Perakende sektörü içinde gıda perakendeciliğinin oranı yüzde 17
Perakende sektörü içinde gıda perakendeciliğinin oranı yüzde 17
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, perakende sektörü içinde gıda perakendeciliği oranının yüzde 17 olduğunu belirtti.
Haber Giriş Tarihi: 11.09.2024 14:57
Haber Güncellenme Tarihi: 11.09.2024 15:00
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, perakende sektörü içinde gıda perakendeciliği oranının yüzde 17 olduğunu belirterek, "Gıda perakendeciliği de hem organize perakendeciler hem de geleneksel perakendeciler tarafından yapılmaya devam edilmekle birlikte organize perakendecilik dünyada ve Türkiye’de her geçen gün pazar payını artırmaktadır." dedi.
Ömer Bolat, Yerel Zincirler Buluşuyor Konferansı ve Fuarı'nın açılışında, perakendeciliğin, ticaretin başlangıç noktasının kendi geleneğimizde Ahilikten geldiğini belirterek, hükümet olarak Ahilik Haftası'nın kutlanmasına ve etkinliklere büyük önem verdiklerini anlattı.
Ahilik Vakfı'nın kuruluş çalışmalarının tamamlandığını aktaran Bolat, "Kanunun çıkması için Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne sunulmuştur ve Ahilik Vakfı'nın da kurulmasıyla perakendeciliğin, ticaretin başlangıç noktası olarak coğrafyamızda Ahiliğin önemini ve yaşatılmasını daha etkin kılacağız." ifadelerini kullandı.
Bolat, hükümet olarak istişareye önem verdiklerini dile getirerek, "Başta Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'miz olmak üzere tüm özel sektör kuruluşları, ilgili kamu kuruluşları, meslek kuruluşları, sektörel kuruluşları dinlemek, onların görüşlerini, önerilerini almak ve optimum dengeyi bularak gerekli yasal düzenlemeleri hazırlamak şiarımız olmuştur." diye konuştu.
Perakende satışın bir ülke için sadece büyümenin motoru olmadığını aynı zamanda toplumun kültürel ve sosyal dinamiklerini şekillendiren bir ayna olduğuna işaret eden Bolat, "Tüketici ile üretici arasında kurulan bu temas noktası insanların ihtiyaçlarını karşılarken aynı zamanda onların beklentilerini de yansıtmaktadır." dedi.
Bolat, perakende sektörünün son 30-40 yıllık dönemde hızlı bir değişim yaşadığını kaydederek, "Bu değişim bütün sektörlerde gerçekleşmiştir. Özellikle dijitalleşmenin yaygınlaşması, internetin ortaya çıkması, teknoloji ve telekomünikasyondaki değişimler her alana olduğu gibi perakende ve ticarete de önemli etkiler yapmıştır." değerlendirmesini yaptı.
Teknolojinin gelişimi ile birlikte perakendecilikte "Fijitalleşme" kavramının ortaya çıktığını aktaran Bolat, şu ifadeleri kullandı:
"Dijital ve fiziksel dünyaların buluşma noktası haline geldi perakendecilik sektörü. Gelecek market deneyimi dijital imkanlarla zenginleştirmekte gizlidir. Sadece dijitale adapte olunmamalı. Fiziksel ve dijital dünyaları uyum içinde buluşturarak müşteri tecrübesini zenginleştirmek gerekmektedir. Asıl olan tüketicinin düzgün, kolay, hijyenik ve makul fiyatlarda hizmet almasıdır. Unutmayalım ki müşteri memnuniyeti sadece bir hedef değil, bir işin uzun vadeli başarısı için sürdürülebilirlik kaynağıdır."
Bolat, Türkiye'de geçen yılki TÜİK verilerine göre yaklaşık 3,7 milyon işletme bulunduğunu ve bu işletmelerin 1,5 milyonun perakende işletme olarak faaliyet gösterdiğini ifade etti.
Perakende sektörü içinde gıda perakendeciliği oranının yüzde 17 olduğunu dile getiren Bolat, "Gıda perakendeciliği de hem organize perakendeciler hem de geleneksel perakendeciler tarafından yapılmaya devam edilmekle birlikte organize perakendecilik dünyada ve Türkiye’de her geçen gün pazar payını artırmaktadır." açıklamasını yaptı.
• "Tarım ve gıda ürünlerinin konu olduğu ticari ilişkilerde azami ödeme sürelerini yeniden belirledik"
Bakan Bolat, perakende ticarette rekabet ilkelerinden vazgeçilmeden, daha iyi işleyen ve daha adil bir tedarik zincirinin oluşturulması, sektörün altyapısının iyileştirilmesi ve güçlendirilmesi ihtiyacı doğduğunu belirtti.
6585 sayılı Perakende Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun’un 2 maddesinde değişiklikler yaptıklarını anımsatan Bolat, şunları kaydetti:
"Ticaretin adil, şeffaf ve sürdürülebilir olması için kalite standartlarını tutturma amacı dışında taraflardan birinin herhangi bir gerçek veya tüzel kişiden mal veya hizmet teminine zorlanması, kampanya maliyetinin kampanyalı satış yapmak istemeyen tarafa yansıtılması, tarım ve gıda ürünlerinin tedarikinde ticarî ilişkinin koşullarının yazılı veya elektronik ortamda yapılan sözleşmeyle belirlenmemesi, karşı tarafın aleyhine tek taraflı değişiklik yapma yetkisi veren veya açık ve anlaşılır olmayan hükümlere sözleşmede yer verilmesi, ürün talebini doğrudan etkileyen herhangi bir hizmet verilmediği veya verilen hizmetin türüne ve hizmet bedelinin tutar ya da oranına sözleşmede yer verilmediği halde prim ve bedel alınması, karşı tarafın kusurundan kaynaklanan durumlar hariç, üretim tarihinden itibaren 30 gün içinde bozulabilen tarım ve gıda ürünlerine yönelik siparişlerin ürünün teslim tarihinden önceki 30 gün içinde iptal edilmesi ve bu ürünlerin tesliminden veya mülkiyetinin devrinden sonra bozulma ya da zayi olma gibi maliyetlerin karşı tarafa yansıtılması gibi faaliyetleri haksız ticari uygulamalar olarak tanımlayarak yasakladık."
Bolat, tarım ve gıda ürünlerinin konu olduğu ticari ilişkilerde azami ödeme sürelerini yeniden belirlediklerini bildirerek, "Bu kapsamda, üretim tarihinden itibaren 30 gün içinde bozulabilen tarım ve gıda ürünleri için azami ödeme süresini kural olarak 45 gün, alacaklı ölçeğinin daha küçük olduğu durumlarda ise 30 gün olarak belirledik. Yine, diğer tarım ve gıda ürünlerinde alacaklı ölçeğinin daha küçük olduğu durumlarda azami ödeme süresini 60 günle sınırladık." dedi.
Halkın beslenme, sağlıklı yaşama gibi temel ihtiyaçlarını karşılamak için zorunlu olan mal ve hizmetlerin fiyatlarında bazı dönemlerde son derece fazla sayıda şikayetler olduğunu anımsatan Bolat, "Bu noktada gerek mevzuatlarda sıkılaşmaya giderek gerekse denetimleri ve cezai uygulamaları artırarak yakın takibe devam ettik ve edeceğiz." ifadelerini kullandı.
• "Temel amacımız Türkiye’nin düşük enflasyonla güçlü büyüme dönemini gerçekleştirmesi"
Bolat, 81 ilde piyasa denetim ve gözetim faaliyetlerine devam ettiklerini kaydederek, "İnceleme, denetim ve karar alma süreçlerinin tamamında yüksek bir hassasiyet ve hakkaniyetle hareket edilmektedir. Bu alanda gerek üretici ve tedarikçilerin gerek perakendecilerin gerek tüketicilerin haklarını hukuklarını korumada adil davranmaya çok büyük gayret ediyoruz." diye konuştu.
Ticaret hayatı içinde her sektörde olduğu gibi haksız uygulamalara yönelenlerin olduğunu ifade eden Bolat, sözlerini şöyle tamamladı:
"Bu noktada kanunlar denetlemeler ve cezai uygulamalar devreye giriyor. İstikrar her şeyin başında gelmektedir. Ekonomide dalgalanmaların en aza indirildiğini dönemde ticaret daha kolaylaşmakta, ekonomi daha düzgün işlemekte, düşük faiz dönemi, düşük enflasyon dönemi ve istikrarlı ticaret herkesin istediği bir şey olmaktadır. Bu noktada hükümetimiz OVP çerçevesinde enflasyonu 2026 sonuna kadar tek haneli rakama indirme konusunda kararlı bir politika izlemektedir. Para, maliye politikaları ticaret politikaları bu alanda sıkı bir şekilde uygulanmaktadır. Temel amacımız istikrarlı bir yapıda Türkiye’nin düşük enflasyonla güçlü büyüme dönemini gerçekleştirmesidir."
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Perakende sektörü içinde gıda perakendeciliğinin oranı yüzde 17
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, perakende sektörü içinde gıda perakendeciliği oranının yüzde 17 olduğunu belirtti.
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, perakende sektörü içinde gıda perakendeciliği oranının yüzde 17 olduğunu belirterek, "Gıda perakendeciliği de hem organize perakendeciler hem de geleneksel perakendeciler tarafından yapılmaya devam edilmekle birlikte organize perakendecilik dünyada ve Türkiye’de her geçen gün pazar payını artırmaktadır." dedi.
Ömer Bolat, Yerel Zincirler Buluşuyor Konferansı ve Fuarı'nın açılışında, perakendeciliğin, ticaretin başlangıç noktasının kendi geleneğimizde Ahilikten geldiğini belirterek, hükümet olarak Ahilik Haftası'nın kutlanmasına ve etkinliklere büyük önem verdiklerini anlattı.
Ahilik Vakfı'nın kuruluş çalışmalarının tamamlandığını aktaran Bolat, "Kanunun çıkması için Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne sunulmuştur ve Ahilik Vakfı'nın da kurulmasıyla perakendeciliğin, ticaretin başlangıç noktası olarak coğrafyamızda Ahiliğin önemini ve yaşatılmasını daha etkin kılacağız." ifadelerini kullandı.
Bolat, hükümet olarak istişareye önem verdiklerini dile getirerek, "Başta Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'miz olmak üzere tüm özel sektör kuruluşları, ilgili kamu kuruluşları, meslek kuruluşları, sektörel kuruluşları dinlemek, onların görüşlerini, önerilerini almak ve optimum dengeyi bularak gerekli yasal düzenlemeleri hazırlamak şiarımız olmuştur." diye konuştu.
Perakende satışın bir ülke için sadece büyümenin motoru olmadığını aynı zamanda toplumun kültürel ve sosyal dinamiklerini şekillendiren bir ayna olduğuna işaret eden Bolat, "Tüketici ile üretici arasında kurulan bu temas noktası insanların ihtiyaçlarını karşılarken aynı zamanda onların beklentilerini de yansıtmaktadır." dedi.
Bolat, perakende sektörünün son 30-40 yıllık dönemde hızlı bir değişim yaşadığını kaydederek, "Bu değişim bütün sektörlerde gerçekleşmiştir. Özellikle dijitalleşmenin yaygınlaşması, internetin ortaya çıkması, teknoloji ve telekomünikasyondaki değişimler her alana olduğu gibi perakende ve ticarete de önemli etkiler yapmıştır." değerlendirmesini yaptı.
Teknolojinin gelişimi ile birlikte perakendecilikte "Fijitalleşme" kavramının ortaya çıktığını aktaran Bolat, şu ifadeleri kullandı:
"Dijital ve fiziksel dünyaların buluşma noktası haline geldi perakendecilik sektörü. Gelecek market deneyimi dijital imkanlarla zenginleştirmekte gizlidir. Sadece dijitale adapte olunmamalı. Fiziksel ve dijital dünyaları uyum içinde buluşturarak müşteri tecrübesini zenginleştirmek gerekmektedir. Asıl olan tüketicinin düzgün, kolay, hijyenik ve makul fiyatlarda hizmet almasıdır. Unutmayalım ki müşteri memnuniyeti sadece bir hedef değil, bir işin uzun vadeli başarısı için sürdürülebilirlik kaynağıdır."
Bolat, Türkiye'de geçen yılki TÜİK verilerine göre yaklaşık 3,7 milyon işletme bulunduğunu ve bu işletmelerin 1,5 milyonun perakende işletme olarak faaliyet gösterdiğini ifade etti.
Perakende sektörü içinde gıda perakendeciliği oranının yüzde 17 olduğunu dile getiren Bolat, "Gıda perakendeciliği de hem organize perakendeciler hem de geleneksel perakendeciler tarafından yapılmaya devam edilmekle birlikte organize perakendecilik dünyada ve Türkiye’de her geçen gün pazar payını artırmaktadır." açıklamasını yaptı.
• "Tarım ve gıda ürünlerinin konu olduğu ticari ilişkilerde azami ödeme sürelerini yeniden belirledik"
Bakan Bolat, perakende ticarette rekabet ilkelerinden vazgeçilmeden, daha iyi işleyen ve daha adil bir tedarik zincirinin oluşturulması, sektörün altyapısının iyileştirilmesi ve güçlendirilmesi ihtiyacı doğduğunu belirtti.
6585 sayılı Perakende Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun’un 2 maddesinde değişiklikler yaptıklarını anımsatan Bolat, şunları kaydetti:
"Ticaretin adil, şeffaf ve sürdürülebilir olması için kalite standartlarını tutturma amacı dışında taraflardan birinin herhangi bir gerçek veya tüzel kişiden mal veya hizmet teminine zorlanması, kampanya maliyetinin kampanyalı satış yapmak istemeyen tarafa yansıtılması, tarım ve gıda ürünlerinin tedarikinde ticarî ilişkinin koşullarının yazılı veya elektronik ortamda yapılan sözleşmeyle belirlenmemesi, karşı tarafın aleyhine tek taraflı değişiklik yapma yetkisi veren veya açık ve anlaşılır olmayan hükümlere sözleşmede yer verilmesi, ürün talebini doğrudan etkileyen herhangi bir hizmet verilmediği veya verilen hizmetin türüne ve hizmet bedelinin tutar ya da oranına sözleşmede yer verilmediği halde prim ve bedel alınması, karşı tarafın kusurundan kaynaklanan durumlar hariç, üretim tarihinden itibaren 30 gün içinde bozulabilen tarım ve gıda ürünlerine yönelik siparişlerin ürünün teslim tarihinden önceki 30 gün içinde iptal edilmesi ve bu ürünlerin tesliminden veya mülkiyetinin devrinden sonra bozulma ya da zayi olma gibi maliyetlerin karşı tarafa yansıtılması gibi faaliyetleri haksız ticari uygulamalar olarak tanımlayarak yasakladık."
Bolat, tarım ve gıda ürünlerinin konu olduğu ticari ilişkilerde azami ödeme sürelerini yeniden belirlediklerini bildirerek, "Bu kapsamda, üretim tarihinden itibaren 30 gün içinde bozulabilen tarım ve gıda ürünleri için azami ödeme süresini kural olarak 45 gün, alacaklı ölçeğinin daha küçük olduğu durumlarda ise 30 gün olarak belirledik. Yine, diğer tarım ve gıda ürünlerinde alacaklı ölçeğinin daha küçük olduğu durumlarda azami ödeme süresini 60 günle sınırladık." dedi.
Halkın beslenme, sağlıklı yaşama gibi temel ihtiyaçlarını karşılamak için zorunlu olan mal ve hizmetlerin fiyatlarında bazı dönemlerde son derece fazla sayıda şikayetler olduğunu anımsatan Bolat, "Bu noktada gerek mevzuatlarda sıkılaşmaya giderek gerekse denetimleri ve cezai uygulamaları artırarak yakın takibe devam ettik ve edeceğiz." ifadelerini kullandı.
• "Temel amacımız Türkiye’nin düşük enflasyonla güçlü büyüme dönemini gerçekleştirmesi"
Bolat, 81 ilde piyasa denetim ve gözetim faaliyetlerine devam ettiklerini kaydederek, "İnceleme, denetim ve karar alma süreçlerinin tamamında yüksek bir hassasiyet ve hakkaniyetle hareket edilmektedir. Bu alanda gerek üretici ve tedarikçilerin gerek perakendecilerin gerek tüketicilerin haklarını hukuklarını korumada adil davranmaya çok büyük gayret ediyoruz." diye konuştu.
Ticaret hayatı içinde her sektörde olduğu gibi haksız uygulamalara yönelenlerin olduğunu ifade eden Bolat, sözlerini şöyle tamamladı:
"Bu noktada kanunlar denetlemeler ve cezai uygulamalar devreye giriyor. İstikrar her şeyin başında gelmektedir. Ekonomide dalgalanmaların en aza indirildiğini dönemde ticaret daha kolaylaşmakta, ekonomi daha düzgün işlemekte, düşük faiz dönemi, düşük enflasyon dönemi ve istikrarlı ticaret herkesin istediği bir şey olmaktadır. Bu noktada hükümetimiz OVP çerçevesinde enflasyonu 2026 sonuna kadar tek haneli rakama indirme konusunda kararlı bir politika izlemektedir. Para, maliye politikaları ticaret politikaları bu alanda sıkı bir şekilde uygulanmaktadır. Temel amacımız istikrarlı bir yapıda Türkiye’nin düşük enflasyonla güçlü büyüme dönemini gerçekleştirmesidir."
Haftanın popüler haberleri
ASO 62. Kuruluş Yılı ödül başvuruları 30 Ekim'de sona eriyor
Ankara Sanayi Odası 62. Yıl Ödül Organizasyonu'nda 20 sanayi firmasını ödüllendirecek.
TOBB, Yenişehir ve İznik'te okul açtı
Yenişehir TOBB İlkokulu ve İznik TOBB Anaokulu düzenlenen törenle açıldı. Açılışa TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu da katıldı.
AB'nin kozmetik düzenlemeleri stratejik bir zorunluluk
Avrupa Birliği'nin sürdürülebilir kozmetik ve temizlik ürünlerine yönelik yeni düzenlemeleri AB mevzuatına uyumda stratejik bir zorunluluk.
KARDEMİR'den 14 milyon avroluk ray satışı imzası
Karabük Demir ve Çelik Fabrikaları (KARDEMİR) 14 milyon 564 bin avro tutarında ray satışı sözleşmesi imzaladığını duyurdu.
Bakan Bolat: Ortaklıklar ve işbirlikleri için Portekiz'de fırsat var
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Türkiye'nin önemli marka ve firmalarının yaklaşık 1,5 milyar avroluk yatırımlarla Portekiz'de hem üretim hem ticaret yaptıklarını belirtti.
Cumhurbaşkanı Erdoğan Kuveyt, Katar, Umman'a gidiyor
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan 21-23 Ekim 2025 tarihleri arasında Kuveyt, Katar, Umman'a ziyarette bulunacak. Cumhurbaşkanlığına Cevdet Yılmaz vekalet edecek.
ZEISS Türkiye İnsan Kaynakları Ülke Müdürü Afra Karaca oldu
ZEISS, Türkiye organizasyonunda önemli bir görevlendirmeye imza attı. Afra Karaca, markanın yeni İnsan Kaynakları Ülke Müdürü olarak atandı.
MardinUP 2025'te Mardinli girişimcilerin coşkusu salona sığmadı
850 katılımcı, 21 konuşmacı ve 7 panelle MardinUP 2025'te girişimcilik rüzgârı esti. Mardin'in tarihi dokusunda, modern girişimcilik ekosistemi buluştu.
SU IMC X-Ray CT ile malzeme içyapısı görünür oluyor
Sabancı Üniversitesi IMC - X-Ray CT Altyapısı sayesinde mikro ve nano odaklı X-ışını teknolojisi ile eklemeli imalat parçalarının porozite, yoğunluk ve kusur analizleri artık çok daha hassas ve hızlı bir şekilde yapılabiliyor.
TCMB'den Bankalararası Kart Merkezine suç duyurusu
TCMB, Bankalararası Kart Merkezinde yaptığı denetim sonucu suç unsuru içeren bazı bulgular bularak İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulundu.
20 Ekim 2025 tarihli TCMB Döviz ve Altın Fiyatları
TCMB Döviz Kurları ve Altın Fiyatları
Ege Bölgesi’nin ihracat rekortmeni sektörleri belli oldu
Ege Bölgesi’nin ihracat artış rekortmeni hububat bakliyat yağlı tohumlar sektörü oldu.
Amerikalı Wayfair, İzmir'den ürün alacak, İzmir'e üs kuracak
Amerikan mobilya devi Wayfair, İzmir’den ürün almaya, Türkiye’de ofis ve şirket açmaya geldi.
Dijitalleşme artık yalnızca bir teknolojik dönüşüm değil
Ahmet Halit Hatip: Dijitalleşme artık yalnızca bir teknolojik dönüşüm değil, rekabet gücümüzü, kalkınma hızımızı ve küresel konumumuzu belirleyen stratejik bir öncelik haline geldi.
TÜRMOB’un yeni başkanı İrfan Hüseyin Yıldız oldu
Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği’nin (TÜRMOB) seçimli genel kurulunda Başkanlığa İrfan Hüseyin Yıldız seçildi.
Emre Kartaloğlu: Vakit geçirmeden vergi reformu yapılmalı
8 yıldır sürdürdüğü TÜRMOB Başkanlık görevini bırakan Emre Kartaloğlu, Genel Kurul’da yaptığı konuşmada vakit geçirmeden vergi reformu yapılması gerektiğini söyledi.
Seçil Arslan'a Prometeia Grupta önemli görev
Seçil Arslan, Prometeia Grubu genelinde veri bilimi faaliyetlerini yönetecek.
Pınar Güzey, Pazarama Genel Müdür Yardımcısı olarak atandı
Pazarama’nın Pazarlama ve İletişim Genel Müdür Yardımcılığı görevine Pınar Güzey getirildi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Kuveyt, Katar ve Umman'a gidecek
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Kuveyt, Katar ve Umman'a resmi ziyaretlerde bulunacak.
TÜİK açıkladı: Geçen yıl 651,8 milyar liralık AR-GE harcaması yapıldı
TÜİK "2024 yılı AR-GE Faaliyetleri Araştırması" sonuçlarına göre gayrisafi yurt içi AR-GE harcaması 2024'te 651 milyar 822 milyon liraya çıktı.
İsrail, ateşkese rağmen Gazze'lileri öldürmeye devam ediyor
İsrail'in ateşkese rağmen Gazze kentinin doğusuna açtığı ateşte 2 Filistinli hayatını kaybetti.
Hindistan, yapay zekâ veri merkezleri için önemli bir destinasyon haline geldi
Google, Hindistan'da yapay zeka veri merkezi kurmak için 15 milyar dolar yatırım yapacak.
TCL, Network X 2025'te yapay zekâ destekli ürünlerini tanıttı
TCL, Network X 2025'te yapay zekâ destekli geniş bant çözümlerini ve yeni ürünlerini tanıttı.
TÜSİAD ticaret heyeti New York ve Boston'a gidiyor
TÜSİAD heyeti yatırım bankaları, özel sermaye yatırımcıları ve teknoloji şirketlerini ziyaret ederek; yatırım ortamı ve teknoloji trendleri konusunda bilgi alacak.
Ürün, fiyat denetimleri kesintisiz devam ediyor
Ticaret Bakanlığı 9 ayda 26,9 milyon ürün denetledi, 2,1 milyar lira ceza kesti.
ABD'de Türk ekonomisine duyulan güven ve ilgi memnuniyeti
Mehmet Şimşek, ABD'deki temaslarında yatırım bankaları ve küresel fonlara Türkiye ekonomisinin dayanıklılığını ve güçlü yatırım potansiyelini anlattı.
TOBB duyurdu: Kurulan şirket sayısında azalış var
Kurulan șirket sayısında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 4,7 azalıș oldu.
Hisarcıklıoğlu: Daha fazla girişimciye ihtiyaç var
TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, Ülkenin en büyük ihtiyacının girişimci olduğunu belirtti.
Pınar Zevkirlioğlu, Motul Türkiye Pazarlama Müdürü oldu
Motul Türkiye Pazarlama Müdürlüğü görevine Pınar Zevkirlioğlu atandı.
Didem Kuş'a Multinet Up’ta Genel Müdür Yardımcılığı görevi
Didem Kuş, Multinet Up’ta Strateji ve Dönüşüm Genel Müdür Yardımcısı oldu.
Doğadan’ın yeni Pazarlama Direktörü Sibel Yüksel oldu
Türkiye’de bitki ve meyve çayı pazarının kurucu ve lider markası Doğadan’ın pazarlama direktörlüğüne Sibel Yüksel atandı.
Hindistan'da çağrı merkezinde yapay zekâ sohbet robotları kullanılıyor
Hindistan'da çağrı merkezi çalışanlarının yerini alacak yapay zekâ sohbet robotları kullanılıyor.
Sinem Cantürk yeni nesil yatırım modeli Tokenleri tanıttı
Sinem Cantürk: Finansal ekosistem giderek dijitalleşirken, tokenizasyonun sermayeye erişim, yatırım ve yönetim biçimlerini yeniden tanımlamada öncü bir rol üstlenmesi bekleniyor.
Esbaş'a EFQM ödülü
ESBAŞ’ın Ege Serbest Bölgesini mükemmellik merkezi haline getirmek amacıyla uygulamaya başladığı model, EFQM'de “6 Diamonds (Elmas)” seviyesinde ödüllendirildi.
İskandinav Hygge rüzgarı JYSK Bursa mağazasında esecek
Danimarkalı ev ve yaşam perakendecisi JYSK, İstanbul dışındaki ilk mağazasını Bursa'da açarak "hygge" felsefesini Anadolu'ya taşıyacak.
AI ve İklim değişikliği şirketleri dönüşüme zorluyor
PwC Value in Motion Araştırması’nın sonuçlarına göre: AI ve İklim değişikliği, bu iki mega trend hem şirketleri dönüşüme zorluyor hem de büyük belirsizlikler getiriyor.
Çin'in petrol ithalatı yüzde 3,9 oranında arttı
Çin'in 2025 yılı Eylül ayında gerçekleştirmiş olduğu ham petrol ithalatı günlük ortalama yaklaşık 11,5 milyon varil düzeyinde gerçekleşti.
ASNSKY'den Serkan Oktay, Global Wazuh Elçisi seçildi
WAZUH resmi iş ortağı ASNSKY Kıdemli Danışmanı Serkan Oktay, Global Wazuh Elçisi seçildi.
Çocukları hedef alan reklamlara karşı dikkat
Reklam Kurulu, çocukları hedef alan reklamlara karşı denetimlerini aralıksız sürdürüyor.
Afrika ile 2028'de 50 milyar dolarlık ticaret hedefi
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Afrika ile ticaret hacmi hakkında: Bu yıl 40 milyar dolara ulaşıyoruz. 2028'de 50 milyar dolarlık ticaret hacmini hedefliyoruz. dedi.