Sibel Selvi'den etkileşim ve kişiselleştirme odaklı iletişim trendleri
Sibel Selvi'den etkileşim ve kişiselleştirme odaklı iletişim trendleri
Sibel Selvi'den iletişim trendleri: Yapay zekâ pazarlama süreçlerinin yüzde 64’üne entegre oldu. Geleneksel reklam anlayışı yerini etkileşim modeline bırakıyor. Sosyal medya araçları iletişim stratejisinde kritik hale geliyor.
Haber Giriş Tarihi: 09.12.2025 21:38
Haber Güncellenme Tarihi: 09.12.2025 23:08
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Hızla dijitalleşen dünyada iletişim artık anlam yaratmak, d eneyim sunmak ve güven inşa etmekle eş anlamlı hâle geldi. Bu noktada 2026 yılı, markalar için klasik pazarlama ve iletişim yöntemlerinin ötesine geçmeyi, bireylerin beklentilerini ve değerlerini merkeze alan stratejiler geliştirmeyi daha da zorunlu kılacak. Tüketici davranışları değişiyor, teknoloji her alanı dönüştürüyor ve markalardan ürün veya hizmetin çok daha ötesinde samimiyet ve etik bir duruş bekleniyor. İnomist iletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, 2026 yılında iletişim trendlerinde beklenen değişimlere dikkat çekiyor:
Yapay zekâ pazarlama süreçlerinin yüzde 64’üne entegre oldu. Küresel ve yerel analizler, önümüzdeki döneme dair güçlü ipuçları sunuyor. Peki bu konuda veriler ne diyor? Sales Odyssey’nin analizlerine göre, tüketicilerin yüzde 80’i kişiselleştirilmiş tekliflere daha istekli yatırım yapıyor ve bu kişiselleştirilmiş deneyimlerin sat ış performansını doğrudan etkilediği görülüyor. Digital Masters tarafından yapılan bir araştırmaya göre ise pazarlamacıların yaklaşık yüzde 64’ü yapay zekâyı süreçlerine entegre etmiş durumda. Bu da içerik üretiminden hedef kitle analizine, müşteri etkileşiminden reklam hedeflemesine kadar birçok alanda köklü değişim anlamına geliyor.
Video içerikler, özellikle kısa form videolar ve hikâye anlatımı, mobil kullanımın yaygınlığıyla birlikte markaların tüketicilere ulaşmasında kritik bir araç olarak öne çıkıyor. Tüketiciler artık sadece reklam görmekle yetinmiyor. Markalardan değer, şeffaflık, etik duruş ve toplumsal sorumluluk bekliyor. Bu beklentiler, iletişim stratejilerinin yeniden tasarlanmasını zorunlu kılıyor.
Geleneksel reklam anlayışı yerini etkileşim modeline bırakıyor. Geleneksel reklam ve bilgilendirme anlayışı yerini kısa videolar, mikro içeri kler, hikâye anlatımı ve dijital topluluklarla etkileşim odaklı bir modele bırakıyor. Mobil cihazlar üzerinden erişilen içerikler, marka ile tüketici arasındaki en güçlü köprü olarak konumlanıyor. Veri güvenliği ve etik iletişim, tüketici ile güven inşa etmenin temel araçları haline geliyor.
Çok kanallı ve esnek iletişim stratejileri sosyal medya, mobil uygulamalar, e‑ticaret ve içerik platformlarını bir araya getirerek tutarlı ama uyumlu bir deneyim sunma yolunda ilerliyor. Ekonomik ve toplumsal değişimler, tüketicileri sadece ürün/hizmet değil; anlam, değer ve aidiyet aramaya yöneltiyor. Bu nedenle markaların insan odaklı, empati ve samimiyet temelli iletişim stratejilerini benimsemesi kritik önem taşıyor.
Sosyal medya araçları iletişim stratejisinde kritik hale geliyor. Gelinen noktada markalar; kampanya, sosyal medya, PR ve müşteri deneyimi stratejilerini yeniden gözden ge? ?irmeli, kitle yerine segment bazlı, değer odaklı hedeflemeye yönelmeli. Dijital varlıklarını görünürlüğün yanı sıra bir deneyim merkezi olarak konumlandırmalı ve kullanıcıya dokunan, bireysel ihtiyaçlarına cevap veren bir yapı kurmalı.
İçerik üretiminde video, görsel, sosyal kanal ve etkileşimli üretim modellerine yatırım yapmak; mobil ve sosyal medya araçlarını stratejik olarak kullanmak gittikçe daha da kritik olacak. Etik veri kullanımı, şeffaflık, toplumsal sorumluluk ve sürdürülebilirlik, iletişim stratejilerinin temel taşları olmalı; bu sayede tüketici ile güvene dayalı uzun vadeli ilişkiler kurulabilir. Çünkü 2026, markalar ile tüketiciler arasındaki mesafenin azalacağı, bireylerin beklentilerinin ve değerlerinin artacağı bir yıl olacak.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Sibel Selvi'den etkileşim ve kişiselleştirme odaklı iletişim trendleri
Sibel Selvi'den iletişim trendleri: Yapay zekâ pazarlama süreçlerinin yüzde 64’üne entegre oldu. Geleneksel reklam anlayışı yerini etkileşim modeline bırakıyor. Sosyal medya araçları iletişim stratejisinde kritik hale geliyor.
Hızla dijitalleşen dünyada iletişim artık anlam yaratmak, d eneyim sunmak ve güven inşa etmekle eş anlamlı hâle geldi. Bu noktada 2026 yılı, markalar için klasik pazarlama ve iletişim yöntemlerinin ötesine geçmeyi, bireylerin beklentilerini ve değerlerini merkeze alan stratejiler geliştirmeyi daha da zorunlu kılacak. Tüketici davranışları değişiyor, teknoloji her alanı dönüştürüyor ve markalardan ürün veya hizmetin çok daha ötesinde samimiyet ve etik bir duruş bekleniyor. İnomist iletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, 2026 yılında iletişim trendlerinde beklenen değişimlere dikkat çekiyor:
Yapay zekâ pazarlama süreçlerinin yüzde 64’üne entegre oldu. Küresel ve yerel analizler, önümüzdeki döneme dair güçlü ipuçları sunuyor. Peki bu konuda veriler ne diyor? Sales Odyssey’nin analizlerine göre, tüketicilerin yüzde 80’i kişiselleştirilmiş tekliflere daha istekli yatırım yapıyor ve bu kişiselleştirilmiş deneyimlerin sat ış performansını doğrudan etkilediği görülüyor. Digital Masters tarafından yapılan bir araştırmaya göre ise pazarlamacıların yaklaşık yüzde 64’ü yapay zekâyı süreçlerine entegre etmiş durumda. Bu da içerik üretiminden hedef kitle analizine, müşteri etkileşiminden reklam hedeflemesine kadar birçok alanda köklü değişim anlamına geliyor.
Video içerikler, özellikle kısa form videolar ve hikâye anlatımı, mobil kullanımın yaygınlığıyla birlikte markaların tüketicilere ulaşmasında kritik bir araç olarak öne çıkıyor. Tüketiciler artık sadece reklam görmekle yetinmiyor. Markalardan değer, şeffaflık, etik duruş ve toplumsal sorumluluk bekliyor. Bu beklentiler, iletişim stratejilerinin yeniden tasarlanmasını zorunlu kılıyor.
Geleneksel reklam anlayışı yerini etkileşim modeline bırakıyor. Geleneksel reklam ve bilgilendirme anlayışı yerini kısa videolar, mikro içeri kler, hikâye anlatımı ve dijital topluluklarla etkileşim odaklı bir modele bırakıyor. Mobil cihazlar üzerinden erişilen içerikler, marka ile tüketici arasındaki en güçlü köprü olarak konumlanıyor. Veri güvenliği ve etik iletişim, tüketici ile güven inşa etmenin temel araçları haline geliyor.
Çok kanallı ve esnek iletişim stratejileri sosyal medya, mobil uygulamalar, e‑ticaret ve içerik platformlarını bir araya getirerek tutarlı ama uyumlu bir deneyim sunma yolunda ilerliyor. Ekonomik ve toplumsal değişimler, tüketicileri sadece ürün/hizmet değil; anlam, değer ve aidiyet aramaya yöneltiyor. Bu nedenle markaların insan odaklı, empati ve samimiyet temelli iletişim stratejilerini benimsemesi kritik önem taşıyor.
Sosyal medya araçları iletişim stratejisinde kritik hale geliyor. Gelinen noktada markalar; kampanya, sosyal medya, PR ve müşteri deneyimi stratejilerini yeniden gözden ge? ?irmeli, kitle yerine segment bazlı, değer odaklı hedeflemeye yönelmeli. Dijital varlıklarını görünürlüğün yanı sıra bir deneyim merkezi olarak konumlandırmalı ve kullanıcıya dokunan, bireysel ihtiyaçlarına cevap veren bir yapı kurmalı.
İçerik üretiminde video, görsel, sosyal kanal ve etkileşimli üretim modellerine yatırım yapmak; mobil ve sosyal medya araçlarını stratejik olarak kullanmak gittikçe daha da kritik olacak. Etik veri kullanımı, şeffaflık, toplumsal sorumluluk ve sürdürülebilirlik, iletişim stratejilerinin temel taşları olmalı; bu sayede tüketici ile güvene dayalı uzun vadeli ilişkiler kurulabilir. Çünkü 2026, markalar ile tüketiciler arasındaki mesafenin azalacağı, bireylerin beklentilerinin ve değerlerinin artacağı bir yıl olacak.
Haftanın popüler haberleri
AI, fintek ve oyun: girişimcilik ekosisteminde zirvede
Decacorn Angels CEO’su Duygu Eren, Türkiye ekosisteminin daha seçici, daha nitelikli ve daha olgun bir yapıya evrildiğini açıkladı.
MEEXX'te 30 ülkeden 120 yabancı iş görüşmesi yaptı
MEEXX'te 30 ülkeden 120’yi aşkın firma temsilcisi Bursa’daki makine sektör temsilcileriyle ikili iş görüşmelerinde bulunarak, yeni işbirliklerine kapı araladı.
Güney Kore’de bir çip tasarım merkezi kurulması planlanıyor
Güney Kore Sanayi Bakanlığı ve Softbank Güney Kore’de bir çip tasarım merkezi kurmayı planlıyor.
Avustralya’da altın arama çalışmaları hızlandı
Avustralya’da altın arama çalışmalarına yapılan harcama yüzde 45 oranında arttı.
The TECHX Awards ödülleri sahiplerini buldu
Sundukları mükemmel müşteri deneyimiyle “Customer Brand” olmaya hak kazanan markalar Zorlu PSM’de gerçekleşen The TECHX Awards töreninde ödüllerine kavuştu.
Netflix, Warner Bros Discovery'yi alıyor
Netflix'in WBD’yi film ve televizyon stüdyoları dahil olmak üzere hisse başına 27,75 dolar karşılığında satın almak için anlaştığı belirtildi.
Havalimanları 11 ayda 229,7 milyon yolcuya hizmet verdi
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye genelindeki havalimanlarının 11 ayda 229,7 milyon yolcuya hizmet verdiğini duyurdu.
Türk Yatırım Fonu'nun faaliyetleri başladı
Türk Yatırım Fonu Yönetim Kurulu Cuma günü Fonun faaliyetlerinin başlatılmasını onayladı.
Bakan Şimşek: En büyük sorun hala enflasyon
Bakan Şimşek: En büyük sorun hala enflasyon. Enflasyon yüzde 70'lerin ortasından yüzde 31'e indi ve tek haneye de inecek. Yani pek çok endişeyi giderdik.
Gayrimenkul değerlendirmesinde yapay zeka dönemi
Türkiye'de gayrimenkul değerlendirmesinde yapay zeka dönemi hız kazanıyor.
Elektrikli skuterler için plaka takılması önerisi
Sektör temsilcilerinden elektrikli skuterler için plaka takılması önerisi.
2025 Formula 1 dünya şampiyonu Lando Norris oldu
Lando Norris, 2025 Formula 1 dünya şampiyonu oldu.
TBMM'de 14 günlük bütçe maratonu başlıyor
TBMM Genel Kurulu, 2026 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanun Teklifi'nin kesintisiz 14 gün sürecek görüşmelerine 8 Aralık 2025'te başlayacak.
ZF Aftermarket, Lemförder ürünlerini pazara sunuyor
ZF Aftermarket, Lemförder markası ile cam kaldırma krikolarını pazara sunuyor.
PwC/Hande Yinanç: Aile şirketlerinde büyüme keskin şekilde geriledi
PwC Türkiye Aile Şirketi Hizmetleri Lideri Hande Yinanç: Aile Şirketlerinin sadece yüzde 25’i çift haneli büyüme yakaladı.
Burak Uçar'a Bacacı Holding'te üst düzey görev
Bacacı Yatırım Holding Üretim ve Operasyonel Mükemmellikten Sorumlu İcra Kurulu Üyeliği’ne Burak Uçar getirildi.
İşyerlerinde her 100 çalışanın en az 20’si depresyona aday
Çalışanların ruh sağlığı OnlyHR 3. İstanbul Sempozyumunda uzmanlar tarafından masaya yatırıldı.
OPET’te Fasty Hediye Festivali başladı
Fasty Hediye Festivali’nde, tek seferde 50 TL ve üzerinde Fasty ürünleri alanlar, Fiat 600, iPhone 17, AirPods Pro 3 ve Ttec Bluetooth Hoparlör kazanma şansını yakalayacak.
TEXACO Team AMS, Türkiye pistlerindeki tüm şampiyonlukları kazandı
AVIS 2025 Türkiye Pist Şampiyonası beşinci ayağı, TOSFED İstanbul Park'ta düzenlenen final yarışları ile tamamlandı. TEXACO Team AMS şampiyonlukları kazandı.
KPMG/Sinem Cantürk: Türkiye pazarında dengeler değişiyor
KPMG: Türkiye fintech sektörü üçüncü çeyrekte yatırım liginde liderliğe yükseldi.
Sürat Kargo'dan gönderi rekoru
Sürat Kargo, Efsane Kasım’da günlük 900 bin gönderi ile rekor kırdı.
Kemal Oral: Teknoparklar artık yeni nesil Ar-Ge'nin merkezi
Elektraweb CEO’su Kemal Oral: Yapay zekâ laboratuvarları, veri merkezleri ve yeşil teknoloji çözümleri teknoparkların yeni kimliği olacak.
Edenred Türkiye’ye ödül
Edenred Türkiye’ye üst üste 5. kez “Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortağı” ödülü.
KODA'dan eğitime destek
KODA, dokuz yılda köylerde yaşayan 100 binden fazla çocuğun daha iyi bir eğitim almasını sağladı.
EGİAD 35. yaş gününü kutladı
EGİAD, 35. Kuruluş Yıldönümünü ve Yeni Yılı, 4 Aralık’ta İzmir Tarihi Havagazı Fabrikası’nda düzenlenen özel bir kokteyl ile kutladı.
Pantone 2026 yılının rengini açıkladı: Cloud Dancer
Pantone 2026 için “Yılın Rengi” olarak Cloud Dancer’ı belirledi.
Hindistan’da efsane cuma indirimlerinde satışlar arttı
Hindistan’da efsane cuma indirimleri sağlıklı gıda, güzellik ve ev kategorilerinde yüzde 27 arttı.
Ömer Bolat: Turquality, 20 yılda çok başarılı oldu
Ömer Bolat: Turquality, bilinirlik, farkındalık, katma değeri ve kaliteyi yükseltme aracı olarak ortaya çıktı ve 20 yılda çok başarılı oldu.
Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri sahiplerini buldu
TÜHİD tarafından düzenlenen Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri, bu yıl Zorlu PSM Sky Lounge’da sahiplerini buldu.
TCMB'nin odemelerinmerkezi.org sitesi yayında
TCMB'nin Ödemelerin Merkezi web sitesi yayında.
Med Yapım ve Ay Yapım'a Rekabet Kurulundan para cezası
Rekabet Kurulu, dizi sektöründe faaliyet gösteren Med Yapım ile Ay Yapım'a uzlaşma sonucunda 124 milyon lira ceza kesilmesini kararlaştırdı.
Take Off İstanbul 10 Aralık'ta başlıyor
Girişimcilik zirvesi Take Off İstanbul, 10-11 Aralık’ta İstanbul Fuar Merkezi’nde yapılacak.
Bakan Şimşek: Enflasyon düşüyor, düşmeye devam edecek
Hazine ve Maliye Bakanı Şimşek: Enflasyon düşüyor, düşmeye devam edecek.
MİB Başkanı Fatih İğrek: Fabrika üreten fabrikalarız
Makina İmalatçıları Birliği (MİB) Yönetim Kurulu Başkanı Fatih İğrek, MEEXX Fuarının açılışında konuştu: Türkiye Avrupa’nın Dördüncü Büyük Makine İhracatçısı.
Fenerium, ISO 9001 İç Denetçi eğitimini başarıyla tamamladı
Fenerium, Kalite Yönetim Sistemi etkinliğini daha da ileri taşıma ve süreçlerde mükemmelliği sağlama hedefi doğrultusunda, 2 gün boyunca düzenlediği kapsamlı İç Tetkikçi Eğitimini başarıyla tamamladı.
Dyson'a Rekabet Kurulundan soruşturma
Rekabet Kurulu, Dyson Turkey Elektrikli Ürünler Tic. Ltd. Şti. 'ne soruşturma açtı.
Müsiad Vizyoner Zirvesine rekor katılım
Vizyoner Zirvesi, Türk Telekom ve Trendyol ana sponsorluğunda 4.000’i aşkın katılımcının yer aldığı güçlü bir buluşmayla Atatürk Kültür Merkezi’nde düzenlendi.
AJet, İstanbul'dan Irak Süleymaniye'ye ilk seferini yaptı
AJet, İstanbul'dan Irak'ın Süleymaniye şehrine ilk seferini yaptı.
İstanbul Havalimanı ISO 22301 Sertifikası almaya hak kazandı
İstanbul Havalimanı'na "ISO 22301 İş Sürekliliği Yönetim Sistemi Sertifikası" verildi. Sertifika takdim törenine CEO Selahattin Bilgen ve çalışanlar katıldı.
TÜİK açıkladı: Enflasyon 31,07
Türkiye'de kasımda TÜFE artış aylık bazda yüzde 0,87 ile son 30 ayın, yıllık bazda da yüzde 31,07 ile son 4 yılın en düşük seviyesine geriledi.