Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı
Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı
İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı.
Haber Giriş Tarihi: 02.12.2024 12:07
Haber Güncellenme Tarihi: 02.12.2024 12:32
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Dijitalleşmenin artan hızı, yapay zekâ destekli çözümler ve tüketici beklentilerindeki dönüşüm, iletişim stratejilerinde yeni yaklaşımları zorunlu kılıyor. 2025 yılı, iletişim dünyasında hem online hem de offline platformlarda köklü değişimlerin ve yeniliklerin yaşanacağının sinyallerini şimdiden veriyor. Yapay zekâ destekli kişiselleştirme, AR/VR deneyimleri ve veri gizliliğine verilen önem çevrimiçi iletişimde merkezi rol oynarken; hibrit etkinlikler, deneyimsel pazarlama ve sürdürülebilirlik odaklı yaklaşımlar offline iletişimi şekillendirme yolunda etkisini artıracak gibi görünüyor. Markaların bu gelişmeleri dikkate alarak daha güçlü, etkili ve kalıcı iletişim stratejileri geliştirebileceklerini söyleyenİnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı.
Yapay zekadan geçmeyen markalar biraz eksiktir
2025'te yapay zekâ (AI), çevrimiçi iletişimde kişiselleştirmenin temel taşı olacak. Bu noktada markalar, tüketici davranışlarını ve tercihlerini derinlemesine analiz ederek her bir kullanıcının ihtiyaçlarına özel, bireyselleştirilmiş deneyimler sunma yolunda daha etkili adımlar atacak. Her geçen gün hızla gelişen yapay zekâ sayesinde e-posta kampanyalarından web sitesi içeriklerine, reklam hedeflemelerinden müşteri hizmetlerine kadar birçok alanda çok daha yoğun bir şekilde kişiye özel çözümler üretilecek. Dolayısıyla tüketicilerin markalarla olan etkileşimleri artarken sadakat oranları da yükselecek. Tam da bu aşamada Artırılmış Gerçeklik (AR) ve Sanal Gerçeklik (VR) teknolojilerinden bahsetmemek olmaz. AR ve VR teknolojileri, 2025'te çevrimiçi dünyayı tamamen dönüştürecek. Bu teknolojiler, özellikle e-ticaret, eğitim ve eğlence sektörlerinde kullanıcı deneyimini zenginleştirerek alışveriş sürecinden öğrenme deneyimlerine kadar birçok alanda devrim yaratacak. Markaların tüketicilerle daha derin bağlar kurmasını sağlayan bu teknolojiler, zihinlerde unutulmaz izler bırakılmasına imkan tanıyacak.
Kısa video ve hikâye formatlarının dominasyonuna hazır mısınız?
Her şeyin hızlı yaşandığı sosyal medyada uzun uzun izlemiyor, okumuyoruz! Dolayısıyla yeni dönemde, kısa video formatları ve hikâye anlatımı çevrimiçi içerik stratejilerinde merkezde olacak. TikTok, Instagram Reels ve YouTube Shorts gibi platformların öncülüğünde kısa ve öz video içerikleri, tüketici dikkatini çekmede en etkili araçlardan biri haline gelecek. Markalar, yaratıcı ve etkileyici kısa videolarla ürünlerini, hizmetlerini veya hikayelerini geniş kitlelere hızlı bir şekilde ulaştırabilecek. Hikâye formatları ise kullanıcıları anlık olarak etkilemenin yanı sıra markaların daha samimi ve şeffaf bir iletişim kurmasına olanak tanımaya devam edecek.
Arama alışkanlıklarımız değişiyor
Sesli aramalar ve dijital asistanlar, çevrimiçi arama alışkanlıklarında giderek daha fazla önem kazanıyor. 2025 yılı itibariyle Google Asistan, Alexa ve Siri gibi sesli asistanlar üzerinden yapılan aramalar, geleneksel yazılı aramaların önüne geçecek gibi görünüyor. Bu nedenle markaların SEO stratejileri sesli aramalar için optimize edilme yolunda önemli aşamalar kaydedecek. Ayrıca sesli asistanlar ile uyumlu içerikler üretmek, markaların dijital görünürlüğünü artıracak ve kullanıcılarla daha doğal bir etkileşim kurmasını sağlayacak.
Biz etkinliğin hibrit olanını severiz
Pandemi sonrasında yaygınlaşan hibrit etkinlik ve toplantılar, 2025'te iletişim dünyasında kalıcı bir yer edinecek. Bu etkinlikler, fiziksel ve dijital katılım seçeneklerini bir araya getirerek geniş bir kitleye ulaşmayı mümkün kılmaya devam edecek. Hibrit etkinlikler hem organizasyonel esneklik sağladığı hem de sürdürülebilirlik açısından avantajlı olduğu için karbon ayak izini azaltarak çevreye duyarlı bir seçenek sunacak. Ayrıca etkinliklere katılımı artırmak ve katılımcılar arasında etkileşimi güçlendirmek için sanal ağ oluşturma fırsatları da daha yoğun olarak sunulacak.
Tasarım odaklı deneyimsel pazarlama ile cesur işler geliyor
2025 yılında, fiziksel mağazalar ve etkinliklerde deneyimsel pazarlama başrolü alacak. Bu bağlamda mağaza içi etkinlikler, interaktif sergiler, VR/AR destekli deneyim alanları gibi uygulamalar, tüketicilerin ilgisini çekmek için daha yoğun olarak kullanılacak. Tasarım odaklı bu deneyimsel pazarlama çalışmaları, sadece ürünleri tanıtmakla kalmayacak, aynı zamanda markanın hikayesini anlatma ve tüketiciyle duygusal bağ kurma noktasında önemli bir rol oynayacak. Ayrıca bu tür etkinlikler, sosyal medyada paylaşılabilir içerikler üreterek çevrimiçi varlığı da destekleyecek.
Sürdürülebilirlik uzun vadeli başarının temeli olacak
Gittikçe daha sık konuşulan sürdürülebilirlik, 2025 yılında markaların iletişim stratejilerinde de en öncelikli konulardan biri haline gelecek. Tüketiciler, çevreye duyarlı ve sürdürülebilir markaları tercih etmeye daha yatkın hale gelecek. Bu nedenle artık çok daha fazla marka, çevre dostu materyaller kullanarak ambalaj tasarımlarını yenileyecek, geri dönüştürülebilir ürünler sunacak ve çevresel etkilerini azaltmaya yönelik girişimlerini artıracak. Ve elbette sürdürülebilirlik, artık çevre ile sınırlı kalmadan çok daha geniş çerçevede benimsenen ve şirket politikalarına entegre edilen bir yaklaşım olma yolunda çok daha büyük adımlarla yol alacak. Sürdürülebilirlik odaklı çalışmalar, toplumsal sorumluluklarını yerine getiren markaların tüketici nezdinde güven ve saygınlık kazanmasına katkıda bulunacak ve uzun vadeli başarıları destekleyen güçlü bir araç olacak.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı
İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı.
Dijitalleşmenin artan hızı, yapay zekâ destekli çözümler ve tüketici beklentilerindeki dönüşüm, iletişim stratejilerinde yeni yaklaşımları zorunlu kılıyor. 2025 yılı, iletişim dünyasında hem online hem de offline platformlarda köklü değişimlerin ve yeniliklerin yaşanacağının sinyallerini şimdiden veriyor. Yapay zekâ destekli kişiselleştirme, AR/VR deneyimleri ve veri gizliliğine verilen önem çevrimiçi iletişimde merkezi rol oynarken; hibrit etkinlikler, deneyimsel pazarlama ve sürdürülebilirlik odaklı yaklaşımlar offline iletişimi şekillendirme yolunda etkisini artıracak gibi görünüyor. Markaların bu gelişmeleri dikkate alarak daha güçlü, etkili ve kalıcı iletişim stratejileri geliştirebileceklerini söyleyen İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı.
Yapay zekadan geçmeyen markalar biraz eksiktir
2025'te yapay zekâ (AI), çevrimiçi iletişimde kişiselleştirmenin temel taşı olacak. Bu noktada markalar, tüketici davranışlarını ve tercihlerini derinlemesine analiz ederek her bir kullanıcının ihtiyaçlarına özel, bireyselleştirilmiş deneyimler sunma yolunda daha etkili adımlar atacak. Her geçen gün hızla gelişen yapay zekâ sayesinde e-posta kampanyalarından web sitesi içeriklerine, reklam hedeflemelerinden müşteri hizmetlerine kadar birçok alanda çok daha yoğun bir şekilde kişiye özel çözümler üretilecek. Dolayısıyla tüketicilerin markalarla olan etkileşimleri artarken sadakat oranları da yükselecek. Tam da bu aşamada Artırılmış Gerçeklik (AR) ve Sanal Gerçeklik (VR) teknolojilerinden bahsetmemek olmaz. AR ve VR teknolojileri, 2025'te çevrimiçi dünyayı tamamen dönüştürecek. Bu teknolojiler, özellikle e-ticaret, eğitim ve eğlence sektörlerinde kullanıcı deneyimini zenginleştirerek alışveriş sürecinden öğrenme deneyimlerine kadar birçok alanda devrim yaratacak. Markaların tüketicilerle daha derin bağlar kurmasını sağlayan bu teknolojiler, zihinlerde unutulmaz izler bırakılmasına imkan tanıyacak.
Kısa video ve hikâye formatlarının dominasyonuna hazır mısınız?
Her şeyin hızlı yaşandığı sosyal medyada uzun uzun izlemiyor, okumuyoruz! Dolayısıyla yeni dönemde, kısa video formatları ve hikâye anlatımı çevrimiçi içerik stratejilerinde merkezde olacak. TikTok, Instagram Reels ve YouTube Shorts gibi platformların öncülüğünde kısa ve öz video içerikleri, tüketici dikkatini çekmede en etkili araçlardan biri haline gelecek. Markalar, yaratıcı ve etkileyici kısa videolarla ürünlerini, hizmetlerini veya hikayelerini geniş kitlelere hızlı bir şekilde ulaştırabilecek. Hikâye formatları ise kullanıcıları anlık olarak etkilemenin yanı sıra markaların daha samimi ve şeffaf bir iletişim kurmasına olanak tanımaya devam edecek.
Arama alışkanlıklarımız değişiyor
Sesli aramalar ve dijital asistanlar, çevrimiçi arama alışkanlıklarında giderek daha fazla önem kazanıyor. 2025 yılı itibariyle Google Asistan, Alexa ve Siri gibi sesli asistanlar üzerinden yapılan aramalar, geleneksel yazılı aramaların önüne geçecek gibi görünüyor. Bu nedenle markaların SEO stratejileri sesli aramalar için optimize edilme yolunda önemli aşamalar kaydedecek. Ayrıca sesli asistanlar ile uyumlu içerikler üretmek, markaların dijital görünürlüğünü artıracak ve kullanıcılarla daha doğal bir etkileşim kurmasını sağlayacak.
Biz etkinliğin hibrit olanını severiz
Pandemi sonrasında yaygınlaşan hibrit etkinlik ve toplantılar, 2025'te iletişim dünyasında kalıcı bir yer edinecek. Bu etkinlikler, fiziksel ve dijital katılım seçeneklerini bir araya getirerek geniş bir kitleye ulaşmayı mümkün kılmaya devam edecek. Hibrit etkinlikler hem organizasyonel esneklik sağladığı hem de sürdürülebilirlik açısından avantajlı olduğu için karbon ayak izini azaltarak çevreye duyarlı bir seçenek sunacak. Ayrıca etkinliklere katılımı artırmak ve katılımcılar arasında etkileşimi güçlendirmek için sanal ağ oluşturma fırsatları da daha yoğun olarak sunulacak.
Tasarım odaklı deneyimsel pazarlama ile cesur işler geliyor
2025 yılında, fiziksel mağazalar ve etkinliklerde deneyimsel pazarlama başrolü alacak. Bu bağlamda mağaza içi etkinlikler, interaktif sergiler, VR/AR destekli deneyim alanları gibi uygulamalar, tüketicilerin ilgisini çekmek için daha yoğun olarak kullanılacak. Tasarım odaklı bu deneyimsel pazarlama çalışmaları, sadece ürünleri tanıtmakla kalmayacak, aynı zamanda markanın hikayesini anlatma ve tüketiciyle duygusal bağ kurma noktasında önemli bir rol oynayacak. Ayrıca bu tür etkinlikler, sosyal medyada paylaşılabilir içerikler üreterek çevrimiçi varlığı da destekleyecek.
Sürdürülebilirlik uzun vadeli başarının temeli olacak
Gittikçe daha sık konuşulan sürdürülebilirlik, 2025 yılında markaların iletişim stratejilerinde de en öncelikli konulardan biri haline gelecek. Tüketiciler, çevreye duyarlı ve sürdürülebilir markaları tercih etmeye daha yatkın hale gelecek. Bu nedenle artık çok daha fazla marka, çevre dostu materyaller kullanarak ambalaj tasarımlarını yenileyecek, geri dönüştürülebilir ürünler sunacak ve çevresel etkilerini azaltmaya yönelik girişimlerini artıracak. Ve elbette sürdürülebilirlik, artık çevre ile sınırlı kalmadan çok daha geniş çerçevede benimsenen ve şirket politikalarına entegre edilen bir yaklaşım olma yolunda çok daha büyük adımlarla yol alacak. Sürdürülebilirlik odaklı çalışmalar, toplumsal sorumluluklarını yerine getiren markaların tüketici nezdinde güven ve saygınlık kazanmasına katkıda bulunacak ve uzun vadeli başarıları destekleyen güçlü bir araç olacak.
Haftanın popüler haberleri
Microsoft'un yeni nesil yapay zekâ çipi üretimi 2026'ya ertelendi
Microsoft'un yeni nesil Maia AI çipi en az altı aylık bir gecikmeyle karşı karşıya, bu da seri üretimini 2025'ten 2026'ya erteliyor.
Bolat: 30 yıl önceki kurallarla 2025 ticaretini yönetemeyiz
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, "30 yıl önceki kurallarla 2025 ticaretini yönetemeyiz" dedi. Bakan Bolat, Türkiye-AB Yüksek Düzeyli Ticaret Diyaloğu Toplantısında konuştu.
IFCO 20 Ağustos 2025 tarihinde başlıyor
IFCO İstanbul Fashion Connection fuarı 20-22 Ağustos 2025 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezinde düzenlenecek.
Nurullah Bakır, Türkiye Bankalar Birliğindeki görevine başladı
Türkiye Bankalar Birliği, Genel Sekreterlik görevine getirilen Nurullah Bakır'ın görevine başladığını duyurdu.
vivo X200 FE Türkiye'ye geliyor
vivo, kompakt formda amiral gemisi deneyimi sunan yeni X200 FE akıllı telefonunu Türkiye'de de satışa sunacağını duyurdu.
Türkiye Finans Katılım Bankası biOnay cihazlarını kullanıyor
Türkiye Finans Katılım Bankası, biOnay cihazlarını kullanmaya başladı.
İzmir KGK ile Esbaş, Eşitlik Yıldızları Projesine imza attı
TOBB İzmir Kadın Girişimciler Kurulu ile ESBAŞ, “Eşitlik Yıldızları Projesi” için iş birliği protokolü imzaladı.
As Plastik, güvenli ambalaj çözümleri ile tarımı destekliyor
As Plastik, tarladan sofraya uzanan güvenli ambalaj çözümleri ile tarımı destekliyor.
AKUT Vakfı soruyor: Orman yangınlarına karşı hazırlıklı mıyız?
AKUT VAKFI, yaz mevsimiyle birlikte artan orman yangını riskine dikkat çekerek, alınabilecek önlemleri ve doğru davranış biçimlerini kamuoyu ile paylaştı.
Netaş’tan 5G’ye tam hazırlık vurgusu
Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu’nda Netaş’tan 5G’ye tam hazırlık vurgusu.
Multitek, RF ve IoT tabanlı çözümlere yatırım yapıyor
Multitek ev pazarında RF teknolojilerine ve IoT tabanlı çözümlere yatırım yapıyor.
Sanel kalitesini Ford Q1 Sertifikası ile taçlandırdı
Otomotiv elektroniği ve aydınlatma sektörü firması Sanel, Tuzla’daki üretim tesisinde Ford Otosan’ın Q1 Sertifikasını almaya hak kazandı.
Eyüp Kartal, Hop Health CEO’su oldu
Eyüp Kartal, Hop Health CEO’luğunu platformun Kurucusu Dr. Eren Ünal’dan devraldı.
Mayıs ihracatı 24,8 ithalatı ise 31,4 milyar dolar olarak gerçekleşti
Türkiye'nin ihracatı, mayısta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 2,6 artarak 24 milyar 817 milyon dolar, ithalatı 31 milyar 462 milyon dolar olarak gerçekleşti.
TÜİK işsizlik rakamlarını açıkladı
Türkiye'de işsizlik oranı, mayısta bir önceki aya göre 0,2 puan azalışla yüzde 8,4'e düştü.
TSO ve Borsa aidatlarının son ödeme günü bugün
Ticaret ve Sanayi Odalarının, Ticaret Borsalarının Yıllık ve Munzam Aidat Ödemeleri için son tarih 30 Haziran 2025.
Terörist Naci Kılıç'ın kalan cezası kaldırıldı
30 Haziran 2025 tarihli Resmî Gazete'de yayımlanan bir diğer Cumhurbaşkanı kararıyla terörist Naci Kılıç'ın kalan cezası sağlık gerekçesiyle sonlandırıldı.
Terörist Kerim Boran'ın kalan cezası kaldırıldı
30 Haziran 2025 tarihli Resmî Gazete'de yayımlanan Cumhurbaşkanı kararına göre terörist Kerim Boran'ın kalan cezası sağlık gerekçesiyle kaldırıldı.
Ukrayna’da otel ve AVM'lerin olduğu 20 kamu tesisleri satışta
Ukrayna, 2025’te 20’den fazla stratejik tesis için yatırımcı arıyor. Kimya, madencilik, enerji, otelcilik ve AVM sektörlerinde dev fırsatlar sunuluyor.
İş Grubu, rüzgar türbini üreticisi Ateş Çelik’e ortak oluyor
İş Enerji ve Maxis Girişim Sermayesi yönetimindeki Temiz Enerji Fonu ve Atlas Fonu ile TSKB’nin ana yatırımcı olduğu Türkiye Yeşil Fonu Ateş Çelik’e ortak oluyor.
IAIS: Küresel sigorta sektörü 2024’te direncini korudu
Uluslararası Sigorta Denetçileri Birliği (IAIS), 2025 yılına ait Orta Yıl Küresel Sigorta Piyasası Raporu’nu (GIMAR) yayımladı.
Bilgiç, “Küresel iklim değişikliği gerçek bir tehdittir”
Adana Ticaret Borsası Başkanı Şahin Bilgiç, Adana Ticaret Borsası Meclis toplantısında küresel iklim tehlikelerine değindi.
Kamu kaynaklarına ve tasarruf tedbirlerine AI ile denetim
Bakan Şimşek, kamu kaynaklarını en etkin şekilde kullanmak ve tasarruf tedbirlerini izlemek için yapay zeka destekli sistemlerle denetimler yapıldığını duyurdu.
İTO’dan Suriye’de yatırım incelemesi
İTO, İstanbul iş dünyasının beklentilerini geçtiğimiz hafta Oda Meclis toplantısına katılan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır’a iletti.
Doğuş Teknoloji, Nairobi’de IoT Vizyonunu paylaştı
Doğuş Teknoloji IoT partneri Teknopalas ile Kenya, Nairobi'de Intelligent Things in Action: From Smart Devices to Smarter Decisions etkinliğini gerçekleştirdi.
Yünsa 2023 Sürdürülebilirlik Raporunu yayımladı
Yünsa, 2023 yılı çevresel, sosyal ve ekonomik performansını yansıtan 2023 Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı.
Türk Telekom Siber Güvenlik Kampı için son başvuru 2 Temmuz'da
Türk Telekom, siber güvenlik uzmanı ihtiyacını karşılamaya yönelik her yıl düzenlediği Siber Güvenlik Kampı için bu yıl da başvuru sürecini başlattı.
TEI, Paris Air Show'da gövde gösterisi yaptı
TEI, Fransa’nın Paris Le Bourget Havalimanı’nda düzenlenen, dünyanın en prestijli havacılık organizasyonlarından Paris Air Show 2025’te yerini aldı.
Koç’tan yangına AI çözümü: Akdeniz'e model oldu
Koç Holding'in orman yangınlarıyla yapay zeka tabanlı mücadele projesi, Akdeniz ülkelerine örnek gösterildi.
Nestlé Türkiye'den gençlere Needs YOUth etkinliği
Nestlé Türkiye, Gençlik Girişimi ile Karacabey Fabrikası’nda Geleceğin Liderleriyle buluştu.
Türk Hava Yolları ve airBaltic'ten kod paylaşım iş birliği
Türk Hava Yolları ve airBaltic, kod paylaşım iş birliğini genişletiyor
Ender Yılmaz: İklim krizi sanayiyi tehdit ediyor
İSO Meclis Başkanı Ender Yılmaz, sanayinin iklim değişikliğinin merkezinde olduğunu vurgulayarak yeşil dönüşüm yapılmazsa üretim ve ihracatın risk altında olduğunu söyledi.
Yeşil ve dijital dönüşüm sanayinin yeni yol haritası
İSO Başkanı, sürdürülebilirlikte farkındalığın yükseldiğini ancak döngüsel ekonomiye geçişin hızlanması gerektiğini belirterek çağrıda bulundu.
Küresel maliyetler madencilerin karlarını olumsuz etkiledi
Geçen yılın yüksek işletme maliyetleri ile birlikte artan yatırım maliyetleri, dünyanın en büyük 40 madencilik firmasının kârlarını olumsuz etkiledi.
Afrika’ya yabancı yatırım rekor seviyeye ulaştı
Afrika’ya yabancı yatırım 2024'te rekor seviyeye ulaştı
Palandöken: Esnafın bir meslekte ayakta kalma süresi en fazla 3 yıl
Palandöken, esnaf ve sanatkârların sorunlarını yerinde tespit etmek ve çözüm önerilerini birlikte istişare etmek amacıyla Diyarbakır’a gitti.
Küresel elektrikli araç satışı 17 milyona ulaştı
EY-Parthenon’un yayımladığı Elektrikli Araç Ekosistemi ve Dönüşümü Analizi’ne göre, küresel elektrikli araç satışları geçen yıl 17 milyona ulaştı.
Amazon Prime Day etkinliği 8 Temmuz'da başlayacak
Amazon'un Prime üyelerine özel indirimler, ürünler ve fırsatlar sunduğu Prime Day etkinliği, bu yıl Türkiye'de 8-14 Temmuz'da gerçekleştirilecek.
EY Girişimci Kadın Liderler Programı'na başvurular başladı
Programa seçilen girişimciler, başarılı iş liderlerinin bilgi ve deneyimlerinden yararlanabilecek, birebir mentörlük desteği alabilecek.
Soft Away projesine “En İyi Danışmanlık Projesi” ödülü
TOBB Yazılım Meclisinin Soft_Away projesine “En İyi Danışmanlık Projesi” ödülü verildi.