Tüketicinin güvenini kazanan ve inovasyonu öne çıkaranlar kazanacak
Tüketicinin güvenini kazanan ve inovasyonu öne çıkaranlar kazanacak
PwC, Tüketicinin Sesi Küresel Araştırmasına göre; Tüketicinin güvenini kazanan ve inovasyonu öne çıkaran şirketler gıda ekosisteminde başarıyı yakalayacak.
Haber Giriş Tarihi: 06.10.2025 15:53
Haber Güncellenme Tarihi: 06.10.2025 15:57
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
PwC’nin gerçekleştirdiği Tüketicinin Sesi Araştırması 2025, gıda sektörünün daha iş birlikçi ve inovasyona açık olması gerektiğine işaret ediyor.Tarım ürünleri ithalatına yönelik gümrük vergileri ve iklim kaynaklı riskler gıda sektörünü daha hassas bir konuma sürüklüyor.Gıda sektöründeki tercihlere yönelik değişimin büyüklüğü 2035’te 10 trilyon ABD dolarını aşması bekleniyor.Gıdaların kaynağına ve işlevselliğine daha fazla odaklanan tüketicilerin yüzde 60’ı, ultra işlenmiş gıdalar ve pestisit kullanımı konusunda artan endişelere sahip.Tüketicilerin yarıdan fazlası market ve yemek planlamasında üretken yapay zekâ kullanımına açık. Bu, gıda, sağlık ve teknolojiyi entegre bir ekosistemde birleşti rmeme adına umut verici bir fırsat.
PwC’nin gerçekleştirdiği Küresel Tüketicinin Sesi Araştırması 2025, gıda sektörünün oldukça kapsamlı bir dönüşüm içinde olabileceğini ortaya koyuyor. Artan tedarik zinciri baskıları ve daralan kâr marjları sektörü yeni arayışlara iterken, tüketici talebi de sağlıklı, pratik ve teknoloji destekli gıda seçeneklerine yöneliyor.
Şubat 2025’te, 28 ülke ve bölgede 20 binden fazla tüketiciyle görüşülerek hazırlanan araştırma, tarım ürünleri ithalatına uygulanan gümrük vergilerinin ticari gerilimleri yükselttiğine ve bu durumun fiyat hassasiyeti yüksek kategorilere yönelik talebi düşürebileceğine dikkat çekiyor. İklim değişikliği kaynaklı riskler olarak kabul edilen yükselen sıcaklıklar ve yağış düzenlerindeki değişimlerin ürün verimi ve kalitesi açısından ciddi riskler barındırdığına dikkat çeken araştırma, sektördeki tüm paydaşların is rafı azaltma, işletme süreçlerini daha verimli hale getirme ve tüketicilerin daha sağlıklı, çevreye duyarlı beslenme tercihlerini karşılayabilmek için teknolojiden destek alması gerektiğine vurgu yapıyor.
‘Nasıl besleniyoruz?’ sorusu sektöre yön veriyor Gıda tercihlerinin, tüketicilerin satın alma davranışlarına etki ettiğine dikkat çeken PwC Türkiye Şirket Ortağı ve Perakende ve Tüketici Ürünleri Sektör Lideri Cihan Harman, günümüzde tüketicilerin, “Nasıl besleniyoruz?” sorusunu daha sıklıkla sormaya başladığının altını çiziyor. Bu sorunun, tarım ve gıda sektörlerini önemli bir yol ayrımına getirdiğini kaydeden Harman sözlerini şöyle sürdürüyor:
‘PwC’nin Value in Motion ve Tüketicinin Sesi 2025 araştırmaları açıkça gösteriyor ki, tüketiciler artık ‘nasıl besleniyoruz’ sorusuna cevap arıyor. Bu da gıda sektörü için yeni büyüme alanlarına, se ktörler arası iş birliğine ve inovasyona işaret ediyor. Sağlık, sürdürülebilirlik ve teknoloji ile şekillenen bu yeni beklentiler, gıda sektörünü köklü bir dönüşümün eşiğine getiriyor. 2035’e kadar 10 trilyon doları aşması öngörülen küresel gıda ekosisteminde, başarı; tüketicilerin değer odaklı tercihlerini anlayan, şeffaflık ve inovasyonla yanıt veren şirketlerin olacak. Biz de bu dönüşümün öncüsü olmayı hedefliyoruz.’
Tüketiciler gıda sektöründe de ‘değer’i önde tutuyor Araştırmaya göre tüketiciler, sağlıklı seçimler yapmanın nihai sorumluluğunun kendilerinde olduğuna inanıyor. Bununla birlikte, gıda şirketlerinden ve kuruluşlardan da daha sağlıklı yaşam sürmelerine yardımcı olmalarını bekliyor. “Sağlıklı ve besleyici beslenmeyi teşvik etme sorumluluğu kimde?” sorusunu yanıtlayanların yüzde 51’i, gıda üreticileri ve imalatçılarını ilk üçte gösteriyor. Bunu, k amu kuruluşları ve kamu sağlığı kuruluşları yüzde 47, perakendeciler ve marketler yüzde 37, restoranlar ve gıda hizmeti sağlayıcılar ise yüzde 22 ile izliyor. Ayrıca, katılımcıların yüzde 33’ü, bir gıda markasından diğerine geçme kararı aldıklarında sağlık faydalarının en önemli faktörlerden biri olduğunu belirtiyor. Bu, perakendeciler ve üreticilerin sundukları ile tüketici beklentileri arasında bir boşluk olduğunu ortaya koyuyor.
Tüketiciler konu daha sağlıklı beslenme olduğunda teknolojiden destek alıyor Araştırma, tüketicilerin yaklaşık yüzde 40’ının son bir yılda geleneksel olmayan gıda perakende kanallarını kullandığını gösteriyor. Marketlere fiziksel ziyaretler yüzde 62 ile ön sırada olsa da abonelik hizmetleri, yemek kiti teslimatları, online market alışverişi ve üretici pazarları da artık gıda alışveriş ekosisteminin önemli bir parçası.
Tüketicilerin sağlıklı yaşam tercihi gıda ve teknoloji ara sındaki etkileşimi de yükseltiyor. Teknoloji odaklı kişisel sağlık ve iyi yaşam, tüketicilerin diyetlerini ve rutinlerini değerlendirme biçimlerinin merkezinde yer alıyor. Bu bağlamda, tüketicilerin yüzde 70’i en az bir sağlık uygulaması veya sağlık izleme cihazı kullanıyor. Bu kullanıcılar arasında düzenli egzersiz yapan, beslenme tercihlerinde sosyal medyadaki influencer’lardan ilham alan grup dört veya daha fazla sağlık uygulaması veya cihazı kullanıyor.
Fiyat, başlıca belirleyici unsur olmaya devam ediyor Araştırmaya göre fiyat, satın alma kararlarının en belirleyici unsuru olmaya devam ediyor. Yaşam maliyetlerindeki artış tüketici güvenini zorlarken katılımcıların yarıdan fazlası ‘maddi olarak idare ettiklerini’ ya da aylık faturalarının bir kısmını ya da tamamını ödeyemediklerini söylüyor. Avrupa, Asya, Afrika ve Orta Doğu’daki katılımcılar yaşam maliyetlerini önümüzdeki 12 ay için ü lkelerin karşı karşıya olduğu en büyük risk olarak tanımlarken, Latin Amerika ülkelerinde bu risk, ‘ekonomik istikrarsızlığın’ ardından ikinci sırada yer alıyor.
PwC tüketici anketleri önceki yıllardaki sonuçlarla birlikte değerlendirildiğinde, tüketiciler arasında çevre bilincinin önemli bir hedef olmaya devam ettiğini, ancak bunun tam anlamıyla tercihlere yansımadığını gösteriyor. Son araştırmada katılımcıların yüzde 80’den fazlası iklim değişikliği konusunda endişeli olduğunu dile getirirken, yalnızca yüzde 44’ü toprak kalitesini iyileştirme ve biyolojik çeşitliliği artırma gibi çevreyi destekleyen gıdalara daha fazla para ödemeye hazır olduğunu belirtiyor.
Araştırmadan çıkan önemli bulgular ise şu şekilde sıralanıyor;
• Tüketicilerin çoğu ultra işlenmiş gıdaların sağlık riskleri konusunda endişe duyuyor. Ancak yalnızca yüzde 35’i bunlardan kaçınmaya özen gösteriyor.
• Katılımcıların yüzde 44’ü, gıda üretiminde çevresel sürdürülebilirliği desteklemek için daha fazla ödeme yapmaya istekli. Ancak yüzde 82’si gıda markalarının iklim ve sürdürülebilirlik girişimlerini düzenli olarak takip etmiyor.
• Katılımcıların yüzde 44’ü yerel üretimi tercih etmek için ek ödeme yapabileceğini belirtiyor. yüzde 56’sı ise daha uygun fiyatlı ithal ürünleri seçiyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Tüketicinin güvenini kazanan ve inovasyonu öne çıkaranlar kazanacak
PwC, Tüketicinin Sesi Küresel Araştırmasına göre; Tüketicinin güvenini kazanan ve inovasyonu öne çıkaran şirketler gıda ekosisteminde başarıyı yakalayacak.
PwC’nin gerçekleştirdiği Tüketicinin Sesi Araştırması 2025, gıda sektörünün daha iş birlikçi ve inovasyona açık olması gerektiğine işaret ediyor.Tarım ürünleri ithalatına yönelik gümrük vergileri ve iklim kaynaklı riskler gıda sektörünü daha hassas bir konuma sürüklüyor.Gıda sektöründeki tercihlere yönelik değişimin büyüklüğü 2035’te 10 trilyon ABD dolarını aşması bekleniyor.Gıdaların kaynağına ve işlevselliğine daha fazla odaklanan tüketicilerin yüzde 60’ı, ultra işlenmiş gıdalar ve pestisit kullanımı konusunda artan endişelere sahip.Tüketicilerin yarıdan fazlası market ve yemek planlamasında üretken yapay zekâ kullanımına açık. Bu, gıda, sağlık ve teknolojiyi entegre bir ekosistemde birleşti rmeme adına umut verici bir fırsat.
PwC’nin gerçekleştirdiği Küresel Tüketicinin Sesi Araştırması 2025, gıda sektörünün oldukça kapsamlı bir dönüşüm içinde olabileceğini ortaya koyuyor. Artan tedarik zinciri baskıları ve daralan kâr marjları sektörü yeni arayışlara iterken, tüketici talebi de sağlıklı, pratik ve teknoloji destekli gıda seçeneklerine yöneliyor.
Şubat 2025’te, 28 ülke ve bölgede 20 binden fazla tüketiciyle görüşülerek hazırlanan araştırma, tarım ürünleri ithalatına uygulanan gümrük vergilerinin ticari gerilimleri yükselttiğine ve bu durumun fiyat hassasiyeti yüksek kategorilere yönelik talebi düşürebileceğine dikkat çekiyor. İklim değişikliği kaynaklı riskler olarak kabul edilen yükselen sıcaklıklar ve yağış düzenlerindeki değişimlerin ürün verimi ve kalitesi açısından ciddi riskler barındırdığına dikkat çeken araştırma, sektördeki tüm paydaşların is rafı azaltma, işletme süreçlerini daha verimli hale getirme ve tüketicilerin daha sağlıklı, çevreye duyarlı beslenme tercihlerini karşılayabilmek için teknolojiden destek alması gerektiğine vurgu yapıyor.
‘Nasıl besleniyoruz?’ sorusu sektöre yön veriyor Gıda tercihlerinin, tüketicilerin satın alma davranışlarına etki ettiğine dikkat çeken PwC Türkiye Şirket Ortağı ve Perakende ve Tüketici Ürünleri Sektör Lideri Cihan Harman, günümüzde tüketicilerin, “Nasıl besleniyoruz?” sorusunu daha sıklıkla sormaya başladığının altını çiziyor. Bu sorunun, tarım ve gıda sektörlerini önemli bir yol ayrımına getirdiğini kaydeden Harman sözlerini şöyle sürdürüyor:
‘PwC’nin Value in Motion ve Tüketicinin Sesi 2025 araştırmaları açıkça gösteriyor ki, tüketiciler artık ‘nasıl besleniyoruz’ sorusuna cevap arıyor. Bu da gıda sektörü için yeni büyüme alanlarına, se ktörler arası iş birliğine ve inovasyona işaret ediyor. Sağlık, sürdürülebilirlik ve teknoloji ile şekillenen bu yeni beklentiler, gıda sektörünü köklü bir dönüşümün eşiğine getiriyor. 2035’e kadar 10 trilyon doları aşması öngörülen küresel gıda ekosisteminde, başarı; tüketicilerin değer odaklı tercihlerini anlayan, şeffaflık ve inovasyonla yanıt veren şirketlerin olacak. Biz de bu dönüşümün öncüsü olmayı hedefliyoruz.’
Tüketiciler gıda sektöründe de ‘değer’i önde tutuyor Araştırmaya göre tüketiciler, sağlıklı seçimler yapmanın nihai sorumluluğunun kendilerinde olduğuna inanıyor. Bununla birlikte, gıda şirketlerinden ve kuruluşlardan da daha sağlıklı yaşam sürmelerine yardımcı olmalarını bekliyor. “Sağlıklı ve besleyici beslenmeyi teşvik etme sorumluluğu kimde?” sorusunu yanıtlayanların yüzde 51’i, gıda üreticileri ve imalatçılarını ilk üçte gösteriyor. Bunu, k amu kuruluşları ve kamu sağlığı kuruluşları yüzde 47, perakendeciler ve marketler yüzde 37, restoranlar ve gıda hizmeti sağlayıcılar ise yüzde 22 ile izliyor. Ayrıca, katılımcıların yüzde 33’ü, bir gıda markasından diğerine geçme kararı aldıklarında sağlık faydalarının en önemli faktörlerden biri olduğunu belirtiyor. Bu, perakendeciler ve üreticilerin sundukları ile tüketici beklentileri arasında bir boşluk olduğunu ortaya koyuyor.
Tüketiciler konu daha sağlıklı beslenme olduğunda teknolojiden destek alıyor Araştırma, tüketicilerin yaklaşık yüzde 40’ının son bir yılda geleneksel olmayan gıda perakende kanallarını kullandığını gösteriyor. Marketlere fiziksel ziyaretler yüzde 62 ile ön sırada olsa da abonelik hizmetleri, yemek kiti teslimatları, online market alışverişi ve üretici pazarları da artık gıda alışveriş ekosisteminin önemli bir parçası.
Tüketicilerin sağlıklı yaşam tercihi gıda ve teknoloji ara sındaki etkileşimi de yükseltiyor. Teknoloji odaklı kişisel sağlık ve iyi yaşam, tüketicilerin diyetlerini ve rutinlerini değerlendirme biçimlerinin merkezinde yer alıyor. Bu bağlamda, tüketicilerin yüzde 70’i en az bir sağlık uygulaması veya sağlık izleme cihazı kullanıyor. Bu kullanıcılar arasında düzenli egzersiz yapan, beslenme tercihlerinde sosyal medyadaki influencer’lardan ilham alan grup dört veya daha fazla sağlık uygulaması veya cihazı kullanıyor.
Fiyat, başlıca belirleyici unsur olmaya devam ediyor Araştırmaya göre fiyat, satın alma kararlarının en belirleyici unsuru olmaya devam ediyor. Yaşam maliyetlerindeki artış tüketici güvenini zorlarken katılımcıların yarıdan fazlası ‘maddi olarak idare ettiklerini’ ya da aylık faturalarının bir kısmını ya da tamamını ödeyemediklerini söylüyor. Avrupa, Asya, Afrika ve Orta Doğu’daki katılımcılar yaşam maliyetlerini önümüzdeki 12 ay için ü lkelerin karşı karşıya olduğu en büyük risk olarak tanımlarken, Latin Amerika ülkelerinde bu risk, ‘ekonomik istikrarsızlığın’ ardından ikinci sırada yer alıyor.
PwC tüketici anketleri önceki yıllardaki sonuçlarla birlikte değerlendirildiğinde, tüketiciler arasında çevre bilincinin önemli bir hedef olmaya devam ettiğini, ancak bunun tam anlamıyla tercihlere yansımadığını gösteriyor. Son araştırmada katılımcıların yüzde 80’den fazlası iklim değişikliği konusunda endişeli olduğunu dile getirirken, yalnızca yüzde 44’ü toprak kalitesini iyileştirme ve biyolojik çeşitliliği artırma gibi çevreyi destekleyen gıdalara daha fazla para ödemeye hazır olduğunu belirtiyor.
Araştırmadan çıkan önemli bulgular ise şu şekilde sıralanıyor;
• Tüketicilerin çoğu ultra işlenmiş gıdaların sağlık riskleri konusunda endişe duyuyor. Ancak yalnızca yüzde 35’i bunlardan kaçınmaya özen gösteriyor.
• Katılımcıların yüzde 44’ü, gıda üretiminde çevresel sürdürülebilirliği desteklemek için daha fazla ödeme yapmaya istekli. Ancak yüzde 82’si gıda markalarının iklim ve sürdürülebilirlik girişimlerini düzenli olarak takip etmiyor.
• Katılımcıların yüzde 44’ü yerel üretimi tercih etmek için ek ödeme yapabileceğini belirtiyor. yüzde 56’sı ise daha uygun fiyatlı ithal ürünleri seçiyor.
Haftanın popüler haberleri
Kredi ve kredi kartı yapılandırması için son gün 10 Ekim
BDDK’nın temmuzda başlattığı kredi kartı ve ihtiyaç kredisi yapılandırma uygulaması 10 Ekim 2025’te sona eriyor.
Karahan TBMM'de enflasyon, kira, KKM, para politikasını anlattı
Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) Başkanı Fatih Karahan, TBMM'de enflasyon, kira enflasyonu, KKM, para politikası ve bir çok konuda sunum yaptı.
Konfeksiyoncular AB destekli projeyle dijital dönüşüme odaklanıyor
TechStyle Erasmus+ Projesi kapsamında Türkiye’den Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği bu projede rol alacak.
Mersem’25 Afyonkarahisar’da 23-25 Ekim 2025'te yapılacak
Uluslararası Mermer ve Doğal Taş Kongresi ve Sergisi (MERSEM’2025) Afyonkarahisar’da 23-25 Ekim 2025 tarihlerinde düzenlenecek.
Egeli ihracatçılar Eylül'de 1,5 milyar dolarlık ihracat yaptı
Ege İhracatçı Birlikleri üyeleri Eylül ayında 1 milyar 545 milyon dolarlık ihracata imza attı.
Ekonomiye Değer Katan Projeler ödüllendiriliyor
E konomiye Değer Katan Projeler ödüllendiriliyor. Son başvuru tarihi ise 8 Ekim 2025.
Sürat Kargo ile PUDO e-ticareti kolaylaştırıyor
Sürat Kargo ve PUDO, iade gönderilerde hız ve esneklik kazandıran iş birliğine imza attı.
RTÜK’ten beş televizyon kanalına para cezası
RTÜK, aralarında SZC TV, Halk TV, Meltem TV SUN TV ve TELE 1’in olduğu beş televizyon kanalına üst sınırdan para cezası uyguladı.
Kafe ve lokantalarda fahiş fiyatlı su satışları denetimi
Ticaret Bakanlığı ekipleri, bazı kafe ve lokantalarda fahiş fiyatlı su satışına yönelik denetim yaptı.
Karagöz'den WhatsApp ve Telegram'dan tavsiye almayın uyarısı
TSPB Başkanı Karagöz, Yatırımcıların sosyal medya üzerinden hiçbir güvenirliği olmayan kişilerin "tüyo" veya "fırsat" diye sundukları söylemlere inanmamalarını söyledi.
9. Dünya Yatırımcı Haftası gongla başladı
Uluslararası Menkul Kıymetler Komisyonu (IOSCO) tarafından organize edilen 9. Dünya Yatırımcı Haftası Borsa İstanbul'da gerçekleştirilen gong töreniyle başladı.
Sürdürülebilirlik artık bir zorunluluk
Borsa İstanbul’un “Sürdürülebilirlik Rehberi” şirketlerin çevresel, sosyal ve yönetişim kriterlerine uyum sağlaması için kapsamlı bir yol haritası sunuyor.
Pınar Nokay, Doğanay Gıda’nın yeni Pazarlama Direktörü oldu
Doğanay Gıda’nın yeni Pazarlama Direktörü Pınar Nokay oldu.
elemegi.com alınan komisyonun yüzde 30’unu bağışlıyor
Enes Ünal: Bizim pazar yerimizde her elin, her yüreğin bir payı var. Çünkü elemegi.com’un en büyük sermayesi insan emeğidir.
Tüketicinin güvenini kazanan ve inovasyonu öne çıkaranlar kazanacak
PwC, Tüketicinin Sesi Küresel Araştırmasına göre; Tüketicinin güvenini kazanan ve inovasyonu öne çıkaran şirketler gıda ekosisteminde başarıyı yakalayacak.
Petrol Ofisi Grubu ve Nakkaş Holding'den önemli iş birliği
Petrol Ofisi Grubu ve Nakkaş Holding jet yakıtı depolama ve satışı alanında önemli iş birliğine imza attı.
Pelin Erkıralp, Bacacı Yatırım Holdingte İcra Kurulu Üyesi oldu
Bacacı Yatırım Holding'in Pazarlama İcra Kurulu Üyesi Pelin Erkıralp oldu.
Sosyal medya performansı en yüksek markalar listesi haberimizde
SocialBrands’in ekim ayı sonuçları açıklandı. Zirvedeki markalar: Aselsan, Roketsan ve Baykar oldu.
Buikad yine farkındalığa imza attı! Şençayır: Rol model olmayı önemsiyoruz
Bursa İş Kadınları ve Yöneticileri Derneği (BUİKAD) yönetimi ve üyeleri, bu yıl 12.’si düzenlenen Eker I Run koşusuna katılarak sağlıklı yaşamın önemine dikkat çekti.
Yandex'in açıkladığı İstanbul'un en hareketli ilçeleri haberimizde!
Yandex Türkiye, İstanbul'da yaşamın en hareketli ilçelerini açıkladı. Fatih ilçesi; market, otel ve cami sayısıyla listenin başında bulunuyor.
JFIS duyurdu: Japonya'nın çelik ihracatı düştü
Japonya'nın çelik ihracatı Ocak-Ağustos döneminde yüzde 4,2 oranında düştü.
Küresel platin mücevheri pazarı büyüyor
Altın fiyatlarındaki yükselişin etkisiyle küresel platin mücevheri pazarı büyüyor.
Lecornu, dün Fransa Başbakanı oldu bugün istifa etti
Fransa'da Başbakan Sebastien Lecornu, dün kurduğu hükümete yönelik eleştirilerin ardından istifa etti.
İstanbul'un düşman işgalinden kurtuluşunun 102. yılı kutlanıyor
Birinci Dünya Savaşı'nın ardından İtilaf Devletlerinin Mondros Ateşkes Antlaşması'na dayanarak işgal ettikleri İstanbul, 6 Ekim 1923'te özgürlüğüne kavuştu.
Kapıkule'de uyuşturucuya geçit yok
Kapıkule Sınır Kapısı'nda Türkiye'ye giriş yapan bir tırın dorsesinde 113 kilo 664 gram esrar ele geçirildi, sürücü gözaltına alındı.
Antalya'da turist hareketliliği devam ediyor
Turist hareketliliğin devam ettiği Antalya'ya yılın 9 ayında gelen yabancı misafir sayısı 14 milyon 91 bin 318 olarak kayıtlara geçti.
Vorwerk Türkiye Genel Müdürü Gül Kayadeniz oldu
8 yıldır Vorwerk Türkiye’nin Pazarlama Direktörü olan Gül Kayadeniz, 1 Ekim 2025 itibarıyla markanın Genel Müdürü olarak atandı.
AbbVie'de kadın liderlere kritik görevler
Özlem Soysal, Çiğdem Ergin Kahraman ve Özlem Önal Baran'a AbbVie Türkiye'de önemli görevler verildi.
Serbest bölgelerdeki firmaların ihracat avantajları daha fazla
SEBKİDER Başkanı Yusuf Kılınç, serbest bölgelerin yalnızca bir üretim sahası değil, ülke ekonomisi için artık küresel rekabette avantaj sağlayan stratejik yatırım ortamları olduğunu vurguladı.
Fransa'da sanayi üretimi beklentilerin altında kaldı
Fransa'da sanayi üretimi, Temmuz ayında revize edilen yüzde 0,1'lik düşüşün ardından Ağustos ayında da bir önceki aya göre yüzde 0,7 oranında düştü.
G3 Forum Girişimcilik Zirvesi 18 Kasım’da Kocaeli’de yapılacak
G3 Forum Girişimcilik Zirvesi, bu yıl “Zeka Çağında Üretimin Ekonomisi” temasıyla 18 Kasım 2025 tarihinde Kocaeli’de yapılacak.
Hisarcıklıoğlu "Arap ülkelerinde ortak yatırımlar gerçekleştirebiliriz"
Rifat Hisarcıklıoğlu, Türkiye ve Arap dünyasını daha müreffeh hale getirmenin yolunun bir araya gelmek ve bir arada durmak olduğunu vurguladı.
TESK: AVM ve zincir marketlerin açılış kapanışları düzenlenmeli
TESK ve TPF, AVM ve zincir marketler gündemiyle toplandı. TESK: adil bir piyasa düzenine ihtiyaç var. TPF: sektörün tüm paylaştalarını gözeten uygulama şart dedi.
Karsan Busworld Europe 2025'te yeni modellerini tanıttı
Karsan, Belçika'da düzenlenen Busworld Europe 2025 fuarında üç yeni modelinin tanıtımını gerçekleştirdi.
Anadolu Isuzu Busworld Europe'da yeni modellerini sergiledi
Anadolu Isuzu, Belçika'nın başkenti Brüksel'de düzenlenen Busworld Europe 2025 Fuarı'na farklı ulaşım ihtiyaçlarına yönelik geniş model seçenekleriyle katıldı.
Trafik cezalarının artırılmasına yönelik düzenlemeler geliyor
TBMM'de bu hafta trafik cezalarının artırılmasına yönelik düzenlemeler görüşülecek.
Akıllı teknolojiler havalimanlarındaki işleri hızlandırıyor
Quavis markasıyla havalimanları ve hava yolu şirketlerinin operasyonlarını kolaylaştırmak için geliştirilen self servis cihazları, işletmecilerin yanı sıra yolculara da çok yönlü fayda sağlıyor.
Yağışlı ve serin hava başlıyor
Türkiye, yeni haftada yağışlı ve serin havanın etkisine girecek.
TÜİK enflasyon rakamlarını açıkladı
Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre, eylülde 12 aylık ortalamalar dikkate alındığında, tüketici fiyatları yüzde 38,36, yurt içi üretici fiyatları yüzde 25,83 arttı.
Nükleer enerjide enerji ve sanayi geleceğini güçlendirme fırsatı
WNA Direktörü Leon, Türkiye için nükleer enerjinin kendi enerji geleceğini şekillendirmek ve sanayi büyümesini desteklemek açısından büyük bir fırsat sunduğunu belirtti.