Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı
Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı
İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı.
Haber Giriş Tarihi: 02.12.2024 12:07
Haber Güncellenme Tarihi: 02.12.2024 12:32
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Dijitalleşmenin artan hızı, yapay zekâ destekli çözümler ve tüketici beklentilerindeki dönüşüm, iletişim stratejilerinde yeni yaklaşımları zorunlu kılıyor. 2025 yılı, iletişim dünyasında hem online hem de offline platformlarda köklü değişimlerin ve yeniliklerin yaşanacağının sinyallerini şimdiden veriyor. Yapay zekâ destekli kişiselleştirme, AR/VR deneyimleri ve veri gizliliğine verilen önem çevrimiçi iletişimde merkezi rol oynarken; hibrit etkinlikler, deneyimsel pazarlama ve sürdürülebilirlik odaklı yaklaşımlar offline iletişimi şekillendirme yolunda etkisini artıracak gibi görünüyor. Markaların bu gelişmeleri dikkate alarak daha güçlü, etkili ve kalıcı iletişim stratejileri geliştirebileceklerini söyleyenİnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı.
Yapay zekadan geçmeyen markalar biraz eksiktir
2025'te yapay zekâ (AI), çevrimiçi iletişimde kişiselleştirmenin temel taşı olacak. Bu noktada markalar, tüketici davranışlarını ve tercihlerini derinlemesine analiz ederek her bir kullanıcının ihtiyaçlarına özel, bireyselleştirilmiş deneyimler sunma yolunda daha etkili adımlar atacak. Her geçen gün hızla gelişen yapay zekâ sayesinde e-posta kampanyalarından web sitesi içeriklerine, reklam hedeflemelerinden müşteri hizmetlerine kadar birçok alanda çok daha yoğun bir şekilde kişiye özel çözümler üretilecek. Dolayısıyla tüketicilerin markalarla olan etkileşimleri artarken sadakat oranları da yükselecek. Tam da bu aşamada Artırılmış Gerçeklik (AR) ve Sanal Gerçeklik (VR) teknolojilerinden bahsetmemek olmaz. AR ve VR teknolojileri, 2025'te çevrimiçi dünyayı tamamen dönüştürecek. Bu teknolojiler, özellikle e-ticaret, eğitim ve eğlence sektörlerinde kullanıcı deneyimini zenginleştirerek alışveriş sürecinden öğrenme deneyimlerine kadar birçok alanda devrim yaratacak. Markaların tüketicilerle daha derin bağlar kurmasını sağlayan bu teknolojiler, zihinlerde unutulmaz izler bırakılmasına imkan tanıyacak.
Kısa video ve hikâye formatlarının dominasyonuna hazır mısınız?
Her şeyin hızlı yaşandığı sosyal medyada uzun uzun izlemiyor, okumuyoruz! Dolayısıyla yeni dönemde, kısa video formatları ve hikâye anlatımı çevrimiçi içerik stratejilerinde merkezde olacak. TikTok, Instagram Reels ve YouTube Shorts gibi platformların öncülüğünde kısa ve öz video içerikleri, tüketici dikkatini çekmede en etkili araçlardan biri haline gelecek. Markalar, yaratıcı ve etkileyici kısa videolarla ürünlerini, hizmetlerini veya hikayelerini geniş kitlelere hızlı bir şekilde ulaştırabilecek. Hikâye formatları ise kullanıcıları anlık olarak etkilemenin yanı sıra markaların daha samimi ve şeffaf bir iletişim kurmasına olanak tanımaya devam edecek.
Arama alışkanlıklarımız değişiyor
Sesli aramalar ve dijital asistanlar, çevrimiçi arama alışkanlıklarında giderek daha fazla önem kazanıyor. 2025 yılı itibariyle Google Asistan, Alexa ve Siri gibi sesli asistanlar üzerinden yapılan aramalar, geleneksel yazılı aramaların önüne geçecek gibi görünüyor. Bu nedenle markaların SEO stratejileri sesli aramalar için optimize edilme yolunda önemli aşamalar kaydedecek. Ayrıca sesli asistanlar ile uyumlu içerikler üretmek, markaların dijital görünürlüğünü artıracak ve kullanıcılarla daha doğal bir etkileşim kurmasını sağlayacak.
Biz etkinliğin hibrit olanını severiz
Pandemi sonrasında yaygınlaşan hibrit etkinlik ve toplantılar, 2025'te iletişim dünyasında kalıcı bir yer edinecek. Bu etkinlikler, fiziksel ve dijital katılım seçeneklerini bir araya getirerek geniş bir kitleye ulaşmayı mümkün kılmaya devam edecek. Hibrit etkinlikler hem organizasyonel esneklik sağladığı hem de sürdürülebilirlik açısından avantajlı olduğu için karbon ayak izini azaltarak çevreye duyarlı bir seçenek sunacak. Ayrıca etkinliklere katılımı artırmak ve katılımcılar arasında etkileşimi güçlendirmek için sanal ağ oluşturma fırsatları da daha yoğun olarak sunulacak.
Tasarım odaklı deneyimsel pazarlama ile cesur işler geliyor
2025 yılında, fiziksel mağazalar ve etkinliklerde deneyimsel pazarlama başrolü alacak. Bu bağlamda mağaza içi etkinlikler, interaktif sergiler, VR/AR destekli deneyim alanları gibi uygulamalar, tüketicilerin ilgisini çekmek için daha yoğun olarak kullanılacak. Tasarım odaklı bu deneyimsel pazarlama çalışmaları, sadece ürünleri tanıtmakla kalmayacak, aynı zamanda markanın hikayesini anlatma ve tüketiciyle duygusal bağ kurma noktasında önemli bir rol oynayacak. Ayrıca bu tür etkinlikler, sosyal medyada paylaşılabilir içerikler üreterek çevrimiçi varlığı da destekleyecek.
Sürdürülebilirlik uzun vadeli başarının temeli olacak
Gittikçe daha sık konuşulan sürdürülebilirlik, 2025 yılında markaların iletişim stratejilerinde de en öncelikli konulardan biri haline gelecek. Tüketiciler, çevreye duyarlı ve sürdürülebilir markaları tercih etmeye daha yatkın hale gelecek. Bu nedenle artık çok daha fazla marka, çevre dostu materyaller kullanarak ambalaj tasarımlarını yenileyecek, geri dönüştürülebilir ürünler sunacak ve çevresel etkilerini azaltmaya yönelik girişimlerini artıracak. Ve elbette sürdürülebilirlik, artık çevre ile sınırlı kalmadan çok daha geniş çerçevede benimsenen ve şirket politikalarına entegre edilen bir yaklaşım olma yolunda çok daha büyük adımlarla yol alacak. Sürdürülebilirlik odaklı çalışmalar, toplumsal sorumluluklarını yerine getiren markaların tüketici nezdinde güven ve saygınlık kazanmasına katkıda bulunacak ve uzun vadeli başarıları destekleyen güçlü bir araç olacak.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı
İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı.
Dijitalleşmenin artan hızı, yapay zekâ destekli çözümler ve tüketici beklentilerindeki dönüşüm, iletişim stratejilerinde yeni yaklaşımları zorunlu kılıyor. 2025 yılı, iletişim dünyasında hem online hem de offline platformlarda köklü değişimlerin ve yeniliklerin yaşanacağının sinyallerini şimdiden veriyor. Yapay zekâ destekli kişiselleştirme, AR/VR deneyimleri ve veri gizliliğine verilen önem çevrimiçi iletişimde merkezi rol oynarken; hibrit etkinlikler, deneyimsel pazarlama ve sürdürülebilirlik odaklı yaklaşımlar offline iletişimi şekillendirme yolunda etkisini artıracak gibi görünüyor. Markaların bu gelişmeleri dikkate alarak daha güçlü, etkili ve kalıcı iletişim stratejileri geliştirebileceklerini söyleyen İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı.
Yapay zekadan geçmeyen markalar biraz eksiktir
2025'te yapay zekâ (AI), çevrimiçi iletişimde kişiselleştirmenin temel taşı olacak. Bu noktada markalar, tüketici davranışlarını ve tercihlerini derinlemesine analiz ederek her bir kullanıcının ihtiyaçlarına özel, bireyselleştirilmiş deneyimler sunma yolunda daha etkili adımlar atacak. Her geçen gün hızla gelişen yapay zekâ sayesinde e-posta kampanyalarından web sitesi içeriklerine, reklam hedeflemelerinden müşteri hizmetlerine kadar birçok alanda çok daha yoğun bir şekilde kişiye özel çözümler üretilecek. Dolayısıyla tüketicilerin markalarla olan etkileşimleri artarken sadakat oranları da yükselecek. Tam da bu aşamada Artırılmış Gerçeklik (AR) ve Sanal Gerçeklik (VR) teknolojilerinden bahsetmemek olmaz. AR ve VR teknolojileri, 2025'te çevrimiçi dünyayı tamamen dönüştürecek. Bu teknolojiler, özellikle e-ticaret, eğitim ve eğlence sektörlerinde kullanıcı deneyimini zenginleştirerek alışveriş sürecinden öğrenme deneyimlerine kadar birçok alanda devrim yaratacak. Markaların tüketicilerle daha derin bağlar kurmasını sağlayan bu teknolojiler, zihinlerde unutulmaz izler bırakılmasına imkan tanıyacak.
Kısa video ve hikâye formatlarının dominasyonuna hazır mısınız?
Her şeyin hızlı yaşandığı sosyal medyada uzun uzun izlemiyor, okumuyoruz! Dolayısıyla yeni dönemde, kısa video formatları ve hikâye anlatımı çevrimiçi içerik stratejilerinde merkezde olacak. TikTok, Instagram Reels ve YouTube Shorts gibi platformların öncülüğünde kısa ve öz video içerikleri, tüketici dikkatini çekmede en etkili araçlardan biri haline gelecek. Markalar, yaratıcı ve etkileyici kısa videolarla ürünlerini, hizmetlerini veya hikayelerini geniş kitlelere hızlı bir şekilde ulaştırabilecek. Hikâye formatları ise kullanıcıları anlık olarak etkilemenin yanı sıra markaların daha samimi ve şeffaf bir iletişim kurmasına olanak tanımaya devam edecek.
Arama alışkanlıklarımız değişiyor
Sesli aramalar ve dijital asistanlar, çevrimiçi arama alışkanlıklarında giderek daha fazla önem kazanıyor. 2025 yılı itibariyle Google Asistan, Alexa ve Siri gibi sesli asistanlar üzerinden yapılan aramalar, geleneksel yazılı aramaların önüne geçecek gibi görünüyor. Bu nedenle markaların SEO stratejileri sesli aramalar için optimize edilme yolunda önemli aşamalar kaydedecek. Ayrıca sesli asistanlar ile uyumlu içerikler üretmek, markaların dijital görünürlüğünü artıracak ve kullanıcılarla daha doğal bir etkileşim kurmasını sağlayacak.
Biz etkinliğin hibrit olanını severiz
Pandemi sonrasında yaygınlaşan hibrit etkinlik ve toplantılar, 2025'te iletişim dünyasında kalıcı bir yer edinecek. Bu etkinlikler, fiziksel ve dijital katılım seçeneklerini bir araya getirerek geniş bir kitleye ulaşmayı mümkün kılmaya devam edecek. Hibrit etkinlikler hem organizasyonel esneklik sağladığı hem de sürdürülebilirlik açısından avantajlı olduğu için karbon ayak izini azaltarak çevreye duyarlı bir seçenek sunacak. Ayrıca etkinliklere katılımı artırmak ve katılımcılar arasında etkileşimi güçlendirmek için sanal ağ oluşturma fırsatları da daha yoğun olarak sunulacak.
Tasarım odaklı deneyimsel pazarlama ile cesur işler geliyor
2025 yılında, fiziksel mağazalar ve etkinliklerde deneyimsel pazarlama başrolü alacak. Bu bağlamda mağaza içi etkinlikler, interaktif sergiler, VR/AR destekli deneyim alanları gibi uygulamalar, tüketicilerin ilgisini çekmek için daha yoğun olarak kullanılacak. Tasarım odaklı bu deneyimsel pazarlama çalışmaları, sadece ürünleri tanıtmakla kalmayacak, aynı zamanda markanın hikayesini anlatma ve tüketiciyle duygusal bağ kurma noktasında önemli bir rol oynayacak. Ayrıca bu tür etkinlikler, sosyal medyada paylaşılabilir içerikler üreterek çevrimiçi varlığı da destekleyecek.
Sürdürülebilirlik uzun vadeli başarının temeli olacak
Gittikçe daha sık konuşulan sürdürülebilirlik, 2025 yılında markaların iletişim stratejilerinde de en öncelikli konulardan biri haline gelecek. Tüketiciler, çevreye duyarlı ve sürdürülebilir markaları tercih etmeye daha yatkın hale gelecek. Bu nedenle artık çok daha fazla marka, çevre dostu materyaller kullanarak ambalaj tasarımlarını yenileyecek, geri dönüştürülebilir ürünler sunacak ve çevresel etkilerini azaltmaya yönelik girişimlerini artıracak. Ve elbette sürdürülebilirlik, artık çevre ile sınırlı kalmadan çok daha geniş çerçevede benimsenen ve şirket politikalarına entegre edilen bir yaklaşım olma yolunda çok daha büyük adımlarla yol alacak. Sürdürülebilirlik odaklı çalışmalar, toplumsal sorumluluklarını yerine getiren markaların tüketici nezdinde güven ve saygınlık kazanmasına katkıda bulunacak ve uzun vadeli başarıları destekleyen güçlü bir araç olacak.
Haftanın popüler haberleri
Egeli ihracatçılar yoğun ajanda ve gündemle ülke ülke pazar arıyor
Egeli ihracatçılar dünyanın dört bir yanında pazar arıyor. İhracatçıların Eylül ve Aralık arasındaki ajandaları yoğun geçecek.
Sürdürülebilir Gıda Ödülleri başvuruları başladı
Türkiye’nin gıda sektöründe sürdürülebilir dönüşümün vitrinine dönüşen Sürdürülebilir Gıda Ödülleri bu yıl üçüncü kez düzenleniyor.
Yeni bir siber saldırı: PDF fatura dolandırıcılığı
HP'ye göre saldırganlar ultra gerçekçi PDF fatura yemleriyle taktiklerini bir ileri seviyeye taşıyor.
12 Eylül 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
12 Eylül 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
Tansu Tüyel'e Peakup'ta üst düzey atama
PEAKUP Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı görevine Tansu Tüyel getirildi.
Şölen Pazarlama Genel Müdürü Orçun Doğan oldu
Şölen, Pazarlama Genel Müdürü görevine FMCG sektörünün deneyimli ismi Orçun Doğan’ın getirildiğini duyurdu.
AstraZeneca Türkiye Ülke Başkanı Dr. Münevver Gönenç oldu
Dr. Münevver Gönenç, AstraZeneca Türkiye Ülke Başkanı oldu.
Şirin Işık'a Unilever'de üst düzey görev
Unilever Türkiye ve Arabistan Gıda Genel Müdürlüğü’ne Şirin Işık atandı.
Sakarya Meydan Muharebesi 104 yaşında
Kurtuluş Savaşı'nın dönüm noktası Sakarya Meydan Muharebesi 104 yaşında
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Togg T10F'nin sürüşünü yaptı
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a, Togg'un yeni satışa çıkan modeli T10F'nin ilk teslimatı yapıldı.
Bakan Şimşek'ten cari açık öngörüsü
Bakan Şimşek: 2025'de cari açığın GSYH'ye oranının yüzde 1,4 ile sürdürülebilir seviyelerde kalmasını öngörüyoruz.
Anadolu Yatırım Genel Müdürü Dr. Nuri Sevgen oldu
Anadolu Yatırım’ın Genel Müdürlüğü görevine Dr. Nuri Sevgen atandı.
Ege’nin En İyi İşverenleri™ 2025 listesi açıklandı
Çalışanlarına sundukları güven, aidiyet ve gelişim fırsatlarıyla öne çıkarak Egenin En iyi İşverenleri listesine girmeye hak kazanan şirketler açıklandı.
11 Eylül 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
11 Eylül 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
TOBB'dan eğitime destek! Kapaklı TOBB Ortaokulu açıldı
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği TOBB yeni bir eğitim yatırımına imza attı. 16 derslikli Kapaklı TOBB Ortaokulu törenle hizmete girdi.
TAV'ın işlettiği dört havalimanı hizmet kalitesi ödülü aldı
TAV Havalimanları'nın işlettiği Ankara Esenboğa, İzmir Adnan Menderes, Milas-Bodrum ve Üsküp havalimanları, 'Havalimanı Hizmet Kalitesi' (ASQ) ödülü aldı.
DOF Robotik Sanayi, Borsa İstanbul'da işlem görmeye başladı
Borsa İstanbul’da gong DOF Robotik Sanayi AŞ için çaldı.
Halkbank Sırbistan'da 3 yeni şube açtı
Halkbank, Sırbistan'ın başkenti Belgrad ile Niş ve Novi Sad şehirlerinde şube açtı.
Faizsiz ev, iş yeri ve araç satın almada yeni dönem başlıyor
Bakan Kurum, faizsiz ev, iş yeri ve araç satın almada yeni dönemin detaylarını paylaştı.
Sınır kapılarında gurbetçi yoğunluğu
Edirne'deki Kapıkule, Pazarkule, İpsala ve Hamzabeyli ile Kırklareli'ndeki Dereköy sınır kapılarından gurbetçi sezonunda 5 milyona yakın yolcu geçiş yaptı.
DMM, haftada 4 gün mesai uygulaması iddiasını yalanladı
Dezenformasyonla Mücadele Merkezi (DMM), "Orta Vadeli Program'da haftada 4 gün mesai uygulamasına geçileceği" iddiasının gerçeği yansıtmadığını bildirdi.
ABD bütçesi ağustosta 345 milyar dolar açık verdi
ABD Hazine Bakanlığı, Ağustos ayı bütçe dengesi raporuna göre federal hükümetin bütçe açığı 345 milyar dolar olarak hesaplandı.
Merkez Bankası politika faizini yüzde 40,5'e çekti
Merkez Bankası politika faizini 250 baz puan indirerek yüzde 40,5'e çekti.
Bakan Bolat: Yılın ikinci çeyreğinde yüzde 4,8 büyüdük
Bakan Bolat: Yılın ikinci çeyreğinde yüzde 4,8 büyüdük, bunun dinamosu sanayi sektörü oldu.
Habertürk, Show TV ve Bloomberg HT'ye el konuldu
"Suç örgütü kurmak", "vergi kaçakçılığı", "dolandırıcılık" ve "kara para aklama" suçlamasıyla Can Holding ve bağlı şirketlerinin mal varlığına el konuldu.
Bambum, Züchex Fuarı’nda yerini alacak
Bambum, 11-14 Eylül 2025 tarihlerindeki Züchex Ev ve Mutfak Eşyaları Fuarında emayeden bambuya porselenden döküme kadar binlerce çeşit ürününü görücüye çıkaracak.
KOBİ'lerin finansmana erişimi kolay olmalı
TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu yayımlanan OVP hakkında değerlendirmelerinde özellikle KOBİ'lerin finansmana erişimi ilk sırada yer aldı.
5 Eylül 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
5 Eylül 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
Pfizer Medikal Kanıt Üretimi Direktörü Dr. Tugay Önal oldu
Dr. Tugay Önal, Medikal Kanıt Üretimi Direktörü, Prostat Portföy Lideri olarak atandı.
Golden Global Yatırım Bankasıyla 190'dan fazla ülkeye para transferi
Golden Global Yatırım Bankası, hayata geçirdiği yeni ‘Uluslararası Para Transferi’ hizmetiyle müşterilerine saniyeler içinde para gönderme imkânı sunuyor.
İstanbul Rumeli Üniversitesi ile GOSB Teknopark'tan işbirliği
İstanbul Rumeli Üniversitesi ile GOSB Teknopark A.Ş., girişimcilik ekosisteminin güçlendirilmesi ve üniversite-sanayi iş birliğinin geliştirilmesi amacıyla iş birliği protokolü imzaladı.
Gürkan Erol, Netaş Satış Direktörü olarak görev yapacak
Netaş, yönetim kadrosuna yeni isimler ekliyor. Şirketin Satış Direktörlüğüne Gürkan Erol getirildi.
Serkan Nazlıben, Sneaks Up Genel Müdür Yardımcısı olarak atandı
Serkan Nazlıben, Sneaks Up E-Ticaret, Pazarlama ve Stratejik Büyümeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak atandı.
Eliz Ersoy Gürsesli Diageo Türkiye’nin CFO'su oldu
Eliz Ersoy Gürsesli Diageo Türkiye’nin Finans Direktörü oldu.
Vanya Panayotova, L’Oréal Türkiye Genel Müdürü oldu
L’Oréal Türkiye’nin yeni Ülke Genel Müdürü Vanya Panayotova oldu.
Kuzey Makedonya bağımsızlığının 34. yılını kutluyor
Eski Yugoslavya'dan ayrılan Balkan ülkelerinden Kuzey Makedonya, bağımsızlığının 34. yıl dönümünü kutluyor.
Bugün okullarda dersbaşı günü
Türkiye genelindeki yaklaşık 18 milyon öğrenci dersbaşı yaptı.
Kadın girişimciler e-ticarette başarıya ulaşıyor
Kadınların evden başlattıkları girişimler, e-ticaretle yurt içi ve yurt dışından müşterilere kolayca ulaşma imkanı elde ediyor.
İlk 8 ayda hava yoluyla 162,6 milyon yolcu seyahat etti
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, ocak-ağustos döneminde hava yolunu kullanan yolcu sayısının direkt transit yolcularla 162,6 milyona ulaştığını bildirdi.
Uçaklarda yolculara ücretsiz su verilecek
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tüm hava yolu işletmelerine gönderdikleri talimat kapsamında, uçuş süresince her yolcuya en az 200 mililitre içme suyunun ücretsiz temin edilmesinin zorunlu olacağını bildirdi.