Hisarcıklıoğlu: ABD'ye ihracat her Türk firması için fırsattır
Hisarcıklıoğlu: ABD'ye ihracat her Türk firması için fırsattır
TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, Hedef Pazar ABD Zirvesinde yaptığı konuşmada "ABD'ye ihracat her Türk firması için fırsattır" dedi.
Haber Giriş Tarihi: 12.11.2025 15:14
Haber Güncellenme Tarihi: 12.11.2025 15:21
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Ticaret Merkezleri-Hedef Pazar ABD Zirvesi, TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu’nun ev sahipliğinde Ticaret Bakanı Ömer Bolat'ın da katılımıyla TOBB İkiz Kuleler'de yapıldı.
TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu burada yaptığı konuşmada, ABD'ye mal satmanın, artık alternatif değil zorunluluk olduğuna işaret ederek, "Kurallar yeniden yazılırken oyunun içinde hatta önünde olmak zorundayız." dedi.
Hisarcıklıoğlu, ABD Başkanı Donald Trump'ın yönetimiyle dünyada iş yapma kurallarının yeniden yazıldığını ifade ederek, tedarik zincirlerinde yakınlaştırma, kamu alımlarında yerli katkı vurgusu ve rekabetteki tarife risklerinin, yeni dönemin önemli başlıkları haline geldiğini söyledi.
Artık üretimden pazarlamaya, lojistikten finansmana kadar daha planlı, profesyonel ve stratejik olunması gereken bir döneme girildiğini dile getiren Hisarcıklıoğlu, bu kapsamda Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde ortaya konan Türkiye ile ABD arasındaki 100 milyar dolarlık ticaret hacmi hedefinin, yalnızca bir rakam olmadığına dikkati çekti.
Hisarcıklıoğlu, bunun, Türkiye'nin küresel değer zincirinde daha görünür ve kalıcı bir aktör olma iradesinin ifadesi olduğunu aktararak, "Söz konusu hedefe, TOBB ve Ticaret Bakanlığımızın güçlü işbirliğiyle kurulan TOBB Ticaret Merkezleri ve onun öncü projesi Türkiye Ticaret Merkezi (TTM) Chicago ile adım adım ilerliyoruz. TTM, yalnızca bir hizmet noktası değildir, Türkiye'nin Amerika'daki ticari diplomasisinin operasyonel üssüdür. Firmalarımızın pazara girişini hızlandıran, maliyetleri düşüren ve uyumu kolaylaştıran bir platformdur." ifadesini kullandı.
Merkezin, kuruluşundan bu yana 500'den fazla Türk şirketine ABD pazarına giriş, ölçek büyütme ve sahaya uyum konularında destek verdiğini anlatan Hisarcıklıoğlu, hali hazırda 17 sektörde 100'e yakın üye ile lojistikten satış sonrası hizmetlere, pazarlamadan tedarik zinciri yönetimine uzanan uçtan uca bir yapı kurduklarını belirtti.
- "ABD'ye ihracat her Türk firması için fırsattır"
Hisarcıklıoğlu, salgın döneminde girişimcilere ABD'ye gitmeden şirket kurması ve mal teslimi konularında katkıda bulunduklarını aktararak, konteyner krizinde de randevulu depolama ile yükleme ve boşaltma hizmetleriyle darboğazları aştıklarını söyledi.
Tedarik risklerinde de alternatif rota ve sigorta düzenlemeleriyle kırılganlığı azalttıklarına işaret eden Hisarcıklıoğlu, şöyle devam etti:
"TTM Chicago, bugün yalnızca Illinois eyaletinde değil, ABD'nin tüm liman şehirlerinde ve stratejik bölgelerinde hizmet verebilecek bir lojistik ve operasyonel kapasiteye ulaşmıştır. Ana depomuzun yanı sıra bir çok eyalette kapıdan kapıya hizmet sunabilen bir yapıyla faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Bu kapasite sadece bir lojistik başarı değil, aynı zamanda Türkiye'nin küresel ticaret vizyonunun sahadaki karşılığıdır."
Hisarcıklıoğlu, ABD'nin, yalnızca büyük bir pazar olması nedeniyle değil, oyun kurucu niteliğiyle de stratejik önemi bulunduğunu vurgulayarak, bu ülkenin geçen yıl yaklaşık 29,2 trilyon dolarlık milli geliriyle dünyanın en büyük tüketim ve inovasyon merkezi olduğunu ifade etti.
ABD'nin ithalatının da aynı dönemde mal ve hizmette toplam 4,1 trilyon dolar ile rekor kırdığını, sadece mal ithalatının 3,3 trilyon dolara ulaştığını bildiren Hisarcıklıoğlu, "Klasik pazarlarımızda yoğun rekabetle karşılaştığımız ve zorlandığımız bu günlerde ABD'ye ihracat, her Türk firması için bulunmaz bir fırsattır. ABD, küresel marka bilinirliği için benzersiz bir vitrindir. İnşaat malzemeleri, ev–yaşam, gıda–tarım, makine, otomotiv yan sanayi başta olmak üzere pek çok alanda ölçeklenebilir fırsatlar var." diye konuştu.
Hisarcıklıoğlu, yeni dönemde ihracat ile akıllı yatırım ikilisini birlikte düşünmek gerektiğini, son işlem, montaj, satış sonrası ve garanti ağını yerinde kurmanın, hem uyum maliyetini düşürdüğünü hem de müşteriye yakınlık sağladığını belirtti.
-Hisarcıklıoğlu’ndan ABD pazarındaki temel odaklara vurgu
Bu kapsamda gelecek yıllar için üç temel odaklarının bulunduğuna dikkati çeken Hisarcıklıoğlu, şu ifadeleri kullandı:
"Odak noktalarımız, teknoloji ve hizmet ihracatını ayrı bir büyüme kulvarı olarak ivmelendirmek, sektör odaklı ticaret merkezleri ve çok merkezli ABD ağı ile teslim süresi ve iade maliyetlerini minimize etmek, daha fazla Türk firmasını ABD içinde sürdürülebilir şekilde konumlandırmak. Bu kapsamda Ticaret Bakanlığımızın Yurt Dışı Lojistik Dağıtım Ağları (YLDA) destekleri kritik bir kaldıraçtır."
Hisarcıklıoğlu, yurt dışına yönelik sağlanan personelden depolamaya, tanıtımdan yazılım ve donanıma uzanan kapsamlı desteklerin, TTM gibi merkezlerin sürdürülebilir ve ölçeklenebilir çalışmasını mümkün kıldığını dile getirerek, Mayıs 2025 itibariyle Bakanlıkla yapılan protokol sayesinde çok uygun fiyatlarla depolama faaliyetlerini çeşitlendirdiklerini söyledi.
Söz konusu işbirliği sayesinde ihracatçıların hem yurt dışında hem de içinde ciddi maliyet avantajı elde ettiğine işaret eden Hisarcıklıoğlu, şunları kaydetti: "ABD'ye mal satmak artık alternatif değil zorunluluk. Kurallar yeniden yazılırken oyunun içinde hatta önünde olmak zorundayız. TTM Chicago, köprünüz olmaya devam edecek ama o köprüden daha çok firmanın, daha planlı ve daha hızlı geçmesi gerekiyor."
-Bakan Bolat: ABD'nin ihracatta, Türkiye'nin ikinci en büyük ticaret ortağı haline geldiğini aktaran Ticaret Bakanı Ömer Bolat da bu ülkenin ithalatta bir numaralı aktör olduğuna dikkati çekti.
ABD'nin dış ticaret açığına ilişkin bilgi veren Bolat, Donald Trump'ın göreve geldikten sonra söz konusu açığı toparlamak için alüminyum, çelik ve otomotivde bazı ekstra gümrük vergileri getirdiğini, 2 Nisan'da da dünya ülkelerine gümrük vergilerini dramatik şekilde artırdığını hatırlattı.
ABD Başkanı Donald Trump'ın 2017-2021 arasındaki ilk döneminde, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile ortak hedeflerinin yıllık 100 milyar dolar karşılıklı ticarete ulaşmak olduğunu hatırlatan Bolat, anılan dönemde iki ülke arasındaki dış ticaretinin 19-20 milyar dolar seviyesinde bulunduğunu ve bu rakamın Rusya-Ukrayna Savaşı'nın etkisiyle artan enerji fiyatları nedeniyle 38 milyar dolara kadar yükseldiğini belirtti.
Türkiye'nin, ABD'den sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) aldığını aktaran Bolat, "Bu anlamda karşılıklı ticaretimiz, geçen yıl 35 milyar doları geçtik. Bu yıl da gidişat şimdilik 37-38 milyar dolar civarını gösteriyor ancak LNG ticaretinde yapılan yeni anlaşmalarla önümüzdeki yıl 40 milyar doları aşacağız." dedi.
Bolat, Türkiye'nin ABD'ye ihracatının geçen yıl 16,5 milyar dolar, ithalatının da 18,8 milyar dolar seviyesinde olduğunu, yaklaşık 2,5 milyar dolarlık bir dış ticaret açığının bulunduğunu dile getirdi.
Bolat, hizmetler sektöründe de ABD'ye yönelik 2'şer ticaret heyeti ve milli katılım organizasyonun yanı sıra 77 bireysel fuar katılımının desteklendiğini dile getirerek, Türkiye-ABD ilişkilerinin sadece mal, hizmet veya ticaret kapsamında olmadığını, aynı zamanda enerji ve savunma alanlarında da etkileyici rakamların bulunduğunu söyledi.
Programında sonunda, firmalara çeşitli kategorilerde ödüller verildi. Bu kapsamda İhracatını En Hızlı Geliştiren Üye Ödülü, Nurus'a, e-İhracat Başarı Ödülü Unox Valve, Teknoloji ve İnovasyon Ödülü ise Intecro Robotıcs'e takdim edildi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Hisarcıklıoğlu: ABD'ye ihracat her Türk firması için fırsattır
TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, Hedef Pazar ABD Zirvesinde yaptığı konuşmada "ABD'ye ihracat her Türk firması için fırsattır" dedi.
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Ticaret Merkezleri-Hedef Pazar ABD Zirvesi, TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu’nun ev sahipliğinde Ticaret Bakanı Ömer Bolat'ın da katılımıyla TOBB İkiz Kuleler'de yapıldı.
TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu burada yaptığı konuşmada, ABD'ye mal satmanın, artık alternatif değil zorunluluk olduğuna işaret ederek, "Kurallar yeniden yazılırken oyunun içinde hatta önünde olmak zorundayız." dedi.
Hisarcıklıoğlu, ABD Başkanı Donald Trump'ın yönetimiyle dünyada iş yapma kurallarının yeniden yazıldığını ifade ederek, tedarik zincirlerinde yakınlaştırma, kamu alımlarında yerli katkı vurgusu ve rekabetteki tarife risklerinin, yeni dönemin önemli başlıkları haline geldiğini söyledi.
Artık üretimden pazarlamaya, lojistikten finansmana kadar daha planlı, profesyonel ve stratejik olunması gereken bir döneme girildiğini dile getiren Hisarcıklıoğlu, bu kapsamda Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde ortaya konan Türkiye ile ABD arasındaki 100 milyar dolarlık ticaret hacmi hedefinin, yalnızca bir rakam olmadığına dikkati çekti.
Hisarcıklıoğlu, bunun, Türkiye'nin küresel değer zincirinde daha görünür ve kalıcı bir aktör olma iradesinin ifadesi olduğunu aktararak, "Söz konusu hedefe, TOBB ve Ticaret Bakanlığımızın güçlü işbirliğiyle kurulan TOBB Ticaret Merkezleri ve onun öncü projesi Türkiye Ticaret Merkezi (TTM) Chicago ile adım adım ilerliyoruz. TTM, yalnızca bir hizmet noktası değildir, Türkiye'nin Amerika'daki ticari diplomasisinin operasyonel üssüdür. Firmalarımızın pazara girişini hızlandıran, maliyetleri düşüren ve uyumu kolaylaştıran bir platformdur." ifadesini kullandı.
Merkezin, kuruluşundan bu yana 500'den fazla Türk şirketine ABD pazarına giriş, ölçek büyütme ve sahaya uyum konularında destek verdiğini anlatan Hisarcıklıoğlu, hali hazırda 17 sektörde 100'e yakın üye ile lojistikten satış sonrası hizmetlere, pazarlamadan tedarik zinciri yönetimine uzanan uçtan uca bir yapı kurduklarını belirtti.
- "ABD'ye ihracat her Türk firması için fırsattır"
Hisarcıklıoğlu, salgın döneminde girişimcilere ABD'ye gitmeden şirket kurması ve mal teslimi konularında katkıda bulunduklarını aktararak, konteyner krizinde de randevulu depolama ile yükleme ve boşaltma hizmetleriyle darboğazları aştıklarını söyledi.
Tedarik risklerinde de alternatif rota ve sigorta düzenlemeleriyle kırılganlığı azalttıklarına işaret eden Hisarcıklıoğlu, şöyle devam etti:
"TTM Chicago, bugün yalnızca Illinois eyaletinde değil, ABD'nin tüm liman şehirlerinde ve stratejik bölgelerinde hizmet verebilecek bir lojistik ve operasyonel kapasiteye ulaşmıştır. Ana depomuzun yanı sıra bir çok eyalette kapıdan kapıya hizmet sunabilen bir yapıyla faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Bu kapasite sadece bir lojistik başarı değil, aynı zamanda Türkiye'nin küresel ticaret vizyonunun sahadaki karşılığıdır."
Hisarcıklıoğlu, ABD'nin, yalnızca büyük bir pazar olması nedeniyle değil, oyun kurucu niteliğiyle de stratejik önemi bulunduğunu vurgulayarak, bu ülkenin geçen yıl yaklaşık 29,2 trilyon dolarlık milli geliriyle dünyanın en büyük tüketim ve inovasyon merkezi olduğunu ifade etti.
ABD'nin ithalatının da aynı dönemde mal ve hizmette toplam 4,1 trilyon dolar ile rekor kırdığını, sadece mal ithalatının 3,3 trilyon dolara ulaştığını bildiren Hisarcıklıoğlu, "Klasik pazarlarımızda yoğun rekabetle karşılaştığımız ve zorlandığımız bu günlerde ABD'ye ihracat, her Türk firması için bulunmaz bir fırsattır. ABD, küresel marka bilinirliği için benzersiz bir vitrindir. İnşaat malzemeleri, ev–yaşam, gıda–tarım, makine, otomotiv yan sanayi başta olmak üzere pek çok alanda ölçeklenebilir fırsatlar var." diye konuştu.
Hisarcıklıoğlu, yeni dönemde ihracat ile akıllı yatırım ikilisini birlikte düşünmek gerektiğini, son işlem, montaj, satış sonrası ve garanti ağını yerinde kurmanın, hem uyum maliyetini düşürdüğünü hem de müşteriye yakınlık sağladığını belirtti.
-Hisarcıklıoğlu’ndan ABD pazarındaki temel odaklara vurgu
Bu kapsamda gelecek yıllar için üç temel odaklarının bulunduğuna dikkati çeken Hisarcıklıoğlu, şu ifadeleri kullandı:
"Odak noktalarımız, teknoloji ve hizmet ihracatını ayrı bir büyüme kulvarı olarak ivmelendirmek, sektör odaklı ticaret merkezleri ve çok merkezli ABD ağı ile teslim süresi ve iade maliyetlerini minimize etmek, daha fazla Türk firmasını ABD içinde sürdürülebilir şekilde konumlandırmak. Bu kapsamda Ticaret Bakanlığımızın Yurt Dışı Lojistik Dağıtım Ağları (YLDA) destekleri kritik bir kaldıraçtır."
Hisarcıklıoğlu, yurt dışına yönelik sağlanan personelden depolamaya, tanıtımdan yazılım ve donanıma uzanan kapsamlı desteklerin, TTM gibi merkezlerin sürdürülebilir ve ölçeklenebilir çalışmasını mümkün kıldığını dile getirerek, Mayıs 2025 itibariyle Bakanlıkla yapılan protokol sayesinde çok uygun fiyatlarla depolama faaliyetlerini çeşitlendirdiklerini söyledi.
Söz konusu işbirliği sayesinde ihracatçıların hem yurt dışında hem de içinde ciddi maliyet avantajı elde ettiğine işaret eden Hisarcıklıoğlu, şunları kaydetti: "ABD'ye mal satmak artık alternatif değil zorunluluk. Kurallar yeniden yazılırken oyunun içinde hatta önünde olmak zorundayız. TTM Chicago, köprünüz olmaya devam edecek ama o köprüden daha çok firmanın, daha planlı ve daha hızlı geçmesi gerekiyor."
-Bakan Bolat: ABD'nin ihracatta, Türkiye'nin ikinci en büyük ticaret ortağı haline geldiğini aktaran Ticaret Bakanı Ömer Bolat da bu ülkenin ithalatta bir numaralı aktör olduğuna dikkati çekti.
ABD'nin dış ticaret açığına ilişkin bilgi veren Bolat, Donald Trump'ın göreve geldikten sonra söz konusu açığı toparlamak için alüminyum, çelik ve otomotivde bazı ekstra gümrük vergileri getirdiğini, 2 Nisan'da da dünya ülkelerine gümrük vergilerini dramatik şekilde artırdığını hatırlattı.
ABD Başkanı Donald Trump'ın 2017-2021 arasındaki ilk döneminde, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile ortak hedeflerinin yıllık 100 milyar dolar karşılıklı ticarete ulaşmak olduğunu hatırlatan Bolat, anılan dönemde iki ülke arasındaki dış ticaretinin 19-20 milyar dolar seviyesinde bulunduğunu ve bu rakamın Rusya-Ukrayna Savaşı'nın etkisiyle artan enerji fiyatları nedeniyle 38 milyar dolara kadar yükseldiğini belirtti.
Türkiye'nin, ABD'den sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) aldığını aktaran Bolat, "Bu anlamda karşılıklı ticaretimiz, geçen yıl 35 milyar doları geçtik. Bu yıl da gidişat şimdilik 37-38 milyar dolar civarını gösteriyor ancak LNG ticaretinde yapılan yeni anlaşmalarla önümüzdeki yıl 40 milyar doları aşacağız." dedi.
Bolat, Türkiye'nin ABD'ye ihracatının geçen yıl 16,5 milyar dolar, ithalatının da 18,8 milyar dolar seviyesinde olduğunu, yaklaşık 2,5 milyar dolarlık bir dış ticaret açığının bulunduğunu dile getirdi.
Bolat, hizmetler sektöründe de ABD'ye yönelik 2'şer ticaret heyeti ve milli katılım organizasyonun yanı sıra 77 bireysel fuar katılımının desteklendiğini dile getirerek, Türkiye-ABD ilişkilerinin sadece mal, hizmet veya ticaret kapsamında olmadığını, aynı zamanda enerji ve savunma alanlarında da etkileyici rakamların bulunduğunu söyledi.
Programında sonunda, firmalara çeşitli kategorilerde ödüller verildi. Bu kapsamda İhracatını En Hızlı Geliştiren Üye Ödülü, Nurus'a, e-İhracat Başarı Ödülü Unox Valve, Teknoloji ve İnovasyon Ödülü ise Intecro Robotıcs'e takdim edildi.
Haftanın popüler haberleri
Triko ürünler sağlıklı mı?
Doç. Dr. Başak Boğday Saygılı: Pamuk, yün, bambu veya tencel gibi doğal liflerden üretilen trikolar, cilt dostu ve nefes alabilir niteliktedir.
Yeşilova Holding 50 yaşında
Alüminyum ekstrüzyon, otomotiv yan sanayi, raylı sistem çözümleri, yüksek basınçlı döküm ve turizm alanlarında faaliyet gösteren Yeşilova Holding 50 yaşında!
Kasım indirimlerinde en iyi avantajları yakalamanın ipuçları
Clickzone Kurucu Ortağı Alper Boyer, Kasım indirimlerinde en iyi avantajları yakalamanın yollarını anlattı.
RUSAL, alüminyum üretiminde küresel projesini başlattı
RUSAL, alüminyum üretiminde kullanılan alaşım tabletleri için kendi bünyesinde üretim projesini başlattı.
Big Bang Startup Challenge yılın en iyi 50 girişimi belli oldu
Türkiye’nin en büyük girişimcilik etkinliği Big Bang Startup Challenge’ta sahne alacak TOP 50 girişim belli oldu.
"Yüzyılın Konut Projesi"ne başvurular e-devlette başladı
Türkiye genelinde hayata geçirilecek Yüzyılın Konut Projesi ile dar gelirli vatandaşlara uygun koşullarda ev sahibi olma imkanı sunulacak.
TÜİK Ekim ayı Sanayi Üretim Endeksini açıkladı
Sanayi üretim endeksi eylülde aylık yüzde 2,2 azaldı, yıllık yüzde 2,9 arttı.
İSO Türkiye İhracat İklimi Endeksi ekimde 52,4'e yükseldi
İstanbul Sanayi Odası (İSO) Türkiye İmalat Sektörü İhracat İklimi Endeksi ekimde 52,4'e yükseldi.
Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Atatürk, tüm yurtta anılıyor
Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk, ebediyete intikalinin 87. yılında yurt genelinde anıldı.
Netaş, 2025 üçüncü çeyrek rakamlarını açıkladı
Netaş, 2025 yılının dokuz aylık döneminde satış gelirlerini yüzde 31 artırarak 8,4 milyar TL’ye çıkardı.
Niloya Sürpriz Yumurta Müzikali turne programı yayımlandı
Niloya Sürpriz Yumurta Müzikali ile 8 farklı şehirde 17 seansla sahnede olacak.
Hisarcıklıoğlu, Eurochambres Başkan Vekilliğine yeniden seçildi
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, Avrupa Odalar Birliği’nin (Eurochambres) Başkan Vekilliğine yeniden seçildi.
TESK Başkanı Palandöken: Esnaf faiz indirimi bekliyor
TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, Merkez Bankası’nın faiz indirimi kararının piyasaya hızla yansıtılması gerektiğinin altını çizdi.
E-ticaret platformlarındaki gizemli kutulara "Dur" dendi
Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, e-ticaret platformlarında "gizemli kutuların" da bulunduğu içeriği belirsiz ürünlerin satışının durdurulmasına karar verdi.
Kocaeli'de kozmetik fabrikası yangınında 6 kişi hayatını kaybetti
Kocaeli'de parfüm imalatı da yapılan bir depoda bilinmeyen nedenle yangın çıktı. Yangında 6 kişinin hayatını kaybettiği, 1 kişinin yaralandığı açıklandı.
Casa imzalı yemek masaları yeni yıla hazırlanıyor
Global marka CASA, yeni yıl sofralarında ‘togetherness is the new luxury’ dönemini başlatıyor.
Malatya TSO, BTSO’nun Eğitim Teknoloji Merkezlerini ziyaret etti
Malatya TSO Heyeti BTSO’nun Eğitim, Teknoloji Merkezlerini ziyaret etti.
Türkiye’nin En Etkili Tedarik Zinciri Profesyonelleri ödüllendirildi
Slimstock ve Lojistik Derneği (LODER) iş birliğiyle SCP Club tarafından bu yıl 11’incisi düzenlenen“Türkiye’nin En Etkili Tedarik Zinciri Profesyonelleri” ödül töreni yapıldı.
Niltimder dernek merkezi törenle açıldı
Bursa Nilüfer Ticaret Merkezi’ndeki iş insanlarını çatısı altında buluşturan NİLTİMDER’in dernek merkezi açıldı.
Teknolojiye uyum sağlamak değil, teknolojiyle birlikte dönüşmek gerekiyor
Redington Türkiye, 10. yılında teknoloji dünyasının liderlerini bir araya getirdi.
Emel Yüksel, elektrik ve enerji sektörünü Eles EXPO'ya davet ediyor
ELES Expo Fuarı elektrik ekipmanları, güç sistemleri, otomasyon ve yenilenebilir enerji çözümlerini tek bir platformda buluşturacak.
TÜSİAD heyeti Çin'i ziyaret edecek
Teknoloji odaklı Çin ziyaretinde, TÜSİAD heyeti teknolojik yeniliklerin merkezinde yer alan Guangzhou ve Shenzhen'de görüşmelerde bulunacak.
Sabancı Vakfı, Fark Yaratanları arıyor
Sabancı Vakfı Fark Yaratanlar Programı 17. Sezon başvuruları devam ediyor. Başvuru için son gün 30 Kasım 2025.
DİMES yeni logo ve sloganını tanıttı
Türkiye’nin köklü içecek markalarından DİMES, kurumsal kimliğinde yeniliğe giderek yeni logo ve sloganını kamuoyuyla paylaştı.
Ali Kara, Şölen Denetim Direktörü oldu
Şölen’de yeni atama: Ali Kara, Denetim Direktörü oldu.
Ozan Emre Erol, Assessment Systems CEO’su oldu
Psikolojik ölçme, değerlendirme ve yetenek yönetimi alanında faaliyet gösteren Assessment Systems’ta CEO’luk görevine Ozan Emre Erol atandı.
Kanyon’un Pazarlama ve Kiralama Müdürü Başak Gürtuna oldu
Kanyon Yönetim İşletim ve Pazarlama A.Ş.’de Pazarlama ve Kiralama Müdürlüğü görevine, Ekim 2025’te 20 yılı aşkın deneyime sahip Başak Gürtuna atandı.
Okullarda ara tatil başladı
Okullarda ara tatil başladı. Birinci dönem ara tatili, 10 Kasım Pazartesi günü başlayacak, 14 Kasım Cuma günü sona erecek.
ZF’den 8HP evo şanzıman
ZF, hızla büyüyen hibrit araçlar pazarının ihtiyaçlarına yönelik, birçok yeniliğe sahip 8HP evo otomatik şanzımanı tanıttı.
Humm Organic ve AÇEV'in hedefi 10 bin çocuk ve ebeveyne ulaşmak
Türkiye genelinde hayata geçirilecek “Sağlıklı Gelecek için Organik Bir Destek” adı verilen sosyal yatırım projesinin duyurusu AÇEV’in Çocuk ve Aile Merkezi’nin bulunduğu Diyarbakır’da yapıldı.
2,5 yılda 4 bin 567 firma konkordato başvurusunda bulundu
Bakan Şimşek, yaklaşık 2,5 yıllık dönemde 4 bin 567 firmanın konkordato başvurusunda bulunduğunu bildirdi.
Enflasyon hedefi: 2025 sonu yüzde 31-33, 2026 sonu yüzde 13-19 bandında
Merkez Bankası Başkanı Karahan'ın duyurduğu enflasyon hedefleri 2025 sonunda yüzde 31 ile 33, 2026 sonu için ise yüzde 13 ile 19 aralığı.
İstanbul Boğazı'ndan 9 ayda 29 bin 710 gemi geçti
İstanbul Boğazı'ndan ilk 9 ayda 29 bin 710 gemi geçti.
Antalya Ekim'de 2 milyon yabancı turiste ev sahipliği yaptı
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Antalya'nın 2025 yılı Ekim ayında 2 milyon 216 bin 554 yabancı ziyaretçi ağırladığını açıkladı.
"Yüzyılın Konut Projesi"ne başvurular 10 Kasım'da başlıyor
"Yüzyılın Konut Projesi" vatandaşların yoğun ilgisiyle karşılandı. "Yüzyılın Konut Projesi"ne başvurular 10 Kasım'da e-Devlet üzerinden alınacak.
Türkiye Bilişim Vakfı yapay zekâyı mercek altına aldı
Türkiye Bilişim Vakfı 30'uncu yılında yapay zekâyı mercek altına aldı. “Yapay Zekâ Üzerine Yarının Denklemi” buluşmasında teknoloji, etik ve insan faktörü tartışıldı.
HSK Üyeliğine Havvanur Yurtsever seçildi
Hakimler ve Savcılar Kurulu Üyeliğine Havvanur Yurtsever seçildi. Karar Resmi Gazete'nin 7 Kasım 2025 tarihli sayısında yayımlandı.
Hukukta dijital dönüşüm: KG | AI hayata geçti
Kurt Gürler Partners, Onedocs iş birliğiyle geliştirdiği yeni platformla müvekkil, avukat ve yapay zekayı ortak platformda buluşturdu. Onedocs
Roche İlaç Türkiye CFO'su Çiğdem Erek oldu
25 yılı aşkın sektör deneyimiyle tanınan Çiğdem Erek, 6 Ekim itibarıyla Roche İlaç Türkiye Finans ve Bilgi İşlem Bölüm Liderliği görevine atandı.
Kosova’da 1892 Türk şirketi faaliyet gösteriyor
Uluslararası İlişkileri Geliştirme Platformu PRESTIGE öncülüğünde, İkitelli OSB ev sahipliğinde “Türkiye – Kosova Ekonomi Buluşması” gerçekleştirildi.