Turkcell GM Ali Taha Koç'tan Dijitalin Yüzyılı hedefi
Turkcell GM Ali Taha Koç'tan Dijitalin Yüzyılı hedefi
Turkcell "Türkiye Yüzyılı"nı "Dijitalin Yüzyılı" yapmak için çalışıyor.
Haber Giriş Tarihi: 27.12.2023 22:39
Haber Güncellenme Tarihi: 27.12.2023 22:39
Kaynak:
AA
Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç, "2024'teki hedeflerimizden biri de ülkemizin dijital egemenliğindeki öncü konumunu daha da ileriye taşımak. Hedefimiz Türkiye Yüzyılı'nı 'Dijitalin Yüzyılı' yapmak." dedi.
Sektördeki küresel tablo hakkında değerlendirmelerde bulunan Koç, haberleşme teknolojilerinin ve altyapılarının hızla gelişmesinin, dijital dönüşümü tüm sektörlerin gelecek vizyonlarını belirleyen kilit unsur haline getirdiğine işaret ederek, bu sürecin hem hükümetlere hem şirketlere hem de bireylere büyük fırsatlar sunduğunu, yapay zeka, nesnelerin interneti, blok zincir gibi yenilikçi alanların günlük yaşamdaki ağırlığını artırdığını söyledi.
"20. yüzyılın başlarında, ilk ortaya çıktıklarında 'Atsız Taşıyıcı-Horseless Carriage' olarak adlandırılan arabaların, zaman içerisinde 'Sürücüsüz Araçlar'a evrildiğine şahit olduk. Ancak o araçların yazılım eksiklikleri nedeniyle 'Atlı Taşıyıcı'yı yani at arabasını tanımadığını da gördük." diyen Koç, şunları kaydetti:
"Otonom araç teknolojileri gibi pek çok yeni teknoloji, geliştikçe hayatımızda daha fazla yer alacak ve bizler bu yeniye de alışacak, normalleştirecek, hayatımızın değişmez parçalarından biri haline getireceğiz. Bu süreçte insan odaklı bir yaklaşımı benimseyen şirketlerin bir değil, birkaç adım öne çıktığına şahit olacağız. Dünyadaki örneklere baktığımızda da gerek telekomünikasyon gerekse diğer sektörlerde bu bilinçle hareket eden şirketlerin daha başarılı olduğunu görüyoruz. Son iki yılda dijital dönüşüm girişimlerinin kapsamının ve hedeflerinin genişletildiğini de söyleyebiliriz. Bu noktada 'insan odağı', firmalar arasındaki farkı oluşturan ana etmen olarak ön planda olmaya devam edecek."
"Günümüzde, sektörün karşı karşıya olduğu riskler de hızla dönüşüyor"
Koç, Türkiye'nin 2023'e yaşanan büyük deprem felaketi ile girdiğini anımsatarak, Kahramanmaraş merkezli depremlerin bu yıl tüm planları değiştirdiğini dile getirdi.
Depremzedelerin yanında olmanın, yaralarını sarabilmenin öncelikleri haline geldiğine işaret eden Koç, bu süreçte telekomünikasyon sektöründe faaliyet gösteren şirketler olarak, başta Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olmak üzere tüm kamu kurum ve kuruluşlarıyla dirsek dirseğe çalıştıklarını, tüm imkanları seferber ederek depremzedeler için pek çok çalışma yürüttüklerini hatırlattı.
Koç, 2023'te sektörün öncelikli konuları hakkında şu bilgileri verdi:
"2023'te sektörün öncelikli konularını, iş gücü kültürü ve kapsayıcılık anlamında yapılan çalışmalar, sürdürülebilirlik gündemi, dijitalleşme ve altyapı güçlendirme çalışmaları şeklinde özetleyebiliriz. Hızla değişen ve küresel belirsizliklerin hakim olduğu günümüzde, sektörün karşı karşıya olduğu riskler de hızla dönüşüyor. Hem küresel anlamda hem de ülkemizde telekom operatörlerinin veri güvenliğine, özellikle de siber güvenliğe güçlü bir şekilde odaklanması gerektiği bir diğer önemli başlık.
Müşterilere basit ve güvenli dijital 'self servis' deneyimler sunmak da sektörün masadaki gündemleri arasında bulunuyor. 2023'ün gündemleri arasında bulunan, ekonomik dalgalanmalar, artan iş yapma ve sermaye maliyetleri ile birlikte jeopolitik gerilimlerin yükseldiği bir sene olarak kaydedildi. Önümüzdeki yılın 2023'ten daha parlak olacağına inanıyorum. 2024'te, 5G, büyük veri, siber güvenlik, yapay zeka, nesnelerin interneti, blok zincir, sürdürülebilirlik gibi başlıklar hayatımızda olmaya devam edecek."
"2024'teki önceliklerimizin başında çevresel sürdürülebilirlik geliyor"
Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç, şirketin 2023 çalışmaları ve 2024 hedeflerine ilişkin bilgi verdi.
2023'te enflasyonist ortamın devam etmesine karşın, yeni ekonomi politikalarının, orta vadeli programın güven arz etmesi ve enflasyonla mücadelenin öncelik kazanmasının piyasada olumlu etkiler yarattığına dikkati çeken Koç, şunları söyledi:
"Böylesine zorlu bir döneme rağmen, içinde bulunduğumuz süreçte bireysel ve kurumsal tüm müşterilerimizin ihtiyaçlarını odağımıza alarak geniş bir yelpazede dijital hizmetler sunmaya devam ettik. Turkcell'in üçüncü çeyrekte sergilediği yüksek performans, şirketimizin güçlü iş modelini ve müşteri memnuniyeti odaklı teknolojik kapasitesini kanıtlar nitelikte. Grup gelirlerimiz yıllık bazda yüzde 77,3 büyüyerek 26 milyar TL, FAVÖK ise yüzde 88,9 oranında artarak 11,3 milyar TL oldu. Net karımız, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 128,7 artışla 5,5 milyar TL olarak gerçekleşti. 2024 yılındaki önceliklerimizin başında çevresel sürdürülebilirlik geliyor. Turkcell, iklim krizinin büyüklüğünü çok önceden fark eden ve bu alana büyük yatırımlar yapan bir şirket. Türkiye'de telekomünikasyon ve teknoloji sektöründe bilim temelli hedefleri, Science Based Targets Initiative (SBTi) tarafından onaylanan tek şirket olmanın gururunu yaşıyoruz.
Artan enerji ihtiyacımızı karşılarken hem sürdürülebilirlik stratejisiyle uyumlu hem de maliyet avantajı yaratan bir kaynak olarak kendi üretimimiz olan yenilenebilir enerjiye yöneliyoruz. Tükettiğimiz enerjinin tamamını kendi ürettiğimiz yenilenebilir enerji kaynaklarından karşılamayı hedefliyoruz. Birleşmiş Milletler'in 78'inci Genel Kurulu kapsamında New York Borsası’'nda gerçekleşen Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Yatırım Forumu'nda (SDG Investment Forum) sürdürülebilirlik alanındaki stratejimizi anlattık. İklim değişikliğine karşı daha dayanıklı olma çabalarımız ve iklim değişikliğine bağlı risk ve fırsatlarımızı ortaya koyan ilk TCFD (Task Force on Climate Related Financial Disclosures – İklimle Bağlantılı Finansal Beyan Görev Gücü) raporumuzu yayınladık. COP28 kapsamında düzenlenen Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Yatırım Forumu'nda ilk kez tanıtılan 'İklim Hedeflerine Ulaşmak İçin Kurumsal Yatırımlar' raporunda, Turkcell'in sürdürülebilirlik çalışmalarının örnek olarak gösterilmesi de bizi ayrıca gururlandırdı. Turkcell olarak yüzde 100 yenilenebilir enerji sertifikalı kaynakları kullanmanın yanında, bu alandaki yatırımlarımıza da hız katıyoruz."
Koç, bu kapsamda 2021'de satın aldıkları 18 MW kurulu güce sahip rüzgar enerji santrali ile ilk adımı attıklarını hatırlatarak, "Yatırımlarımıza güneş enerji santralleri ile devam ediyor, 3 yıl içerisinde 300 MW'lık kurulu güce ulaşmayı hedefliyoruz. Bu yatırımların ilk fazında 54 MW kurulu gücü önümüzdeki yılın ilk yarısında açmayı planlıyoruz. 2026 itibarıyla Turkcell'in toplam enerji tüketiminin yüzde 65'ini kendi yeşil enerji kaynaklarımızdan karşılamayı hedefliyoruz." dedi.
"Gelecek dönemde pazardaki konumumuzu güçlendireceğiz"
Koç, 2024'teki hedeflerinden birinin de Türkiye'nin dijital egemenliğindeki öncü konumunu daha da ileriye taşımak olduğuna vurgu yaparak, "Her zaman söylediğim gibi, hedefimiz Türkiye Yüzyılı'nı 'Dijitalin Yüzyılı' yapmak." dedi.
Bunun için çok katmanlı bir stratejiyle ilerleyeceklerini, üstyapıda rekabeti büyüteceklerini bildiren Koç, yeni nesil haberleşme altyapılarının yanı sıra aynı zamanda mevcut karasal altyapıların geliştirilmesinin de radarlarında olmaya devam edeceğini söyledi.
Koç, "Alternatif altyapılar üzerinde çalışacağımız ve bunun ilk örneklerini göreceğimiz bir yıl olmasını umuyoruz. Gelecek dönemde Turkcell'in gelişmiş teknolojik yetenekleri ve inovasyon gücü sayesinde pazardaki konumumuzu güçlendireceğiz. Bu noktada, akıllı cihazlara ileri teknolojik altyapı ve güvenli mobil bağlantı sağlamayı önemsediğimizi de belirtmek isterim." ifadelerini kullandı.
Dijital müzik platformları fizy'nin, Togg'un T10X modeline özel olarak entegre edilmesi gibi mobilite ekosistemi adına değerli adımların devamının geleceğini aktaran Koç, Turkcell'in teknoloji altyapısını akıllı cihazlara entegre ederek dijital dünyaları birbiriyle bağlamanın öncelikleri arasında olmaya devam edeceğini anlattı.
"Turkcell olarak, toplum için daha etkin, güvenli bir dijital gelecek için çalışıyoruz"
Koç, Turkcell olarak, toplum için daha etkin, güvenli bir dijital gelecek için çalıştıklarına vurgu yaparak, "Tüm çalışma arkadaşlarımızla birlikte Turkcell'i ülkemizin teknoloji dönüşümünün liderliğine taşırken, çevre ve insan odaklı yaklaşımımızdan da vazgeçmeyeceğiz. 2024'te de hem teknoloji alanında hem sosyal fayda anlamında çalışmalarımız hız kazanacak. Bir yandan yerli ve milli teknolojilerle Türkiye'nin dijitalleşme süreçlerini hızlandırıp diğer yandan deprem bölgesindeki faaliyetlerimizi sürdüreceğiz. Turkcell'in #UnutmakYok sloganıyla depremzedelerimizin yanında olmaya devam edeceğiz." değerlendirmesinde bulundu.
"TV+'ın IPTV aboneleri 1,4 milyona ulaştı"
Koç, 2023'te GSM sektörünü destekleyen kategorilerden de bahsetti.
Dijital ürün ve servislerin, sektörün taşıyıcı kolonları haline gelmeye başladığına dikkati çeken Koç, ekosistemlerindeki TV+, fizy, BiP ve lifebox, gibi dijital OTT servislerin tekil ücretli kullanıcı sayısının yıldan yıla yüzde 20 büyüyerek 5,8 milyona ulaştığını bildirdi.
Koç, BTK verilerine göre ikinci çeyrekte pazar payını artıran tek platform olan TV+'ın IPTV abonelerinin 1,4 milyona ulaştığını dile getirerek, şunları kaydetti:
"Şirketlerin dijitalleşme ihtiyaçlarına yönelik olarak uçtan uca özelleştirilmiş projeleri ile veri merkezleri ve bulut servislerinin de katkısıyla Turkcell Dijital İş Servisleri'nin gelirleri üçüncü çeyrekte yıllık bazda yüzde 76 artarak 1,8 milyar TL'yi aştı. Türkiye'nin dijital finansal hizmetler platformu Paycell yine üçüncü çeyrekte yıllık yüzde 112,3'lük bir artışla gelirlerini 518 milyon TL'ye taşıdı. Paycell'in bayrak gemisi 'Sonra Öde'nin hacmi geçen yılın aynı dönemine göre 2,6 katına gelerek 2,5 milyar TL hacme ulaştı. Paycell ayrıca üçüncü çeyrekte Türkiye'nin önde gelen e-ticaret platformlarında Financell işbirliğiyle 'Paycell Alışveriş Limiti'nin lansmanını gerçekleştirdi. Öte yandan farklı alanlarda hizmet veren müşterilere erişimini artıran Financell'in kredi portföyü 5,7 milyar TL'ye yükseldi. Yeni ürün, projeler ve ortalama faiz oranlarının artışı ile Financell'in yıllık bazda gelirleri yüzde 103,7 büyüyerek 516 milyon TL'ye ulaştı."
"Önümüzdeki birkaç yıl, 'yeni gerçekleri' kabul etme yılları olacak, artık geriye dönüş yok"
Koç, 2023'ten geçmişe bakıldığında değişen teknolojiler ve tüketici alışkanlıklarında yaşanan değişime ilişkin de değerlendirmede bulundu.
Gelişen dijital teknolojilerin, tüketici alışkanlıklarını değiştirme hızının katlanarak arttığına dikkati çeken Koç, sözlerini şöyle tamamladı:
"Detaylandırmak gerekirse, internet üzerinden yapılan alışverişin toplam hacimdeki payı büyüdü. Ticaret platformları, geniş ürün yelpazesi ve çeşitli ödeme seçenekleri ile tüketicilere kolaylık sağladı. Mobil uygulamalar ve mobil ödeme sistemleri, alışveriş sürecini hızlandırdı ve kolaylaştırdı. Sosyal medya platformları, markaların ve tüketicilerin etkileşimini daha da artırdı. Şirketler, tüketicilerin çevrim içi davranışlarını ve tercihlerini anlamak için veri analitiği kullanmaya başladı. Tüketiciler, kendi tercihlerine uygun önerilere daha açık hale geldi. Bulut tabanlı hizmetler, dosya depolama, müzik dinleme, video izleme gibi birçok alanda tüketici alışkanlıklarını değiştirdi.
Nesnelerin İnterneti (IoT) ile entegre edilen akıllı ev cihazları, enerji tasarrufu, güvenlik ve konfor gibi faktörlerle tüketici davranışlarını şekillendirdi. Bu durum, şirketlere ve markalara, tüketicilerle daha etkileşimli ve anlamlı ilişkiler kurma fırsatı sundu. 2024'te artırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR), yapay zeka (AI), robotik, bulut bilişim, nesnelerin interneti (IoT) gibi başlıkların öne çıkması bekleniyor. Önümüzdeki birkaç yıl, 'yeni gerçekleri' kabul etme yılları olacak, artık geriye dönüş yok. Bu da doğal olarak risk yönetiminin önemini artıracak. Biz de Turkcell olarak, kullanıcılarımıza yeni teknolojileri ulaştırmak ve şirketlerin dijitalleşmesine katkı sağlamak için çalışmalarımızı hız kesmeden sürdüreceğiz. En önemlisi ise tüm bu hizmet ve servislerin 'güvenli' bir şekilde sunulmasının önceliğimiz olduğunu da ifade etmek isterim."
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Turkcell GM Ali Taha Koç'tan Dijitalin Yüzyılı hedefi
Turkcell "Türkiye Yüzyılı"nı "Dijitalin Yüzyılı" yapmak için çalışıyor.
Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç, "2024'teki hedeflerimizden biri de ülkemizin dijital egemenliğindeki öncü konumunu daha da ileriye taşımak. Hedefimiz Türkiye Yüzyılı'nı 'Dijitalin Yüzyılı' yapmak." dedi.
Sektördeki küresel tablo hakkında değerlendirmelerde bulunan Koç, haberleşme teknolojilerinin ve altyapılarının hızla gelişmesinin, dijital dönüşümü tüm sektörlerin gelecek vizyonlarını belirleyen kilit unsur haline getirdiğine işaret ederek, bu sürecin hem hükümetlere hem şirketlere hem de bireylere büyük fırsatlar sunduğunu, yapay zeka, nesnelerin interneti, blok zincir gibi yenilikçi alanların günlük yaşamdaki ağırlığını artırdığını söyledi.
"20. yüzyılın başlarında, ilk ortaya çıktıklarında 'Atsız Taşıyıcı-Horseless Carriage' olarak adlandırılan arabaların, zaman içerisinde 'Sürücüsüz Araçlar'a evrildiğine şahit olduk. Ancak o araçların yazılım eksiklikleri nedeniyle 'Atlı Taşıyıcı'yı yani at arabasını tanımadığını da gördük." diyen Koç, şunları kaydetti:
"Otonom araç teknolojileri gibi pek çok yeni teknoloji, geliştikçe hayatımızda daha fazla yer alacak ve bizler bu yeniye de alışacak, normalleştirecek, hayatımızın değişmez parçalarından biri haline getireceğiz. Bu süreçte insan odaklı bir yaklaşımı benimseyen şirketlerin bir değil, birkaç adım öne çıktığına şahit olacağız. Dünyadaki örneklere baktığımızda da gerek telekomünikasyon gerekse diğer sektörlerde bu bilinçle hareket eden şirketlerin daha başarılı olduğunu görüyoruz. Son iki yılda dijital dönüşüm girişimlerinin kapsamının ve hedeflerinin genişletildiğini de söyleyebiliriz. Bu noktada 'insan odağı', firmalar arasındaki farkı oluşturan ana etmen olarak ön planda olmaya devam edecek."
"Günümüzde, sektörün karşı karşıya olduğu riskler de hızla dönüşüyor"
Koç, Türkiye'nin 2023'e yaşanan büyük deprem felaketi ile girdiğini anımsatarak, Kahramanmaraş merkezli depremlerin bu yıl tüm planları değiştirdiğini dile getirdi.
Depremzedelerin yanında olmanın, yaralarını sarabilmenin öncelikleri haline geldiğine işaret eden Koç, bu süreçte telekomünikasyon sektöründe faaliyet gösteren şirketler olarak, başta Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olmak üzere tüm kamu kurum ve kuruluşlarıyla dirsek dirseğe çalıştıklarını, tüm imkanları seferber ederek depremzedeler için pek çok çalışma yürüttüklerini hatırlattı.
Koç, 2023'te sektörün öncelikli konuları hakkında şu bilgileri verdi:
"2023'te sektörün öncelikli konularını, iş gücü kültürü ve kapsayıcılık anlamında yapılan çalışmalar, sürdürülebilirlik gündemi, dijitalleşme ve altyapı güçlendirme çalışmaları şeklinde özetleyebiliriz. Hızla değişen ve küresel belirsizliklerin hakim olduğu günümüzde, sektörün karşı karşıya olduğu riskler de hızla dönüşüyor. Hem küresel anlamda hem de ülkemizde telekom operatörlerinin veri güvenliğine, özellikle de siber güvenliğe güçlü bir şekilde odaklanması gerektiği bir diğer önemli başlık.
Müşterilere basit ve güvenli dijital 'self servis' deneyimler sunmak da sektörün masadaki gündemleri arasında bulunuyor. 2023'ün gündemleri arasında bulunan, ekonomik dalgalanmalar, artan iş yapma ve sermaye maliyetleri ile birlikte jeopolitik gerilimlerin yükseldiği bir sene olarak kaydedildi. Önümüzdeki yılın 2023'ten daha parlak olacağına inanıyorum. 2024'te, 5G, büyük veri, siber güvenlik, yapay zeka, nesnelerin interneti, blok zincir, sürdürülebilirlik gibi başlıklar hayatımızda olmaya devam edecek."
"2024'teki önceliklerimizin başında çevresel sürdürülebilirlik geliyor"
Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç, şirketin 2023 çalışmaları ve 2024 hedeflerine ilişkin bilgi verdi.
2023'te enflasyonist ortamın devam etmesine karşın, yeni ekonomi politikalarının, orta vadeli programın güven arz etmesi ve enflasyonla mücadelenin öncelik kazanmasının piyasada olumlu etkiler yarattığına dikkati çeken Koç, şunları söyledi:
"Böylesine zorlu bir döneme rağmen, içinde bulunduğumuz süreçte bireysel ve kurumsal tüm müşterilerimizin ihtiyaçlarını odağımıza alarak geniş bir yelpazede dijital hizmetler sunmaya devam ettik. Turkcell'in üçüncü çeyrekte sergilediği yüksek performans, şirketimizin güçlü iş modelini ve müşteri memnuniyeti odaklı teknolojik kapasitesini kanıtlar nitelikte. Grup gelirlerimiz yıllık bazda yüzde 77,3 büyüyerek 26 milyar TL, FAVÖK ise yüzde 88,9 oranında artarak 11,3 milyar TL oldu. Net karımız, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 128,7 artışla 5,5 milyar TL olarak gerçekleşti. 2024 yılındaki önceliklerimizin başında çevresel sürdürülebilirlik geliyor. Turkcell, iklim krizinin büyüklüğünü çok önceden fark eden ve bu alana büyük yatırımlar yapan bir şirket. Türkiye'de telekomünikasyon ve teknoloji sektöründe bilim temelli hedefleri, Science Based Targets Initiative (SBTi) tarafından onaylanan tek şirket olmanın gururunu yaşıyoruz.
Artan enerji ihtiyacımızı karşılarken hem sürdürülebilirlik stratejisiyle uyumlu hem de maliyet avantajı yaratan bir kaynak olarak kendi üretimimiz olan yenilenebilir enerjiye yöneliyoruz. Tükettiğimiz enerjinin tamamını kendi ürettiğimiz yenilenebilir enerji kaynaklarından karşılamayı hedefliyoruz. Birleşmiş Milletler'in 78'inci Genel Kurulu kapsamında New York Borsası’'nda gerçekleşen Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Yatırım Forumu'nda (SDG Investment Forum) sürdürülebilirlik alanındaki stratejimizi anlattık. İklim değişikliğine karşı daha dayanıklı olma çabalarımız ve iklim değişikliğine bağlı risk ve fırsatlarımızı ortaya koyan ilk TCFD (Task Force on Climate Related Financial Disclosures – İklimle Bağlantılı Finansal Beyan Görev Gücü) raporumuzu yayınladık. COP28 kapsamında düzenlenen Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Yatırım Forumu'nda ilk kez tanıtılan 'İklim Hedeflerine Ulaşmak İçin Kurumsal Yatırımlar' raporunda, Turkcell'in sürdürülebilirlik çalışmalarının örnek olarak gösterilmesi de bizi ayrıca gururlandırdı. Turkcell olarak yüzde 100 yenilenebilir enerji sertifikalı kaynakları kullanmanın yanında, bu alandaki yatırımlarımıza da hız katıyoruz."
Koç, bu kapsamda 2021'de satın aldıkları 18 MW kurulu güce sahip rüzgar enerji santrali ile ilk adımı attıklarını hatırlatarak, "Yatırımlarımıza güneş enerji santralleri ile devam ediyor, 3 yıl içerisinde 300 MW'lık kurulu güce ulaşmayı hedefliyoruz. Bu yatırımların ilk fazında 54 MW kurulu gücü önümüzdeki yılın ilk yarısında açmayı planlıyoruz. 2026 itibarıyla Turkcell'in toplam enerji tüketiminin yüzde 65'ini kendi yeşil enerji kaynaklarımızdan karşılamayı hedefliyoruz." dedi.
"Gelecek dönemde pazardaki konumumuzu güçlendireceğiz"
Koç, 2024'teki hedeflerinden birinin de Türkiye'nin dijital egemenliğindeki öncü konumunu daha da ileriye taşımak olduğuna vurgu yaparak, "Her zaman söylediğim gibi, hedefimiz Türkiye Yüzyılı'nı 'Dijitalin Yüzyılı' yapmak." dedi.
Bunun için çok katmanlı bir stratejiyle ilerleyeceklerini, üstyapıda rekabeti büyüteceklerini bildiren Koç, yeni nesil haberleşme altyapılarının yanı sıra aynı zamanda mevcut karasal altyapıların geliştirilmesinin de radarlarında olmaya devam edeceğini söyledi.
Koç, "Alternatif altyapılar üzerinde çalışacağımız ve bunun ilk örneklerini göreceğimiz bir yıl olmasını umuyoruz. Gelecek dönemde Turkcell'in gelişmiş teknolojik yetenekleri ve inovasyon gücü sayesinde pazardaki konumumuzu güçlendireceğiz. Bu noktada, akıllı cihazlara ileri teknolojik altyapı ve güvenli mobil bağlantı sağlamayı önemsediğimizi de belirtmek isterim." ifadelerini kullandı.
Dijital müzik platformları fizy'nin, Togg'un T10X modeline özel olarak entegre edilmesi gibi mobilite ekosistemi adına değerli adımların devamının geleceğini aktaran Koç, Turkcell'in teknoloji altyapısını akıllı cihazlara entegre ederek dijital dünyaları birbiriyle bağlamanın öncelikleri arasında olmaya devam edeceğini anlattı.
"Turkcell olarak, toplum için daha etkin, güvenli bir dijital gelecek için çalışıyoruz"
Koç, Turkcell olarak, toplum için daha etkin, güvenli bir dijital gelecek için çalıştıklarına vurgu yaparak, "Tüm çalışma arkadaşlarımızla birlikte Turkcell'i ülkemizin teknoloji dönüşümünün liderliğine taşırken, çevre ve insan odaklı yaklaşımımızdan da vazgeçmeyeceğiz. 2024'te de hem teknoloji alanında hem sosyal fayda anlamında çalışmalarımız hız kazanacak. Bir yandan yerli ve milli teknolojilerle Türkiye'nin dijitalleşme süreçlerini hızlandırıp diğer yandan deprem bölgesindeki faaliyetlerimizi sürdüreceğiz. Turkcell'in #UnutmakYok sloganıyla depremzedelerimizin yanında olmaya devam edeceğiz." değerlendirmesinde bulundu.
"TV+'ın IPTV aboneleri 1,4 milyona ulaştı"
Koç, 2023'te GSM sektörünü destekleyen kategorilerden de bahsetti.
Dijital ürün ve servislerin, sektörün taşıyıcı kolonları haline gelmeye başladığına dikkati çeken Koç, ekosistemlerindeki TV+, fizy, BiP ve lifebox, gibi dijital OTT servislerin tekil ücretli kullanıcı sayısının yıldan yıla yüzde 20 büyüyerek 5,8 milyona ulaştığını bildirdi.
Koç, BTK verilerine göre ikinci çeyrekte pazar payını artıran tek platform olan TV+'ın IPTV abonelerinin 1,4 milyona ulaştığını dile getirerek, şunları kaydetti:
"Şirketlerin dijitalleşme ihtiyaçlarına yönelik olarak uçtan uca özelleştirilmiş projeleri ile veri merkezleri ve bulut servislerinin de katkısıyla Turkcell Dijital İş Servisleri'nin gelirleri üçüncü çeyrekte yıllık bazda yüzde 76 artarak 1,8 milyar TL'yi aştı. Türkiye'nin dijital finansal hizmetler platformu Paycell yine üçüncü çeyrekte yıllık yüzde 112,3'lük bir artışla gelirlerini 518 milyon TL'ye taşıdı. Paycell'in bayrak gemisi 'Sonra Öde'nin hacmi geçen yılın aynı dönemine göre 2,6 katına gelerek 2,5 milyar TL hacme ulaştı. Paycell ayrıca üçüncü çeyrekte Türkiye'nin önde gelen e-ticaret platformlarında Financell işbirliğiyle 'Paycell Alışveriş Limiti'nin lansmanını gerçekleştirdi. Öte yandan farklı alanlarda hizmet veren müşterilere erişimini artıran Financell'in kredi portföyü 5,7 milyar TL'ye yükseldi. Yeni ürün, projeler ve ortalama faiz oranlarının artışı ile Financell'in yıllık bazda gelirleri yüzde 103,7 büyüyerek 516 milyon TL'ye ulaştı."
"Önümüzdeki birkaç yıl, 'yeni gerçekleri' kabul etme yılları olacak, artık geriye dönüş yok"
Koç, 2023'ten geçmişe bakıldığında değişen teknolojiler ve tüketici alışkanlıklarında yaşanan değişime ilişkin de değerlendirmede bulundu.
Gelişen dijital teknolojilerin, tüketici alışkanlıklarını değiştirme hızının katlanarak arttığına dikkati çeken Koç, sözlerini şöyle tamamladı:
"Detaylandırmak gerekirse, internet üzerinden yapılan alışverişin toplam hacimdeki payı büyüdü. Ticaret platformları, geniş ürün yelpazesi ve çeşitli ödeme seçenekleri ile tüketicilere kolaylık sağladı. Mobil uygulamalar ve mobil ödeme sistemleri, alışveriş sürecini hızlandırdı ve kolaylaştırdı. Sosyal medya platformları, markaların ve tüketicilerin etkileşimini daha da artırdı. Şirketler, tüketicilerin çevrim içi davranışlarını ve tercihlerini anlamak için veri analitiği kullanmaya başladı. Tüketiciler, kendi tercihlerine uygun önerilere daha açık hale geldi. Bulut tabanlı hizmetler, dosya depolama, müzik dinleme, video izleme gibi birçok alanda tüketici alışkanlıklarını değiştirdi.
Nesnelerin İnterneti (IoT) ile entegre edilen akıllı ev cihazları, enerji tasarrufu, güvenlik ve konfor gibi faktörlerle tüketici davranışlarını şekillendirdi. Bu durum, şirketlere ve markalara, tüketicilerle daha etkileşimli ve anlamlı ilişkiler kurma fırsatı sundu. 2024'te artırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR), yapay zeka (AI), robotik, bulut bilişim, nesnelerin interneti (IoT) gibi başlıkların öne çıkması bekleniyor. Önümüzdeki birkaç yıl, 'yeni gerçekleri' kabul etme yılları olacak, artık geriye dönüş yok. Bu da doğal olarak risk yönetiminin önemini artıracak. Biz de Turkcell olarak, kullanıcılarımıza yeni teknolojileri ulaştırmak ve şirketlerin dijitalleşmesine katkı sağlamak için çalışmalarımızı hız kesmeden sürdüreceğiz. En önemlisi ise tüm bu hizmet ve servislerin 'güvenli' bir şekilde sunulmasının önceliğimiz olduğunu da ifade etmek isterim."
Kaynak: AA
Haftanın popüler haberleri
Birlik Mensucat YK Başkanlığına Yaşar Küçükçalık seçildi
Birlik Mensucat şirketi Yönetim Kurulu görev dağılımını KAP sitesinden duyurdu.
Kerim Turnacı, Ebebek Bilgi Teknolojileri Direktörü olarak atandı
Ebebek şirketi, Bilgi Teknolojileri Direktörlüğü görevine Kerim Turnacı'nın atandığını duyurdu.
Emlak Konut GYO Başkanlığına Ertan Keleş seçildi
Emlak Konut GYO, Olağan Genel Kurul Toplantısı sonucu görev dağılımını duyurdu.
Hometex'te yenilikçi koleksiyonlar sahne alıyor
HOMETEX 2025, ileri teknoloji ürünler ve yenilikçi koleksiyonlarla sektörün nabzını tutuyor. Fuar, global ev tekstili pazarında dikkat çekiyor.
AB ve İngiltere'den İsrail'e yaptırımlar
İngiltere, İsrail ile ticaret anlaşması müzakerelerini askıya aldı. AB, İsrail'le Ortaklık Anlaşmasını gözden geçirmeye karar verdi.
Can Yayın Holding Başkanlığına Kenan Tekdağ seçildi
Eski adı Ciner Yayın Holding olan Can Yayın Holding'in Yönetim Kurulu üyeleri belirlendi. Yapılan görev dağılımında Kenan Tekdağ Yönetim Kurulu Başkanı olarak seçildi.
Ciner Yayın Holding'in adı Can Yayın Holding oldu
Ciner Yayın Holding'in hisselerinin Can Grubu'na devir süreci tamamlandı.
Çamsan, Kastamonu Entegre ve Kronospan'a rekabet soruşturması
Rekabet Kurulu, MDF ve yonga levha sektöründeki bazı firmaların hammadde tedarikinde danışıklı hareket ederek rekabeti kısıtladığı şüphesiyle harekete geçti.
TİM Başkanı Gültepe'den ihracatta başarı reçetesi
Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mustafa Gültepe, ihracatta başarı için bir dizi önerilerde bulundu.
Su ürünlerinde levrek, çipura ve Türk somonu ihracatı sırtladı
Sektörün 5 yılda 1 milyar doları aşan ihracat artışını Türk somonu domine etti. Levrek ihracatımız 331 milyon dolardan 570 milyon dolara, çipura ihracatımız 286 milyon dolardan 508 milyon dolara çıktı.
Muğla’nın ihracatının ithalatını karşılama oranı yüzde 326 oldu
Bedri Girit“Muğla her 100 dolarlık ithalata karşılık 326 milyon dolar ihracat yapmış. Muğlalı ihracatçılarımızı kutluyoruz." dedi.
Mehmet Cem Engin, Doğuş GYO'dan istifa etti
Doğuş GYO şirketi, Kurumsal İletişim ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapmakta olan Mehmet Cem Engin'in istifa ettiğini duyurdu.
Hakan Fidan: O gün, dünya barışı için önemli bir gündü
Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, yaptığı yazılı açıklamasında Rusya ve Ukrayna görüşmelerinde önemli aşamalar katedildiğini duyurdu.
İTO Tedarikçi Günlerine Eaton Türkiye konuk oldu
İTO Tedarikçi Günleri etkinliğine bu kez Eaton Türkiye konuk oldu.
Dizi, film, içerik, TV'ciler! NEM Dubrovnik başvuruları başladı
İTO, dizi, film, içerik, TV ve yapım sektörünün önemli buluşma etkinliklerinden biri olan NEM Dubrovnik 2025’e Türkiye Katılım Organizasyonu düzenliyor.
BES fonu BSR, BEFAS’ta işlem görmeye başladı
BNP Paribas Cardif Emeklilik’in sürdürülebilirliğe katkı sağlayan yeni BES fonu BSR, BEFAS’ta işlem görmeye başladı.
Dijital kazançlar Maliye'nin radarında! Cezai süreç başlıyor
Gelir İdaresi, sanal POS ve dijital ödeme gelirlerini mercek altına alıyor. Vergi beyanında bulunmayanlara cezai yaptırımlar yolda.
Sıcaklıklar artacak
Mevsim normallerinde seyreden sıcaklıkların çarşamba gününden itibaren güney bölgelerden başlayarak yükselmesi bekleniyor.
Bosch Ev Aletleri, Effie’ye layık görüldü
Bosch Ev Aletleri, üst üste dördüncü kez Effie’ye layık görüldü.
Genç Başarı Eğitim Vakfı Başkanı Evrim Bayam oldu
Genç Başarı Eğitim Vakfı’nda bayrak değişimi: Evrim Bayam Yönetim Kurulu Başkanı oldu.
PO adına yarışan Kerem Kazaz, WRC3 kategorisinde ikinci oldu
Petrol Ofisi'nden Kerem Kazaz, Dünya Gençler Ralli Şampiyonası Portekiz Rallisi'nde WRC3 kategorisinde ikinci, Junior WRC'de ise üçüncü sırada başarı elde etti.
Abdullah Tuğcu, İhlas'ta Başkan Vekili olarak seçildi
İhlas Yayın Holding, Yönetim Kurulu Başkan Vekilliğine Abdullah Tuğcu'nun atandığını duyurdu.
Watsons Türkiye 20. yılını kutluyor
Sağlık ve güzellik ürünleri perakendecisi Watsons, bu yıl Türkiye'deki 20. yılını kutluyor.
İsrail hiç durmadan Filistin'e hain saldırılar düzenliyor
İsrail ordusunun Gazze Şeridi'nin çeşitli bölgelerine düzenlediği şiddetli saldırılarda 30 Filistinli yaşamını yitirdi.
19 Mayıs coşkuyla kutlanıyor
19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı, yurdun dört bir yanında coşkuyla kutlanıyor.
Hometex Fuarı 20 Mayıs'ta başlıyor
Hometex Fuarı 20-23 Mayıs 2025 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi Yeşilköy'de gerçekleştirilecek.
TESK Başkanı Palandöken 19 Mayıs mesajı yayımladı
TESK Başkanı Bendevi Palandöken, Milli mücadelenin simgesi 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı dolayısıyla yazılı bir mesaj yayımladı.
Hisarcıklıoğlu: Bizi gelecek için umutlandıran gençlerimizdir
TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu 19 Mayıs mesajı yayımladı.
Erdemir, Milano'da Made in Steel fuarına katıldı
OYAK Maden Metalürji şirketlerinden Erdemir, çelik sektörünün önde gelen etkinliklerinden Made in Steel 2025 Fuarı’nda ilk kez yer alıyor.
BAE ve ABD, Yapay Zeka Kampüsü kuracak
BAE ve ABD, ABD dışındaki en büyük yapay zeka kampüsünün inşa edilmesi için bir anlaşma imzaladı.
Yanıltıcı reklamlara 5 ayda 125 milyon liralık ceza uygulandı
Reklam Kurulu, yanıltıcı reklamlara 5 ayda yaklaşık 125,3 milyon lira ceza kesti.
Bodrum'a Bahamalar'dan 1789 turist geldi
Bahamalar bayraklı "Marella Discovery 2" isimli kruvaziyer, 1789 yolcusuyla Muğla'nın Bodrum ilçesine geldi.
4 ayda 4,7 milyon dolarlık hamsi ihracatı
Türkiye'den ocak-nisan döneminde yapılan hamsi ihracatı 4 milyon 738 bin 385 dolara ulaştı.
Oyak'ın 65. Olağan Genel Kurulu yapıldı
Ordu Yardımlaşma Kurumu (OYAK), 65'inci Olağan Genel Kurulunu yaptı.
Polisan Holding çalışan öneri sistemi Polifikir'i hayata geçirdi
Polisan Holding, çalışanların fikirlerini değerlendirmek ve kurumsal yeniliği teşvik etmek amacıyla öneri ve ödül sistemi Polifikir'i uygulamaya aldı.
Gençler meslek seçimini yapay zekayla şekillendiriyor
Her 10 gençten 3'ü meslek seçimini yapay zekayla şekillendiriyor.
Fenerbahçe olağanüstü seçimli genel kurul kararı aldı
Fenerbahçe Kulübü Başkanı Ali Koç, eylül ayında olağanüstü seçimli genel kurul kararı aldıklarını duyurdu.
Maliye, internet üzerinden elde edilen kazançları takibe aldı
Maliye, 4 bin 95 mükellefe yönelik vergi dışı bırakılan 37 milyar liralık hasılatı ortaya çıkardı.
Vertiv, veri merkezlerine yönelik yeni ürününü piyasaya sundu
Vertiv, veri merkezi kurulumlarını hızlandıracak tavan üstü modüler altyapı çözümlerini globalde pazara sunuyor.
CDP Ödülleri sahiplerini buldu
CDP Türkiye 15. İklim Değişikliği Doğa Konferansı 2024 Sonuçları ve Ödül Töreni ile açıklandı.