EY-Parthenon’un yayımladığı Elektrikli Araç Ekosistemi ve Dönüşümü Analizi’ne göre, küresel elektrikli araç satışları geçen yıl 17 milyona ulaştı.
Haber Giriş Tarihi: 30.06.2025 09:20
Haber Güncellenme Tarihi: 28.06.2025 17:02
Kaynak:
Marketing Türkiye
EY-Parthenon’un yayımladığı Elektrikli Araç Ekosistemi ve Dönüşümü Analizi’ne göre, küresel elektrikli araç satışları 2022-2024 arasında yıllık bazda yüzde 66 büyüme oranıyla 2024 yılında 17 milyona ulaştı. Küresel satışların yüzde 56’sını oluşturan Çin ilk sırada yer alırken, bunu Avrupa Birliği (yüzde 17) ve ABD (yüzde 12) takip ediyor. 2024 itibarıyla dünya genelinde kullanılan 55,9 milyon elektrikli aracın yüzde 54’ü ise Çin’de bulunuyor. Türkiye’de elektrikli araç satışları 2024 yılında 115 bin adet ile toplam yıllık araç satışları içinde yüzde 12’lik bir paya sahip oldu.
Dünya genelinde EY (Ernst & Young) çatısı altında strateji danışmanlığı hizmetleri sunan EY-Parthenon (EY-P), otomotiv sektörüne yönelik “Elektrikli Araç Ekosistemi ve Dönüşümü Analizi” serisinin ilkini yayımladı. İlk versiyonu “Dünyada ve Türkiye’de Elektrikli Araç Pazarı” konusu üzerine olan seri toplam 3 analizi kapsayacak olup, diğer versiyonlar ise şarj istasyon ağı ve batarya teknolojileri konuları üzerine olacak. Analiz, dünyadaki ve Türkiye’deki elektrikli araç kullanımına, elektrikli araç satışlarına, tüketici davranışlarına ve adaptasyonuna, marka bazlı analizlere, arzı ve talebi etkileyen faktörler ile gelecek projeksiyonlara dikkat çekiyor.
Küresel çapta elektrikli araç pazarını Çin domine ediyor
Analiz kapsamında, BEV (bataryalı elektrikli), PHEV (şarj edilebilir elektrikli) ve FCEV (yakıt hücreli elektrikli) olmak üzere üç tip elektrikli araç modeli değerlendirildi. Analize göre; elektrikli araç satışlarında küresel pazardaki liderliği Çin üstlenirken, bunu Avrupa Birliği ve ABD takip etti. Türkiye’de ise vergi avantajlarının, yerli üretime yapılan yatırımların ve teknolojik gelişmelerin elektrikli araçlara yönelik ilgiyi artırdığı görülüyor.
Analize göre, küresel elektrikli araç satışları 2022-2024 arasında yıllık bazda yüzde 66 büyüme oranıyla 2024 yılında 17 milyona ulaştı. Küresel satışların yüzde 56’sını oluşturan Çin ilk sırada yer alırken, bunu Avrupa Birliği (yüzde 17) ve ABD (yüzde 12) takip ediyor. 2024 itibarıyla dünya genelinde kullanılan 55,9 milyon elektrikli aracın yüzde 54’ü ise Çin’de bulunuyor.
Diğer yandan, küresel elektrikli araç parkı oranı ise 2019-2024 arasında yüzde 51’lik yıllık bileşik büyüme oranı gösterirken Çin, ABD ve AB haricindeki elektrikli araçların dünyanın toplam elektrikli araç parkındaki payı yüzde 15 oldu. Dünya genelinde yeni elektrikli araç kaydı 2023 yılında yaklaşık 14 milyon olurken, 2024’te yaklaşık 15,9 milyon oldu ve araç parkında ise 55,9 milyona ulaşıldı. 2024 yılında toplam elektrikli araç parkının yüzde 54’ü Çin’de, yüzde 19’u Avrupa Birliği’nde ve yüzde 12’si ise ABD’de yer aldı. Elektrikli otomobil satışları küresel olarak artmasına rağmen, 2024’te Çin’in ve AB’nin elektrikli araç parkındaki toplam yüzde 73 pay ile pazarı domine ettiği görülüyor.
Elektrikli araç satışlarının, Çin’in büyük ölçekli üretim kapasitesi, ABD’nin şarj ağı yatırımları ve batarya teknolojisindeki gelişmelerine bağlı olarak hızla artmaya devam edeceği öngörülüyor. Aynı zamanda küresel elektrikli araç pazarı büyümesinin elektrik fiyatları, şarj altyapısı, tüketici bilinci ve devlet teşvikleri gibi faktörlere bağlı olarak da farklı bölgelerde farklı hızlarda gerçekleşebileceği tahmin ediliyor.
Türkiye’de elektrikli araç satışları 1,5 katına çıktı
Türkiye’de araç satışları 2022-2024 yılları arasında toplam yüzde 65 oranında artış gösterirken, elektrikli araç satışları yaklaşık 13 katına çıkarak 115 bin seviyelerine, hibrit araç satışları ise 3 katına çıkarak 174 bin seviyelerine ulaştı. 2023 yılında Türkiye’de, Amerika ve Türkiye menşeli elektrikli araç üreticilerinin pazara yön vermesi ve şarj istasyon ağının genişlemesiyle, elektrikli araç satışlarında 2022’ye kıyasla yaklaşık 9 kat artış gözlemlendi. 2024’te hibrit araç satışları, elektrikli araçlara göre menzil avantajına sahip olması ve ÖTV indirimleriyle birlikte tüketicilere daha cazip gelmesi sebebiyle elektrikli araçlara kıyasla yüzde 50 daha fazla gerçekleşti.
Türkiye’de elektrikli araç satışlarını 2022 yılına kadar Almanya, Fransa ve Çin merkezli firmalar domine ederken, 2023 yılında satışa başlayan yerli marka 2023 ve 2024 yıllarında yüzde 26’lık satış payı ile listeye ilk sıradan girdi. 2023 yılından beri elektrikli araç satışlarını domine eden Türkiye merkezli yerli markayı ise Amerika merkezli oyuncu 2. sıradan takip etti.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Küresel elektrikli araç satışı 17 milyona ulaştı
EY-Parthenon’un yayımladığı Elektrikli Araç Ekosistemi ve Dönüşümü Analizi’ne göre, küresel elektrikli araç satışları geçen yıl 17 milyona ulaştı.
EY-Parthenon’un yayımladığı Elektrikli Araç Ekosistemi ve Dönüşümü Analizi’ne göre, küresel elektrikli araç satışları 2022-2024 arasında yıllık bazda yüzde 66 büyüme oranıyla 2024 yılında 17 milyona ulaştı. Küresel satışların yüzde 56’sını oluşturan Çin ilk sırada yer alırken, bunu Avrupa Birliği (yüzde 17) ve ABD (yüzde 12) takip ediyor. 2024 itibarıyla dünya genelinde kullanılan 55,9 milyon elektrikli aracın yüzde 54’ü ise Çin’de bulunuyor. Türkiye’de elektrikli araç satışları 2024 yılında 115 bin adet ile toplam yıllık araç satışları içinde yüzde 12’lik bir paya sahip oldu.
Dünya genelinde EY (Ernst & Young) çatısı altında strateji danışmanlığı hizmetleri sunan EY-Parthenon (EY-P), otomotiv sektörüne yönelik “Elektrikli Araç Ekosistemi ve Dönüşümü Analizi” serisinin ilkini yayımladı. İlk versiyonu “Dünyada ve Türkiye’de Elektrikli Araç Pazarı” konusu üzerine olan seri toplam 3 analizi kapsayacak olup, diğer versiyonlar ise şarj istasyon ağı ve batarya teknolojileri konuları üzerine olacak. Analiz, dünyadaki ve Türkiye’deki elektrikli araç kullanımına, elektrikli araç satışlarına, tüketici davranışlarına ve adaptasyonuna, marka bazlı analizlere, arzı ve talebi etkileyen faktörler ile gelecek projeksiyonlara dikkat çekiyor.
Küresel çapta elektrikli araç pazarını Çin domine ediyor
Analiz kapsamında, BEV (bataryalı elektrikli), PHEV (şarj edilebilir elektrikli) ve FCEV (yakıt hücreli elektrikli) olmak üzere üç tip elektrikli araç modeli değerlendirildi. Analize göre; elektrikli araç satışlarında küresel pazardaki liderliği Çin üstlenirken, bunu Avrupa Birliği ve ABD takip etti. Türkiye’de ise vergi avantajlarının, yerli üretime yapılan yatırımların ve teknolojik gelişmelerin elektrikli araçlara yönelik ilgiyi artırdığı görülüyor.
Analize göre, küresel elektrikli araç satışları 2022-2024 arasında yıllık bazda yüzde 66 büyüme oranıyla 2024 yılında 17 milyona ulaştı. Küresel satışların yüzde 56’sını oluşturan Çin ilk sırada yer alırken, bunu Avrupa Birliği (yüzde 17) ve ABD (yüzde 12) takip ediyor. 2024 itibarıyla dünya genelinde kullanılan 55,9 milyon elektrikli aracın yüzde 54’ü ise Çin’de bulunuyor.
Diğer yandan, küresel elektrikli araç parkı oranı ise 2019-2024 arasında yüzde 51’lik yıllık bileşik büyüme oranı gösterirken Çin, ABD ve AB haricindeki elektrikli araçların dünyanın toplam elektrikli araç parkındaki payı yüzde 15 oldu. Dünya genelinde yeni elektrikli araç kaydı 2023 yılında yaklaşık 14 milyon olurken, 2024’te yaklaşık 15,9 milyon oldu ve araç parkında ise 55,9 milyona ulaşıldı. 2024 yılında toplam elektrikli araç parkının yüzde 54’ü Çin’de, yüzde 19’u Avrupa Birliği’nde ve yüzde 12’si ise ABD’de yer aldı. Elektrikli otomobil satışları küresel olarak artmasına rağmen, 2024’te Çin’in ve AB’nin elektrikli araç parkındaki toplam yüzde 73 pay ile pazarı domine ettiği görülüyor.
Elektrikli araç satışlarının, Çin’in büyük ölçekli üretim kapasitesi, ABD’nin şarj ağı yatırımları ve batarya teknolojisindeki gelişmelerine bağlı olarak hızla artmaya devam edeceği öngörülüyor. Aynı zamanda küresel elektrikli araç pazarı büyümesinin elektrik fiyatları, şarj altyapısı, tüketici bilinci ve devlet teşvikleri gibi faktörlere bağlı olarak da farklı bölgelerde farklı hızlarda gerçekleşebileceği tahmin ediliyor.
Türkiye’de elektrikli araç satışları 1,5 katına çıktı
Türkiye’de araç satışları 2022-2024 yılları arasında toplam yüzde 65 oranında artış gösterirken, elektrikli araç satışları yaklaşık 13 katına çıkarak 115 bin seviyelerine, hibrit araç satışları ise 3 katına çıkarak 174 bin seviyelerine ulaştı. 2023 yılında Türkiye’de, Amerika ve Türkiye menşeli elektrikli araç üreticilerinin pazara yön vermesi ve şarj istasyon ağının genişlemesiyle, elektrikli araç satışlarında 2022’ye kıyasla yaklaşık 9 kat artış gözlemlendi. 2024’te hibrit araç satışları, elektrikli araçlara göre menzil avantajına sahip olması ve ÖTV indirimleriyle birlikte tüketicilere daha cazip gelmesi sebebiyle elektrikli araçlara kıyasla yüzde 50 daha fazla gerçekleşti.
Türkiye’de elektrikli araç satışlarını 2022 yılına kadar Almanya, Fransa ve Çin merkezli firmalar domine ederken, 2023 yılında satışa başlayan yerli marka 2023 ve 2024 yıllarında yüzde 26’lık satış payı ile listeye ilk sıradan girdi. 2023 yılından beri elektrikli araç satışlarını domine eden Türkiye merkezli yerli markayı ise Amerika merkezli oyuncu 2. sıradan takip etti.
Kaynak: Marketing Türkiye
Haftanın popüler haberleri
Mayıs ihracatı 24,8 ithalatı ise 31,4 milyar dolar olarak gerçekleşti
Türkiye'nin ihracatı, mayısta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 2,6 artarak 24 milyar 817 milyon dolar, ithalatı 31 milyar 462 milyon dolar olarak gerçekleşti.
TÜİK işsizlik rakamlarını açıkladı
Türkiye'de işsizlik oranı, mayısta bir önceki aya göre 0,2 puan azalışla yüzde 8,4'e düştü.
TSO ve Borsa aidatlarının son ödeme günü bugün
Ticaret ve Sanayi Odalarının, Ticaret Borsalarının Yıllık ve Munzam Aidat Ödemeleri için son tarih 30 Haziran 2025.
Doğuş Teknoloji, Nairobi’de IoT Vizyonunu paylaştı
Doğuş Teknoloji IoT partneri Teknopalas ile Kenya, Nairobi'de Intelligent Things in Action: From Smart Devices to Smarter Decisions etkinliğini gerçekleştirdi.
Yünsa 2023 Sürdürülebilirlik Raporunu yayımladı
Yünsa, 2023 yılı çevresel, sosyal ve ekonomik performansını yansıtan 2023 Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı.
TEI, Paris Air Show'da gövde gösterisi yaptı
TEI, Fransa’nın Paris Le Bourget Havalimanı’nda düzenlenen, dünyanın en prestijli havacılık organizasyonlarından Paris Air Show 2025’te yerini aldı.
Koç’tan yangına AI çözümü: Akdeniz'e model oldu
Koç Holding'in orman yangınlarıyla yapay zeka tabanlı mücadele projesi, Akdeniz ülkelerine örnek gösterildi.
Nestlé Türkiye'den gençlere Needs YOUth etkinliği
Nestlé Türkiye, Gençlik Girişimi ile Karacabey Fabrikası’nda Geleceğin Liderleriyle buluştu.
Türk Hava Yolları ve airBaltic'ten kod paylaşım iş birliği
Türk Hava Yolları ve airBaltic, kod paylaşım iş birliğini genişletiyor
Ender Yılmaz: İklim krizi sanayiyi tehdit ediyor
İSO Meclis Başkanı Ender Yılmaz, sanayinin iklim değişikliğinin merkezinde olduğunu vurgulayarak yeşil dönüşüm yapılmazsa üretim ve ihracatın risk altında olduğunu söyledi.
Yeşil ve dijital dönüşüm sanayinin yeni yol haritası
İSO Başkanı, sürdürülebilirlikte farkındalığın yükseldiğini ancak döngüsel ekonomiye geçişin hızlanması gerektiğini belirterek çağrıda bulundu.
Küresel maliyetler madencilerin karlarını olumsuz etkiledi
Geçen yılın yüksek işletme maliyetleri ile birlikte artan yatırım maliyetleri, dünyanın en büyük 40 madencilik firmasının kârlarını olumsuz etkiledi.
Afrika’ya yabancı yatırım rekor seviyeye ulaştı
Afrika’ya yabancı yatırım 2024'te rekor seviyeye ulaştı
Palandöken: Esnafın bir meslekte ayakta kalma süresi en fazla 3 yıl
Palandöken, esnaf ve sanatkârların sorunlarını yerinde tespit etmek ve çözüm önerilerini birlikte istişare etmek amacıyla Diyarbakır’a gitti.
Küresel elektrikli araç satışı 17 milyona ulaştı
EY-Parthenon’un yayımladığı Elektrikli Araç Ekosistemi ve Dönüşümü Analizi’ne göre, küresel elektrikli araç satışları geçen yıl 17 milyona ulaştı.
Cem Şen, Artemis Halı Türkiye Satış Müdürü görevine atandı
Cem Şen, 1 Temmuz 2025 tarihi itibarıyla “Artemis Halı Türkiye Satış Müdürü” görevine atandı.
Fethi İz, FashionTV Luxe Resort’un Genel Müdürü oldu
FashionTV Luxe Resort’un Genel Müdürü Fethi İz oldu.
Merve Özmen, Jetlid’de Üst Düzey Yönetici oldu
Merve Özmen, Jetlid’de Strateji ve Büyümeden Sorumlu Üst Düzey Yönetici oldu
Esra Arslanbaş Kaynak'a Tüyap'ta GMY görevi
Esra Arslanbaş Kaynak, Tüyap Fuarcılık Grubu Pazarlama ve Kurumsal İlişkiler Genel Müdür Yardımcısı oldu.
Sinan Akdal IdeaSoft’ta CEO görevine atandı
e-ticaret altyapı sağlayıcılarından IdeaSoft'un CEO'luk görevine Sinan Akdal atandı.
Amazon Prime Day etkinliği 8 Temmuz'da başlayacak
Amazon'un Prime üyelerine özel indirimler, ürünler ve fırsatlar sunduğu Prime Day etkinliği, bu yıl Türkiye'de 8-14 Temmuz'da gerçekleştirilecek.
EY Girişimci Kadın Liderler Programı'na başvurular başladı
Programa seçilen girişimciler, başarılı iş liderlerinin bilgi ve deneyimlerinden yararlanabilecek, birebir mentörlük desteği alabilecek.
Soft Away projesine “En İyi Danışmanlık Projesi” ödülü
TOBB Yazılım Meclisinin Soft_Away projesine “En İyi Danışmanlık Projesi” ödülü verildi.
TİM, Türkiye'den Tayland'a yeni ticaret köprüsü kuracak
TİM ve İMMİB öncülüğünde düzenlenen Tayland Genel Ticaret Heyeti, 8-11 Eylül 2025 tarihleri arasında Bangkok’ta Türk ihracatçılarıyla yeni fırsatları buluşturacak.
Araç muayene istasyonlarında adil bir hizmet anlayışı yok
TESK Başkanı Palandöken: Araç muayene istasyonlarına araçlarını muayeneye getiren vatandaşlardan kredi kartı ile ödemelerde ek komisyon alınması haksızlık.
CFPA-E'den Asuman Erkul orman yangınlarına dikkat çekiyor
Avrupa Yangından Korunma Dernekleri Konfederasyonu (CFPA-E) Türkiye Temsilcisi Asuman Erkul: Orman yangınlarına karşı vatandaşlar daha dikkatli davranmalı.
Sıcak hava etkisini sürdürüyor
Türkiye genelinde etkisini sürdüren sıcak hava dalgası, yarın da etkisini sürdürecek.
TÜBİTAK'tan "tersine beyin göçü"ne destek
TÜBİTAK "tersine beyin göçü"nü destekleyecek bir çağrıya çıktı.
Araç muayene istasyonları "Turka" markası altında hizmet verecek
MOI Ortak Girişim Grubu, 2027-2047 döneminde Türkiye'nin araç muayene hizmetlerini "Turka" markasıyla sağlayacak.
Dünyanın en değerli şirketi Nvidia oldu
Çip üreticisi Nvidia, 3,76 trilyon dolarlık piyasa değeriyle Apple ve Microsoft’u geride bırakarak dünyanın en değerli şirketi unvanını elde etti.
AstraZeneca'nın ofisi Big SEE İç Mekân Tadarım Ödülü'nü aldı
AstraZeneca Türkiye, İstanbul Levent 199'da yer alan yeni merkez ofisiyle Big SEE Interior Design Award (İç Mekân Tasarımı Ödülü) sahibi oldu.
Golden Global Yatırım Bankası ve ICD'den finansman anlaşması
Golden Global Yatırım Bankası ve ICD 20 milyon dolarlık finansman anlaşmasını imzaladı
Yaşama Değer Katanlar Ödülleri sahipleriyle buluştu
İstanbul Armada Otel’de gerçekleşen törende; emek, ilham ve özveriyle topluma yön veren başarı hikâyeleri alkışlarla taltif edildi.
Otonom Sürüş: ZF, ADAS çözümlerini daha da güçlendiriyor
ZF, ADAS işlevlerine yönelik akıllı kameralarda lider konumda yer alıyor.
Doğuş Otomotiv, Riviera'nın Türkiye distribütörü oldu
Doğuş Otomotiv, lüks motoryat üreticisi Riviera'yla distribütörlük sözleşmesi imzaladı.
Sahne XL etkinliğinde 13 girişimci sunum yaptı
BTM'nin 2025 yılı ilk Sahne XL etkinliğinde 13 girişimci sunum yaptı.
Anadolu Isuzu'dan BAE'ye Citiport 18 Class otobüs ihracatı
Şirket, BAE önde gelen ulaşım otoritesi olan RTA ile 70 adet AOS markalı körüklü Citiport 18 Class 2 model otobüsün teslimatını içeren ihracata imza atıyor.
Tunçmatik, anahtar teslim şarj istasyonu kuruyor
Tunçmatik Charge, kendi istasyonlarının yanı sıra bu alanda yatırım yapmak isteyenlere de geniş bir yelpazede hizmet sunuyor.
Türkiye enerji dönüşümünde yatırımcılar cazip fırsatlar sunuyor
Küresel danışman lık şirketi Bain & Company’nin Türkiye ofisi, Türkiye Enerji sektörü analizini yayınladı.
Dijitalleşme hız kazanırken, insan teması hala en kritik unsur
Finans, fintech ve enerji sektörleri dış kaynaklı saha satış ekiplerine yöneliyor