Oruç tutan şeker ve tansiyon hastalarına uzmanlardan öneriler
Oruç tutan şeker ve tansiyon hastalarına uzmanlardan öneriler
Uzmanlar, ramazan ayında oruç tutan şeker ve tansiyon hastalarının beslenme düzenleri ile ilaç saatleri ve dozunun ayarlaması konusunda önerilerde bulundu.
Haber Giriş Tarihi: 02.03.2025 15:47
Haber Güncellenme Tarihi: 02.03.2025 15:50
Kaynak:
AA
Bezmialem Vakıf Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Endokrinoloji ve Metabolizma Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ertuğrul Taşan, bu hastaların sahurda ve iftarda kontrollü bir beslenme düzeni benimsemeleri gerektiğini belirtti.
İftarda gıdaların arka arkaya hızla tüketilmemesini, iyice çiğnenmesini öneren Taşan, sözlerini şöyle sürdürdü:
"İftarla sahur arasındaki önemli farklardan birisi, ana yemek her zaman iftar olarak kabul edilmeli. Genellikle sahurda, bundan sonraki dönem uzun bir açlık dönemi olacağı için, proteinden zengin, tokluk hissini daha ortaya koyan gıdaların olması gerekir. Yumurta buna güzel bir örnek olabilir. Gerek diyabet gerekse tansiyon hastalarının, aşırı tuz alımına dikkat etmeleri gerekir. Hipertansiyon hastalarının özellikle sucuk, sosis, salam gibi, içerisinde tuz oranı yüksek olan ya da konserve türündeki gıdaları tüketmemeleri çok önemlidir." dedi.
Oruç tutan hastaların ilaç saatlerindeki değişikliği doktor kontrolünde yapmaları gerektiğini vurgulayan Taşan, şöyle konuştu:
"Aç karına ve tok karına, bir de ara dönemde alınması gereken ilaçlar var. Mesela, diyabette bir ilacın aç karına alınması gerekiyorsa sahurdan önce alınması daha doğru gözükmektedir. Çünkü 12 saatlik bir açlık dönemi, yani gıda tüketilmemesi midenin boşalmasını sağlayacağı için sahurdan önce alınan ilaçlar aynı açlıkta alınmış ilaçlar gibi etkisini sürdürecektir. Eğer 3 kere alınması gereken bir ilaçsa iftardan sonra alınır, saat 22-23 civarında tekrar alınır. Sonra da sahurdan önce alınarak 3 kez kullanılabilir."
Taşan, yüksek etkinliğe sahip olan bazı diyabet ilaçlarında doktor kontrolünde doz ayarlaması da yapılabileceğini belirterek, "Ramazandan önce günde 3 tane alınması gerekirse bunu 2 defaya düşürebiliriz. İftardan sonra veya sahurdan sonra tok karnına alınabilir, böylece ilaçların dozu azaltılır. Çünkü uzun açlık döneminde hastanın kan şekerinin düşmesini engellemek burada temel prensip." ifadelerini kullandı.
Özellikle tansiyon hastaları için susuzluğun ciddi risk oluşturduğunu dile getiren Taşan, şunları kaydetti:
"Burada dikkat edilmesi gereken, hipertansiyon hastasıysa ve idrar söktürücü kullanıyorsa ya idrar söktürücü kullanımından vazgeçmek gerekiyor ya da oruç tutmaması gerekiyor. Susuz kalmak, kan şekerini konsantre ederek yükselmesine sebep olabilir. Yine de iftar ve sahurda iyi bir ayarlamayla bunun önüne geçmek mümkündür."
Tansiyon ve kan şekeri seviyelerine dikkat
Prof. Dr. Taşan, oruç sırasında baş dönmesi, halsizlik, terleme veya bayılma hissi yaşayan hastaların vakit kaybetmeden kan şekerini ve tansiyonunu kontrol etmesi, tansiyonun 80-90 gibi limitlerin altına düşmeye başlaması durumunda derhal orucun bitirilmesi gerektiğini ifade etti.
Şeker hastalarını da kan şekerinin düşme belirtilerine karşı çok dikkatli olmaları konusunda uyaran Taşan, "Hastanın bu konuda mutlaka bilgilendirilmesi lazım. Kan şekeri düşünce çarpıntı, terleme, sinirlilik, ellerde titreme, aşırı bir açlık hissi, karın krampları ve baş dönmesi gibi belirtiler ortaya çıkabilir. Hastanın bu dönemde mutlaka kan şekerinin ölçmesi ve kan şekerinde 50'nin, 60'ın altı gibi rakamlar görüyorsa orucunu bırakması gerekiyor. Böyle bir durumda hastanın hemen bir kesme şeker veya meyve suyu tüketmesi gerekir." diye konuştu.
Taşan, diyabet ve hipertansiyon hastalarının kendi başlarına oruç tutma kararı vermemeleri gerektiğini vurgulayarak, şu tavsiyelerde bulundu:
"Sadece haplarla, yani oral antidiyabetiklerle (ağız yoluyla alınan diyabet ilaçları) kan şekeri regüle olan, ileri derecede böbrek yetmezliği ya da kalp rahatsızlığı olmayan hastaların oruç tutması mümkündür. Bunun dışında özellikle üçlü, dörtlü insülin kullanan hastalar, insülin kullanmakta olan Tip 1 diyabet hastaları, gebe diyabetikler ya da ileri derecede böbrek yetmezliği veya kalp damar hastalığı olan şeker hastalarına biz oruç tutmayı önermiyoruz. Hastalar mutlaka doktorlarına danışarak oruç tutup tutamayacaklarını bildirmeli ve ilaçlarını nasıl kullanacaklarını öğrenmelidir. Aksi takdirde ciddi sağlık sorunlarıyla karşılaşabilirler."
İftar ve sahur önerileri
Üsküdar Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Biyokimya Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Mevlüt Sait Keleş ise bilinçsiz beslenmenin ve ilaç saatlerinin düzensizleşmesinin ciddi sağlık sorunlarına yol açabileceğini belirtti.
İftara çorba veya hafif bir yiyecekle başlanmasını, yaklaşık 10-15 dakikalık aradan sonra normal öğünün tamamlanmasını öneren Keleş, yağlı veya karbonhidratı yüksek ağır yiyeceklerle başlanılması durumunda kan şekerinin hızla yükseleceği ve sindirimin zorlaşacağı uyarısında bulundu.
Keleş, sahurda ise protein miktarı daha yüksek, karbonhidrat ve yağ miktarı daha az olan gıdaların tercih edilmesini tavsiye etti.
İlaç kullanan hastaların ramazandan önce mutlaka doktorlarıyla görüşmesi gerektiğini belirten Keleş, "Hastaların kullandığı ilaçlar günde 3 defa alınacaksa, bunların günde iki defa alınan formlara dönüştürmeleri çok önemli. Onun için kişinin ramazandan önce doktoruna başvurup oruç tutacağını ifade etmesi ve ona göre ilaçlarını düzenlemesini öneriyoruz. Günde 4 defa alması gereken bir ilaç söz konusu ise ve hastalığı ilaç kullanmadığı zaman sağlığını çok daha fazla etkileyecekse, bu kişilere de tabii ki oruç tutmaları yönünden hekimlerine danışıp ona göre hareket etmelerini öneriyoruz." dedi.
Tansiyon ve şeker hastalarının gün boyu susuz kalmasının ciddi sağlık sorunlarına yol açabileceğine dikkati çeken Keleş, "Özellikle şeker hastaları, daha fazla susama eğilimindedir. Bu yüzden sahurda tuzlu ve yağlı gıdalardan kaçınmaları gerekir. Su tüketimi bir seferde değil, iftar ile sahur arasına yayılmalı. Şekerli ve yapay içecekler yerine doğal içecekler tercih edilmeli." ifadelerini kullandı.
Prof. Dr. Keleş, sağlıklı bireyler için belirli sürelerle aç kalmanın metabolizma üzerinde olumsuz etkisi olmadığını, aralıklı oruç gibi beslenme düzenlerinin bazı durumlarda önerildiğini ancak oruç sırasında baş dönmesi, halsizlik veya bayılma gibi belirtilerin ciddiye alınması gerektiğini sözlerine ekledi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Oruç tutan şeker ve tansiyon hastalarına uzmanlardan öneriler
Uzmanlar, ramazan ayında oruç tutan şeker ve tansiyon hastalarının beslenme düzenleri ile ilaç saatleri ve dozunun ayarlaması konusunda önerilerde bulundu.
Bezmialem Vakıf Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Endokrinoloji ve Metabolizma Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ertuğrul Taşan, bu hastaların sahurda ve iftarda kontrollü bir beslenme düzeni benimsemeleri gerektiğini belirtti.
İftarda gıdaların arka arkaya hızla tüketilmemesini, iyice çiğnenmesini öneren Taşan, sözlerini şöyle sürdürdü:
"İftarla sahur arasındaki önemli farklardan birisi, ana yemek her zaman iftar olarak kabul edilmeli. Genellikle sahurda, bundan sonraki dönem uzun bir açlık dönemi olacağı için, proteinden zengin, tokluk hissini daha ortaya koyan gıdaların olması gerekir. Yumurta buna güzel bir örnek olabilir. Gerek diyabet gerekse tansiyon hastalarının, aşırı tuz alımına dikkat etmeleri gerekir. Hipertansiyon hastalarının özellikle sucuk, sosis, salam gibi, içerisinde tuz oranı yüksek olan ya da konserve türündeki gıdaları tüketmemeleri çok önemlidir." dedi.
Oruç tutan hastaların ilaç saatlerindeki değişikliği doktor kontrolünde yapmaları gerektiğini vurgulayan Taşan, şöyle konuştu:
"Aç karına ve tok karına, bir de ara dönemde alınması gereken ilaçlar var. Mesela, diyabette bir ilacın aç karına alınması gerekiyorsa sahurdan önce alınması daha doğru gözükmektedir. Çünkü 12 saatlik bir açlık dönemi, yani gıda tüketilmemesi midenin boşalmasını sağlayacağı için sahurdan önce alınan ilaçlar aynı açlıkta alınmış ilaçlar gibi etkisini sürdürecektir. Eğer 3 kere alınması gereken bir ilaçsa iftardan sonra alınır, saat 22-23 civarında tekrar alınır. Sonra da sahurdan önce alınarak 3 kez kullanılabilir."
Taşan, yüksek etkinliğe sahip olan bazı diyabet ilaçlarında doktor kontrolünde doz ayarlaması da yapılabileceğini belirterek, "Ramazandan önce günde 3 tane alınması gerekirse bunu 2 defaya düşürebiliriz. İftardan sonra veya sahurdan sonra tok karnına alınabilir, böylece ilaçların dozu azaltılır. Çünkü uzun açlık döneminde hastanın kan şekerinin düşmesini engellemek burada temel prensip." ifadelerini kullandı.
Özellikle tansiyon hastaları için susuzluğun ciddi risk oluşturduğunu dile getiren Taşan, şunları kaydetti:
"Burada dikkat edilmesi gereken, hipertansiyon hastasıysa ve idrar söktürücü kullanıyorsa ya idrar söktürücü kullanımından vazgeçmek gerekiyor ya da oruç tutmaması gerekiyor. Susuz kalmak, kan şekerini konsantre ederek yükselmesine sebep olabilir. Yine de iftar ve sahurda iyi bir ayarlamayla bunun önüne geçmek mümkündür."
Tansiyon ve kan şekeri seviyelerine dikkat
Prof. Dr. Taşan, oruç sırasında baş dönmesi, halsizlik, terleme veya bayılma hissi yaşayan hastaların vakit kaybetmeden kan şekerini ve tansiyonunu kontrol etmesi, tansiyonun 80-90 gibi limitlerin altına düşmeye başlaması durumunda derhal orucun bitirilmesi gerektiğini ifade etti.
Şeker hastalarını da kan şekerinin düşme belirtilerine karşı çok dikkatli olmaları konusunda uyaran Taşan, "Hastanın bu konuda mutlaka bilgilendirilmesi lazım. Kan şekeri düşünce çarpıntı, terleme, sinirlilik, ellerde titreme, aşırı bir açlık hissi, karın krampları ve baş dönmesi gibi belirtiler ortaya çıkabilir. Hastanın bu dönemde mutlaka kan şekerinin ölçmesi ve kan şekerinde 50'nin, 60'ın altı gibi rakamlar görüyorsa orucunu bırakması gerekiyor. Böyle bir durumda hastanın hemen bir kesme şeker veya meyve suyu tüketmesi gerekir." diye konuştu.
Taşan, diyabet ve hipertansiyon hastalarının kendi başlarına oruç tutma kararı vermemeleri gerektiğini vurgulayarak, şu tavsiyelerde bulundu:
"Sadece haplarla, yani oral antidiyabetiklerle (ağız yoluyla alınan diyabet ilaçları) kan şekeri regüle olan, ileri derecede böbrek yetmezliği ya da kalp rahatsızlığı olmayan hastaların oruç tutması mümkündür. Bunun dışında özellikle üçlü, dörtlü insülin kullanan hastalar, insülin kullanmakta olan Tip 1 diyabet hastaları, gebe diyabetikler ya da ileri derecede böbrek yetmezliği veya kalp damar hastalığı olan şeker hastalarına biz oruç tutmayı önermiyoruz. Hastalar mutlaka doktorlarına danışarak oruç tutup tutamayacaklarını bildirmeli ve ilaçlarını nasıl kullanacaklarını öğrenmelidir. Aksi takdirde ciddi sağlık sorunlarıyla karşılaşabilirler."
İftar ve sahur önerileri
Üsküdar Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Biyokimya Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Mevlüt Sait Keleş ise bilinçsiz beslenmenin ve ilaç saatlerinin düzensizleşmesinin ciddi sağlık sorunlarına yol açabileceğini belirtti.
İftara çorba veya hafif bir yiyecekle başlanmasını, yaklaşık 10-15 dakikalık aradan sonra normal öğünün tamamlanmasını öneren Keleş, yağlı veya karbonhidratı yüksek ağır yiyeceklerle başlanılması durumunda kan şekerinin hızla yükseleceği ve sindirimin zorlaşacağı uyarısında bulundu.
Keleş, sahurda ise protein miktarı daha yüksek, karbonhidrat ve yağ miktarı daha az olan gıdaların tercih edilmesini tavsiye etti.
İlaç kullanan hastaların ramazandan önce mutlaka doktorlarıyla görüşmesi gerektiğini belirten Keleş, "Hastaların kullandığı ilaçlar günde 3 defa alınacaksa, bunların günde iki defa alınan formlara dönüştürmeleri çok önemli. Onun için kişinin ramazandan önce doktoruna başvurup oruç tutacağını ifade etmesi ve ona göre ilaçlarını düzenlemesini öneriyoruz. Günde 4 defa alması gereken bir ilaç söz konusu ise ve hastalığı ilaç kullanmadığı zaman sağlığını çok daha fazla etkileyecekse, bu kişilere de tabii ki oruç tutmaları yönünden hekimlerine danışıp ona göre hareket etmelerini öneriyoruz." dedi.
Tansiyon ve şeker hastalarının gün boyu susuz kalmasının ciddi sağlık sorunlarına yol açabileceğine dikkati çeken Keleş, "Özellikle şeker hastaları, daha fazla susama eğilimindedir. Bu yüzden sahurda tuzlu ve yağlı gıdalardan kaçınmaları gerekir. Su tüketimi bir seferde değil, iftar ile sahur arasına yayılmalı. Şekerli ve yapay içecekler yerine doğal içecekler tercih edilmeli." ifadelerini kullandı.
Prof. Dr. Keleş, sağlıklı bireyler için belirli sürelerle aç kalmanın metabolizma üzerinde olumsuz etkisi olmadığını, aralıklı oruç gibi beslenme düzenlerinin bazı durumlarda önerildiğini ancak oruç sırasında baş dönmesi, halsizlik veya bayılma gibi belirtilerin ciddiye alınması gerektiğini sözlerine ekledi.
Kaynak: AA
Haftanın popüler haberleri
ETİ'nin kurumsal iletişimi ve müşteri ilişkileri Dilge Berktaş'a emanet
ETİ’nin Kurumsal İletişim ve Müşteri İlişkileri Kıdemli Direktörü Dilge Berktaş oldu.
Aktif Portföy’ün yeni Genel Müdürü Burcu Atar Sönmez oldu
Aktif Bank’ın iştiraki Aktif Portföy’ün Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapan Burcu Atar Sönmez, şirketin Genel Müdürü oldu.
Trump, İran'la anlaşabileceklerini duyurdu
Trump, İran ile olası anlaşmanın 2 veya 3 gün içinde imzalanabileceğini söyledi.
Macron, Fransız AI veri merkezi ağına büyük yatırımı duyurdu
SoftBank, Fransız yapay zeka veri merkezi ağına 87 milyar dolar yatırım yapacak.
TCL Communication'da Serhan Tunca'ya küresel görev
TCL Communication Orta Doğu, Türkiye ve Afrika Genel Müdürü Serhan TUNCA oldu.
TOBB Çimento Meclisi başkanlığına Sani Konukoğlu seçildi
TOBB Türkiye Çimento ve Çimento Ürünleri Meclisi Başkanlık Divanı Seçiminde başkanlığa Adil Sani Konukoğlu, Başkan Yardımcılığına Volkan Bozay seçildi.
TOBB Nefes Kredisi'nde başvurular başladı
KOBİ’lere uygun şartlarda finans imkânı sağlayan TOBB Nefes Kredisi’nde yeni dönem başvuruları 8 Haziran 2026 (Pazartesi) tarihi itibariyle başladı.
Palandöken'den sitem: Araba fiyatına sigorta olamaz
TESK Başkanı Bendevi Palandöken, trafik sigortası ve kasko fiyatlarının çok yüksek seviyelere çıktığını buna acilen bir çözüm getirilmesi gerektiğini vurguladı.
Elgiz Henden cevapladı: Yapay zeka ayrımcılık yapar mı?
Yapay zeka kaynaklı mikroagresyonlar iş dünyasında kapsayıcılık ve psikolojik güvenlik açısından yeni riskler yaratıyor.
Girişimcilik, teknoloji ve yatırım dünyasının liderleri buluştu
2. GEV Gelecek Zirvesi gerçekleşti: Girişimcilik, teknoloji ve yatırım dünyasının liderleri bir araya geldi.
Sağlık ve Eğitim Vakfı’nın ajansı Marjinal Porter Novelli oldu
Sağlık ve Eğitim Vakfı’nın yeni iletişim ajansı Marjinal Porter Novelli oldu.
TÜSİAD sanayinin net sıfır dönüşümünü masaya yatırdı
TÜSİAD sanayinin net sıfır dönüşümü sürecinde teknolojinin rolünü ele aldı.
HyperX ilk VALORANT oyuncu bilgisayarını tanıtıyor
Riot Games iş birliğiyle geliştirilen HyperX OMEN 16 VALORANT Limited Edition, hayranlardan ilham alan tasarımı güçlü performansla bir araya getiriyor.
Türkiye ihracatının lideri otomotiv endüstrisi oldu
Türkiye ihracatının lideri otomotiv endüstrisinin mayıs ayı ihracatı geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 17 azalışla 3 milyar 264 milyon dolar oldu.
İmsiad ve İmsifed’den Bursa işbirliği vurgusu
İmsiad ve İmsifed Başkanı Şeref Demir: Bursa)nın en öncelikli konusu kentsel dönüşümdür.
Bursa Ticaret ve Sanayi Odası 137 yılın gururunu yaşıyor
Temelleri Kozahan’da, Osman Fevzi Efendi ve arkadaşları öncülüğünde atılan BTSO, bugün 60 bini aşkın üyesiyle Türkiye’nin en büyük ticaret ve sanayi odalarından biri haline geldi.
Dijital pazaryerleri Bursa iş dünyasıyla bir araya geldi
BTSO öncülüğünde düzenlenen “Bursa Dijital Pazaryeri B2B Networking 2026” etkinliği, dijital pazaryeri platformlarını Bursa iş dünyasıyla buluşturdu.
SIGN İstanbul 2026 ziyaretçi kayıtları başladı!
SIGN İstanbul 2026, 23–26 Eylül tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezi’nde kapılarını açıyor. Ücretsiz online kayıt formunu doldurun, fuara sıra beklemeden girin!
SIGN İstanbul 2026 ziyaretçi kayıtları başladı!
SIGN İstanbul 2026, 23–26 Eylül tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezi’nde kapılarını açıyor. Ücretsiz online kayıt formunu doldurun, fuara sıra beklemeden girin!
Baykar, Bursada tedarikçi adaylarıyla buluştu
Tedarikçi Günü programında, geliştirdiği milli ve özgün teknolojilerle Türkiye’nin savunma sanayiindeki küresel marka değerini inşa eden Baykar ile BTSO üyeleri bir araya geldi.
Baku Flames’te ödüller sahiplerini buldu
Baku Flames, 11 ülkeden toplam 328 başvuru aldı. Core, Connect & Engage, Design Excellence ve Effective Change başlıkları altında ödül sahipleri belirlendi.
Biogen Türkiye Ülke Müdürü Ömer Faruk Arslan oldu
Biogen Türkiye’nin Ülke Müdürlüğü görevine Ömer Faruk Arslan atandı.
Tülye Sekendiz, Macrocenter Genel Müdür Yardımcısı oldu
Migros’ta üst düzey atama: Tülye Sekendiz, Macrocenter Genel Müdür Yardımcısı oldu.
Pınar Süt söylentilere son noktayı koydu
Pınar Süt sosyal medyada çıkan satış iddialarına yanıt verdi.
WIRED Türkiye yayın hayatına başladı
Teknoloji, bilim ve dijital kültür yayını WIRED, Turkuvaz Medya iş birliğiyle Türkiye’de yayın hayatına başladı.
FED'in yeni başkanı Kevin Warsh yemin etti
ABD Merkez Bankası (Fed) başkanı Kevin Warsh, yemin ederek görevine başladı.
MÜSİAD Bursa üyesi Murat Bayizit’e İngiltere’de stratejik görev
MÜSİAD Bursa Şubesi üyelerinden Murat Bayizit, MÜSİAD İngiltere Genel Kurulu’nda Diplomatik İlişkilerden Sorumlu Başkan Yardımcılığı görevine getirildi.
BUSİAD Bakış Dergisi yeni sayısında "Su" krizine dikkat çekti
"BUSİAD'dan Bakış", 171. sayısında "Hayatın Kaynağı: SU" dosya konusuyla iklim krizini ve tasarruf çözümlerini masaya yatırdı.
Palandöken: Yapılandırma yapılmalı ve esnaf rahatlatılmalı
Palandöken: Vergi dairesine ve SGK'na olan borçların 72 aya bölünmesi olumlu bir adım gibi görünse de yüksek faiz nedeniyle ödeme planları sürdürülebilir olmuyor.
İstanbul Bilgi Üniversitesinin faaliyet izni kaldırıldı
İstanbul Bilgi Üniversitesinin faaliyet izninin kaldırılmasına ilişkin karar, Resmi Gazete'de yayımlandı.
Bayramda 450 milyar liralık kartlı harcama yapılması bekleniyor
Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Öncel, Kurban Bayramı'nda 450 milyar liralık kartlı harcama yapılması beklendiğini duyurdu.
44 firma 'Responsible' markasını kullanım hakkını elde etti
Bakan Bolat: Son 10 yılda UR-GE desteği kapsamında 783 milyon lira ödeme gerçekleştirildi.
Bakan Kacır: Küresel arenada 8 Turcornumuz var
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Kacır: Küresel arenada bayrağımızı dalgalandıran 8 Turcornumuz var.
Sosyal medya paylaşımları turiste referans oluyor
AKTOB Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, sosyal medya paylaşımlarının turistin tatil tercihini etkilediğini söyledi.
İyi Finans'tan yeni şube
İyi Finans, 31. şubesini Mardin'de açtı.
Yanıltıcı reklam ve karanlık ticari tasarımlara ceza
Reklam Kurulundan tüketiciyi aldatan reklamlara 4,5 ayda 122 milyon lira ceza!
Ekinciler "EKDMR" koduyla Borsa'da işlem görmeye başladı
Borsa İstanbul'da gong Ekinciler Demir ve Çelik Sanayi AŞ için çaldı.
THY İletişim Başkanı Yahya Üstün'den THY ve AJet'ten ek sefer duyurusu
THY İletişim Başkanı Yahya Üstün, THY ve AJet'in Kurban Bayramı tatili için toplam 545 ek sefer planladığını duyurdu.
Türkiye'nin ihracatında artış
Türkiye'nin ihracatı nisanda geçen yıla kıyasla yüzde 22,3 arttı.
AJet'in İstanbul'dan iki ülkeye seferleri başlıyor
AJet'in İstanbul-İskenderiye ile Ankara-St. Petersburg seferleri başlıyor.