Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı
Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı
İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı.
Haber Giriş Tarihi: 02.12.2024 12:07
Haber Güncellenme Tarihi: 02.12.2024 12:32
Kaynak:
Haber Merkezi
Dijitalleşmenin artan hızı, yapay zekâ destekli çözümler ve tüketici beklentilerindeki dönüşüm, iletişim stratejilerinde yeni yaklaşımları zorunlu kılıyor. 2025 yılı, iletişim dünyasında hem online hem de offline platformlarda köklü değişimlerin ve yeniliklerin yaşanacağının sinyallerini şimdiden veriyor. Yapay zekâ destekli kişiselleştirme, AR/VR deneyimleri ve veri gizliliğine verilen önem çevrimiçi iletişimde merkezi rol oynarken; hibrit etkinlikler, deneyimsel pazarlama ve sürdürülebilirlik odaklı yaklaşımlar offline iletişimi şekillendirme yolunda etkisini artıracak gibi görünüyor. Markaların bu gelişmeleri dikkate alarak daha güçlü, etkili ve kalıcı iletişim stratejileri geliştirebileceklerini söyleyenİnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı.
Yapay zekadan geçmeyen markalar biraz eksiktir
2025'te yapay zekâ (AI), çevrimiçi iletişimde kişiselleştirmenin temel taşı olacak. Bu noktada markalar, tüketici davranışlarını ve tercihlerini derinlemesine analiz ederek her bir kullanıcının ihtiyaçlarına özel, bireyselleştirilmiş deneyimler sunma yolunda daha etkili adımlar atacak. Her geçen gün hızla gelişen yapay zekâ sayesinde e-posta kampanyalarından web sitesi içeriklerine, reklam hedeflemelerinden müşteri hizmetlerine kadar birçok alanda çok daha yoğun bir şekilde kişiye özel çözümler üretilecek. Dolayısıyla tüketicilerin markalarla olan etkileşimleri artarken sadakat oranları da yükselecek. Tam da bu aşamada Artırılmış Gerçeklik (AR) ve Sanal Gerçeklik (VR) teknolojilerinden bahsetmemek olmaz. AR ve VR teknolojileri, 2025'te çevrimiçi dünyayı tamamen dönüştürecek. Bu teknolojiler, özellikle e-ticaret, eğitim ve eğlence sektörlerinde kullanıcı deneyimini zenginleştirerek alışveriş sürecinden öğrenme deneyimlerine kadar birçok alanda devrim yaratacak. Markaların tüketicilerle daha derin bağlar kurmasını sağlayan bu teknolojiler, zihinlerde unutulmaz izler bırakılmasına imkan tanıyacak.
Kısa video ve hikâye formatlarının dominasyonuna hazır mısınız?
Her şeyin hızlı yaşandığı sosyal medyada uzun uzun izlemiyor, okumuyoruz! Dolayısıyla yeni dönemde, kısa video formatları ve hikâye anlatımı çevrimiçi içerik stratejilerinde merkezde olacak. TikTok, Instagram Reels ve YouTube Shorts gibi platformların öncülüğünde kısa ve öz video içerikleri, tüketici dikkatini çekmede en etkili araçlardan biri haline gelecek. Markalar, yaratıcı ve etkileyici kısa videolarla ürünlerini, hizmetlerini veya hikayelerini geniş kitlelere hızlı bir şekilde ulaştırabilecek. Hikâye formatları ise kullanıcıları anlık olarak etkilemenin yanı sıra markaların daha samimi ve şeffaf bir iletişim kurmasına olanak tanımaya devam edecek.
Arama alışkanlıklarımız değişiyor
Sesli aramalar ve dijital asistanlar, çevrimiçi arama alışkanlıklarında giderek daha fazla önem kazanıyor. 2025 yılı itibariyle Google Asistan, Alexa ve Siri gibi sesli asistanlar üzerinden yapılan aramalar, geleneksel yazılı aramaların önüne geçecek gibi görünüyor. Bu nedenle markaların SEO stratejileri sesli aramalar için optimize edilme yolunda önemli aşamalar kaydedecek. Ayrıca sesli asistanlar ile uyumlu içerikler üretmek, markaların dijital görünürlüğünü artıracak ve kullanıcılarla daha doğal bir etkileşim kurmasını sağlayacak.
Biz etkinliğin hibrit olanını severiz
Pandemi sonrasında yaygınlaşan hibrit etkinlik ve toplantılar, 2025'te iletişim dünyasında kalıcı bir yer edinecek. Bu etkinlikler, fiziksel ve dijital katılım seçeneklerini bir araya getirerek geniş bir kitleye ulaşmayı mümkün kılmaya devam edecek. Hibrit etkinlikler hem organizasyonel esneklik sağladığı hem de sürdürülebilirlik açısından avantajlı olduğu için karbon ayak izini azaltarak çevreye duyarlı bir seçenek sunacak. Ayrıca etkinliklere katılımı artırmak ve katılımcılar arasında etkileşimi güçlendirmek için sanal ağ oluşturma fırsatları da daha yoğun olarak sunulacak.
Tasarım odaklı deneyimsel pazarlama ile cesur işler geliyor
2025 yılında, fiziksel mağazalar ve etkinliklerde deneyimsel pazarlama başrolü alacak. Bu bağlamda mağaza içi etkinlikler, interaktif sergiler, VR/AR destekli deneyim alanları gibi uygulamalar, tüketicilerin ilgisini çekmek için daha yoğun olarak kullanılacak. Tasarım odaklı bu deneyimsel pazarlama çalışmaları, sadece ürünleri tanıtmakla kalmayacak, aynı zamanda markanın hikayesini anlatma ve tüketiciyle duygusal bağ kurma noktasında önemli bir rol oynayacak. Ayrıca bu tür etkinlikler, sosyal medyada paylaşılabilir içerikler üreterek çevrimiçi varlığı da destekleyecek.
Sürdürülebilirlik uzun vadeli başarının temeli olacak
Gittikçe daha sık konuşulan sürdürülebilirlik, 2025 yılında markaların iletişim stratejilerinde de en öncelikli konulardan biri haline gelecek. Tüketiciler, çevreye duyarlı ve sürdürülebilir markaları tercih etmeye daha yatkın hale gelecek. Bu nedenle artık çok daha fazla marka, çevre dostu materyaller kullanarak ambalaj tasarımlarını yenileyecek, geri dönüştürülebilir ürünler sunacak ve çevresel etkilerini azaltmaya yönelik girişimlerini artıracak. Ve elbette sürdürülebilirlik, artık çevre ile sınırlı kalmadan çok daha geniş çerçevede benimsenen ve şirket politikalarına entegre edilen bir yaklaşım olma yolunda çok daha büyük adımlarla yol alacak. Sürdürülebilirlik odaklı çalışmalar, toplumsal sorumluluklarını yerine getiren markaların tüketici nezdinde güven ve saygınlık kazanmasına katkıda bulunacak ve uzun vadeli başarıları destekleyen güçlü bir araç olacak.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı
İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı.
Dijitalleşmenin artan hızı, yapay zekâ destekli çözümler ve tüketici beklentilerindeki dönüşüm, iletişim stratejilerinde yeni yaklaşımları zorunlu kılıyor. 2025 yılı, iletişim dünyasında hem online hem de offline platformlarda köklü değişimlerin ve yeniliklerin yaşanacağının sinyallerini şimdiden veriyor. Yapay zekâ destekli kişiselleştirme, AR/VR deneyimleri ve veri gizliliğine verilen önem çevrimiçi iletişimde merkezi rol oynarken; hibrit etkinlikler, deneyimsel pazarlama ve sürdürülebilirlik odaklı yaklaşımlar offline iletişimi şekillendirme yolunda etkisini artıracak gibi görünüyor. Markaların bu gelişmeleri dikkate alarak daha güçlü, etkili ve kalıcı iletişim stratejileri geliştirebileceklerini söyleyen İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı.
Yapay zekadan geçmeyen markalar biraz eksiktir
2025'te yapay zekâ (AI), çevrimiçi iletişimde kişiselleştirmenin temel taşı olacak. Bu noktada markalar, tüketici davranışlarını ve tercihlerini derinlemesine analiz ederek her bir kullanıcının ihtiyaçlarına özel, bireyselleştirilmiş deneyimler sunma yolunda daha etkili adımlar atacak. Her geçen gün hızla gelişen yapay zekâ sayesinde e-posta kampanyalarından web sitesi içeriklerine, reklam hedeflemelerinden müşteri hizmetlerine kadar birçok alanda çok daha yoğun bir şekilde kişiye özel çözümler üretilecek. Dolayısıyla tüketicilerin markalarla olan etkileşimleri artarken sadakat oranları da yükselecek. Tam da bu aşamada Artırılmış Gerçeklik (AR) ve Sanal Gerçeklik (VR) teknolojilerinden bahsetmemek olmaz. AR ve VR teknolojileri, 2025'te çevrimiçi dünyayı tamamen dönüştürecek. Bu teknolojiler, özellikle e-ticaret, eğitim ve eğlence sektörlerinde kullanıcı deneyimini zenginleştirerek alışveriş sürecinden öğrenme deneyimlerine kadar birçok alanda devrim yaratacak. Markaların tüketicilerle daha derin bağlar kurmasını sağlayan bu teknolojiler, zihinlerde unutulmaz izler bırakılmasına imkan tanıyacak.
Kısa video ve hikâye formatlarının dominasyonuna hazır mısınız?
Her şeyin hızlı yaşandığı sosyal medyada uzun uzun izlemiyor, okumuyoruz! Dolayısıyla yeni dönemde, kısa video formatları ve hikâye anlatımı çevrimiçi içerik stratejilerinde merkezde olacak. TikTok, Instagram Reels ve YouTube Shorts gibi platformların öncülüğünde kısa ve öz video içerikleri, tüketici dikkatini çekmede en etkili araçlardan biri haline gelecek. Markalar, yaratıcı ve etkileyici kısa videolarla ürünlerini, hizmetlerini veya hikayelerini geniş kitlelere hızlı bir şekilde ulaştırabilecek. Hikâye formatları ise kullanıcıları anlık olarak etkilemenin yanı sıra markaların daha samimi ve şeffaf bir iletişim kurmasına olanak tanımaya devam edecek.
Arama alışkanlıklarımız değişiyor
Sesli aramalar ve dijital asistanlar, çevrimiçi arama alışkanlıklarında giderek daha fazla önem kazanıyor. 2025 yılı itibariyle Google Asistan, Alexa ve Siri gibi sesli asistanlar üzerinden yapılan aramalar, geleneksel yazılı aramaların önüne geçecek gibi görünüyor. Bu nedenle markaların SEO stratejileri sesli aramalar için optimize edilme yolunda önemli aşamalar kaydedecek. Ayrıca sesli asistanlar ile uyumlu içerikler üretmek, markaların dijital görünürlüğünü artıracak ve kullanıcılarla daha doğal bir etkileşim kurmasını sağlayacak.
Biz etkinliğin hibrit olanını severiz
Pandemi sonrasında yaygınlaşan hibrit etkinlik ve toplantılar, 2025'te iletişim dünyasında kalıcı bir yer edinecek. Bu etkinlikler, fiziksel ve dijital katılım seçeneklerini bir araya getirerek geniş bir kitleye ulaşmayı mümkün kılmaya devam edecek. Hibrit etkinlikler hem organizasyonel esneklik sağladığı hem de sürdürülebilirlik açısından avantajlı olduğu için karbon ayak izini azaltarak çevreye duyarlı bir seçenek sunacak. Ayrıca etkinliklere katılımı artırmak ve katılımcılar arasında etkileşimi güçlendirmek için sanal ağ oluşturma fırsatları da daha yoğun olarak sunulacak.
Tasarım odaklı deneyimsel pazarlama ile cesur işler geliyor
2025 yılında, fiziksel mağazalar ve etkinliklerde deneyimsel pazarlama başrolü alacak. Bu bağlamda mağaza içi etkinlikler, interaktif sergiler, VR/AR destekli deneyim alanları gibi uygulamalar, tüketicilerin ilgisini çekmek için daha yoğun olarak kullanılacak. Tasarım odaklı bu deneyimsel pazarlama çalışmaları, sadece ürünleri tanıtmakla kalmayacak, aynı zamanda markanın hikayesini anlatma ve tüketiciyle duygusal bağ kurma noktasında önemli bir rol oynayacak. Ayrıca bu tür etkinlikler, sosyal medyada paylaşılabilir içerikler üreterek çevrimiçi varlığı da destekleyecek.
Sürdürülebilirlik uzun vadeli başarının temeli olacak
Gittikçe daha sık konuşulan sürdürülebilirlik, 2025 yılında markaların iletişim stratejilerinde de en öncelikli konulardan biri haline gelecek. Tüketiciler, çevreye duyarlı ve sürdürülebilir markaları tercih etmeye daha yatkın hale gelecek. Bu nedenle artık çok daha fazla marka, çevre dostu materyaller kullanarak ambalaj tasarımlarını yenileyecek, geri dönüştürülebilir ürünler sunacak ve çevresel etkilerini azaltmaya yönelik girişimlerini artıracak. Ve elbette sürdürülebilirlik, artık çevre ile sınırlı kalmadan çok daha geniş çerçevede benimsenen ve şirket politikalarına entegre edilen bir yaklaşım olma yolunda çok daha büyük adımlarla yol alacak. Sürdürülebilirlik odaklı çalışmalar, toplumsal sorumluluklarını yerine getiren markaların tüketici nezdinde güven ve saygınlık kazanmasına katkıda bulunacak ve uzun vadeli başarıları destekleyen güçlü bir araç olacak.
Haftanın popüler haberleri
Banu Kıvcı Tokalı, Global Menkul Değerler GMY olarak atandı
Global Menkul Değerler şirketi Genel Müdür Yardımcılığına Banu Kıvcı Tokalı'nın atandığını duyurdu.
Türkiye Sigorta 2024'te 101,3 milyar liralık prim üretti
Türkiye Sigorta, 2024'te 101 milyar 366 milyon TL'lik brüt prim ürettiğini duyurdu.
Dilek Çopur, Koray GYO'da GM görevinden istifa etti
Koray GYO, Dilek Çopur'un şirketteki Genel Müdürlük görevinden ayrıldığını duyurdu.
Karsan 42 adet e-Atak satışı için sözleşme imzaladı
Karsan e-Atak satışıyla ilgili sözleşme imzaladığını duyurdu.
Adel'in toplu iş görüşmelerinde anlaşma sağlanamadı
Adel, Türkiye Ağaç ve Kağıt Sanayii İşverenleri Sendikası ile Türkiye Ağaç ve Kağıt Sanayii İşçileri Sendikası arasında anlaşma sağlanamadığını duyurdu.
Toyota, Brand Finance Global'de Dünyanın En Değerli Otomotiv Markası
Toyota, Brand Finance Global 500 2025 raporuna göre "Dünyanın En Değerli Otomotiv Markası" oldu.
SGK'dan dul maaşını hem kadınlar hem de erkekler alabilir açıklaması
SGK'den "dul maaşı" haberlerine ilişkin açıklama.
EKK: TROY'un kullanımı yaygınlaştırılacak
Ekonomi Koordinasyon Kurulu (EKK), Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz başkanlığında Konya'da toplandı.
Konya'dan üzücü haber! Selçuklu'da 3 katlı bina çöktü
Konya'nın merkez Selçuklu ilçesinde 3 katlı bina çöktü.
Zeynep Erdoğan ve Derviş Kanbur, Architecht GMY olarak atandı
Kuveyt Türk’ün yüzde yüz iştiraki olan finansal teknoloji şirketi Architecht, iki yeni genel müdür yardımcısı atandı.
Generali Sigorta Genel Müdürlüğü’ne Oğuz Karahançer atandı
Generali Sigorta’nın Genel Müdürlüğü görevine, sigorta sektörde 27 yıllık deneyimi ve önemli başarılarıyla tanınan Oğuz Karahançer atandı.
Ozan Uyar, TSKB GMY olarak atandı
Türkiye Sınai Kalkınma Bankası Genel Müdür Yardımcılığı görevine Ozan Uyar atandı.
Deren Koçdemir, Anadolu Sigorta GMY olarak atandı
Deren Koçdemir, Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı olarak atandı.
ASELSAN ile STM arasında deniz platformlarına yönelik sözleşme
ASELSAN ile STM arasında deniz platformlarına yönelik sözleşme imzalandı.
Galatasaray Sportif'in sermayesi 5 milyar 400 milyon liraya çıkarıldı
Galatasaray Sportif A.Ş.'nin sermayesi 1 milyar 80 milyon liradan 5 milyar 400 milyon liraya çıkarıldı.
Palandöken, “Çocuk işçiliğiyle mücadelemiz hız kesmiyor”
TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, Avrupa ve Türkiye İş Dünyasında Sürdürülebilirlik-İnsan Hakları Forumu Hazırlık Toplantısı’nda konuştu.
Reyhanlı TOBB Anadolu Lisesi açıldı
TOBB tarafından Hatay Reyhanlı’da yaptırılan Reyhanlı TOBB Anadolu Lisesi’nin açılışı yapıldı.
Silifke yoğurdu AB'den coğrafi işaret tescili aldı
Silifke Yoğurdu Avrupa Birliği nezdinde tescillenen 30. coğrafi işaretimiz oldu.
Olimpiyat sporcuları Paris 2024 madalyalarını niçin iade ediyor?
100’den fazla Olimpiyat sporcusu Paris 2024 madalyalarını bozulma nedeniyle iade ediyor.
Pinterest 2025'te hit olması beklenen renkleri açıkladı
Pinterest, 2025'te moda, tasarım ve daha fazlasında etkili olması beklenen renkleri açıkladı.
Beypiliç'ten linç kampanyasına yönelik açıklama
Beypiliç yaptığı açıklamada yangın mahalline araçlarını reklam amaçlı göndermediklerini belirtti.
PwC: CEO’lar üretken yapay zekâ için iyimserler
PwC, 28. Küresel CEO Araştırması sonuçları açıklandı: CEO’lar küresel ekonomik büyümeden umutlu.
Shark Guitars, robot sistemli gitar fabrikasını faaliyete geçirdi
Shark Guitars fabrikası, hammaddeden bitmiş ürüne kadar tüm süreçleri kendi bünyesinde gerçekleştiriyor.
Ebru Akyüz: EYT ile iş dünyası kalifiye çalışanlarını kaybetti
Allservice YK Başkanı ve İK Yöneticisi Ebru Akyüz, EYT (Emeklilikte Yaşa Takılanlar) düzenlemesinin iş dünyasını pek çok açıdan olumsuz etkilediğine dikkat çekti.
Armis 2024 yılında satış nokta sayısını 600’e çıkardı
Acme Holding YKB Tolga Batallı, “2023 yılında 200’ün üzerine çıkardığımız satış noktası sayımızı, 2024 yılı sonunda 600’ün üzerine çıkarmayı başardık."
Bucos Kozmetik ve Güzellik Fuarı 7 Şubat'ta başlıyor
Network Fuarcılık tarafından düzenlenen BUCOS 5. Kozmetik ve Güzellik Fuarı, 7-8-9 Şubat 2025 tarihlerinde Merinos AKKM Fuar Alanı’nda gerçekleştirilecek.
AB, yurtdışı teknoloji yatırımlarına yönelik daha sıkı denetim çağrısında bulundu
AB yürütme kolu olan Avrupa Komisyonu, blok üyelerini, "stratejik öneme sahip" ve "en yüksek riskli" sektörlerde AB dışı ülkelere yapılan yatırımları gözden geçirmeye çağırdı.
BKM: 2024'te internetten kartlı ödemeler 4,66 milyar liraya yükseldi
Bankalararası Kart Merkezi (BKM), 2024 yılına ilişkin verileri açıkladı.
IMF Başkanı Georgieva: "Yapay zeka küresel büyümeyi önemli oranda artırabilir"
Uluslararası Para Fonu (IMF) Başkanı Kristalina Georgieva: "Yapay zeka küresel büyümeyi önemli oranda artırabilir" dedi.
Tüketicilere "yetki belgesine sahip satıcıları tercih edin" önerisi
MASFED Başkanı Aydın Erkoç: Motorlu araç satıcılarından tüketicilere "yetki belgesine sahip satıcıları tercih edin" önerisi
Ticaret Bakanlığı 2024'te denetimlerde 91,6 milyar lira ceza uyguladı
Ticaret Bakanlığı müfettişlerince 2024 yılında gerçekleştirilen denetimlerde 91,6 milyar lira vergi ve idari para cezası kesildi.
THY'nin Suriye uçuşları 13 yıl sonra yeniden başladı
THY, ülkedeki iç karışıklık nedeniyle 1 Nisan 2012'de durdurduğu Suriye seferlerini bugün icra edilen İstanbul-Şam uçuşuyla yeniden başlattı.
Merkez Bankası politika faizini yüzde 45'e çekti
TCMB Para Politikası Kurulu (PPK), 2025 yılının ilk toplantısında politika faizi olan bir hafta vadeli repo ihale faiz oranını 250 baz puan düşürerek yüzde 45'e çekti.
MB, Sene sonunda enflasyonun yüzde 21'e gerilemesini hedefliyor
TCMB Başkanı Fatih Karahan, "Sene sonunda enflasyonun yüzde 21'e gerilemesini hedefliyoruz. Risk primindeki gerilemeyle yurt dışı faiz yükü yıllık 7 milyar dolar azaldı." dedi.
Makineler mekanik insanlar değildir
Bir makine AI aracılığıyla ne yaparsa yapsın, yargı kullanmaz - makineler mekanik insanlar değildir.
Frigopak ile Ziraat Katılım Bankasından Sell and Leaseback imzası
Frigopak, Ziraat Katılım Bankası ile Sell and Leaseback işlemi sözleşmesi imzaladığını duyurdu.
Nursel İlgen, Koç Holding'teki görevinden ayrılıyor
Koç Holding Yatırımcı İlişkileri Koordinatörü Nursel İlgen 31 Ocak 2025 tarihi itibariyle emeklilik nedeniyle görevinden ayrılacak.
BYD resmen Güney Kore pazarına giriyor
Atto 3'ün lansman etkinliği Incheon'da düzenlendi.
Sinan Özkök, otoplus Yönetici Ortağı oldu
Otomotiv sektöründe çalışmaları olan Sinan Özkök, otoplus Yönetici Ortağı oldu.
Cem Kerem Yosuntaş, 51 Digital GMY olarak atandı
51 Digital’de üst düzey yönetici görevlendirmesi gerçekleştirildi ve Cem Kerem Yosuntaş, 51 Brand Genel Müdür Yardımcısı (GMY) olarak atandı.