Bimser CEO’su Murat Atıcı: İhracatın yeni yıldızı Yazılım
Bimser CEO’su Murat Atıcı: İhracatın yeni yıldızı Yazılım
Dünya genelinde ICT diye adlandırılan Bilişim ve İletişim Teknolojisi pazar büyüklüğü yüzde 8 büyüme oranı ile 2024 yılında 5 trilyon dolar olarak kaydedildi.
Haber Giriş Tarihi: 08.04.2025 15:56
Haber Güncellenme Tarihi: 08.04.2025 15:59
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Günümüzde ülkelerin gücüne güç katan, uluslararası arenada rekabet üstünlüğü sağlayan yazılım ve bilişim sektörü tüm hızıyla büyümesini sürdürüyor. Dünya genelinde ICT diye adlandırılan Bilişim ve İletişim Teknolojisi pazar büyüklüğü yüzde 8 büyüme oranı ile 2024 yılında 5 trilyon dolar olarak kaydedildi. 1 trilyon dolar hacme ulaşan yazılım sektörü yüzde 14 büyüme, 2023 yılında 150 milyar dolar büyüklüğe sahip olan yapay zeka pazarı ise yüzde 20 büyüme hızı ile dikkat çekti.
Çeyrek asrı aşkın süredir geliştirdiği yazılım çözümleri ile şirketlerin dijitalleşme hikayelerini farklı bir boyuta taşımaya devam eden Bimser’in CEO’su Murat Atıcı, dünyada çok büyük bir bilişim pazarı bulunduğunu belirterek önemli açıklamalarda bulundu. Atıcı, “Dünyadaki toplam ekonomik büyüklüğün yüzde 5’ini oluşturan bir pazardan bahsediyoruz. Bu pazarın yüzde 44’ünü ABD, yüzde 28’ini Avrupa, yüzde 22’sini de Asya pasifik ülkeleri oluşturuyor. Dünyada yapay zeka teknolojisi geliştiren şirket sayısı da 70 bine ulaştı. Türkiye’de bu rakam 1.195… Yani Türkiye’de de yapay zekaya ciddi bir yatırım var” dedi.
İLK ADIM MİLYAR DOLARLIK ŞİRKET
Yazılımda ürün ve servis ihracatı hakkında bilgi veren Atıcı, burada da ABD, Avrupa bölgesi, Hindistan ve Çin’in öne çıktığını söyleyerek, sözlerini şöyle sürdürdü: “Örneğin Hindistan 2023 yılında 193 milyar dolar bilişim teknolojisi ihracatı yapmış. Hindistan modelinde yazılım alanında hizmet bazlı bir açılım görüyoruz. Büyük şirketlere fason üretim yapıyorlar. Tabii Hindistan'ın Bilişim Teknolojisi firmaları alanında ölçek ekonomisinde ileri aşama bir örnek olduğunu da vurgulamak gerekiyor. 2024 tahmini verilerine göre 4 firma 10 milyar dolar üstünde yıllık gelire ulaşmış durumda. Bunlardan sadece birisinin 30 milyar mertebesinde olduğunu görüyoruz. Buradan yola çıkarak ülkemiz için de 1 milyar dolar üretim yapan bir bilişim şirketine doğru gidilmesinin sektörümüz için en önemli hedeflerden birisi olacağını düşünüyorum. Bize daha yakın başka bir örnek olarak Polonya’nın 2024 yüksek teknoloji ihracatı 40 milyar dolara yaklaşmış durumda. Polonya devlet olarak son 20 yıldır teknoloji yatırımlarını desteklemeye devam ediyor. Türkiye'de uygulanan Teknoloji Gelişim Bölgelerine benzer Endüstri ve Teknoloji parkları var. Vergi avantajlarının yanında devletin sunduğu Ar-Ge hibe destekleri de bulunuyor.”
“MARKALI ÜRÜNLE 10 MİLYAR DOLARI AŞMALIYIZ”
Genç ve dinamik yapısıyla dikkat çeken sektörde Türkiye’nin de ihracattaki payı artıyor. Ticaret Bakanlığı ve Hizmet ihracatçıları Birliği (HİB) verilerine göre 2024 yılında 4,8 milyar dolar ihracat gerçekleştiren sektör, 200 binin üzerinde kişiye de istihdam sağlıyor. Orta Doğu, Güney ve Orta Avrupa, Kafkasya ile Orta Asya gibi yazılım ürünlerini kolayca pazarlayabileceği geniş bir coğrafyada bulunan Türkiye, bu hedefi büyütme konusunda oldukça avantajlı fırsatlara sahip. Bimser; Avrupa’dan Amerika’ya, Afrika’dan Orta Doğu’ya kadar 30’un üzerinde ülkeye ihracat yaparak bu anlamda önemli bir sorumluluğu da üstlenmiş oluyor.
Türkiye’nin teknoloji ihracatçısı bir ülke olma konusunda potansiyelinin yüksek olduğuna dikkat çeken Atıcı, “Türkiye bunu savunma sanayiinde başardı, yazılımda da potansiyelimiz var. Türkiye, teknoloji ihracatı yapmalı. Ve bunu da yazılım ile yapmalı. Yazılımın kaynağı insan. Kabiliyetli mühendisler gerekiyor ki Türkiye bu açıdan oldukça zengin bir ülke... İhracatın yeni lideri yazılım ve bilişim olabilir. 4,8 milyar dolarlık sektör ihracatının yüzde 90’ı yazılımdan geldi, yapmamız gereken bunu 10 milyar doların üzerine çıkarmak. Nüfusumuz genç ve konuya ilgili. Öncelikle odaklanmamız gereken iki alan ürünleşmek ve markalaşmak… Büyük bilişim firmaları bunu yapıyor. Böylece bu firmalarda çalışan başına düşen gelirin yıllık birkaç yüz bin dolara kadar çıktığını görüyoruz. Türkiye’de bu 30 – 40 bin dolar civarında. Markalı ürünlerle bunu en az ikiye üçe katlamamız gerekiyor” dedi.
“ŞİRKETLERİN İŞ BİRLİKLERİ ARTMALI”
Türkiye’de dijitalleşme ve teknoloji yatırımlarının artmasıyla yerli yazılım firmalarının özellikle bulut, mobil ve kurumsal çözümler alanında önemli adımlar attığını belirten Atıcı, “Devletin teknik ve ticaret teşvikleri, start-up ekosisteminin güçlenmesi ve inovasyon destekleri, sektörün büyüme potansiyelini artırıyor. Böylece Türkiye’deki yazılım firmaları, global pazarda genellikle belirli niş alanlarda rekabet avantajı yakalıyor. Bu da uluslararası alanda daha görünür olma ve pazar payını zamanla artırma fırsatı sunuyor. Bu konuda şirketlerin iş birlikleri artmalı ve iş birliği yapan şirketlere de teşvikler verilmeli” diye konuştu.
DÜNYANIN DÖRT BİR TARAFINA AÇILIYOR
Enerjiden tekstile, otomotivden savunma sanayine, medyadan gıdaya kadar hemen hemen tüm sektörlerde müşterileri bulunan, ihracatı artırma hedefiyle ABD ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde (BAE) ofis açan Bimser, aynı zamanda yaptığı güçlü iş ortaklıkları ile de global satış ağını güçlendiriyor. ABD, Orta Doğu ve Türk Cumhuriyetleri’nde büyüme hikayelerinin önümüzdeki yıl da güçlü bir şekilde devam edeceğini anlatan Atıcı, “Yazılım açısından çok bakir bir bölge ve kurumsal rekabet yok” dediği Afrika pazarını da yakın markaja aldıklarını söylüyor.
“HALKA ARZ İÇİN TEŞVİK ÖNEMLİ”
Şirket rakamları hakkında da bilgi veren Atıcı, şirketin gelirlerinde ihracatın payının ise yüzde 15 civarında olduğunu söyledi. Atıcı, “200 çalışanımız var. Bimser ürünleri dünyada 1 milyondan fazla kullanıcıya ulaşmış durumda. 3 yıl içinde ciro içindeki ihracat oranını yüzde 30’lara, 5 yıl içinde de yüzde 50’ye çıkarmak istiyoruz.” ifadelerini kullandı.
Kocaeli ve Marmara üniversitelerinde bulunan Teknopark ofislerinde ürünlerini geliştirdiklerini belirten Atıcı, bu ürünleri 30’dan fazla ülkede yer alan 2 bin 500 müşterilerine sunduklarını söyledi. Gelecek hedefleri arasında ABD ve Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki ofislerini güçlendirme planları olduğunu, önümüzdeki dönemde başka ülkeleri de yatırım alanları içine alacaklarını, ürünlerini de yapay zeka teknolojileri ile zenginleştirme konusuna odaklanacaklarını açıkladı. Orta vadede halka arz planları olduğundan da bahseden Atıcı, “Bu konuda devletin teknoloji şirketlerine teşviklerinin olması önemli” açıklamasını yaptı.
YÜZDE 50 VERİMLİLİK ARTIŞI
Bir teknoloji yatırımından en yüksek verimi almak için öncelikle şirkette kültürel hazırlığın ve üst düzey yöneticilerin de teknoloji yatırımlarının içinde olması gerektiğini anlatan Atıcı, Bimser olarak hizmet verdikleri şirketlerde yüzde 30 ile 50 arasında verimlilik artışı ölçümlediklerini söyledi. “Bu nedenle kendimizi ‘dijital yol arkadaşı’ olarak tanımlıyoruz. Kendi mutfağımızda da yapay zeka kullanıyoruz. Sos gibi de değil, ana malzeme olarak… Bimser’de yazılımcılar her yaptığı yazılımda minimum yüzde 35 yapay zeka kullanıyor. Böylece verimliliğe kendimizden başlıyoruz” dedi.
GELECEĞİN TRENDİ: KODLAMA ASİSTANI
Bimser’in CEO’su Murat Atıcı’ya göre önümüzdeki süreçte bilişim ve yapay zeka sektöründe öne çıkacak başlıklar şöyle:
- Sektördeki büyüme; analitik, yapay zeka veya üretken yapay zeka, bulut tabanlı çözümler ve siber güvenlik teknolojilerine yapılan yatırımların artmasından kaynaklandı. Başlıca trendler arasında AI Yönetişim Platformları (AI Governance Platforms), Yapay Zeka ve Makine Öğrenimi (AI and Machine Learning), Bulut Tabanlı Sistemler, Sürdürülebilir Teknoloji, Veri Analitiği, Low Code (az kod) Platformlar yer aldı.
- Yapay zeka ile birlikte geleceğin yazılım geliştirme süreçleri de değişecek. Endüstri analistlerinin tahminlerine göre 2028 yılında yazılım geliştirme süreçlerinde kodlama asistanları devrede olacak. Yani gelecekte yazılım geliştirme dünyası yapay zeka destekli hale gelecek. Bu iki şeyi sağlayacak. İlki yazılımcıların hız ve veriminin artırması. İkincisi ise yazılımcı olmayan iş profesyonellerinin yapay zeka destekli low code (az kod) uygulamalar aracılığı ile kendi yazılım uygulamalarını geliştirmesi. Biz Bimser olarak tam da bu alanda Synergy adını verdiğimiz Low Code Ürünümüz ile önemli çalışmalar yürütüyoruz.
- Diğer teknoloji trendleri arasında bulut bilişim ve nesnelerin interneti (IoT) öne çıkan alanlar olarak dikkat çekiyor. Bugün bulut tabanlı bilişim hizmetleri harcamaları yüzde 50’ler seviyesine ulaşmış durumda.
- Nesnelerin İnterneti günlük hayatımıza hızlıca giriyor. Araçlarımız akıllı hale geliyor. Akıllı binalar, şehirler hayatımıza girmiş durumda. Bütün bu nesneler kendi aralarında ve bizimle internet üzerinden etkileşiyorlar. Bunlar, yaşam konforumuzu artıracak çözümler olarak bizlere yeni fırsatlar sunuyor.
- Bir diğer gelişme sürdürülebilirlik ve karbon emisyonunun azaltılmasına yönelik çözümler. Bimser olarak bütün bu alanlarda uzman yazılım çözümleri geliştiriyor ve müşterilerimizin hizmetine sunuyoruz.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Bimser CEO’su Murat Atıcı: İhracatın yeni yıldızı Yazılım
Dünya genelinde ICT diye adlandırılan Bilişim ve İletişim Teknolojisi pazar büyüklüğü yüzde 8 büyüme oranı ile 2024 yılında 5 trilyon dolar olarak kaydedildi.
Günümüzde ülkelerin gücüne güç katan, uluslararası arenada rekabet üstünlüğü sağlayan yazılım ve bilişim sektörü tüm hızıyla büyümesini sürdürüyor. Dünya genelinde ICT diye adlandırılan Bilişim ve İletişim Teknolojisi pazar büyüklüğü yüzde 8 büyüme oranı ile 2024 yılında 5 trilyon dolar olarak kaydedildi. 1 trilyon dolar hacme ulaşan yazılım sektörü yüzde 14 büyüme, 2023 yılında 150 milyar dolar büyüklüğe sahip olan yapay zeka pazarı ise yüzde 20 büyüme hızı ile dikkat çekti.
Çeyrek asrı aşkın süredir geliştirdiği yazılım çözümleri ile şirketlerin dijitalleşme hikayelerini farklı bir boyuta taşımaya devam eden Bimser’in CEO’su Murat Atıcı, dünyada çok büyük bir bilişim pazarı bulunduğunu belirterek önemli açıklamalarda bulundu. Atıcı, “Dünyadaki toplam ekonomik büyüklüğün yüzde 5’ini oluşturan bir pazardan bahsediyoruz. Bu pazarın yüzde 44’ünü ABD, yüzde 28’ini Avrupa, yüzde 22’sini de Asya pasifik ülkeleri oluşturuyor. Dünyada yapay zeka teknolojisi geliştiren şirket sayısı da 70 bine ulaştı. Türkiye’de bu rakam 1.195… Yani Türkiye’de de yapay zekaya ciddi bir yatırım var” dedi.
İLK ADIM MİLYAR DOLARLIK ŞİRKET
Yazılımda ürün ve servis ihracatı hakkında bilgi veren Atıcı, burada da ABD, Avrupa bölgesi, Hindistan ve Çin’in öne çıktığını söyleyerek, sözlerini şöyle sürdürdü: “Örneğin Hindistan 2023 yılında 193 milyar dolar bilişim teknolojisi ihracatı yapmış. Hindistan modelinde yazılım alanında hizmet bazlı bir açılım görüyoruz. Büyük şirketlere fason üretim yapıyorlar. Tabii Hindistan'ın Bilişim Teknolojisi firmaları alanında ölçek ekonomisinde ileri aşama bir örnek olduğunu da vurgulamak gerekiyor. 2024 tahmini verilerine göre 4 firma 10 milyar dolar üstünde yıllık gelire ulaşmış durumda. Bunlardan sadece birisinin 30 milyar mertebesinde olduğunu görüyoruz. Buradan yola çıkarak ülkemiz için de 1 milyar dolar üretim yapan bir bilişim şirketine doğru gidilmesinin sektörümüz için en önemli hedeflerden birisi olacağını düşünüyorum. Bize daha yakın başka bir örnek olarak Polonya’nın 2024 yüksek teknoloji ihracatı 40 milyar dolara yaklaşmış durumda. Polonya devlet olarak son 20 yıldır teknoloji yatırımlarını desteklemeye devam ediyor. Türkiye'de uygulanan Teknoloji Gelişim Bölgelerine benzer Endüstri ve Teknoloji parkları var. Vergi avantajlarının yanında devletin sunduğu Ar-Ge hibe destekleri de bulunuyor.”
“MARKALI ÜRÜNLE 10 MİLYAR DOLARI AŞMALIYIZ”
Genç ve dinamik yapısıyla dikkat çeken sektörde Türkiye’nin de ihracattaki payı artıyor. Ticaret Bakanlığı ve Hizmet ihracatçıları Birliği (HİB) verilerine göre 2024 yılında 4,8 milyar dolar ihracat gerçekleştiren sektör, 200 binin üzerinde kişiye de istihdam sağlıyor. Orta Doğu, Güney ve Orta Avrupa, Kafkasya ile Orta Asya gibi yazılım ürünlerini kolayca pazarlayabileceği geniş bir coğrafyada bulunan Türkiye, bu hedefi büyütme konusunda oldukça avantajlı fırsatlara sahip. Bimser; Avrupa’dan Amerika’ya, Afrika’dan Orta Doğu’ya kadar 30’un üzerinde ülkeye ihracat yaparak bu anlamda önemli bir sorumluluğu da üstlenmiş oluyor.
Türkiye’nin teknoloji ihracatçısı bir ülke olma konusunda potansiyelinin yüksek olduğuna dikkat çeken Atıcı, “Türkiye bunu savunma sanayiinde başardı, yazılımda da potansiyelimiz var. Türkiye, teknoloji ihracatı yapmalı. Ve bunu da yazılım ile yapmalı. Yazılımın kaynağı insan. Kabiliyetli mühendisler gerekiyor ki Türkiye bu açıdan oldukça zengin bir ülke... İhracatın yeni lideri yazılım ve bilişim olabilir. 4,8 milyar dolarlık sektör ihracatının yüzde 90’ı yazılımdan geldi, yapmamız gereken bunu 10 milyar doların üzerine çıkarmak. Nüfusumuz genç ve konuya ilgili. Öncelikle odaklanmamız gereken iki alan ürünleşmek ve markalaşmak… Büyük bilişim firmaları bunu yapıyor. Böylece bu firmalarda çalışan başına düşen gelirin yıllık birkaç yüz bin dolara kadar çıktığını görüyoruz. Türkiye’de bu 30 – 40 bin dolar civarında. Markalı ürünlerle bunu en az ikiye üçe katlamamız gerekiyor” dedi.
“ŞİRKETLERİN İŞ BİRLİKLERİ ARTMALI”
Türkiye’de dijitalleşme ve teknoloji yatırımlarının artmasıyla yerli yazılım firmalarının özellikle bulut, mobil ve kurumsal çözümler alanında önemli adımlar attığını belirten Atıcı, “Devletin teknik ve ticaret teşvikleri, start-up ekosisteminin güçlenmesi ve inovasyon destekleri, sektörün büyüme potansiyelini artırıyor. Böylece Türkiye’deki yazılım firmaları, global pazarda genellikle belirli niş alanlarda rekabet avantajı yakalıyor. Bu da uluslararası alanda daha görünür olma ve pazar payını zamanla artırma fırsatı sunuyor. Bu konuda şirketlerin iş birlikleri artmalı ve iş birliği yapan şirketlere de teşvikler verilmeli” diye konuştu.
DÜNYANIN DÖRT BİR TARAFINA AÇILIYOR
Enerjiden tekstile, otomotivden savunma sanayine, medyadan gıdaya kadar hemen hemen tüm sektörlerde müşterileri bulunan, ihracatı artırma hedefiyle ABD ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde (BAE) ofis açan Bimser, aynı zamanda yaptığı güçlü iş ortaklıkları ile de global satış ağını güçlendiriyor. ABD, Orta Doğu ve Türk Cumhuriyetleri’nde büyüme hikayelerinin önümüzdeki yıl da güçlü bir şekilde devam edeceğini anlatan Atıcı, “Yazılım açısından çok bakir bir bölge ve kurumsal rekabet yok” dediği Afrika pazarını da yakın markaja aldıklarını söylüyor.
“HALKA ARZ İÇİN TEŞVİK ÖNEMLİ”
Şirket rakamları hakkında da bilgi veren Atıcı, şirketin gelirlerinde ihracatın payının ise yüzde 15 civarında olduğunu söyledi. Atıcı, “200 çalışanımız var. Bimser ürünleri dünyada 1 milyondan fazla kullanıcıya ulaşmış durumda. 3 yıl içinde ciro içindeki ihracat oranını yüzde 30’lara, 5 yıl içinde de yüzde 50’ye çıkarmak istiyoruz.” ifadelerini kullandı.
Kocaeli ve Marmara üniversitelerinde bulunan Teknopark ofislerinde ürünlerini geliştirdiklerini belirten Atıcı, bu ürünleri 30’dan fazla ülkede yer alan 2 bin 500 müşterilerine sunduklarını söyledi. Gelecek hedefleri arasında ABD ve Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki ofislerini güçlendirme planları olduğunu, önümüzdeki dönemde başka ülkeleri de yatırım alanları içine alacaklarını, ürünlerini de yapay zeka teknolojileri ile zenginleştirme konusuna odaklanacaklarını açıkladı. Orta vadede halka arz planları olduğundan da bahseden Atıcı, “Bu konuda devletin teknoloji şirketlerine teşviklerinin olması önemli” açıklamasını yaptı.
YÜZDE 50 VERİMLİLİK ARTIŞI
Bir teknoloji yatırımından en yüksek verimi almak için öncelikle şirkette kültürel hazırlığın ve üst düzey yöneticilerin de teknoloji yatırımlarının içinde olması gerektiğini anlatan Atıcı, Bimser olarak hizmet verdikleri şirketlerde yüzde 30 ile 50 arasında verimlilik artışı ölçümlediklerini söyledi. “Bu nedenle kendimizi ‘dijital yol arkadaşı’ olarak tanımlıyoruz. Kendi mutfağımızda da yapay zeka kullanıyoruz. Sos gibi de değil, ana malzeme olarak… Bimser’de yazılımcılar her yaptığı yazılımda minimum yüzde 35 yapay zeka kullanıyor. Böylece verimliliğe kendimizden başlıyoruz” dedi.
GELECEĞİN TRENDİ: KODLAMA ASİSTANI
Bimser’in CEO’su Murat Atıcı’ya göre önümüzdeki süreçte bilişim ve yapay zeka sektöründe öne çıkacak başlıklar şöyle:
- Sektördeki büyüme; analitik, yapay zeka veya üretken yapay zeka, bulut tabanlı çözümler ve siber güvenlik teknolojilerine yapılan yatırımların artmasından kaynaklandı. Başlıca trendler arasında AI Yönetişim Platformları (AI Governance Platforms), Yapay Zeka ve Makine Öğrenimi (AI and Machine Learning), Bulut Tabanlı Sistemler, Sürdürülebilir Teknoloji, Veri Analitiği, Low Code (az kod) Platformlar yer aldı.
- Yapay zeka ile birlikte geleceğin yazılım geliştirme süreçleri de değişecek. Endüstri analistlerinin tahminlerine göre 2028 yılında yazılım geliştirme süreçlerinde kodlama asistanları devrede olacak. Yani gelecekte yazılım geliştirme dünyası yapay zeka destekli hale gelecek. Bu iki şeyi sağlayacak. İlki yazılımcıların hız ve veriminin artırması. İkincisi ise yazılımcı olmayan iş profesyonellerinin yapay zeka destekli low code (az kod) uygulamalar aracılığı ile kendi yazılım uygulamalarını geliştirmesi. Biz Bimser olarak tam da bu alanda Synergy adını verdiğimiz Low Code Ürünümüz ile önemli çalışmalar yürütüyoruz.
- Diğer teknoloji trendleri arasında bulut bilişim ve nesnelerin interneti (IoT) öne çıkan alanlar olarak dikkat çekiyor. Bugün bulut tabanlı bilişim hizmetleri harcamaları yüzde 50’ler seviyesine ulaşmış durumda.
- Nesnelerin İnterneti günlük hayatımıza hızlıca giriyor. Araçlarımız akıllı hale geliyor. Akıllı binalar, şehirler hayatımıza girmiş durumda. Bütün bu nesneler kendi aralarında ve bizimle internet üzerinden etkileşiyorlar. Bunlar, yaşam konforumuzu artıracak çözümler olarak bizlere yeni fırsatlar sunuyor.
- Bir diğer gelişme sürdürülebilirlik ve karbon emisyonunun azaltılmasına yönelik çözümler. Bimser olarak bütün bu alanlarda uzman yazılım çözümleri geliştiriyor ve müşterilerimizin hizmetine sunuyoruz.
Haftanın popüler haberleri
Nihat Bayız ve Utku Barış Pazar, “En Etkin 50 Teknoloji Lideri” listesinde
Arçelik'ten Nihat Bayız ve Utku Barış Pazar, DataExpert iş birliğinde BMI tarafından hazırlanan “En Etkin 50 Teknoloji Lideri” listesinde yer aldı.
Konya Atık İhtisas OSB çalışmaları hızlandı
Konya’nın Çeltik ilçesinde kurulması planlanan Atık İhtisas OSB’ye ilişkin değerlendirme ziyaretinde çalışmaların hızlandırılması için mutabakata varıldı.
Luis Monreal'e Lufthansa Group'ta global görev
Luis Monreal, Lufthansa Group Airlines Orta Doğu Satış Direktörü olarak atandı.
Castrol TUCA’nın Pazarlama Direktörü Cansu Taç Ekmekçiler oldu
Cansu Taç Ekmekçiler, Castrol TUCA’nın yeni Pazarlama Direktörü olarak göreve başladı.
Difaş Fırçalarının sahibi Muammer Yüceler vefat etti
Yücel İş Plastik Sanayi, Difaş Diş Fırça Sanayi ve Sataş A.Ş. gibi önemli şirketlerin kurucusu olan Yüceler'in vefat ettiği duyuruldu.
Mehmet Şimşek: KKM’den çıkış kesintisiz sürüyor
Bakan Mehmet Şimşek, Makro finansal istikrarı güçlendiren politikalar sayesinde KKM’den çıkışın kesintisiz sürdüğünü duyurdu.
Stars of Region yarışmasının ödülleri sahiplerini buldu
Uluslararası Ekonomi Zirvesi’nin ikinci gününde Stars of Region yarışmasının ödülleri de sahiplerini buldu. Yarışmanın birincisi Carbon Gate Co-Founder oldu.
Kadın girişimciler İyi İşler Festivali’nde buluştu
İyi İşler programından bu yıl 27 kadın mezun oldu.
Boyner Holding kurucularından Osman Boyner vefat etti
Türk Tekstil ve moda dünyasının duayen ismi Osman Boyner, 99 yaşında yaşamını yitirdi.
IEA Başkanı Birol'dan kritik minerallerde tekelleşme uyarısı
IEA Başkanı Fatih Birol, temiz enerji geçişi için kritik minerallerin tedarikinde çeşitliliğin sağlanması gerektiğini belirterek tekelleşmenin önlenmesi gerektiğini vurguladı.
Mahmurcan Aslı Akdaş Dinamik Isı'daki görevinden istifa etti
Dinamik Isı şirketi Yönetim Kurulu Üyesi Mahmurcan Aslı Akdaş'ın istifasıyla boşalan göreve Alp Akif Akdaş'ın atandığını duyurdu.
Pınar Su ve İçecek'e Rekabet Kurulundan 5 milyon liraya yakın ceza
Pınar Su ve İçecek Sanayi, Rekabet Kurulunun 4.877.401,33-TL idari para cezası verdiğini duyurdu.
Recep Süleyman Özdil, Halkbank YK Başkanlığına devam ediyor
Halkbank yaptığı olağan genel kurul toplantısı sonrası yönetim kurulu görev dağılımını duyurdu.
Kamilhan Süleyman Yazıcı, Coca Cola Yönetim Kurulu Başkanı seçildi
Coca Cola İçecek A.Ş. gerçekleştirdiği Olağan Genel Kurul Toplantısı sonrası Yönetim Kurulu görev dağılımını duyurdu
Taha Aksoy, Çimbeton YK Başkanlığına seçildi
Çimbeton, Yönetim Kurulu Başkanlığına Taha Aksoy'un seçildiğini duyurdu.
Mart ayındaki rekor sıcaklıklar, iklim hedeflerine tehdit
Rekor Mart Sıcaklıkları, Küresel İklim Hedeflerini Zorluyor.
Protel'in İnsan ve Kültür Direktörü Selin Güzel oldu
Protel'in İnsan ve Kültür Direktörlüğüne insan kaynakları alanında 15 yılı aşkın deneyime sahip olan Selin Güzel atandı.
Çin, hizmet sektörünü genişletmek için plan yayımladı
Çin, ülkenin hizmet sektörünü daha da genişletmek için bir plan yayımladı ve uygulama mağazası hizmetleri için yabancı sermaye oranı kısıtlamalarını kaldırmayı önerdi.
Tarkim Yönetim Kurulu Başkanlığına Veysel Tolga Atik seçildi
Tarkim, Yönetim Kurulu görev dağılımı yaptığını duyurdu.
UEFA Başkanı Ceferin: İstanbul'da harika turnuvalar bekliyoruz
Ceferin, 2026 UEFA Avrupa Ligi ve 2027 UEFA Konferans Ligi finallerinin yaklaştığını ve 2032'deki Avrupa Şampiyonası'nın da "ufukta" gözüktüğünü kaydetti.
UEFA İstanbul Ofisi törenle açıldı
UEFA İstanbul Ofisi Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın yanı sıra UEFA Başkanı Aleksander Ceferin ve çok sayıda yerli ve yabancı misafirin katılımıyla açıldı.
Panasonic Tawers G4 ile otomotiv üretiminde dijitalleşme
Panasonic TAWERS G4 Kaynak Robotu Sistemi, otomotiv üreticisinin dijitalleşmesini destekliyor.
Petrol Ofisi “Düşük Karbon Kahramanı” ödülünü kazandı
Petrol Ofisi Grubu Maxima Hybrid motor yağı serisiyle “Düşük Karbon Kahramanı” ödülüne layık görüldü.
Çukurova Isı’nın geleneksel bayi toplantısı İstanbul’da yapıldı
Çukurova Isı, 15-17 Nisan tarihleri arasında Lazzoni Hotel İstanbul’da düzenlediği geleneksel bayi toplantısında 100’ü aşkın bayi temsilcisi ile buluştu.
Netaş, ideaNex İnovasyon Platformu ile çalışan fikirlerini destekliyor
Netaş, çalışanların yenilikçi fikirlerini geliştirebileceği ideaNex platformunu kullanıma sunarak, kurum içi inovasyon kültürünü güçlendirmeyi amaçlıyor.
TD Synnex’ten çalışan refahına yeni teknoloji destekli yatırım
TD SYNNEX, çalışanlarının psikolojik, mali, hukuki ve vergisel konularda 7/24 destek alabileceği LEAP hizmetini yeni mobil uygulama ile kullanıma sundu.
Anadolu Isuzu’dan Şanlıurfa’ya 25 Citiport teslimatı
Anadolu Isuzu, modern tasarıma ve erişilebilirliğe sahip 25 adet Citiport otobüsü Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi’ne teslim ederek toplu taşımaya katkı sağladı.
Masraf yönetimi Bizigo ile dijitalleşiyor
Bizigo, harcama ve gider süreçlerini tamamen dijitalleştiren Masraf Yönetimi Uygulamasıyla bir yeniliğe daha imza atıyor.
Able4All ile kapsayıcılıkta yeni dönem başladı
Esra Odabaşı liderliğinde kurulan Able4All, kurumların kapsayıcılık kültürünü ölçümleyip geliştirmeye odaklanan dönüşüm odaklı bir sosyal girişim olarak tanıtıldı.
Türkiye'nin en iyi şirketleri açıklandı
Great Place To Work® Türkiye’nin En İyi İşverenleri™ 2025 listesini yayınladı.
Güven kültürü olan şirketler daha dayanıklı
Great Place to Work®’ün 2025 raporuna göre güven temelli kurumlar hem krizleri daha iyi yönetiyor hem de finansal olarak daha başarılı oluyor.
Avrupa’nın en büyük kariyer fuarı Marmarakaf başlıyor
Kocaeli’de düzenlenecek MARMARAKAF, genç yeteneklerle Türkiye’nin önde gelen firmalarını bir araya getirerek istihdam ve staj fırsatları sunacak.
İçişleri, Çevre Şehircilik ve Sağlık Bakanlarından deprem raporu
İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya: İstanbul'da 101 binin üzerinde vatandaşımızın barınma talepleri karşılandı
AB-ABD ticaret gerginliği otomotiv yatırımlarını tehdit ediyor
AB-ABD arasında artan ticaret gerginliği, Avrupalı üreticilerin ABD’deki yatırımlarını ve 500 bin kişilik istihdamı riske atıyor. Sektör çözüm bekliyor.
AB'de yeni otomobil satışları Mart'ta geriledi
Avrupa Birliği (AB) pazarında yeni otomobil satışı, martta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 0,2 düşüşle 1 milyon 29 bin 519 adede indi.
Tüketiciler, markalardan gerçek değer ve güven bekliyor
EY’nin Geleceğin Tüketicisi Endeksi, tüketicilerin yüzde 88’inin marka mesajlarını yetersiz bulduğunu, fiyat duyarlılığının ise rekor düzeye ulaştığını gösteriyor.
Palandöken: Faizler yükseldikçe enflasyon düşmez, yatırımda yapılmaz
TESK Başkanı Bendevi Palandöken, MB'nın faizleri 350 baz puan artırmasının ardından bankaların mevduat faizlerini artırması ile enflasyonun daha çok artacağına dikkat çekti.
TOBB gündemi: Finansman, zirai don ve maliyetler
İş dünyasının sıkıntıları ve talepleri TOBB’da masaya yatırıldı.
TAMPF Başkanlığına Ahmet Şükrü Yanıkoğlu seçildi
Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonunun (TAMPF) yönetim kurulu başkanlığına Ahmet Şükrü Yanıkoğlu oy birliği ile seçildi.
THY'den TEKNOFEST KKTC'ye özel yüzde 20 indirim
THY 1-4 Mayıs'ta Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde (KKTC) düzenlenecek TEKNOFEST'e özel yüzde 20 indirimli biletleri satışa sundu.