Havva, Şevval ve İclal kardeşler dijital oyunları kodluyor
Havva, Şevval ve İclal kardeşler dijital oyunları kodluyor
Üç kardeşin Bilişim Vadisi'nde geliştirdiği oyunlar 177 ülkede oynanıyor.
Haber Giriş Tarihi: 20.10.2023 13:51
Haber Güncellenme Tarihi: 20.10.2023 13:51
Kaynak:
AA
Bilişim Vadisi'nde üç kardeş tarafından kurulan dijital oyun stüdyosunun geliştirdiği oyunlar aralarında ABD, Çin, Hollanda ve Fransa'nın da bulunduğu 177 ülkede oynanıyor.
Oyun geliştirmeyi sanat olarak gören İstanbul Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü mezunu 24 yaşındaki Havva Nur, İstanbul Üniversitesi Grafik Tasarım Bölümünü bitiren 23 yaşındaki Şevval ve Aydın Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı Bölümü öğrencisi 19 yaşındaki İclal Solhan kardeşler, 2020'de kurdukları Happy Crab'in genç ekibiyle yazılım, kodlama ve yapay zeka teknikleri kullanarak içerik üretiyor.
Kız kardeşlerin teknoloji tabanlı şirketlere erişmelerini sağlayan Bilişim Vadisi'nde yer almaları, diğer girişimcilerle tanışmalarına ve işbirliği yapmalarına olanak tanıyor.
Portföyünde her yaştan oyuncunun ilgisini çeken oyunları barındıran şirket, 60 milyonun üzerinde indirme sayısına ulaştı.
Stüdyo kurucularından Havva Nur Solhan, AA muhabirine, kardeşleri Şevval ve İclal ile mobil oyun alanında hem geliştiren hem de yayınlayan stüdyolardan olmak istediklerini, devlet desteklerinden yararlanarak 2020'de Bilişim Vadisi'nde şirketi kurduklarını anlattı.
Solhan, Bilişim Vadisi'nin firmalara marka tanıtımları, etkinlikler ve mentorluk hizmetleri gibi faydalar sağladığını, en önemlisinin de diğer firmalarla rahat iletişim kurabilmeleri olduğunu belirtti.
"50'den fazla oyunu yayınladık, 100'den fazlasını geliştirdik"
Piyasada görmedikleri bir proje fikriyle işe başladıklarını, bütçeleme ve doküman oluşturma süreçleriyle devam ettiklerini söyleyen Solhan, daha sonra kodlamayla oyun geliştirmeye başladıklarını kaydetti.
Solhan, başlarda araba yarışları, günlük simülasyonlar ve kullanıcının belli alanda yaptığı işlerle ilgili çalıştıklarına işaret ederek "Bu da bizi, B2B simülasyon işleri yapmaya da götürmüş oldu. Sonrasında gündelik tarzı oyunlara geçtik. Çünkü artık biraz daha eğlence faktörünü katmak istiyorduk. Bir yandan da hiperbasit oyunlar ülkemizde çok modaydı. Biz de puzzle olmak üzere kullanıcının hızlı şekilde öğrenip eğlenebileceği oyunlar üzerine çalışmaya başladık." diye konuştu.
Bugüne kadar 50'den fazla oyunu yayınladıklarını ve 100'den fazlasını geliştirdiklerini bildiren Solhan, "Bunlardan 20 milyonun üzerinde, 10 milyonun üzerinde indirilen oyunlarımız var. Bazılarını tekrar yorumladık. Şu an 50'den fazla oyunumuz var. Toplam indirme sayısı 60 milyonu geçiyor." ifadelerini kullandı.
"Dünyada 177 ülkede oyunlarımız yayında. Bu ülkelerden başlıcaları Amerika, Çin, Hollanda, Fransa ve Türkiye." diyen Solhan, bunun dışında özellikle Japonya'da ilgi gören bazı oyunlarının bulunduğunu söyledi.
"Amacımız ülkeyi kaliteli oyunlarla tanıtmak"
Solhan, oyunları ülkelere göre lokalize etmeye çalıştıklarını çünkü kullanıcıların sevdikleri öğeleri arttırmalarını istediğini anlatarak ABD'deki oyun piyasasında iyi oldukları takdirde oyunun iyi ilerlediğine dikkati çekti.
Çok fazla oyun yayınlamaktansa çok fazla ülkeye ve insana ulaşmak istediklerini vurgulayan Solhan, "Amacımız ülkemizde hem ihracatını arttıran hem ülkeyi dünyaya kaliteli oyunlarla tanıtabilen mobil oyun stüdyosu olmak." dedi.
Solhan, sektörde kendileri gibi kardeşleriyle birlikte stüdyo kuran başkalarının da olduğuna dikkati çekerek "Bu aslında bence oyun için çok mantıklı çünkü oyun çocukluğumuzdan beri zaten kardeşlerimizle oynadığımız bir şey ya da İngilizce öğrenirken evde sürekli oyunlar oynuyorduk. O yüzden oyunu yaparken birlikte olmak üzerine çalıştık." ifadesini kullandı.
Yerli ve yabancı şirketlerden teklif alıyorlar
Aynı zamanda sanatla çok içli dışlı olduklarını ve bu yönlerini oyunda kullanmaya karar verdiklerini dile getiren Solhan, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Hem film hem müzik sektöründe öğrendiklerimizi oyunda kullanmak için oyun stüdyomuzu kurduk diyebilirim. Şevval tasarımcı. Güzel firmalarda tasarım alanında çalıştı. İclal oyun geliştirme üzerine çalışıyor. Kendisi developer (yazılım geliştirici) zaten. Onun da okulu devam ediyor. Aynı zamanda felsefeci. Felsefeyle ilgili oyun senaryolarımızı genelde o yapıyor. Ben de yönetim bilişim sistemleri ve işletme yüksek lisansı yapıyorum. Öğrendiklerimizi şirkete katma konusunda sürekli kendimizi geliştirmeye çalışıyoruz."
Solhan, yerli ve yabancı şirketlerden yatırım teklifleri aldıklarını, kendileri için doğru insanlarla doğru anlaşmalar yapmanın önemli olduğunu sözlerine ekledi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Havva, Şevval ve İclal kardeşler dijital oyunları kodluyor
Üç kardeşin Bilişim Vadisi'nde geliştirdiği oyunlar 177 ülkede oynanıyor.
Bilişim Vadisi'nde üç kardeş tarafından kurulan dijital oyun stüdyosunun geliştirdiği oyunlar aralarında ABD, Çin, Hollanda ve Fransa'nın da bulunduğu 177 ülkede oynanıyor.
Oyun geliştirmeyi sanat olarak gören İstanbul Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü mezunu 24 yaşındaki Havva Nur, İstanbul Üniversitesi Grafik Tasarım Bölümünü bitiren 23 yaşındaki Şevval ve Aydın Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı Bölümü öğrencisi 19 yaşındaki İclal Solhan kardeşler, 2020'de kurdukları Happy Crab'in genç ekibiyle yazılım, kodlama ve yapay zeka teknikleri kullanarak içerik üretiyor.
Kız kardeşlerin teknoloji tabanlı şirketlere erişmelerini sağlayan Bilişim Vadisi'nde yer almaları, diğer girişimcilerle tanışmalarına ve işbirliği yapmalarına olanak tanıyor.
Portföyünde her yaştan oyuncunun ilgisini çeken oyunları barındıran şirket, 60 milyonun üzerinde indirme sayısına ulaştı.
Stüdyo kurucularından Havva Nur Solhan, AA muhabirine, kardeşleri Şevval ve İclal ile mobil oyun alanında hem geliştiren hem de yayınlayan stüdyolardan olmak istediklerini, devlet desteklerinden yararlanarak 2020'de Bilişim Vadisi'nde şirketi kurduklarını anlattı.
Solhan, Bilişim Vadisi'nin firmalara marka tanıtımları, etkinlikler ve mentorluk hizmetleri gibi faydalar sağladığını, en önemlisinin de diğer firmalarla rahat iletişim kurabilmeleri olduğunu belirtti.
"50'den fazla oyunu yayınladık, 100'den fazlasını geliştirdik"
Piyasada görmedikleri bir proje fikriyle işe başladıklarını, bütçeleme ve doküman oluşturma süreçleriyle devam ettiklerini söyleyen Solhan, daha sonra kodlamayla oyun geliştirmeye başladıklarını kaydetti.
Solhan, başlarda araba yarışları, günlük simülasyonlar ve kullanıcının belli alanda yaptığı işlerle ilgili çalıştıklarına işaret ederek "Bu da bizi, B2B simülasyon işleri yapmaya da götürmüş oldu. Sonrasında gündelik tarzı oyunlara geçtik. Çünkü artık biraz daha eğlence faktörünü katmak istiyorduk. Bir yandan da hiperbasit oyunlar ülkemizde çok modaydı. Biz de puzzle olmak üzere kullanıcının hızlı şekilde öğrenip eğlenebileceği oyunlar üzerine çalışmaya başladık." diye konuştu.
Bugüne kadar 50'den fazla oyunu yayınladıklarını ve 100'den fazlasını geliştirdiklerini bildiren Solhan, "Bunlardan 20 milyonun üzerinde, 10 milyonun üzerinde indirilen oyunlarımız var. Bazılarını tekrar yorumladık. Şu an 50'den fazla oyunumuz var. Toplam indirme sayısı 60 milyonu geçiyor." ifadelerini kullandı.
"Dünyada 177 ülkede oyunlarımız yayında. Bu ülkelerden başlıcaları Amerika, Çin, Hollanda, Fransa ve Türkiye." diyen Solhan, bunun dışında özellikle Japonya'da ilgi gören bazı oyunlarının bulunduğunu söyledi.
"Amacımız ülkeyi kaliteli oyunlarla tanıtmak"
Solhan, oyunları ülkelere göre lokalize etmeye çalıştıklarını çünkü kullanıcıların sevdikleri öğeleri arttırmalarını istediğini anlatarak ABD'deki oyun piyasasında iyi oldukları takdirde oyunun iyi ilerlediğine dikkati çekti.
Çok fazla oyun yayınlamaktansa çok fazla ülkeye ve insana ulaşmak istediklerini vurgulayan Solhan, "Amacımız ülkemizde hem ihracatını arttıran hem ülkeyi dünyaya kaliteli oyunlarla tanıtabilen mobil oyun stüdyosu olmak." dedi.
Solhan, sektörde kendileri gibi kardeşleriyle birlikte stüdyo kuran başkalarının da olduğuna dikkati çekerek "Bu aslında bence oyun için çok mantıklı çünkü oyun çocukluğumuzdan beri zaten kardeşlerimizle oynadığımız bir şey ya da İngilizce öğrenirken evde sürekli oyunlar oynuyorduk. O yüzden oyunu yaparken birlikte olmak üzerine çalıştık." ifadesini kullandı.
Yerli ve yabancı şirketlerden teklif alıyorlar
Aynı zamanda sanatla çok içli dışlı olduklarını ve bu yönlerini oyunda kullanmaya karar verdiklerini dile getiren Solhan, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Hem film hem müzik sektöründe öğrendiklerimizi oyunda kullanmak için oyun stüdyomuzu kurduk diyebilirim. Şevval tasarımcı. Güzel firmalarda tasarım alanında çalıştı. İclal oyun geliştirme üzerine çalışıyor. Kendisi developer (yazılım geliştirici) zaten. Onun da okulu devam ediyor. Aynı zamanda felsefeci. Felsefeyle ilgili oyun senaryolarımızı genelde o yapıyor. Ben de yönetim bilişim sistemleri ve işletme yüksek lisansı yapıyorum. Öğrendiklerimizi şirkete katma konusunda sürekli kendimizi geliştirmeye çalışıyoruz."
Solhan, yerli ve yabancı şirketlerden yatırım teklifleri aldıklarını, kendileri için doğru insanlarla doğru anlaşmalar yapmanın önemli olduğunu sözlerine ekledi.
Kaynak: AA
Haftanın popüler haberleri
Bakan Uraloğlu, TikTok'tan çocuk ve gençlere yönelik hassasiyet istedi
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, TikTok Devletlerle İlişkiler ve Kamu Politikaları Türkiye ve Bölge Başkanı Sn. Fatih Kafadar’ı kabul etti.
Türk Ticaret Bankası, 112 yıl sonra yeniden faaliyette
112 yıllık banka, ihracatçılara finansal çözümler sunarak ekonomiye destek olacak.
Uber, Trendyol GO’yu satın aldı
Trendyol Grubu, teslimat hizmeti Trendyol GO’nun yüzde 85’lik hissesinin Uber Technologies, Inc.’e devri konusunda anlaşmaya vardığını duyurdu.
Türkiye, Hindistan'ın Pakistan'a füze saldırısını kınadı
Dışişleri Bakanlığından yapılan açıklamada; Pakistan ile Hindistan arasında yaşanmakta olan gelişmelerin endişeyle takip edildiği belirtildi.
Loras Holding Yönetim Kurulu görev dağılımı yaptı
Loras Holding yönetim kurulunda görev dağılımı yaptığını duyurdu.
THY Teknik ile Rolls-Royce işbirliği
THY, Rolls-Royce ile işbirliğine gittiklerini duyurdu.
Fahrettin Günalp Ertik, Bizim Toptan'da Yönetim Kurulu Üyesi oldu
Ali Ülker'in istifasıyla boşalan Yönetim Kurulu Üyeliğine Fahrettin Günalp Ertik atandı.
Odine ve Turkcell, CC-Global Awards 2025 finalisti
17 Haziran'da Berlin'de düzenlenecek törende kazananlar açıklanacak.
Türkiye ve Endonezya'dan 400 yıllık dostluk vurgusu
Türkiye ve Endonezya, stratejik ortaklıklarını güçlendirmek için ticaret ve yatırım fırsatlarını masaya yatırdı.
ABD Michigan'daki Pine River Güneş Enerjisi Parkı bitti
DTE Energy, ABD Michigan'da gerçekleştirmekte olduğu Pine River Güneş Enerjisi Parkı’nın yapımını sonuçlandırdı.
Çiçekçiler Anneler Günü hazırlıklarına başladı
Anneler Günü'ne kısa süre kala çiçek sektöründe hazırlıklar devam ediyor.
Netaş CEO’su Sinan Dumlu 2025 yılı ilk çeyrek rakamlarını açıkladı
Ana ortağı ZTE ile birlikte 5G sürecine hazırlanan Netaş, şatış gelirlerini yüzde 23 artışla 2,1 milyar TL’ye taşıdı.
Fakir Premium SR 9800 tescillendi
Fakir Hausgeräte'nin Premium SR 9800 S model süpürgesi F.A.Z. tarafından yapılan detaylı performans analizlerinde rakiplerini geride bırakarak zirveye yerleşti.
Velar Makine, EYDEP-BSertifikası almaya hak kazandı
Velar Makine, Savunma Sanayi Başkanlığı'nın EYDEP programı kapsamında yüksek yetkinlik seviyesini temsil eden B seviye sertifika almaya hak kazandı.
Sibel Selvi: Marka hikayeleri akılda kalıcıdır
İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, Marka hikayelerinin duygusal bağ kurarak sadakati artırdığını ve uzun vadeli başarı getirdiğini söyledi.
Philips, saç şekillendirme ürün ailesine üç yeni model ekledi
Philips'ten saç şekillendirme rutinlerini dönüştüren 3 yeni ürün ekledi.
Limak Çimento’nun dekarbonizasyon hedeflerine SBTi onayı
Limak Çimento’nun 2030 yakın dönem ve 2050 net sıfır emisyon azaltım hedefleri, Bilimsel Temelli Hedefler Girişimi (SBTi) tarafından onaylandı.
Türk iş dünyası ABD ve AB pazarında daha güçlü temsil edilmeli
İstanbul Sanayi Odası Başkanı Erdal Bahçıvan, Meclis toplantısında gündeme dair açıklamalarda bulundu.
İSO açıkladı! Türkiye PMI 47,3 oldu
İstanbul Sanayi Odası Türkiye İmalat PMI nisanda bir önceki aya göre değişim göstermeyerek 47,3 seviyesinde gerçekleşti.
En değerli vitrin artık cep telefonlarının ekranları
Eskiden bir ürün satmak için iyi bir mekân bulup dükkân açmanın yeterli iken günümüzde en değerli vitrinin cep telefonlarının ekranları olduğu bir gerçek.
Nisan 2025’te 4.052 Sanayi Kapasite Raporu onaylandı
TOBB tarafından Nisan 2025’te onaylanan kapasite raporu sayısı Nisan 2024’e göre %11,7 (423 adet) artarak 4.052 adet oldu.
Hisarcıklıoğlu'nun vergi denetimleri için olur ve olmazları
Hisarcıklıoğlu’ndan ‘vergi denetimleri’ mesajı!
Türk firmaları Erbil'de Orta Doğu Turizm Fuarına katıldı
Irak'ın Erbil kentinde düzenlenen Orta Doğu Turizm Fuarı’na Türkiye'den çok sayıda turizm şirketinin yanı sıra 20 ülkeden 150'den fazla şirket katıldı.
Hindistan Pakistan savaşı başladı
Hindistan ordusu Pakistan'ı hedef aldı.
Sabiha Gökçen, "Avrupa’da en hızlı büyüyen havalimanı'' oldu
İstanbul Sabiha Gökçen, "Avrupa’da en hızlı büyüyen havalimanı'' oldu.
Ebebek’in dijital kanalları rekor ziyaretçi gördü
2025'in ilk 4 ayında ebebek.com’u 51,7 milyon kişi ziyaret etti. Mağaza trafiğiyse aynı dönemde sınırlı artış gösterdi.
Banu Kıvcı Tokalı, Global Menkul Değerler'den istifa etti
Global Menkul Değerler şirketi, Genel Müdür Yardımcısı Banu Kıvcı Tokalı'nın görevinden ayrıldığını duyurdu.
Semra KARSU, QNB Finansal Kiralama'dan istifa etti
QNB Finansal Kiralama şirketi, Genel Müdür Yardımcısı Semra Karsu'nun görevinden ayrıldığını duyurdu.
Penta Yönetim Kurulu Başkanlığına Mehmet Tütüncü seçildi
Penta yeni yönetim kurulunu duyurdu.
Big Chefs'in YKB Gamze Hatice Cizreli, Vekili Saruhan Tan seçildi
Büyük Şefler Gıda şirketinde Yönetim Kurulu Başkanlığına Gamze Hatice Cizreli, Başkan Vekilliğine Saruhan Tan seçildi.
TSPB’de Yatırımcı Buluşmaları 27 Mayıs 2025'te
“TSPB’de Yatırımcı Buluşmaları” etkinliğinin otuz dördüncüsü 27 Mayıs 2025 Salı günü 14.00-16.00 saatleri arasında TSPB Konferans Salonu’nda gerçekleştirilecek.
KOSGEB desteğinde ikinci başvuru dönemi başladı
KOSGEB Kapasite Geliştirme Destek Programı'nda ikinci başvuru dönemi başladı. Başvurular 30 Haziran'a kadar yapılabilecek.
Küresel iklim eylem programı AdNet Zero'nun Türkiye lansmanı yapıldı
REPİD İstanbul’da düzenlenen lansmanla reklam ve pazarlama iletişimi sektörü, küresel iklim eylem programı Ad Net Zero Türkiye’yi duyurdu.
TEI'ye Verimlilikte 4 ödül
Verimlilik Proje Ödülleri kapsamında TEI, dört farklı projesiyle ödüle layık görüldü.
Otokar COBRA II zırhlı araçları Romanya'da üretilecek
Otokar, Romanya’nın önde gelen savunma sanayii şirketlerinden Automecanica S.A. ile bir Ortak Girişim Anlaşması imzaladı.
Friedrich Merz kimdir?
Almanya Şansölyesi seçilen Friedrich Merz kimdir? sorusu dünyada en çok sorgulanan konu oldu.
Friedrich Merz, Almanya'nın yeni Şansölyesi oldu
Almanya'da Hristiyan Demokrat Birlik (CDU) Partisinin Genel Başbakanı Friedrich Merz, Federal Meclis'te ikinci tur oylamada başbakan seçildi.
Dondurulmuş gıdalar çözülmeden mi çözüldükten sonra mı pişirilmeli?
Dondurulmuş gıdalarda "Süpermarket Denetimi: Uyarı Eksikliği" konusu dünya gündeminde!
Çinli e-ticaret platformları ABD tüketicilerinin gözdesi oldu
Ticaret gerilimlerine rağmen DHgate ve Taobao gibi Çinli e-ticaret platformları, ABD'de rekabetçi fiyatları ve sosyal medya pazarlamasıyla yükselişe geçti.
Bakan Şimşek: Dezenflasyon süreci devam ediyor
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, enflasyon sürecine dair veriler paylaştı.