"Hedefleri tutturmak için her yıl yüzde 10 büyümek zorundayız"
"Hedefleri tutturmak için her yıl yüzde 10 büyümek zorundayız"
TİM Başkanı Gültepe: "267 Milyar Dolarlık 2024 Hedefimiz Yüksek Maliyet, Düşük Kur Kıskacında" dedi.
Haber Giriş Tarihi: 12.07.2024 15:31
Haber Güncellenme Tarihi: 12.07.2024 15:31
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Son bir yılda üretim maliyetlerinde yüzde 100'ün üzerinde artış olduğuna dikkat çeken TİM Başkanı Mustafa Gültepe, “Bazı sektörlerde oran yüzde 120'nin de üzerine çıktı. Aynı dönemde dolar kurundaki artış ise yüzde 25'te kaldı. Dolayısıyla birçok sektörde fiyat tutturamıyoruz. Yılın ilk yarısında hedeflerimizin gerisinde kaldık” dedi.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, yıl sonu için hedeflenen 267 milyar dolarlık hedef için ihracatçının yüksek maliyet düşük kur kıskacından çıkarılması gerektiğini söyledi. İhracatçının önündeki engellerin bir an önce kaldırılmasının hayati önem taşıdığını vurgulayan Gültepe, ekonomiyi soğutmadan enflasyonla etkili mücadele için ihracatın en etkili ve tek yol olduğunu söyledi.
Mustafa Gültepe, TİM Sektörler Konseyi Üyeleri'nin de katılımıyla düzenlediği toplantıda ihracatın ilk yarı performansının yanı sıra güncel sorunlar ve ekonomi yönetiminden beklentileriyle ilgili değerlendirmelerde bulundu. TİM'in 'İhracat 2024 Raporu'nun da paylaşıldığı toplantıda konuşan Gültepe, 2024 yılına 267 milyar dolarlık mal ve 110 milyar dolarlık hizmet ihracatı hedefi ile başladıklarını hatırlattı. Yılın ilk yarısında hedefin gerisinde kaldıklarını bildiren Gültepe, şöyle devam etti:
"İHRACATIMIZ SON 1,5 YILDIR YATAY SEYİR İZLİYOR"
“6 aylık ihracatımız 125,4 milyar dolara, 12 aylık ihracatımız ise 257,8 milyar dolara ulaştı. 2023 ile kıyasladığımızda 6 aylık ihracatta yüzde 2, 12 aylık ihracatta yüzde 2,5 artıdayız. Henüz verisi kesinleşmeyen hizmet ihracatçında ise ilk yarıyı 44,6 milyar dolar düzeyinde tamamlayacağımızı öngörüyoruz. Hizmet ihracatımızı da geçen yıla göre yüzde 3,4 civarında artırmış bulunuyoruz. Gerek küresel pazarlardaki gelişmeler, gerekse içerideki sorunlara rağmen ilk 6 ayı artıda tamamlamamız önemli. Ancak tablo 2024 için belirlediğimiz ve mütevazı sayılabilecek hedefe bizi taşımayabilir.
Çünkü aylık iniş ve çıkışlar olmakla birlikte ihracatımız son bir buçuk yıldır genelde yatay bir seyir izliyor. Bu sonuçta Ukrayna ile başlayan ve Gazze ile devam eden bölgesel çatışmaların, AB ve ABD gibi büyük pazarlarda talepteki daralmanın elbette etkisi var. Ancak özellikle üretim maliyetlerimizdeki yüksek oranlı artışa rağmen kurun yatay seyri rekabetçiliğimize zarar verdi. Temmuzdan temmuza son bir yılda üretim maliyetlerimizde yüzde 100'ün üzerinde artış oldu. Bazı sektörlerde oran yüzde 120'nin de üzerine çıktı. Aynı dönemde dolar kurundaki artış ise yüzde 25'te kaldı. Dolayısıyla birçok sektörde fiyat tutturamıyoruz. Üretim maliyetlerine bakıldığında dolar bazında Asyalı rakiplerimizden en az yüzde 40, Avrupa'daki birçok ülkeden yüzde 15-20 pahalıyız. 267 milyar dolarlık 2024 hedefimiz yüksek maliyet, düşük kur kıskacında bulunuyor.”
"HEDEFLERİ TUTTURMAK İÇİN HER YIL YÜZDE 10 BÜYÜMEK ZORUNDAYIZ"
Türkiye'nin rekabetçiliğini büyük ölçüde kaybettiğine dikkat çeken Gültepe, özellikle emek yoğun sektörlerde hasarın büyük olduğunun altını çizdi. Verilerin de tabloyu net bir şekilde ortaya koyduğunu belirten Gültepe, şöyle devam etti:
“2023'de mal ihracatçısı 26 sektörümüzden 9'unda pazar kaybettik. Bu yılın ilk yarısında da benzer bir tabloyla karşı karşıyayız. Örneğin lokomotif sektörler arasında yer alan hazır giyimde 2023'ün ilk 6 ayında 9,9 milyar dolar olan ihracatımız bu yılın aynı döneminde yüzde 12,8 düşüşle 8,7 milyar dolara geriledi.
2022'nin ilk 6 ayı ile kıyasladığımızda kayıp yüzde 20'ye yaklaşıyor. Birçok sektörde benzer durum söz konusu. Bu yılın ilk yarısında demir ve demir dışı metallerde yüzde 6,7 tekstilde yüzde 3,8, mobilyada yüzde 4,5, çimento cam seramik ve toprak ürünlerinde yüzde 9,4, deride yüzde 26,7, zeytin ve zeytinyağında ise yüzde 22,3 kaybımız var. Kâr marjları düştüğü, hatta bazı sektörlerde müşteri kaybetmemek uğruna zararına satış yapıldığı için şirketlerin işletme sermayesi azaldı. Son dönemde konkordato ilan eden firma sayısında ciddi artış var. Biz Cumhuriyetimizin ikinci 100 yılına Türkiye'yi ihracatta ilk 10 ülke arasına çıkarma vizyonu ile başladık. 2028'de ise 375 milyar dolarlık mal ihracatı hedefliyoruz. Orta vadeli bu hedef için ihracatımızı her yıl ortalama yüzde 10 büyütmemiz gerekiyor. Ancak talebin daraldığı bir süreçte düşük kur ve yüksek maliyet kıskacında sıkışan ihracatla bu yıl için öngördüğümüz 267 milyar dolarlık hedefe ulaşmamız bile zor görünüyor. Uzun vadede ihracatta katma değeri artırmak, halen 1,5 dolar düzeyindeki kilogram birim fiyatımızı 3 doların üzerine çıkarmak durumunda olduğumuzu biliyoruz. Nitekim TİM olarak yüksek teknolojinin imkânlarını kullanma, tasarım, markalaşma, inovasyon ve yeşil üretim kapasitemizin gelişmesi için firmalarımıza öncülük ediyoruz. Sektörlerimiz Yeşil Mutabakat'a uyumun yol haritası niteliğindeki eylem planlarını tamamladılar. Uygulama sürecini belli periyodlarla takip ediyoruz. Kısa vadede ise rekabetçiliğimizi zayıflatan, hızımızı kesen, bizi oyundan düşüren engellerin bir an önce kaldırılmasını bekliyoruz.”
Türkiye'nin zorlu bir enflasyonla mücadele sürecinden geçtiğini hatırlatan Gültepe, özellikle dar ve sabit gelirli kesimi zorlayan hayat pahalılığına karşı her türlü desteği vermeye hazır olduklarını bildirdi. Enflasyonla mücadele ederken büyümeyi de sürdürmek için ihracatın tek ve en etkili yol olduğunu vurgulayan Gültepe, “Ülkemizde daha önceki dezenflasyon süreçlerinde ihracata ağırlık vererek ekonominin soğumasını, üretimin yavaşlamasını, çarkların durmasını önlemiştik. Bugün de yine aynı anlayışla sorumluluk üstlenmeye hazırız” dedi.
ENFLASYONLA KUR ARASINDAKİ FARK 5 PUANDAN FAZLA OLMAMALI
Mustafa Gültepe, kısa vadede ihracata yeniden ivme kazandırmak için ekonomi yönetiminden beklentilerini şöyle sıraladı:
Kur enflasyona paralel hareket etmeli, enflasyonla kur arasındaki fark 5 puandan fazla olmamalı.Yurt içinde üretimi olmayan ya da talebi karşılayamayan ham madde ve ara malların ithalinde vergi yükü hafifletilmeli.Üretici ve ihracatçıya ilave yük getirecek, rekabetçiliği daha da zarar verecek düzenlemeler gözden geçirilmeli.Üretimde kullanılan elektrik ve doğalgaz gibi enerji maliyetleri koşulların elverdiği ölçüde asgari düzeyde tutulmalı.Zor dönemde Eximbank ve İGE A.Ş'nin ihracatçımıza finansman desteğini çok anlamlı buluyoruz. Ancak süreci en az hasarla atlatabilmemiz ve önümüzdeki döneme hazırlanmamız için daha uygun koşullarda finansman imkânları oluşturulmalı.
Mustafa Gültepe ihracatçıya finansman desteği sağlamak için İGE A.Ş aracılığıyla 1,5 yıl önce aldıkları Türk Ticaret Bankası'nı yeniden yapılandırma çalışmalarında sona yaklaştıklarını bildirdi. Gültepe, bankanın yıl sonuna doğru faaliyete başlayacağını sözlerine ekledi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
"Hedefleri tutturmak için her yıl yüzde 10 büyümek zorundayız"
TİM Başkanı Gültepe: "267 Milyar Dolarlık 2024 Hedefimiz Yüksek Maliyet, Düşük Kur Kıskacında" dedi.
Son bir yılda üretim maliyetlerinde yüzde 100'ün üzerinde artış olduğuna dikkat çeken TİM Başkanı Mustafa Gültepe, “Bazı sektörlerde oran yüzde 120'nin de üzerine çıktı. Aynı dönemde dolar kurundaki artış ise yüzde 25'te kaldı. Dolayısıyla birçok sektörde fiyat tutturamıyoruz. Yılın ilk yarısında hedeflerimizin gerisinde kaldık” dedi.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, yıl sonu için hedeflenen 267 milyar dolarlık hedef için ihracatçının yüksek maliyet düşük kur kıskacından çıkarılması gerektiğini söyledi. İhracatçının önündeki engellerin bir an önce kaldırılmasının hayati önem taşıdığını vurgulayan Gültepe, ekonomiyi soğutmadan enflasyonla etkili mücadele için ihracatın en etkili ve tek yol olduğunu söyledi.
Mustafa Gültepe, TİM Sektörler Konseyi Üyeleri'nin de katılımıyla düzenlediği toplantıda ihracatın ilk yarı performansının yanı sıra güncel sorunlar ve ekonomi yönetiminden beklentileriyle ilgili değerlendirmelerde bulundu. TİM'in 'İhracat 2024 Raporu'nun da paylaşıldığı toplantıda konuşan Gültepe, 2024 yılına 267 milyar dolarlık mal ve 110 milyar dolarlık hizmet ihracatı hedefi ile başladıklarını hatırlattı. Yılın ilk yarısında hedefin gerisinde kaldıklarını bildiren Gültepe, şöyle devam etti:
"İHRACATIMIZ SON 1,5 YILDIR YATAY SEYİR İZLİYOR"
“6 aylık ihracatımız 125,4 milyar dolara, 12 aylık ihracatımız ise 257,8 milyar dolara ulaştı. 2023 ile kıyasladığımızda 6 aylık ihracatta yüzde 2, 12 aylık ihracatta yüzde 2,5 artıdayız. Henüz verisi kesinleşmeyen hizmet ihracatçında ise ilk yarıyı 44,6 milyar dolar düzeyinde tamamlayacağımızı öngörüyoruz. Hizmet ihracatımızı da geçen yıla göre yüzde 3,4 civarında artırmış bulunuyoruz. Gerek küresel pazarlardaki gelişmeler, gerekse içerideki sorunlara rağmen ilk 6 ayı artıda tamamlamamız önemli. Ancak tablo 2024 için belirlediğimiz ve mütevazı sayılabilecek hedefe bizi taşımayabilir.
Çünkü aylık iniş ve çıkışlar olmakla birlikte ihracatımız son bir buçuk yıldır genelde yatay bir seyir izliyor. Bu sonuçta Ukrayna ile başlayan ve Gazze ile devam eden bölgesel çatışmaların, AB ve ABD gibi büyük pazarlarda talepteki daralmanın elbette etkisi var. Ancak özellikle üretim maliyetlerimizdeki yüksek oranlı artışa rağmen kurun yatay seyri rekabetçiliğimize zarar verdi. Temmuzdan temmuza son bir yılda üretim maliyetlerimizde yüzde 100'ün üzerinde artış oldu. Bazı sektörlerde oran yüzde 120'nin de üzerine çıktı. Aynı dönemde dolar kurundaki artış ise yüzde 25'te kaldı. Dolayısıyla birçok sektörde fiyat tutturamıyoruz. Üretim maliyetlerine bakıldığında dolar bazında Asyalı rakiplerimizden en az yüzde 40, Avrupa'daki birçok ülkeden yüzde 15-20 pahalıyız. 267 milyar dolarlık 2024 hedefimiz yüksek maliyet, düşük kur kıskacında bulunuyor.”
"HEDEFLERİ TUTTURMAK İÇİN HER YIL YÜZDE 10 BÜYÜMEK ZORUNDAYIZ"
Türkiye'nin rekabetçiliğini büyük ölçüde kaybettiğine dikkat çeken Gültepe, özellikle emek yoğun sektörlerde hasarın büyük olduğunun altını çizdi. Verilerin de tabloyu net bir şekilde ortaya koyduğunu belirten Gültepe, şöyle devam etti:
“2023'de mal ihracatçısı 26 sektörümüzden 9'unda pazar kaybettik. Bu yılın ilk yarısında da benzer bir tabloyla karşı karşıyayız. Örneğin lokomotif sektörler arasında yer alan hazır giyimde 2023'ün ilk 6 ayında 9,9 milyar dolar olan ihracatımız bu yılın aynı döneminde yüzde 12,8 düşüşle 8,7 milyar dolara geriledi.
2022'nin ilk 6 ayı ile kıyasladığımızda kayıp yüzde 20'ye yaklaşıyor. Birçok sektörde benzer durum söz konusu. Bu yılın ilk yarısında demir ve demir dışı metallerde yüzde 6,7 tekstilde yüzde 3,8, mobilyada yüzde 4,5, çimento cam seramik ve toprak ürünlerinde yüzde 9,4, deride yüzde 26,7, zeytin ve zeytinyağında ise yüzde 22,3 kaybımız var. Kâr marjları düştüğü, hatta bazı sektörlerde müşteri kaybetmemek uğruna zararına satış yapıldığı için şirketlerin işletme sermayesi azaldı. Son dönemde konkordato ilan eden firma sayısında ciddi artış var. Biz Cumhuriyetimizin ikinci 100 yılına Türkiye'yi ihracatta ilk 10 ülke arasına çıkarma vizyonu ile başladık. 2028'de ise 375 milyar dolarlık mal ihracatı hedefliyoruz. Orta vadeli bu hedef için ihracatımızı her yıl ortalama yüzde 10 büyütmemiz gerekiyor. Ancak talebin daraldığı bir süreçte düşük kur ve yüksek maliyet kıskacında sıkışan ihracatla bu yıl için öngördüğümüz 267 milyar dolarlık hedefe ulaşmamız bile zor görünüyor. Uzun vadede ihracatta katma değeri artırmak, halen 1,5 dolar düzeyindeki kilogram birim fiyatımızı 3 doların üzerine çıkarmak durumunda olduğumuzu biliyoruz. Nitekim TİM olarak yüksek teknolojinin imkânlarını kullanma, tasarım, markalaşma, inovasyon ve yeşil üretim kapasitemizin gelişmesi için firmalarımıza öncülük ediyoruz. Sektörlerimiz Yeşil Mutabakat'a uyumun yol haritası niteliğindeki eylem planlarını tamamladılar. Uygulama sürecini belli periyodlarla takip ediyoruz. Kısa vadede ise rekabetçiliğimizi zayıflatan, hızımızı kesen, bizi oyundan düşüren engellerin bir an önce kaldırılmasını bekliyoruz.”
Türkiye'nin zorlu bir enflasyonla mücadele sürecinden geçtiğini hatırlatan Gültepe, özellikle dar ve sabit gelirli kesimi zorlayan hayat pahalılığına karşı her türlü desteği vermeye hazır olduklarını bildirdi. Enflasyonla mücadele ederken büyümeyi de sürdürmek için ihracatın tek ve en etkili yol olduğunu vurgulayan Gültepe, “Ülkemizde daha önceki dezenflasyon süreçlerinde ihracata ağırlık vererek ekonominin soğumasını, üretimin yavaşlamasını, çarkların durmasını önlemiştik. Bugün de yine aynı anlayışla sorumluluk üstlenmeye hazırız” dedi.
ENFLASYONLA KUR ARASINDAKİ FARK 5 PUANDAN FAZLA OLMAMALI
Mustafa Gültepe, kısa vadede ihracata yeniden ivme kazandırmak için ekonomi yönetiminden beklentilerini şöyle sıraladı:
Kur enflasyona paralel hareket etmeli, enflasyonla kur arasındaki fark 5 puandan fazla olmamalı.Yurt içinde üretimi olmayan ya da talebi karşılayamayan ham madde ve ara malların ithalinde vergi yükü hafifletilmeli.Üretici ve ihracatçıya ilave yük getirecek, rekabetçiliği daha da zarar verecek düzenlemeler gözden geçirilmeli.Üretimde kullanılan elektrik ve doğalgaz gibi enerji maliyetleri koşulların elverdiği ölçüde asgari düzeyde tutulmalı.Zor dönemde Eximbank ve İGE A.Ş'nin ihracatçımıza finansman desteğini çok anlamlı buluyoruz. Ancak süreci en az hasarla atlatabilmemiz ve önümüzdeki döneme hazırlanmamız için daha uygun koşullarda finansman imkânları oluşturulmalı.
Mustafa Gültepe ihracatçıya finansman desteği sağlamak için İGE A.Ş aracılığıyla 1,5 yıl önce aldıkları Türk Ticaret Bankası'nı yeniden yapılandırma çalışmalarında sona yaklaştıklarını bildirdi. Gültepe, bankanın yıl sonuna doğru faaliyete başlayacağını sözlerine ekledi.
Haftanın popüler haberleri
Treasy, 1.1 milyon dolar yatırım aldı
Treasy, Apy Ventures liderliğinde 1.1 milyon dolar yatırım aldı.
OpenAI, Google Chrome'a rakip web tarayıcısı yayınlayacak
OpenAI, Google Chrome'a rakip olacak bir web tarayıcısı yayınlayacak.
Ömer Ertüm, Vodafone Türkiye Kurumsal İletişim Müdürü oldu
Ömer Ertüm, Vodafone Türkiye’nin Kurumsal İletişim Müdürü olarak göreve başladı.
Mağaza ve dijital kanallar arasındaki sınırlar kalkıyor
TÜSİAD “Perakende Pazarının Geleceği ve Küresel Trendler” Raporunu tanıttı.
Dünya Borsaları İstanbul'da buluşuyor
Borsa İstanbul, 64. Dünya Borsalar Federasyonu Genel Kurulu ve Yıllık Toplantısına 21-23 Ekim 2025 tarihlerinde İstanbul’da ev sahipliği yapacak.
45 ilin ihracatı yılın ilk yarısında arttı
İlk 6 ayda 20 ilin ihracatı 1 milyar doların üzerine çıktı, 45 ilde ihracat artışı gerçekleşti.
LGS sınav sonuçları açıklandı
Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamında 15 Haziran'da yapılan merkezi sınavın sonuçları, "meb.gov.tr" adresinden öğrenilebilecek.
TEGV’li çocuklar DigiZoo’da dijital keşfe çıktı
Katılım Emeklilik DigiZoo’da TEGV’li çocuklar dijital keşfe çıktı.
Merve Özmen: Jetlid, 10 bin kişiye gelir kapısı açtı
Türkiye’nin ilk tedarikçi-satış ortağı dijital platformu Jetlid, 10 bin kişiye gelir kapısı açtı.
Hindistanlı Vav’ın iletişim çalışmaları İnomist’e emanet
Hindistanlı biyoteknoloji devi Vav’ın iletişim çalışmaları İnomist’e emanet.
Sağlık Bakan Yardımcılığına Prof. Dr. Nurullah Okumuş atandı
Resmi Gazete'de yayımlanan atama kararına göre Sağlık Bakan Yardımcılığına Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. Nurullah Okumuş atandı.
Redington, TXOne Networks’ün Yetkili Distribütörü oldu
OT sistemleri için yenilikçi siber güvenlik çözümlerinde global lider TXOne Networks, Redington ile stratejik bir iş birliğine imza attı.
Narkokim, gümrüklerde uyuşturucu geçişlerine geçit vermiyor
Operasyonlarda; 665 kilogram esrar, 344 kilogram metamfetamin, 80 kilogram khat, 63 kilogram kokain cinsi uyuşturucu maddeler yakalandı.
Brezilya, biyoyakıt harmanlama zorunluluğunu yüzde 30’a çıkardı
Brezilya Ulusal Enerji Politikası Konseyi (CNPE) biyoyakıtların harmanlama oranını yüzde 30’a yükseltti.
X'te CEO vedası! Linda Yaccarino istifa etti
Elon Musk’ın Mayıs 2023’te sosyal medya platformu X’in (eski adıyla Twitter) CEO’luk koltuğunu teslim ettiği Linda Yaccarino, görevinden istifa ettiğini duyurdu.
İlk 6 ayda 108,8 milyon yolcu seyahat etti
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, ocak-haziran döneminde hava yolunu kullanan yolcu sayısının, 108,8 milyona ulaştığını bildirdi.
LGS sınav sonuçları 11 Temmuz'da saat 10.00'da açıklanacak
LGS sonuçları yarın saat 10.00'da açıklanacak. 14-24 Temmuz arasında ise tercihler alınacak. Yerleştirme sonuçları da 4 Ağustos'ta açıklanacak.
İletişim Başkanlığında devir teslim yapıldı
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Burhanettin Duran, görevi Fahrettin Altun'dan devraldı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Bahçeli'yi kabul etti
Cumhurbaşkanı Erdoğan, MHP Genel Başkanı Bahçeli'yi Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde kabul etti.
EWA programının 2025 isimleri belli oldu
Kadınların öncülüğündeki erken aşama tarım ve gıda girişimlerini desteklemek amacıyla yürütülen EWA Programı kapsamında yer alacak 15 girişim belirlendi.
Rusal, EcoVadis'ten aldığı puanı yükseltti
RUSAL, EcoVadis küresel tedarikçi sürdürülebilirlik puanlamasındaki güçlü konumunu güçlendirdi.
Anadolu Grubu’na Extel’den 7 Ödül
Extel Anketi’nde Anadolu Grubundan Burak Başarır En İyi CEO, Onur Çevikel En İyi CFO ödüllerine layık görüldü. Anadolu Grubu toplamda 7 ödül aldı.
Yapı Kredi'den BANKO hizmeti
Yeni nakit yönetimi ürünü Yapı Kredi BANKO hizmete sunuldu.
BDDK'dan Albayrak ve Adil Tasarruf Finansman şirketlerine izin
10 Temmuz 2025 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan BDDK Kararında Albayrak ve Adil Tasarruf Finansman şirketlerine faaliyet izni verildi.
Fahrettin Altun ve Burhanettin Duran'ın görevleri değişti
İletişim Başkanlığına Burhanettin Duran, Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurulu Başkanlığına Fahrettin Altun atandı.
Tofaş'ta 28 Temmuz ile 17 Ağustos arasında üretim yapılmayacak
Hakan Kavurmacı: Tofaş'tan yapılan açıklamada; izin kullanımı sürecinde üretim yapılmayacağı, nöbetçi personel ile sadece bakım ve revizyon çalışmaları olacağı duyuruldu.
Ostim Yatırım'da Yönetim Kurulu görev dağılımı yapıldı
Ostim Yatırım KAP'a yaptığı açıklamada Yönetim Kurulu görev dağılımı yaptığını duyurdu.
Samsung, Galaxy Z Flip7'yi tanıttı
Samsung Electronics, Galaxy Z serisinin yeni üyesi Flip7’yi tanıttı. Kompakt boyutu ve büyük yetenekleriyle Galaxy Z Flip7, katlanabilir telefon deneyimini yeniden tanımlıyor.
Hayat Finans, 1 milyon kullanıcıya ulaştı
Hayat Finans, 2. yılında 1 milyon kullanıcıya ulaştı.
Minik öğrenciler TEI'nin misafiri oldular
TEI, çalışanlarının çocuklarına yönelik düzenlediği “TEI Yaz Okulu”nu bu yıl da başarıyla tamamladı.
Denizli İhracatçılar Birliğinde eğitimler hız kesmeden devam ediyor
Denizli İhracatçılar Birliğinde Amazon Pazarlama Stratejileri Bilgilendirme Toplantısı yapıldı.
Yapay zeka temelli denetimler hayata geçecek
Ticaret Bakanı Ömer Bolat "Yapay zeka temelli proaktif denetim yaklaşımını hayata geçiriyoruz" dedi.
Rekabet Kurulundan Opet Petrolcülük'e 131,3 milyon lira ceza
Rekabet Kurulu, OPET'e "bayilik ilişkisini 5 yılın ötesine taşıyan kira stratejisi" dolayısıyla 131,3 milyon liralık idari para cezası uyguladı.
TCL’nin FreshIN 3.0 klimaları satışa çıktı
TCL’nin taze hava teknolojisine sahip FreshIN 3.0 klimaları satışa çıktı.
Türkiye yaş meyve sebzede iklim darbesine rağmen ihracatını korudu
Akdenizli ihracatçı Ferhat Gürüz, Türkiye'nin mayıs ayındaki yaş meyve sebze ihracatının 283,6 milyon dolar olarak gerçekleştiğini açıkladı.
Türk çikolata ihracatçıları 180 ülkeye mutluluk dağıttı
Öztürk: “Çikolatalı ürünler ihracatımız 2 milyar dolara koşuyor”
Kuru meyve sektöründe 12 ihracat şampiyonunun 11’i Egeli
Kuru meyve sektöründe ihracat şampiyonları listesine giren 12 firmanın 11 tanesi Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği üyesi firmalardan oluştu.
Nvidia'nın piyasa değeri 4 trilyon dolara ulaştı
ABD'li çip şirketi Nvidia, piyasa değeri 4 trilyon dolara ulaşan ilk şirket oldu.
Sıcaklara dikkat!
Hava sıcaklığının mevsim normalleri üzerinde seyrettiği birçok kentte halk, serinlemek için park ve gölgelik alanlar ile plajları tercih etti.
T-Soft müşterileri Lidio'nun ödeme deneyimiyle tanışıyor
T-Soft müşterileri Lidio'nun uçtan uca pürüzsüz ödeme deneyimiyle tanışıyor.