Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği “TÜREK” kuruldu
Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği “TÜREK” kuruldu
Türk Devletler Dünyasında bir ilk: “Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” “TÜREK” kuruldu.
Haber Giriş Tarihi: 15.04.2025 15:38
Haber Güncellenme Tarihi: 15.04.2025 15:45
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Türkiye’den Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD) ve Açıkhava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği (ARED), Azerbaycan’dan ise RMID (Reklam ve Pazarlamanın Geliştirilmesine Destek Kamu Birliği) tarafından imzalanan iş birliği anlaşmasıyla kurulan Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği’nin (TÜREK) tanıtım toplantısı Ankara’da Ticaret Bakanlığı Söğütözü Yerleşkesi’nde gerçekleştirildi. Toplantıya T.C. Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat’ın yanı sıra bakan yardımcıları, bakanlık birim temsilcileri, kamu ve özel sektör üst düzey yöneticileri, sektör temsilcileri ve basın mensupları katıldı.
TÜREK ile bölgesel iş birliklerini ve Türk dünyası reklam endüstrisinin oluşturacağı sinerji ile uluslararası rekabet gücünü artıracak projelerin hayata geçirilmesi hedefleniyor. Birliğin, eğitim programları, uluslararası pazarlama ve medya projeleri, ticaret fuarları ve etkinlikler düzenleyerek üye ülkelerdeki sektör profesyonellerini bir araya getirmesi planlanıyor. Merkez ofisi İstanbul’da kurulan ve tüm faaliyetleri İstanbul merkezli koordine edilecek olan TÜREK’in sözcülüğünü kuruluş sürecinin ilk iki yılında Türkiye üstlenecek, ardından bu görev Azerbaycan’a devredilecek. Daha sonraki yıllarda ise üye ülkeler arasında dönüşümlü olarak sürdürülecek. Birliğin faaliyetleri, başta Türkiye, Azerbaycan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti olmak üzere Kazakistan, Özbekistan, Kırgızistan ve Türkmenistan ile tüm Türk Devletleri küresel Türk diasporasını kapsayacak şekilde genişletilecek.
Ticaret Bakanımız Prof. Dr. Ömer BOLAT, “Türk Dünyasında bir ilk, TÜREK kuruldu. TÜREK bünyesindeki ülkelerin pazarlama, reklam ve medya alanlarında işbirliği yapması sayesinde yaklaşık 175 milyonluk bir nüfusa, 7 milyar Avro büyüklüğündeki bir reklam pazarına ve 1,8 trilyon Avro büyüklüğündeki bir ekonomik pazara erişilmesinin mümkün olacağını” ifade etti.
Sayın Bakan, ayrıca, “Türk Devletleri Teşkilatı bünyesindeki ülkelerde “Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” kurulması önerisinin; Türk Dünyası’na mensup devletlerin kültürel yakınlığına ve stratejik iş birliği potansiyeline dayanarak; ortak medya üretimi, reklamcılıkta kültürel markalaşma, bölgesel tanıtım ve kamu diplomasisi yürütülmesi ve dijital dönüşümde ortak aksiyonlar alınması amacıyla gündeme getirildiğini belirtti.
Sayın Bakan, son olarak, anılan Birliğin başarılı çalışmaları sayesinde; “Türk Dünyası'nın dijital ve kültürel görünürlüğünün artırılmasının, ortak medya dili ve reklam mesajlarının oluşturulmasının, Türk markalarının bölgesel markalardan küresel markalara dönüştürülmesinin ve uluslararası kamuoyunda Türk Dünyası'nın yumuşak gücünün pekiştirilmesinin amaçlandığını” ifade etti.
ARED Başkanı ve TÜREK Başkan Yardımcısı Şahin Acar törende yaptığı konuşmada TÜREK’in Türk dünyasına sağlayacağı katkılara vurgu yaparak şunları söyledi: “Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği, Türk dili konuşan ülkeler arasında ekonomik, sosyal ve kültürel bağları güçlendirmek amacıyla kurulmuş uluslararası bir sektörel iş birliği platformudur.
İlk adımımızı Azerbaycan ve Türkiye ile attık. Bugün Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti aramıza katıldı. Durmak yok. Hedefimiz; Kazakistan’dan Kırgızistan’a, Özbekistan’dan Türkmenistan’a, diğer tüm Türk topluluklarına kadar bu çatı altında birlikte yürümek. Ve bunu yaparken; kültürlerimizi yaşatmak, ekonomilerimizi büyütmek ve sektörümüzü tüm dünyada daha görünür kılmak istiyoruz.”
RMİD Başkanı ve TÜREK Başkan Yardımcısı Khayala Mutallimova da konuşmasında, Azerbaycan’ın iki yıl içinde gerçekleştirdiği başarılı projelerle ulusal ve uluslararası platformlarda önemli bir görünürlük kazandığını belirtti.
“Sayın Ahmet Bey ve Şahin Bey ile birlikte Türk Dünyası Reklam, Pazarlama ve Medya Birliği’ni kurduk. Bu birlik, ülkelerimiz arasında ekonomik ve kültürel bağları güçlendirerek sektörel dayanışmayı artıracak. Ortak değerler çerçevesinde bilgi akışını güçlendirmek, iş birliklerini derinleştirmek ve Türk dünyasıyla diasporadaki topluluklar arasında güçlü bir bağ kurmak öncelikli hedefimizdir.” ifadelerini kullandı.
REPİD ve TÜREK Başkanı Ahmet Pura ise, birliğin kuruluş sürecine dair bilgi verirken, sektörün tüm bileşenlerini kapsayan REPİD'in, ortak akılla çözüm üretmeye ve reklam endüstrisinde kalıcı iş birlikleri kurmaya yönelik sorumluluğunun altını çizdi.
Pura konuşmasında, “TÜREK yalnızca kurumlar üstü bir birlik değil, aynı zamanda ortak bir vizyonun, ortak bir sorumluluğun ve ortak bir geleceğin adıdır. Bu birlikteliği temsil eden sembolümüz TURNA, yalnızca bir görsel öğe değil; yönümüzü, bakış açımızı ve birlikte hareket etme irademizi yansıtan güçlü bir anlam taşıyor. Turna, kadim Türk kültüründe yolculuğun, haberleşmenin, sadakatin ve birlikte yön bulmanın sembolüdür. Tek başına değil, toplulukla birlikte hareket eder. Biz de bu birliği, bu anlayışla inşa ediyoruz. Üniversiteler arası reklamcılık festivallerinden sektörel fuarlara, paydaş iş birliklerinden tüketicinin korunmasına yönelik ortak projelere kadar pek çok girişim, TURNA’nın kanatları altında hayata geçecek. TÜREK kapsamında tüm Türk Dünyası için örnek teşkil edecek bir yapı kurmayı hedefliyoruz” ifadeleriyle, TÜREK’in vizyonunu vurguladı.”
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği “TÜREK” kuruldu
Türk Devletler Dünyasında bir ilk: “Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” “TÜREK” kuruldu.
Türkiye’den Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD) ve Açıkhava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği (ARED), Azerbaycan’dan ise RMID (Reklam ve Pazarlamanın Geliştirilmesine Destek Kamu Birliği) tarafından imzalanan iş birliği anlaşmasıyla kurulan Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği’nin (TÜREK) tanıtım toplantısı Ankara’da Ticaret Bakanlığı Söğütözü Yerleşkesi’nde gerçekleştirildi. Toplantıya T.C. Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat’ın yanı sıra bakan yardımcıları, bakanlık birim temsilcileri, kamu ve özel sektör üst düzey yöneticileri, sektör temsilcileri ve basın mensupları katıldı.
TÜREK ile bölgesel iş birliklerini ve Türk dünyası reklam endüstrisinin oluşturacağı sinerji ile uluslararası rekabet gücünü artıracak projelerin hayata geçirilmesi hedefleniyor. Birliğin, eğitim programları, uluslararası pazarlama ve medya projeleri, ticaret fuarları ve etkinlikler düzenleyerek üye ülkelerdeki sektör profesyonellerini bir araya getirmesi planlanıyor. Merkez ofisi İstanbul’da kurulan ve tüm faaliyetleri İstanbul merkezli koordine edilecek olan TÜREK’in sözcülüğünü kuruluş sürecinin ilk iki yılında Türkiye üstlenecek, ardından bu görev Azerbaycan’a devredilecek. Daha sonraki yıllarda ise üye ülkeler arasında dönüşümlü olarak sürdürülecek. Birliğin faaliyetleri, başta Türkiye, Azerbaycan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti olmak üzere Kazakistan, Özbekistan, Kırgızistan ve Türkmenistan ile tüm Türk Devletleri küresel Türk diasporasını kapsayacak şekilde genişletilecek.
Ticaret Bakanımız Prof. Dr. Ömer BOLAT, “Türk Dünyasında bir ilk, TÜREK kuruldu. TÜREK bünyesindeki ülkelerin pazarlama, reklam ve medya alanlarında işbirliği yapması sayesinde yaklaşık 175 milyonluk bir nüfusa, 7 milyar Avro büyüklüğündeki bir reklam pazarına ve 1,8 trilyon Avro büyüklüğündeki bir ekonomik pazara erişilmesinin mümkün olacağını” ifade etti.
Sayın Bakan, ayrıca, “Türk Devletleri Teşkilatı bünyesindeki ülkelerde “Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” kurulması önerisinin; Türk Dünyası’na mensup devletlerin kültürel yakınlığına ve stratejik iş birliği potansiyeline dayanarak; ortak medya üretimi, reklamcılıkta kültürel markalaşma, bölgesel tanıtım ve kamu diplomasisi yürütülmesi ve dijital dönüşümde ortak aksiyonlar alınması amacıyla gündeme getirildiğini belirtti.
Sayın Bakan, son olarak, anılan Birliğin başarılı çalışmaları sayesinde; “Türk Dünyası'nın dijital ve kültürel görünürlüğünün artırılmasının, ortak medya dili ve reklam mesajlarının oluşturulmasının, Türk markalarının bölgesel markalardan küresel markalara dönüştürülmesinin ve uluslararası kamuoyunda Türk Dünyası'nın yumuşak gücünün pekiştirilmesinin amaçlandığını” ifade etti.
ARED Başkanı ve TÜREK Başkan Yardımcısı Şahin Acar törende yaptığı konuşmada TÜREK’in Türk dünyasına sağlayacağı katkılara vurgu yaparak şunları söyledi: “Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği, Türk dili konuşan ülkeler arasında ekonomik, sosyal ve kültürel bağları güçlendirmek amacıyla kurulmuş uluslararası bir sektörel iş birliği platformudur.
İlk adımımızı Azerbaycan ve Türkiye ile attık. Bugün Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti aramıza katıldı. Durmak yok. Hedefimiz; Kazakistan’dan Kırgızistan’a, Özbekistan’dan Türkmenistan’a, diğer tüm Türk topluluklarına kadar bu çatı altında birlikte yürümek. Ve bunu yaparken; kültürlerimizi yaşatmak, ekonomilerimizi büyütmek ve sektörümüzü tüm dünyada daha görünür kılmak istiyoruz.”
RMİD Başkanı ve TÜREK Başkan Yardımcısı Khayala Mutallimova da konuşmasında, Azerbaycan’ın iki yıl içinde gerçekleştirdiği başarılı projelerle ulusal ve uluslararası platformlarda önemli bir görünürlük kazandığını belirtti.
“Sayın Ahmet Bey ve Şahin Bey ile birlikte Türk Dünyası Reklam, Pazarlama ve Medya Birliği’ni kurduk. Bu birlik, ülkelerimiz arasında ekonomik ve kültürel bağları güçlendirerek sektörel dayanışmayı artıracak. Ortak değerler çerçevesinde bilgi akışını güçlendirmek, iş birliklerini derinleştirmek ve Türk dünyasıyla diasporadaki topluluklar arasında güçlü bir bağ kurmak öncelikli hedefimizdir.” ifadelerini kullandı.
REPİD ve TÜREK Başkanı Ahmet Pura ise, birliğin kuruluş sürecine dair bilgi verirken, sektörün tüm bileşenlerini kapsayan REPİD'in, ortak akılla çözüm üretmeye ve reklam endüstrisinde kalıcı iş birlikleri kurmaya yönelik sorumluluğunun altını çizdi.
Pura konuşmasında, “TÜREK yalnızca kurumlar üstü bir birlik değil, aynı zamanda ortak bir vizyonun, ortak bir sorumluluğun ve ortak bir geleceğin adıdır. Bu birlikteliği temsil eden sembolümüz TURNA, yalnızca bir görsel öğe değil; yönümüzü, bakış açımızı ve birlikte hareket etme irademizi yansıtan güçlü bir anlam taşıyor. Turna, kadim Türk kültüründe yolculuğun, haberleşmenin, sadakatin ve birlikte yön bulmanın sembolüdür. Tek başına değil, toplulukla birlikte hareket eder. Biz de bu birliği, bu anlayışla inşa ediyoruz. Üniversiteler arası reklamcılık festivallerinden sektörel fuarlara, paydaş iş birliklerinden tüketicinin korunmasına yönelik ortak projelere kadar pek çok girişim, TURNA’nın kanatları altında hayata geçecek. TÜREK kapsamında tüm Türk Dünyası için örnek teşkil edecek bir yapı kurmayı hedefliyoruz” ifadeleriyle, TÜREK’in vizyonunu vurguladı.”
Haftanın popüler haberleri
Bolat: Her gün 800 milyon dünya seyircisi Türk filmlerini izliyor
Bakan Bolat, hizmet ihracatında Türkiye'nin dünyadaki payının 2002'de yüzde 0,89 olduğunu, geçen yıl ise yüzde 1,32'ye yükseldiğini dile getirdi.
G4A Programı’na seçilen girişimciler belirlendi
2025 yılı G4A programı kapsamında Tarlis Teknoloji, MediTechLabs, Mantiscope, HiDoctor ve Welcome to Club isimli 5 girişim birçok destekten yararlanabilecek.
Bayer’de MENAT Bölgesi İK Liderliğine Özden Yiğit atandı
Bayer’de MENAT Bölgesi İnsan Kaynakları Liderliğine Özden Yiğit atandı.
Hepsipay Genel Müdürlüğüne Yudum Tokgöz Erdur atandı
Hepsipay’in yeni genel müdürü Yudum Tokgöz Erdur oldu.
Muharrem İnce CHP'ye geri döndü
Memleket Partisi Genel Başkanı Muharrem İnce CHP'ye geri döndü.
Redington yeni Genel Müdürü Bora İncir oldu
Redington Türkiye ve CIS bölgesinin yeni Genel Müdürü Bora İncir oldu.
Yapay zeka destekli siber saldırılar yükselişte
Fark edilmeyen uzun süre devam eden yapay zeka destekli siber saldırıların sonuçları ağır oluyor.
Tatil planı yaparken “çerez” tuzaklarına dikkat!
HP Wolf Security, yaz tatili öncesinde tatilcileri hedef alan ve kötü amaçlı çerezler açan pencerelere sahip sahte seyahat rezervasyon web sitelerini ortaya çıkarıyor.
Marella Discovery 2 kruvaziyeri Alanya'ya demirledi
Alanya Limanı'na yanaştırılan gemide, çoğu İngiliz 1794 yolcu ve 740 personel bulunuyor.
BDDK'dan Fair ve Ortak Finans şirketlerine faaliyet izni
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunca (BDDK), Fair Finansal Kiralama AŞ ve Ortak Finans Katılım Faktoring AŞ'ye faaliyet izni verilmesi kararı alındı.
Rekabet Kurulundan Kariyer.net'e soruşturma
Rekabet Kurulu Kariyer.net hakkında soruşturma açtı.
Yasemin Yeşilova: Geleceğin ulaşımı için çalışıyoruz
Yeşilova Holding şirketlerinden Canray Ulaşım Genel Müdürü Yasemin Yeşilova, “Geleceğin ulaşımı, çevreci ve yenilikçi çözümlerle şekilleniyor." dedi.
Kale Kilit'in bu seferki fuar rotası Afrika The Big 5 oldu
Kale Kilit, Güney Afrika’nın Johannesburg şehrinde düzenlenen The Big 5 Construct Southern Africa Fuarı’nda yerini aldı.
Anadolu Isuzu “İhracat Başarı Ödülü” aldı
Anadolu Isuzu, Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği tarafından 2024 yılında da “İhracat Başarı Ödülü”ne layık görüldü.
Tadolya Pastanesi Atakent'te
Tadolya, yenilenen kurumsal yüzüyle büyümeye devam ediyor. Biçen Market’in 34. şubesi olan Atakent mağazası içerisinde hizmete girdi.
EOQ “Avrupa Kalite Lideri Ödülü” Ömer Özkan'ın oldu
Ömer Özkan, “2025 Avrupa Kalite Lideri” ödülünü Oslo’daki törende EOQ Başkanı Patrick Mongillon ve EOQ Genel Sekreteri Ulf Gustavsson’ın elinden aldı.
Utku Ayyarkın, Aras Kargo Genel Müdürü oldu
Utku Ayyarkın, Genel Müdür olarak Türkiye’deki operasyonunun güçlenmesinden sorumlu olmaya ve Aras Kargo Yönetim Kurulu’nda yer almaya devam edecek.
Didem Namver, Effie Europe final jürisinde görev alacak
Effie Europe’ta bu yıl Türkiye’yi temsil edecek ikinci isim PepsiCo Turkey Marketing Director Didem Namver oldu.
Rekabet Kurulundan Fakir'e 26 milyon lira ceza
Rekabet Kurulu, Fakir Elektrikli Ev Aletleri firmasına uzlaşma sonucunda, 26 milyon lira ceza verilmesini kararlaştırdı.
Türkiye, dünya turizminde kaçıncı sırada?
Türkiye, dünya turizminde 4. sıraya yükseldi.
İsrail'in İran ve Gazze'ye saldırıları ekonomimizi etkiliyor mu?
Bakan Şimşek, jeopolitik gerginliklerin ekonomiye etkilerini analiz ettiklerini bildirdi.
İsrail'in Gazze ve İran'a sadırıları durmuyor
İsrail'in Gazze ve İran'a saldırılarında ölümler, yaralanmalar bitmiyor.
BTSO, Next Level Uludağ ile önemli bir zirveye imza attı
Hakan Kavurmacı, Uludağ Swiss Otel'de düzenlenen 2 günlük Next Level Uludağ zirvesini konuşmaların kalitesi, zirve organizasyonunun başarısı yönünden değerlendirdi.
Doç. Dr. Hüsrev Diktaş: Havuzların hijyenine dikkat!
Doç. Dr. Hüsrev Diktaş, klorlaması yetersiz havuzların özellikle çocuklar ve hassas gruplar için ciddi risk taşıdığını belirtti.
Sıcaklıklar mevsim normallerinin üstüne çıkacak
Sıcaklıklar yurt genelinde mevsim normallerinin 6 ila 9 derece üzerine çıkacak.
Texas Instruments 60 milyar dolarlık çip yatırımı sözü verdi
Texas Instruments, 'tarihi' 60 milyar dolarlık ABD çip yatırımı sözü verdi.
Ekonomi Gazetecileri Derneği Başarı Ödülleri sahiplerini buldu
Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) tarafından bu yıl 17’ncisi düzenlenen Ekonomi Basını Başarı Ödülleri’nin kazananları açıklandı.
BKM duyurdu: Mayısta kartlarla 1,99 trilyon liralık ödeme yapıldı
Bankalararası Kart Merkezi (BKM), Mayıs ayına ilişkin verileri yayımladı.
Aselsan ve Bozankaya'dan işbirliği imzası
ASELSAN ile BOZANKAYA arasında, tramvay araçlarında kullanılmak üzere “Türkiye’nin İlk Yerli Tramvay Motoru ve Çekiş Sistemi Sözleşmesi” imzalandı.
MKE ve KCR şirketlerine "dış ticaret sermaye şirketi" statüsü
Ticaret Bakanlığı, Makine ve Kimya Endüstrisi AŞ ile KCR Dış Ticaret AŞ'ye "dış ticaret sermaye şirketi" statüsü verdi.
İstanbul, kruvaziyer turizminde de küresel merkez haline geliyor
Cruise Saudi Pazarlamadan Sorumlu İcra Direktörü Turky Kari, "İstanbul, sadece kruvaziyer turizmi için değil bölgesel anlamda da muhteşem bir merkez." dedi.
Mayıs'ta 540 firmaya dahilde işleme izin belgesi verildi
Ticaret Bakanlığı, dahilde işleme rejimi kapsamında geçen ay 540 firma için izin belgesi düzenledi.
Uraloğlu: 5G'de ilk sinyali 2026 yılı içerisinde alırız
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu "2026 yılı içerisinde ilk sinyali alırız diye düşünüyorum." ifadesini kullandı.
ABD'de katıldı! İran’daki nükleer tesisleri vurdu
ABD İran’daki nükleer tesisleri vurdu, İran Tel Aviv ve Hayfa'yı hedef aldı.
Rekabet Kurulundan Google'ın PMAX kampanyasına soruşturma
Rekabet Kurulu, Google'ın PMAX kampanyasına soruşturma açtı.
VEFAT: Genna Reklam kurucusu Selim Tuncer sevenlerini üzdü
Genna Reklam’ın Kurucusu ve Başkanı A. Selim Tuncer, bir süredir tedavi gördüğü hastanede bu sabaha karşı hayata veda etti.
Güldem Berkman, Amgen Çin’in yeni Genel Müdürü oldu
Berkman, 1 Temmuz 2025 itibarıyla Amgen Çin’in Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü olarak göreve başlayacak.
Ayça Güler, kariyerine Visa'da devam edecek
Ayça Güler, Visa Türkiye’nin İletişim Lideri olarak yeni görevine başladı
Bilyoner’in yeni CPCO’su Başak Küçükyazıcı Seçki oldu
Şirketin Chief People & Culture Officer (CPCO) pozisyonuna deneyimli insan kaynakları lideri Başak Küçükyazıcı Seçki getirildi.
Barbara Hagen, Aras Kargo CEO'su olarak atandı
Barbara Hagen, Aras Kargo'nun CEO ve Yönetim Kurulu Üyesi oldu