Türk gıda ihracatçıları ABD’de fuara 92 firmayla katıldı
Türk gıda ihracatçıları ABD’de fuara 92 firmayla katıldı
Türk gıda ihracatçıları dünyanın en büyük gıda fuarlarından biri olan New York Summer Fancy Food Fuarı’nda 92 firmayla gövde gösterisi yaptı.
Haber Giriş Tarihi: 05.07.2025 17:37
Haber Güncellenme Tarihi: 05.07.2025 17:41
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Türkiye, yıllık 230 milyar dolar gıda ürünleri ithal eden ABD’ye 5 milyar dolar gıda ürünleri ihraç etmeyi hedefliyor.
Türkiye Milli Katılım Organizasyonu Ege İhracatçı Birlikleri’nce 27 yıldır devam eden SUMMER FANCY Food Show Fuarı, EİB’nin Türk gıda ürünlerinin ABD’de pazar payını artırmak için 2018 yılından bu yana sürdürdüğü Turkish Tastes isimli TURQUALITY Projesiyle güçbirliğine gitti.
SUMMER FANCY Food Show Fuarıyla eş zamanlı planlanan ABD Turquality Projesi tadım etkinliği New York Türk Evi’nde Türkiye’nin New York Başkonsolosu Muhittin Ahmet Yazal ev sahipliğinde yapıldı. Turkish Tastes Projesi’nin tanıtım elçileri Amerikalı dünyaca ünlü şefler Tom Macrina ve Reimund Pitts tarafından hazırlanan menülerin ikram edildiği tadım etkinliğinde otel, restoran zinciri satın almacıları ve sektör profesyonelleri ağırlandı.
Türkiye’nin New York Ticaret Ataşeleri Bilgehan Ramazan Caner, Osman Nuri Gökbulut ve Filiz Köseyener Türkevi’ndeki programda ve Summer Fancy Food Fuarı boyunca Türk firmalarının yanında yer aldılar ve destek oldular. Amerikalı şefler Tom Macrina ve Reimund Pitts fuar süresince tadım alanında Türk gıda ürünlerini kullanarak hem dünya hem de Türk lezzetlerine dair tadım ve tanıtım aktiviteleri yaptılar.
Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Bedri Girit, Summer Fancy Food Fuarı’nda Türk gıda ihracatçılarının İtalya’dan sonra en büyük ikinci katılımı gerçekleştirdiklerini dile getirdi.
Turkish Tastes Projesi ve SUMMER FANCY Food Show Fuarı’nın birbirlerini çok iyi tamamladıklarını belirten Girit, 2018 yılında Turkish Tastes Projesi’nin başladığında Türkiye’nin ABD’ye 786 milyon dolar olan gıda ihracatının, 2024 yılı sonunda 1, 8 milyar dolara ulaştığını, Türkiye’nin ABD’ye gıda ihracatı yapan ülkeler arasında 34. sıradan, 27. sıraya yükseldiği bilgisini verdi.
“Ege İhracatçı Birlikleri çatısı altında faaliyet gösteren altı gıda birliğimizin yürüttüğü Turkish Tastes projesi ile ABD pazarıyla güçlü köprüler kurmaktayız” diyen Girit şöyle devam etti; “American Culinary Federation ile iş birliklerimiz, Chicago’daki National Restaurant Association Fuarı’na katılımımız ve Türk Evi’nde gerçekleştirdiğimiz resepsiyonumuz; yalnızca ürünlerimizi değil, aynı zamanda bu ürünlerin ardındaki insanları, değerleri ve hikâyeleri de paylaşmamız için kıymetli fırsatlar sundu. ABD’ye gıda ihracatında 5 milyar dolarlık hedefimize sağlam adımlarla yürüyoruz.”
Anadolu’nun, dünyanın en eski tarım bölgelerinden biri olduğu bilgisini veren Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Muhammet Öztürk, Anadolu’nun binlerce yıl boyunca medeniyetleri beslediğini; bugün de besleyici ve yüksek kaliteli ürünleriyle dünya sofralarına katkı sunmaya devam ettiğini vurguladı. Öztürk, “İşte bu köklü mirasla, Türkiye’nin lezzetlerini küresel sofralarla buluşturmanın haklı gururunu yaşıyoruz. T.C. Ticaret Bakanlığımızın destekleriyle sürdürdüğümüz Turkish Tastes projesi aracılığıyla, Türk gıda ürünlerini uluslararası gastronomi dünyasıyla buluşturuyoruz” dedi.
Hububat bakliyat ve yağlı tohumlar sektörünün 2024 yılında 12 milyar dolarlık ihracatla Türkiye’nin gıda ihracatında açık ara lider sektör olduğunu hatırlatan Başkan Öztürk şöyle devam etti: “Amerika Birleşik Devletleri, bu sektördeki ihracatımız açısından bir numaralı hedef pazarımız. 2024 yılında, 651 milyon dolarla en çok ihracat yaptığımız ikinci ülke oldu. Toplam ihracatımızın yüzde 5’inden fazlası bu ülkeye gerçekleştirdik. Küresel ölçekte yaşanan zorluklara rağmen, yenilikçi yaklaşımımız, güvenilirliğimiz ve bitkisel temelli, sağlıklı yaşam odaklı ürün portföyümüz sayesinde bu pazarda büyümeye devam ediyoruz. Amerikan perakende, gıda hizmeti ve gastronomi sektöründeki paydaşlarımızla daha güçlü iş birlikleri kurma yönündeki heyecanımızı da özellikle vurgulamak istiyoruz.”
ABD’de son yıllarda Akdeniz mutfağı eksenli beslenmenin bir trend halini aldığını ifade eden Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Başkanı Emre Uygun, Akdeniz mutfağının vazgeçilmez unsurlarından biri olan zeytinyağının sanayi ölçeğinde dünyada ilk kez İzmir’de üretildiği bilgisini verdi.
“Türkiye, sofralık zeytin üretiminde dünyanın en büyük, zeytinyağı üretiminde ise dünyanın ikinci büyük üreticisi konumunda” diyen Uygun, “Dünyada yalnızca ülkemizde zeytinyağı yemeklerine adanmış ayrı bir mutfak kültürü bulunmaktadır. Bu eşsiz gelenek, bin yıllar öncesinden günümüze ulaşan sağlıklı tariflerin özünü koruyarak kuşaktan kuşağa aktarılmasını sağlamaktadır. Ülkemizin zeytin ve zeytinyağı ihracatını Amerika Birleşik Devletleri’ne artırmaya yönelik yürüttüğü tanıtım faaliyetleri, ürünlerimizin yüksek kalitesini olduğu kadar sahip olduğu derin kültürel mirası da ön plana çıkarmaktadır. En güncel verilere göre Türkiye’nin Amerika Birleşik Devletleri’ne gerçekleştirdiği zeytin ve zeytinyağı ihracatı 163 milyon dolar seviyesine ulaşmıştır. Bu artış, uluslararası tüketicilerin Türk zeytini ve zeytinyağına yönelik kalite, çeşitlilik ve otantikliğe dair artan takdirinin açık bir göstergesidir. Dünya pazarındaki güçlü konumu ve sağlıklı beslenme trendlerine uyumlu ürünleriyle Türkiye, Amerika pazarındaki başarısını daha da pekiştirmeye hazırdır” ifadelerini kullandı.
Türkmenoğlu; “Meyve sebze mamulleri ihracatında lideriz”
Türkiye Meyve Sebze Mamulleri Sektör Kurulu Başkanı Türkmen Türkmenoğlu, Ege Bölgesi’nden tedarik edilen turşudan dondurulmuş meyveye, domates salçasından tüketilmeye hazır Akdeniz lezzetlerinin Türkiye’nin mutfak kimliğini yansıttığını, Türkiye’nin 2024 yılında gerçekleştirdiği 2, 7 milyar dolarlık meyve sebze mamulleri ihracatının 1 milyar dolarından fazlasının Ege Bölgesi kaynaklı olduğunu paylaştı.
Meyve sebze mamulleri sektöründe 2025 yılının 5 aylık döneminde ABD’ye 161 milyon dolar ihracat yapma başarısı gösterdiklerinin altını çizen Türkmenoğlu, “Bu çarpıcı rakam, Türk ürünlerinin Amerikan pazarında kazandığı güçlü konumu ve kalite, otantiklik ve sağlıklı beslenme anlayışı etrafında şekillenen ortak beğeniyi yansıtmaktadır. Gurme mutfaklardan perakende raflarına kadar Türkiye’nin meyve sebze mamulleri, Akdeniz geleneğinden beslenen lezzetleri ve modern inovasyonu ile fark yaratmaya devam etmektedir. Amerika Birleşik Devletleri, yalnızca önemli bir ticaret ortağımız olmakla kalmayıp, aynı zamanda gastronomik yaratıcılığın beslendiği bir alan olarak da bizim için büyük önem taşımaktadır. Bugünkü gibi iş birlikleri sayesinde, kültürler, şefler ve topluluklar arasında kalıcı köprüler kurmaya devam ediyoruz” diye konuştu.
Ege İhracatçı Birlikleri’nin Turkish Tastes Projesi’nin medya organlarında geniş yer bulduğu bilgisini veren Türkmenoğlu, Türk ihracatçılarının yüksek kaliteli, sağlıklı ve gurme ürün segmentlerinde elde ettiği başarıların uluslararası ölçekte dikkat çektiğini, şefler, ithalatçılar, diplomatlar ve satın almacıların desteğiyle, Türkiye’nin ruhunu taşıyan tatları paylaşmaya ve dünya sofralarına ulaştırmaya kararlılıkla devam edeceklerini sözlerine ekledi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Türk gıda ihracatçıları ABD’de fuara 92 firmayla katıldı
Türk gıda ihracatçıları dünyanın en büyük gıda fuarlarından biri olan New York Summer Fancy Food Fuarı’nda 92 firmayla gövde gösterisi yaptı.
Türkiye, yıllık 230 milyar dolar gıda ürünleri ithal eden ABD’ye 5 milyar dolar gıda ürünleri ihraç etmeyi hedefliyor.
Türkiye Milli Katılım Organizasyonu Ege İhracatçı Birlikleri’nce 27 yıldır devam eden SUMMER FANCY Food Show Fuarı, EİB’nin Türk gıda ürünlerinin ABD’de pazar payını artırmak için 2018 yılından bu yana sürdürdüğü Turkish Tastes isimli TURQUALITY Projesiyle güçbirliğine gitti.
SUMMER FANCY Food Show Fuarıyla eş zamanlı planlanan ABD Turquality Projesi tadım etkinliği New York Türk Evi’nde Türkiye’nin New York Başkonsolosu Muhittin Ahmet Yazal ev sahipliğinde yapıldı. Turkish Tastes Projesi’nin tanıtım elçileri Amerikalı dünyaca ünlü şefler Tom Macrina ve Reimund Pitts tarafından hazırlanan menülerin ikram edildiği tadım etkinliğinde otel, restoran zinciri satın almacıları ve sektör profesyonelleri ağırlandı.
Türkiye’nin New York Ticaret Ataşeleri Bilgehan Ramazan Caner, Osman Nuri Gökbulut ve Filiz Köseyener Türkevi’ndeki programda ve Summer Fancy Food Fuarı boyunca Türk firmalarının yanında yer aldılar ve destek oldular. Amerikalı şefler Tom Macrina ve Reimund Pitts fuar süresince tadım alanında Türk gıda ürünlerini kullanarak hem dünya hem de Türk lezzetlerine dair tadım ve tanıtım aktiviteleri yaptılar.
Girit; “ABD’ye gıda ihracatında 7 basamak yükseldik”
Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Bedri Girit, Summer Fancy Food Fuarı’nda Türk gıda ihracatçılarının İtalya’dan sonra en büyük ikinci katılımı gerçekleştirdiklerini dile getirdi.
Turkish Tastes Projesi ve SUMMER FANCY Food Show Fuarı’nın birbirlerini çok iyi tamamladıklarını belirten Girit, 2018 yılında Turkish Tastes Projesi’nin başladığında Türkiye’nin ABD’ye 786 milyon dolar olan gıda ihracatının, 2024 yılı sonunda 1, 8 milyar dolara ulaştığını, Türkiye’nin ABD’ye gıda ihracatı yapan ülkeler arasında 34. sıradan, 27. sıraya yükseldiği bilgisini verdi.
“Ege İhracatçı Birlikleri çatısı altında faaliyet gösteren altı gıda birliğimizin yürüttüğü Turkish Tastes projesi ile ABD pazarıyla güçlü köprüler kurmaktayız” diyen Girit şöyle devam etti; “American Culinary Federation ile iş birliklerimiz, Chicago’daki National Restaurant Association Fuarı’na katılımımız ve Türk Evi’nde gerçekleştirdiğimiz resepsiyonumuz; yalnızca ürünlerimizi değil, aynı zamanda bu ürünlerin ardındaki insanları, değerleri ve hikâyeleri de paylaşmamız için kıymetli fırsatlar sundu. ABD’ye gıda ihracatında 5 milyar dolarlık hedefimize sağlam adımlarla yürüyoruz.”
Öztürk: “Türk gıda ürünlerini dünyayla buluşturuyoruz”
Anadolu’nun, dünyanın en eski tarım bölgelerinden biri olduğu bilgisini veren Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Muhammet Öztürk, Anadolu’nun binlerce yıl boyunca medeniyetleri beslediğini; bugün de besleyici ve yüksek kaliteli ürünleriyle dünya sofralarına katkı sunmaya devam ettiğini vurguladı. Öztürk, “İşte bu köklü mirasla, Türkiye’nin lezzetlerini küresel sofralarla buluşturmanın haklı gururunu yaşıyoruz. T.C. Ticaret Bakanlığımızın destekleriyle sürdürdüğümüz Turkish Tastes projesi aracılığıyla, Türk gıda ürünlerini uluslararası gastronomi dünyasıyla buluşturuyoruz” dedi.
Hububat bakliyat ve yağlı tohumlar sektörünün 2024 yılında 12 milyar dolarlık ihracatla Türkiye’nin gıda ihracatında açık ara lider sektör olduğunu hatırlatan Başkan Öztürk şöyle devam etti: “Amerika Birleşik Devletleri, bu sektördeki ihracatımız açısından bir numaralı hedef pazarımız. 2024 yılında, 651 milyon dolarla en çok ihracat yaptığımız ikinci ülke oldu. Toplam ihracatımızın yüzde 5’inden fazlası bu ülkeye gerçekleştirdik. Küresel ölçekte yaşanan zorluklara rağmen, yenilikçi yaklaşımımız, güvenilirliğimiz ve bitkisel temelli, sağlıklı yaşam odaklı ürün portföyümüz sayesinde bu pazarda büyümeye devam ediyoruz. Amerikan perakende, gıda hizmeti ve gastronomi sektöründeki paydaşlarımızla daha güçlü iş birlikleri kurma yönündeki heyecanımızı da özellikle vurgulamak istiyoruz.”
Uygun: “Akdeniz mutfağının vazgeçilmezi zeytinyağı”
ABD’de son yıllarda Akdeniz mutfağı eksenli beslenmenin bir trend halini aldığını ifade eden Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Başkanı Emre Uygun, Akdeniz mutfağının vazgeçilmez unsurlarından biri olan zeytinyağının sanayi ölçeğinde dünyada ilk kez İzmir’de üretildiği bilgisini verdi.
“Türkiye, sofralık zeytin üretiminde dünyanın en büyük, zeytinyağı üretiminde ise dünyanın ikinci büyük üreticisi konumunda” diyen Uygun, “Dünyada yalnızca ülkemizde zeytinyağı yemeklerine adanmış ayrı bir mutfak kültürü bulunmaktadır. Bu eşsiz gelenek, bin yıllar öncesinden günümüze ulaşan sağlıklı tariflerin özünü koruyarak kuşaktan kuşağa aktarılmasını sağlamaktadır. Ülkemizin zeytin ve zeytinyağı ihracatını Amerika Birleşik Devletleri’ne artırmaya yönelik yürüttüğü tanıtım faaliyetleri, ürünlerimizin yüksek kalitesini olduğu kadar sahip olduğu derin kültürel mirası da ön plana çıkarmaktadır. En güncel verilere göre Türkiye’nin Amerika Birleşik Devletleri’ne gerçekleştirdiği zeytin ve zeytinyağı ihracatı 163 milyon dolar seviyesine ulaşmıştır. Bu artış, uluslararası tüketicilerin Türk zeytini ve zeytinyağına yönelik kalite, çeşitlilik ve otantikliğe dair artan takdirinin açık bir göstergesidir. Dünya pazarındaki güçlü konumu ve sağlıklı beslenme trendlerine uyumlu ürünleriyle Türkiye, Amerika pazarındaki başarısını daha da pekiştirmeye hazırdır” ifadelerini kullandı.
Türkmenoğlu; “Meyve sebze mamulleri ihracatında lideriz”
Türkiye Meyve Sebze Mamulleri Sektör Kurulu Başkanı Türkmen Türkmenoğlu, Ege Bölgesi’nden tedarik edilen turşudan dondurulmuş meyveye, domates salçasından tüketilmeye hazır Akdeniz lezzetlerinin Türkiye’nin mutfak kimliğini yansıttığını, Türkiye’nin 2024 yılında gerçekleştirdiği 2, 7 milyar dolarlık meyve sebze mamulleri ihracatının 1 milyar dolarından fazlasının Ege Bölgesi kaynaklı olduğunu paylaştı.
Meyve sebze mamulleri sektöründe 2025 yılının 5 aylık döneminde ABD’ye 161 milyon dolar ihracat yapma başarısı gösterdiklerinin altını çizen Türkmenoğlu, “Bu çarpıcı rakam, Türk ürünlerinin Amerikan pazarında kazandığı güçlü konumu ve kalite, otantiklik ve sağlıklı beslenme anlayışı etrafında şekillenen ortak beğeniyi yansıtmaktadır. Gurme mutfaklardan perakende raflarına kadar Türkiye’nin meyve sebze mamulleri, Akdeniz geleneğinden beslenen lezzetleri ve modern inovasyonu ile fark yaratmaya devam etmektedir. Amerika Birleşik Devletleri, yalnızca önemli bir ticaret ortağımız olmakla kalmayıp, aynı zamanda gastronomik yaratıcılığın beslendiği bir alan olarak da bizim için büyük önem taşımaktadır. Bugünkü gibi iş birlikleri sayesinde, kültürler, şefler ve topluluklar arasında kalıcı köprüler kurmaya devam ediyoruz” diye konuştu.
Ege İhracatçı Birlikleri’nin Turkish Tastes Projesi’nin medya organlarında geniş yer bulduğu bilgisini veren Türkmenoğlu, Türk ihracatçılarının yüksek kaliteli, sağlıklı ve gurme ürün segmentlerinde elde ettiği başarıların uluslararası ölçekte dikkat çektiğini, şefler, ithalatçılar, diplomatlar ve satın almacıların desteğiyle, Türkiye’nin ruhunu taşıyan tatları paylaşmaya ve dünya sofralarına ulaştırmaya kararlılıkla devam edeceklerini sözlerine ekledi.
Haftanın popüler haberleri
Şimşek: KKM'nin sona ermesiyle ilgili açıklamalarda bulundu
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek "Önemli bir koşullu yükümlülük olan KKM'nin sonlanmasıyla finansal istikrar daha da güçlenecek." ifadesini kullandı.
Kur Korumalı Mevduat tarihe karıştı
TCMB, bugünden itibaren gerçek kişiler için Kur Korumalı Mevduat (KKM) hesaplarında yenileme ve açılış işlemleri yapılmayacağını duyurdu.
Basın İlan Kurumu eski Genel Müdürü Yakup Karaca hayatını kaybetti
2015-2019 yılları arasında Basın İlan Kurumu Genel Müdürlüğü yapan Yakup Karaca 65 yaşında hayatını kaybetti.
JYSK, Trump Alışveriş Merkezi’nde yeni mağaza açtı
Danimarka merkezli JYSK, Türkiye’deki 7’nci mağazasını doğrudan yatırımla Trump Alışveriş Merkezi’nde açtı.
IFS, 7Bridges'i bünyesine kattı
IFS, yapay zeka destekli tedarik zinciri çözümü sunan 7Bridges'i bünyesine kattı.
Rekabet Kurulundan Google'a soruşturma
Rekabet Kurulundan Google'a "ödeme hizmetleri"ne ilişkin soruşturma
TOGG, yeni modeli T10F'nin testlerini başarıyla tamamladığını duyurdu
TOGG, yakın dönemde satışa sunulacak sedan modeli T10F'nin farklı iklim ve yol koşullarındaki testlerinin tamamlandığını açıkladı.
Melike Satan, Orzaks Pazarlama Müdürü olarak atandı
Melike Satan, Orzaks’a Pazarlama Müdürü olarak atandı.
Hakan Erdemli, Obase'nin CCO pozisyonuna atandı
Global teknoloji sektöründe 25 yılı aşkın tecrübesiyle Hakan Erdemli, Obase şirketinin Chief Commercial Officer (CCO) pozisyonuna getirildi.
Füsun Feridun'a Novo Nordisk'te bölüm liderliği görevi
Füsun Feridun, Novo Nordisk Türkiye’de İletişim ve Kurumsal İlişkilerin yeni Lideri oldu.
İpek Süzmetaş PepsiCo Doğu Avrupa CFO’su oldu
İpek Süzmetaş, PepsiCo Doğu Avrupa pazarının Finans’tan sorumlu Başkan Yardımcısı (CFO) olarak atandı.
vivo, ilk karma gerçeklik gözlüğünü duyurdu
vivo, 30. yıl dönümünde ilk karma gerçeklik gözlüğünü ve yeni fotoğrafçılık stratejilerini duyurdu.
BES’te başarıya giden 7 yol
BNP Paribas Cardif Türkiye, BES’te başarıya giden 7 yolu açıkladı.
Masdaf İnsan ve Kültür Müdürü Ceyda Yazıcı oldu
Masdaf'ın yeni İnsan ve Kültür Müdürü görevine, 21 yıllık insan kaynakları deneyimi ile öne çıkan Ceyda Yazıcı atandı.
Japonya'ya lezzet çıkarması! Japonlar Türk mutfağını beğendi
Türk gıda ihracatçıları Japonya’ya ihracatta 1 milyar dolar hedef koydu.
TÜİK, ikinci çeyrek iş gücü girdi endekslerini açıkladı
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2025'in ikinci çeyreğine ilişkin iş gücü girdi endekslerini açıkladı.
21 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
21 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
RUSAL enerji verimli elektrolizör tasarımlarını hayata geçiriyor
RUSAL, enerji verimli elektrolizör tasarımları geliştirmek ve uygulamak üzere kapsamlı bir program yürütüyor. Sonuç 500 milyon kWh'tan fazla elektrik tasarrufu.
Bodrum’da soul caz esintisi: Imaani konser verdi
Maya Taste of India sahnesi soul caz vokalin dünya müzik sahnesindeki en özel seslerinden biri olan Imaani’yi ağırladı.
Protel'den İlkiz Özcan otellerde teknolojinin önemine değindi
Protel'den İlkiz Özcan: Türkiye'nin turizm gelirlerindeki büyüme, otel yönetim sistemlerinde teknolojinin önemini artırıyor.
vivo V60 çok yakında Türkiye’de satışa çıkıyor
V60 çok yakında Türkiye'de! Profesyonel fotoğrafçılığı cebinize taşıyacak vivo V60, 50 MP ZEISS Süper Telefoto Kamerası ve 100x'e varan etkileyici yakınlaştırma özelliğiyle dikkat çekiyor.
Kadın Dostu Markalar Farkındalık Ödülleri için başvurular açıldı
6. Uluslararası Kadın Dostu Markalar Farkındalık Ödülleri için başvurular açıldı.
Yeni Şafak'ın "Cumhur Reyonu kurulacak" haberi yalanlandı
Dezenformasyonla Mücadele Merkezi, Yeni Şafak gazetesinde yayınlanan "Cumhur Reyonu kurulacak" haberini yalanladı.
Diyanet Cuma hutbesi: İbadet; ruha sekinet, topluma huzur verir
Diyanet İşleri Başkanlığı Din Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan 22.08.2025 tarihli hutbenun konusu ibadetin önemi ve Malazgirt Zaferi.
İlyas Avcı, İnfo Yatırım'dan istifa etti
İnfo Yatırım Menkul Değerler şirketi, Yönetim Kurulu Bağımsız Üyesi İlyas Avcı'nın istifa ettiğini duyurdu.
Dünya Katılım Bankası Seyhan şubesi hizmete girdi
Dünya Katılım Bankası, Adana Seyhan şubesinin hizmete girdiğini duyurdu.
Türkiye, lojistik hizmet ihracatında dünyada 10. sırada
Bakan Bolat, Ankara Lojistik Merkezinde % 2,5 pay ve 40 milyar dolar ihracatla dünyada 10. sırada bulunan lojistik hizmet ihracatının güçlendirileceğini söyledi.
İngiltere'de batarya ile çalışan elektrikli tren mesafe rekoru kırdı
Batarya ile çalışan elektrikli tren tek şarjla en uzun mesafe rekorunu kırdı
Bellona, 2026 koleksiyonunu tanıttı
Bellona, 2026 yılına özel hazırladığı koleksiyonu için tanıtım etkinliği düzenledi.
MSB, Suriye'de teröristlerin tünellerini imha ediyor
MSB: Suriye harekat alanlarında Tel Rıfat ve Menbic dahil imha edilen tünel uzunluğu 548 kilometreye ulaşmıştır.
Yüksek sıcaklıklar elektrik tüketimini rekor seviyeye çıkardı
Türkiye'de Temmuz ayındaki yüksek sıcaklıklar, elektrik tüketimini rekor seviyeye çıkardı.
TÜİK, tüketici güven endeksi Ağustos verilerini paylaştı
TÜİK açıkladı: Tüketici güven endeksi, Ağustos'ta aylık bazda yüzde 0,9 artışla 84,3 oldu.
Bankalarda unutulan yaklaşık 732,1 milyon lira TMSF'ye aktarıldı
2024 sonu itibarıyla 10 yıldır işlem yapılmayan 2 milyon 226 bin 269 hesapta unutulan 732,1 milyon lira TMSF'ye aktarıldı.
Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demir Yolu Hattı'nın temeli yarın atılıyor
Yatırım bedeli 110 milyar lira olan Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demir Yolu Hattı'nın temeli yarın atılıyor.
Abdullah Mallah'a uluslararası mimarlık ödülü
İstanbul Bilgi Üniversitesi mezunu Abdullah Mallah uluslararası Big See Perspective 2025 ödülüne layık görüldü.
20 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
20 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
2024 vergilendirme dönemi Gelir ve Kurumlar Vergisi Rekortmenleri
Gelir İdaresi Başkanlığı, 2024 Vergilendirme Dönemi Gelir Vergisi ve Kurumlar Vergisi ilk 100 sıralı listesini yayınladı. Vergi rekortmenleri ve ilk 100 sıralama listesi haberimizde...
KAGİDER Momentum Programı başladı
KAGİDER’den Kadın Girişimcilere Stratejik Destek: KAGİDER Momentum Programı başladı.
Panasonic'ten akıllı fabrika çözümleri
Üreticiler için, zamanında malzeme teslimatı yapılması ve genel ekipman verimliliğini en üst düzeye çıkarma ihtiyacı gibi zorluklar, sektörü akıllı otomasyon ve akıllı fabrika çözümlerine doğru itiyor.
TeklifimGelsin’in iletişim ajansı Marjinal Porter Novelli oldu
Kişiselleştirilmiş finansal platform TeklifimGelsin, iletişim çalışmalarını Marjinal Porter Novelli ile yürütecek.