Çanakkale Köprüsü yapımındaki danışmanlık süreçlerinde Tekfen Mühendislik imzası
Çanakkale Köprüsü yapımındaki danışmanlık süreçlerinde Tekfen Mühendislik imzası
Köprünün ve 100 km’lik bağlantı yollarının yapımındaki tüm kontrol ve danışmanlık süreçleri Tekfen Mühendislik tarafından yürütüldü.
Haber Giriş Tarihi: 26.05.2022 11:24
Haber Güncellenme Tarihi: 26.05.2022 11:24
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
“Çanakkale Boğazı’nın gerdanlığı” olarak tanımlanan ve güçlü mühendislik uygulamalarıyla öne çıkan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün açılışı, 18 Mart Çanakkale Deniz Zaferi’nin 107. yıl dönümünde, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın da katılımıyla yapıldı. Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yıldönümüne atfen orta açıklığı 2023 metre olarak tasarlanan köprü ile Malkara-Çanakkale Otoyolu, Türk ve Koreli firmaların oluşturduğu bir konsorsiyum tarafından inşa edildi. Güney Kore Başbakanı Kim Boo-kyum’un da katıldığı açılış töreni, dünya basınında geniş yer buldu. Köprünün ve 100 km’lik bağlantı yollarının yapımındaki tüm kontrol ve danışmanlık süreçleri Tekfen Mühendislik tarafından yürütüldü.
Türkiye’yi dünyada birinci sıraya taşıdı
Çalışmalarına 2017 Mart ayında başlanan ve bugüne kadar 5 binden fazla kişinin çalıştığı 1915 Çanakkale Köprüsü, Asya ve Avrupa’yı birbirine bağlayan dördüncü köprü oldu. Bu görkemli yapı, iki ayak arasındaki mesafesiyle dünyanın en uzun asma köprüsü olma unvanına sahip. Böylece Türkiye, daha önce Japonya’ya ait olan rekoru kırarak ilk sıraya yerleşti. Marmara Denizi çevresindeki ulaşım ağına büyük rahatlama getiren köprü sayesinde, iki kıta arasındaki yolculuk süresi sadece altı dakikaya indi.
“En”lerin projesi olarak anılıyor
Köprünün ana taşıyıcı kablosunda, dünyanın çevresini dört kez dönebilecek kadar, 162 bin kilometre uzunluğunda tel kullanıldı. Kule kesonları, alan olarak bir futbol sahasını kaplayacak büyüklüğe sahip. Köprünün kuleleri de, 334 metre ile bir asma köprü için bugüne kadar inşa edilmiş en yüksek kuleler. 2.023 metre orta açıklık ve 770’er metre yan açıklıklara sahip olan köprünün yaklaşım viyadükleri ile birlikte toplam geçiş uzunluğu 4.608 metreye ulaşıyor. Köprüde kullanılan 227 bin metreküplük beton sayesinde 5.900 adet evin yer aldığı, 25 bin nüfuslu bir ilçe kurmak mümkün. Köprü ve otoyol projesi kapsamında, 540 bini otoyol güzergâhında olmak üzere, toplam 1 milyon 540 bin ağaç dikildi.
Mühendislik sınırlarını yeniden yazarak tarihe geçen 1915 Çanakkale Köprüsü’nün kontrollüğü gibi büyük bir sorumluluğun Tekfen Mühedislik’e verilmesi, projenin yöneticisi Selim Ergun’a göre, şirketin 33 yıldır imza attığı projelerde sergilediği performans ve yarattığı güvenin bir sonucu. 1915 Çanakkale Köprüsü’nü şirket için tarihi bir dönüm noktası olarak tanımlayan Ergun, beş yılda 168 Tekfen mühendis ve teknisyeninin görev yaptığı projeye dair soruları yanıtladı.
1915 Çanakkale Köprüsü projesi için Tekfen Mühendislik’in tercih edilmesini nasıl değerlendiriyorsunuz? Bu görevlendirme, Tekfen Mühendislik’in hangi özelliklerini yansıtıyor?
Mühendislik sektöründe yeni bir sayfa açan, dünyanın en uzun orta açıklıklı köprüsünün proje ve inşaatının kontrollüğünü yapmak, firmamızın mühendislik piyasasındaki tanınırlığını artırdı ve referans proje havuzumuza eşi olmayan bir mühendislik başyapıtının katılmasını sağladı. Çanakkale Köprüsü, mühendisliğin sınırlarına meydan okuyan bir projeydi. İnşaat sürecindeki pek çok iş, daha önce hiç yapılmamış nitelikte, yeni ve ufuk açıcı mühendislik çözümlerini gerektirdi. Dolayısıyla bu süreçte geceli gündüzlü çalışan 168 mühendis ve teknisyenimiz, dünyada hiçbir mühendislik projesinde elde edilemeyecek çok değerli bir know-how ve deneyim sahibi oldu.
Köprünün proje kontrollüğünü yaparken, işin tüm yoğunluğuna rağmen proje ekibimiz için düzenli bir eğitim programını da hayata geçirdik ve ekibimizin gelecekte bu tür özel köprüleri yapabilecek donanıma sahip olmasını sağladık. Bu görevlendirmede, Tekfen Mühendislik’in yaklaşık 33 yıldır ulaşım-altyapı mühendisliği sektöründe tamamladığı projelerle yarattığı olumlu imaj ve güvenilirliğin çok önemli etkisi olduğunu düşünüyorum. Çanakkale Köprüsü projesinin, Tekfen Mühendislik için bir dönüm noktası olduğunu söyleyebilirim.
Tekfen Mühendislik projede hangi görevleri icra etti?
Tekfen Mühendislik projede, asma köprü ve 100 km otoyolun tüm tasarım ve inşaat işlerinin en başından sonuna -prensip kararlarından, en küçük detaylarına varıncaya kadar- her aşamasının Karayolları Genel Müdürlüğü adına kontrolünü gerçekleştirdi. Çalışmalarımız halen de devam ediyor. Proje trafiğe açılmasına rağmen akışı engellemeyen işlerde yapım sürüyor. Yapılan işleri ana başlıklar halinde özetlersem:
Proje yönetimi: İş programı yönetimi, talep (claim) yönetimi ve taleplerin değerlendirilmesi, yapım taşeronlarının değerlendirmesi ve onayı.Proje kontrolü: Tüm ön ve uygulama projelerinin, yapım metodolojilerinin, malzeme şartnamelerinin kontrolü ve onayı.İnşaat kontrolü: Geçici ve kalıcı işlerin projeye, yapım metodolojisine ve malzeme şartnamelerine uygunluğunun kontrolü, malzeme testlerinin, fabrika ve saha kabullerinin denetimi, sahada her imalat öncesinde “go/no go” (olabilir/olamaz) toplantıları ile işe start verilmesi, tüm ölçüm ve harita işlerinin denetimi.
Proje süreci hakkında genel bir değerlendirme yaparsanız hangi başlıklar öne çıkar?
Projenin tek ve kendine özel olması nedeniyle, tasarımın kontrolündeki ve sahadaki arkadaşlar mesleki açıdan her aşamada bazı zorluklarla karşılaştılar. Kadroyu oluştururken özellikle kilit pozisyonlara, daha önce Osmangazi Köprüsü’nde çalışmış arkadaşlarımızı yerleştirmemiz, bu zorlukların aşılmasında önemli katkılar sağladı.
Ama asıl büyük zorluk, zaman baskısına rağmen kaliteden ödün vermeden işi yürütme zorunluluğundan geliyordu. Zaten altı yıl gibi iddialı bir süresi olan böyle bir işin sözleşmedeki süresinden bir yıl önce, yani beş yılda bitirilmesi isteniyordu. Buna bir de inşaatın son iki yılının pandemi koşullarına denk gelmesinin yarattığı zorluklar eklendi. Sahadaki arkadaşlarımız, gece gündüz demeden yaptıkları özverili çalışmalarıyla tüm bu zorlukların üstesinden geldiler ve sorumlu müşavir anlayışıyla, süre baskısına rağmen, kaliteyi sağlamayı önceleyen bir çalışma ortaya koydular. Sonuçtan başta Karayolları Genel Müdürlüğü olmak üzere, projenin tüm paydaşlarının memnun olduğunu gözlemliyoruz.
Tekfen Mühendislik olarak bu projeden ne gibi kazanımlar elde ettiniz?
Öncelikle, dünyada çok az firmada olan ve tüm büyük köprü projelerinde yeterlilik alabilecek bir referansa sahip olup, bu alanda Tekfen Mühendislik’in önünü sonuna kadar açmış olduk. Köprünün hem proje hem de inşaatının en başından sonuna kadar tüm aşamalarının kontrolünü gerçekleştirirken, çok önemli ve özel nitelikte mühendislik yetkinlikleri ve know-how birikimi sağladık. Yüksek nitelikte çok sayıda uzman mühendis ve teknisyenle yetkinlik havuzumuzu genişlettik. Kazandığımız bilgi birikimini içselleştirmek ve ileride de kullanılabilir hale getirmek için iç eğitimler düzenledik. Mühendislik sektöründe, dünyada tanınırlığımız büyük ölçüde arttı.
Böylesine bir başyapıtın Türkiye’ye kazandırılmasında pay sahibi olmak size neler hissettiriyor?
Öncelikle ihale paketini kapattığımız gece yarısı, çalışma arkadaşlarımla paketin önünde çektirdiğimiz resimdeki yorgun ama umutlu duruşumuz aklıma geliyor. Sonra Karayolları Genel Müdürlüğü’ndeki ihalenin açılışında hissettiğim heyecan ve sonuç açıklandığında duyduğum mutluluk. Daha sonra ekibin oluşturulması sürecine başlayarak onlarca kişiyle yaptığım mülakatlar ve çok eski bir Tekfen’li arkadaşımızı (Selçuk Halıcılar) Proje Müdürümüz olarak Karayolları’na kabul ettirme mücadelemiz ve projeyi kendisine emanet edişimiz. Sonrasında da Selçuk Bey yönetiminde ekibimizin, işi büyük zaman baskısına rağmen kaliteden ödün vermeden büyük başarıyla yürütüp trafiğe açacak noktaya getirmeleri.
İnşaat mühendisliği sektörünün zirve noktası olarak rahatlıkla değerlendirilebilecek böyle bir projenin herhangi bir bölümünde yer almak, zaten yeterince büyük bir gurur kaynağı. Ancak bir de bu işin en başından itibaren her aşamasında yer alıp proje ve inşaatın gelişimine tanık olduğum bu süreç, meslek yaşamımın en unutulmaz yıllarını oluşturdu. 33 yıl önce Ulaşım-Altyapı Grubu’nu kurmak üzere katıldığım Tekfen Mühendislik’te tamamladığımız pek çok ulaştırma (otoyol, raylı sistem) projesini, dünya çapında, böylesine prestijli bir projeyle taçlandırmış olmak, benim için çok değerli ve özel.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Çanakkale Köprüsü yapımındaki danışmanlık süreçlerinde Tekfen Mühendislik imzası
Köprünün ve 100 km’lik bağlantı yollarının yapımındaki tüm kontrol ve danışmanlık süreçleri Tekfen Mühendislik tarafından yürütüldü.
“Çanakkale Boğazı’nın gerdanlığı” olarak tanımlanan ve güçlü mühendislik uygulamalarıyla öne çıkan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün açılışı, 18 Mart Çanakkale Deniz Zaferi’nin 107. yıl dönümünde, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın da katılımıyla yapıldı. Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yıldönümüne atfen orta açıklığı 2023 metre olarak tasarlanan köprü ile Malkara-Çanakkale Otoyolu, Türk ve Koreli firmaların oluşturduğu bir konsorsiyum tarafından inşa edildi. Güney Kore Başbakanı Kim Boo-kyum’un da katıldığı açılış töreni, dünya basınında geniş yer buldu. Köprünün ve 100 km’lik bağlantı yollarının yapımındaki tüm kontrol ve danışmanlık süreçleri Tekfen Mühendislik tarafından yürütüldü.
Türkiye’yi dünyada birinci sıraya taşıdı
Çalışmalarına 2017 Mart ayında başlanan ve bugüne kadar 5 binden fazla kişinin çalıştığı 1915 Çanakkale Köprüsü, Asya ve Avrupa’yı birbirine bağlayan dördüncü köprü oldu. Bu görkemli yapı, iki ayak arasındaki mesafesiyle dünyanın en uzun asma köprüsü olma unvanına sahip. Böylece Türkiye, daha önce Japonya’ya ait olan rekoru kırarak ilk sıraya yerleşti. Marmara Denizi çevresindeki ulaşım ağına büyük rahatlama getiren köprü sayesinde, iki kıta arasındaki yolculuk süresi sadece altı dakikaya indi.
“En”lerin projesi olarak anılıyor
Köprünün ana taşıyıcı kablosunda, dünyanın çevresini dört kez dönebilecek kadar, 162 bin kilometre uzunluğunda tel kullanıldı. Kule kesonları, alan olarak bir futbol sahasını kaplayacak büyüklüğe sahip. Köprünün kuleleri de, 334 metre ile bir asma köprü için bugüne kadar inşa edilmiş en yüksek kuleler. 2.023 metre orta açıklık ve 770’er metre yan açıklıklara sahip olan köprünün yaklaşım viyadükleri ile birlikte toplam geçiş uzunluğu 4.608 metreye ulaşıyor. Köprüde kullanılan 227 bin metreküplük beton sayesinde 5.900 adet evin yer aldığı, 25 bin nüfuslu bir ilçe kurmak mümkün. Köprü ve otoyol projesi kapsamında, 540 bini otoyol güzergâhında olmak üzere, toplam 1 milyon 540 bin ağaç dikildi.
Mühendislik sınırlarını yeniden yazarak tarihe geçen 1915 Çanakkale Köprüsü’nün kontrollüğü gibi büyük bir sorumluluğun Tekfen Mühedislik’e verilmesi, projenin yöneticisi Selim Ergun’a göre, şirketin 33 yıldır imza attığı projelerde sergilediği performans ve yarattığı güvenin bir sonucu. 1915 Çanakkale Köprüsü’nü şirket için tarihi bir dönüm noktası olarak tanımlayan Ergun, beş yılda 168 Tekfen mühendis ve teknisyeninin görev yaptığı projeye dair soruları yanıtladı.
1915 Çanakkale Köprüsü projesi için Tekfen Mühendislik’in tercih edilmesini nasıl değerlendiriyorsunuz? Bu görevlendirme, Tekfen Mühendislik’in hangi özelliklerini yansıtıyor?
Mühendislik sektöründe yeni bir sayfa açan, dünyanın en uzun orta açıklıklı köprüsünün proje ve inşaatının kontrollüğünü yapmak, firmamızın mühendislik piyasasındaki tanınırlığını artırdı ve referans proje havuzumuza eşi olmayan bir mühendislik başyapıtının katılmasını sağladı. Çanakkale Köprüsü, mühendisliğin sınırlarına meydan okuyan bir projeydi. İnşaat sürecindeki pek çok iş, daha önce hiç yapılmamış nitelikte, yeni ve ufuk açıcı mühendislik çözümlerini gerektirdi. Dolayısıyla bu süreçte geceli gündüzlü çalışan 168 mühendis ve teknisyenimiz, dünyada hiçbir mühendislik projesinde elde edilemeyecek çok değerli bir know-how ve deneyim sahibi oldu.
Köprünün proje kontrollüğünü yaparken, işin tüm yoğunluğuna rağmen proje ekibimiz için düzenli bir eğitim programını da hayata geçirdik ve ekibimizin gelecekte bu tür özel köprüleri yapabilecek donanıma sahip olmasını sağladık. Bu görevlendirmede, Tekfen Mühendislik’in yaklaşık 33 yıldır ulaşım-altyapı mühendisliği sektöründe tamamladığı projelerle yarattığı olumlu imaj ve güvenilirliğin çok önemli etkisi olduğunu düşünüyorum. Çanakkale Köprüsü projesinin, Tekfen Mühendislik için bir dönüm noktası olduğunu söyleyebilirim.
Tekfen Mühendislik projede hangi görevleri icra etti?
Tekfen Mühendislik projede, asma köprü ve 100 km otoyolun tüm tasarım ve inşaat işlerinin en başından sonuna -prensip kararlarından, en küçük detaylarına varıncaya kadar- her aşamasının Karayolları Genel Müdürlüğü adına kontrolünü gerçekleştirdi. Çalışmalarımız halen de devam ediyor. Proje trafiğe açılmasına rağmen akışı engellemeyen işlerde yapım sürüyor. Yapılan işleri ana başlıklar halinde özetlersem:
Proje yönetimi: İş programı yönetimi, talep (claim) yönetimi ve taleplerin değerlendirilmesi, yapım taşeronlarının değerlendirmesi ve onayı.Proje kontrolü: Tüm ön ve uygulama projelerinin, yapım metodolojilerinin, malzeme şartnamelerinin kontrolü ve onayı.İnşaat kontrolü: Geçici ve kalıcı işlerin projeye, yapım metodolojisine ve malzeme şartnamelerine uygunluğunun kontrolü, malzeme testlerinin, fabrika ve saha kabullerinin denetimi, sahada her imalat öncesinde “go/no go” (olabilir/olamaz) toplantıları ile işe start verilmesi, tüm ölçüm ve harita işlerinin denetimi.
Proje süreci hakkında genel bir değerlendirme yaparsanız hangi başlıklar öne çıkar?
Projenin tek ve kendine özel olması nedeniyle, tasarımın kontrolündeki ve sahadaki arkadaşlar mesleki açıdan her aşamada bazı zorluklarla karşılaştılar. Kadroyu oluştururken özellikle kilit pozisyonlara, daha önce Osmangazi Köprüsü’nde çalışmış arkadaşlarımızı yerleştirmemiz, bu zorlukların aşılmasında önemli katkılar sağladı.
Ama asıl büyük zorluk, zaman baskısına rağmen kaliteden ödün vermeden işi yürütme zorunluluğundan geliyordu. Zaten altı yıl gibi iddialı bir süresi olan böyle bir işin sözleşmedeki süresinden bir yıl önce, yani beş yılda bitirilmesi isteniyordu. Buna bir de inşaatın son iki yılının pandemi koşullarına denk gelmesinin yarattığı zorluklar eklendi. Sahadaki arkadaşlarımız, gece gündüz demeden yaptıkları özverili çalışmalarıyla tüm bu zorlukların üstesinden geldiler ve sorumlu müşavir anlayışıyla, süre baskısına rağmen, kaliteyi sağlamayı önceleyen bir çalışma ortaya koydular. Sonuçtan başta Karayolları Genel Müdürlüğü olmak üzere, projenin tüm paydaşlarının memnun olduğunu gözlemliyoruz.
Tekfen Mühendislik olarak bu projeden ne gibi kazanımlar elde ettiniz?
Öncelikle, dünyada çok az firmada olan ve tüm büyük köprü projelerinde yeterlilik alabilecek bir referansa sahip olup, bu alanda Tekfen Mühendislik’in önünü sonuna kadar açmış olduk. Köprünün hem proje hem de inşaatının en başından sonuna kadar tüm aşamalarının kontrolünü gerçekleştirirken, çok önemli ve özel nitelikte mühendislik yetkinlikleri ve know-how birikimi sağladık. Yüksek nitelikte çok sayıda uzman mühendis ve teknisyenle yetkinlik havuzumuzu genişlettik. Kazandığımız bilgi birikimini içselleştirmek ve ileride de kullanılabilir hale getirmek için iç eğitimler düzenledik. Mühendislik sektöründe, dünyada tanınırlığımız büyük ölçüde arttı.
Böylesine bir başyapıtın Türkiye’ye kazandırılmasında pay sahibi olmak size neler hissettiriyor?
Öncelikle ihale paketini kapattığımız gece yarısı, çalışma arkadaşlarımla paketin önünde çektirdiğimiz resimdeki yorgun ama umutlu duruşumuz aklıma geliyor. Sonra Karayolları Genel Müdürlüğü’ndeki ihalenin açılışında hissettiğim heyecan ve sonuç açıklandığında duyduğum mutluluk. Daha sonra ekibin oluşturulması sürecine başlayarak onlarca kişiyle yaptığım mülakatlar ve çok eski bir Tekfen’li arkadaşımızı (Selçuk Halıcılar) Proje Müdürümüz olarak Karayolları’na kabul ettirme mücadelemiz ve projeyi kendisine emanet edişimiz. Sonrasında da Selçuk Bey yönetiminde ekibimizin, işi büyük zaman baskısına rağmen kaliteden ödün vermeden büyük başarıyla yürütüp trafiğe açacak noktaya getirmeleri.
İnşaat mühendisliği sektörünün zirve noktası olarak rahatlıkla değerlendirilebilecek böyle bir projenin herhangi bir bölümünde yer almak, zaten yeterince büyük bir gurur kaynağı. Ancak bir de bu işin en başından itibaren her aşamasında yer alıp proje ve inşaatın gelişimine tanık olduğum bu süreç, meslek yaşamımın en unutulmaz yıllarını oluşturdu. 33 yıl önce Ulaşım-Altyapı Grubu’nu kurmak üzere katıldığım Tekfen Mühendislik’te tamamladığımız pek çok ulaştırma (otoyol, raylı sistem) projesini, dünya çapında, böylesine prestijli bir projeyle taçlandırmış olmak, benim için çok değerli ve özel.
Söyleşi Tekfen Mühendislik'ten alınmıştır.
Haftanın popüler haberleri
Sermaye Piyasası Kurulu, Gezinomi'ye idari para cezası verdi
Sermaye Piyasası Kurulu Gezinomi Seyahat Turizm şirketine Kurumsal Yönetim Tebliği'ne aykırı hareket ettiği gerekçesiyle 69.783 TL ceza verdi.
Philippe de Rovira'e Tofaş'ta Yönetim Kurulu Üyeliği görevi
Tofaş, yaptığı duyuruda Philippe de Rovira'nin Yönetim Kurulu Üyesi olarak atandığını duyurdu.
İsdemir'de toplu iş sözleşmesi mutluluğu
Özçelik-İş Sendikası Genel Başkanı Yunus Değirmenci açıkladı: “İsdemir’de toplu iş sözleşmesi büyük kazanımlarla masa başında imzalandı”
Ozan Uyar, Türkiye Sınai Kalkınma Bankası Genel Müdürü oldu
Türkiye Sınai Kalkınma Bankası, Genel Müdürlük görevine Ozan Uyar'ın atandığını duyurdu.
Royal İSG/Güner: İSG eğitimlerini vermiş olmak için vermiyoruz
Royal İSG Genel Müdürü Suat Levent Güner ” Bu eğitimleri firmalarımıza sadece yasal yükümlülüklerin yerine getirilmesi amacıyla yapmıyoruz” dedi.
İstanbul Havalimanı, Travel and Leisure'de dünyanın en iyisi seçildi
İstanbul Havalimanı, seyahat dergisi "Travel and Leisure" okurların oylarıyla "Dünyanın En İyi Havalimanı" unvanına bu yıl da hak kazandı.
Dışişleri Bakanı Fidan, Guterres ile ABD'de görüştü
Dışişleri Bakanı Fidan, BM Genel Sekreteri Guterres ile ABD'de görüştü.
IDEF 2025 22 Temmuz'da kapılarını açacak
17. Uluslararası Savunma Sanayii Fuarı (IDEF 2025), 22 Temmuz'da kapılarını ziyaretçilere açacak.
Gündem: Terörist İsrail, Terörsüz Türkiye, Ekonomi ve Dış Güvenlik
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Kabine Toplantısı'nın ardından açıklamalarda bulundu.
İsrail'e lanet içeren TBMM Kararı Resmi Gazete'de yayımlandı
Kararda; "İsrail’in başta başkent Şam olmak üzere Suriye’ye yönelik alçak saldırılarını en sert şekilde kınıyoruz." ifadeleri yer aldı.
Hacı Bekdur, Halk GYO'dan istifa etti
Hacı Bekdur'dan boşalan Halk GYO Yönetim Kurulu Üyeliğine Yalçın Madenci seçildi.
Mehmet Gerz, Osmanlı Portföy'ün Genel Müdürü olarak atandı
Mehmet Gerz, Osmanlı Portföy Yönetimi A.Ş.'nin hem Yönetim Kurulu Başkanı, hem de Genel Müdürü olarak görev yapacak.
Fenerbahçe YKB Vekilliğine Sertaç Komsuoğlu seçildi
Fenerbahçe Futbol A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Vekili Erol Bilecik'in istifasıyla boşalan göreve Sertaç Komsuoğlu seçildi.
Rekabet Kurulundan Cosmox, Vitaceel, The Ceel, Ceel'e soruşturma
Rekabet Kurulu, Cosmox Kozmetik, Vitaceel Kozmetik, The Ceel Kozmetik ve Ceel Kozmetik'ten oluşan ekonomik bütünlük hakkında soruşturma açılmasına karar verdi.
Türkiye ile BAE arasında 7 ortak anlaşma imzalandı
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve BAE Devlet Başkanı Şeyh Muhammed bin Zayed Al Nahyan huzurunda, iki ülke arasında 7 anlaşma imzalandı.
Great Place To Work En İyi İnsan ve Kültür Liderlerini belirleyecek
Great Place To Work “En İyi İnsan ve Kültür Liderleri’’ listesini de belirleyecek.
Paperwork ve DijitalAid'ten işbirliği
PaperWork ve DijitalAid ortaklığıyla yapay zekâ destekli Wisespend, masraf ve seyahat yönetiminde devrim yaratıyor.
Wyndham’dan ralli pilotu Kübra Denizci Keskin’e destek
Wyndham’dan Dünyanın ilk ve tek engelli kadın ralli pilotu Kübra Denizci Keskin’e destek geldi.
Ersin Özoğuz, Vakıf Leasing'ten ayrıldı
Vakıf Finansal Kiralama A.Ş. KAP'a yaptığı açıklamada şirket Genel Müdür Yardımcısı Ersin Özoğuz'un görevinden ayrıldığını duyurdu.
Derimod'un Olağan Genel Kurulu 15 Ağustos'ta yapılacak
Derimod, KAP'a yaptığı açıklamada Olağan Genel Kurul Toplantısını 15 Ağustos 2025 tarihinde yapacağını duyurdu.
Türk iş insanları Gürcistan'da pazar arayışında
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Gürcistan Maliye Bakanı Laşa Khutsişvili ve Gürcistan Ekonomi ve Sürdürülebilir Kalkınma Bakanı Mariam Kvrivişvili ile görüştü.
ABD elektrik şebekesiyle AI talebini karşılamakta zorlanıyor
ABD’nin en büyük elektrik şebekesi yapay zekâ talebini karşılamakta zorlanıyor.
Limanlara 6 ayda 490 kruvaziyer gemisi demirledi
Ocak-Haziran döneminde limanlarımıza demir atan kruvaziyer sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 18,07 artışla 490 oldu.
Lonca Girişimcilik Merkezi'nde 11. dönem başladı
Kuveyt Türk'ün girişimcilik ekosistemine kazandırdığı Lonca Girişimcilik Merkezi'nin 11. dönemine katılacak girişimler belli oldu.
Gürçağ Poyraz, Türkiye Finans GMY olarak atandı
Türkiye Finans Katılım Bankası, Hazine Genel Müdür Yardımcılığı görevine Gürçağ Poyraz'ın atandığını duyurdu.
Q Yatırım Bankası ödenmiş sermayesini arttırdı
Q Yatırım Bankası ödenmiş sermayesini 1,5 milyar liraya çıkardı.
Doç. Dr. Ramazan Güven'den sıcak çarpmalarına dikkat uyarısı
Doç. Dr. Ramazan Güven, "Sıcak çarpması ciddi bir durum ve mutlaka tıbbi yardım gerektirir" dedi.
BAE Devlet Başkanı Al Nahyan, Türkiye'de
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Türkiye'yi ziyaret eden BAE Devlet Başkanı Şeyh Muhammed bin Zayed Al Nahyan'ı resmi törenle karşıladı.
Nautica, 54. Deniz Kuvvetleri Kupası’nda yarışacak
Nautica ilk kez kendi takımıyla 54. Deniz Kuvvetleri Kupası’nda yarışacak.
Apple, nadir toprak elementlerine yatırım yapacak
Apple, ABD'deki tedarik zincirini 500 milyon dolarlık nadir toprak mıknatısı yatırımıyla genişleteceğini bildirdi.
Kullandırılan TOBB Nefes Kredisi 11 bin 900 firmaya ulaştı
TOBB, Nefes Kredisini şu ana dek 11 bin 900 firmanın kullandığını, 16,2 milyar TL kredi hacmine ulaşıldığı bilgisini duyurdu.
Türk moda endüstrisi yeni dünya yolcusu
Türk Moda Endüstrisi, Amerika Birleşik Devletleri’nin, Çin’e karşı yüksek gümrük vergileri koyması sonrasında ABD pazarındaki pazar payını artırma konusunda ümitlendi.
Ege Bölgesinden 12 tekstil ve hazır giyim firması TİM1000'de
TİM ilk 1000 Listesine Ege Bölgesi’ndeki tekstil ve hazır giyim sektörlerinden 12 firma girmeyi başardı.
Vodafone Türkiye'ye müşteri deneyiminde 8 ödül
Vodafone, Awards International'ın Türkiye'de bu yıl 5. kez gerçekleştirdiği Müşteri Deneyimi Ödülleri'nde (TCXA'25) 4'er altın ve gümüş ödül kazandı.
Havalimanlarında uçak trafiğinde rekor
Türk hava sahasında günlük transit uçuş ve uçak trafiğinde rekor kırıldı.
Bugün fetö darbe girişiminin 9. yıldönümü
fetullahçı teröristlerin 15 Temmuz 2016'daki darbe teşebbüsünün üzerinden 9 yıl geçti. Teröristlerin darbe girişimi Türk Milletinin ferasetiyle başarısızlığa uğradı.
Solmaz İşeri, Politeknik Finans Müdürü olarak atandı
Politeknik Metal Sanayii Finans Müdürlüğüne Solmaz İşeri atandı.
Günseli Özen: Cİ neden önemli, Turuncu Etiket neden gerekli?
Tarım Bakanlığı, Turuncu Etiketli Cİ ürünler için harekete geçti.
Türk Telekom, varlık kiralama şirketi kuracak
Türk Telekomünikasyon AŞ, anonim şirket statüsünde varlık kiralama şirketi kurulmasına karar verdi.
Team Petrol Ofisi pilotu Kerem Kazaz Kapadokya'da zirvede
Kapadokya Rallisi'ni birinci olarak tamamlayan Team Petrol Ofisi pilotu Kerem Kazaz, genel klasman liderliğinde puan farkını açmayı sürdürdü.