AB'nin kozmetik düzenlemeleri stratejik bir zorunluluk
AB'nin kozmetik düzenlemeleri stratejik bir zorunluluk
Avrupa Birliği'nin sürdürülebilir kozmetik ve temizlik ürünlerine yönelik yeni düzenlemeleri AB mevzuatına uyumda stratejik bir zorunluluk.
Haber Giriş Tarihi: 22.10.2025 11:00
Haber Güncellenme Tarihi: 21.10.2025 22:58
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Sürdürülebilir kozmetik ve temizlik ürünlerine yönelik Avrupa Birliği (AB) düzenlemeleri, "Sürdürülebilir İnovasyon ve Yeşil Mevzuat Konferansı"nda masaya yatırıldı.
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Türkiye Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayi Meclisi, Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayiciler Derneği (KTSD) işbirliğiyle organize edilen konferans TOBB'da gerçekleştirildi.
Etkinlikte, kozmetik ve temizlik sektörlerini etkileyen AB düzenlemeleri ile sürdürülebilirlik ve iklim başlıklarındaki adımların sektöre etkisi ele alındı.
TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Cengiz Günay, burada yaptığı konuşmada, etkinlikte, Avrupa'daki düzenleyici gelişmelerden, çevre dostu ürünlere yönelik önemli başlıklara kadar geniş yelpazede değerli bilgilerin ele alındığını bildirdi.
Ticaret Bakanlığı Ürün Güvenliği ve Denetimi Genel Müdürü Hakkı Karabörklü de sürdürülebilir inovasyonun doğrudan ürün güvenliğiyle alakalı olduğunu söyledi.
AB mevzuatının dinamik yapıya sahip olduğuna dikkati çeken Karabörklü, değişen üretim teknolojileri, iklim hedefleri ve dijital dönüşüm süreçleri çerçevesinde mevzuatın sürekli yenilendiğini anlattı.
Karabörklü, AB mevzuatına paralel hareket etmenin yalnızca yükümlülük değil, aynı zamanda ihracatın sürdürülebilirliği ve ülkenin rekabet gücünün korunması açısından stratejik zorunluluk olduğunu belirterek, bu amaçla 2021'de Yeşil Mutabakat Çalışma Grubu'nu oluşturduklarını ve AB düzenlemelerini yakından takip ettiklerini aktardı.
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Çevre Yönetimi Genel Müdürü Fatih Turan da konferansı sadece bilgi aktarımı değil, ortak sorumlulukları hatırlama ve işbirliğini derinleştirme fırsatı olarak gördüklerini söyledi.
Kozmetik ve temizlik ürünlerinin doğrudan tüketiciye ulaştığına işaret eden Turan, güvenli üretimin, şeffaf bilgilendirmenin ve çevre dostu uygulamaların, bu alanlarda kritik öncelikleri olduğunu anlattı.
Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Avni Dilber de mevzuat ihlallerine karşı yaptıkları denetimleri ve Reklam Kurulunun çalışmalarını anlattı.
Reklamlarda doğruluk ve dürüstlük gibi temel ilkelere uyulması gerektiğine işaret eden Dilber, reklamların kozmetik mevzuatına da uyumlu olması gerektiğini söyledi.
Dilber, kozmetik reklamlarında birtakım kısıtların olduğunu belirterek, şunları kaydetti:
"Bir kozmetik ürününün, birtakım hastalıkları iyi etmesi gibi ifade ve beyanda bulunulmaması gerekir. Böyle bir ifade olmasa da bir etkisinden bahsediliyorsa bunun ispat ediliyor olması gerekir. Söylediği ifadenin yasak olmadığı bir durumda bunun da ispat ediliyor olması gerekir. Diğer taraftan bütün reklamlarda geçerli olan hepimizin uyması gereken temel kural, doğruluk ve dürüstlüktür. Burada eğer söylediğiniz doğruysa ve bunu belgelerle ispat edebiliyorsanız kozmetik ve temizlik ürünlerinin reklamlarında hiçbir sakınca bulunmamaktadır. Reklamda etki etmeyeceği bir şey söylenmesi durumunda buna müdahale ediyoruz ve gerekli idari yaptırımları uyguluyoruz."
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
AB'nin kozmetik düzenlemeleri stratejik bir zorunluluk
Avrupa Birliği'nin sürdürülebilir kozmetik ve temizlik ürünlerine yönelik yeni düzenlemeleri AB mevzuatına uyumda stratejik bir zorunluluk.
Sürdürülebilir kozmetik ve temizlik ürünlerine yönelik Avrupa Birliği (AB) düzenlemeleri, "Sürdürülebilir İnovasyon ve Yeşil Mevzuat Konferansı"nda masaya yatırıldı.
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Türkiye Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayi Meclisi, Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayiciler Derneği (KTSD) işbirliğiyle organize edilen konferans TOBB'da gerçekleştirildi.
Etkinlikte, kozmetik ve temizlik sektörlerini etkileyen AB düzenlemeleri ile sürdürülebilirlik ve iklim başlıklarındaki adımların sektöre etkisi ele alındı.
TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Cengiz Günay, burada yaptığı konuşmada, etkinlikte, Avrupa'daki düzenleyici gelişmelerden, çevre dostu ürünlere yönelik önemli başlıklara kadar geniş yelpazede değerli bilgilerin ele alındığını bildirdi.
Ticaret Bakanlığı Ürün Güvenliği ve Denetimi Genel Müdürü Hakkı Karabörklü de sürdürülebilir inovasyonun doğrudan ürün güvenliğiyle alakalı olduğunu söyledi.
AB mevzuatının dinamik yapıya sahip olduğuna dikkati çeken Karabörklü, değişen üretim teknolojileri, iklim hedefleri ve dijital dönüşüm süreçleri çerçevesinde mevzuatın sürekli yenilendiğini anlattı.
Karabörklü, AB mevzuatına paralel hareket etmenin yalnızca yükümlülük değil, aynı zamanda ihracatın sürdürülebilirliği ve ülkenin rekabet gücünün korunması açısından stratejik zorunluluk olduğunu belirterek, bu amaçla 2021'de Yeşil Mutabakat Çalışma Grubu'nu oluşturduklarını ve AB düzenlemelerini yakından takip ettiklerini aktardı.
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Çevre Yönetimi Genel Müdürü Fatih Turan da konferansı sadece bilgi aktarımı değil, ortak sorumlulukları hatırlama ve işbirliğini derinleştirme fırsatı olarak gördüklerini söyledi.
Kozmetik ve temizlik ürünlerinin doğrudan tüketiciye ulaştığına işaret eden Turan, güvenli üretimin, şeffaf bilgilendirmenin ve çevre dostu uygulamaların, bu alanlarda kritik öncelikleri olduğunu anlattı.
Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Avni Dilber de mevzuat ihlallerine karşı yaptıkları denetimleri ve Reklam Kurulunun çalışmalarını anlattı.
Reklamlarda doğruluk ve dürüstlük gibi temel ilkelere uyulması gerektiğine işaret eden Dilber, reklamların kozmetik mevzuatına da uyumlu olması gerektiğini söyledi.
Dilber, kozmetik reklamlarında birtakım kısıtların olduğunu belirterek, şunları kaydetti:
"Bir kozmetik ürününün, birtakım hastalıkları iyi etmesi gibi ifade ve beyanda bulunulmaması gerekir. Böyle bir ifade olmasa da bir etkisinden bahsediliyorsa bunun ispat ediliyor olması gerekir. Söylediği ifadenin yasak olmadığı bir durumda bunun da ispat ediliyor olması gerekir. Diğer taraftan bütün reklamlarda geçerli olan hepimizin uyması gereken temel kural, doğruluk ve dürüstlüktür. Burada eğer söylediğiniz doğruysa ve bunu belgelerle ispat edebiliyorsanız kozmetik ve temizlik ürünlerinin reklamlarında hiçbir sakınca bulunmamaktadır. Reklamda etki etmeyeceği bir şey söylenmesi durumunda buna müdahale ediyoruz ve gerekli idari yaptırımları uyguluyoruz."
Haftanın popüler haberleri
ASO 62. Kuruluş Yılı ödül başvuruları 30 Ekim'de sona eriyor
Ankara Sanayi Odası 62. Yıl Ödül Organizasyonu'nda 20 sanayi firmasını ödüllendirecek.
TOBB, Yenişehir ve İznik'te okul açtı
Yenişehir TOBB İlkokulu ve İznik TOBB Anaokulu düzenlenen törenle açıldı. Açılışa TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu da katıldı.
AB'nin kozmetik düzenlemeleri stratejik bir zorunluluk
Avrupa Birliği'nin sürdürülebilir kozmetik ve temizlik ürünlerine yönelik yeni düzenlemeleri AB mevzuatına uyumda stratejik bir zorunluluk.
KARDEMİR'den 14 milyon avroluk ray satışı imzası
Karabük Demir ve Çelik Fabrikaları (KARDEMİR) 14 milyon 564 bin avro tutarında ray satışı sözleşmesi imzaladığını duyurdu.
Bakan Bolat: Ortaklıklar ve işbirlikleri için Portekiz'de fırsat var
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Türkiye'nin önemli marka ve firmalarının yaklaşık 1,5 milyar avroluk yatırımlarla Portekiz'de hem üretim hem ticaret yaptıklarını belirtti.
Cumhurbaşkanı Erdoğan Kuveyt, Katar, Umman'a gidiyor
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan 21-23 Ekim 2025 tarihleri arasında Kuveyt, Katar, Umman'a ziyarette bulunacak. Cumhurbaşkanlığına Cevdet Yılmaz vekalet edecek.
ZEISS Türkiye İnsan Kaynakları Ülke Müdürü Afra Karaca oldu
ZEISS, Türkiye organizasyonunda önemli bir görevlendirmeye imza attı. Afra Karaca, markanın yeni İnsan Kaynakları Ülke Müdürü olarak atandı.
MardinUP 2025'te Mardinli girişimcilerin coşkusu salona sığmadı
850 katılımcı, 21 konuşmacı ve 7 panelle MardinUP 2025'te girişimcilik rüzgârı esti. Mardin'in tarihi dokusunda, modern girişimcilik ekosistemi buluştu.
SU IMC X-Ray CT ile malzeme içyapısı görünür oluyor
Sabancı Üniversitesi IMC - X-Ray CT Altyapısı sayesinde mikro ve nano odaklı X-ışını teknolojisi ile eklemeli imalat parçalarının porozite, yoğunluk ve kusur analizleri artık çok daha hassas ve hızlı bir şekilde yapılabiliyor.
TCMB'den Bankalararası Kart Merkezine suç duyurusu
TCMB, Bankalararası Kart Merkezinde yaptığı denetim sonucu suç unsuru içeren bazı bulgular bularak İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulundu.
20 Ekim 2025 tarihli TCMB Döviz ve Altın Fiyatları
TCMB Döviz Kurları ve Altın Fiyatları
Ege Bölgesi’nin ihracat rekortmeni sektörleri belli oldu
Ege Bölgesi’nin ihracat artış rekortmeni hububat bakliyat yağlı tohumlar sektörü oldu.
Amerikalı Wayfair, İzmir'den ürün alacak, İzmir'e üs kuracak
Amerikan mobilya devi Wayfair, İzmir’den ürün almaya, Türkiye’de ofis ve şirket açmaya geldi.
Dijitalleşme artık yalnızca bir teknolojik dönüşüm değil
Ahmet Halit Hatip: Dijitalleşme artık yalnızca bir teknolojik dönüşüm değil, rekabet gücümüzü, kalkınma hızımızı ve küresel konumumuzu belirleyen stratejik bir öncelik haline geldi.
TÜRMOB’un yeni başkanı İrfan Hüseyin Yıldız oldu
Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği’nin (TÜRMOB) seçimli genel kurulunda Başkanlığa İrfan Hüseyin Yıldız seçildi.
Emre Kartaloğlu: Vakit geçirmeden vergi reformu yapılmalı
8 yıldır sürdürdüğü TÜRMOB Başkanlık görevini bırakan Emre Kartaloğlu, Genel Kurul’da yaptığı konuşmada vakit geçirmeden vergi reformu yapılması gerektiğini söyledi.
Seçil Arslan'a Prometeia Grupta önemli görev
Seçil Arslan, Prometeia Grubu genelinde veri bilimi faaliyetlerini yönetecek.
Pınar Güzey, Pazarama Genel Müdür Yardımcısı olarak atandı
Pazarama’nın Pazarlama ve İletişim Genel Müdür Yardımcılığı görevine Pınar Güzey getirildi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Kuveyt, Katar ve Umman'a gidecek
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Kuveyt, Katar ve Umman'a resmi ziyaretlerde bulunacak.
TÜİK açıkladı: Geçen yıl 651,8 milyar liralık AR-GE harcaması yapıldı
TÜİK "2024 yılı AR-GE Faaliyetleri Araştırması" sonuçlarına göre gayrisafi yurt içi AR-GE harcaması 2024'te 651 milyar 822 milyon liraya çıktı.
İsrail, ateşkese rağmen Gazze'lileri öldürmeye devam ediyor
İsrail'in ateşkese rağmen Gazze kentinin doğusuna açtığı ateşte 2 Filistinli hayatını kaybetti.
Hindistan, yapay zekâ veri merkezleri için önemli bir destinasyon haline geldi
Google, Hindistan'da yapay zeka veri merkezi kurmak için 15 milyar dolar yatırım yapacak.
TCL, Network X 2025'te yapay zekâ destekli ürünlerini tanıttı
TCL, Network X 2025'te yapay zekâ destekli geniş bant çözümlerini ve yeni ürünlerini tanıttı.
TÜSİAD ticaret heyeti New York ve Boston'a gidiyor
TÜSİAD heyeti yatırım bankaları, özel sermaye yatırımcıları ve teknoloji şirketlerini ziyaret ederek; yatırım ortamı ve teknoloji trendleri konusunda bilgi alacak.
Ürün, fiyat denetimleri kesintisiz devam ediyor
Ticaret Bakanlığı 9 ayda 26,9 milyon ürün denetledi, 2,1 milyar lira ceza kesti.
ABD'de Türk ekonomisine duyulan güven ve ilgi memnuniyeti
Mehmet Şimşek, ABD'deki temaslarında yatırım bankaları ve küresel fonlara Türkiye ekonomisinin dayanıklılığını ve güçlü yatırım potansiyelini anlattı.
TOBB duyurdu: Kurulan şirket sayısında azalış var
Kurulan șirket sayısında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 4,7 azalıș oldu.
Hisarcıklıoğlu: Daha fazla girişimciye ihtiyaç var
TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, Ülkenin en büyük ihtiyacının girişimci olduğunu belirtti.
Pınar Zevkirlioğlu, Motul Türkiye Pazarlama Müdürü oldu
Motul Türkiye Pazarlama Müdürlüğü görevine Pınar Zevkirlioğlu atandı.
Didem Kuş'a Multinet Up’ta Genel Müdür Yardımcılığı görevi
Didem Kuş, Multinet Up’ta Strateji ve Dönüşüm Genel Müdür Yardımcısı oldu.
Doğadan’ın yeni Pazarlama Direktörü Sibel Yüksel oldu
Türkiye’de bitki ve meyve çayı pazarının kurucu ve lider markası Doğadan’ın pazarlama direktörlüğüne Sibel Yüksel atandı.
Hindistan'da çağrı merkezinde yapay zekâ sohbet robotları kullanılıyor
Hindistan'da çağrı merkezi çalışanlarının yerini alacak yapay zekâ sohbet robotları kullanılıyor.
Sinem Cantürk yeni nesil yatırım modeli Tokenleri tanıttı
Sinem Cantürk: Finansal ekosistem giderek dijitalleşirken, tokenizasyonun sermayeye erişim, yatırım ve yönetim biçimlerini yeniden tanımlamada öncü bir rol üstlenmesi bekleniyor.
Esbaş'a EFQM ödülü
ESBAŞ’ın Ege Serbest Bölgesini mükemmellik merkezi haline getirmek amacıyla uygulamaya başladığı model, EFQM'de “6 Diamonds (Elmas)” seviyesinde ödüllendirildi.
İskandinav Hygge rüzgarı JYSK Bursa mağazasında esecek
Danimarkalı ev ve yaşam perakendecisi JYSK, İstanbul dışındaki ilk mağazasını Bursa'da açarak "hygge" felsefesini Anadolu'ya taşıyacak.
AI ve İklim değişikliği şirketleri dönüşüme zorluyor
PwC Value in Motion Araştırması’nın sonuçlarına göre: AI ve İklim değişikliği, bu iki mega trend hem şirketleri dönüşüme zorluyor hem de büyük belirsizlikler getiriyor.
Çin'in petrol ithalatı yüzde 3,9 oranında arttı
Çin'in 2025 yılı Eylül ayında gerçekleştirmiş olduğu ham petrol ithalatı günlük ortalama yaklaşık 11,5 milyon varil düzeyinde gerçekleşti.
ASNSKY'den Serkan Oktay, Global Wazuh Elçisi seçildi
WAZUH resmi iş ortağı ASNSKY Kıdemli Danışmanı Serkan Oktay, Global Wazuh Elçisi seçildi.
Çocukları hedef alan reklamlara karşı dikkat
Reklam Kurulu, çocukları hedef alan reklamlara karşı denetimlerini aralıksız sürdürüyor.
Afrika ile 2028'de 50 milyar dolarlık ticaret hedefi
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Afrika ile ticaret hacmi hakkında: Bu yıl 40 milyar dolara ulaşıyoruz. 2028'de 50 milyar dolarlık ticaret hacmini hedefliyoruz. dedi.