Sosyal medya, trendleriyle hayatımızın her noktasında
Sosyal medya, trendleriyle hayatımızın her noktasında
Sosyal mecralar kullanıcıların ilgi alanlarını baz alarak kendi özelliklerini sürekli geliştirip, muhtemel bir kitle hedefiyle onları günümüze uyarlıyorlar.
Haber Giriş Tarihi: 15.02.2023 13:55
Haber Güncellenme Tarihi: 15.02.2023 14:01
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Sosyal medya daimi bir değişim içinde. Sosyal mecralar kullanıcıların ilgi alanlarını baz alarak kendi özelliklerini sürekli geliştirip, muhtemel bir kitle hedefiyle onları günümüze uyarlıyorlar. Bu devam eden akış hâli, bir hedef kitlenin peşinde olan ve farklı yaratıcı yollar arayışında olan pazarlamacılar için oldukça önemli. Özellikle sosyal medyanın herhangi bir alanında bir iş yapıyorsanız, bu trendleri takip etmeden hareket etmeniz pek mantıklı olmayacaktır. Bu anlamda başarının formülü, bu yıl sosyal medyada hakim olan trendleri takip etmek ve bunları kendi işinize uyarlamak. Öyleyse lafı daha fazla uzatmadan bu yılın trendlerine hep birlikte bakalım ve hangi trendin sizin ve işiniz için uygun olduğu konusunu da sizlere bırakalım.
Canlı Yayınlar
Son zamanlarda, pandemi döneminin koşulları sebebiyle de kullanımı oldukça artan canlı yayınlar, bizlere güvenli bir mesafeden sosyal etkileşim kurmanın bir yolunu sunuyor. Çeşitli sosyal platformlarda canlı yayınların hem eğlence hem de iş sektörü için sıkça tercih edilen bir yol olduğunu görebiliyoruz. İnsanlarla birebir, aynı anda ve görüntülü bir şekilde iletişime geçmek internet üzerindeki pazarlama stratejileriniz konusunda size bir fırsat sunuyor. Örneğin bir internet sitesi tasarlama aşamasındaysanız, potansiyel kullanıcılarla doğrudan iletişime geçebilirsiniz. Ayrıca çeşitli soru-cevap oturumları yapabilir, bu sayede takipçilerinizle daha yakın ve hatta kalıcı bir bağ kurabilirsiniz. Yapmak üzere olduğunuz veya hâlihazırda yapmakta olduğunuz iş her ne ise, insan etkileşimini doğru şekilde ilerletmenin size artısı olacağı kesin. Bu nedenle bugün canlı yayınlar, sosyal medya kullanıcıları ve pazarlamacılar arasında en popüler yollardan biri.
Kısa Videolar ve Instagram Reels Videoları
Video dendiğinde hepimizin aklına hâliyle ilk olarak Youtube geliyor. Youtube’un yanı sıra Facebook, Instagram ve Twitter gibi büyük sosyal medya platformlarında da günümüz trendlerine yetişmek adına video özelliği gelişti. Ancak hepimizin bildiği gibi özellikle TikTok uygulamasıyla yeni jenerasyon bambaşka bir trend oluşturdu ve bu yeni video türü, sosyal medyaya farklı bir yorum getirdi. Bu uygulamadaki kısa süreli videoların ardındaki itici güç aslında Z kuşağı olsa da, diğer jenerasyonların da onlardan geri kalır yanı yok. Bu videoların neden bu kadar cezbedici olduğuna gelirsek; videoları çekmek oldukça kolay ve az maliyetli, dolayısıyla bu durum kullanıcıların ilgi çekici içerikler üretmelerine ve kitlelerini her geçen gün genişletmelerine yarıyor. Bu akımı yaptığınız işi de baz alarak takip etmeniz sizleri sosyal medyada daha da görünür kılacaktır.
Influencerlar ve Etkileri
Mutlaka sosyal medyada çeşitli ürünleri tanıtan veya markalarda işbirliği yapan Influencerlarla karşılaşmışsınızdır. Etkileyici bir şekilde pazarlama konusunda Influencerlar bu yıl daha da önem kazandı. İnsanların evden alışveriş yapmaya her geçen gün daha fazla yönelmesi ile marka tanıtım stratejilerinde bir gelişim söz konusuydu; bu anlamda akla ilk gelen kişiler Influencerlar oldu elbette. Eğer siz de bir tanıtım süreci içerisindeyseniz bu yönteme başvurabilirsiniz. Bu konuda dikkat etmeniz ve göz önünde bulundurmanız gereken nokta ise; Macro ve Micro Influencerlar. Çok büyük bir takipçi kitlesine sahip olan tanınmış Macro Influencerlarla iş birliği yapmak oldukça maliyetli olacaktır. Eğer bunu karşılayamayacak durumdaysanız ve daha düşük bütçeli bir kampanyanız varsa, Micro Influencerlar ile iletişime geçip onlarla iş birliği yapmanız sizin için daha uygun olacaktır. Bu iş birliği size harika bir yatırım getirisi sağlayabilir.
Müşteri Servisi için Sosyal İletişim Ağı
Sosyal medya ağları günümüzde yalnızca insanları birbirine bağlayan ve onlara içerik paylaşmaları için yol sağlayan basit araçlar olmaktan çıktı. Artık onlar bundan çok daha fazlası. Ticaret ise sosyal medya platformlarının çok önemli bir parçası hâline geldi. Dolayısıyla müşteri hizmetleri konusunda da sosyal iletişim ağlarını kullanmak mantıklı ve yararlı olabilir. Profesyonel anlamda işler için sosyal iletişim ağlarına ihtiyaç duyulması, bu trendin de önünü açtı. Birtakım sorunları hızlıca halletmek için müşterilerinizle doğrudan iletişim kurabildiğiniz bir hattınızın olması çok faydalı olacaktır. Sosyal iletişim ağları, bu hızlı ve anında gerçekleştirilen iletişim için kullanılabilecek en iyi yollardan biri. Ayrıca markaların müşterilerin sorularına halka açık bir şekilde yanıt vermesi ve onlara yardımcı olması muazzam bir PR çalışması olarak etkilerini gösterir.
Artırılmış Gerçeklik
İnsanların sosyal medyada paylaştıkları fotoğraflara koydukları efektleri görmüşsünüzdür. Bu efektlere artırılmış gerçeklik efektleri diyoruz. Artırılmış gerçeklik efektlerinin amacı, takipçi kitleye sunulan doğal fotoğrafların sosyal medyada görünürlüğünü artırmak için onları geliştirmektir. Bu özellik bilhassa genç kullanıcılar arasında oldukça popüler. Tabii bu artırılmış gerçeklik efektleri yalnızca kabarık tavşan kulakları ve havalı güneş gözlükleriyle sınırlı değil. Gün geçtikçe daha çok gerçekliğe yakın efektler yapılmaya devam ediyor. Üstelik bu efektleri sosyal ticaret yaparken kullanmak isterseniz ihtiyacınız olan tek şey bir akıllı telefon. Pazarlamacılar şimdiden artırılmış gerçeklik efektlerinin popülaritesini akıllarına kazıdılar ve bu trendi kampanyalarında kullanmaya başladılar bile.
Sosyal medya yetişmesi zaman zaman zor olan bir hızla her gün gelişmeye, bünyesine yukarıdakiler gibi yeni trendleri dahil etmeye devam ediyor. Özellikle sosyal medyada bir iş yapacaksanız bu popüler trendlerin işinize yarayacağına eminiz.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Sosyal medya, trendleriyle hayatımızın her noktasında
Sosyal mecralar kullanıcıların ilgi alanlarını baz alarak kendi özelliklerini sürekli geliştirip, muhtemel bir kitle hedefiyle onları günümüze uyarlıyorlar.
Sosyal medya daimi bir değişim içinde. Sosyal mecralar kullanıcıların ilgi alanlarını baz alarak kendi özelliklerini sürekli geliştirip, muhtemel bir kitle hedefiyle onları günümüze uyarlıyorlar. Bu devam eden akış hâli, bir hedef kitlenin peşinde olan ve farklı yaratıcı yollar arayışında olan pazarlamacılar için oldukça önemli. Özellikle sosyal medyanın herhangi bir alanında bir iş yapıyorsanız, bu trendleri takip etmeden hareket etmeniz pek mantıklı olmayacaktır. Bu anlamda başarının formülü, bu yıl sosyal medyada hakim olan trendleri takip etmek ve bunları kendi işinize uyarlamak. Öyleyse lafı daha fazla uzatmadan bu yılın trendlerine hep birlikte bakalım ve hangi trendin sizin ve işiniz için uygun olduğu konusunu da sizlere bırakalım.
Canlı Yayınlar
Son zamanlarda, pandemi döneminin koşulları sebebiyle de kullanımı oldukça artan canlı yayınlar, bizlere güvenli bir mesafeden sosyal etkileşim kurmanın bir yolunu sunuyor. Çeşitli sosyal platformlarda canlı yayınların hem eğlence hem de iş sektörü için sıkça tercih edilen bir yol olduğunu görebiliyoruz. İnsanlarla birebir, aynı anda ve görüntülü bir şekilde iletişime geçmek internet üzerindeki pazarlama stratejileriniz konusunda size bir fırsat sunuyor. Örneğin bir internet sitesi tasarlama aşamasındaysanız, potansiyel kullanıcılarla doğrudan iletişime geçebilirsiniz. Ayrıca çeşitli soru-cevap oturumları yapabilir, bu sayede takipçilerinizle daha yakın ve hatta kalıcı bir bağ kurabilirsiniz. Yapmak üzere olduğunuz veya hâlihazırda yapmakta olduğunuz iş her ne ise, insan etkileşimini doğru şekilde ilerletmenin size artısı olacağı kesin. Bu nedenle bugün canlı yayınlar, sosyal medya kullanıcıları ve pazarlamacılar arasında en popüler yollardan biri.
Kısa Videolar ve Instagram Reels Videoları
Video dendiğinde hepimizin aklına hâliyle ilk olarak Youtube geliyor. Youtube’un yanı sıra Facebook, Instagram ve Twitter gibi büyük sosyal medya platformlarında da günümüz trendlerine yetişmek adına video özelliği gelişti. Ancak hepimizin bildiği gibi özellikle TikTok uygulamasıyla yeni jenerasyon bambaşka bir trend oluşturdu ve bu yeni video türü, sosyal medyaya farklı bir yorum getirdi. Bu uygulamadaki kısa süreli videoların ardındaki itici güç aslında Z kuşağı olsa da, diğer jenerasyonların da onlardan geri kalır yanı yok. Bu videoların neden bu kadar cezbedici olduğuna gelirsek; videoları çekmek oldukça kolay ve az maliyetli, dolayısıyla bu durum kullanıcıların ilgi çekici içerikler üretmelerine ve kitlelerini her geçen gün genişletmelerine yarıyor. Bu akımı yaptığınız işi de baz alarak takip etmeniz sizleri sosyal medyada daha da görünür kılacaktır.
Influencerlar ve Etkileri
Mutlaka sosyal medyada çeşitli ürünleri tanıtan veya markalarda işbirliği yapan Influencerlarla karşılaşmışsınızdır. Etkileyici bir şekilde pazarlama konusunda Influencerlar bu yıl daha da önem kazandı. İnsanların evden alışveriş yapmaya her geçen gün daha fazla yönelmesi ile marka tanıtım stratejilerinde bir gelişim söz konusuydu; bu anlamda akla ilk gelen kişiler Influencerlar oldu elbette. Eğer siz de bir tanıtım süreci içerisindeyseniz bu yönteme başvurabilirsiniz. Bu konuda dikkat etmeniz ve göz önünde bulundurmanız gereken nokta ise; Macro ve Micro Influencerlar. Çok büyük bir takipçi kitlesine sahip olan tanınmış Macro Influencerlarla iş birliği yapmak oldukça maliyetli olacaktır. Eğer bunu karşılayamayacak durumdaysanız ve daha düşük bütçeli bir kampanyanız varsa, Micro Influencerlar ile iletişime geçip onlarla iş birliği yapmanız sizin için daha uygun olacaktır. Bu iş birliği size harika bir yatırım getirisi sağlayabilir.
Müşteri Servisi için Sosyal İletişim Ağı
Sosyal medya ağları günümüzde yalnızca insanları birbirine bağlayan ve onlara içerik paylaşmaları için yol sağlayan basit araçlar olmaktan çıktı. Artık onlar bundan çok daha fazlası. Ticaret ise sosyal medya platformlarının çok önemli bir parçası hâline geldi. Dolayısıyla müşteri hizmetleri konusunda da sosyal iletişim ağlarını kullanmak mantıklı ve yararlı olabilir. Profesyonel anlamda işler için sosyal iletişim ağlarına ihtiyaç duyulması, bu trendin de önünü açtı. Birtakım sorunları hızlıca halletmek için müşterilerinizle doğrudan iletişim kurabildiğiniz bir hattınızın olması çok faydalı olacaktır. Sosyal iletişim ağları, bu hızlı ve anında gerçekleştirilen iletişim için kullanılabilecek en iyi yollardan biri. Ayrıca markaların müşterilerin sorularına halka açık bir şekilde yanıt vermesi ve onlara yardımcı olması muazzam bir PR çalışması olarak etkilerini gösterir.
Artırılmış Gerçeklik
İnsanların sosyal medyada paylaştıkları fotoğraflara koydukları efektleri görmüşsünüzdür. Bu efektlere artırılmış gerçeklik efektleri diyoruz. Artırılmış gerçeklik efektlerinin amacı, takipçi kitleye sunulan doğal fotoğrafların sosyal medyada görünürlüğünü artırmak için onları geliştirmektir. Bu özellik bilhassa genç kullanıcılar arasında oldukça popüler. Tabii bu artırılmış gerçeklik efektleri yalnızca kabarık tavşan kulakları ve havalı güneş gözlükleriyle sınırlı değil. Gün geçtikçe daha çok gerçekliğe yakın efektler yapılmaya devam ediyor. Üstelik bu efektleri sosyal ticaret yaparken kullanmak isterseniz ihtiyacınız olan tek şey bir akıllı telefon. Pazarlamacılar şimdiden artırılmış gerçeklik efektlerinin popülaritesini akıllarına kazıdılar ve bu trendi kampanyalarında kullanmaya başladılar bile.
Sosyal medya yetişmesi zaman zaman zor olan bir hızla her gün gelişmeye, bünyesine yukarıdakiler gibi yeni trendleri dahil etmeye devam ediyor. Özellikle sosyal medyada bir iş yapacaksanız bu popüler trendlerin işinize yarayacağına eminiz.
Kaynak:
Haftanın popüler haberleri
Trump, Japonya ile ticaret anlaşmasını tamamladıklarını açıkladı
ABD Başkanı Trump, Japonya ile ticaret anlaşmasını tamamladıklarını açıkladı.
Güvensiz ürüne karşı sıfır tolerans
Ticaret Bakanlığı, piyasaya uygunsuz ürün arz eden firmalara yılın ilk yarısında 24,2 milyon lira idari para cezası uyguladı.
Türkiye'nin 40 adet Eurofighter ön talebi onaylandı
Alman medyası: "Almanya, Türkiye'nin 40 adet Eurofighter için yaptığı ön talebi onayladı."
TOBB Türkiye Kreatif Endüstriler Meclisi belirlendi
TOBB Türkiye Kreatif Endüstriler Meclisi Başkanlığına Ata Kavame, Meclis Başkan Yardımcılığına ise Gamze Şernaz seçildi.
BOSCH Fren Fabrikası 28 Temmuz'da tatile giriyor
BOSCH Fren Sistemleri Sanayi ve Ticaret A.Ş.'den 28 Temmuz - 17 Ağustos 2025 tarihleri arasında çalışanların yıllık izinlerini kullanabilecekleri duyuruldu.
Ceren Deşen, Atlas Menkul Değerler'den ayrıldı
Atlas Menkul Değerler Yatırım Ortaklığı şirketinden yapılan açıklamada; Yönetim Kurulu Üyesi Ceren Deşen'in görevinden ayrıldığı bildirildi.
Karsan'dan fabrika yangını ile ilgili açıklama geldi
Karsan'dan yapılan açıklamada; bugün yaşanan yangının kısa sürede söndürüldüğü, sonrasında iş süreçlerinin normale döndüğü bilgisi verildi.
Tatil sezonunda e-ticarette kişisel bakım ürünleri önde gidiyor
Tatil sezonu e-ticaret sektörünü hareketlendirdi.
Sıcak havalara dikkat! Bol su tüketilmeli
Sıcak havalarda en ciddi risk grubunun, bebekler, hamileler, yaşlılar ile tansiyon gibi kronik hastalıklara sahip kişiler olduğu bildirildi.
IDEF 2025 Fuarı başladı
IDEF 2025 kapılarını açtı.
SON DAKİKA: Meclis, 1 Ekim'e kadar tatile girdi
TBMM'nin 1 Ekim 2025 tarihine kadar tatile girmesine dair karar Resmi Gazete'nin 22 Temmuz 2025 tarihli sayısında yayımlandı.
İKV / Zeytinoğlu: AB ilişkilerimizde harekete geçme zamanı
İktisadi Kalkınma Vakfı Başkanı Ayhan Zeytinoğlu; AB ile ilişkilerin güçlendirilmesi gerektiğini söyledi.
İKV Başkanlığı’na Ayhan Zeytinoğlu yeniden seçildi
İktisadi Kalkınma Vakfı'nın gerçekleştirilen Olağan Genel Kurul Toplantısında başkanlığa Ayhan Zeytinoğlu yeniden seçildi.
Danimarka, AB Konseyi Başkanlığı sürecinde güçlü bir Avrupa hedefliyor
Danimarka, AB Konseyi Başkanlığını üstlendi. Danimarka görev sürecinde güçlü bir Avrupa hedefliyor.
Palandöken: Gurbetçiler ülkemize 700-800 milyar TL bırakıyor
TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, yurtdışında yaşayan vatandaşlarımızın yaz aylarında ülkemize dönmesinin ekonomi için can suyu olduğunu söyledi.
Gümrük muhafaza ekipleri kaçakçılara geçit vermiyor
Ticaret Bakanlığı gümrüklerde 2025 yılının ilk yarısında 35,5 milyar liralık kaçak eşya yakaladı.
İngiltere, enerji planını yeniden düzenliyor
İngiltere, temiz enerji projelerini hızlandırmak için enerji planını yeniden düzenliyor.
Çin'in petrol rafinerisi üretimi en yüksek düzeye ulaştı
Çin'in petrol rafinerisi üretimi önceki yıldan bu yana en yüksek düzeyine ulaştı.
Kartlı ödemeler Haziran ayında arttı
Kredi kartları, banka kartları ve ön ödemeli kartlarla haziranda yapılan toplam ödeme tutarı 1 trilyon 911,4 milyar lira oldu.
Mılvus Robotıcs yatırım turunu 5,5 milyon dolara yükseltti
Milvus Robotics, Seri A yatırım turunu Ak Portföy’ün yönetmiş olduğu Girişim Sermayesi Fonlarının da katılımı ile birlikte 5,5 milyon dolara yükseltti.
Vertiv, Great Lakes Data Racks Cabinets'i satın aldı
Vertiv, Great Lakes Data Racks & Cabinets şirketler grubunu 200 milyon dolar karşılığında satın almak üzere bir anlaşma imzaladığını duyurdu.
Goodyear'ın yeni lastiği ADAC testini başarıyla geçti
Goodyear Vector 4seasons Gen-3, en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti.
KPMG: Küresel enerji talebi tüm zamanların en yüksek seviyesinde
2024 Dünya Enerji İstatistik Raporu'na göre, 2024 yılında küresel enerji talebi, bir önceki yıla göre yüzde 2'den biraz fazla artarak tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaştı.
Türk somonunda 1 milyar doların üzerinde ihracat hedefi
Türk su ürünleri sektöründe son yıllarda üretimi ve ihracatı hızla artan Türk somonunda 2035 yılına kadar yıllık 1 milyar dolar döviz girdisi hedefleniyor.
Tübitak öğrencileri Uluslararası Matematik Olimpiyatından ödülle döndü
Avustralya’nın Sunshine Coast şehrinde düzenlenen Uluslararası Matematik Olimpiyatı’nda ülkemizi temsil eden öğrenciler ödüllerle döndü.
Sinpaş'ın bağımsız denetimini Arsen şirketi yapacak
Sinpaş Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı A.Ş., bağımsız denetim hizmetini Arsen Bağımsız Denetim Hizmetleri A.Ş.'den alacağını duyurdu.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Kıbrıs'tan önemli mesajlar verdi
Cumhurbaşkanı Erdoğan: “KKTC’yi Doğu Akdeniz’in parlayan yıldızı hâline getirdik”
İlk 6 ayda 4,5 milyon dolarlık deniz salyangozu ihraç edildi
Deniz salyangozu ihracatı 6 ayda 4,5 milyon dolar kazandırdı.
Yerli ve milli lokomotif ilk seferini tamamladı
Yerli ve milli lokomotif ilk seferinde 125 kilometre yol kat etti, 617 tonluk yük taşıdı.
Prof.Dr. Nevzat Tarhan: Sosyal fobi ergenlikte zirve yapıyor
Üsküdar Üniversitesi Kurucu Rektörü, Psikiyatrist Prof. Dr. Nevzat Tarhan, sosyal fobi konusunu değerlendirdi.
Busiad şimdi de gündemine turizmi aldı
BUSİAD, Bursa'nın turizm potansiyelinin kullanılamadığı gerçeğinden hareketle yürüttüğü çalışmalar kapsamında GÜMTOB ve TÜRSAB ile toplantılar yaptı.
e-Ticaret sektöründen kazanıp vergi vermeyenler Maliyenin radarında
Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB), e-ticaret platformları üzerinden gelir elde eden 17 bin mükellefin 44,5 miyar liralık hasılatını vergi dışı bıraktığını belirledi.
En karlı faizsiz yatırım araçları nelerdir?
bereketlitopraklar.com.tr, en karlı faizsiz yatırım araçlarını analiz etti. Detaylar haberimizde...
Travel And Leisure okurları, İstanbul Havalimanını zirveye taşıdı
İstanbul Havalimanı, Travel And Leisure okurlarınca üst üste ikinci kez ‘Dünyanın En İyi Havalimanı’ seçildi.
TİM, Şikago'ya genel ticaret heyeti düzenliyor
TİM, 29 Eylül 2025 tarihinde ABD Şikago'ya genel ticaret heyeti düzenleyeceğini duyurdu. Başvuruların TİM sayfasından alınmaya başladığı bildirildi.
Havelsan, e-Denizcilik'teki yeni sistemini IDEF'te sergileyecek
Havelsan, e-Denizcilik alanında gemi navigasyon sistemini ilk kez IDEF'te sergileyecek.
Bugün Cumhurbaşkanlığına Cevdet Yılmaz vekalet edecek
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın bugünkü Kıbrıs ziyareti nedeniyle Cumhurbaşkanlığına Cevdet Yılmaz vekalet edecek.
FM Global, Hindistan'da İnovasyon Merkezi kuracak
FM Global, Hindistan'ın Bengaluru kentinde inovasyon merkezi kuracak.
Kurulan șirket sayısında artış
Kurulan șirket sayısında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 11 artıș oldu.
Sınır kapılarında gurbetçi hareketliliği
Yıllık izinlerini geçirmek üzere Avrupa'nın çeşitli ülkelerinden yola çıkan gurbetçilerin Türkiye’ye gelişleri yoğun şekilde devam ediyor.