Çanakkale Köprüsü yapımındaki danışmanlık süreçlerinde Tekfen Mühendislik imzası
Çanakkale Köprüsü yapımındaki danışmanlık süreçlerinde Tekfen Mühendislik imzası
Köprünün ve 100 km’lik bağlantı yollarının yapımındaki tüm kontrol ve danışmanlık süreçleri Tekfen Mühendislik tarafından yürütüldü.
Haber Giriş Tarihi: 26.05.2022 11:24
Haber Güncellenme Tarihi: 26.05.2022 11:24
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
“Çanakkale Boğazı’nın gerdanlığı” olarak tanımlanan ve güçlü mühendislik uygulamalarıyla öne çıkan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün açılışı, 18 Mart Çanakkale Deniz Zaferi’nin 107. yıl dönümünde, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın da katılımıyla yapıldı. Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yıldönümüne atfen orta açıklığı 2023 metre olarak tasarlanan köprü ile Malkara-Çanakkale Otoyolu, Türk ve Koreli firmaların oluşturduğu bir konsorsiyum tarafından inşa edildi. Güney Kore Başbakanı Kim Boo-kyum’un da katıldığı açılış töreni, dünya basınında geniş yer buldu. Köprünün ve 100 km’lik bağlantı yollarının yapımındaki tüm kontrol ve danışmanlık süreçleri Tekfen Mühendislik tarafından yürütüldü.
Türkiye’yi dünyada birinci sıraya taşıdı
Çalışmalarına 2017 Mart ayında başlanan ve bugüne kadar 5 binden fazla kişinin çalıştığı 1915 Çanakkale Köprüsü, Asya ve Avrupa’yı birbirine bağlayan dördüncü köprü oldu. Bu görkemli yapı, iki ayak arasındaki mesafesiyle dünyanın en uzun asma köprüsü olma unvanına sahip. Böylece Türkiye, daha önce Japonya’ya ait olan rekoru kırarak ilk sıraya yerleşti. Marmara Denizi çevresindeki ulaşım ağına büyük rahatlama getiren köprü sayesinde, iki kıta arasındaki yolculuk süresi sadece altı dakikaya indi.
“En”lerin projesi olarak anılıyor
Köprünün ana taşıyıcı kablosunda, dünyanın çevresini dört kez dönebilecek kadar, 162 bin kilometre uzunluğunda tel kullanıldı. Kule kesonları, alan olarak bir futbol sahasını kaplayacak büyüklüğe sahip. Köprünün kuleleri de, 334 metre ile bir asma köprü için bugüne kadar inşa edilmiş en yüksek kuleler. 2.023 metre orta açıklık ve 770’er metre yan açıklıklara sahip olan köprünün yaklaşım viyadükleri ile birlikte toplam geçiş uzunluğu 4.608 metreye ulaşıyor. Köprüde kullanılan 227 bin metreküplük beton sayesinde 5.900 adet evin yer aldığı, 25 bin nüfuslu bir ilçe kurmak mümkün. Köprü ve otoyol projesi kapsamında, 540 bini otoyol güzergâhında olmak üzere, toplam 1 milyon 540 bin ağaç dikildi.
Mühendislik sınırlarını yeniden yazarak tarihe geçen 1915 Çanakkale Köprüsü’nün kontrollüğü gibi büyük bir sorumluluğun Tekfen Mühedislik’e verilmesi, projenin yöneticisi Selim Ergun’a göre, şirketin 33 yıldır imza attığı projelerde sergilediği performans ve yarattığı güvenin bir sonucu. 1915 Çanakkale Köprüsü’nü şirket için tarihi bir dönüm noktası olarak tanımlayan Ergun, beş yılda 168 Tekfen mühendis ve teknisyeninin görev yaptığı projeye dair soruları yanıtladı.
1915 Çanakkale Köprüsü projesi için Tekfen Mühendislik’in tercih edilmesini nasıl değerlendiriyorsunuz? Bu görevlendirme, Tekfen Mühendislik’in hangi özelliklerini yansıtıyor?
Mühendislik sektöründe yeni bir sayfa açan, dünyanın en uzun orta açıklıklı köprüsünün proje ve inşaatının kontrollüğünü yapmak, firmamızın mühendislik piyasasındaki tanınırlığını artırdı ve referans proje havuzumuza eşi olmayan bir mühendislik başyapıtının katılmasını sağladı. Çanakkale Köprüsü, mühendisliğin sınırlarına meydan okuyan bir projeydi. İnşaat sürecindeki pek çok iş, daha önce hiç yapılmamış nitelikte, yeni ve ufuk açıcı mühendislik çözümlerini gerektirdi. Dolayısıyla bu süreçte geceli gündüzlü çalışan 168 mühendis ve teknisyenimiz, dünyada hiçbir mühendislik projesinde elde edilemeyecek çok değerli bir know-how ve deneyim sahibi oldu.
Köprünün proje kontrollüğünü yaparken, işin tüm yoğunluğuna rağmen proje ekibimiz için düzenli bir eğitim programını da hayata geçirdik ve ekibimizin gelecekte bu tür özel köprüleri yapabilecek donanıma sahip olmasını sağladık. Bu görevlendirmede, Tekfen Mühendislik’in yaklaşık 33 yıldır ulaşım-altyapı mühendisliği sektöründe tamamladığı projelerle yarattığı olumlu imaj ve güvenilirliğin çok önemli etkisi olduğunu düşünüyorum. Çanakkale Köprüsü projesinin, Tekfen Mühendislik için bir dönüm noktası olduğunu söyleyebilirim.
Tekfen Mühendislik projede hangi görevleri icra etti?
Tekfen Mühendislik projede, asma köprü ve 100 km otoyolun tüm tasarım ve inşaat işlerinin en başından sonuna -prensip kararlarından, en küçük detaylarına varıncaya kadar- her aşamasının Karayolları Genel Müdürlüğü adına kontrolünü gerçekleştirdi. Çalışmalarımız halen de devam ediyor. Proje trafiğe açılmasına rağmen akışı engellemeyen işlerde yapım sürüyor. Yapılan işleri ana başlıklar halinde özetlersem:
Proje yönetimi: İş programı yönetimi, talep (claim) yönetimi ve taleplerin değerlendirilmesi, yapım taşeronlarının değerlendirmesi ve onayı.Proje kontrolü: Tüm ön ve uygulama projelerinin, yapım metodolojilerinin, malzeme şartnamelerinin kontrolü ve onayı.İnşaat kontrolü: Geçici ve kalıcı işlerin projeye, yapım metodolojisine ve malzeme şartnamelerine uygunluğunun kontrolü, malzeme testlerinin, fabrika ve saha kabullerinin denetimi, sahada her imalat öncesinde “go/no go” (olabilir/olamaz) toplantıları ile işe start verilmesi, tüm ölçüm ve harita işlerinin denetimi.
Proje süreci hakkında genel bir değerlendirme yaparsanız hangi başlıklar öne çıkar?
Projenin tek ve kendine özel olması nedeniyle, tasarımın kontrolündeki ve sahadaki arkadaşlar mesleki açıdan her aşamada bazı zorluklarla karşılaştılar. Kadroyu oluştururken özellikle kilit pozisyonlara, daha önce Osmangazi Köprüsü’nde çalışmış arkadaşlarımızı yerleştirmemiz, bu zorlukların aşılmasında önemli katkılar sağladı.
Ama asıl büyük zorluk, zaman baskısına rağmen kaliteden ödün vermeden işi yürütme zorunluluğundan geliyordu. Zaten altı yıl gibi iddialı bir süresi olan böyle bir işin sözleşmedeki süresinden bir yıl önce, yani beş yılda bitirilmesi isteniyordu. Buna bir de inşaatın son iki yılının pandemi koşullarına denk gelmesinin yarattığı zorluklar eklendi. Sahadaki arkadaşlarımız, gece gündüz demeden yaptıkları özverili çalışmalarıyla tüm bu zorlukların üstesinden geldiler ve sorumlu müşavir anlayışıyla, süre baskısına rağmen, kaliteyi sağlamayı önceleyen bir çalışma ortaya koydular. Sonuçtan başta Karayolları Genel Müdürlüğü olmak üzere, projenin tüm paydaşlarının memnun olduğunu gözlemliyoruz.
Tekfen Mühendislik olarak bu projeden ne gibi kazanımlar elde ettiniz?
Öncelikle, dünyada çok az firmada olan ve tüm büyük köprü projelerinde yeterlilik alabilecek bir referansa sahip olup, bu alanda Tekfen Mühendislik’in önünü sonuna kadar açmış olduk. Köprünün hem proje hem de inşaatının en başından sonuna kadar tüm aşamalarının kontrolünü gerçekleştirirken, çok önemli ve özel nitelikte mühendislik yetkinlikleri ve know-how birikimi sağladık. Yüksek nitelikte çok sayıda uzman mühendis ve teknisyenle yetkinlik havuzumuzu genişlettik. Kazandığımız bilgi birikimini içselleştirmek ve ileride de kullanılabilir hale getirmek için iç eğitimler düzenledik. Mühendislik sektöründe, dünyada tanınırlığımız büyük ölçüde arttı.
Böylesine bir başyapıtın Türkiye’ye kazandırılmasında pay sahibi olmak size neler hissettiriyor?
Öncelikle ihale paketini kapattığımız gece yarısı, çalışma arkadaşlarımla paketin önünde çektirdiğimiz resimdeki yorgun ama umutlu duruşumuz aklıma geliyor. Sonra Karayolları Genel Müdürlüğü’ndeki ihalenin açılışında hissettiğim heyecan ve sonuç açıklandığında duyduğum mutluluk. Daha sonra ekibin oluşturulması sürecine başlayarak onlarca kişiyle yaptığım mülakatlar ve çok eski bir Tekfen’li arkadaşımızı (Selçuk Halıcılar) Proje Müdürümüz olarak Karayolları’na kabul ettirme mücadelemiz ve projeyi kendisine emanet edişimiz. Sonrasında da Selçuk Bey yönetiminde ekibimizin, işi büyük zaman baskısına rağmen kaliteden ödün vermeden büyük başarıyla yürütüp trafiğe açacak noktaya getirmeleri.
İnşaat mühendisliği sektörünün zirve noktası olarak rahatlıkla değerlendirilebilecek böyle bir projenin herhangi bir bölümünde yer almak, zaten yeterince büyük bir gurur kaynağı. Ancak bir de bu işin en başından itibaren her aşamasında yer alıp proje ve inşaatın gelişimine tanık olduğum bu süreç, meslek yaşamımın en unutulmaz yıllarını oluşturdu. 33 yıl önce Ulaşım-Altyapı Grubu’nu kurmak üzere katıldığım Tekfen Mühendislik’te tamamladığımız pek çok ulaştırma (otoyol, raylı sistem) projesini, dünya çapında, böylesine prestijli bir projeyle taçlandırmış olmak, benim için çok değerli ve özel.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Çanakkale Köprüsü yapımındaki danışmanlık süreçlerinde Tekfen Mühendislik imzası
Köprünün ve 100 km’lik bağlantı yollarının yapımındaki tüm kontrol ve danışmanlık süreçleri Tekfen Mühendislik tarafından yürütüldü.
“Çanakkale Boğazı’nın gerdanlığı” olarak tanımlanan ve güçlü mühendislik uygulamalarıyla öne çıkan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün açılışı, 18 Mart Çanakkale Deniz Zaferi’nin 107. yıl dönümünde, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın da katılımıyla yapıldı. Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yıldönümüne atfen orta açıklığı 2023 metre olarak tasarlanan köprü ile Malkara-Çanakkale Otoyolu, Türk ve Koreli firmaların oluşturduğu bir konsorsiyum tarafından inşa edildi. Güney Kore Başbakanı Kim Boo-kyum’un da katıldığı açılış töreni, dünya basınında geniş yer buldu. Köprünün ve 100 km’lik bağlantı yollarının yapımındaki tüm kontrol ve danışmanlık süreçleri Tekfen Mühendislik tarafından yürütüldü.
Türkiye’yi dünyada birinci sıraya taşıdı
Çalışmalarına 2017 Mart ayında başlanan ve bugüne kadar 5 binden fazla kişinin çalıştığı 1915 Çanakkale Köprüsü, Asya ve Avrupa’yı birbirine bağlayan dördüncü köprü oldu. Bu görkemli yapı, iki ayak arasındaki mesafesiyle dünyanın en uzun asma köprüsü olma unvanına sahip. Böylece Türkiye, daha önce Japonya’ya ait olan rekoru kırarak ilk sıraya yerleşti. Marmara Denizi çevresindeki ulaşım ağına büyük rahatlama getiren köprü sayesinde, iki kıta arasındaki yolculuk süresi sadece altı dakikaya indi.
“En”lerin projesi olarak anılıyor
Köprünün ana taşıyıcı kablosunda, dünyanın çevresini dört kez dönebilecek kadar, 162 bin kilometre uzunluğunda tel kullanıldı. Kule kesonları, alan olarak bir futbol sahasını kaplayacak büyüklüğe sahip. Köprünün kuleleri de, 334 metre ile bir asma köprü için bugüne kadar inşa edilmiş en yüksek kuleler. 2.023 metre orta açıklık ve 770’er metre yan açıklıklara sahip olan köprünün yaklaşım viyadükleri ile birlikte toplam geçiş uzunluğu 4.608 metreye ulaşıyor. Köprüde kullanılan 227 bin metreküplük beton sayesinde 5.900 adet evin yer aldığı, 25 bin nüfuslu bir ilçe kurmak mümkün. Köprü ve otoyol projesi kapsamında, 540 bini otoyol güzergâhında olmak üzere, toplam 1 milyon 540 bin ağaç dikildi.
Mühendislik sınırlarını yeniden yazarak tarihe geçen 1915 Çanakkale Köprüsü’nün kontrollüğü gibi büyük bir sorumluluğun Tekfen Mühedislik’e verilmesi, projenin yöneticisi Selim Ergun’a göre, şirketin 33 yıldır imza attığı projelerde sergilediği performans ve yarattığı güvenin bir sonucu. 1915 Çanakkale Köprüsü’nü şirket için tarihi bir dönüm noktası olarak tanımlayan Ergun, beş yılda 168 Tekfen mühendis ve teknisyeninin görev yaptığı projeye dair soruları yanıtladı.
1915 Çanakkale Köprüsü projesi için Tekfen Mühendislik’in tercih edilmesini nasıl değerlendiriyorsunuz? Bu görevlendirme, Tekfen Mühendislik’in hangi özelliklerini yansıtıyor?
Mühendislik sektöründe yeni bir sayfa açan, dünyanın en uzun orta açıklıklı köprüsünün proje ve inşaatının kontrollüğünü yapmak, firmamızın mühendislik piyasasındaki tanınırlığını artırdı ve referans proje havuzumuza eşi olmayan bir mühendislik başyapıtının katılmasını sağladı. Çanakkale Köprüsü, mühendisliğin sınırlarına meydan okuyan bir projeydi. İnşaat sürecindeki pek çok iş, daha önce hiç yapılmamış nitelikte, yeni ve ufuk açıcı mühendislik çözümlerini gerektirdi. Dolayısıyla bu süreçte geceli gündüzlü çalışan 168 mühendis ve teknisyenimiz, dünyada hiçbir mühendislik projesinde elde edilemeyecek çok değerli bir know-how ve deneyim sahibi oldu.
Köprünün proje kontrollüğünü yaparken, işin tüm yoğunluğuna rağmen proje ekibimiz için düzenli bir eğitim programını da hayata geçirdik ve ekibimizin gelecekte bu tür özel köprüleri yapabilecek donanıma sahip olmasını sağladık. Bu görevlendirmede, Tekfen Mühendislik’in yaklaşık 33 yıldır ulaşım-altyapı mühendisliği sektöründe tamamladığı projelerle yarattığı olumlu imaj ve güvenilirliğin çok önemli etkisi olduğunu düşünüyorum. Çanakkale Köprüsü projesinin, Tekfen Mühendislik için bir dönüm noktası olduğunu söyleyebilirim.
Tekfen Mühendislik projede hangi görevleri icra etti?
Tekfen Mühendislik projede, asma köprü ve 100 km otoyolun tüm tasarım ve inşaat işlerinin en başından sonuna -prensip kararlarından, en küçük detaylarına varıncaya kadar- her aşamasının Karayolları Genel Müdürlüğü adına kontrolünü gerçekleştirdi. Çalışmalarımız halen de devam ediyor. Proje trafiğe açılmasına rağmen akışı engellemeyen işlerde yapım sürüyor. Yapılan işleri ana başlıklar halinde özetlersem:
Proje yönetimi: İş programı yönetimi, talep (claim) yönetimi ve taleplerin değerlendirilmesi, yapım taşeronlarının değerlendirmesi ve onayı.Proje kontrolü: Tüm ön ve uygulama projelerinin, yapım metodolojilerinin, malzeme şartnamelerinin kontrolü ve onayı.İnşaat kontrolü: Geçici ve kalıcı işlerin projeye, yapım metodolojisine ve malzeme şartnamelerine uygunluğunun kontrolü, malzeme testlerinin, fabrika ve saha kabullerinin denetimi, sahada her imalat öncesinde “go/no go” (olabilir/olamaz) toplantıları ile işe start verilmesi, tüm ölçüm ve harita işlerinin denetimi.
Proje süreci hakkında genel bir değerlendirme yaparsanız hangi başlıklar öne çıkar?
Projenin tek ve kendine özel olması nedeniyle, tasarımın kontrolündeki ve sahadaki arkadaşlar mesleki açıdan her aşamada bazı zorluklarla karşılaştılar. Kadroyu oluştururken özellikle kilit pozisyonlara, daha önce Osmangazi Köprüsü’nde çalışmış arkadaşlarımızı yerleştirmemiz, bu zorlukların aşılmasında önemli katkılar sağladı.
Ama asıl büyük zorluk, zaman baskısına rağmen kaliteden ödün vermeden işi yürütme zorunluluğundan geliyordu. Zaten altı yıl gibi iddialı bir süresi olan böyle bir işin sözleşmedeki süresinden bir yıl önce, yani beş yılda bitirilmesi isteniyordu. Buna bir de inşaatın son iki yılının pandemi koşullarına denk gelmesinin yarattığı zorluklar eklendi. Sahadaki arkadaşlarımız, gece gündüz demeden yaptıkları özverili çalışmalarıyla tüm bu zorlukların üstesinden geldiler ve sorumlu müşavir anlayışıyla, süre baskısına rağmen, kaliteyi sağlamayı önceleyen bir çalışma ortaya koydular. Sonuçtan başta Karayolları Genel Müdürlüğü olmak üzere, projenin tüm paydaşlarının memnun olduğunu gözlemliyoruz.
Tekfen Mühendislik olarak bu projeden ne gibi kazanımlar elde ettiniz?
Öncelikle, dünyada çok az firmada olan ve tüm büyük köprü projelerinde yeterlilik alabilecek bir referansa sahip olup, bu alanda Tekfen Mühendislik’in önünü sonuna kadar açmış olduk. Köprünün hem proje hem de inşaatının en başından sonuna kadar tüm aşamalarının kontrolünü gerçekleştirirken, çok önemli ve özel nitelikte mühendislik yetkinlikleri ve know-how birikimi sağladık. Yüksek nitelikte çok sayıda uzman mühendis ve teknisyenle yetkinlik havuzumuzu genişlettik. Kazandığımız bilgi birikimini içselleştirmek ve ileride de kullanılabilir hale getirmek için iç eğitimler düzenledik. Mühendislik sektöründe, dünyada tanınırlığımız büyük ölçüde arttı.
Böylesine bir başyapıtın Türkiye’ye kazandırılmasında pay sahibi olmak size neler hissettiriyor?
Öncelikle ihale paketini kapattığımız gece yarısı, çalışma arkadaşlarımla paketin önünde çektirdiğimiz resimdeki yorgun ama umutlu duruşumuz aklıma geliyor. Sonra Karayolları Genel Müdürlüğü’ndeki ihalenin açılışında hissettiğim heyecan ve sonuç açıklandığında duyduğum mutluluk. Daha sonra ekibin oluşturulması sürecine başlayarak onlarca kişiyle yaptığım mülakatlar ve çok eski bir Tekfen’li arkadaşımızı (Selçuk Halıcılar) Proje Müdürümüz olarak Karayolları’na kabul ettirme mücadelemiz ve projeyi kendisine emanet edişimiz. Sonrasında da Selçuk Bey yönetiminde ekibimizin, işi büyük zaman baskısına rağmen kaliteden ödün vermeden büyük başarıyla yürütüp trafiğe açacak noktaya getirmeleri.
İnşaat mühendisliği sektörünün zirve noktası olarak rahatlıkla değerlendirilebilecek böyle bir projenin herhangi bir bölümünde yer almak, zaten yeterince büyük bir gurur kaynağı. Ancak bir de bu işin en başından itibaren her aşamasında yer alıp proje ve inşaatın gelişimine tanık olduğum bu süreç, meslek yaşamımın en unutulmaz yıllarını oluşturdu. 33 yıl önce Ulaşım-Altyapı Grubu’nu kurmak üzere katıldığım Tekfen Mühendislik’te tamamladığımız pek çok ulaştırma (otoyol, raylı sistem) projesini, dünya çapında, böylesine prestijli bir projeyle taçlandırmış olmak, benim için çok değerli ve özel.
Söyleşi Tekfen Mühendislik'ten alınmıştır.
Haftanın popüler haberleri
AÇEV’den okulun ilk gününde ihtiyaç sahibi çocuklara destek
Anne Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV), okul öncesi eğitimi sonrasında birinci sınıfa başlayacak olan ihtiyaç sahibi çocukları “İlk Okul Çantam” ile buluşturmayı hedefliyor.
Kenan Cebeci, Aras Digital Genel Müdürlüğü görevine atandı
Aras Kargo'da Bilgi Teknolojilerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevini yürüten Kenan Cebeci, Aras Digital Genel Müdürlüğü görevine atandı.
Rubikpara, saha satış ağını genişletecek
Rubikpara, Fuzul Holding desteğiyle 2025'in son çeyreğinde saha satış ağını 14 ile yayıyor.
27 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
27 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
İSO'dan çağrı: Bankaların komisyon oranlarına bir tavan getirilmeli
İSO Başkanı Bahçıvan, İSO Meclis Toplantısında sanayinin yaşadığı sıkıntıları dile getirdi. Toplantıya Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz da katıldı.
Sözcü TV'de ana haberi Can Coşkun sunacak
Sözcü Ana Haber bültenini sunan Fatih Portakal haziran ayında ekranlara veda ettiğini açıklamıştı. Bugün, Can Coşkun'un ana haberi sunacağı duyuruldu.
ASSAN Group'tan Emin Öner ile Gürcan Okumuş'a fetöcülük ve casusluk gözaltısı
ASSAN Group sahibi Emin Öner ile CEO Gürcan Okumuş,FETÖ ile irtibatlı oldukları ve askeri casusluk faaliyeti gerçekleştirdikleri gerekçesiyle gözaltına alındı.
İki sınırda transit ticarette 24 saat geçiş serbestleşecek
Ticaret Bakanı Bolat: Cilvegözü ve Öncüpınar gümrük kapılarında transit ticarette 24 saat geçiş serbestleşecek.
Çelik Kubbe ile gelecek yılların güvenlik temeli sağlamlaştırılıyor
Cumhurbaşkanı Erdoğan: “Çelik Kubbe ile hava savunmasında artık farklı bir klasmana çıkacağız” dedi.
Yüksekovaspor Kadın Futbol Takımı Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın misafiri oldu
Cumhurbaşkanı Erdoğan, TFF Kadınlar 1. Ligi'ni şampiyon tamamlayarak Turkcell Kadın Futbol Süper Ligi'ne yükselen Yüksekovaspor Kulübü'nü kabul etti.
Arvento, Çanakkale Zafer Kupası’nın heyecanına ortak oluyor
Arvento, Cumhurbaşkanlığı 6. Uluslararası Yat Yarışları’nın Çanakkale etabına sponsor oldu.
Nurhan Demirel'den marka korsanlığı uyarıları ve önerileri
İletişim ve Sosyal Medya Uzmanı Nurhan Demirel, son dönemde artan ihlallerin küçük ve orta ölçekli işletmelerin önünü kestiğine dikkat çekiyor: “Küçük girişimcinin emeği gasp ediliyor”
Sanatçı Kaan Urgancıoğlu, WWF-Türkiye doğa elçisi oldu
Kaan Urgancıoğlu, deniz kaplumbağası koruma çalışmalarının 20. yılında WWF-Türkiye Doğa Elçisi oldu.
Lada'yı kuran Aybala Gümüş, iş insanlarını yemeklerini tatmaya davet ediyor
Aybala Gümüş uzun yıllar hemşirelik yaptıktan sonra annesi ve kızıyla birlikte ‘Lada’ isimli işletmeyi kurarak kadın girişimciliği adına güzel bir örnek oluşturdu.
Kadın Dostu Markalar Platformu/Nazlı Demirel'den yeni dönem müjdeleri
KDM Akademi, gelişim programlarıyla kurumların liderlik, sürdürülebilirlik, eşitlik ve dijital dönüşüm yolculuğuna rehberlik etmeye hazırlanıyor.
Low-Code BPM ile ERP sistemlerinizi hızlandırın ve esneklik kazanın
Low-Code BPM (İş Süreçleri Yönetimi) platformları, ERP sistemlerini tamamlayarak dijital dönüşüm yolculuğunda kritik bir rol oynuyor.
PwC'den bankacılık dolandırıcılıklarına yönelik mücadele reçetesi
PwC Türkiye: Bankacılık sektöründe dolandırıcılıkla etkin mücadele, tüm paydaşların iş birliği ile mümkün.
İş insanı Banu Arıduru hayatını kaybetti
Bir süredir kanserle mücadele eden Çelebi Gıda A.Ş. ve Little Caesars Türkiye CEO’su Banu Arıduru, 54 yaşında hayatını kaybetti.
Faal girişimlerin yüzde 44,4'ü hizmet sektöründe yer aldı
Türkiye'de geçen yıl faal girişimlerin yüzde 44,4'ü hizmet sektöründe, yüzde 35,1'i ticaret sektöründe faaliyet gösterdi.
İnternet kullananların oranı bu yıl yüzde 90,9'a yükseldi
Türkiye'de bu yıl 16-74 yaş grubundaki kişilerin internet kullanım oranı yüzde 90,9'a ulaştı.
Petrol Ofisi on altıncı marina istasyonunu Milta Bodrum’da açtı
Petrol Ofisi Muğla’daki yedinci, Türkiye genelindeki on altıncı marina istasyonunu Milta Bodrum Marina’da hizmete açtı.
Hatay'ın genç sörfçüleri Kiel'de
Hatay Sörf Merkezi'nden dokuz genç sporcu Almanya'nın Kiel şehrinde düzenlenen kültürel ve sportif değişim programına katıldı.
İşte mağazadaki müşteriyi onlıne’a çekmenin ipuçları
2025 yılında dijital video reklam harcamalarının yüzde 14 oranında artarak 72,4 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
ODE Yalıtım'ın yeni genel müdürü Barış Haznedar oldu
ODE Yalıtım'ın Genel Müdür pozisyonuna Barış Haznedar atandı.
Tuna Gülenç, Daikin Türkiye Başkan Yardımcısı oldu
Daikin'in Türkiye ve uluslararası yapılanmalarında üst düzey görevler üstlenen Tuna Gülenç, Daikin Türkiye Başkan Yardımcılığı görevine getirildi.
26 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları
26 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları
25 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları
25 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları
Aslı Dülgeroğlu, Pfizer Ar-Ge Birim bünyesinde Direktör oldu
Aslı Dülgeroğlu, Pfizer Ar-Ge Birimi bünyesinde Çalışma Kalitesi Gözetim Direktörü olarak atandı.
Sertaç Şeviş, AstraZeneca Grup Medikal Müdürü oldu
Sertaç Şeviş, AstraZeneca Türkiye’ye Grup Medikal Müdürü olarak katıldı.
Okul dönemi yaklaşırken kırtasiyecilere sıkı denetim
Okul dönemi yaklaşırken kırtasiyecilere ürün kalitesine ve fiyatlandırmasına yönelik denetimler yoğunlaştı.
Teknosa YK Üyeliğine Seçkin Yelmen seçildi
Teknosa İç ve Dış Ticaret A.Ş. istifa nedeniyle boşalan Yönetim Kurulu Üyeliğine Seçkin Yelmen'in seçildiğini duyurdu.
Kayseri Şeker YK Başkanlığına Hurşit Dede seçildi
Kayseri Şeker Fabrikasının Olağan Genel Kurul Toplantısı sonucu yapılan görev dağılımında Yönetim Kurulu Başkanlığına Hurşit Dede seçildi.
Pasha'da Genel Müdürlüğe Ayşe Hale Yıldırım vekalet edecek
Pasha Yatırım Bankası Genel Müdürlük görevinden ayrılan Hikmet Cenk Eynehan yerine Ayşe Hale Yıldırım'ın vekalet edeceğini duyurdu.
Kervan Gıda İcra Kurulu Başkanlığına Devrim Kılıçoğlu atandı
Kervan Gıda üst yönetim kademesinde organizasyon değişikliğine gidildiğini duyurdu.
DMM açıkladı: Kamudaki makam aracı sayısı 130 bin değil, 2 bin
DMM, "kamuda lüks araç kullanımı arttı", "Türkiye'nin makam araçları sayısı 130 bine dayandı" iddialarını yalanladı. Gerçekte kullanılan makam aracı: 2 bin adet
Enflasyon beklentileri ne yönde? Bakan Şimşek açıkladı
Hazine ve Maliye Bakanı Şimşek, enflasyon beklentilerinin iyileştiğini, beklentilerdeki iyileşme eğiliminin de dezenflasyona destek olduğunu ifade etti.
Denizli havlusu, THY'nin dış hatlar seferlerinde tanıtılacak
Denizli havlusu Türk Hava Yolları'nın (THY) dış hatlar uçuşlarında "Turkish Towels" markasıyla tanıtılacak.
SASA Polyester bir bölgeye 25 milyar dolarlık yatırım planlıyor
SASA Polyester Adana'daki özel endüstri bölgesine 25 milyar dolarlık yatırım planlıyor.
Memur ve memur emeklisinin zam oranı belirlendi
Kamu Görevlileri Hakem Kurulu memur maaşları ile memur emeklisi aylıklarına 2026'nın ilk 6 ayında yüzde 11, ikinci 6 ayında yüzde 7 zam yapılmasına karar verdi.
Feramus Yancı, Ulaşlar Turizmden ayrıldı
Ulaşlar Turizm, Yönetim Kurulu Üyesi Feramus Yancı'nın istifa ettiğini, yerine Volkan Uzun'un atandığını duyurdu.