Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı
Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı
İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı.
Haber Giriş Tarihi: 02.12.2024 12:07
Haber Güncellenme Tarihi: 02.12.2024 12:32
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Dijitalleşmenin artan hızı, yapay zekâ destekli çözümler ve tüketici beklentilerindeki dönüşüm, iletişim stratejilerinde yeni yaklaşımları zorunlu kılıyor. 2025 yılı, iletişim dünyasında hem online hem de offline platformlarda köklü değişimlerin ve yeniliklerin yaşanacağının sinyallerini şimdiden veriyor. Yapay zekâ destekli kişiselleştirme, AR/VR deneyimleri ve veri gizliliğine verilen önem çevrimiçi iletişimde merkezi rol oynarken; hibrit etkinlikler, deneyimsel pazarlama ve sürdürülebilirlik odaklı yaklaşımlar offline iletişimi şekillendirme yolunda etkisini artıracak gibi görünüyor. Markaların bu gelişmeleri dikkate alarak daha güçlü, etkili ve kalıcı iletişim stratejileri geliştirebileceklerini söyleyenİnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı.
Yapay zekadan geçmeyen markalar biraz eksiktir
2025'te yapay zekâ (AI), çevrimiçi iletişimde kişiselleştirmenin temel taşı olacak. Bu noktada markalar, tüketici davranışlarını ve tercihlerini derinlemesine analiz ederek her bir kullanıcının ihtiyaçlarına özel, bireyselleştirilmiş deneyimler sunma yolunda daha etkili adımlar atacak. Her geçen gün hızla gelişen yapay zekâ sayesinde e-posta kampanyalarından web sitesi içeriklerine, reklam hedeflemelerinden müşteri hizmetlerine kadar birçok alanda çok daha yoğun bir şekilde kişiye özel çözümler üretilecek. Dolayısıyla tüketicilerin markalarla olan etkileşimleri artarken sadakat oranları da yükselecek. Tam da bu aşamada Artırılmış Gerçeklik (AR) ve Sanal Gerçeklik (VR) teknolojilerinden bahsetmemek olmaz. AR ve VR teknolojileri, 2025'te çevrimiçi dünyayı tamamen dönüştürecek. Bu teknolojiler, özellikle e-ticaret, eğitim ve eğlence sektörlerinde kullanıcı deneyimini zenginleştirerek alışveriş sürecinden öğrenme deneyimlerine kadar birçok alanda devrim yaratacak. Markaların tüketicilerle daha derin bağlar kurmasını sağlayan bu teknolojiler, zihinlerde unutulmaz izler bırakılmasına imkan tanıyacak.
Kısa video ve hikâye formatlarının dominasyonuna hazır mısınız?
Her şeyin hızlı yaşandığı sosyal medyada uzun uzun izlemiyor, okumuyoruz! Dolayısıyla yeni dönemde, kısa video formatları ve hikâye anlatımı çevrimiçi içerik stratejilerinde merkezde olacak. TikTok, Instagram Reels ve YouTube Shorts gibi platformların öncülüğünde kısa ve öz video içerikleri, tüketici dikkatini çekmede en etkili araçlardan biri haline gelecek. Markalar, yaratıcı ve etkileyici kısa videolarla ürünlerini, hizmetlerini veya hikayelerini geniş kitlelere hızlı bir şekilde ulaştırabilecek. Hikâye formatları ise kullanıcıları anlık olarak etkilemenin yanı sıra markaların daha samimi ve şeffaf bir iletişim kurmasına olanak tanımaya devam edecek.
Arama alışkanlıklarımız değişiyor
Sesli aramalar ve dijital asistanlar, çevrimiçi arama alışkanlıklarında giderek daha fazla önem kazanıyor. 2025 yılı itibariyle Google Asistan, Alexa ve Siri gibi sesli asistanlar üzerinden yapılan aramalar, geleneksel yazılı aramaların önüne geçecek gibi görünüyor. Bu nedenle markaların SEO stratejileri sesli aramalar için optimize edilme yolunda önemli aşamalar kaydedecek. Ayrıca sesli asistanlar ile uyumlu içerikler üretmek, markaların dijital görünürlüğünü artıracak ve kullanıcılarla daha doğal bir etkileşim kurmasını sağlayacak.
Biz etkinliğin hibrit olanını severiz
Pandemi sonrasında yaygınlaşan hibrit etkinlik ve toplantılar, 2025'te iletişim dünyasında kalıcı bir yer edinecek. Bu etkinlikler, fiziksel ve dijital katılım seçeneklerini bir araya getirerek geniş bir kitleye ulaşmayı mümkün kılmaya devam edecek. Hibrit etkinlikler hem organizasyonel esneklik sağladığı hem de sürdürülebilirlik açısından avantajlı olduğu için karbon ayak izini azaltarak çevreye duyarlı bir seçenek sunacak. Ayrıca etkinliklere katılımı artırmak ve katılımcılar arasında etkileşimi güçlendirmek için sanal ağ oluşturma fırsatları da daha yoğun olarak sunulacak.
Tasarım odaklı deneyimsel pazarlama ile cesur işler geliyor
2025 yılında, fiziksel mağazalar ve etkinliklerde deneyimsel pazarlama başrolü alacak. Bu bağlamda mağaza içi etkinlikler, interaktif sergiler, VR/AR destekli deneyim alanları gibi uygulamalar, tüketicilerin ilgisini çekmek için daha yoğun olarak kullanılacak. Tasarım odaklı bu deneyimsel pazarlama çalışmaları, sadece ürünleri tanıtmakla kalmayacak, aynı zamanda markanın hikayesini anlatma ve tüketiciyle duygusal bağ kurma noktasında önemli bir rol oynayacak. Ayrıca bu tür etkinlikler, sosyal medyada paylaşılabilir içerikler üreterek çevrimiçi varlığı da destekleyecek.
Sürdürülebilirlik uzun vadeli başarının temeli olacak
Gittikçe daha sık konuşulan sürdürülebilirlik, 2025 yılında markaların iletişim stratejilerinde de en öncelikli konulardan biri haline gelecek. Tüketiciler, çevreye duyarlı ve sürdürülebilir markaları tercih etmeye daha yatkın hale gelecek. Bu nedenle artık çok daha fazla marka, çevre dostu materyaller kullanarak ambalaj tasarımlarını yenileyecek, geri dönüştürülebilir ürünler sunacak ve çevresel etkilerini azaltmaya yönelik girişimlerini artıracak. Ve elbette sürdürülebilirlik, artık çevre ile sınırlı kalmadan çok daha geniş çerçevede benimsenen ve şirket politikalarına entegre edilen bir yaklaşım olma yolunda çok daha büyük adımlarla yol alacak. Sürdürülebilirlik odaklı çalışmalar, toplumsal sorumluluklarını yerine getiren markaların tüketici nezdinde güven ve saygınlık kazanmasına katkıda bulunacak ve uzun vadeli başarıları destekleyen güçlü bir araç olacak.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı
İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı.
Dijitalleşmenin artan hızı, yapay zekâ destekli çözümler ve tüketici beklentilerindeki dönüşüm, iletişim stratejilerinde yeni yaklaşımları zorunlu kılıyor. 2025 yılı, iletişim dünyasında hem online hem de offline platformlarda köklü değişimlerin ve yeniliklerin yaşanacağının sinyallerini şimdiden veriyor. Yapay zekâ destekli kişiselleştirme, AR/VR deneyimleri ve veri gizliliğine verilen önem çevrimiçi iletişimde merkezi rol oynarken; hibrit etkinlikler, deneyimsel pazarlama ve sürdürülebilirlik odaklı yaklaşımlar offline iletişimi şekillendirme yolunda etkisini artıracak gibi görünüyor. Markaların bu gelişmeleri dikkate alarak daha güçlü, etkili ve kalıcı iletişim stratejileri geliştirebileceklerini söyleyen İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı.
Yapay zekadan geçmeyen markalar biraz eksiktir
2025'te yapay zekâ (AI), çevrimiçi iletişimde kişiselleştirmenin temel taşı olacak. Bu noktada markalar, tüketici davranışlarını ve tercihlerini derinlemesine analiz ederek her bir kullanıcının ihtiyaçlarına özel, bireyselleştirilmiş deneyimler sunma yolunda daha etkili adımlar atacak. Her geçen gün hızla gelişen yapay zekâ sayesinde e-posta kampanyalarından web sitesi içeriklerine, reklam hedeflemelerinden müşteri hizmetlerine kadar birçok alanda çok daha yoğun bir şekilde kişiye özel çözümler üretilecek. Dolayısıyla tüketicilerin markalarla olan etkileşimleri artarken sadakat oranları da yükselecek. Tam da bu aşamada Artırılmış Gerçeklik (AR) ve Sanal Gerçeklik (VR) teknolojilerinden bahsetmemek olmaz. AR ve VR teknolojileri, 2025'te çevrimiçi dünyayı tamamen dönüştürecek. Bu teknolojiler, özellikle e-ticaret, eğitim ve eğlence sektörlerinde kullanıcı deneyimini zenginleştirerek alışveriş sürecinden öğrenme deneyimlerine kadar birçok alanda devrim yaratacak. Markaların tüketicilerle daha derin bağlar kurmasını sağlayan bu teknolojiler, zihinlerde unutulmaz izler bırakılmasına imkan tanıyacak.
Kısa video ve hikâye formatlarının dominasyonuna hazır mısınız?
Her şeyin hızlı yaşandığı sosyal medyada uzun uzun izlemiyor, okumuyoruz! Dolayısıyla yeni dönemde, kısa video formatları ve hikâye anlatımı çevrimiçi içerik stratejilerinde merkezde olacak. TikTok, Instagram Reels ve YouTube Shorts gibi platformların öncülüğünde kısa ve öz video içerikleri, tüketici dikkatini çekmede en etkili araçlardan biri haline gelecek. Markalar, yaratıcı ve etkileyici kısa videolarla ürünlerini, hizmetlerini veya hikayelerini geniş kitlelere hızlı bir şekilde ulaştırabilecek. Hikâye formatları ise kullanıcıları anlık olarak etkilemenin yanı sıra markaların daha samimi ve şeffaf bir iletişim kurmasına olanak tanımaya devam edecek.
Arama alışkanlıklarımız değişiyor
Sesli aramalar ve dijital asistanlar, çevrimiçi arama alışkanlıklarında giderek daha fazla önem kazanıyor. 2025 yılı itibariyle Google Asistan, Alexa ve Siri gibi sesli asistanlar üzerinden yapılan aramalar, geleneksel yazılı aramaların önüne geçecek gibi görünüyor. Bu nedenle markaların SEO stratejileri sesli aramalar için optimize edilme yolunda önemli aşamalar kaydedecek. Ayrıca sesli asistanlar ile uyumlu içerikler üretmek, markaların dijital görünürlüğünü artıracak ve kullanıcılarla daha doğal bir etkileşim kurmasını sağlayacak.
Biz etkinliğin hibrit olanını severiz
Pandemi sonrasında yaygınlaşan hibrit etkinlik ve toplantılar, 2025'te iletişim dünyasında kalıcı bir yer edinecek. Bu etkinlikler, fiziksel ve dijital katılım seçeneklerini bir araya getirerek geniş bir kitleye ulaşmayı mümkün kılmaya devam edecek. Hibrit etkinlikler hem organizasyonel esneklik sağladığı hem de sürdürülebilirlik açısından avantajlı olduğu için karbon ayak izini azaltarak çevreye duyarlı bir seçenek sunacak. Ayrıca etkinliklere katılımı artırmak ve katılımcılar arasında etkileşimi güçlendirmek için sanal ağ oluşturma fırsatları da daha yoğun olarak sunulacak.
Tasarım odaklı deneyimsel pazarlama ile cesur işler geliyor
2025 yılında, fiziksel mağazalar ve etkinliklerde deneyimsel pazarlama başrolü alacak. Bu bağlamda mağaza içi etkinlikler, interaktif sergiler, VR/AR destekli deneyim alanları gibi uygulamalar, tüketicilerin ilgisini çekmek için daha yoğun olarak kullanılacak. Tasarım odaklı bu deneyimsel pazarlama çalışmaları, sadece ürünleri tanıtmakla kalmayacak, aynı zamanda markanın hikayesini anlatma ve tüketiciyle duygusal bağ kurma noktasında önemli bir rol oynayacak. Ayrıca bu tür etkinlikler, sosyal medyada paylaşılabilir içerikler üreterek çevrimiçi varlığı da destekleyecek.
Sürdürülebilirlik uzun vadeli başarının temeli olacak
Gittikçe daha sık konuşulan sürdürülebilirlik, 2025 yılında markaların iletişim stratejilerinde de en öncelikli konulardan biri haline gelecek. Tüketiciler, çevreye duyarlı ve sürdürülebilir markaları tercih etmeye daha yatkın hale gelecek. Bu nedenle artık çok daha fazla marka, çevre dostu materyaller kullanarak ambalaj tasarımlarını yenileyecek, geri dönüştürülebilir ürünler sunacak ve çevresel etkilerini azaltmaya yönelik girişimlerini artıracak. Ve elbette sürdürülebilirlik, artık çevre ile sınırlı kalmadan çok daha geniş çerçevede benimsenen ve şirket politikalarına entegre edilen bir yaklaşım olma yolunda çok daha büyük adımlarla yol alacak. Sürdürülebilirlik odaklı çalışmalar, toplumsal sorumluluklarını yerine getiren markaların tüketici nezdinde güven ve saygınlık kazanmasına katkıda bulunacak ve uzun vadeli başarıları destekleyen güçlü bir araç olacak.
Haftanın popüler haberleri
Egeli zeytinciler OlivetoLive ile ihracatta güç birliği yapacak
Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği OlivetoLive UR-GE Projesi’ni başlattı. Projede eğitim ve pazarlama faaliyetleri öne çıkacak.
Yapay zeka destekli kampanya Terra Pizza’ya ödül getirdi
Terra Pizza, pazarlama ve iletişim dünyasının en prestijli ödül programlarından MMA Smarties Awards’ta, Connected TV kategorisinde bronz ödül alarak önemli bir başarıya imza attı.
Türk mühendisten Hibrit Plazma İtki Sistemi
Yüksek Dizayn Mühendisi İsmail Berber'in geliştirdiği Hibrit Plazma İtki Sistemi basına tanıtıldı.
Erdem Tatbul'a Aksa'da yeni görev
Aksa şirketi Mali İşler Direktörlüğü'ne Muhasebe ve Finansal Raporlama Müdürü olarak görev yapan Sn. Erdem Tatbul'un vekâlet edeceğini duyurdu.
Kaplamin YK Başkanlığına Rıza Kandemir seçildi
Kaplamin Ambalaj Sanayii ve Ticaret A.Ş., Yeni Yönetim Kurulu Başkan ve Üyelerini KAP'a yaptığı açıklamayla duyurdu.
Tekfen Holding hissedarları davadan vazgeçti
Tekfen Olağan Genel Kurulunda konuşan hissedar İltem Dokurlar Tekfen Holding’e yönelik davadan vazgeçtiklerini ilan etti.
Jantsa Umurlu fabrikası’nda üretime geçici ara
Jantsa, Umurlu Fabrikası’nda planlı bakım ve envanter çalışmaları nedeniyle 21 Aralık 2025–2 Ocak 2026 tarihleri arasında üretime geçici olarak ara vereceğini açıkladı.
Murat Atay, Garanti Faktoring YK Üyeliğinden istifa etti
Garanti Faktoring, Murat Atay'ın Yönetim Kurulu Üyeliğinden ayrıldığını duyurdu.
Balsu Gıda’da Nusret Özbağ’a Şili’de Genel Müdürlük
Balsu Gıda, Türkiye operasyonlarından sorumlu Operasyon Komitesi Üyesi Nusret Özbağ’ın, yüzde 100 bağlı ortaklığı Balsu Industries of Chile’e Genel Müdür olarak atandığını açıkladı.
E-ihracatta gümrük süreçleri kolaylaştırıldı
Ticaret Bakanlığı, 2025/14 sayılı Genelge ile e-ihracatta konsinye ihracat ve hızlı kargo gümrük işlemlerini kolaylaştıran düzenlemeleri yürürlüğe aldı.
Elektronik Ticari Defter Sistemi'nde (ETDS) yeni bir zorunluluk
1 Ocak 2026’dan itibaren kurulacak tüm şirketler, pay defteri ve genel kurul defterlerini Elektronik Ticari Defter Sistemi (ETDS) üzerinden tutacak.
Eskişehir OSB 56. yılını kutluyor
Eskişehir OSB, 34 milyon metrekarelik alanda 916 firma ve 53 bin 386 çalışanla faaliyet gösteriyor.
Nvidia yeni açık kaynaklı yapay zekâ modellerini tanıttı
Çin'deki açık kaynaklı yapay zekâ ürünlerindeki patlama ortamında Nvidia yeni açık kaynaklı yapay zekâ modellerini tanıttı.
IFCO 2026 Fuarı 4 Şubat 2026'da İFM'de başlıyor
IFCO 9. İstanbul Fashion Connection Fuarı 4–7 Şubat 2026 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi'nde düzenlenecek
Rota Portföy ve Goldfinch fon kurdu
Rota Portföy Goldfinch Sanayi ve Teknoloji Girişim Sermayesi Yatırım Fonu, düzenlenen lansman etkinliği ile tanıtıldı.
Taksiler en çok iş merkezlerinden, cafe ve restoranlardan çağrılıyor
Türkiye'deki kullanıcılar en sık iş merkezleri ve üniversiteler (%31) ile sosyal mekanlarda (%27) uygulama üzerinden taksi çağırıyor.
Lojistiğin yeni işletim sistemi 'Kamyoon' faaliyette
Kamyoon uygulaması faaliyette. Kamyoon, uçtan uca lojistik teknolojileriyle sektörde “tek veri hattı” yaklaşımını hayata geçiriyor.
Özel 5G ağları ile yeni bir dönem başlıyor
Özel 5G ağları ile acil hizmetler, üretim ve savunma gibi kilit sektörlerde yeni bir dönem başlıyor.
HP'den hareketli zararlı yazılımlara dikkat uyarısı
Hareketli zararlı yazılımlara dikkat: Animasyonlu tuzaklar kullanıcıları kandırarak PC'lere zararlı yazılım bulaştırıyor.
2026 yılının ilk çeyreğinde istihdamda iyileşme bekleniyor
ManpowerGroup araştırması: Türkiye'de 2026 yılının ilk çeyreğinde istihdamda iyileşme bekleniyor.
Mamabüs Catering'ten gıda güvenliği, çocuk sağlığı ve kurumsal sorumluluk
Mamabüs Catering, okul beslenmesine gıda güvenliği, çocuk sağlığı ve kurumsal sorumluluk standartı getirdi.
BBC Studios ve CosmoBlue Media, Türkiye’de stratejik ortaklık kurdu
BBC Studios ve CosmoBlue Media, MENA ve Türkiye’de eğlence ekosistemini büyütmek üzere stratejik ortaklık kurdu.
Yandex Türkiye'de Veronika Zueva ve Edita Yıldız'a atama
Veronika Zueva şirketin BDT, Balkanlar ve Afrika bölgelerindeki stratejik ortaklıklarını, Edita Yıldız ise Yandex Ads Türkiye Bölge Direktörü olarak şirketi yönetecek.
Merkez Bankası Para Politikası Kurulu Toplantı Özeti yayımlandı
Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) Para Politikası Kurulu'nun (PPK) 11 Aralık'taki toplantısına ilişkin özet yayımlandı.
Türk Eximbank ile Asya Kalkınma Bankası arasında kredi sözleşmesi
Türk Eximbank ile Asya Kalkınma Bankası arasında 500 milyon avro tutarında kredi sözleşmesi imzalandı.
Asgari ücret için ikinci resmi toplantı yapıldı
Asgari Ücret Tespit Komisyonu, 2026'da geçerli olacak asgari ücreti belirleme çalışmaları kapsamındaki ikinci toplantısını yaptı.
ECB 3 temel politika faizini sabit tuttu
Avrupa Merkez Bankası, 3 temel politika faizini piyasa beklentileri doğrultusunda sabit tuttu.
Zeray GYO, Borsa İstanbul'da işlem görmeye başladı
Borsa İstanbul'da gong Zeray Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı AŞ için çaldı.
Yüzyılın Konut Projesine başvurular 19 Aralık'ta sona eriyor
e-Devlet üzerinden bugün saat 23.59'da, Ziraat Bankası, Halk Bankası, Emlak Katılım Bankası üzerinden ise yarın saat 17.00'de sona erecek.
Aralık 2025 ayı Vergi Takvimi
Gelir İdaresi Başkanlığı gib.gov.tr internet sayfasında yayınlanan Aralık 2025 vergi takvimini derledik.
KPMG, CEE Skoru en yüksek markayı açıkladı
KPMG'nin raporunda 2025 yılında Türkiye'nin müşteri deneyimi açısından en yüksek skora sahip 10 markası yer aldı.
Yalın Şeyler kitap lansmanı Salt Galata’da gerçekleşti
“Yalın Şeyler” kitabı, Salt Galata’da, mimarlık, tasarım, kültür sanat ve iş dünyasını bir araya getiren toplantıda tanıtıldı.
Yıllık e-ticaret hacminin yüzde 20’si Kasım'da gerçekleşti
Kasım ayı, tek başına yılın toplam sipariş hacminin yüzde 20'sini oluştururken, önceki aya göre siparişlerde yüzde 45 artış kaydedildi.
FonOrion, Abone Sepeti’ne 200 bin dolar yatırım yaptığını duyurdu
THK-ORION TEKMER tarafından hayata geçirilen FonOrion, Abone Sepeti’ne 200 bin dolar yatırım yaptığını duyurdu.
İş dünyası PwC ‘Dönüşümle Güçlen, Geleceğe Yön Ver’de buluştu
PwC Türkiye Çözüm Ortaklığı Platformu, 24. kez iş dünyasını ‘Dönüşümle Güçlen, Geleceğe Yön Ver’ teması ile buluşturdu.
Morpara'dan fintech'te bir ilke imza attı
Morpara, Moneygram entegrasyonu ile Türkiye'den Dünya'daki tüm banka hesaplarına ve cüzdanlara para transferini dijitalde sunan ilk fintech oldu.
Beksiad'ta Mehmet Bayezit güven tazeledi
Bebe Çocuk Konfeksiyonu Sektörü Sanayici ve İşadamları Derneği’nin (BEKSİAD) Başkanlığına mevcut Başkan Mehmet Bayezit yeniden seçildi.
Hisarcıklıoğlu'ndan sitem: MB faizleri düşürüyor ama bankalar düşürmüyor
TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu bankaların yüksek faiz oranlarına sitem etti. "Yüzde 50’nin üzerindeki faiz oranlarıyla hiçbir işletmenin kâr etmesi mümkün değil" dedi.
TOBB okullar açmaya devam ediyor
Müşerref Yılmaz Ortaokulu TOBB Ek Binası açıldı.
Erciyes'te kayak keyfi 18 Aralık'ta başlayacak
Erciyes Kayak Merkezi'nde tüm hazırlıkların tamamlandığı ve yeni sezonun 18 Aralık'ta başlayacağı bildirildi.