Havva, Şevval ve İclal kardeşler dijital oyunları kodluyor
Havva, Şevval ve İclal kardeşler dijital oyunları kodluyor
Üç kardeşin Bilişim Vadisi'nde geliştirdiği oyunlar 177 ülkede oynanıyor.
Haber Giriş Tarihi: 20.10.2023 13:51
Haber Güncellenme Tarihi: 20.10.2023 13:51
Kaynak:
AA
Bilişim Vadisi'nde üç kardeş tarafından kurulan dijital oyun stüdyosunun geliştirdiği oyunlar aralarında ABD, Çin, Hollanda ve Fransa'nın da bulunduğu 177 ülkede oynanıyor.
Oyun geliştirmeyi sanat olarak gören İstanbul Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü mezunu 24 yaşındaki Havva Nur, İstanbul Üniversitesi Grafik Tasarım Bölümünü bitiren 23 yaşındaki Şevval ve Aydın Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı Bölümü öğrencisi 19 yaşındaki İclal Solhan kardeşler, 2020'de kurdukları Happy Crab'in genç ekibiyle yazılım, kodlama ve yapay zeka teknikleri kullanarak içerik üretiyor.
Kız kardeşlerin teknoloji tabanlı şirketlere erişmelerini sağlayan Bilişim Vadisi'nde yer almaları, diğer girişimcilerle tanışmalarına ve işbirliği yapmalarına olanak tanıyor.
Portföyünde her yaştan oyuncunun ilgisini çeken oyunları barındıran şirket, 60 milyonun üzerinde indirme sayısına ulaştı.
Stüdyo kurucularından Havva Nur Solhan, AA muhabirine, kardeşleri Şevval ve İclal ile mobil oyun alanında hem geliştiren hem de yayınlayan stüdyolardan olmak istediklerini, devlet desteklerinden yararlanarak 2020'de Bilişim Vadisi'nde şirketi kurduklarını anlattı.
Solhan, Bilişim Vadisi'nin firmalara marka tanıtımları, etkinlikler ve mentorluk hizmetleri gibi faydalar sağladığını, en önemlisinin de diğer firmalarla rahat iletişim kurabilmeleri olduğunu belirtti.
"50'den fazla oyunu yayınladık, 100'den fazlasını geliştirdik"
Piyasada görmedikleri bir proje fikriyle işe başladıklarını, bütçeleme ve doküman oluşturma süreçleriyle devam ettiklerini söyleyen Solhan, daha sonra kodlamayla oyun geliştirmeye başladıklarını kaydetti.
Solhan, başlarda araba yarışları, günlük simülasyonlar ve kullanıcının belli alanda yaptığı işlerle ilgili çalıştıklarına işaret ederek "Bu da bizi, B2B simülasyon işleri yapmaya da götürmüş oldu. Sonrasında gündelik tarzı oyunlara geçtik. Çünkü artık biraz daha eğlence faktörünü katmak istiyorduk. Bir yandan da hiperbasit oyunlar ülkemizde çok modaydı. Biz de puzzle olmak üzere kullanıcının hızlı şekilde öğrenip eğlenebileceği oyunlar üzerine çalışmaya başladık." diye konuştu.
Bugüne kadar 50'den fazla oyunu yayınladıklarını ve 100'den fazlasını geliştirdiklerini bildiren Solhan, "Bunlardan 20 milyonun üzerinde, 10 milyonun üzerinde indirilen oyunlarımız var. Bazılarını tekrar yorumladık. Şu an 50'den fazla oyunumuz var. Toplam indirme sayısı 60 milyonu geçiyor." ifadelerini kullandı.
"Dünyada 177 ülkede oyunlarımız yayında. Bu ülkelerden başlıcaları Amerika, Çin, Hollanda, Fransa ve Türkiye." diyen Solhan, bunun dışında özellikle Japonya'da ilgi gören bazı oyunlarının bulunduğunu söyledi.
"Amacımız ülkeyi kaliteli oyunlarla tanıtmak"
Solhan, oyunları ülkelere göre lokalize etmeye çalıştıklarını çünkü kullanıcıların sevdikleri öğeleri arttırmalarını istediğini anlatarak ABD'deki oyun piyasasında iyi oldukları takdirde oyunun iyi ilerlediğine dikkati çekti.
Çok fazla oyun yayınlamaktansa çok fazla ülkeye ve insana ulaşmak istediklerini vurgulayan Solhan, "Amacımız ülkemizde hem ihracatını arttıran hem ülkeyi dünyaya kaliteli oyunlarla tanıtabilen mobil oyun stüdyosu olmak." dedi.
Solhan, sektörde kendileri gibi kardeşleriyle birlikte stüdyo kuran başkalarının da olduğuna dikkati çekerek "Bu aslında bence oyun için çok mantıklı çünkü oyun çocukluğumuzdan beri zaten kardeşlerimizle oynadığımız bir şey ya da İngilizce öğrenirken evde sürekli oyunlar oynuyorduk. O yüzden oyunu yaparken birlikte olmak üzerine çalıştık." ifadesini kullandı.
Yerli ve yabancı şirketlerden teklif alıyorlar
Aynı zamanda sanatla çok içli dışlı olduklarını ve bu yönlerini oyunda kullanmaya karar verdiklerini dile getiren Solhan, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Hem film hem müzik sektöründe öğrendiklerimizi oyunda kullanmak için oyun stüdyomuzu kurduk diyebilirim. Şevval tasarımcı. Güzel firmalarda tasarım alanında çalıştı. İclal oyun geliştirme üzerine çalışıyor. Kendisi developer (yazılım geliştirici) zaten. Onun da okulu devam ediyor. Aynı zamanda felsefeci. Felsefeyle ilgili oyun senaryolarımızı genelde o yapıyor. Ben de yönetim bilişim sistemleri ve işletme yüksek lisansı yapıyorum. Öğrendiklerimizi şirkete katma konusunda sürekli kendimizi geliştirmeye çalışıyoruz."
Solhan, yerli ve yabancı şirketlerden yatırım teklifleri aldıklarını, kendileri için doğru insanlarla doğru anlaşmalar yapmanın önemli olduğunu sözlerine ekledi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Havva, Şevval ve İclal kardeşler dijital oyunları kodluyor
Üç kardeşin Bilişim Vadisi'nde geliştirdiği oyunlar 177 ülkede oynanıyor.
Bilişim Vadisi'nde üç kardeş tarafından kurulan dijital oyun stüdyosunun geliştirdiği oyunlar aralarında ABD, Çin, Hollanda ve Fransa'nın da bulunduğu 177 ülkede oynanıyor.
Oyun geliştirmeyi sanat olarak gören İstanbul Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü mezunu 24 yaşındaki Havva Nur, İstanbul Üniversitesi Grafik Tasarım Bölümünü bitiren 23 yaşındaki Şevval ve Aydın Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı Bölümü öğrencisi 19 yaşındaki İclal Solhan kardeşler, 2020'de kurdukları Happy Crab'in genç ekibiyle yazılım, kodlama ve yapay zeka teknikleri kullanarak içerik üretiyor.
Kız kardeşlerin teknoloji tabanlı şirketlere erişmelerini sağlayan Bilişim Vadisi'nde yer almaları, diğer girişimcilerle tanışmalarına ve işbirliği yapmalarına olanak tanıyor.
Portföyünde her yaştan oyuncunun ilgisini çeken oyunları barındıran şirket, 60 milyonun üzerinde indirme sayısına ulaştı.
Stüdyo kurucularından Havva Nur Solhan, AA muhabirine, kardeşleri Şevval ve İclal ile mobil oyun alanında hem geliştiren hem de yayınlayan stüdyolardan olmak istediklerini, devlet desteklerinden yararlanarak 2020'de Bilişim Vadisi'nde şirketi kurduklarını anlattı.
Solhan, Bilişim Vadisi'nin firmalara marka tanıtımları, etkinlikler ve mentorluk hizmetleri gibi faydalar sağladığını, en önemlisinin de diğer firmalarla rahat iletişim kurabilmeleri olduğunu belirtti.
"50'den fazla oyunu yayınladık, 100'den fazlasını geliştirdik"
Piyasada görmedikleri bir proje fikriyle işe başladıklarını, bütçeleme ve doküman oluşturma süreçleriyle devam ettiklerini söyleyen Solhan, daha sonra kodlamayla oyun geliştirmeye başladıklarını kaydetti.
Solhan, başlarda araba yarışları, günlük simülasyonlar ve kullanıcının belli alanda yaptığı işlerle ilgili çalıştıklarına işaret ederek "Bu da bizi, B2B simülasyon işleri yapmaya da götürmüş oldu. Sonrasında gündelik tarzı oyunlara geçtik. Çünkü artık biraz daha eğlence faktörünü katmak istiyorduk. Bir yandan da hiperbasit oyunlar ülkemizde çok modaydı. Biz de puzzle olmak üzere kullanıcının hızlı şekilde öğrenip eğlenebileceği oyunlar üzerine çalışmaya başladık." diye konuştu.
Bugüne kadar 50'den fazla oyunu yayınladıklarını ve 100'den fazlasını geliştirdiklerini bildiren Solhan, "Bunlardan 20 milyonun üzerinde, 10 milyonun üzerinde indirilen oyunlarımız var. Bazılarını tekrar yorumladık. Şu an 50'den fazla oyunumuz var. Toplam indirme sayısı 60 milyonu geçiyor." ifadelerini kullandı.
"Dünyada 177 ülkede oyunlarımız yayında. Bu ülkelerden başlıcaları Amerika, Çin, Hollanda, Fransa ve Türkiye." diyen Solhan, bunun dışında özellikle Japonya'da ilgi gören bazı oyunlarının bulunduğunu söyledi.
"Amacımız ülkeyi kaliteli oyunlarla tanıtmak"
Solhan, oyunları ülkelere göre lokalize etmeye çalıştıklarını çünkü kullanıcıların sevdikleri öğeleri arttırmalarını istediğini anlatarak ABD'deki oyun piyasasında iyi oldukları takdirde oyunun iyi ilerlediğine dikkati çekti.
Çok fazla oyun yayınlamaktansa çok fazla ülkeye ve insana ulaşmak istediklerini vurgulayan Solhan, "Amacımız ülkemizde hem ihracatını arttıran hem ülkeyi dünyaya kaliteli oyunlarla tanıtabilen mobil oyun stüdyosu olmak." dedi.
Solhan, sektörde kendileri gibi kardeşleriyle birlikte stüdyo kuran başkalarının da olduğuna dikkati çekerek "Bu aslında bence oyun için çok mantıklı çünkü oyun çocukluğumuzdan beri zaten kardeşlerimizle oynadığımız bir şey ya da İngilizce öğrenirken evde sürekli oyunlar oynuyorduk. O yüzden oyunu yaparken birlikte olmak üzerine çalıştık." ifadesini kullandı.
Yerli ve yabancı şirketlerden teklif alıyorlar
Aynı zamanda sanatla çok içli dışlı olduklarını ve bu yönlerini oyunda kullanmaya karar verdiklerini dile getiren Solhan, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Hem film hem müzik sektöründe öğrendiklerimizi oyunda kullanmak için oyun stüdyomuzu kurduk diyebilirim. Şevval tasarımcı. Güzel firmalarda tasarım alanında çalıştı. İclal oyun geliştirme üzerine çalışıyor. Kendisi developer (yazılım geliştirici) zaten. Onun da okulu devam ediyor. Aynı zamanda felsefeci. Felsefeyle ilgili oyun senaryolarımızı genelde o yapıyor. Ben de yönetim bilişim sistemleri ve işletme yüksek lisansı yapıyorum. Öğrendiklerimizi şirkete katma konusunda sürekli kendimizi geliştirmeye çalışıyoruz."
Solhan, yerli ve yabancı şirketlerden yatırım teklifleri aldıklarını, kendileri için doğru insanlarla doğru anlaşmalar yapmanın önemli olduğunu sözlerine ekledi.
Kaynak: AA
Haftanın popüler haberleri
Neslihan Nigiz Ulak'a La Lorraine’de küresel görev
La Lorraine’in Türkiye & Orta Doğu Bölge Başkan Yardımcısı Neslihan Nigiz Ulak oldu.
Hayvancılık ve Tarım Kurulları yeni gündemlerle toplandı
TOBB Hayvancılık ve TOBB Tarım Kurulları ayrı ayrı toplanarak hayvancılık ve tarımdaki gelişmeleri değerlendirdi.
72 binden fazla motokurye kayıt altına alındı
Karayolu Taşıma Yönetmeliği değişikliğinin ardından kurye işletmeciliği faaliyetinde bulunmak üzere 74 bin 294 yetki belgesi düzenlendiği bildirildi.
Türkiye'de e-ticaret hacmi 3 trilyon lirayı aştı
Bakan Bolat, Türkiye'de e-ticaret hacminin 2024'te bir önceki yıla göre yüzde 61,7 artarak 3 trilyon lirayı aştığını belirterek, bu rakamın 90 milyar dolara tekabül ettiğini bildirdi.
TÜİK açıkladı: Hizmet üretim endeksinde artış
TÜİK, temmuz ayına ilişkin hizmet üretim endeksi verilerini açıkladı. Buna göre, endeks temmuzda geçen yılın aynı ayına kıyasla yüzde 2,5 yükseldi.
Vatanperver Menderes, Zorlu ve Polatkan'ın idamlarının 64'üncü yılı
Yassıada'daki yargılamalar sonucu idam edilen Adnan Menderes ile Dışişleri Bakanı Fatin Rüştü Zorlu ve Maliye Bakanı Hasan Polatkan'ın vefatının üzerinden 64 yıl geçti.
Muz Kralı Hakan Bilal Kutlualp, Sadettin Saran lehine çekildi
Fenerbahçe'de başkan adaylarından biri olan Hakan Bilal Kutlualp, Sadettin Saran lehine başkan adaylığından çekildiğini açıkladı.
Zorlu Holding İnsan Kaynakları Başkanlığına Hakan Timur atandı
Zorlu Holding İnsan Kaynakları Grubu Başkanlığı görevine Hakan Timur atandı.
Egeli ihracatçılar yoğun ajanda ve gündemle ülke ülke pazar arıyor
Egeli ihracatçılar dünyanın dört bir yanında pazar arıyor. İhracatçıların Eylül ve Aralık arasındaki ajandaları yoğun geçecek.
Türk moda endüstrisi 19 firmayla Pv Paris Fuarı’na çıkarma yapıyor
Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği, 16-18 Eylül 2025’te düzenlenecek PV Manufacturing Paris Fuarı’na 19 firmayla Türkiye Milli Katılım Organizasyonunu 19. kez gerçekleştiriyor.
Sosyal Etki Zirvesi 14 Mayıs 2026'da
Sosyal Etki Zirvesi’nde 3.kez 14 Mayıs'ta başlıyor.
Gümrüklerde uyuşturucu geçişine af yok
Sarp Gümrük Kapısı ve İstanbul’da gerçekleştirilen iki ayrı operasyonda, 310 kilo esrar, 291 kilo kokain yakalandı.
Mitsubishi Electric, Nozomi Networks'ü satın alacak
Mitsubishi Electric, Endüstriyel Siber Savunmayı Geliştirmek ve Operasyonel Dönüşümü güçlendirmek için Nozomi Networks'ü satın alacak.
Palandöken, “Kredi kartı ve temerrüt faizleri düşürülmeli”
TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken Merkez Bankası’nın kararının piyasaya olumlu yansıması için bankaların da elini taşın altına koyması gerektiğini belirtti.
Teknopark sayısı 113'e ulaştı
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, teknopark sayısının 113'e ulaştığını bildirdi
İstanbul Havalimanı Avrupa'da birinci, dünyada beşinci oldu
İstanbul Havalimanı günlük ortalama 1624 uçuşla bir kez daha Avrupa'da birinci, dünyada beşinci en yoğun havalimanı oldu.
Otomotiv ihracatında artış
Otomotiv ihracatı yılın ilk 8 ayında yüzde 7 artışla 682 bin 743'e ulaştı.
Togg T10F, 5 renk seçeneğiyle satışa sunuldu
Türkiye'nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, ikinci akıllı cihazı T10F’i Türkiye’de siparişe açtı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan bugün Katar'da
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Katar ziyareti dolayısıyla Cumhurbaşkanlığına, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz vekalet edecek.
Sürdürülebilir Gıda Ödülleri başvuruları başladı
Türkiye’nin gıda sektöründe sürdürülebilir dönüşümün vitrinine dönüşen Sürdürülebilir Gıda Ödülleri bu yıl üçüncü kez düzenleniyor.
Yeni bir siber saldırı: PDF fatura dolandırıcılığı
HP'ye göre saldırganlar ultra gerçekçi PDF fatura yemleriyle taktiklerini bir ileri seviyeye taşıyor.
12 Eylül 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
12 Eylül 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
Tansu Tüyel'e Peakup'ta üst düzey atama
PEAKUP Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı görevine Tansu Tüyel getirildi.
Şölen Pazarlama Genel Müdürü Orçun Doğan oldu
Şölen, Pazarlama Genel Müdürü görevine FMCG sektörünün deneyimli ismi Orçun Doğan’ın getirildiğini duyurdu.
AstraZeneca Türkiye Ülke Başkanı Dr. Münevver Gönenç oldu
Dr. Münevver Gönenç, AstraZeneca Türkiye Ülke Başkanı oldu.
Şirin Işık'a Unilever'de üst düzey görev
Unilever Türkiye ve Arabistan Gıda Genel Müdürlüğü’ne Şirin Işık atandı.
Sakarya Meydan Muharebesi 104 yaşında
Kurtuluş Savaşı'nın dönüm noktası Sakarya Meydan Muharebesi 104 yaşında
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Togg T10F'nin sürüşünü yaptı
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a, Togg'un yeni satışa çıkan modeli T10F'nin ilk teslimatı yapıldı.
Bakan Şimşek'ten cari açık öngörüsü
Bakan Şimşek: 2025'de cari açığın GSYH'ye oranının yüzde 1,4 ile sürdürülebilir seviyelerde kalmasını öngörüyoruz.
Anadolu Yatırım Genel Müdürü Dr. Nuri Sevgen oldu
Anadolu Yatırım’ın Genel Müdürlüğü görevine Dr. Nuri Sevgen atandı.
Ege’nin En İyi İşverenleri™ 2025 listesi açıklandı
Çalışanlarına sundukları güven, aidiyet ve gelişim fırsatlarıyla öne çıkarak Egenin En iyi İşverenleri listesine girmeye hak kazanan şirketler açıklandı.
11 Eylül 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
11 Eylül 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
TOBB'dan eğitime destek! Kapaklı TOBB Ortaokulu açıldı
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği TOBB yeni bir eğitim yatırımına imza attı. 16 derslikli Kapaklı TOBB Ortaokulu törenle hizmete girdi.
TAV'ın işlettiği dört havalimanı hizmet kalitesi ödülü aldı
TAV Havalimanları'nın işlettiği Ankara Esenboğa, İzmir Adnan Menderes, Milas-Bodrum ve Üsküp havalimanları, 'Havalimanı Hizmet Kalitesi' (ASQ) ödülü aldı.
DOF Robotik Sanayi, Borsa İstanbul'da işlem görmeye başladı
Borsa İstanbul’da gong DOF Robotik Sanayi AŞ için çaldı.
Halkbank Sırbistan'da 3 yeni şube açtı
Halkbank, Sırbistan'ın başkenti Belgrad ile Niş ve Novi Sad şehirlerinde şube açtı.
Faizsiz ev, iş yeri ve araç satın almada yeni dönem başlıyor
Bakan Kurum, faizsiz ev, iş yeri ve araç satın almada yeni dönemin detaylarını paylaştı.
Sınır kapılarında gurbetçi yoğunluğu
Edirne'deki Kapıkule, Pazarkule, İpsala ve Hamzabeyli ile Kırklareli'ndeki Dereköy sınır kapılarından gurbetçi sezonunda 5 milyona yakın yolcu geçiş yaptı.
DMM, haftada 4 gün mesai uygulaması iddiasını yalanladı
Dezenformasyonla Mücadele Merkezi (DMM), "Orta Vadeli Program'da haftada 4 gün mesai uygulamasına geçileceği" iddiasının gerçeği yansıtmadığını bildirdi.
ABD bütçesi ağustosta 345 milyar dolar açık verdi
ABD Hazine Bakanlığı, Ağustos ayı bütçe dengesi raporuna göre federal hükümetin bütçe açığı 345 milyar dolar olarak hesaplandı.