"Hedefleri tutturmak için her yıl yüzde 10 büyümek zorundayız"
"Hedefleri tutturmak için her yıl yüzde 10 büyümek zorundayız"
TİM Başkanı Gültepe: "267 Milyar Dolarlık 2024 Hedefimiz Yüksek Maliyet, Düşük Kur Kıskacında" dedi.
Haber Giriş Tarihi: 12.07.2024 15:31
Haber Güncellenme Tarihi: 12.07.2024 15:31
Kaynak:
Haber Merkezi
Son bir yılda üretim maliyetlerinde yüzde 100'ün üzerinde artış olduğuna dikkat çeken TİM Başkanı Mustafa Gültepe, “Bazı sektörlerde oran yüzde 120'nin de üzerine çıktı. Aynı dönemde dolar kurundaki artış ise yüzde 25'te kaldı. Dolayısıyla birçok sektörde fiyat tutturamıyoruz. Yılın ilk yarısında hedeflerimizin gerisinde kaldık” dedi.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, yıl sonu için hedeflenen 267 milyar dolarlık hedef için ihracatçının yüksek maliyet düşük kur kıskacından çıkarılması gerektiğini söyledi. İhracatçının önündeki engellerin bir an önce kaldırılmasının hayati önem taşıdığını vurgulayan Gültepe, ekonomiyi soğutmadan enflasyonla etkili mücadele için ihracatın en etkili ve tek yol olduğunu söyledi.
Mustafa Gültepe, TİM Sektörler Konseyi Üyeleri'nin de katılımıyla düzenlediği toplantıda ihracatın ilk yarı performansının yanı sıra güncel sorunlar ve ekonomi yönetiminden beklentileriyle ilgili değerlendirmelerde bulundu. TİM'in 'İhracat 2024 Raporu'nun da paylaşıldığı toplantıda konuşan Gültepe, 2024 yılına 267 milyar dolarlık mal ve 110 milyar dolarlık hizmet ihracatı hedefi ile başladıklarını hatırlattı. Yılın ilk yarısında hedefin gerisinde kaldıklarını bildiren Gültepe, şöyle devam etti:
"İHRACATIMIZ SON 1,5 YILDIR YATAY SEYİR İZLİYOR"
“6 aylık ihracatımız 125,4 milyar dolara, 12 aylık ihracatımız ise 257,8 milyar dolara ulaştı. 2023 ile kıyasladığımızda 6 aylık ihracatta yüzde 2, 12 aylık ihracatta yüzde 2,5 artıdayız. Henüz verisi kesinleşmeyen hizmet ihracatçında ise ilk yarıyı 44,6 milyar dolar düzeyinde tamamlayacağımızı öngörüyoruz. Hizmet ihracatımızı da geçen yıla göre yüzde 3,4 civarında artırmış bulunuyoruz. Gerek küresel pazarlardaki gelişmeler, gerekse içerideki sorunlara rağmen ilk 6 ayı artıda tamamlamamız önemli. Ancak tablo 2024 için belirlediğimiz ve mütevazı sayılabilecek hedefe bizi taşımayabilir.
Çünkü aylık iniş ve çıkışlar olmakla birlikte ihracatımız son bir buçuk yıldır genelde yatay bir seyir izliyor. Bu sonuçta Ukrayna ile başlayan ve Gazze ile devam eden bölgesel çatışmaların, AB ve ABD gibi büyük pazarlarda talepteki daralmanın elbette etkisi var. Ancak özellikle üretim maliyetlerimizdeki yüksek oranlı artışa rağmen kurun yatay seyri rekabetçiliğimize zarar verdi. Temmuzdan temmuza son bir yılda üretim maliyetlerimizde yüzde 100'ün üzerinde artış oldu. Bazı sektörlerde oran yüzde 120'nin de üzerine çıktı. Aynı dönemde dolar kurundaki artış ise yüzde 25'te kaldı. Dolayısıyla birçok sektörde fiyat tutturamıyoruz. Üretim maliyetlerine bakıldığında dolar bazında Asyalı rakiplerimizden en az yüzde 40, Avrupa'daki birçok ülkeden yüzde 15-20 pahalıyız. 267 milyar dolarlık 2024 hedefimiz yüksek maliyet, düşük kur kıskacında bulunuyor.”
"HEDEFLERİ TUTTURMAK İÇİN HER YIL YÜZDE 10 BÜYÜMEK ZORUNDAYIZ"
Türkiye'nin rekabetçiliğini büyük ölçüde kaybettiğine dikkat çeken Gültepe, özellikle emek yoğun sektörlerde hasarın büyük olduğunun altını çizdi. Verilerin de tabloyu net bir şekilde ortaya koyduğunu belirten Gültepe, şöyle devam etti:
“2023'de mal ihracatçısı 26 sektörümüzden 9'unda pazar kaybettik. Bu yılın ilk yarısında da benzer bir tabloyla karşı karşıyayız. Örneğin lokomotif sektörler arasında yer alan hazır giyimde 2023'ün ilk 6 ayında 9,9 milyar dolar olan ihracatımız bu yılın aynı döneminde yüzde 12,8 düşüşle 8,7 milyar dolara geriledi.
2022'nin ilk 6 ayı ile kıyasladığımızda kayıp yüzde 20'ye yaklaşıyor. Birçok sektörde benzer durum söz konusu. Bu yılın ilk yarısında demir ve demir dışı metallerde yüzde 6,7 tekstilde yüzde 3,8, mobilyada yüzde 4,5, çimento cam seramik ve toprak ürünlerinde yüzde 9,4, deride yüzde 26,7, zeytin ve zeytinyağında ise yüzde 22,3 kaybımız var. Kâr marjları düştüğü, hatta bazı sektörlerde müşteri kaybetmemek uğruna zararına satış yapıldığı için şirketlerin işletme sermayesi azaldı. Son dönemde konkordato ilan eden firma sayısında ciddi artış var. Biz Cumhuriyetimizin ikinci 100 yılına Türkiye'yi ihracatta ilk 10 ülke arasına çıkarma vizyonu ile başladık. 2028'de ise 375 milyar dolarlık mal ihracatı hedefliyoruz. Orta vadeli bu hedef için ihracatımızı her yıl ortalama yüzde 10 büyütmemiz gerekiyor. Ancak talebin daraldığı bir süreçte düşük kur ve yüksek maliyet kıskacında sıkışan ihracatla bu yıl için öngördüğümüz 267 milyar dolarlık hedefe ulaşmamız bile zor görünüyor. Uzun vadede ihracatta katma değeri artırmak, halen 1,5 dolar düzeyindeki kilogram birim fiyatımızı 3 doların üzerine çıkarmak durumunda olduğumuzu biliyoruz. Nitekim TİM olarak yüksek teknolojinin imkânlarını kullanma, tasarım, markalaşma, inovasyon ve yeşil üretim kapasitemizin gelişmesi için firmalarımıza öncülük ediyoruz. Sektörlerimiz Yeşil Mutabakat'a uyumun yol haritası niteliğindeki eylem planlarını tamamladılar. Uygulama sürecini belli periyodlarla takip ediyoruz. Kısa vadede ise rekabetçiliğimizi zayıflatan, hızımızı kesen, bizi oyundan düşüren engellerin bir an önce kaldırılmasını bekliyoruz.”
Türkiye'nin zorlu bir enflasyonla mücadele sürecinden geçtiğini hatırlatan Gültepe, özellikle dar ve sabit gelirli kesimi zorlayan hayat pahalılığına karşı her türlü desteği vermeye hazır olduklarını bildirdi. Enflasyonla mücadele ederken büyümeyi de sürdürmek için ihracatın tek ve en etkili yol olduğunu vurgulayan Gültepe, “Ülkemizde daha önceki dezenflasyon süreçlerinde ihracata ağırlık vererek ekonominin soğumasını, üretimin yavaşlamasını, çarkların durmasını önlemiştik. Bugün de yine aynı anlayışla sorumluluk üstlenmeye hazırız” dedi.
ENFLASYONLA KUR ARASINDAKİ FARK 5 PUANDAN FAZLA OLMAMALI
Mustafa Gültepe, kısa vadede ihracata yeniden ivme kazandırmak için ekonomi yönetiminden beklentilerini şöyle sıraladı:
Kur enflasyona paralel hareket etmeli, enflasyonla kur arasındaki fark 5 puandan fazla olmamalı.Yurt içinde üretimi olmayan ya da talebi karşılayamayan ham madde ve ara malların ithalinde vergi yükü hafifletilmeli.Üretici ve ihracatçıya ilave yük getirecek, rekabetçiliği daha da zarar verecek düzenlemeler gözden geçirilmeli.Üretimde kullanılan elektrik ve doğalgaz gibi enerji maliyetleri koşulların elverdiği ölçüde asgari düzeyde tutulmalı.Zor dönemde Eximbank ve İGE A.Ş'nin ihracatçımıza finansman desteğini çok anlamlı buluyoruz. Ancak süreci en az hasarla atlatabilmemiz ve önümüzdeki döneme hazırlanmamız için daha uygun koşullarda finansman imkânları oluşturulmalı.
Mustafa Gültepe ihracatçıya finansman desteği sağlamak için İGE A.Ş aracılığıyla 1,5 yıl önce aldıkları Türk Ticaret Bankası'nı yeniden yapılandırma çalışmalarında sona yaklaştıklarını bildirdi. Gültepe, bankanın yıl sonuna doğru faaliyete başlayacağını sözlerine ekledi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
"Hedefleri tutturmak için her yıl yüzde 10 büyümek zorundayız"
TİM Başkanı Gültepe: "267 Milyar Dolarlık 2024 Hedefimiz Yüksek Maliyet, Düşük Kur Kıskacında" dedi.
Son bir yılda üretim maliyetlerinde yüzde 100'ün üzerinde artış olduğuna dikkat çeken TİM Başkanı Mustafa Gültepe, “Bazı sektörlerde oran yüzde 120'nin de üzerine çıktı. Aynı dönemde dolar kurundaki artış ise yüzde 25'te kaldı. Dolayısıyla birçok sektörde fiyat tutturamıyoruz. Yılın ilk yarısında hedeflerimizin gerisinde kaldık” dedi.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, yıl sonu için hedeflenen 267 milyar dolarlık hedef için ihracatçının yüksek maliyet düşük kur kıskacından çıkarılması gerektiğini söyledi. İhracatçının önündeki engellerin bir an önce kaldırılmasının hayati önem taşıdığını vurgulayan Gültepe, ekonomiyi soğutmadan enflasyonla etkili mücadele için ihracatın en etkili ve tek yol olduğunu söyledi.
Mustafa Gültepe, TİM Sektörler Konseyi Üyeleri'nin de katılımıyla düzenlediği toplantıda ihracatın ilk yarı performansının yanı sıra güncel sorunlar ve ekonomi yönetiminden beklentileriyle ilgili değerlendirmelerde bulundu. TİM'in 'İhracat 2024 Raporu'nun da paylaşıldığı toplantıda konuşan Gültepe, 2024 yılına 267 milyar dolarlık mal ve 110 milyar dolarlık hizmet ihracatı hedefi ile başladıklarını hatırlattı. Yılın ilk yarısında hedefin gerisinde kaldıklarını bildiren Gültepe, şöyle devam etti:
"İHRACATIMIZ SON 1,5 YILDIR YATAY SEYİR İZLİYOR"
“6 aylık ihracatımız 125,4 milyar dolara, 12 aylık ihracatımız ise 257,8 milyar dolara ulaştı. 2023 ile kıyasladığımızda 6 aylık ihracatta yüzde 2, 12 aylık ihracatta yüzde 2,5 artıdayız. Henüz verisi kesinleşmeyen hizmet ihracatçında ise ilk yarıyı 44,6 milyar dolar düzeyinde tamamlayacağımızı öngörüyoruz. Hizmet ihracatımızı da geçen yıla göre yüzde 3,4 civarında artırmış bulunuyoruz. Gerek küresel pazarlardaki gelişmeler, gerekse içerideki sorunlara rağmen ilk 6 ayı artıda tamamlamamız önemli. Ancak tablo 2024 için belirlediğimiz ve mütevazı sayılabilecek hedefe bizi taşımayabilir.
Çünkü aylık iniş ve çıkışlar olmakla birlikte ihracatımız son bir buçuk yıldır genelde yatay bir seyir izliyor. Bu sonuçta Ukrayna ile başlayan ve Gazze ile devam eden bölgesel çatışmaların, AB ve ABD gibi büyük pazarlarda talepteki daralmanın elbette etkisi var. Ancak özellikle üretim maliyetlerimizdeki yüksek oranlı artışa rağmen kurun yatay seyri rekabetçiliğimize zarar verdi. Temmuzdan temmuza son bir yılda üretim maliyetlerimizde yüzde 100'ün üzerinde artış oldu. Bazı sektörlerde oran yüzde 120'nin de üzerine çıktı. Aynı dönemde dolar kurundaki artış ise yüzde 25'te kaldı. Dolayısıyla birçok sektörde fiyat tutturamıyoruz. Üretim maliyetlerine bakıldığında dolar bazında Asyalı rakiplerimizden en az yüzde 40, Avrupa'daki birçok ülkeden yüzde 15-20 pahalıyız. 267 milyar dolarlık 2024 hedefimiz yüksek maliyet, düşük kur kıskacında bulunuyor.”
"HEDEFLERİ TUTTURMAK İÇİN HER YIL YÜZDE 10 BÜYÜMEK ZORUNDAYIZ"
Türkiye'nin rekabetçiliğini büyük ölçüde kaybettiğine dikkat çeken Gültepe, özellikle emek yoğun sektörlerde hasarın büyük olduğunun altını çizdi. Verilerin de tabloyu net bir şekilde ortaya koyduğunu belirten Gültepe, şöyle devam etti:
“2023'de mal ihracatçısı 26 sektörümüzden 9'unda pazar kaybettik. Bu yılın ilk yarısında da benzer bir tabloyla karşı karşıyayız. Örneğin lokomotif sektörler arasında yer alan hazır giyimde 2023'ün ilk 6 ayında 9,9 milyar dolar olan ihracatımız bu yılın aynı döneminde yüzde 12,8 düşüşle 8,7 milyar dolara geriledi.
2022'nin ilk 6 ayı ile kıyasladığımızda kayıp yüzde 20'ye yaklaşıyor. Birçok sektörde benzer durum söz konusu. Bu yılın ilk yarısında demir ve demir dışı metallerde yüzde 6,7 tekstilde yüzde 3,8, mobilyada yüzde 4,5, çimento cam seramik ve toprak ürünlerinde yüzde 9,4, deride yüzde 26,7, zeytin ve zeytinyağında ise yüzde 22,3 kaybımız var. Kâr marjları düştüğü, hatta bazı sektörlerde müşteri kaybetmemek uğruna zararına satış yapıldığı için şirketlerin işletme sermayesi azaldı. Son dönemde konkordato ilan eden firma sayısında ciddi artış var. Biz Cumhuriyetimizin ikinci 100 yılına Türkiye'yi ihracatta ilk 10 ülke arasına çıkarma vizyonu ile başladık. 2028'de ise 375 milyar dolarlık mal ihracatı hedefliyoruz. Orta vadeli bu hedef için ihracatımızı her yıl ortalama yüzde 10 büyütmemiz gerekiyor. Ancak talebin daraldığı bir süreçte düşük kur ve yüksek maliyet kıskacında sıkışan ihracatla bu yıl için öngördüğümüz 267 milyar dolarlık hedefe ulaşmamız bile zor görünüyor. Uzun vadede ihracatta katma değeri artırmak, halen 1,5 dolar düzeyindeki kilogram birim fiyatımızı 3 doların üzerine çıkarmak durumunda olduğumuzu biliyoruz. Nitekim TİM olarak yüksek teknolojinin imkânlarını kullanma, tasarım, markalaşma, inovasyon ve yeşil üretim kapasitemizin gelişmesi için firmalarımıza öncülük ediyoruz. Sektörlerimiz Yeşil Mutabakat'a uyumun yol haritası niteliğindeki eylem planlarını tamamladılar. Uygulama sürecini belli periyodlarla takip ediyoruz. Kısa vadede ise rekabetçiliğimizi zayıflatan, hızımızı kesen, bizi oyundan düşüren engellerin bir an önce kaldırılmasını bekliyoruz.”
Türkiye'nin zorlu bir enflasyonla mücadele sürecinden geçtiğini hatırlatan Gültepe, özellikle dar ve sabit gelirli kesimi zorlayan hayat pahalılığına karşı her türlü desteği vermeye hazır olduklarını bildirdi. Enflasyonla mücadele ederken büyümeyi de sürdürmek için ihracatın tek ve en etkili yol olduğunu vurgulayan Gültepe, “Ülkemizde daha önceki dezenflasyon süreçlerinde ihracata ağırlık vererek ekonominin soğumasını, üretimin yavaşlamasını, çarkların durmasını önlemiştik. Bugün de yine aynı anlayışla sorumluluk üstlenmeye hazırız” dedi.
ENFLASYONLA KUR ARASINDAKİ FARK 5 PUANDAN FAZLA OLMAMALI
Mustafa Gültepe, kısa vadede ihracata yeniden ivme kazandırmak için ekonomi yönetiminden beklentilerini şöyle sıraladı:
Kur enflasyona paralel hareket etmeli, enflasyonla kur arasındaki fark 5 puandan fazla olmamalı.Yurt içinde üretimi olmayan ya da talebi karşılayamayan ham madde ve ara malların ithalinde vergi yükü hafifletilmeli.Üretici ve ihracatçıya ilave yük getirecek, rekabetçiliği daha da zarar verecek düzenlemeler gözden geçirilmeli.Üretimde kullanılan elektrik ve doğalgaz gibi enerji maliyetleri koşulların elverdiği ölçüde asgari düzeyde tutulmalı.Zor dönemde Eximbank ve İGE A.Ş'nin ihracatçımıza finansman desteğini çok anlamlı buluyoruz. Ancak süreci en az hasarla atlatabilmemiz ve önümüzdeki döneme hazırlanmamız için daha uygun koşullarda finansman imkânları oluşturulmalı.
Mustafa Gültepe ihracatçıya finansman desteği sağlamak için İGE A.Ş aracılığıyla 1,5 yıl önce aldıkları Türk Ticaret Bankası'nı yeniden yapılandırma çalışmalarında sona yaklaştıklarını bildirdi. Gültepe, bankanın yıl sonuna doğru faaliyete başlayacağını sözlerine ekledi.
Haftanın popüler haberleri
Banu Kıvcı Tokalı, Global Menkul Değerler GMY olarak atandı
Global Menkul Değerler şirketi Genel Müdür Yardımcılığına Banu Kıvcı Tokalı'nın atandığını duyurdu.
Türkiye Sigorta 2024'te 101,3 milyar liralık prim üretti
Türkiye Sigorta, 2024'te 101 milyar 366 milyon TL'lik brüt prim ürettiğini duyurdu.
Dilek Çopur, Koray GYO'da GM görevinden istifa etti
Koray GYO, Dilek Çopur'un şirketteki Genel Müdürlük görevinden ayrıldığını duyurdu.
Karsan 42 adet e-Atak satışı için sözleşme imzaladı
Karsan e-Atak satışıyla ilgili sözleşme imzaladığını duyurdu.
Adel'in toplu iş görüşmelerinde anlaşma sağlanamadı
Adel, Türkiye Ağaç ve Kağıt Sanayii İşverenleri Sendikası ile Türkiye Ağaç ve Kağıt Sanayii İşçileri Sendikası arasında anlaşma sağlanamadığını duyurdu.
Toyota, Brand Finance Global'de Dünyanın En Değerli Otomotiv Markası
Toyota, Brand Finance Global 500 2025 raporuna göre "Dünyanın En Değerli Otomotiv Markası" oldu.
SGK'dan dul maaşını hem kadınlar hem de erkekler alabilir açıklaması
SGK'den "dul maaşı" haberlerine ilişkin açıklama.
EKK: TROY'un kullanımı yaygınlaştırılacak
Ekonomi Koordinasyon Kurulu (EKK), Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz başkanlığında Konya'da toplandı.
Konya'dan üzücü haber! Selçuklu'da 3 katlı bina çöktü
Konya'nın merkez Selçuklu ilçesinde 3 katlı bina çöktü.
Zeynep Erdoğan ve Derviş Kanbur, Architecht GMY olarak atandı
Kuveyt Türk’ün yüzde yüz iştiraki olan finansal teknoloji şirketi Architecht, iki yeni genel müdür yardımcısı atandı.
Generali Sigorta Genel Müdürlüğü’ne Oğuz Karahançer atandı
Generali Sigorta’nın Genel Müdürlüğü görevine, sigorta sektörde 27 yıllık deneyimi ve önemli başarılarıyla tanınan Oğuz Karahançer atandı.
Ozan Uyar, TSKB GMY olarak atandı
Türkiye Sınai Kalkınma Bankası Genel Müdür Yardımcılığı görevine Ozan Uyar atandı.
Deren Koçdemir, Anadolu Sigorta GMY olarak atandı
Deren Koçdemir, Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı olarak atandı.
ASELSAN ile STM arasında deniz platformlarına yönelik sözleşme
ASELSAN ile STM arasında deniz platformlarına yönelik sözleşme imzalandı.
Galatasaray Sportif'in sermayesi 5 milyar 400 milyon liraya çıkarıldı
Galatasaray Sportif A.Ş.'nin sermayesi 1 milyar 80 milyon liradan 5 milyar 400 milyon liraya çıkarıldı.
Palandöken, “Çocuk işçiliğiyle mücadelemiz hız kesmiyor”
TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, Avrupa ve Türkiye İş Dünyasında Sürdürülebilirlik-İnsan Hakları Forumu Hazırlık Toplantısı’nda konuştu.
Reyhanlı TOBB Anadolu Lisesi açıldı
TOBB tarafından Hatay Reyhanlı’da yaptırılan Reyhanlı TOBB Anadolu Lisesi’nin açılışı yapıldı.
Silifke yoğurdu AB'den coğrafi işaret tescili aldı
Silifke Yoğurdu Avrupa Birliği nezdinde tescillenen 30. coğrafi işaretimiz oldu.
Olimpiyat sporcuları Paris 2024 madalyalarını niçin iade ediyor?
100’den fazla Olimpiyat sporcusu Paris 2024 madalyalarını bozulma nedeniyle iade ediyor.
Pinterest 2025'te hit olması beklenen renkleri açıkladı
Pinterest, 2025'te moda, tasarım ve daha fazlasında etkili olması beklenen renkleri açıkladı.
Beypiliç'ten linç kampanyasına yönelik açıklama
Beypiliç yaptığı açıklamada yangın mahalline araçlarını reklam amaçlı göndermediklerini belirtti.
PwC: CEO’lar üretken yapay zekâ için iyimserler
PwC, 28. Küresel CEO Araştırması sonuçları açıklandı: CEO’lar küresel ekonomik büyümeden umutlu.
Shark Guitars, robot sistemli gitar fabrikasını faaliyete geçirdi
Shark Guitars fabrikası, hammaddeden bitmiş ürüne kadar tüm süreçleri kendi bünyesinde gerçekleştiriyor.
Ebru Akyüz: EYT ile iş dünyası kalifiye çalışanlarını kaybetti
Allservice YK Başkanı ve İK Yöneticisi Ebru Akyüz, EYT (Emeklilikte Yaşa Takılanlar) düzenlemesinin iş dünyasını pek çok açıdan olumsuz etkilediğine dikkat çekti.
Armis 2024 yılında satış nokta sayısını 600’e çıkardı
Acme Holding YKB Tolga Batallı, “2023 yılında 200’ün üzerine çıkardığımız satış noktası sayımızı, 2024 yılı sonunda 600’ün üzerine çıkarmayı başardık."
Bucos Kozmetik ve Güzellik Fuarı 7 Şubat'ta başlıyor
Network Fuarcılık tarafından düzenlenen BUCOS 5. Kozmetik ve Güzellik Fuarı, 7-8-9 Şubat 2025 tarihlerinde Merinos AKKM Fuar Alanı’nda gerçekleştirilecek.
AB, yurtdışı teknoloji yatırımlarına yönelik daha sıkı denetim çağrısında bulundu
AB yürütme kolu olan Avrupa Komisyonu, blok üyelerini, "stratejik öneme sahip" ve "en yüksek riskli" sektörlerde AB dışı ülkelere yapılan yatırımları gözden geçirmeye çağırdı.
BKM: 2024'te internetten kartlı ödemeler 4,66 milyar liraya yükseldi
Bankalararası Kart Merkezi (BKM), 2024 yılına ilişkin verileri açıkladı.
IMF Başkanı Georgieva: "Yapay zeka küresel büyümeyi önemli oranda artırabilir"
Uluslararası Para Fonu (IMF) Başkanı Kristalina Georgieva: "Yapay zeka küresel büyümeyi önemli oranda artırabilir" dedi.
Tüketicilere "yetki belgesine sahip satıcıları tercih edin" önerisi
MASFED Başkanı Aydın Erkoç: Motorlu araç satıcılarından tüketicilere "yetki belgesine sahip satıcıları tercih edin" önerisi
Ticaret Bakanlığı 2024'te denetimlerde 91,6 milyar lira ceza uyguladı
Ticaret Bakanlığı müfettişlerince 2024 yılında gerçekleştirilen denetimlerde 91,6 milyar lira vergi ve idari para cezası kesildi.
THY'nin Suriye uçuşları 13 yıl sonra yeniden başladı
THY, ülkedeki iç karışıklık nedeniyle 1 Nisan 2012'de durdurduğu Suriye seferlerini bugün icra edilen İstanbul-Şam uçuşuyla yeniden başlattı.
Merkez Bankası politika faizini yüzde 45'e çekti
TCMB Para Politikası Kurulu (PPK), 2025 yılının ilk toplantısında politika faizi olan bir hafta vadeli repo ihale faiz oranını 250 baz puan düşürerek yüzde 45'e çekti.
MB, Sene sonunda enflasyonun yüzde 21'e gerilemesini hedefliyor
TCMB Başkanı Fatih Karahan, "Sene sonunda enflasyonun yüzde 21'e gerilemesini hedefliyoruz. Risk primindeki gerilemeyle yurt dışı faiz yükü yıllık 7 milyar dolar azaldı." dedi.
Makineler mekanik insanlar değildir
Bir makine AI aracılığıyla ne yaparsa yapsın, yargı kullanmaz - makineler mekanik insanlar değildir.
Frigopak ile Ziraat Katılım Bankasından Sell and Leaseback imzası
Frigopak, Ziraat Katılım Bankası ile Sell and Leaseback işlemi sözleşmesi imzaladığını duyurdu.
Nursel İlgen, Koç Holding'teki görevinden ayrılıyor
Koç Holding Yatırımcı İlişkileri Koordinatörü Nursel İlgen 31 Ocak 2025 tarihi itibariyle emeklilik nedeniyle görevinden ayrılacak.
BYD resmen Güney Kore pazarına giriyor
Atto 3'ün lansman etkinliği Incheon'da düzenlendi.
Sinan Özkök, otoplus Yönetici Ortağı oldu
Otomotiv sektöründe çalışmaları olan Sinan Özkök, otoplus Yönetici Ortağı oldu.
Cem Kerem Yosuntaş, 51 Digital GMY olarak atandı
51 Digital’de üst düzey yönetici görevlendirmesi gerçekleştirildi ve Cem Kerem Yosuntaş, 51 Brand Genel Müdür Yardımcısı (GMY) olarak atandı.