Havva, Şevval ve İclal kardeşler dijital oyunları kodluyor
Havva, Şevval ve İclal kardeşler dijital oyunları kodluyor
Üç kardeşin Bilişim Vadisi'nde geliştirdiği oyunlar 177 ülkede oynanıyor.
Haber Giriş Tarihi: 20.10.2023 13:51
Haber Güncellenme Tarihi: 20.10.2023 13:51
Kaynak:
AA
Bilişim Vadisi'nde üç kardeş tarafından kurulan dijital oyun stüdyosunun geliştirdiği oyunlar aralarında ABD, Çin, Hollanda ve Fransa'nın da bulunduğu 177 ülkede oynanıyor.
Oyun geliştirmeyi sanat olarak gören İstanbul Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü mezunu 24 yaşındaki Havva Nur, İstanbul Üniversitesi Grafik Tasarım Bölümünü bitiren 23 yaşındaki Şevval ve Aydın Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı Bölümü öğrencisi 19 yaşındaki İclal Solhan kardeşler, 2020'de kurdukları Happy Crab'in genç ekibiyle yazılım, kodlama ve yapay zeka teknikleri kullanarak içerik üretiyor.
Kız kardeşlerin teknoloji tabanlı şirketlere erişmelerini sağlayan Bilişim Vadisi'nde yer almaları, diğer girişimcilerle tanışmalarına ve işbirliği yapmalarına olanak tanıyor.
Portföyünde her yaştan oyuncunun ilgisini çeken oyunları barındıran şirket, 60 milyonun üzerinde indirme sayısına ulaştı.
Stüdyo kurucularından Havva Nur Solhan, AA muhabirine, kardeşleri Şevval ve İclal ile mobil oyun alanında hem geliştiren hem de yayınlayan stüdyolardan olmak istediklerini, devlet desteklerinden yararlanarak 2020'de Bilişim Vadisi'nde şirketi kurduklarını anlattı.
Solhan, Bilişim Vadisi'nin firmalara marka tanıtımları, etkinlikler ve mentorluk hizmetleri gibi faydalar sağladığını, en önemlisinin de diğer firmalarla rahat iletişim kurabilmeleri olduğunu belirtti.
"50'den fazla oyunu yayınladık, 100'den fazlasını geliştirdik"
Piyasada görmedikleri bir proje fikriyle işe başladıklarını, bütçeleme ve doküman oluşturma süreçleriyle devam ettiklerini söyleyen Solhan, daha sonra kodlamayla oyun geliştirmeye başladıklarını kaydetti.
Solhan, başlarda araba yarışları, günlük simülasyonlar ve kullanıcının belli alanda yaptığı işlerle ilgili çalıştıklarına işaret ederek "Bu da bizi, B2B simülasyon işleri yapmaya da götürmüş oldu. Sonrasında gündelik tarzı oyunlara geçtik. Çünkü artık biraz daha eğlence faktörünü katmak istiyorduk. Bir yandan da hiperbasit oyunlar ülkemizde çok modaydı. Biz de puzzle olmak üzere kullanıcının hızlı şekilde öğrenip eğlenebileceği oyunlar üzerine çalışmaya başladık." diye konuştu.
Bugüne kadar 50'den fazla oyunu yayınladıklarını ve 100'den fazlasını geliştirdiklerini bildiren Solhan, "Bunlardan 20 milyonun üzerinde, 10 milyonun üzerinde indirilen oyunlarımız var. Bazılarını tekrar yorumladık. Şu an 50'den fazla oyunumuz var. Toplam indirme sayısı 60 milyonu geçiyor." ifadelerini kullandı.
"Dünyada 177 ülkede oyunlarımız yayında. Bu ülkelerden başlıcaları Amerika, Çin, Hollanda, Fransa ve Türkiye." diyen Solhan, bunun dışında özellikle Japonya'da ilgi gören bazı oyunlarının bulunduğunu söyledi.
"Amacımız ülkeyi kaliteli oyunlarla tanıtmak"
Solhan, oyunları ülkelere göre lokalize etmeye çalıştıklarını çünkü kullanıcıların sevdikleri öğeleri arttırmalarını istediğini anlatarak ABD'deki oyun piyasasında iyi oldukları takdirde oyunun iyi ilerlediğine dikkati çekti.
Çok fazla oyun yayınlamaktansa çok fazla ülkeye ve insana ulaşmak istediklerini vurgulayan Solhan, "Amacımız ülkemizde hem ihracatını arttıran hem ülkeyi dünyaya kaliteli oyunlarla tanıtabilen mobil oyun stüdyosu olmak." dedi.
Solhan, sektörde kendileri gibi kardeşleriyle birlikte stüdyo kuran başkalarının da olduğuna dikkati çekerek "Bu aslında bence oyun için çok mantıklı çünkü oyun çocukluğumuzdan beri zaten kardeşlerimizle oynadığımız bir şey ya da İngilizce öğrenirken evde sürekli oyunlar oynuyorduk. O yüzden oyunu yaparken birlikte olmak üzerine çalıştık." ifadesini kullandı.
Yerli ve yabancı şirketlerden teklif alıyorlar
Aynı zamanda sanatla çok içli dışlı olduklarını ve bu yönlerini oyunda kullanmaya karar verdiklerini dile getiren Solhan, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Hem film hem müzik sektöründe öğrendiklerimizi oyunda kullanmak için oyun stüdyomuzu kurduk diyebilirim. Şevval tasarımcı. Güzel firmalarda tasarım alanında çalıştı. İclal oyun geliştirme üzerine çalışıyor. Kendisi developer (yazılım geliştirici) zaten. Onun da okulu devam ediyor. Aynı zamanda felsefeci. Felsefeyle ilgili oyun senaryolarımızı genelde o yapıyor. Ben de yönetim bilişim sistemleri ve işletme yüksek lisansı yapıyorum. Öğrendiklerimizi şirkete katma konusunda sürekli kendimizi geliştirmeye çalışıyoruz."
Solhan, yerli ve yabancı şirketlerden yatırım teklifleri aldıklarını, kendileri için doğru insanlarla doğru anlaşmalar yapmanın önemli olduğunu sözlerine ekledi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Havva, Şevval ve İclal kardeşler dijital oyunları kodluyor
Üç kardeşin Bilişim Vadisi'nde geliştirdiği oyunlar 177 ülkede oynanıyor.
Bilişim Vadisi'nde üç kardeş tarafından kurulan dijital oyun stüdyosunun geliştirdiği oyunlar aralarında ABD, Çin, Hollanda ve Fransa'nın da bulunduğu 177 ülkede oynanıyor.
Oyun geliştirmeyi sanat olarak gören İstanbul Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü mezunu 24 yaşındaki Havva Nur, İstanbul Üniversitesi Grafik Tasarım Bölümünü bitiren 23 yaşındaki Şevval ve Aydın Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı Bölümü öğrencisi 19 yaşındaki İclal Solhan kardeşler, 2020'de kurdukları Happy Crab'in genç ekibiyle yazılım, kodlama ve yapay zeka teknikleri kullanarak içerik üretiyor.
Kız kardeşlerin teknoloji tabanlı şirketlere erişmelerini sağlayan Bilişim Vadisi'nde yer almaları, diğer girişimcilerle tanışmalarına ve işbirliği yapmalarına olanak tanıyor.
Portföyünde her yaştan oyuncunun ilgisini çeken oyunları barındıran şirket, 60 milyonun üzerinde indirme sayısına ulaştı.
Stüdyo kurucularından Havva Nur Solhan, AA muhabirine, kardeşleri Şevval ve İclal ile mobil oyun alanında hem geliştiren hem de yayınlayan stüdyolardan olmak istediklerini, devlet desteklerinden yararlanarak 2020'de Bilişim Vadisi'nde şirketi kurduklarını anlattı.
Solhan, Bilişim Vadisi'nin firmalara marka tanıtımları, etkinlikler ve mentorluk hizmetleri gibi faydalar sağladığını, en önemlisinin de diğer firmalarla rahat iletişim kurabilmeleri olduğunu belirtti.
"50'den fazla oyunu yayınladık, 100'den fazlasını geliştirdik"
Piyasada görmedikleri bir proje fikriyle işe başladıklarını, bütçeleme ve doküman oluşturma süreçleriyle devam ettiklerini söyleyen Solhan, daha sonra kodlamayla oyun geliştirmeye başladıklarını kaydetti.
Solhan, başlarda araba yarışları, günlük simülasyonlar ve kullanıcının belli alanda yaptığı işlerle ilgili çalıştıklarına işaret ederek "Bu da bizi, B2B simülasyon işleri yapmaya da götürmüş oldu. Sonrasında gündelik tarzı oyunlara geçtik. Çünkü artık biraz daha eğlence faktörünü katmak istiyorduk. Bir yandan da hiperbasit oyunlar ülkemizde çok modaydı. Biz de puzzle olmak üzere kullanıcının hızlı şekilde öğrenip eğlenebileceği oyunlar üzerine çalışmaya başladık." diye konuştu.
Bugüne kadar 50'den fazla oyunu yayınladıklarını ve 100'den fazlasını geliştirdiklerini bildiren Solhan, "Bunlardan 20 milyonun üzerinde, 10 milyonun üzerinde indirilen oyunlarımız var. Bazılarını tekrar yorumladık. Şu an 50'den fazla oyunumuz var. Toplam indirme sayısı 60 milyonu geçiyor." ifadelerini kullandı.
"Dünyada 177 ülkede oyunlarımız yayında. Bu ülkelerden başlıcaları Amerika, Çin, Hollanda, Fransa ve Türkiye." diyen Solhan, bunun dışında özellikle Japonya'da ilgi gören bazı oyunlarının bulunduğunu söyledi.
"Amacımız ülkeyi kaliteli oyunlarla tanıtmak"
Solhan, oyunları ülkelere göre lokalize etmeye çalıştıklarını çünkü kullanıcıların sevdikleri öğeleri arttırmalarını istediğini anlatarak ABD'deki oyun piyasasında iyi oldukları takdirde oyunun iyi ilerlediğine dikkati çekti.
Çok fazla oyun yayınlamaktansa çok fazla ülkeye ve insana ulaşmak istediklerini vurgulayan Solhan, "Amacımız ülkemizde hem ihracatını arttıran hem ülkeyi dünyaya kaliteli oyunlarla tanıtabilen mobil oyun stüdyosu olmak." dedi.
Solhan, sektörde kendileri gibi kardeşleriyle birlikte stüdyo kuran başkalarının da olduğuna dikkati çekerek "Bu aslında bence oyun için çok mantıklı çünkü oyun çocukluğumuzdan beri zaten kardeşlerimizle oynadığımız bir şey ya da İngilizce öğrenirken evde sürekli oyunlar oynuyorduk. O yüzden oyunu yaparken birlikte olmak üzerine çalıştık." ifadesini kullandı.
Yerli ve yabancı şirketlerden teklif alıyorlar
Aynı zamanda sanatla çok içli dışlı olduklarını ve bu yönlerini oyunda kullanmaya karar verdiklerini dile getiren Solhan, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Hem film hem müzik sektöründe öğrendiklerimizi oyunda kullanmak için oyun stüdyomuzu kurduk diyebilirim. Şevval tasarımcı. Güzel firmalarda tasarım alanında çalıştı. İclal oyun geliştirme üzerine çalışıyor. Kendisi developer (yazılım geliştirici) zaten. Onun da okulu devam ediyor. Aynı zamanda felsefeci. Felsefeyle ilgili oyun senaryolarımızı genelde o yapıyor. Ben de yönetim bilişim sistemleri ve işletme yüksek lisansı yapıyorum. Öğrendiklerimizi şirkete katma konusunda sürekli kendimizi geliştirmeye çalışıyoruz."
Solhan, yerli ve yabancı şirketlerden yatırım teklifleri aldıklarını, kendileri için doğru insanlarla doğru anlaşmalar yapmanın önemli olduğunu sözlerine ekledi.
Kaynak: AA
Haftanın popüler haberleri
Kardemir'de ayrılık! Genel Müdürlüğe Niyazi Aşkın Peker atandı
Kardemir'de Genel Müdür değişti. Dursunali Yaşacan'ın görevinden ayrılmasıyla boşalan göreve Niyazi Aşkın Peker atandı.
Kardemir Genel Müdür Yardımcılığına Mustafa Küçükali atandı
Kardemir, şirketin İnsan Kaynakları ve İdari İşler Genel Müdür Yardımcılığı görevine Dr. Mustafa Küçükali'nin atandığını duyurdu.
Mehmet Ömer Arif Aras, QNB YK Başkanlığından ayrılıyor
QNB Bank, Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ömer Arif Aras'ın 2026 yılında banka yönetim kurulu üyeliğinden ayrılacağını duyurdu.
Yöneticinin ilk 3 saniyesi tüm kurumu temsil ediyor
Doç. Dr. Başak Boğday Saygılı tüm yöneticilere şu çağrıda bulunuyor: Görünümünüz, sizi ve kurumunuzu temsil eden ilk cümledir. O cümleyi doğru kurun.
GUHEM'de 21 Aralık'ta “En Uzunnn Bilim ve Keşif Gecesi"
GUHEM, yılın en uzun gecesi olan 21 Aralık’ta düzenlediği “En Uzunnn Gece” etkinliğiyle bilimi ve keşif duygusunu ziyaretçileriyle buluşturdu.
KOBİ’ler ihracatta güçleniyor
Eğitim ve kapasite geliştirme çalışmaları KOBİ’lerin küresel rekabetini artırıyor.
Egeli zeytinciler OlivetoLive ile ihracatta güç birliği yapacak
Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği OlivetoLive UR-GE Projesi’ni başlattı. Projede eğitim ve pazarlama faaliyetleri öne çıkacak.
Yapay zeka destekli kampanya Terra Pizza’ya ödül getirdi
Terra Pizza, pazarlama ve iletişim dünyasının en prestijli ödül programlarından MMA Smarties Awards’ta, Connected TV kategorisinde bronz ödül alarak önemli bir başarıya imza attı.
Türk mühendisten Hibrit Plazma İtki Sistemi
Yüksek Dizayn Mühendisi İsmail Berber'in geliştirdiği Hibrit Plazma İtki Sistemi basına tanıtıldı.
TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
19 Aralık 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları, 20 Aralık 2025 tarihli Resmi Gazete'de yayımlandı.
Nahıl Yılbaşı Alışveriş Şenliği devam ediyor
Kadın Emeğini Değerlendirme Vakfı'nın Nahıl Yılbaşı Alışveriş Şenliği 44 İlden 101 Kadın Kooperatifinin katılımı ile başladı.
Microsoft Türkiye'de Esra Gaon ve Candan Eser’e yeni görev
Microsoft Türkiye'de Esra Gaon ve Candan Eser’in yeni atamaları yapıldı.
Çin'e yapılan doğrudan yabancı yatırımlar azaldı
Çin'e yapılan doğrudan yabancı yatırımlar, Ocak-kasım döneminde bir önceki yıla göre yüzde 7,5 oranında azaldı.
Yılın “modern pazarlama projeleri” ödüllendirildi
SMARTIES AWARDS Türkiye ’25 ödülleri, 15 Aralık 2025 tarihinde Swissotel The Bosphorus’ta gerçekleştirilen Gala Gecesi ile sahiplerini buldu.
Epica Awards’tan Türkiye’ye 2 ödül
Epica Awards'tan Türkiye bu yıl 2 Bronz ödülle geri döndü.
İstanbul Havalimanının yoğunluk rekoru
İstanbul Havalimanı günlük 1444 uçuşla Avrupa'nın en yoğun havalimanı oldu
İhracatçı firmalara resim ve harç istisnası için verilen süre uzatıldı
İhracatçı firmalara, dahilde işleme rejimi ile resim ve harç istisnası uygulamaları için ek süre imkanı tanındı.
Yetkili emlakçı sayısı 90 bine yaklaştı
Ticaret Bakanlığından haksız fiyat artışına neden olan taşınmaz ilanları için 173,3 milyon lira ceza
Tüketici hakem heyetleri 2,5 yılda 2 milyon dosyayı sonuca bağladı
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, "Tüketici hakem heyetlerinde de son 2,5 yılda yaklaşık 2 milyon dosya sonuca bağlanmıştır, bunun tutarı 21 milyar liradır." dedi.
Erdem Tatbul'a Aksa'da yeni görev
Aksa şirketi Mali İşler Direktörlüğü'ne Muhasebe ve Finansal Raporlama Müdürü olarak görev yapan Sn. Erdem Tatbul'un vekâlet edeceğini duyurdu.
Kaplamin YK Başkanlığına Rıza Kandemir seçildi
Kaplamin Ambalaj Sanayii ve Ticaret A.Ş., Yeni Yönetim Kurulu Başkan ve Üyelerini KAP'a yaptığı açıklamayla duyurdu.
Tekfen Holding hissedarları davadan vazgeçti
Tekfen Olağan Genel Kurulunda konuşan hissedar İltem Dokurlar Tekfen Holding’e yönelik davadan vazgeçtiklerini ilan etti.
Jantsa Umurlu fabrikası’nda üretime geçici ara
Jantsa, Umurlu Fabrikası’nda planlı bakım ve envanter çalışmaları nedeniyle 21 Aralık 2025–2 Ocak 2026 tarihleri arasında üretime geçici olarak ara vereceğini açıkladı.
Murat Atay, Garanti Faktoring YK Üyeliğinden istifa etti
Garanti Faktoring, Murat Atay'ın Yönetim Kurulu Üyeliğinden ayrıldığını duyurdu.
Balsu Gıda’da Nusret Özbağ’a Şili’de Genel Müdürlük
Balsu Gıda, Türkiye operasyonlarından sorumlu Operasyon Komitesi Üyesi Nusret Özbağ’ın, yüzde 100 bağlı ortaklığı Balsu Industries of Chile’e Genel Müdür olarak atandığını açıkladı.
E-ihracatta gümrük süreçleri kolaylaştırıldı
Ticaret Bakanlığı, 2025/14 sayılı Genelge ile e-ihracatta konsinye ihracat ve hızlı kargo gümrük işlemlerini kolaylaştıran düzenlemeleri yürürlüğe aldı.
Elektronik Ticari Defter Sistemi'nde (ETDS) yeni bir zorunluluk
1 Ocak 2026’dan itibaren kurulacak tüm şirketler, pay defteri ve genel kurul defterlerini Elektronik Ticari Defter Sistemi (ETDS) üzerinden tutacak.
Eskişehir OSB 56. yılını kutluyor
Eskişehir OSB, 34 milyon metrekarelik alanda 916 firma ve 53 bin 386 çalışanla faaliyet gösteriyor.
Nvidia yeni açık kaynaklı yapay zekâ modellerini tanıttı
Çin'deki açık kaynaklı yapay zekâ ürünlerindeki patlama ortamında Nvidia yeni açık kaynaklı yapay zekâ modellerini tanıttı.
IFCO 2026 Fuarı 4 Şubat 2026'da İFM'de başlıyor
IFCO 9. İstanbul Fashion Connection Fuarı 4–7 Şubat 2026 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi'nde düzenlenecek
Rota Portföy ve Goldfinch fon kurdu
Rota Portföy Goldfinch Sanayi ve Teknoloji Girişim Sermayesi Yatırım Fonu, düzenlenen lansman etkinliği ile tanıtıldı.
Taksiler en çok iş merkezlerinden, cafe ve restoranlardan çağrılıyor
Türkiye'deki kullanıcılar en sık iş merkezleri ve üniversiteler (%31) ile sosyal mekanlarda (%27) uygulama üzerinden taksi çağırıyor.
Lojistiğin yeni işletim sistemi 'Kamyoon' faaliyette
Kamyoon uygulaması faaliyette. Kamyoon, uçtan uca lojistik teknolojileriyle sektörde “tek veri hattı” yaklaşımını hayata geçiriyor.
Özel 5G ağları ile yeni bir dönem başlıyor
Özel 5G ağları ile acil hizmetler, üretim ve savunma gibi kilit sektörlerde yeni bir dönem başlıyor.
HP'den hareketli zararlı yazılımlara dikkat uyarısı
Hareketli zararlı yazılımlara dikkat: Animasyonlu tuzaklar kullanıcıları kandırarak PC'lere zararlı yazılım bulaştırıyor.
2026 yılının ilk çeyreğinde istihdamda iyileşme bekleniyor
ManpowerGroup araştırması: Türkiye'de 2026 yılının ilk çeyreğinde istihdamda iyileşme bekleniyor.
Mamabüs Catering'ten gıda güvenliği, çocuk sağlığı ve kurumsal sorumluluk
Mamabüs Catering, okul beslenmesine gıda güvenliği, çocuk sağlığı ve kurumsal sorumluluk standartı getirdi.
BBC Studios ve CosmoBlue Media, Türkiye’de stratejik ortaklık kurdu
BBC Studios ve CosmoBlue Media, MENA ve Türkiye’de eğlence ekosistemini büyütmek üzere stratejik ortaklık kurdu.
Yandex Türkiye'de Veronika Zueva ve Edita Yıldız'a atama
Veronika Zueva şirketin BDT, Balkanlar ve Afrika bölgelerindeki stratejik ortaklıklarını, Edita Yıldız ise Yandex Ads Türkiye Bölge Direktörü olarak şirketi yönetecek.
Merkez Bankası Para Politikası Kurulu Toplantı Özeti yayımlandı
Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) Para Politikası Kurulu'nun (PPK) 11 Aralık'taki toplantısına ilişkin özet yayımlandı.