TUSAŞ 2034'e kadar 500 uçak ve 350 helikopter üretecek
TUSAŞ 2034'e kadar 500 uçak ve 350 helikopter üretecek
TUSAŞ Genel Müdürü Mehmet Demiroğlu, şirketin 10 yıllık planlarını anlattı.
Haber Giriş Tarihi: 25.05.2025 22:41
Haber Güncellenme Tarihi: 25.05.2025 22:46
Kaynak:
AA
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ) Genel Müdürü Mehmet Demiroğlu, 2034'e kadar yaklaşık 500 KAAN, HÜRJET ve HÜRKUŞ, 350'den fazla GÖKBEY, ATAK, ATAK-2 ve benzeri platformların üretimini planladıklarını belirtti.
Demiroğlu, TUSAŞ'ın Kahramankazan Tesisleri'nde basın mensuplarıyla bir araya gelerek şirketin geldiği noktayı ve gelecek 10 yıllık projeksiyonunu anlattı.
TUSAŞ üretim hatlarındaki projelere ilişkin detaylı bilginin verildiği programda KAAN, AKSUNGUR, ANKA, HÜRJET, HÜRKUŞ, GÖKBEY Helikopteri, ATAK Helikopteri, Rüzgar Tüneli, USET (Uzay Araştırmaları-Uydu Sistemleri) üretim tezgahları gezilerek projeler hakkında mühendisler tarafından bilgilendirmede bulunuldu.
TUSAŞ Genel Müdürü Demiroğlu, yaptığı sunumda, 83 ANKA insansız hava aracı ile 92 ATAK helikopterinin kullanıcılarda hizmet verdiğini söyledi.
Yeni pazarlara açıldıklarını dile getiren Demiroğlu, "Afrika pazarında büyüyoruz. Cezayir, Suudi Arabistan, Nijerya ve Brezilya'da ofislerimizi açma çalışmalarımız başladı." dedi.
Demiroğlu, 2024'te cirolarının 3 milyar dolara yaklaştığını, bu yıl da 4,3 milyar dolarlık ciro hedeflediklerini ifade etti.
HÜRKUŞ eğitim uçağı için 55 siparişlerinin olduğu bilgisini veren Demiroğlu "Siparişlerden 10 tanesini bu sene vereceğiz. HÜRKUŞ'tan 15 tane yaptık. Bunların 5 tanesi şu anda kullanımda, 7 tanesini de bu sene içinde isteyen ülkelere vermeyi planlıyoruz." diye konuştu.
"(HÜRJET için) İspanya'nın bize NATO kapısını açmasını ümit ediyoruz"
Hava Kuvvetleri Komutanlığından HÜRJET için 16 uçak siparişi aldıklarını belirten Demiroğlu, geçen hafta Airbus öncülüğündeki İspanyol firmalarla yaptıkları anlaşmanın önemine dikkati çekti.
Demiroğlu, HÜRJET'in İspanya tarafından kendi eğitim uçak ihtiyacını karşılamak üzere seçildiğine dikkati çekerek, şu değerlendirmede bulundu:
"Savunma Sanayii Başkanlığımızın (SSB) koordinesinde projeleri hayata geçiriyoruz, Türk Silahlı Kuvvetlerinin (TSK) ihtiyaçlarını belirliyor, SSB öncülüğünde de projeleri ilerletiyoruz. HÜRJET konusunda da yerli olarak neler yapılacak, hangi firmalar, neyi, hangi sistemi yapacaklarının çalışmasına devam ediyoruz. İnşallah bu sene içinde de hem İspanya ile hem de kendi hava kuvvetlerimizle yaklaşık 100'ün üzerinde toplam sayıya ulaşan sözleşmeyi imzalamayı hedefliyoruz. İspanya kapısının bize NATO'nun kapısını açmasını ümit ediyoruz. 'Bunu NATO'nun eğitim uçağı yapalım' diye elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz."
HÜRJET siparişlerinin çoğalmasıyla ülkelerin de ciddiyetlerinin artacağını vurgulayan Demiroğlu, "Türk Hava Kuvvetlerine ilk teslimatımız 2027'nin başında olacak. İspanya için de şu anda 2028 hedefleniyor." ifadelerini kullandı.
KAAN'da süreç plan dahilinde devam ediyor
Demiroğlu, milli muharip jet KAAN ile ilgili projede iki uçağın üretiminin devam ettiğini belirterek, şu bilgiyi verdi:
"2025 sonu, 2026'nın başında ikinci prototipimiz, ondan birkaç ay sonra da üçüncü prototipimiz inşallah havalara çıkmış olacak. Dolayısıyla 2025'in içinde en az iki KAAN'ı, planımızda üç KAAN'ı beraber uçurma var. Daha sonra bu testlerin sonunda bir üç tane daha yapacağız ve 2028'in sonu, 2029'un başı itibarıyla da söz verdiğimiz üzere KAAN'ımızı bloklar halinde Türk Hava Kuvvetlerine teslim etmeyi planlıyoruz."
"Yerli motorumuz PD170 ile 40 bin fite çıktık"
İnsansız hava aracı AKSUNGUR'un ANKA ile hemen hemen aynı platforma ama daha büyük yük taşıma kapasitesine sahip olduğunu ve 52 saat hava kalabildiğini anlatan Demiroğlu, şöyle konuştu:
"Yaklaşık 3 bin kilometre gidip gelebiliyor. Bu, çok ciddi stratejik bir ürün, çok rağbet görüyor. Buradaki sayımız şu anda 17 ama artacak. Güzel bir haber de TEI'mizin ürettiği yerli motorumuz PD170 ile beraber 40 bin fite çıktık. Dizel bir motorun 40 bin fite çıkması, çok önemli bir başarı. Böyle bir platformun dizel bir motorla 40 bin fite çıkması başka bir başarı."
"ANKA-3, 2026'da seri üretim safhasına geçecek"
ANKA-3 İHA prototipleriyle birçok ilki başardıklarını vurgulayan Demiroğlu, "Kapalı ve iç haznede silah ve mühimmat yuvasından atış yaptık. Bu, Türkiye'de ilk defa yapılan bir şey. Şu anda iki prototiple devam eden çalışmalarımız inşallah önümüzdeki sene seri üretim safhasına geçecek. Hem Hava Kuvvetlerimiz hem diğer kuvvetlerimiz bu uçağı bekliyorlar. İnşallah önümüzdeki İcra Komitesinden de güzel haberlerini bekliyor olacağız." dedi.
Demiroğlu, ANKA-3'ün envantere girişine ilişkin de şunları söyledi:
"Şu an netleşmiş bir takvim yok ama 2026'nın sonu ya da 2027'nin başında ilk teslimatı hedefliyoruz. İlk teslimat dediğimiz birinci teslimat oluyor ama arkasından 5 mi, 10 mu teslim edeceğiz, o tamamen kullanıcıyla yapacağımız anlaşmaya bağlı ama 2027 itibarıyla artık bu uçakları envanterde görebileceğiz diyebilirim."
Demiroğlu, "Gökyüzüne baktığınızda gördüğünüz her uçakta bir TUSAŞ imzası var. TUSAŞ olarak Boeing, Airbus, Spirit Aerosystems gibi dünyanın en büyük hava aracı üreticileriyle çalışmalar gerçekleştiriliyor, 400'ü aşkın yüksek teknoloji kapasiteli üretim tezgahlarında parça üretmekteyiz." ifadelerini kullandı.
"2034'te 12 milyar dolarlık ciro hedefliyoruz"
Demiroğlu, 2034'e kadar şirketin projelerine yönelik detayları paylaşarak, şunları kaydetti:
"Bizim önümüzde 2034'e kadar ne var diye baktığımızda, yaklaşık 500 KAAN, HÜRJET ve HÜRKUŞ üretimi var. 350'nin üzerinde GÖKBEY, ATAK, ATAK-2 ve benzeri platformların üretimleri görünüyor. 600'e yakın ANKA-3, ATAK, ANKA-1, Aksungur ve benzeri platformları görüyoruz. 20'ye yakın irili ufaklı uydu hesap ediyoruz. Bu, bugüne kadar yaptığımızın çok ötesinde bir seri üretim demek. Ayrıca, 2034'te 12 milyar dolarlık ciro hedefliyoruz."
KAAN'a uluslararası ilgi
Demiroğlu, açıklamaların ardından gazetecilerin sorularını yanıtladı.
Türkiye'nin yaptığı uydulara Kazakistan ve Malezya gibi ülkelerden talep geldiğini belirten Demiroğlu, sözleşme aşamasına yaklaşılan 3-4 ülkenin olduğunu, değişik modeller üzerinde çalıştıklarını bildirdi.
Demiroğlu'na yerli motorlarla ilgili gelişmelerin sorulması üzerine, "GÖKBEY helikopter motoru epey ilerledi. Onu bir iki sene içinde kullanmaya başlayacağız. KAAN'ın motoru devam ediyor. Arkasından da 3 bin beygirlik bunların motoru gelecek. Belli bir süre Ukrayna'dan alacağız. Ondan sonra kendimize üreteceğiz çünkü toplam 600 motordan bahsediyoruz. Biz 100'ünü Ukrayna'dan alırsak 500'ü hala bize ihtiyaç." cevabını verdi.
KAAN'a yönelik ilginin sorulması üzerine Demiroğlu, "Dünya genelinde KAAN için ilgi büyük hatta bazı ülkelerin ilgisi çok artmış durumda." dedi.
"Servis, lojistik ve yedek parça kısmını büyütme hedefimiz var"
Demiroğlu, savunma sanayisinde gelinen noktayla ilgili soruya, "Bugün itibarıyla geldiğimiz nokta, gerçekten dünya üzerindeki birçok ülkeye ilham kaynağı, örnek oluyor ama bu yolun sonu yok çünkü bu, bir bayrak yarışı." yanıtını verdi.
Sistemlerin çoğu geçmişte yurt dışından alındığı için yurt içinde kabiliyet kazanımının her zaman tercih edildiğini vurgulayan Demiroğlu, ürünlerin sonuna kadar arkasında olmak istediklerini ve olacaklarını söyledi. Ürünü istenildiği anda kullanılmak üzere vermek istediklerini, karşı tarafın başka hiçbir şeyle uğraşmasını istemediklerini dile getiren Demiroğlu, "Her şeyle biz uğraşalım. Bunu da maliyet etkin ve hızlı bir şekilde yapacak model oluşturalım. TUSAŞ'ın servis, lojistik ve yedek parça kısmını büyütme hedefimiz var. En hızlı şekilde büyüteceğimiz yer orası. Belki 5 sene sonra en büyük ciroyu yapacağımız yer de orası." diye konuştu.
Demiroğlu, Genelkurmay Başkanlığı ve kuvvetler tarafından 10 yıllık Tedarik Programı'nın (OYTEP) yapıldığını, bu programda veya kendi bünyelerinde ekipman tedarikleri, ihtiyaçların karşılandığını, daha sonra SSB aracılığıyla kendileriyle paylaşıldığını anlattı.
"HÜRJET'in motorunda da bugün yarın güzel bir haber gelir diye bekliyoruz"
Yaptırımların kaldırılmasının savunma sanayisine etkileri ve motor tedarikine ilişkin soru üzerine Demiroğlu, "Bizim olmazsa olmazlarımız var. KAAN'ı yapmak zorundayız. KAAN'ın motorunu da yapmak zorundayız. Aynı şey HÜRJET için de geçerli. Projede sistemi alamadığınızda bunu yapmak zorundasınız." yanıtını verdi.
HÜRJET'in motoruna ilişkin gelişmelere değinen Demiroğlu, "HÜRJET'in motorunda da bugün yarın güzel bir haber gelir diye bekliyoruz." ifadesini kullandı.
TUSAŞ, milli ve küresel bir şirket
TUSAŞ'ın 16 bine yakın kişiye istihdam olanağı sağladığına dikkati çeken Demiroğlu, son 10 yılda şirkete 10 binden fazla personelin katıldığını söyledi.
Demiroğlu, şunları kaydetti:
"TUSAŞ, milli ve küresel bir şirket. Amerika, Asya, Avrupa ve Afrika’da ofisleri bulunmaktadır. Amerika'da iki şube, Avrupa'da Almanya, Fransa, İspanya'da, Asya'da Azerbaycan, Kazakistan, Pakistan, Malezya ve son olarak Endonezya'da TUSAŞ ofisleri bulunmaktadır. Sayın Cumhurbaşkanı'mız Recep Tayyip Erdoğan'ın yerli ve milli savunma sanayisi vizyonu doğrultusunda misyon edinilen yerlileştirme faaliyetlerinden 125'i hayata geçirilmiş, 330'u aşkın yerlileştirme projesi ise devam etmektedir. Bu millileştirme projeleri ile yılda 1 milyar dolar ülkemizde kalacaktır."
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
TUSAŞ 2034'e kadar 500 uçak ve 350 helikopter üretecek
TUSAŞ Genel Müdürü Mehmet Demiroğlu, şirketin 10 yıllık planlarını anlattı.
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ) Genel Müdürü Mehmet Demiroğlu, 2034'e kadar yaklaşık 500 KAAN, HÜRJET ve HÜRKUŞ, 350'den fazla GÖKBEY, ATAK, ATAK-2 ve benzeri platformların üretimini planladıklarını belirtti.
Demiroğlu, TUSAŞ'ın Kahramankazan Tesisleri'nde basın mensuplarıyla bir araya gelerek şirketin geldiği noktayı ve gelecek 10 yıllık projeksiyonunu anlattı.
TUSAŞ üretim hatlarındaki projelere ilişkin detaylı bilginin verildiği programda KAAN, AKSUNGUR, ANKA, HÜRJET, HÜRKUŞ, GÖKBEY Helikopteri, ATAK Helikopteri, Rüzgar Tüneli, USET (Uzay Araştırmaları-Uydu Sistemleri) üretim tezgahları gezilerek projeler hakkında mühendisler tarafından bilgilendirmede bulunuldu.
TUSAŞ Genel Müdürü Demiroğlu, yaptığı sunumda, 83 ANKA insansız hava aracı ile 92 ATAK helikopterinin kullanıcılarda hizmet verdiğini söyledi.
Yeni pazarlara açıldıklarını dile getiren Demiroğlu, "Afrika pazarında büyüyoruz. Cezayir, Suudi Arabistan, Nijerya ve Brezilya'da ofislerimizi açma çalışmalarımız başladı." dedi.
Demiroğlu, 2024'te cirolarının 3 milyar dolara yaklaştığını, bu yıl da 4,3 milyar dolarlık ciro hedeflediklerini ifade etti.
HÜRKUŞ eğitim uçağı için 55 siparişlerinin olduğu bilgisini veren Demiroğlu "Siparişlerden 10 tanesini bu sene vereceğiz. HÜRKUŞ'tan 15 tane yaptık. Bunların 5 tanesi şu anda kullanımda, 7 tanesini de bu sene içinde isteyen ülkelere vermeyi planlıyoruz." diye konuştu.
"(HÜRJET için) İspanya'nın bize NATO kapısını açmasını ümit ediyoruz"
Hava Kuvvetleri Komutanlığından HÜRJET için 16 uçak siparişi aldıklarını belirten Demiroğlu, geçen hafta Airbus öncülüğündeki İspanyol firmalarla yaptıkları anlaşmanın önemine dikkati çekti.
Demiroğlu, HÜRJET'in İspanya tarafından kendi eğitim uçak ihtiyacını karşılamak üzere seçildiğine dikkati çekerek, şu değerlendirmede bulundu:
"Savunma Sanayii Başkanlığımızın (SSB) koordinesinde projeleri hayata geçiriyoruz, Türk Silahlı Kuvvetlerinin (TSK) ihtiyaçlarını belirliyor, SSB öncülüğünde de projeleri ilerletiyoruz. HÜRJET konusunda da yerli olarak neler yapılacak, hangi firmalar, neyi, hangi sistemi yapacaklarının çalışmasına devam ediyoruz. İnşallah bu sene içinde de hem İspanya ile hem de kendi hava kuvvetlerimizle yaklaşık 100'ün üzerinde toplam sayıya ulaşan sözleşmeyi imzalamayı hedefliyoruz. İspanya kapısının bize NATO'nun kapısını açmasını ümit ediyoruz. 'Bunu NATO'nun eğitim uçağı yapalım' diye elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz."
HÜRJET siparişlerinin çoğalmasıyla ülkelerin de ciddiyetlerinin artacağını vurgulayan Demiroğlu, "Türk Hava Kuvvetlerine ilk teslimatımız 2027'nin başında olacak. İspanya için de şu anda 2028 hedefleniyor." ifadelerini kullandı.
KAAN'da süreç plan dahilinde devam ediyor
Demiroğlu, milli muharip jet KAAN ile ilgili projede iki uçağın üretiminin devam ettiğini belirterek, şu bilgiyi verdi:
"2025 sonu, 2026'nın başında ikinci prototipimiz, ondan birkaç ay sonra da üçüncü prototipimiz inşallah havalara çıkmış olacak. Dolayısıyla 2025'in içinde en az iki KAAN'ı, planımızda üç KAAN'ı beraber uçurma var. Daha sonra bu testlerin sonunda bir üç tane daha yapacağız ve 2028'in sonu, 2029'un başı itibarıyla da söz verdiğimiz üzere KAAN'ımızı bloklar halinde Türk Hava Kuvvetlerine teslim etmeyi planlıyoruz."
"Yerli motorumuz PD170 ile 40 bin fite çıktık"
İnsansız hava aracı AKSUNGUR'un ANKA ile hemen hemen aynı platforma ama daha büyük yük taşıma kapasitesine sahip olduğunu ve 52 saat hava kalabildiğini anlatan Demiroğlu, şöyle konuştu:
"Yaklaşık 3 bin kilometre gidip gelebiliyor. Bu, çok ciddi stratejik bir ürün, çok rağbet görüyor. Buradaki sayımız şu anda 17 ama artacak. Güzel bir haber de TEI'mizin ürettiği yerli motorumuz PD170 ile beraber 40 bin fite çıktık. Dizel bir motorun 40 bin fite çıkması, çok önemli bir başarı. Böyle bir platformun dizel bir motorla 40 bin fite çıkması başka bir başarı."
"ANKA-3, 2026'da seri üretim safhasına geçecek"
ANKA-3 İHA prototipleriyle birçok ilki başardıklarını vurgulayan Demiroğlu, "Kapalı ve iç haznede silah ve mühimmat yuvasından atış yaptık. Bu, Türkiye'de ilk defa yapılan bir şey. Şu anda iki prototiple devam eden çalışmalarımız inşallah önümüzdeki sene seri üretim safhasına geçecek. Hem Hava Kuvvetlerimiz hem diğer kuvvetlerimiz bu uçağı bekliyorlar. İnşallah önümüzdeki İcra Komitesinden de güzel haberlerini bekliyor olacağız." dedi.
Demiroğlu, ANKA-3'ün envantere girişine ilişkin de şunları söyledi:
"Şu an netleşmiş bir takvim yok ama 2026'nın sonu ya da 2027'nin başında ilk teslimatı hedefliyoruz. İlk teslimat dediğimiz birinci teslimat oluyor ama arkasından 5 mi, 10 mu teslim edeceğiz, o tamamen kullanıcıyla yapacağımız anlaşmaya bağlı ama 2027 itibarıyla artık bu uçakları envanterde görebileceğiz diyebilirim."
Demiroğlu, "Gökyüzüne baktığınızda gördüğünüz her uçakta bir TUSAŞ imzası var. TUSAŞ olarak Boeing, Airbus, Spirit Aerosystems gibi dünyanın en büyük hava aracı üreticileriyle çalışmalar gerçekleştiriliyor, 400'ü aşkın yüksek teknoloji kapasiteli üretim tezgahlarında parça üretmekteyiz." ifadelerini kullandı.
"2034'te 12 milyar dolarlık ciro hedefliyoruz"
Demiroğlu, 2034'e kadar şirketin projelerine yönelik detayları paylaşarak, şunları kaydetti:
"Bizim önümüzde 2034'e kadar ne var diye baktığımızda, yaklaşık 500 KAAN, HÜRJET ve HÜRKUŞ üretimi var. 350'nin üzerinde GÖKBEY, ATAK, ATAK-2 ve benzeri platformların üretimleri görünüyor. 600'e yakın ANKA-3, ATAK, ANKA-1, Aksungur ve benzeri platformları görüyoruz. 20'ye yakın irili ufaklı uydu hesap ediyoruz. Bu, bugüne kadar yaptığımızın çok ötesinde bir seri üretim demek. Ayrıca, 2034'te 12 milyar dolarlık ciro hedefliyoruz."
KAAN'a uluslararası ilgi
Demiroğlu, açıklamaların ardından gazetecilerin sorularını yanıtladı.
Türkiye'nin yaptığı uydulara Kazakistan ve Malezya gibi ülkelerden talep geldiğini belirten Demiroğlu, sözleşme aşamasına yaklaşılan 3-4 ülkenin olduğunu, değişik modeller üzerinde çalıştıklarını bildirdi.
Demiroğlu'na yerli motorlarla ilgili gelişmelerin sorulması üzerine, "GÖKBEY helikopter motoru epey ilerledi. Onu bir iki sene içinde kullanmaya başlayacağız. KAAN'ın motoru devam ediyor. Arkasından da 3 bin beygirlik bunların motoru gelecek. Belli bir süre Ukrayna'dan alacağız. Ondan sonra kendimize üreteceğiz çünkü toplam 600 motordan bahsediyoruz. Biz 100'ünü Ukrayna'dan alırsak 500'ü hala bize ihtiyaç." cevabını verdi.
KAAN'a yönelik ilginin sorulması üzerine Demiroğlu, "Dünya genelinde KAAN için ilgi büyük hatta bazı ülkelerin ilgisi çok artmış durumda." dedi.
"Servis, lojistik ve yedek parça kısmını büyütme hedefimiz var"
Demiroğlu, savunma sanayisinde gelinen noktayla ilgili soruya, "Bugün itibarıyla geldiğimiz nokta, gerçekten dünya üzerindeki birçok ülkeye ilham kaynağı, örnek oluyor ama bu yolun sonu yok çünkü bu, bir bayrak yarışı." yanıtını verdi.
Sistemlerin çoğu geçmişte yurt dışından alındığı için yurt içinde kabiliyet kazanımının her zaman tercih edildiğini vurgulayan Demiroğlu, ürünlerin sonuna kadar arkasında olmak istediklerini ve olacaklarını söyledi. Ürünü istenildiği anda kullanılmak üzere vermek istediklerini, karşı tarafın başka hiçbir şeyle uğraşmasını istemediklerini dile getiren Demiroğlu, "Her şeyle biz uğraşalım. Bunu da maliyet etkin ve hızlı bir şekilde yapacak model oluşturalım. TUSAŞ'ın servis, lojistik ve yedek parça kısmını büyütme hedefimiz var. En hızlı şekilde büyüteceğimiz yer orası. Belki 5 sene sonra en büyük ciroyu yapacağımız yer de orası." diye konuştu.
Demiroğlu, Genelkurmay Başkanlığı ve kuvvetler tarafından 10 yıllık Tedarik Programı'nın (OYTEP) yapıldığını, bu programda veya kendi bünyelerinde ekipman tedarikleri, ihtiyaçların karşılandığını, daha sonra SSB aracılığıyla kendileriyle paylaşıldığını anlattı.
"HÜRJET'in motorunda da bugün yarın güzel bir haber gelir diye bekliyoruz"
Yaptırımların kaldırılmasının savunma sanayisine etkileri ve motor tedarikine ilişkin soru üzerine Demiroğlu, "Bizim olmazsa olmazlarımız var. KAAN'ı yapmak zorundayız. KAAN'ın motorunu da yapmak zorundayız. Aynı şey HÜRJET için de geçerli. Projede sistemi alamadığınızda bunu yapmak zorundasınız." yanıtını verdi.
HÜRJET'in motoruna ilişkin gelişmelere değinen Demiroğlu, "HÜRJET'in motorunda da bugün yarın güzel bir haber gelir diye bekliyoruz." ifadesini kullandı.
TUSAŞ, milli ve küresel bir şirket
TUSAŞ'ın 16 bine yakın kişiye istihdam olanağı sağladığına dikkati çeken Demiroğlu, son 10 yılda şirkete 10 binden fazla personelin katıldığını söyledi.
Demiroğlu, şunları kaydetti:
"TUSAŞ, milli ve küresel bir şirket. Amerika, Asya, Avrupa ve Afrika’da ofisleri bulunmaktadır. Amerika'da iki şube, Avrupa'da Almanya, Fransa, İspanya'da, Asya'da Azerbaycan, Kazakistan, Pakistan, Malezya ve son olarak Endonezya'da TUSAŞ ofisleri bulunmaktadır. Sayın Cumhurbaşkanı'mız Recep Tayyip Erdoğan'ın yerli ve milli savunma sanayisi vizyonu doğrultusunda misyon edinilen yerlileştirme faaliyetlerinden 125'i hayata geçirilmiş, 330'u aşkın yerlileştirme projesi ise devam etmektedir. Bu millileştirme projeleri ile yılda 1 milyar dolar ülkemizde kalacaktır."
Kaynak: AA
Haftanın popüler haberleri
Trabzon Dijital Dönüşüm Konferansı 11 Haziran'da
11 Haziran Çarşamba günü saat 12:30'da Hamamizade İhsan Bey Kültür Merkezi'nde Trabzon Dijital Dönüşüm Konferansı düzenleniyor.
Zeynep Abalıoğlu'nun büyük şirket olma mutluluğu
Abalıoğlu Yağ, Ege Bölgesi Sanayi Odası'nın "100 Büyük Sanayi Kuruluşu" listesinde ilk 10’daki yerini koruyarak 7. sıraya yükseldi.
Bahar Tuzla Akın, BIG Chefs'ten istifa etti
BIGCHEFS'ten yapılan yazılı açıklamada; Yatırımcı İlişkileri Direktörü Bahar Tuzla Akın'ın görevinden ayrıldığını duyurdu.
Sertan Eratay, Fibabanka GMY olarak atandı
Fibabanka boşalan Genel Müdür Yardımcılığı görevine Sertan Eratay'ın atandığını duyurdu.
Anne sütünün perakende ve elektronik ticaretine yasak getirildi
Ticaret Bakanlığı, anne sütünün perakende ve elektronik ticaretine yasak getirdi.
Yapıchem Kimya, BETON 2025 Fuarı'nın resmi sponsoru oldu
Yapıchem Kimya, BETON 2025 Hazır Beton, Çimento, Agrega, İnşaat Teknolojileri ve Ekipmanları Fuarı’na resmi sponsor olarak destek veriyor.
Panasonic ve VNC Automotive'den mobil çalışanlar için yeni hizmet
Panasonic ve VNC Automotive, mobil çalışanlar için araç içi verimliliği ve iletişimi geliştiriyor.
Turkcell, Mailim'i hizmete açtı
Turkcell, işletmelere kesintisiz iletişim olanağı sağlayacak kurumsal e-posta hizmeti Mailim'i kullanıma sundu.
Meclis Başkanlık seçimi için süreç Çarşamba günü başlıyor
TBMM Başkanı Numan Kurtulmuş'un görev süresinin dolması nedeniyle 28. Dönem ikinci devre başkanlık seçimi için süreç yarın başlayacak.
Züchex Fuarı 11 Eylül 2025'te başlıyor
Ev ve mutfak eşyaları sektörünün önde gelen uluslararası fuarlarından ZUCHEX, yerli üreticilerin uzak pazarlara açılmasına katkı sağlamayı sürdürüyor.
Kerem Vardar: Bankalar büyümenin anahtarını teknolojide arıyor
KPMG yeni araştırma sonuçlarını yayınladı. Bankacılık sektöründe veriye dayalı kişiselleştirme ve güvenlik yatırımları zirvede.
Coca Cola'nın Azerbaycan'daki ikinci fabrikası açıldı
Coca-Cola İçecek’in Azerbaycan’daki İkinci Fabrikası Cumhurbaşkanı İlham Aliyev’in katıldığı törenle açıldı.
Türk demokrasi tarihinin kara lekesi: 27 Mayıs
27 Mayıs 1960'ta Başbakan Adnan Menderes, Dışişleri Bakanı Fatin Rüştü Zorlu ve Maliye Bakanı Hasan Polatkan idam edildi.
Tarife savaşı İspanya'nın uluslararası turizmini tehdit ediyor
Tarife savaşı, İspanya'ya yönelik uluslararası turizmi tehdit ediyor.
Aysel Aslan son yolculuğuna uğurlandı
İçdaş'ın kurucularından Bayram Aslan'ın kızı 58 yaşında vefat eden Aysel Aslan son yolculuğuna uğurlandı.
Betül Ebru Edin'e Zorlu Enerji'de yeni görev
Zorlu Enerji şirketi görev dağılımını duyurdu.
Ruzy üst yönetimine Mehmed Nureddin Çevik seçildi
Ruzy şirketi görev dağılımını duyurdu.
İhlas Holding'in genel kurulu 30 Haziran 2025'e ertelendi
İhlas Holding, bugün toplanan Genel Kurulda yeterli katılım sağlanamadığından dolayı toplantının 30 Haziran 2025 tarihine ertelendiğini duyurdu.
Karel Yönetim Kurulu Başkanlığına Agah Uğur seçildi
Karel Elektronik şirketi yönetim kurulu görev dağılımını duyurdu.
Bambum, üretim tesisinden 7 24 canlı yayın yapıyor
Bambum’dan Türkiye’de bir ilk: Üretim tesisinden 7 gün 24 saat canlı yayın yapıyor.
Selda Oknas Tanbay iş hayatının mega trendlerini açıkladı
Aon'un “2025 Yılı Müşteri Trendleri” raporu; ticaret, teknoloji, iklim ve iş gücü olmak üzere dört mega trendin iş dünyasını nasıl şekillendirdiğini analiz ediyor.
vivo, 5G'yi Türkiye'ye de entegre etmeye hazır
vivo Türkiye Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Tahtacı, vivo'nun 5G teknolojilerinde öncü rol üstlendiğini belirtti.
Teoman İbili: Turizmde veriyle işletme yönetimi dönemi başladı
Otelcilik sektöründe artık yalnızca konaklama değil, veri yönetimi, sürdürülebilirlik ve yapay zekâ destekli hizmetlerin belirleyici olduğu bir dönem yaşanıyor.
Nisan'da 456 firmaya dahilde işleme izin belgesi verildi
Ticaret Bakanlığı nisanda 456 firmaya dahilde işleme izin belgesi verdi.
Milli İstihbarat Akademisine yüksek lisans başvuruları başladı
Adaylar, bugünden itibaren 10 Haziran'a kadar İstihbarat ve Güvenlik Araştırmaları Enstitüsü bünyesindeki üç farklı tezli yüksek lisans programına başvurabilecek.
IFS Cloud 25R1, yapay zeka ile verimliliği artırıyor
IFS Cloud 25R1 ile Endüstriyel Yapay Zeka Hızlanıyor! Yeni sürüm, üretim ve operasyonlarda yapay zekayı veriye dönüştürüyor.
14. Otomotivin Geleceği Tasarım Yarışması için başvurular başladı
OİB tarafından bu yıl 14.sü düzenlenecek olan Otomotivin Geleceği Tasarım Yarışması (OGTY) için başvurular başladı.
TOBB, yeni KGF'nin bir an önce hayata geçirilmesini bekliyor
TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, Ekonomi Şurasında ekonomi gündemi ile ilgili değerlendirmelerde bulundu.
Palandöken'den vergi ve SGK yapılandırma çağrısı
TESK Başkanı Bendevi Palandöken, Ekonomik zorlanmanın olduğu bu dönemde esnaf ve sanatkarların krediye her zamankinden daha çok ihtiyaç duyduğunu belirtti.
Macron, yapay zekaya 20 milyar avroluk yatırım yapılacağını duyurdu
Macron, 'Fransa'yı Seçin' zirvesinde yapay zekaya odaklanarak 20 milyar avroluk yatırım yapılacağını duyurdu.
Gümrüklerde uyuşturucuya geçit yok
Ticaret Bakanlığı gümrük muhafaza ekipleri tarafından 4 günde 2 ton 116 kilogram uyuşturucu yakalamasıyla, tarihi bir rekora imza atıldı.
TUSAŞ 2034'e kadar 500 uçak ve 350 helikopter üretecek
TUSAŞ Genel Müdürü Mehmet Demiroğlu, şirketin 10 yıllık planlarını anlattı.
Fenerbahçe Beko, Euroleague şampiyonu
Basketbol THY Avrupa Ligi Dörtlü Finali'nde Fenerbahçe Beko, Fransa'nın Monaco ekibini 81-70 yenerek şampiyon oldu
Kurban Bayramında trenlerin taşıma kapasiteleri artacak
Bakanlık Kurban Bayramı dolayısıyla yüksek hızlı tren, ana hat ve bölgesel tren hatlarında 10 bin 866 kişilik kapasite artışı sağlayacak.
Galatasaray, 25. şampiyonluğunu kutladı
Galatasaray, Trendyol Süper Lig'de şampiyonluğunu kutladı.
Kira sözleşmeleri artık e-devlet üzerinden yapılıyor
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, kira sözleşmelerinin e-Devlet üzerinden yapılmasının yaygınlaştığını açıkladı.
Kayıt dışı ekonomiyle mücadele ATO'nun gündeminde
Kayıt dışı ekonomiyle mücadelede, ödeme sistemleri kullanımı ve belge düzenine ilişkin konuların ele alındığı Sanal Pos Cihazları Bilgilendirmesi yapıldı.
Türkiye Seramik Federasyonu dernekleri başkanlarını seçti
Türk seramik sektöründeki üretici kuruluşları bir araya getiren TSF altındaki dört derneğin 2025-2027 dönemi olağan genel kurul toplantıları gerçekleşti.
Kerevitaş'ın yeni ismi Besler Gıda oldu
Türkiye’nin önde gelen gıda şirketlerinden Kerevitaş, markalarıyla hedeflerini büyüterek yeni dönemde Besler Gıda olarak faaliyetlerini sürdürecek.
Yaşabey Kalebaşı, Ambalajlı Su Üreticileri Derneği başkanı oldu
Ambalajlı Su Üreticileri Derneği’nin (SUDER) 13. Genel Kurulu’nda Yaşabey Kalebaşı yeniden SUDER Yönetim Kurulu Başkanı olarak seçildi.