Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği “TÜREK” kuruldu
Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği “TÜREK” kuruldu
Türk Devletler Dünyasında bir ilk: “Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” “TÜREK” kuruldu.
Haber Giriş Tarihi: 15.04.2025 15:38
Haber Güncellenme Tarihi: 15.04.2025 15:45
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Türkiye’den Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD) ve Açıkhava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği (ARED), Azerbaycan’dan ise RMID (Reklam ve Pazarlamanın Geliştirilmesine Destek Kamu Birliği) tarafından imzalanan iş birliği anlaşmasıyla kurulan Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği’nin (TÜREK) tanıtım toplantısı Ankara’da Ticaret Bakanlığı Söğütözü Yerleşkesi’nde gerçekleştirildi. Toplantıya T.C. Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat’ın yanı sıra bakan yardımcıları, bakanlık birim temsilcileri, kamu ve özel sektör üst düzey yöneticileri, sektör temsilcileri ve basın mensupları katıldı.
TÜREK ile bölgesel iş birliklerini ve Türk dünyası reklam endüstrisinin oluşturacağı sinerji ile uluslararası rekabet gücünü artıracak projelerin hayata geçirilmesi hedefleniyor. Birliğin, eğitim programları, uluslararası pazarlama ve medya projeleri, ticaret fuarları ve etkinlikler düzenleyerek üye ülkelerdeki sektör profesyonellerini bir araya getirmesi planlanıyor. Merkez ofisi İstanbul’da kurulan ve tüm faaliyetleri İstanbul merkezli koordine edilecek olan TÜREK’in sözcülüğünü kuruluş sürecinin ilk iki yılında Türkiye üstlenecek, ardından bu görev Azerbaycan’a devredilecek. Daha sonraki yıllarda ise üye ülkeler arasında dönüşümlü olarak sürdürülecek. Birliğin faaliyetleri, başta Türkiye, Azerbaycan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti olmak üzere Kazakistan, Özbekistan, Kırgızistan ve Türkmenistan ile tüm Türk Devletleri küresel Türk diasporasını kapsayacak şekilde genişletilecek.
Ticaret Bakanımız Prof. Dr. Ömer BOLAT, “Türk Dünyasında bir ilk, TÜREK kuruldu. TÜREK bünyesindeki ülkelerin pazarlama, reklam ve medya alanlarında işbirliği yapması sayesinde yaklaşık 175 milyonluk bir nüfusa, 7 milyar Avro büyüklüğündeki bir reklam pazarına ve 1,8 trilyon Avro büyüklüğündeki bir ekonomik pazara erişilmesinin mümkün olacağını” ifade etti.
Sayın Bakan, ayrıca, “Türk Devletleri Teşkilatı bünyesindeki ülkelerde “Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” kurulması önerisinin; Türk Dünyası’na mensup devletlerin kültürel yakınlığına ve stratejik iş birliği potansiyeline dayanarak; ortak medya üretimi, reklamcılıkta kültürel markalaşma, bölgesel tanıtım ve kamu diplomasisi yürütülmesi ve dijital dönüşümde ortak aksiyonlar alınması amacıyla gündeme getirildiğini belirtti.
Sayın Bakan, son olarak, anılan Birliğin başarılı çalışmaları sayesinde; “Türk Dünyası'nın dijital ve kültürel görünürlüğünün artırılmasının, ortak medya dili ve reklam mesajlarının oluşturulmasının, Türk markalarının bölgesel markalardan küresel markalara dönüştürülmesinin ve uluslararası kamuoyunda Türk Dünyası'nın yumuşak gücünün pekiştirilmesinin amaçlandığını” ifade etti.
ARED Başkanı ve TÜREK Başkan Yardımcısı Şahin Acar törende yaptığı konuşmada TÜREK’in Türk dünyasına sağlayacağı katkılara vurgu yaparak şunları söyledi: “Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği, Türk dili konuşan ülkeler arasında ekonomik, sosyal ve kültürel bağları güçlendirmek amacıyla kurulmuş uluslararası bir sektörel iş birliği platformudur.
İlk adımımızı Azerbaycan ve Türkiye ile attık. Bugün Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti aramıza katıldı. Durmak yok. Hedefimiz; Kazakistan’dan Kırgızistan’a, Özbekistan’dan Türkmenistan’a, diğer tüm Türk topluluklarına kadar bu çatı altında birlikte yürümek. Ve bunu yaparken; kültürlerimizi yaşatmak, ekonomilerimizi büyütmek ve sektörümüzü tüm dünyada daha görünür kılmak istiyoruz.”
RMİD Başkanı ve TÜREK Başkan Yardımcısı Khayala Mutallimova da konuşmasında, Azerbaycan’ın iki yıl içinde gerçekleştirdiği başarılı projelerle ulusal ve uluslararası platformlarda önemli bir görünürlük kazandığını belirtti.
“Sayın Ahmet Bey ve Şahin Bey ile birlikte Türk Dünyası Reklam, Pazarlama ve Medya Birliği’ni kurduk. Bu birlik, ülkelerimiz arasında ekonomik ve kültürel bağları güçlendirerek sektörel dayanışmayı artıracak. Ortak değerler çerçevesinde bilgi akışını güçlendirmek, iş birliklerini derinleştirmek ve Türk dünyasıyla diasporadaki topluluklar arasında güçlü bir bağ kurmak öncelikli hedefimizdir.” ifadelerini kullandı.
REPİD ve TÜREK Başkanı Ahmet Pura ise, birliğin kuruluş sürecine dair bilgi verirken, sektörün tüm bileşenlerini kapsayan REPİD'in, ortak akılla çözüm üretmeye ve reklam endüstrisinde kalıcı iş birlikleri kurmaya yönelik sorumluluğunun altını çizdi.
Pura konuşmasında, “TÜREK yalnızca kurumlar üstü bir birlik değil, aynı zamanda ortak bir vizyonun, ortak bir sorumluluğun ve ortak bir geleceğin adıdır. Bu birlikteliği temsil eden sembolümüz TURNA, yalnızca bir görsel öğe değil; yönümüzü, bakış açımızı ve birlikte hareket etme irademizi yansıtan güçlü bir anlam taşıyor. Turna, kadim Türk kültüründe yolculuğun, haberleşmenin, sadakatin ve birlikte yön bulmanın sembolüdür. Tek başına değil, toplulukla birlikte hareket eder. Biz de bu birliği, bu anlayışla inşa ediyoruz. Üniversiteler arası reklamcılık festivallerinden sektörel fuarlara, paydaş iş birliklerinden tüketicinin korunmasına yönelik ortak projelere kadar pek çok girişim, TURNA’nın kanatları altında hayata geçecek. TÜREK kapsamında tüm Türk Dünyası için örnek teşkil edecek bir yapı kurmayı hedefliyoruz” ifadeleriyle, TÜREK’in vizyonunu vurguladı.”
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği “TÜREK” kuruldu
Türk Devletler Dünyasında bir ilk: “Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” “TÜREK” kuruldu.
Türkiye’den Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD) ve Açıkhava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği (ARED), Azerbaycan’dan ise RMID (Reklam ve Pazarlamanın Geliştirilmesine Destek Kamu Birliği) tarafından imzalanan iş birliği anlaşmasıyla kurulan Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği’nin (TÜREK) tanıtım toplantısı Ankara’da Ticaret Bakanlığı Söğütözü Yerleşkesi’nde gerçekleştirildi. Toplantıya T.C. Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat’ın yanı sıra bakan yardımcıları, bakanlık birim temsilcileri, kamu ve özel sektör üst düzey yöneticileri, sektör temsilcileri ve basın mensupları katıldı.
TÜREK ile bölgesel iş birliklerini ve Türk dünyası reklam endüstrisinin oluşturacağı sinerji ile uluslararası rekabet gücünü artıracak projelerin hayata geçirilmesi hedefleniyor. Birliğin, eğitim programları, uluslararası pazarlama ve medya projeleri, ticaret fuarları ve etkinlikler düzenleyerek üye ülkelerdeki sektör profesyonellerini bir araya getirmesi planlanıyor. Merkez ofisi İstanbul’da kurulan ve tüm faaliyetleri İstanbul merkezli koordine edilecek olan TÜREK’in sözcülüğünü kuruluş sürecinin ilk iki yılında Türkiye üstlenecek, ardından bu görev Azerbaycan’a devredilecek. Daha sonraki yıllarda ise üye ülkeler arasında dönüşümlü olarak sürdürülecek. Birliğin faaliyetleri, başta Türkiye, Azerbaycan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti olmak üzere Kazakistan, Özbekistan, Kırgızistan ve Türkmenistan ile tüm Türk Devletleri küresel Türk diasporasını kapsayacak şekilde genişletilecek.
Ticaret Bakanımız Prof. Dr. Ömer BOLAT, “Türk Dünyasında bir ilk, TÜREK kuruldu. TÜREK bünyesindeki ülkelerin pazarlama, reklam ve medya alanlarında işbirliği yapması sayesinde yaklaşık 175 milyonluk bir nüfusa, 7 milyar Avro büyüklüğündeki bir reklam pazarına ve 1,8 trilyon Avro büyüklüğündeki bir ekonomik pazara erişilmesinin mümkün olacağını” ifade etti.
Sayın Bakan, ayrıca, “Türk Devletleri Teşkilatı bünyesindeki ülkelerde “Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” kurulması önerisinin; Türk Dünyası’na mensup devletlerin kültürel yakınlığına ve stratejik iş birliği potansiyeline dayanarak; ortak medya üretimi, reklamcılıkta kültürel markalaşma, bölgesel tanıtım ve kamu diplomasisi yürütülmesi ve dijital dönüşümde ortak aksiyonlar alınması amacıyla gündeme getirildiğini belirtti.
Sayın Bakan, son olarak, anılan Birliğin başarılı çalışmaları sayesinde; “Türk Dünyası'nın dijital ve kültürel görünürlüğünün artırılmasının, ortak medya dili ve reklam mesajlarının oluşturulmasının, Türk markalarının bölgesel markalardan küresel markalara dönüştürülmesinin ve uluslararası kamuoyunda Türk Dünyası'nın yumuşak gücünün pekiştirilmesinin amaçlandığını” ifade etti.
ARED Başkanı ve TÜREK Başkan Yardımcısı Şahin Acar törende yaptığı konuşmada TÜREK’in Türk dünyasına sağlayacağı katkılara vurgu yaparak şunları söyledi: “Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği, Türk dili konuşan ülkeler arasında ekonomik, sosyal ve kültürel bağları güçlendirmek amacıyla kurulmuş uluslararası bir sektörel iş birliği platformudur.
İlk adımımızı Azerbaycan ve Türkiye ile attık. Bugün Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti aramıza katıldı. Durmak yok. Hedefimiz; Kazakistan’dan Kırgızistan’a, Özbekistan’dan Türkmenistan’a, diğer tüm Türk topluluklarına kadar bu çatı altında birlikte yürümek. Ve bunu yaparken; kültürlerimizi yaşatmak, ekonomilerimizi büyütmek ve sektörümüzü tüm dünyada daha görünür kılmak istiyoruz.”
RMİD Başkanı ve TÜREK Başkan Yardımcısı Khayala Mutallimova da konuşmasında, Azerbaycan’ın iki yıl içinde gerçekleştirdiği başarılı projelerle ulusal ve uluslararası platformlarda önemli bir görünürlük kazandığını belirtti.
“Sayın Ahmet Bey ve Şahin Bey ile birlikte Türk Dünyası Reklam, Pazarlama ve Medya Birliği’ni kurduk. Bu birlik, ülkelerimiz arasında ekonomik ve kültürel bağları güçlendirerek sektörel dayanışmayı artıracak. Ortak değerler çerçevesinde bilgi akışını güçlendirmek, iş birliklerini derinleştirmek ve Türk dünyasıyla diasporadaki topluluklar arasında güçlü bir bağ kurmak öncelikli hedefimizdir.” ifadelerini kullandı.
REPİD ve TÜREK Başkanı Ahmet Pura ise, birliğin kuruluş sürecine dair bilgi verirken, sektörün tüm bileşenlerini kapsayan REPİD'in, ortak akılla çözüm üretmeye ve reklam endüstrisinde kalıcı iş birlikleri kurmaya yönelik sorumluluğunun altını çizdi.
Pura konuşmasında, “TÜREK yalnızca kurumlar üstü bir birlik değil, aynı zamanda ortak bir vizyonun, ortak bir sorumluluğun ve ortak bir geleceğin adıdır. Bu birlikteliği temsil eden sembolümüz TURNA, yalnızca bir görsel öğe değil; yönümüzü, bakış açımızı ve birlikte hareket etme irademizi yansıtan güçlü bir anlam taşıyor. Turna, kadim Türk kültüründe yolculuğun, haberleşmenin, sadakatin ve birlikte yön bulmanın sembolüdür. Tek başına değil, toplulukla birlikte hareket eder. Biz de bu birliği, bu anlayışla inşa ediyoruz. Üniversiteler arası reklamcılık festivallerinden sektörel fuarlara, paydaş iş birliklerinden tüketicinin korunmasına yönelik ortak projelere kadar pek çok girişim, TURNA’nın kanatları altında hayata geçecek. TÜREK kapsamında tüm Türk Dünyası için örnek teşkil edecek bir yapı kurmayı hedefliyoruz” ifadeleriyle, TÜREK’in vizyonunu vurguladı.”
Haftanın popüler haberleri
Hırvatistan'da OGM'ye ait yangın söndürme uçağının enkazına ulaşıldı
Hırvatistan'da irtibatı kesilen OGM'ye ait yangın söndürme uçağının enkazına ulaşıldı.
Türkiye'de şirketler en büyük zararı kur hareketlerinden yaşıyor
Aon Türkiye 30.Yıl Risk Zirvesi'nde iş dünyasının gündemindeki ilk 10 risk paylaşıldı.
Goodyear, ADAC kış lastiği testinin galibi oldu
Goodyear, lastik inovasyonu ve performansındaki liderliğini yeniden tescilleyerek prestijli ADAC kış lastiği testinde üst üste ikinci sırada yer aldı.
Avrupa’nın araçlarını Orge şarj edecek
Orge Elektrik, Avrupa pazarına açılıyor. Orge Elektrik CEO’su Nevhan Gündüz, “Kısa vadede bölgesel üretici, 2030 itibarıyla ise Avrupa’da ilk 10 şarj tedarikçisinden biri olacağız” dedi.
Çocukların ekranda geçirdiği süre artıyor
Çocukların internet kullanımının hızla artması, ebeveynlerde güvenlik, dikkat dağınıklığı ve zihinsel sağlık gibi konularda endişelere yol açıyor.
Cengiz Enerji’nin yeni CEO’su Ahmet Türkoğlu oldu
Enerji sektöründe 27 yılı aşkın deneyime sahip Ahmet Türkoğlu, şirketin CEO’su olarak göreve başladı.
Berrin Yılmaz, Enerjisa CHRO'su oldu
Enerjisa Enerji’de üst düzey atama: Berrin Yılmaz, İnsan ve Kültür Bölüm Başkanı (CHRO) oldu.
BTSO’nun Cezayir’deki B2B etkinliğine rekor katılım
BTSO'nun bebek ve çocuk konfeksiyonu sektörüne yönelik Cezayir’de düzenlenen B2B etkinliğine iki gün boyunca 700’ü aşkın Cezayirli sektör temsilcisi katıldı.
Triko ürünler sağlıklı mı?
Doç. Dr. Başak Boğday Saygılı: Pamuk, yün, bambu veya tencel gibi doğal liflerden üretilen trikolar, cilt dostu ve nefes alabilir niteliktedir.
Orka Holding’den LÖSEV’e farkındalık desteği
Damat Tween ve D’S damat, mağazalarında yer verdiği QR kodlar aracılığıyla LÖSEV’e doğrudan bağış yönlendirmesi yaparak müşterilerini dayanışmaya davet etti.
Traick AI, iLab’den 1,5 milyon USD yatırım aldı
Sağlık teknolojilerinde yapay zekâ temelli yenilikçi çözümler geliştiren Traick AI, iLab’den 1,5 milyon USD yatırım aldı.
Yeşilova Holding 50 yaşında
Alüminyum ekstrüzyon, otomotiv yan sanayi, raylı sistem çözümleri, yüksek basınçlı döküm ve turizm alanlarında faaliyet gösteren Yeşilova Holding 50 yaşında!
TCL'nin büyük ekran yeni TV'leri Türkiye'de
TCL Electronics, büyük ekran ailesinin yeni üyeleri 98 P8K ve 98 C8K modellerini Türkiye’de satışa sundu.
Hisarcıklıoğlu: ABD'ye ihracat her Türk firması için fırsattır
TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, Hedef Pazar ABD Zirvesinde yaptığı konuşmada "ABD'ye ihracat her Türk firması için fırsattır" dedi.
Elektrik ve elektronik sektöründen 10 aylık ihracat rekoru
Türkiye'nin elektrik ve elektronik sektörü, yılın 10 ayında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 5,7 artışla 14,5 milyar dolarlık dış satım gerçekleşti.
MSB duyurdu: Kargo uçağının enkazında incelemelere başlandı
Azerbaycan-Gürcistan sınırında düşen kargo uçağının enkazında incelemelere başlandı.
Ticari taşıtlara zorunlu kış lastiği uygulaması 15 Kasım'da başlıyor
Şehirlerarası kara yollarında yolcu ve eşya taşımacılığında kullanılan ticari taşıtlarda kış lastiği zorunluluğu, 15 Kasım'da başlayacak.
Türkiye'de "Google Cloud Bölgesi" kurulacak
Turkcell, Google Cloud ile stratejik işbirliğine gitti.
Doğrudan yatırımlar son 10 yılın en yüksek seviyesine ulaştı
Bakan Şimşek: Doğrudan yatırımlar son 10 yılın en yüksek seviyesine ulaştı.
Kasım indirimlerinde en iyi avantajları yakalamanın ipuçları
Clickzone Kurucu Ortağı Alper Boyer, Kasım indirimlerinde en iyi avantajları yakalamanın yollarını anlattı.
RUSAL, alüminyum üretiminde küresel projesini başlattı
RUSAL, alüminyum üretiminde kullanılan alaşım tabletleri için kendi bünyesinde üretim projesini başlattı.
Big Bang Startup Challenge yılın en iyi 50 girişimi belli oldu
Türkiye’nin en büyük girişimcilik etkinliği Big Bang Startup Challenge’ta sahne alacak TOP 50 girişim belli oldu.
"Yüzyılın Konut Projesi"ne başvurular e-devlette başladı
Türkiye genelinde hayata geçirilecek Yüzyılın Konut Projesi ile dar gelirli vatandaşlara uygun koşullarda ev sahibi olma imkanı sunulacak.
TÜİK Ekim ayı Sanayi Üretim Endeksini açıkladı
Sanayi üretim endeksi eylülde aylık yüzde 2,2 azaldı, yıllık yüzde 2,9 arttı.
İSO Türkiye İhracat İklimi Endeksi ekimde 52,4'e yükseldi
İstanbul Sanayi Odası (İSO) Türkiye İmalat Sektörü İhracat İklimi Endeksi ekimde 52,4'e yükseldi.
Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Atatürk, tüm yurtta anılıyor
Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk, ebediyete intikalinin 87. yılında yurt genelinde anıldı.
Netaş, 2025 üçüncü çeyrek rakamlarını açıkladı
Netaş, 2025 yılının dokuz aylık döneminde satış gelirlerini yüzde 31 artırarak 8,4 milyar TL’ye çıkardı.
Niloya Sürpriz Yumurta Müzikali turne programı yayımlandı
Niloya Sürpriz Yumurta Müzikali ile 8 farklı şehirde 17 seansla sahnede olacak.
Hisarcıklıoğlu, Eurochambres Başkan Vekilliğine yeniden seçildi
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, Avrupa Odalar Birliği’nin (Eurochambres) Başkan Vekilliğine yeniden seçildi.
TESK Başkanı Palandöken: Esnaf faiz indirimi bekliyor
TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, Merkez Bankası’nın faiz indirimi kararının piyasaya hızla yansıtılması gerektiğinin altını çizdi.
E-ticaret platformlarındaki gizemli kutulara "Dur" dendi
Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, e-ticaret platformlarında "gizemli kutuların" da bulunduğu içeriği belirsiz ürünlerin satışının durdurulmasına karar verdi.
Kocaeli'de kozmetik fabrikası yangınında 6 kişi hayatını kaybetti
Kocaeli'de parfüm imalatı da yapılan bir depoda bilinmeyen nedenle yangın çıktı. Yangında 6 kişinin hayatını kaybettiği, 1 kişinin yaralandığı açıklandı.
Casa imzalı yemek masaları yeni yıla hazırlanıyor
Global marka CASA, yeni yıl sofralarında ‘togetherness is the new luxury’ dönemini başlatıyor.
Malatya TSO, BTSO’nun Eğitim Teknoloji Merkezlerini ziyaret etti
Malatya TSO Heyeti BTSO’nun Eğitim, Teknoloji Merkezlerini ziyaret etti.
Türkiye’nin En Etkili Tedarik Zinciri Profesyonelleri ödüllendirildi
Slimstock ve Lojistik Derneği (LODER) iş birliğiyle SCP Club tarafından bu yıl 11’incisi düzenlenen“Türkiye’nin En Etkili Tedarik Zinciri Profesyonelleri” ödül töreni yapıldı.
Niltimder dernek merkezi törenle açıldı
Bursa Nilüfer Ticaret Merkezi’ndeki iş insanlarını çatısı altında buluşturan NİLTİMDER’in dernek merkezi açıldı.
Teknolojiye uyum sağlamak değil, teknolojiyle birlikte dönüşmek gerekiyor
Redington Türkiye, 10. yılında teknoloji dünyasının liderlerini bir araya getirdi.
Emel Yüksel, elektrik ve enerji sektörünü Eles EXPO'ya davet ediyor
ELES Expo Fuarı elektrik ekipmanları, güç sistemleri, otomasyon ve yenilenebilir enerji çözümlerini tek bir platformda buluşturacak.
TÜSİAD heyeti Çin'i ziyaret edecek
Teknoloji odaklı Çin ziyaretinde, TÜSİAD heyeti teknolojik yeniliklerin merkezinde yer alan Guangzhou ve Shenzhen'de görüşmelerde bulunacak.
Sabancı Vakfı, Fark Yaratanları arıyor
Sabancı Vakfı Fark Yaratanlar Programı 17. Sezon başvuruları devam ediyor. Başvuru için son gün 30 Kasım 2025.