Ege Bölgesi’nin ihracat rekortmeni sektörleri belli oldu
Ege Bölgesi’nin ihracat rekortmeni sektörleri belli oldu
Ege Bölgesi’nin ihracat artış rekortmeni hububat bakliyat yağlı tohumlar sektörü oldu.
Haber Giriş Tarihi: 20.10.2025 15:21
Haber Güncellenme Tarihi: 20.10.2025 15:32
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Ege Bölgesi’nde hububat bakliyat yağlı tohumlar sektörü ihracatta 1, 1 milyar dolar hedefine emin adımlarla ilerliyor
Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği 2026 yılı için 1, 2 milyar dolar ihracat hedefi koydu
Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, 1 Ocak – 15 Ekim 2025 tarihleri arasında ihracatını yüzde 15’lik artışla 787 milyon dolardan 910 milyon dolara taşıdı ve Ege İhracatçı Birlikleri bünyesindeki 12 ihracatçı birliği arasında ihracatını en çok artıran birlik olmayı başardı.
Bitkisel yağ sektörünün yüzde 15’lik ihracat artış hızıyla ulaştığı 452 milyon dolarlık ihracatla lider konumda olduğu bilgisini veren Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Muhammet Öztürk, soya yağı, ayçiçeği tohumu, ekmeğe sürülerek yenilen kakaolu ürünler, hayvan gıdası, gofretler ve çikolata kalemlerinde önemli artışlar kaydettiklerini, 2025 yılı sonu için belirledikleri 1, 1 milyar dolar ihracat hedefine emin adımlarla ilerlediklerinin altını çizdi.
“Çikolatalı Şekercilik Mamulleri ihracatımız yüzde 18 artışla 80 milyon dolar seviyesine ulaştı” diyen Öztürk, “Yağlı Tohumlar ihracatımız, yüzde 18 artışla 59 milyon dolara ilerledi. Şekercilik Mamulleri ihracatımız ise dikkat çekici bir şekilde yüzde 96 artarak 17 milyon dolar seviyesine yükseldi” şeklinde konuştu.
Cezayir lider, en büyük ihracat artışı Suudi Arabistan ve Ukrayna’ya
Ege Bölgesi’nden en çok ihracatı 150 milyon dolarla Cezayir’e yaptıklarını dillendiren Öztürk şöyle devam etti: “Cezayir’e ihracatımız yüzde 23 artış gösterdi. İkinci büyük ihraç pazarımız 62 milyon dolarla Libya olurken, üçüncü sıradaki Cibuti’ye ihracatımız yüzde 10’luk artışla 55 milyon dolara ilerledi. Suudi Arabistan’a ihracatımız yüzde 75’lik gelişim göstererek 28, 8 milyon dolardan 50, 6 milyon dolara yükseldi. İhracatımızı yüzde 46 artırdığımız Tunus’a 38 milyon dolarlık lezzet gönderdik. Amerika Birleşik Devletleri’ne yaptığımız ihracatta yüzde 55’lik artışla 21, 7 milyon dolardan 33, 6 milyon dolara çıktı. Irak’ta da yüzde 27’lik ihracat artışı yakaladık ve 31, 4 milyon dolarlık ürün gönderdik. Ukrayna’ya ihracatımız yüzde 110’luk artışla 9 milyon dolardan 19 milyon dolara çıktı.”
Türkiye’deki yüksek enflasyon düşük döviz kuru ortamında 2025 yılı sonundaki 1, 1 milyar dolar ihracat hedefine ulaşabilecek olmanın gururunu yaşadıklarını paylaşan Öztürk, “İhracattaki başarılarımızın kalıcı hale gelmesi için 2025 yılı boyunca uluslararası tanıtım faaliyetlerine ve pazarlama projelerine ağırlık verdik. Türkiye Gıda İhracatçıları (TGİ) markası altında Gulfood Dubai, Foodex Japan, Summer Fancy Food Show ve FHA Singapore gibi dünyanın önde gelen fuarlarında info stantlarla yer aldık, tadım etkinlikleri ve B2B görüşmelerle Türk gıdalarının tanıtımını gerçekleştirdik. Hububat ve bitkisel yağlar sektörlerinde yürüttüğümüz UR-GE projeleri kapsamında firmalarımızın ihracat kabiliyetlerini artırıyor; evcil hayvan mamaları UR-GE projesi ile ihracatın çeşitliliğini güçlendiriyoruz. Türkiye genelinde bu alandaki ihracatın yüzde 60’ının Birliğimiz kanalıyla yapılması, sektörün geleceği açısından umut verici. 2026 yılı için hedefimiz; ürün çeşitliliğimizi artırarak, yeni pazarlarda Türk gıda ürünlerinin görünürlüğünü yükseltmek, dijitalleşme ve yeşil dönüşüm odaklı projelerle sürdürülebilir büyümeyi sağlamak ve ihracatta 1, 2 milyar dolara ulaşmak” diyerek sözlerini noktaladı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Ege Bölgesi’nin ihracat rekortmeni sektörleri belli oldu
Ege Bölgesi’nin ihracat artış rekortmeni hububat bakliyat yağlı tohumlar sektörü oldu.
Ege Bölgesi’nde hububat bakliyat yağlı tohumlar sektörü ihracatta 1, 1 milyar dolar hedefine emin adımlarla ilerliyor
Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği 2026 yılı için 1, 2 milyar dolar ihracat hedefi koydu
Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, 1 Ocak – 15 Ekim 2025 tarihleri arasında ihracatını yüzde 15’lik artışla 787 milyon dolardan 910 milyon dolara taşıdı ve Ege İhracatçı Birlikleri bünyesindeki 12 ihracatçı birliği arasında ihracatını en çok artıran birlik olmayı başardı.
Bitkisel yağ sektörünün yüzde 15’lik ihracat artış hızıyla ulaştığı 452 milyon dolarlık ihracatla lider konumda olduğu bilgisini veren Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Muhammet Öztürk, soya yağı, ayçiçeği tohumu, ekmeğe sürülerek yenilen kakaolu ürünler, hayvan gıdası, gofretler ve çikolata kalemlerinde önemli artışlar kaydettiklerini, 2025 yılı sonu için belirledikleri 1, 1 milyar dolar ihracat hedefine emin adımlarla ilerlediklerinin altını çizdi.
“Çikolatalı Şekercilik Mamulleri ihracatımız yüzde 18 artışla 80 milyon dolar seviyesine ulaştı” diyen Öztürk, “Yağlı Tohumlar ihracatımız, yüzde 18 artışla 59 milyon dolara ilerledi. Şekercilik Mamulleri ihracatımız ise dikkat çekici bir şekilde yüzde 96 artarak 17 milyon dolar seviyesine yükseldi” şeklinde konuştu.
Cezayir lider, en büyük ihracat artışı Suudi Arabistan ve Ukrayna’ya
Ege Bölgesi’nden en çok ihracatı 150 milyon dolarla Cezayir’e yaptıklarını dillendiren Öztürk şöyle devam etti: “Cezayir’e ihracatımız yüzde 23 artış gösterdi. İkinci büyük ihraç pazarımız 62 milyon dolarla Libya olurken, üçüncü sıradaki Cibuti’ye ihracatımız yüzde 10’luk artışla 55 milyon dolara ilerledi. Suudi Arabistan’a ihracatımız yüzde 75’lik gelişim göstererek 28, 8 milyon dolardan 50, 6 milyon dolara yükseldi. İhracatımızı yüzde 46 artırdığımız Tunus’a 38 milyon dolarlık lezzet gönderdik. Amerika Birleşik Devletleri’ne yaptığımız ihracatta yüzde 55’lik artışla 21, 7 milyon dolardan 33, 6 milyon dolara çıktı. Irak’ta da yüzde 27’lik ihracat artışı yakaladık ve 31, 4 milyon dolarlık ürün gönderdik. Ukrayna’ya ihracatımız yüzde 110’luk artışla 9 milyon dolardan 19 milyon dolara çıktı.”
Türkiye’deki yüksek enflasyon düşük döviz kuru ortamında 2025 yılı sonundaki 1, 1 milyar dolar ihracat hedefine ulaşabilecek olmanın gururunu yaşadıklarını paylaşan Öztürk, “İhracattaki başarılarımızın kalıcı hale gelmesi için 2025 yılı boyunca uluslararası tanıtım faaliyetlerine ve pazarlama projelerine ağırlık verdik. Türkiye Gıda İhracatçıları (TGİ) markası altında Gulfood Dubai, Foodex Japan, Summer Fancy Food Show ve FHA Singapore gibi dünyanın önde gelen fuarlarında info stantlarla yer aldık, tadım etkinlikleri ve B2B görüşmelerle Türk gıdalarının tanıtımını gerçekleştirdik. Hububat ve bitkisel yağlar sektörlerinde yürüttüğümüz UR-GE projeleri kapsamında firmalarımızın ihracat kabiliyetlerini artırıyor; evcil hayvan mamaları UR-GE projesi ile ihracatın çeşitliliğini güçlendiriyoruz. Türkiye genelinde bu alandaki ihracatın yüzde 60’ının Birliğimiz kanalıyla yapılması, sektörün geleceği açısından umut verici. 2026 yılı için hedefimiz; ürün çeşitliliğimizi artırarak, yeni pazarlarda Türk gıda ürünlerinin görünürlüğünü yükseltmek, dijitalleşme ve yeşil dönüşüm odaklı projelerle sürdürülebilir büyümeyi sağlamak ve ihracatta 1, 2 milyar dolara ulaşmak” diyerek sözlerini noktaladı.
Haftanın popüler haberleri
TCMB'den Bankalararası Kart Merkezine suç duyurusu
TCMB, Bankalararası Kart Merkezinde yaptığı denetim sonucu suç unsuru içeren bazı bulgular bularak İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulundu.
20 Ekim 2025 tarihli TCMB Döviz ve Altın Fiyatları
TCMB Döviz Kurları ve Altın Fiyatları
Ege Bölgesi’nin ihracat rekortmeni sektörleri belli oldu
Ege Bölgesi’nin ihracat artış rekortmeni hububat bakliyat yağlı tohumlar sektörü oldu.
Amerikalı Wayfair, İzmir'den ürün alacak, İzmir'e üs kuracak
Amerikan mobilya devi Wayfair, İzmir’den ürün almaya, Türkiye’de ofis ve şirket açmaya geldi.
Dijitalleşme artık yalnızca bir teknolojik dönüşüm değil
Ahmet Halit Hatip: Dijitalleşme artık yalnızca bir teknolojik dönüşüm değil, rekabet gücümüzü, kalkınma hızımızı ve küresel konumumuzu belirleyen stratejik bir öncelik haline geldi.
TÜRMOB’un yeni başkanı İrfan Hüseyin Yıldız oldu
Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği’nin (TÜRMOB) seçimli genel kurulunda Başkanlığa İrfan Hüseyin Yıldız seçildi.
Emre Kartaloğlu: Vakit geçirmeden vergi reformu yapılmalı
8 yıldır sürdürdüğü TÜRMOB Başkanlık görevini bırakan Emre Kartaloğlu, Genel Kurul’da yaptığı konuşmada vakit geçirmeden vergi reformu yapılması gerektiğini söyledi.
Seçil Arslan'a Prometeia Grupta önemli görev
Seçil Arslan, Prometeia Grubu genelinde veri bilimi faaliyetlerini yönetecek.
Pınar Güzey, Pazarama Genel Müdür Yardımcısı olarak atandı
Pazarama’nın Pazarlama ve İletişim Genel Müdür Yardımcılığı görevine Pınar Güzey getirildi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Kuveyt, Katar ve Umman'a gidecek
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Kuveyt, Katar ve Umman'a resmi ziyaretlerde bulunacak.
TÜİK açıkladı: Geçen yıl 651,8 milyar liralık AR-GE harcaması yapıldı
TÜİK "2024 yılı AR-GE Faaliyetleri Araştırması" sonuçlarına göre gayrisafi yurt içi AR-GE harcaması 2024'te 651 milyar 822 milyon liraya çıktı.
İsrail, ateşkese rağmen Gazze'lileri öldürmeye devam ediyor
İsrail'in ateşkese rağmen Gazze kentinin doğusuna açtığı ateşte 2 Filistinli hayatını kaybetti.
Hindistan, yapay zekâ veri merkezleri için önemli bir destinasyon haline geldi
Google, Hindistan'da yapay zeka veri merkezi kurmak için 15 milyar dolar yatırım yapacak.
TCL, Network X 2025'te yapay zekâ destekli ürünlerini tanıttı
TCL, Network X 2025'te yapay zekâ destekli geniş bant çözümlerini ve yeni ürünlerini tanıttı.
TÜSİAD ticaret heyeti New York ve Boston'a gidiyor
TÜSİAD heyeti yatırım bankaları, özel sermaye yatırımcıları ve teknoloji şirketlerini ziyaret ederek; yatırım ortamı ve teknoloji trendleri konusunda bilgi alacak.
Ürün, fiyat denetimleri kesintisiz devam ediyor
Ticaret Bakanlığı 9 ayda 26,9 milyon ürün denetledi, 2,1 milyar lira ceza kesti.
TOBB duyurdu: Kurulan şirket sayısında azalış var
Kurulan șirket sayısında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 4,7 azalıș oldu.
Hisarcıklıoğlu: Daha fazla girişimciye ihtiyaç var
TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, Ülkenin en büyük ihtiyacının girişimci olduğunu belirtti.
Pınar Zevkirlioğlu, Motul Türkiye Pazarlama Müdürü oldu
Motul Türkiye Pazarlama Müdürlüğü görevine Pınar Zevkirlioğlu atandı.
Didem Kuş'a Multinet Up’ta Genel Müdür Yardımcılığı görevi
Didem Kuş, Multinet Up’ta Strateji ve Dönüşüm Genel Müdür Yardımcısı oldu.
Sinem Cantürk yeni nesil yatırım modeli Tokenleri tanıttı
Sinem Cantürk: Finansal ekosistem giderek dijitalleşirken, tokenizasyonun sermayeye erişim, yatırım ve yönetim biçimlerini yeniden tanımlamada öncü bir rol üstlenmesi bekleniyor.
İskandinav Hygge rüzgarı JYSK Bursa mağazasında esecek
Danimarkalı ev ve yaşam perakendecisi JYSK, İstanbul dışındaki ilk mağazasını Bursa'da açarak "hygge" felsefesini Anadolu'ya taşıyacak.
AI ve İklim değişikliği şirketleri dönüşüme zorluyor
PwC Value in Motion Araştırması’nın sonuçlarına göre: AI ve İklim değişikliği, bu iki mega trend hem şirketleri dönüşüme zorluyor hem de büyük belirsizlikler getiriyor.
Çocukları hedef alan reklamlara karşı dikkat
Reklam Kurulu, çocukları hedef alan reklamlara karşı denetimlerini aralıksız sürdürüyor.
Gökhan Çetinkaya, makineleri kiralama yöntemiyle sektöre kazandırıyor
Gökhan Çetinkaya, firması aracılığıyla, üretim tesislerinde kullanılan makineleri kiralama yöntemiyle sektöre kazandırıyor.
Nadir toprak elementleri enerji bağımsızlığımızda oyun değiştirici
Bakan Bayraktar, Gabar'da Türkiye'nin farklı illerinden gelen 73 kadın mühendisle buluştu.
Öngörü: Mobil abone sayısı 2028'de 100 milyonu geçecek
Türkiye'de bu yılın ikinci çeyreği itibarıyla 96,5 milyon olan mobil abone sayısının, 2028'de 100 milyonu aşması öngörülüyor.
Türkiye'den 53 ülkeye çekici ihraç edildi
Türkiye'den yılın 9 ayında 1 milyar 380 milyon 823 bin dolarlık çekici ihracatı yapıldı.
Güler Sabancı 'filantropinin para birimi güvendir'
Sabancı, çoklu krizler döneminde 'filantropi'nin geleceğine, güven ve hesap verebilirliğin önemine dikkati çekerek, sürdürülebilir toplumsal dönüşüm için işbirliğinin gerekliliğini vurguladı.
Papara'nın yasa dışı para akışı devam ediyor mu?
Papara yaptığı açıklamayla yasa dışı bahis sitelerine para akışının devam ettiği yönündeki haberlere açıklık getirdi.
Kıbrıs Cumhurbaşkanlığı seçimini Tufan Erhürman kazandı
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde (KKTC) Cumhurbaşkanlığı seçimini Cumhuriyetçi Türk Partisi’nin (CTP) lideri Tufan Erhürman kazandı.
Teknofest girişimleri Türkiye Innovation Week'te ödülleri topladı
T3 Vakfı tarafından desteklenen üç yenilikçi girişim, Türkiye Innovation Week 2025’te önemli ödüller kazanarak adlarını zirveye yazdırdı.
İstanbul Moda Akademisi'nden çanta tasarım atölyesi
Çanta tasarımına ilgi duyanlar için İMA'da 3 aylık özel program başlıyor. Eğitim, tasarımdan üretime, logo çalışmasından pazarlamaya tüm süreçleri kapsıyor.
Mustafa Söylemez: Sürdürülebilir üretim için sağlıklı hayvanlar şart
MSD Hayvan Sağlığı, üreticilere ve veteriner hekimlere yönelik bütüncül sağlık çözümleri sunarken, tüketici güveni ve gıda güvenliği konularında da aktif rol oynuyor.
DCP Toner, işlerinizin akmamaması için doğru yazıcıyı seçin diyor
Doğru yazıcı ise uzun vadede zaman ve paradan tasarruf ettirirken, günlük operasyonların sorunsuz yürümesine katkı sağlar. Kısa vadeli fiyat avantajlarından ziyade, uzun vadeli işletme maliyetlerini ve verimliliği dikkate almak gerekir.
Fortinet araştırdı: Yapay zeka siber açığı kapatabilir mi?
Fortinet raporuna göre uzmanların %87'si yapay zekadan umutlu. Ancak tam potansiyel için AI becerilerini geliştirmek şart, aksi halde risk artıyor.
Sibel Selvi'den kriz ve itibar yönetimi reçeteleri
İnomist iletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi "Krizden sonra başlayan asıl sınav, itibar yönetimidir" diyerek konunun önemine dikkat çekiyor.
Tüsiad ve EBRD Yönetim Kurullarında kadınların eşit temsilini istiyor
TÜSİAD ve EBRD “Yönetim Kurullarında Kadınların Eşit Temsili için Aday Gösterme Süreçleri” toplantı serisinin ilkini gerçekleştirdi.
TCL ve F-Secure iş birliği yaptı
TCL ve F-Secure, güvenli ve kesintisiz bağlantı için yeni bir standart oluşturmak amacıyla iş birliği yaptı.
Goodyear'dan kış mevsiminde sürüş güvenliği için ipuçları
Sıcaklıklar düştüğünde lastiklerin yol tutuşu özellikle hayati önem taşıyor. Goodyear'dan kış mevsiminde sürüş güvenliği için ipuçları!