İşverenler Z kuşağını çekmek için hangi stratejileri geliştiriyor?
İşverenler Z kuşağını çekmek için hangi stratejileri geliştiriyor?
İşverenler Z kuşağını çekmek için teknoloji, esneklik, maaş ve kariyer gelişimine odaklanan stratejiler geliştiriyor.
Haber Giriş Tarihi: 06.08.2025 10:00
Haber Güncellenme Tarihi: 05.08.2025 22:31
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
ManpowerGroup'un yeni raporuna göre, Z kuşağı 2030'da küresel iş gücünün üçte birini oluşturacak olsa da günümüzde işlerinden ayrılma eğilimleri en yüksek ve yeni iş bulma konusunda en kararsız olanlar da bu grupta yer alıyor. Bu nedenle işverenler bu kuşağı çekmek için teknoloji, esneklik, maaş ve kariyer gelişimine odaklanan stratejiler geliştiriyor. Diğer kuşaklara kıyasla zihinsel sağlıkta daha fazla zorlanan Z kuşağı ise otomasyona dayanmayan işlere yönelme planları ve esnek çalışma talepleriyle dikkat çekiyor. Raporda, ayrıca işverenlere genç çalışanların kendilerini tercih etmelerini sağlayacak önemli tavsiyelerde de bulunuluyor.
ManpowerGroup'un genç kuşakların iş dünyasındaki beklenti ve ihtiyaçlarını, işverenlerin bu beklentilere nasıl yanıt verdiğini ve geleceğe yönelik önerileri mercek altına aldığı "2025'te Z Kuşağının İş Dünyası" raporu yayımlandı.
Rapora göre 1996-2012 yıllarında doğan Z kuşağı, 2030 yılında küresel iş gücünün yaklaşık üçte birini oluşturacak. Buna karşın tüm yaş grupları arasında, mevcut işlerinden önümüzdeki altı ay içinde gönüllü olarak ayrılacaklarını söyleyenlerin oranı en yüksek olan grup yüzde 47 ile Z kuşağı, ancak ihtiyaçlarını karşılayacak yeni bir iş bulabileceklerinden en az emin olanlar da yine Z kuşağı oldu.
İşverenler strateji değiştiriyor Çeşitli endişelere rağmen, işverenler Z kuşağı için iş yerlerini daha cazip hale getirmek amacıyla stratejiler uyguluyor. Bu stratejiler arasında teknoloji araçlarının iyileştirilmesi (yüzde 76), çalışanların iyi oluşuna yönelik çalışmalar (yüzde 75), esnek çalışma saatleri (yüzde 73), maaş artışları (yüzde 73) ve kariyer gelişim fırsatlarının artırılması (yüzde 73) yer alıyor.
Değişim yeni beklentileri beraberinde getiriyor 2030'un Z kuşağı, uzaktan veya hibrit çalışma ile yapay zekâ tabanlı teknolojilerin ve otomasyonun entegre edildiği saha çalışmalarına daha alışkın olacak. Z kuşağı, iş dünyası ve ekonomik koşullar değişmeye devam ettikçe, yeni rollere geçiş yapmalarını sağlayacak benzeri görülmemiş çeşitlilikte ve aktarılabilir yetenekler biriktirme eğiliminde olacak.
Z kuşağı çalışan bağlılığı düşüyor Pandemi öncesinde iş gücüne katılan daha büyük yaştaki Z kuşağı üyeleri ile pandemi sırasında ya da sonrasında çalışmaya başlayan daha genç Z kuşağı çalışanları arasındaki bağlılık farkı da oldukça dikkat çekici. Raporda yer alan verilere göre 2020'den bu yana genç çalışanlar arasında aktif bağlılık oranı yüzde 40'tan yüzde 35'e düşerek 5 puanlık bir azalma gösterdi.
Gençler otomasyona daha az duyarlı işlere yöneliyor Raporda genç çalışanların iş ararken öncelik verdiği bazı dikkat çekici eğilimler de yer alıyor. Örneğin, Z kuşağının neredeyse yüzde 59'u, üretken yapay zekânın yaygınlaşmasının kendilerini vasıflı zanaatlar ya da fiziksel emek gerektiren meslekler gibi otomasyona daha az duyarlı işler aramaya yönelteceğine inanıyor. Ancak aynı zamanda, kabul edecekleri işler konusunda seçiciler; çünkü Z kuşağının yüzde 86'sı, iş yerinde tatmin ve iyi oluş için “bir amaca sahip olmanın” çok önemli olduğunu söylüyor.
Diğer kuşaklara kıyasla zihinsel sağlık açısından daha fazla zorluk yaşayan grup olarak öne çıkıyorlar Genç Z kuşağının diğer kuşaklara göre daha kötü zihinsel sağlık durumuna sahip olduğu da yaygın olarak rapor ediliyor. Aynı zamanda Z kuşağının yüzde 52'sinin iş yerinde sebebi ne olursa olsun günlük yüksek stres yaşadığını söyleme olasılığının en yüksek gruplardan biri olduğu bilgisine de yer veriliyor, buna karşılık, Baby Boomer kuşağının yalnızca yüzde 33'ü iş yerinde günlük yüksek stres yaşadığını bildiriyor.
Z kuşağından CEO sayısı artıyor Diğer yandan raporda 2030 yılında Z kuşağının en yaşlı üyelerinin büyük hedeflerini gerçekleştirmeye başlayacaklarına da dikkat çekiliyor. Günümüzde ortalama CEO yaşı hâlâ 50'li yaşların ortalarında. Ancak demografik ve psikografik değişimler, örneğin liderlik pozisyonlarındaki daha küçük bir X kuşağı (1964-79 doğumlular) ve çocuk yetiştirme ile yaşlı bakımı arasında öncelik çatışması yaşayan daha büyük Millennial Kuşağı nedeniyle, en yetenekli Z kuşağı üyelerinin daha genç yaşlarda üst düzey yönetici pozisyonlarına getirilmeleri muhtemel görülüyor. Hatta araştırmalar bu eğilimi şimdiden gözlemliyor ve Z kuşağından CEO sayısının artmakta olduğunu belirtiyor.
“Z kuşağı, köklü değişimleri beraberinde getiriyor” Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan ManpowerGroup Türkiye Genel Müdürü Feyza Narlı, “Z kuşağı, iş gücüne adım attığı andan itibaren köklü değişimleri beraberinde getiriyor. Hem dijital yerlilikleri hem de anlam arayışları, işverenleri daha kapsayıcı, esnek ve gelişim odaklı stratejilere yönelmeye zorluyor. Raporumuz gösteriyor ki, bu kuşak iyi bir ücret ya da ünvandan çok kendilerini geliştirecek, seslerinin duyulacağı ve bir amaca hizmet edecekleri iş ortamlarıyla bağlılık kuruyor. Bugünün işverenleri, genç yetenekleri elde tutmak ve geleceğe hazırlamak istiyorsa; bireyselleştirilmiş kariyer yolları sunmalı, çok boyutlu yetenek gelişimini desteklemeli ve psikolojik güvenliği önceliklendiren kapsayıcı bir iş kültürü inşa etmelidir.” dedi.
İşverenler için temel eylem adımları Raporda işverenlere genç çalışanların kendilerini tercih etmelerine, beklentilere etkili bir şekilde uyum sağlamalarına yardımcı olmak için önemli tavsiyelerde de bulunuluyor:
Bireyleri işe alın, sınıfı değil: İşverenler genç Z kuşağını stajyer sınıfları ve giriş seviyesi gibi genellikle gruplar halinde işe almayı düşünüyor. Ancak, yeni mezunlardan saha çalışanlarına kadar birçok Z kuşağı mensubu, son derece kişiselleştirilmiş ve beceri odaklı bir işe alım deneyimi istiyor. Çok boyutlu yetenek geliştirme imkânı sunun: Z kuşağı çalışanlarının mesleki gelişim fırsatlarına olan yoğun ilgisi göz önüne alındığında, ofis çalışanlarına ve saha çalışanlarına uygun şekilde özelleştirilmiş çeşitli eğitim yöntemlerine sahip olduğunuzdan emin olun. Onlara net bir kariyer yolu gösterin: Kendilerinden önceki birçok kuşakta olduğu gibi, Z kuşağı da ilk günden itibaren liderlik etmeye istekli olabilir. Bu nedenle, mümkün olduğunca iş tanımlarına proje sahipliği ekleyin, genç çalışanların sorumluluklarını belirleyecek ölçütler oluşturun ve hedeflerine ulaşmaları ve beklentilerin ötesine geçmeleri için gerekli kaynakları sağlayın. Kapsamlı destek sunun: İş/yaşam dengesi, entegrasyon veya harmanlama Z kuşağı için vazgeçilmez. Z kuşağı, nerede, ne zaman ve nasıl çalışacakları konusunda söz sahibi olmak istiyor ve saha çalışanları bile belirli bir derecede esnek çalışma saatleri bekliyor. Nesiller arası farklılıkların üstesinden gelin: Tüm Z kuşağı üyelerinin yaşlarından dolayı belirli bir tür desteğe ihtiyaç duyduğunu varsayarken dikkatli olun. Bunun yerine, çalıştaylar, odak grupları ve anketler aracılığıyla bireysel veya küçük çalışan gruplarından, sizden bugün ve yakın gelecekte neye ihtiyaçları olduğunu öğrenmek için geri bildirim alın.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
İşverenler Z kuşağını çekmek için hangi stratejileri geliştiriyor?
İşverenler Z kuşağını çekmek için teknoloji, esneklik, maaş ve kariyer gelişimine odaklanan stratejiler geliştiriyor.
ManpowerGroup'un yeni raporuna göre, Z kuşağı 2030'da küresel iş gücünün üçte birini oluşturacak olsa da günümüzde işlerinden ayrılma eğilimleri en yüksek ve yeni iş bulma konusunda en kararsız olanlar da bu grupta yer alıyor. Bu nedenle işverenler bu kuşağı çekmek için teknoloji, esneklik, maaş ve kariyer gelişimine odaklanan stratejiler geliştiriyor. Diğer kuşaklara kıyasla zihinsel sağlıkta daha fazla zorlanan Z kuşağı ise otomasyona dayanmayan işlere yönelme planları ve esnek çalışma talepleriyle dikkat çekiyor. Raporda, ayrıca işverenlere genç çalışanların kendilerini tercih etmelerini sağlayacak önemli tavsiyelerde de bulunuluyor.
ManpowerGroup'un genç kuşakların iş dünyasındaki beklenti ve ihtiyaçlarını, işverenlerin bu beklentilere nasıl yanıt verdiğini ve geleceğe yönelik önerileri mercek altına aldığı "2025'te Z Kuşağının İş Dünyası" raporu yayımlandı.
Rapora göre 1996-2012 yıllarında doğan Z kuşağı, 2030 yılında küresel iş gücünün yaklaşık üçte birini oluşturacak. Buna karşın tüm yaş grupları arasında, mevcut işlerinden önümüzdeki altı ay içinde gönüllü olarak ayrılacaklarını söyleyenlerin oranı en yüksek olan grup yüzde 47 ile Z kuşağı, ancak ihtiyaçlarını karşılayacak yeni bir iş bulabileceklerinden en az emin olanlar da yine Z kuşağı oldu.
İşverenler strateji değiştiriyor Çeşitli endişelere rağmen, işverenler Z kuşağı için iş yerlerini daha cazip hale getirmek amacıyla stratejiler uyguluyor. Bu stratejiler arasında teknoloji araçlarının iyileştirilmesi (yüzde 76), çalışanların iyi oluşuna yönelik çalışmalar (yüzde 75), esnek çalışma saatleri (yüzde 73), maaş artışları (yüzde 73) ve kariyer gelişim fırsatlarının artırılması (yüzde 73) yer alıyor.
Değişim yeni beklentileri beraberinde getiriyor 2030'un Z kuşağı, uzaktan veya hibrit çalışma ile yapay zekâ tabanlı teknolojilerin ve otomasyonun entegre edildiği saha çalışmalarına daha alışkın olacak. Z kuşağı, iş dünyası ve ekonomik koşullar değişmeye devam ettikçe, yeni rollere geçiş yapmalarını sağlayacak benzeri görülmemiş çeşitlilikte ve aktarılabilir yetenekler biriktirme eğiliminde olacak.
Z kuşağı çalışan bağlılığı düşüyor Pandemi öncesinde iş gücüne katılan daha büyük yaştaki Z kuşağı üyeleri ile pandemi sırasında ya da sonrasında çalışmaya başlayan daha genç Z kuşağı çalışanları arasındaki bağlılık farkı da oldukça dikkat çekici. Raporda yer alan verilere göre 2020'den bu yana genç çalışanlar arasında aktif bağlılık oranı yüzde 40'tan yüzde 35'e düşerek 5 puanlık bir azalma gösterdi.
Gençler otomasyona daha az duyarlı işlere yöneliyor Raporda genç çalışanların iş ararken öncelik verdiği bazı dikkat çekici eğilimler de yer alıyor. Örneğin, Z kuşağının neredeyse yüzde 59'u, üretken yapay zekânın yaygınlaşmasının kendilerini vasıflı zanaatlar ya da fiziksel emek gerektiren meslekler gibi otomasyona daha az duyarlı işler aramaya yönelteceğine inanıyor. Ancak aynı zamanda, kabul edecekleri işler konusunda seçiciler; çünkü Z kuşağının yüzde 86'sı, iş yerinde tatmin ve iyi oluş için “bir amaca sahip olmanın” çok önemli olduğunu söylüyor.
Diğer kuşaklara kıyasla zihinsel sağlık açısından daha fazla zorluk yaşayan grup olarak öne çıkıyorlar Genç Z kuşağının diğer kuşaklara göre daha kötü zihinsel sağlık durumuna sahip olduğu da yaygın olarak rapor ediliyor. Aynı zamanda Z kuşağının yüzde 52'sinin iş yerinde sebebi ne olursa olsun günlük yüksek stres yaşadığını söyleme olasılığının en yüksek gruplardan biri olduğu bilgisine de yer veriliyor, buna karşılık, Baby Boomer kuşağının yalnızca yüzde 33'ü iş yerinde günlük yüksek stres yaşadığını bildiriyor.
Z kuşağından CEO sayısı artıyor Diğer yandan raporda 2030 yılında Z kuşağının en yaşlı üyelerinin büyük hedeflerini gerçekleştirmeye başlayacaklarına da dikkat çekiliyor. Günümüzde ortalama CEO yaşı hâlâ 50'li yaşların ortalarında. Ancak demografik ve psikografik değişimler, örneğin liderlik pozisyonlarındaki daha küçük bir X kuşağı (1964-79 doğumlular) ve çocuk yetiştirme ile yaşlı bakımı arasında öncelik çatışması yaşayan daha büyük Millennial Kuşağı nedeniyle, en yetenekli Z kuşağı üyelerinin daha genç yaşlarda üst düzey yönetici pozisyonlarına getirilmeleri muhtemel görülüyor. Hatta araştırmalar bu eğilimi şimdiden gözlemliyor ve Z kuşağından CEO sayısının artmakta olduğunu belirtiyor.
“Z kuşağı, köklü değişimleri beraberinde getiriyor” Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan ManpowerGroup Türkiye Genel Müdürü Feyza Narlı, “Z kuşağı, iş gücüne adım attığı andan itibaren köklü değişimleri beraberinde getiriyor. Hem dijital yerlilikleri hem de anlam arayışları, işverenleri daha kapsayıcı, esnek ve gelişim odaklı stratejilere yönelmeye zorluyor. Raporumuz gösteriyor ki, bu kuşak iyi bir ücret ya da ünvandan çok kendilerini geliştirecek, seslerinin duyulacağı ve bir amaca hizmet edecekleri iş ortamlarıyla bağlılık kuruyor. Bugünün işverenleri, genç yetenekleri elde tutmak ve geleceğe hazırlamak istiyorsa; bireyselleştirilmiş kariyer yolları sunmalı, çok boyutlu yetenek gelişimini desteklemeli ve psikolojik güvenliği önceliklendiren kapsayıcı bir iş kültürü inşa etmelidir.” dedi.
İşverenler için temel eylem adımları Raporda işverenlere genç çalışanların kendilerini tercih etmelerine, beklentilere etkili bir şekilde uyum sağlamalarına yardımcı olmak için önemli tavsiyelerde de bulunuluyor:
Bireyleri işe alın, sınıfı değil: İşverenler genç Z kuşağını stajyer sınıfları ve giriş seviyesi gibi genellikle gruplar halinde işe almayı düşünüyor. Ancak, yeni mezunlardan saha çalışanlarına kadar birçok Z kuşağı mensubu, son derece kişiselleştirilmiş ve beceri odaklı bir işe alım deneyimi istiyor. Çok boyutlu yetenek geliştirme imkânı sunun: Z kuşağı çalışanlarının mesleki gelişim fırsatlarına olan yoğun ilgisi göz önüne alındığında, ofis çalışanlarına ve saha çalışanlarına uygun şekilde özelleştirilmiş çeşitli eğitim yöntemlerine sahip olduğunuzdan emin olun. Onlara net bir kariyer yolu gösterin: Kendilerinden önceki birçok kuşakta olduğu gibi, Z kuşağı da ilk günden itibaren liderlik etmeye istekli olabilir. Bu nedenle, mümkün olduğunca iş tanımlarına proje sahipliği ekleyin, genç çalışanların sorumluluklarını belirleyecek ölçütler oluşturun ve hedeflerine ulaşmaları ve beklentilerin ötesine geçmeleri için gerekli kaynakları sağlayın. Kapsamlı destek sunun: İş/yaşam dengesi, entegrasyon veya harmanlama Z kuşağı için vazgeçilmez. Z kuşağı, nerede, ne zaman ve nasıl çalışacakları konusunda söz sahibi olmak istiyor ve saha çalışanları bile belirli bir derecede esnek çalışma saatleri bekliyor. Nesiller arası farklılıkların üstesinden gelin: Tüm Z kuşağı üyelerinin yaşlarından dolayı belirli bir tür desteğe ihtiyaç duyduğunu varsayarken dikkatli olun. Bunun yerine, çalıştaylar, odak grupları ve anketler aracılığıyla bireysel veya küçük çalışan gruplarından, sizden bugün ve yakın gelecekte neye ihtiyaçları olduğunu öğrenmek için geri bildirim alın.
Haftanın popüler haberleri
Güney Kore’de bir çip tasarım merkezi kurulması planlanıyor
Güney Kore Sanayi Bakanlığı ve Softbank Güney Kore’de bir çip tasarım merkezi kurmayı planlıyor.
Avustralya’da altın arama çalışmaları hızlandı
Avustralya’da altın arama çalışmalarına yapılan harcama yüzde 45 oranında arttı.
ZF Aftermarket, Lemförder ürünlerini pazara sunuyor
ZF Aftermarket, Lemförder markası ile cam kaldırma krikolarını pazara sunuyor.
PwC/Hande Yinanç: Aile şirketlerinde büyüme keskin şekilde geriledi
PwC Türkiye Aile Şirketi Hizmetleri Lideri Hande Yinanç: Aile Şirketlerinin sadece yüzde 25’i çift haneli büyüme yakaladı.
Burak Uçar'a Bacacı Holding'te üst düzey görev
Bacacı Yatırım Holding Üretim ve Operasyonel Mükemmellikten Sorumlu İcra Kurulu Üyeliği’ne Burak Uçar getirildi.
İşyerlerinde her 100 çalışanın en az 20’si depresyona aday
Çalışanların ruh sağlığı OnlyHR 3. İstanbul Sempozyumunda uzmanlar tarafından masaya yatırıldı.
OPET’te Fasty Hediye Festivali başladı
Fasty Hediye Festivali’nde, tek seferde 50 TL ve üzerinde Fasty ürünleri alanlar, Fiat 600, iPhone 17, AirPods Pro 3 ve Ttec Bluetooth Hoparlör kazanma şansını yakalayacak.
TEXACO Team AMS, Türkiye pistlerindeki tüm şampiyonlukları kazandı
AVIS 2025 Türkiye Pist Şampiyonası beşinci ayağı, TOSFED İstanbul Park'ta düzenlenen final yarışları ile tamamlandı. TEXACO Team AMS şampiyonlukları kazandı.
KPMG/Sinem Cantürk: Türkiye pazarında dengeler değişiyor
KPMG: Türkiye fintech sektörü üçüncü çeyrekte yatırım liginde liderliğe yükseldi.
Sürat Kargo'dan gönderi rekoru
Sürat Kargo, Efsane Kasım’da günlük 900 bin gönderi ile rekor kırdı.
Kemal Oral: Teknoparklar artık yeni nesil Ar-Ge'nin merkezi
Elektraweb CEO’su Kemal Oral: Yapay zekâ laboratuvarları, veri merkezleri ve yeşil teknoloji çözümleri teknoparkların yeni kimliği olacak.
Edenred Türkiye’ye ödül
Edenred Türkiye’ye üst üste 5. kez “Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortağı” ödülü.
KODA'dan eğitime destek
KODA, dokuz yılda köylerde yaşayan 100 binden fazla çocuğun daha iyi bir eğitim almasını sağladı.
EGİAD 35. yaş gününü kutladı
EGİAD, 35. Kuruluş Yıldönümünü ve Yeni Yılı, 4 Aralık’ta İzmir Tarihi Havagazı Fabrikası’nda düzenlenen özel bir kokteyl ile kutladı.
Pantone 2026 yılının rengini açıkladı: Cloud Dancer
Pantone 2026 için “Yılın Rengi” olarak Cloud Dancer’ı belirledi.
Hindistan’da efsane cuma indirimlerinde satışlar arttı
Hindistan’da efsane cuma indirimleri sağlıklı gıda, güzellik ve ev kategorilerinde yüzde 27 arttı.
Ömer Bolat: Turquality, 20 yılda çok başarılı oldu
Ömer Bolat: Turquality, bilinirlik, farkındalık, katma değeri ve kaliteyi yükseltme aracı olarak ortaya çıktı ve 20 yılda çok başarılı oldu.
Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri sahiplerini buldu
TÜHİD tarafından düzenlenen Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri, bu yıl Zorlu PSM Sky Lounge’da sahiplerini buldu.
TCMB'nin odemelerinmerkezi.org sitesi yayında
TCMB'nin Ödemelerin Merkezi web sitesi yayında.
Med Yapım ve Ay Yapım'a Rekabet Kurulundan para cezası
Rekabet Kurulu, dizi sektöründe faaliyet gösteren Med Yapım ile Ay Yapım'a uzlaşma sonucunda 124 milyon lira ceza kesilmesini kararlaştırdı.
Take Off İstanbul 10 Aralık'ta başlıyor
Girişimcilik zirvesi Take Off İstanbul, 10-11 Aralık’ta İstanbul Fuar Merkezi’nde yapılacak.
Bakan Şimşek: Enflasyon düşüyor, düşmeye devam edecek
Hazine ve Maliye Bakanı Şimşek: Enflasyon düşüyor, düşmeye devam edecek.
MİB Başkanı Fatih İğrek: Fabrika üreten fabrikalarız
Makina İmalatçıları Birliği (MİB) Yönetim Kurulu Başkanı Fatih İğrek, MEEXX Fuarının açılışında konuştu: Türkiye Avrupa’nın Dördüncü Büyük Makine İhracatçısı.
Fenerium, ISO 9001 İç Denetçi eğitimini başarıyla tamamladı
Fenerium, Kalite Yönetim Sistemi etkinliğini daha da ileri taşıma ve süreçlerde mükemmelliği sağlama hedefi doğrultusunda, 2 gün boyunca düzenlediği kapsamlı İç Tetkikçi Eğitimini başarıyla tamamladı.
Dyson'a Rekabet Kurulundan soruşturma
Rekabet Kurulu, Dyson Turkey Elektrikli Ürünler Tic. Ltd. Şti. 'ne soruşturma açtı.
Müsiad Vizyoner Zirvesine rekor katılım
Vizyoner Zirvesi, Türk Telekom ve Trendyol ana sponsorluğunda 4.000’i aşkın katılımcının yer aldığı güçlü bir buluşmayla Atatürk Kültür Merkezi’nde düzenlendi.
AJet, İstanbul'dan Irak Süleymaniye'ye ilk seferini yaptı
AJet, İstanbul'dan Irak'ın Süleymaniye şehrine ilk seferini yaptı.
İstanbul Havalimanı ISO 22301 Sertifikası almaya hak kazandı
İstanbul Havalimanı'na "ISO 22301 İş Sürekliliği Yönetim Sistemi Sertifikası" verildi. Sertifika takdim törenine CEO Selahattin Bilgen ve çalışanlar katıldı.
TÜİK açıkladı: Enflasyon 31,07
Türkiye'de kasımda TÜFE artış aylık bazda yüzde 0,87 ile son 30 ayın, yıllık bazda da yüzde 31,07 ile son 4 yılın en düşük seviyesine geriledi.
Basketbol Kadınlar Cumhurbaşkanlığı Kupası'nı FB Opet kazandı
30. Basketbol Kadınlar Cumhurbaşkanlığı Kupası'nı, Çimsa ÇBK Mersin'i 104-77 yenen Fenerbahçe Opet kazandı.
Asgari Ücret Tespit Komisyonu 12 Aralık'ta toplanacak
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, işçi kesimini temsil eden TÜRK-İŞ ile işveren kesimini temsil eden TİSK'i 12 Aralık saat 14.00'te toplantıya davet etti.
Belarus, Avrasya’nın kalbinde yükselen bir pazar
EGİAD Başkanı Kaan Özhelvacı, Belarus’un konumu, sanayi altyapısı, büyüyen pazar dinamikleri ve yatırımcı dostu politikalarıyla Türk iş dünyası için stratejik fırsatlar sunduğunu vurguladı.
Elektrikli şarj istasyonları Yandex Maps'ten bulunabilecek
Elektrikli araç sahipleri artık Yandex Maps ile araçlarına uygun şarj istasyonlarını bulabiliyor.
TEI, 15. Zekâ Atölyesini açtı
TEI, 15. Zekâ Atölyesini Eti Maden İşletmeleri İlkokulu’nda kurarak öğrencilerin eğitimine katkı sağladı.
Mesut Ergül: Lezita yenilikçi ürünleriyle Avrupa pazarında
Lezita, Avrupa Birliği’ne ihracat onayının ardından ilk gönderimi Almanya’ya yaptı.
Pfizer Türkiye Satış Direktörlüğüne Ahmet Kumkumoğlu atandı
Ahmet Kumkumoğlu, 1 Aralık itibarıyla Pfizer Türkiye Satış Direktörü olarak atandı.
Prometeon Türkiye'de Uğur Aydın'a üst düzey atama
Prometeon Türkiye, Rusya, CIS Ticaret Direktörü görevine Uğur Aydın atandı.
AJet, İstanbul'dan Beyrut'a sefer başlattı
AJet, Lübnan'ın başkenti Beyrut'a İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan direkt uçuşlarını başlattı.
Teknopark İstanbul 2026'da milyar dolarlık ihracat hedefliyor
Avrupa'nın en büyük girişimcilik merkezi Teknopark İstanbul 2026'da "milyar dolarlık" ihracat hedefliyor.
Tüketici derneklerinden servis ücretinin yasaklanmasına destek
Tüketici dernekleri gıda işletmelerindeki zorunlu "servis ücreti"nin yasaklanması kararına destek verdi.