Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği “TÜREK” kuruldu
Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği “TÜREK” kuruldu
Türk Devletler Dünyasında bir ilk: “Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” “TÜREK” kuruldu.
Haber Giriş Tarihi: 15.04.2025 15:38
Haber Güncellenme Tarihi: 15.04.2025 15:45
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Türkiye’den Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD) ve Açıkhava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği (ARED), Azerbaycan’dan ise RMID (Reklam ve Pazarlamanın Geliştirilmesine Destek Kamu Birliği) tarafından imzalanan iş birliği anlaşmasıyla kurulan Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği’nin (TÜREK) tanıtım toplantısı Ankara’da Ticaret Bakanlığı Söğütözü Yerleşkesi’nde gerçekleştirildi. Toplantıya T.C. Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat’ın yanı sıra bakan yardımcıları, bakanlık birim temsilcileri, kamu ve özel sektör üst düzey yöneticileri, sektör temsilcileri ve basın mensupları katıldı.
TÜREK ile bölgesel iş birliklerini ve Türk dünyası reklam endüstrisinin oluşturacağı sinerji ile uluslararası rekabet gücünü artıracak projelerin hayata geçirilmesi hedefleniyor. Birliğin, eğitim programları, uluslararası pazarlama ve medya projeleri, ticaret fuarları ve etkinlikler düzenleyerek üye ülkelerdeki sektör profesyonellerini bir araya getirmesi planlanıyor. Merkez ofisi İstanbul’da kurulan ve tüm faaliyetleri İstanbul merkezli koordine edilecek olan TÜREK’in sözcülüğünü kuruluş sürecinin ilk iki yılında Türkiye üstlenecek, ardından bu görev Azerbaycan’a devredilecek. Daha sonraki yıllarda ise üye ülkeler arasında dönüşümlü olarak sürdürülecek. Birliğin faaliyetleri, başta Türkiye, Azerbaycan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti olmak üzere Kazakistan, Özbekistan, Kırgızistan ve Türkmenistan ile tüm Türk Devletleri küresel Türk diasporasını kapsayacak şekilde genişletilecek.
Ticaret Bakanımız Prof. Dr. Ömer BOLAT, “Türk Dünyasında bir ilk, TÜREK kuruldu. TÜREK bünyesindeki ülkelerin pazarlama, reklam ve medya alanlarında işbirliği yapması sayesinde yaklaşık 175 milyonluk bir nüfusa, 7 milyar Avro büyüklüğündeki bir reklam pazarına ve 1,8 trilyon Avro büyüklüğündeki bir ekonomik pazara erişilmesinin mümkün olacağını” ifade etti.
Sayın Bakan, ayrıca, “Türk Devletleri Teşkilatı bünyesindeki ülkelerde “Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” kurulması önerisinin; Türk Dünyası’na mensup devletlerin kültürel yakınlığına ve stratejik iş birliği potansiyeline dayanarak; ortak medya üretimi, reklamcılıkta kültürel markalaşma, bölgesel tanıtım ve kamu diplomasisi yürütülmesi ve dijital dönüşümde ortak aksiyonlar alınması amacıyla gündeme getirildiğini belirtti.
Sayın Bakan, son olarak, anılan Birliğin başarılı çalışmaları sayesinde; “Türk Dünyası'nın dijital ve kültürel görünürlüğünün artırılmasının, ortak medya dili ve reklam mesajlarının oluşturulmasının, Türk markalarının bölgesel markalardan küresel markalara dönüştürülmesinin ve uluslararası kamuoyunda Türk Dünyası'nın yumuşak gücünün pekiştirilmesinin amaçlandığını” ifade etti.
ARED Başkanı ve TÜREK Başkan Yardımcısı Şahin Acar törende yaptığı konuşmada TÜREK’in Türk dünyasına sağlayacağı katkılara vurgu yaparak şunları söyledi: “Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği, Türk dili konuşan ülkeler arasında ekonomik, sosyal ve kültürel bağları güçlendirmek amacıyla kurulmuş uluslararası bir sektörel iş birliği platformudur.
İlk adımımızı Azerbaycan ve Türkiye ile attık. Bugün Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti aramıza katıldı. Durmak yok. Hedefimiz; Kazakistan’dan Kırgızistan’a, Özbekistan’dan Türkmenistan’a, diğer tüm Türk topluluklarına kadar bu çatı altında birlikte yürümek. Ve bunu yaparken; kültürlerimizi yaşatmak, ekonomilerimizi büyütmek ve sektörümüzü tüm dünyada daha görünür kılmak istiyoruz.”
RMİD Başkanı ve TÜREK Başkan Yardımcısı Khayala Mutallimova da konuşmasında, Azerbaycan’ın iki yıl içinde gerçekleştirdiği başarılı projelerle ulusal ve uluslararası platformlarda önemli bir görünürlük kazandığını belirtti.
“Sayın Ahmet Bey ve Şahin Bey ile birlikte Türk Dünyası Reklam, Pazarlama ve Medya Birliği’ni kurduk. Bu birlik, ülkelerimiz arasında ekonomik ve kültürel bağları güçlendirerek sektörel dayanışmayı artıracak. Ortak değerler çerçevesinde bilgi akışını güçlendirmek, iş birliklerini derinleştirmek ve Türk dünyasıyla diasporadaki topluluklar arasında güçlü bir bağ kurmak öncelikli hedefimizdir.” ifadelerini kullandı.
REPİD ve TÜREK Başkanı Ahmet Pura ise, birliğin kuruluş sürecine dair bilgi verirken, sektörün tüm bileşenlerini kapsayan REPİD'in, ortak akılla çözüm üretmeye ve reklam endüstrisinde kalıcı iş birlikleri kurmaya yönelik sorumluluğunun altını çizdi.
Pura konuşmasında, “TÜREK yalnızca kurumlar üstü bir birlik değil, aynı zamanda ortak bir vizyonun, ortak bir sorumluluğun ve ortak bir geleceğin adıdır. Bu birlikteliği temsil eden sembolümüz TURNA, yalnızca bir görsel öğe değil; yönümüzü, bakış açımızı ve birlikte hareket etme irademizi yansıtan güçlü bir anlam taşıyor. Turna, kadim Türk kültüründe yolculuğun, haberleşmenin, sadakatin ve birlikte yön bulmanın sembolüdür. Tek başına değil, toplulukla birlikte hareket eder. Biz de bu birliği, bu anlayışla inşa ediyoruz. Üniversiteler arası reklamcılık festivallerinden sektörel fuarlara, paydaş iş birliklerinden tüketicinin korunmasına yönelik ortak projelere kadar pek çok girişim, TURNA’nın kanatları altında hayata geçecek. TÜREK kapsamında tüm Türk Dünyası için örnek teşkil edecek bir yapı kurmayı hedefliyoruz” ifadeleriyle, TÜREK’in vizyonunu vurguladı.”
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği “TÜREK” kuruldu
Türk Devletler Dünyasında bir ilk: “Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” “TÜREK” kuruldu.
Türkiye’den Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD) ve Açıkhava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği (ARED), Azerbaycan’dan ise RMID (Reklam ve Pazarlamanın Geliştirilmesine Destek Kamu Birliği) tarafından imzalanan iş birliği anlaşmasıyla kurulan Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği’nin (TÜREK) tanıtım toplantısı Ankara’da Ticaret Bakanlığı Söğütözü Yerleşkesi’nde gerçekleştirildi. Toplantıya T.C. Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat’ın yanı sıra bakan yardımcıları, bakanlık birim temsilcileri, kamu ve özel sektör üst düzey yöneticileri, sektör temsilcileri ve basın mensupları katıldı.
TÜREK ile bölgesel iş birliklerini ve Türk dünyası reklam endüstrisinin oluşturacağı sinerji ile uluslararası rekabet gücünü artıracak projelerin hayata geçirilmesi hedefleniyor. Birliğin, eğitim programları, uluslararası pazarlama ve medya projeleri, ticaret fuarları ve etkinlikler düzenleyerek üye ülkelerdeki sektör profesyonellerini bir araya getirmesi planlanıyor. Merkez ofisi İstanbul’da kurulan ve tüm faaliyetleri İstanbul merkezli koordine edilecek olan TÜREK’in sözcülüğünü kuruluş sürecinin ilk iki yılında Türkiye üstlenecek, ardından bu görev Azerbaycan’a devredilecek. Daha sonraki yıllarda ise üye ülkeler arasında dönüşümlü olarak sürdürülecek. Birliğin faaliyetleri, başta Türkiye, Azerbaycan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti olmak üzere Kazakistan, Özbekistan, Kırgızistan ve Türkmenistan ile tüm Türk Devletleri küresel Türk diasporasını kapsayacak şekilde genişletilecek.
Ticaret Bakanımız Prof. Dr. Ömer BOLAT, “Türk Dünyasında bir ilk, TÜREK kuruldu. TÜREK bünyesindeki ülkelerin pazarlama, reklam ve medya alanlarında işbirliği yapması sayesinde yaklaşık 175 milyonluk bir nüfusa, 7 milyar Avro büyüklüğündeki bir reklam pazarına ve 1,8 trilyon Avro büyüklüğündeki bir ekonomik pazara erişilmesinin mümkün olacağını” ifade etti.
Sayın Bakan, ayrıca, “Türk Devletleri Teşkilatı bünyesindeki ülkelerde “Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” kurulması önerisinin; Türk Dünyası’na mensup devletlerin kültürel yakınlığına ve stratejik iş birliği potansiyeline dayanarak; ortak medya üretimi, reklamcılıkta kültürel markalaşma, bölgesel tanıtım ve kamu diplomasisi yürütülmesi ve dijital dönüşümde ortak aksiyonlar alınması amacıyla gündeme getirildiğini belirtti.
Sayın Bakan, son olarak, anılan Birliğin başarılı çalışmaları sayesinde; “Türk Dünyası'nın dijital ve kültürel görünürlüğünün artırılmasının, ortak medya dili ve reklam mesajlarının oluşturulmasının, Türk markalarının bölgesel markalardan küresel markalara dönüştürülmesinin ve uluslararası kamuoyunda Türk Dünyası'nın yumuşak gücünün pekiştirilmesinin amaçlandığını” ifade etti.
ARED Başkanı ve TÜREK Başkan Yardımcısı Şahin Acar törende yaptığı konuşmada TÜREK’in Türk dünyasına sağlayacağı katkılara vurgu yaparak şunları söyledi: “Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği, Türk dili konuşan ülkeler arasında ekonomik, sosyal ve kültürel bağları güçlendirmek amacıyla kurulmuş uluslararası bir sektörel iş birliği platformudur.
İlk adımımızı Azerbaycan ve Türkiye ile attık. Bugün Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti aramıza katıldı. Durmak yok. Hedefimiz; Kazakistan’dan Kırgızistan’a, Özbekistan’dan Türkmenistan’a, diğer tüm Türk topluluklarına kadar bu çatı altında birlikte yürümek. Ve bunu yaparken; kültürlerimizi yaşatmak, ekonomilerimizi büyütmek ve sektörümüzü tüm dünyada daha görünür kılmak istiyoruz.”
RMİD Başkanı ve TÜREK Başkan Yardımcısı Khayala Mutallimova da konuşmasında, Azerbaycan’ın iki yıl içinde gerçekleştirdiği başarılı projelerle ulusal ve uluslararası platformlarda önemli bir görünürlük kazandığını belirtti.
“Sayın Ahmet Bey ve Şahin Bey ile birlikte Türk Dünyası Reklam, Pazarlama ve Medya Birliği’ni kurduk. Bu birlik, ülkelerimiz arasında ekonomik ve kültürel bağları güçlendirerek sektörel dayanışmayı artıracak. Ortak değerler çerçevesinde bilgi akışını güçlendirmek, iş birliklerini derinleştirmek ve Türk dünyasıyla diasporadaki topluluklar arasında güçlü bir bağ kurmak öncelikli hedefimizdir.” ifadelerini kullandı.
REPİD ve TÜREK Başkanı Ahmet Pura ise, birliğin kuruluş sürecine dair bilgi verirken, sektörün tüm bileşenlerini kapsayan REPİD'in, ortak akılla çözüm üretmeye ve reklam endüstrisinde kalıcı iş birlikleri kurmaya yönelik sorumluluğunun altını çizdi.
Pura konuşmasında, “TÜREK yalnızca kurumlar üstü bir birlik değil, aynı zamanda ortak bir vizyonun, ortak bir sorumluluğun ve ortak bir geleceğin adıdır. Bu birlikteliği temsil eden sembolümüz TURNA, yalnızca bir görsel öğe değil; yönümüzü, bakış açımızı ve birlikte hareket etme irademizi yansıtan güçlü bir anlam taşıyor. Turna, kadim Türk kültüründe yolculuğun, haberleşmenin, sadakatin ve birlikte yön bulmanın sembolüdür. Tek başına değil, toplulukla birlikte hareket eder. Biz de bu birliği, bu anlayışla inşa ediyoruz. Üniversiteler arası reklamcılık festivallerinden sektörel fuarlara, paydaş iş birliklerinden tüketicinin korunmasına yönelik ortak projelere kadar pek çok girişim, TURNA’nın kanatları altında hayata geçecek. TÜREK kapsamında tüm Türk Dünyası için örnek teşkil edecek bir yapı kurmayı hedefliyoruz” ifadeleriyle, TÜREK’in vizyonunu vurguladı.”
Haftanın popüler haberleri
Erol Yelmer, Heinz Baus Vakfı Yönetim Kurulu üyesi oldu
Bauhaus Türkiye’nin kurucu CEO’su Erol Yelmer’e uluslararası görev: Erol Yelmer Heınz Baus Vakfı Yönetim Kurulu Üyeliğine atandı.
Türkiye'nin nüfusu 1 Temmuz itibarıyla 85 milyon 824 bini geçti
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), üçer aylık dönemler için ilk kez üretilen dönemlik nüfus istatistiklerini açıkladı.
Türkiye, Suriye'ye ihracatta 2 milyar doları aşmayı hedefliyor
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Suriye Masası Başkanı Kadooğlu, yıl sonunda bu ülkeye ihracatın 2 milyar doları aşmasını beklediklerini bildirdi.
Ayakkabı sektörü 6 ayda 489,2 milyon dolarlık ihracat yaptı
Ayakkabı sektörü 6 ayda 489,2 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi.
Bayındır Sağlık Grubunun yüzde 80 hissesini Acıbadem devraldı
İş Bankası ve Acıbadem, Bayındır Hastaneleri'nde stratejik ortaklığa gitti.
AK Parti 24'üncü yaşını kutluyor
AK Parti, siyaset sahnesinde 24 yılı geride bıraktı.
Arvento, Bilişim 500’de IoT ve M2M kategorilerinde lider
Arvento, Bilişim 500'de “Yılın Türkiye Merkezli Üretici – IoT ve M2M” kategorisinde ilk sırada yer aldı.
Anadolu Isuzu, İhracat Listesinde 22 sıra yükseldi
Anadolu Isuzu, 2024’te 22 basamak yükselerek ilk 1000 ihracatçı listesinde öne çıktı.
Maya Taste of India Bodrum’da açıldı
Dibeklihan Kültür ve Sanat Köyü’nün üst avlusunda Hint mutfağını zarif yüzü Maya Hint Restoranı açıldı.
Gürcistan ile ticari ilişkiler güçlendirilecek
Türkiye'nin Gürcistan'ın bir numaralı ticaret ortağı olduğunu söyleyen Gürcistan Cumhurbaşkanı Kavelaşvili, Cumhurbaşkanı Erdoğan ile ticari ilişkilileri geliştirmeye yönelik atılabilecek adımları görüştüklerini ifade etti.
İşNet’e Bilişim 500’de iki ödül birden
İşNet, Bilişim 500 kapsamında “Bulut Hizmeti Kategori Birincisi” ve “Ağ Donanımı Kategori Birincisi” ödüllerinin sahibi oldu.
İlkiz Özcan: Protel TechWomen Akademisi hayata geçiyor
Otelcilik sektöründe kadın istihdamını artırmak için Protel TechWomen Akademisi hayata geçiyor.
ETİD uyarıyor: Ekonomide 500 milyar liralık tehdit
ETİD ve Dogma Alares “Yurtdışında Yerleşik Pazaryerlerinin (YYP) Yerel E-Perakende Ekosistemine Etkileri” konulu rapor yayımladı.
Armis Yatak’tan Ağustos'a özel kampanyalar
Armis Yatak, 1 – 31 Ağustos 2025 tarihleri arasında, çift kişilik yatak seti satın alan tüketicilere Kütahya Porselen 52 Parça Çeyiz Seti hediye edecek.
Citrix ve NVIDIA güçlerini birleştirdi
Citrix ve NVIDIA güçlerini birleştirdi. Şirketler yapay zekâ uygulamalarını artık daha düşük maliyetle geliştirebilecek.
Veri hassasiyeti yüksek kurumlar için Sovereign SASE modeli
Fortinet Sovereign SASE, tam kapsamlı SASE mimarisini kurumun kendi altyapısında konumlandırarak tüm verilerin yerel kalmasını ve mevzuata tam uyumlu olmasını sağlıyor.
Multitek: Her yaştan bina akıllanabilir!
Multitek’ten apartman ve site yöneticilerine çağrı: Her yaştan bina akıllanabilir!
Gürcistan Cumhurbaşkanı Kavelaşvili, Türkiye'ye geliyor
Gürcistan Cumhurbaşkanı Kavelaşvili, Erdoğan’ın daveti üzerine resmî ziyaret için Türkiye’ye geliyor.
Pamukova Yüksek Hızlı Tren İstasyonu hizmete açıldı
TCDD Taşımacılık AŞ, Sakarya Pamukova Yüksek Hızlı Tren (YHT) İstasyonu'nun 11 Ağustos itibarıyla hizmete açıldığını bildirdi.
Market fiyatı uygulaması erişime açıldı
Tüketiciler ürün fiyatlarını artık "Market Fiyatı" mobil uygulamasından karşılaştırabilecek.
TÜİK, Haziran sanayi üretim endeksi verilerini paylaştı
Sanayi üretim endeksi, haziranda aylık bazda yüzde 0,7, yıllık bazda yüzde 8,3 artış gösterdi.
Nijerya, Türk iş dünyasını yatırıma davet ediyor
Türkiye'nin 2024 sonu itibarıyla Nijerya'ya ihracatı 683,7 milyon dolarla bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 9,1 yükseldi.
THY, Çin seferlerini artırıyor
Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Bilal Ekşi, şirketin Çin'e yaptığı seferlerde artışa gideceğini duyurdu.
YKS tercih süreci 13 Ağustos 2025'te sona eriyor
Üniversite adayları için 2025 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (2025-YKS) tercih süreci 13 Ağustos 2025 tarihinde sona erecek.
TOKİ 21 ildeki 102 iş yerini açık artırmayla satacak
TOKİ, mülkiyetinde bulunan 21 ildeki 102 iş yerini açık artırma yöntemiyle satışa çıkaracak.
TOBB’un ‘Akıllı KOBİ Platformu’ Avrupa’da finalde yarışacak
Akıllı KOBİ, Avrupa KOBİ Zirvesi’ndeki finalde Avrupa büyük ödülü için yarışacak.
08 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
08 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
Ankara İzmir YHT seferleri başladığında yolculuk süresi 3,5 saat olacak
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-İzmir YHT Hattı'nın tamamlanmasıyla seyahat süresinin 3 saat 30 dakikaya düşmüş olacağını duyurdu.
Hava sıcaklığı 22 ilde 40 derece ve üzerini gösterdi
Yurt genelinde bugün 22 ilde termometreler 40 derece ve üzerini gösterdi.
Erkan Bayrak'a FLO’da üst düzey atama
Erkan Bayrak, FLO’nun Yurt Dışı Satış Operasyonları Genel Müdür Yardımcılığı görevine atandı.
Beyza Sakallı, Microsoft Türkiye’nin yeni CMO’su olarak atandı
Beyza Sakallı’nın Microsoft Türkiye’nin yeni CMO’su (Chief Marketing Officer) olarak atandığı duyuruldu.
Melek Demiray Ecofolio’ya CEO olarak atandı
Ecofolio’nun CEO’luğuna Dr. Melek Demiray getirildi.
Selda Sakaroğlu Solak, Zsa Zsa Zsu CMO'su olarak atandı
Selda Sakaroğlu Solak, Ağustos 2025 itibarıyla Zsa Zsa Zsu Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı (CMO) olarak görevine başladı
Eda Güzeldemir Demiray, Oyak Çimento İK Direktörü oldu
Eda Güzeldemir Demiray, yeni görevinde OYAK Çimento’nun Türkiye’deki İK operasyonlarından sorumlu olacak.
Girişimcilik dünyasının kalbi Startup World Cup Türkiye’de attı
Girişimcilik dünyasının kalbi Startup World Cup Türkiye finali’nde attı! Startup World Cup’ın Türkiye Finali, bu yıl BTM ev sahipliğinde büyük bir heyecanla gerçekleşti.
Catchpad ödül aldı
BTM girişimlerinden CatchPad, BİGG Spor Ödüllerinde ilk 5 arasında yer alarak 1 milyon TL’lik ödülün sahibi oldu.
Ticaret Bakanlığı doğrudan satış sistemlerinin kurallarını belirledi
Ticaret Bakanlığı doğrudan satış sistemlerinin kurallarını belirledi.
07 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
07 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
Tamer İşisağlam, TCL Electronics Türkiye Satış Direktörü oldu
TCL Electronics'in Türkiye Satış Direktörlüğü görevine Tamer İşisağlam atandı.
Stellantis, Gilles Vidal'ı Avrupa Markalarının Tasarım Başkanı olarak atadı
Stellantis, ödüllü tasarımlarıyla tanınan Gilles Vidal'ı Avrupa Markalarının Tasarım Başkanı olarak atadığını duyurdu.