Kafe ve restoranlar Ramazan ayında fırsatçılık peşinde mi?
Kafe ve restoranlar Ramazan ayında fırsatçılık peşinde mi?
Areda Piar'ın araştırmasına göre, Türk halkının yüzde 96,1’i Ramazan ayında restoranların iftar menüsünde fırsatçılık yaptığını düşünüyor.
Haber Giriş Tarihi: 16.03.2025 16:36
Haber Güncellenme Tarihi: 16.03.2025 16:45
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Areda Piar şirketi bir araştırma sonuçlarını yayınladı. Araştırma konusu; Ramazan ayında restoranların iftar menüleri ve fiyatlandırmaları ile ilgili. Yapılan araştırma sonucunda neredeyse çoğunluk iftar menüleriyle fırsatçılık yapıldığını düşünüyor.
Araştırma sonuçlarına göre;
Türk halkının yüzde 96,1’i Ramazan ayında restoranların iftar menüsünde fırsatçılık yaptığını düşünüyor.
Yüzde 68’i artan fiyatlar nedeniyle dışarıda iftar yapmayı düşünmezken, yüzde 73,7’si restoran seçiminde fiyat uygunluğunu önceliyor.
Halkın en büyük beklentisi daha ekonomik menüler olurken, yüzde 76,4’ü yüksek fiyatları kâr marjına bağlıyor. Yüzde 78,6’sı ise Ramazan’a özel menüleri gösterişli ve israfa yol açan içerikler olarak değerlendiriyor.
Şirketten yapılan sonuç açıklamalarında şu bilgiler verildi:
"Areda Piar olarak gerçekleştirdiğimiz araştırmaya göre, Türk halkının yüzde 45,8’i dışarıda iftar yapmadığını ifade ederken, yüzde 37,5’i yalnızca arkadaş ve akraba buluşmalarında kafe ve restoranları tercih ediyor. Ramazan boyunca iki veya üç kez dışarıda iftar yapanların oranı yüzde 14,2, haftada birkaç kez çıkanların oranı ise yüzde 1,7.
Katılımcıların yüzde 67,8’i orta segment restoranları tercih ederken, yüzde 17,8’i belediye sosyal tesislerini, yüzde 14,4’ü ise lüks restoranları seçiyor. Dışarıda iftar yapanların yüzde 52,5’i 500 TL ve altı menüleri tercih ederken, yüzde 30,7’si 500-1000 TL, yüzde 10,3’ü ise 1000-1500 TL arasındaki menülere yöneliyor.
Kafe ve Restoranlar Fırsatçılık Peşinde mi?
Artan iftar menüsü fiyatları halkın dışarıda iftar yapma kararlarını etkiliyor. Katılımcıların yüzde 68’i fiyat artışı nedeniyle dışarıda iftar yapmayı düşünmediğini, yüzde 20,6’sı ise önceki yıllara göre daha az dışarıda iftar yaptığını belirtiyor. Daha ekonomik mekanlara yönelenler yüzde 6,5 iken fiyat artışlarının tercihlerini etkilemediğini ifade edenler yüzde 4,9.
Araştırmanın dikkat çeken verilerinden biri, “Sizce iftar menülerinde kafe ve restoranlar fırsatçılık yapıyor mu?” sorusuna Türk halkının yüzde 96,1’inin “Evet” cevabını vermesi. Fırsatçılık yapılmadığını söyleyenler ise yalnızca yüzde 3,9’luk bir kesimi kapsıyor. Bu durum, katılımcılara yöneltilen bir diğer soruda da kendini gösteriyor. “Sizce iftar menü fiyatlarının yüksek olmasının sebebi nedir?” sorusuna katılımcıların yüzde 76,4’ü en büyük nedenin yine “fırsatçılık ve yüksek kâr marjı” olduğunu belirtiyor. Yüzde 34’ü restoran maliyetlerindeki artışı, yüzde 21’i ise lüks restoranların fiyatlarının tüm restoranları etkilediğini ifade ediyor. Ayrıca, yüksek taleplerin etkili olduğunu düşünenlerin oranı yüzde 20,4.
Halkın Restoranlardan Beklentisi Net: Daha Uygun Fiyatlı Menüler
Restoran seçerken halkın yüzde 73,7’si fiyat uygunluğunu, yüzde 58’i lezzet ve kaliteyi önemsiyor. Menü çeşitliliği yüzde 27,3; servis hızı yüzde 17,5; ulaşım kolaylığı yüzde 15 oranlarında karşılık bulurken, restoranın atmosferi, çocuk alanı ve Ramazan eğlencesi gibi faktörler de seçimde etkili oluyor.
Halkın yüzde 30,7’si gittiği kafe veya restoranda iftar menüsünde daha ekonomik ürün seçenekleri isterken, yüzde 22,8’i iftar menüsüyle sınırlı kalmak istemiyor, yüzde 20,5’i ise geleneksel Ramazan tatlarını arıyor. İftar menüsünün seçenekli olması gerektiğini düşünenler yüzde 18,2 iken aile veya grup indiriminden faydalanmak isteyenlerin oranı yüzde 6,1.
Katılımcıların yüzde 78,6’sı popüler restoranların Ramazan menülerini fazla gösterişli buluyor ve israfa yol açtığını düşünüyor. Yüzde 17,2’si, bu menüleri fiyatına göre yetersiz buluyor. Yeterli ve makul olduğunu söyleyenlerin oranı ise yüzde 4,1."
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Kafe ve restoranlar Ramazan ayında fırsatçılık peşinde mi?
Areda Piar'ın araştırmasına göre, Türk halkının yüzde 96,1’i Ramazan ayında restoranların iftar menüsünde fırsatçılık yaptığını düşünüyor.
Areda Piar şirketi bir araştırma sonuçlarını yayınladı. Araştırma konusu; Ramazan ayında restoranların iftar menüleri ve fiyatlandırmaları ile ilgili. Yapılan araştırma sonucunda neredeyse çoğunluk iftar menüleriyle fırsatçılık yapıldığını düşünüyor.
Araştırma sonuçlarına göre;
Türk halkının yüzde 96,1’i Ramazan ayında restoranların iftar menüsünde fırsatçılık yaptığını düşünüyor.
Yüzde 68’i artan fiyatlar nedeniyle dışarıda iftar yapmayı düşünmezken, yüzde 73,7’si restoran seçiminde fiyat uygunluğunu önceliyor.
Halkın en büyük beklentisi daha ekonomik menüler olurken, yüzde 76,4’ü yüksek fiyatları kâr marjına bağlıyor. Yüzde 78,6’sı ise Ramazan’a özel menüleri gösterişli ve israfa yol açan içerikler olarak değerlendiriyor.
Şirketten yapılan sonuç açıklamalarında şu bilgiler verildi:
"Areda Piar olarak gerçekleştirdiğimiz araştırmaya göre, Türk halkının yüzde 45,8’i dışarıda iftar yapmadığını ifade ederken, yüzde 37,5’i yalnızca arkadaş ve akraba buluşmalarında kafe ve restoranları tercih ediyor. Ramazan boyunca iki veya üç kez dışarıda iftar yapanların oranı yüzde 14,2, haftada birkaç kez çıkanların oranı ise yüzde 1,7.
Katılımcıların yüzde 67,8’i orta segment restoranları tercih ederken, yüzde 17,8’i belediye sosyal tesislerini, yüzde 14,4’ü ise lüks restoranları seçiyor. Dışarıda iftar yapanların yüzde 52,5’i 500 TL ve altı menüleri tercih ederken, yüzde 30,7’si 500-1000 TL, yüzde 10,3’ü ise 1000-1500 TL arasındaki menülere yöneliyor.
Kafe ve Restoranlar Fırsatçılık Peşinde mi?
Artan iftar menüsü fiyatları halkın dışarıda iftar yapma kararlarını etkiliyor. Katılımcıların yüzde 68’i fiyat artışı nedeniyle dışarıda iftar yapmayı düşünmediğini, yüzde 20,6’sı ise önceki yıllara göre daha az dışarıda iftar yaptığını belirtiyor. Daha ekonomik mekanlara yönelenler yüzde 6,5 iken fiyat artışlarının tercihlerini etkilemediğini ifade edenler yüzde 4,9.
Araştırmanın dikkat çeken verilerinden biri, “Sizce iftar menülerinde kafe ve restoranlar fırsatçılık yapıyor mu?” sorusuna Türk halkının yüzde 96,1’inin “Evet” cevabını vermesi. Fırsatçılık yapılmadığını söyleyenler ise yalnızca yüzde 3,9’luk bir kesimi kapsıyor. Bu durum, katılımcılara yöneltilen bir diğer soruda da kendini gösteriyor. “Sizce iftar menü fiyatlarının yüksek olmasının sebebi nedir?” sorusuna katılımcıların yüzde 76,4’ü en büyük nedenin yine “fırsatçılık ve yüksek kâr marjı” olduğunu belirtiyor. Yüzde 34’ü restoran maliyetlerindeki artışı, yüzde 21’i ise lüks restoranların fiyatlarının tüm restoranları etkilediğini ifade ediyor. Ayrıca, yüksek taleplerin etkili olduğunu düşünenlerin oranı yüzde 20,4.
Halkın Restoranlardan Beklentisi Net: Daha Uygun Fiyatlı Menüler
Restoran seçerken halkın yüzde 73,7’si fiyat uygunluğunu, yüzde 58’i lezzet ve kaliteyi önemsiyor. Menü çeşitliliği yüzde 27,3; servis hızı yüzde 17,5; ulaşım kolaylığı yüzde 15 oranlarında karşılık bulurken, restoranın atmosferi, çocuk alanı ve Ramazan eğlencesi gibi faktörler de seçimde etkili oluyor.
Halkın yüzde 30,7’si gittiği kafe veya restoranda iftar menüsünde daha ekonomik ürün seçenekleri isterken, yüzde 22,8’i iftar menüsüyle sınırlı kalmak istemiyor, yüzde 20,5’i ise geleneksel Ramazan tatlarını arıyor. İftar menüsünün seçenekli olması gerektiğini düşünenler yüzde 18,2 iken aile veya grup indiriminden faydalanmak isteyenlerin oranı yüzde 6,1.
Katılımcıların yüzde 78,6’sı popüler restoranların Ramazan menülerini fazla gösterişli buluyor ve israfa yol açtığını düşünüyor. Yüzde 17,2’si, bu menüleri fiyatına göre yetersiz buluyor. Yeterli ve makul olduğunu söyleyenlerin oranı ise yüzde 4,1."
Haftanın popüler haberleri
Yat ticaretinde dünyada ikinci sıradayız
Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Durmuş Ünüvar, Türkiye’nin 2025 yılı yat siparişleri defterine göre dünyada İtalya’dan sonra ikinci sırada olduğunu söyledi.
THY, İslamabad ve Lahor seferlerini iptal etti. Sebep: Saldırılar
THY, Hindistan'ın Pakistan'a saldırısı nedeniyle bugün İstanbul'dan yapılması planlanan İslamabad ve Lahor seferlerini karşılıklı iptal etti.
Hazım Akyol, Vakıf Leasing Yönetim Kurulu Başkanı oldu
Vakıf Leasing yeni yönetim kurulunu duyurdu.
Sümer Varlık 37 milyon lira temettü dağıtacak
Sümer Varlık Yönetim A.Ş. Yönetim Kurulu, 2024 yılı kârından 37 milyon TL temettü dağıtımını onayladı. Ödemeler 18 Haziran’dan itibaren yapılacak.
ATO Başkanı Baran: Vergi afları vergi zeminini bozuyor
Ankara Ticaret Odası (ATO) Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran, "Vergi sistemimiz, adil, şeffaf ve sürdürülebilir bir yapıya kavuşturulmalıdır" dedi.
Dijital mevduat bankası ColendiBank faaliyetlerine başladı
ColendiBank, Türkiye’nin ilk yapay zeka temelli, doğuştan dijital mevduat bankası olarak faaliyetlerine başladı.
Bakan Uraloğlu, TikTok'tan çocuk ve gençlere yönelik hassasiyet istedi
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, TikTok Devletlerle İlişkiler ve Kamu Politikaları Türkiye ve Bölge Başkanı Sn. Fatih Kafadar’ı kabul etti.
Türk Ticaret Bankası, 112 yıl sonra yeniden faaliyette
112 yıllık banka, ihracatçılara finansal çözümler sunarak ekonomiye destek olacak.
Uber, Trendyol GO’yu satın aldı
Trendyol Grubu, teslimat hizmeti Trendyol GO’nun yüzde 85’lik hissesinin Uber Technologies, Inc.’e devri konusunda anlaşmaya vardığını duyurdu.
Türkiye, Hindistan'ın Pakistan'a füze saldırısını kınadı
Dışişleri Bakanlığından yapılan açıklamada; Pakistan ile Hindistan arasında yaşanmakta olan gelişmelerin endişeyle takip edildiği belirtildi.
Loras Holding Yönetim Kurulu görev dağılımı yaptı
Loras Holding yönetim kurulunda görev dağılımı yaptığını duyurdu.
THY Teknik ile Rolls-Royce işbirliği
THY, Rolls-Royce ile işbirliğine gittiklerini duyurdu.
Fahrettin Günalp Ertik, Bizim Toptan'da Yönetim Kurulu Üyesi oldu
Ali Ülker'in istifasıyla boşalan Yönetim Kurulu Üyeliğine Fahrettin Günalp Ertik atandı.
Odine ve Turkcell, CC-Global Awards 2025 finalisti
17 Haziran'da Berlin'de düzenlenecek törende kazananlar açıklanacak.
ABD Michigan'daki Pine River Güneş Enerjisi Parkı bitti
DTE Energy, ABD Michigan'da gerçekleştirmekte olduğu Pine River Güneş Enerjisi Parkı’nın yapımını sonuçlandırdı.
Çiçekçiler Anneler Günü hazırlıklarına başladı
Anneler Günü'ne kısa süre kala çiçek sektöründe hazırlıklar devam ediyor.
Fakir Premium SR 9800 tescillendi
Fakir Hausgeräte'nin Premium SR 9800 S model süpürgesi F.A.Z. tarafından yapılan detaylı performans analizlerinde rakiplerini geride bırakarak zirveye yerleşti.
Velar Makine, EYDEP-BSertifikası almaya hak kazandı
Velar Makine, Savunma Sanayi Başkanlığı'nın EYDEP programı kapsamında yüksek yetkinlik seviyesini temsil eden B seviye sertifika almaya hak kazandı.
Sibel Selvi: Marka hikayeleri akılda kalıcıdır
İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, Marka hikayelerinin duygusal bağ kurarak sadakati artırdığını ve uzun vadeli başarı getirdiğini söyledi.
Philips, saç şekillendirme ürün ailesine üç yeni model ekledi
Philips'ten saç şekillendirme rutinlerini dönüştüren 3 yeni ürün ekledi.
Limak Çimento’nun dekarbonizasyon hedeflerine SBTi onayı
Limak Çimento’nun 2030 yakın dönem ve 2050 net sıfır emisyon azaltım hedefleri, Bilimsel Temelli Hedefler Girişimi (SBTi) tarafından onaylandı.
Türk iş dünyası ABD ve AB pazarında daha güçlü temsil edilmeli
İstanbul Sanayi Odası Başkanı Erdal Bahçıvan, Meclis toplantısında gündeme dair açıklamalarda bulundu.
En değerli vitrin artık cep telefonlarının ekranları
Eskiden bir ürün satmak için iyi bir mekân bulup dükkân açmanın yeterli iken günümüzde en değerli vitrinin cep telefonlarının ekranları olduğu bir gerçek.
Nisan 2025’te 4.052 Sanayi Kapasite Raporu onaylandı
TOBB tarafından Nisan 2025’te onaylanan kapasite raporu sayısı Nisan 2024’e göre %11,7 (423 adet) artarak 4.052 adet oldu.
Hisarcıklıoğlu'nun vergi denetimleri için olur ve olmazları
Hisarcıklıoğlu’ndan ‘vergi denetimleri’ mesajı!
Türk firmaları Erbil'de Orta Doğu Turizm Fuarına katıldı
Irak'ın Erbil kentinde düzenlenen Orta Doğu Turizm Fuarı’na Türkiye'den çok sayıda turizm şirketinin yanı sıra 20 ülkeden 150'den fazla şirket katıldı.
Sabiha Gökçen, "Avrupa’da en hızlı büyüyen havalimanı'' oldu
İstanbul Sabiha Gökçen, "Avrupa’da en hızlı büyüyen havalimanı'' oldu.
Semra KARSU, QNB Finansal Kiralama'dan istifa etti
QNB Finansal Kiralama şirketi, Genel Müdür Yardımcısı Semra Karsu'nun görevinden ayrıldığını duyurdu.
Big Chefs'in YKB Gamze Hatice Cizreli, Vekili Saruhan Tan seçildi
Büyük Şefler Gıda şirketinde Yönetim Kurulu Başkanlığına Gamze Hatice Cizreli, Başkan Vekilliğine Saruhan Tan seçildi.
KOSGEB desteğinde ikinci başvuru dönemi başladı
KOSGEB Kapasite Geliştirme Destek Programı'nda ikinci başvuru dönemi başladı. Başvurular 30 Haziran'a kadar yapılabilecek.
TEI'ye Verimlilikte 4 ödül
Verimlilik Proje Ödülleri kapsamında TEI, dört farklı projesiyle ödüle layık görüldü.
Otokar COBRA II zırhlı araçları Romanya'da üretilecek
Otokar, Romanya’nın önde gelen savunma sanayii şirketlerinden Automecanica S.A. ile bir Ortak Girişim Anlaşması imzaladı.
Friedrich Merz kimdir?
Almanya Şansölyesi seçilen Friedrich Merz kimdir? sorusu dünyada en çok sorgulanan konu oldu.
Dondurulmuş gıdalar çözülmeden mi çözüldükten sonra mı pişirilmeli?
Dondurulmuş gıdalarda "Süpermarket Denetimi: Uyarı Eksikliği" konusu dünya gündeminde!
Çinli e-ticaret platformları ABD tüketicilerinin gözdesi oldu
Ticaret gerilimlerine rağmen DHgate ve Taobao gibi Çinli e-ticaret platformları, ABD'de rekabetçi fiyatları ve sosyal medya pazarlamasıyla yükselişe geçti.
Bakan Şimşek: Dezenflasyon süreci devam ediyor
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, enflasyon sürecine dair veriler paylaştı.
Agrotech, tarımda yapay zeka destekleri sunuyor
AgroTech AI, tarım sektörünün dijitalleşmesine katkı sunmayı amaçlayan stratejik bir adım olarak hayata geçirildi.
Kron Teknoloji Yönetim Kurulu belirlendi
Kron Teknoloji Yönetim Kurulu Başkanlığına Lütfi Yenel, Başkan Yardımcılığına Ayşe Yenel seçildi.
Orhun Kartal, Hun Yenilenebilir Enerji YK Başkanı seçildi
Hun Yenilenebilir Enerji Üretim A.Ş., Yönetim Kurulu görev dağılımını KAP aracılığıyla duyurdu.
Torunlar GYO'nun olağan genel kurulu 29 Mayıs 2025'te
Torunlar GYO, olağan genel kurul toplantısını 29 Mayıs 2025 tarihinde yapacağını duyurdu.