, Coca-Cola'ya "yerinde incelemeyi engellediği ve zorlaştırdığı" gerekçesiyle yaklaşık 282 milyon lira ceza uygulandığını bildirdi.
Bursa'nın en büyük 250 firması belli oldu
BTSO tarafından bu yıl 28’incisi gerçekleştirilen “Bursa 250 Büyük Firma Araştırması – 2024” sonuçları açıklandı. Zirvede Oyak Renault var.
EWA 2025 Programı kazananları belli oldu
Kadınların öncülüğündeki erken aşama tarım ve gıda girişimlerini desteklemek amacıyla yürütülen EWA Programı'nda kazanan girişimler belli oldu.
EWA'da büyük ödülü Cherry Mic. kazandı
EWA (Empowering Women in Agrifood) Programı'nda kazanan girişimler belli oldu. Cherry Mic. 10 bin avroluk büyük ödülün sahibi oldu.
DenizBank IAAF İstanbul Sanat Fuarı başlıyor
4–7 Aralık 2025 tarihlerinde Lütfi Kırdar Kongre Merkezi’nde düzenlenecek DenizBank VI. IAAF İstanbul Sanat Fuarı, 3 Aralık’ta özel bir açılışla başlayacak.
BYD, Avrupa satış ağını ikiye katlamayı hedefliyor
BYD, 2026 sonuna kadar Avrupa satış ağını ikiye katlamayı hedefliyor.
Elif Duygu Özyurt'a Schneider Electric'te üst düzey atama
Schneider Electric'te Türkiye ve Orta Asya Global Pazarlama, Strateji ve İş Geliştirme Direktörlüğü görevine Elif Duygu Özyurt atandı.
Damla Akgüner, Yemeksepeti GMY olarak atandı
Yemeksepeti'nin Ticaretten Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevine Damla Akgüner atandı.
Makine ihracatında yeni rekor
Türkiye'nin makine ihracatı yılın 10 ayında 23,6 milyar dolara ulaşırken, ocak-ekim dönemi rekoru kırıldı.
TÜRSAB Başkanlığına yeniden Firuz Bağlıkaya seçildi
TÜRSAB 26. Olağan Genel Kurulu'nda Firuz Bağlıkaya yeniden başkan seçildi.
Türkiye ile Güney Kore arasında 3 anlaşma imzalandı
Türkiye ile Güney Kore arasında 3 anlaşma imzalandı.
Fiyat ve kalite denetimleri aralıksız sürüyor
Haksız ticari uygulamalar, stokçuluk ve fahiş fiyat denetimleri kapsamında, ilk 10 ayda 936 milyon lirayı aşan ceza uygulandı.
TÜİK duyurdu: Türkiye'nin nüfusu 86 milyona yaklaştı
TÜİK'in duyurduğu bilgiye göre; Türkiye'nin nüfusu, 1 Ekim itibarıyla 85 milyon 980 bin 654 kişi oldu.
Dan Schulman duyurdu: Verizon 13 bin çalışanını işten çıkaracak
ABD'li telekomünikasyon şirketi Verizon 13 bini aşkın çalışanını işten çıkaracak.