Tarım Kredi Marketleri, yeni açılacak mağazalarında bundan sonra "KOOP" adını kullanacak.
Haber Giriş Tarihi: 16.05.2025 17:58
Haber Güncellenme Tarihi: 16.05.2025 18:02
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
TK KOOP Genel Müdürü Varol Halepli, genel müdürlükte basın mensuplarına yaptığı açıklamada, şirketin son durumunu ve 2025 beklentilerini değerlendirdi.
Halepli, toplam 4 bin 500 satış noktasına ulaştıklarını, İstanbul'da ise şu anda 391 mağazalarının bulunduğunu ve bu sayıyı büyütüp, ilk hedeflerinin, sene sonunda toplamda 5 bin satış noktasını, İstanbul'da ise 550 mağaza sayısını yakalamak olduğunu söyledi.
Logo değişikliğine değinen Halepli, "Tarım Kredi Kooperatif Market bizim özümüz, bu şekilde de devam edeceğiz. Yeni marketlerimizi ise yenilenen yüzümüz KOOP adı altında açıyoruz . Her yaş grubundan müşterimiz mevcut ama orta üstü yaş grubu müşterimiz daha çoğunlukta. Hedeflerimizden biri de genç yaş grubunu mağazalarımız ile buluşturmak. Onlara yönelik ürün ve hizmet yelpazemizi genişletiyoruz. Perakendede bir kural vardır; 'çocukluktan başlayıp daha ileriki yaşlara kadar alışkanlık yaratmak.' diye. Bu yolda ilerliyoruz." ifadelerini kullandı.
Halepli, diğer marketlerden farklı bir pozisyonlarının olduğunu aktararak, "Biz Türkiye'deki yüzde 100 çiftçi marketiyiz. Perakendede Türk halkının bazı hassasiyetleri vardır. İstanbul'da oturanlar Şile’ye giderken yolun kenarında domates satıldığını gördüğünde '50 lira fazla olsun ama üreticiden aldığım domates olsun, doğal domates olsun' diye bir his taşır. Türk halkında böyle bir gelenek vardır. Buna bağlı olarak Türk toplumunda müthiş bir kooperatif hissi vardır. Yani bizim kooperatiflere karşı bir hassasiyetimiz vardır. İşte biz marka olarak hakikaten Türkiye'de 'Yüzde 100 çiftçi marketiyiz.' diyebilen tek markayız." şeklinde konuştu.
"Çiftçi şirketi olduğumuz için çiftçiyi desteklemek zorundayız"
Karlılıktan ziyade ortaklarının ve çiftçilerin ürünlerini olumsuz piyasa şartlarına karşı korumayı hedeflediklerini anlatan Halepli, "Uygun piyasa fiyatlarında satın alıyor, işleyerek değerlendiriyoruz. Çiftçilerimizden alınan mahsuller Tarım Kredi Grubu bünyesindeki fabrikalarda uluslararası standartlarda işlenerek halkımıza ekonomik, kaliteli ve doğal gıda tüketim imkanı sunuyor." dedi.
Halepli, Tarım Kredi'nin satışını yaptığı bazı ürünlerin piyasa fiyatlarının üzerinde olmasından dolayı eleştiriler olduğunu hatırlatarak şöyle devam etti:
"Bizim burada da bir regülasyon görevimiz var. Zaman zaman biz piyasaya pahalı kalmamak için zararına satışlar yapıyoruz, piyasaya ayak uydurabilmemiz için. Bizim aslında iki bacaklı görevimiz var. Hem çiftçiyi destekleyeceğiz hem nihai tüketiciyi destekleyeceğiz. O nedenle her şeyi 'yüzde 100 uygun fiyata satmak, yüzde 100 ucuza satmak' diye bir şey yok. Kaldı ki bu perakendede böyledir. Her şeyi en iyi fiyatta bulmanız her zaman mümkün değil."
Ana gıda ürünleri ve sütte yüzde 100 yerli ürünler sattıklarını vurgulayan Halepli, bazı durumlarda piyasada yerli muz bulunmadığı halde bile ithal muz satmadıklarını ve kar amacı güden bir kurum olmadıklarını, bu yüzden de her daim vatandaşın yanında olmaya çalıştıklarını söyledi.
"Türkiye'nin beşinci en büyük perakende marketiyiz"
Halepli, önlerindeki en büyük engellerden birinin ithal ürüne girmemek olduğunu ancak bunun zaten stratejilerine aykırı olduğunu belirtti.
Kendilerinin ne kadar çok satarsa çiftçinin de o kadar çok üreteceğini anlatan Halepli, "Şunu söyleyeyim ki bu yılın başında satıştaki ürünlerimizin yüzde 65'i kendi iştiraklerimizin ürettiği ürünlerdi. 100 birimin 65 birimi, Tarım Kredi Holding'in çatısı altındaki iştiraklerin ürettiği ürünlerdi. Şu anda müşterilerimiz bakliyatta gözü kapalı alım yapıyorlar çünkü yüzde 100 yerliyiz. Bizim iki tane güçlü kasımız var. En önemli kaslarımızdan biri temel gıda, ikincisi ise süt ve süt ürünleri. Piyasaya baktığınızda Türkiye'de en uygun peyniri, en uygun tereyağını satan firma biziz." dedi
Türkiye'nin beşinci büyük perakende marketi olduklarını ifade eden Halepli, "Bizim hedefimiz sayısal anlamda birinci, ikinci, üçüncüyü yakalayıp geçmek değil. Buradaki hedefimiz şu: perakendede bir kriter vardır 'mağaza başına ortalama ciro.' Şu anda biz mağaza başına ortalama ciroda 'indirim marketleri' arasında ikinci sıradayız." diye konuştu.
Halepli, büyüme merkezine yatırım yapmak istediklerini ve İstanbul, Ankara ve Ege Bölgesi’nin hedefleri arasında olduğunu belirterek, daha fazla satış noktasıyla belli sayılara ulaşmak istediklerini aktardı.
Çevresel sürdürülebilirliği ön planda tutarak marketlerinde sürekli gelişim projelerine yönelik çalıştıklarına değinen Halepli, "Mağazalarımızda tazeliği korumak için nemlendirme, püskürtme dediğimiz sistemler kuruyoruz. Ambalajları ve atıkları azaltmak için dökme ürün reyonları kuruyoruz. Bazı mağazalarımızın içerisinde zeytinyağını ve ayçiçeği yağını evden getirdiğiniz kaplarla doldurarak götürebilirsiniz. Müşterilerimizin dökme bakliyat ürünlerinde poşet yerine, plastik yerine kâğıt ambalajlarla alışveriş yapabilecekleri reyonlar var." dedi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Dev market zinciri ismini değiştirdi
Tarım Kredi Marketleri, yeni açılacak mağazalarında bundan sonra "KOOP" adını kullanacak.
TK KOOP Genel Müdürü Varol Halepli, genel müdürlükte basın mensuplarına yaptığı açıklamada, şirketin son durumunu ve 2025 beklentilerini değerlendirdi.
Halepli, toplam 4 bin 500 satış noktasına ulaştıklarını, İstanbul'da ise şu anda 391 mağazalarının bulunduğunu ve bu sayıyı büyütüp, ilk hedeflerinin, sene sonunda toplamda 5 bin satış noktasını, İstanbul'da ise 550 mağaza sayısını yakalamak olduğunu söyledi.
Logo değişikliğine değinen Halepli, "Tarım Kredi Kooperatif Market bizim özümüz, bu şekilde de devam edeceğiz. Yeni marketlerimizi ise yenilenen yüzümüz KOOP adı altında açıyoruz . Her yaş grubundan müşterimiz mevcut ama orta üstü yaş grubu müşterimiz daha çoğunlukta. Hedeflerimizden biri de genç yaş grubunu mağazalarımız ile buluşturmak. Onlara yönelik ürün ve hizmet yelpazemizi genişletiyoruz. Perakendede bir kural vardır; 'çocukluktan başlayıp daha ileriki yaşlara kadar alışkanlık yaratmak.' diye. Bu yolda ilerliyoruz." ifadelerini kullandı.
Halepli, diğer marketlerden farklı bir pozisyonlarının olduğunu aktararak, "Biz Türkiye'deki yüzde 100 çiftçi marketiyiz. Perakendede Türk halkının bazı hassasiyetleri vardır. İstanbul'da oturanlar Şile’ye giderken yolun kenarında domates satıldığını gördüğünde '50 lira fazla olsun ama üreticiden aldığım domates olsun, doğal domates olsun' diye bir his taşır. Türk halkında böyle bir gelenek vardır. Buna bağlı olarak Türk toplumunda müthiş bir kooperatif hissi vardır. Yani bizim kooperatiflere karşı bir hassasiyetimiz vardır. İşte biz marka olarak hakikaten Türkiye'de 'Yüzde 100 çiftçi marketiyiz.' diyebilen tek markayız." şeklinde konuştu.
"Çiftçi şirketi olduğumuz için çiftçiyi desteklemek zorundayız"
Karlılıktan ziyade ortaklarının ve çiftçilerin ürünlerini olumsuz piyasa şartlarına karşı korumayı hedeflediklerini anlatan Halepli, "Uygun piyasa fiyatlarında satın alıyor, işleyerek değerlendiriyoruz. Çiftçilerimizden alınan mahsuller Tarım Kredi Grubu bünyesindeki fabrikalarda uluslararası standartlarda işlenerek halkımıza ekonomik, kaliteli ve doğal gıda tüketim imkanı sunuyor." dedi.
Halepli, Tarım Kredi'nin satışını yaptığı bazı ürünlerin piyasa fiyatlarının üzerinde olmasından dolayı eleştiriler olduğunu hatırlatarak şöyle devam etti:
"Bizim burada da bir regülasyon görevimiz var. Zaman zaman biz piyasaya pahalı kalmamak için zararına satışlar yapıyoruz, piyasaya ayak uydurabilmemiz için. Bizim aslında iki bacaklı görevimiz var. Hem çiftçiyi destekleyeceğiz hem nihai tüketiciyi destekleyeceğiz. O nedenle her şeyi 'yüzde 100 uygun fiyata satmak, yüzde 100 ucuza satmak' diye bir şey yok. Kaldı ki bu perakendede böyledir. Her şeyi en iyi fiyatta bulmanız her zaman mümkün değil."
Ana gıda ürünleri ve sütte yüzde 100 yerli ürünler sattıklarını vurgulayan Halepli, bazı durumlarda piyasada yerli muz bulunmadığı halde bile ithal muz satmadıklarını ve kar amacı güden bir kurum olmadıklarını, bu yüzden de her daim vatandaşın yanında olmaya çalıştıklarını söyledi.
"Türkiye'nin beşinci en büyük perakende marketiyiz"
Halepli, önlerindeki en büyük engellerden birinin ithal ürüne girmemek olduğunu ancak bunun zaten stratejilerine aykırı olduğunu belirtti.
Kendilerinin ne kadar çok satarsa çiftçinin de o kadar çok üreteceğini anlatan Halepli, "Şunu söyleyeyim ki bu yılın başında satıştaki ürünlerimizin yüzde 65'i kendi iştiraklerimizin ürettiği ürünlerdi. 100 birimin 65 birimi, Tarım Kredi Holding'in çatısı altındaki iştiraklerin ürettiği ürünlerdi. Şu anda müşterilerimiz bakliyatta gözü kapalı alım yapıyorlar çünkü yüzde 100 yerliyiz. Bizim iki tane güçlü kasımız var. En önemli kaslarımızdan biri temel gıda, ikincisi ise süt ve süt ürünleri. Piyasaya baktığınızda Türkiye'de en uygun peyniri, en uygun tereyağını satan firma biziz." dedi
Türkiye'nin beşinci büyük perakende marketi olduklarını ifade eden Halepli, "Bizim hedefimiz sayısal anlamda birinci, ikinci, üçüncüyü yakalayıp geçmek değil. Buradaki hedefimiz şu: perakendede bir kriter vardır 'mağaza başına ortalama ciro.' Şu anda biz mağaza başına ortalama ciroda 'indirim marketleri' arasında ikinci sıradayız." diye konuştu.
Halepli, büyüme merkezine yatırım yapmak istediklerini ve İstanbul, Ankara ve Ege Bölgesi’nin hedefleri arasında olduğunu belirterek, daha fazla satış noktasıyla belli sayılara ulaşmak istediklerini aktardı.
Çevresel sürdürülebilirliği ön planda tutarak marketlerinde sürekli gelişim projelerine yönelik çalıştıklarına değinen Halepli, "Mağazalarımızda tazeliği korumak için nemlendirme, püskürtme dediğimiz sistemler kuruyoruz. Ambalajları ve atıkları azaltmak için dökme ürün reyonları kuruyoruz. Bazı mağazalarımızın içerisinde zeytinyağını ve ayçiçeği yağını evden getirdiğiniz kaplarla doldurarak götürebilirsiniz. Müşterilerimizin dökme bakliyat ürünlerinde poşet yerine, plastik yerine kâğıt ambalajlarla alışveriş yapabilecekleri reyonlar var." dedi.
Haftanın popüler haberleri
İsvea vitrifiye seramikte ihracatını en fazla artıran firma oldu
İsvea, Çimento, Cam, Seramik ve Toprak Ürünleri İhracatçıları Birliği’nin düzenlediği İhracatın Şampiyonları ödül töreninde ödüle layık görüldü.
Dev market zinciri ismini değiştirdi
Tarım Kredi Marketleri, yeni açılacak mağazalarında bundan sonra "KOOP" adını kullanacak.
VOGUE Türkiye’nin Genel Yayın Yönetmenliğine Zeynep Akdoğan atandı
VOGUE Türkiye’nin Genel Yayın Yönetmenliğine Zeynep Akdoğan getirildi.
GYİAD’IN Başkanlığına Başak Öğütken Çetinkaya seçildi
Genç Yönetici ve İş İnsanları Derneği’nin (GYİAD) Başkanlığına Başak Öğütken Çetinkaya seçildi.
Ayşe Dirik, Turcas ve Aksoy Holding’in CLO'su olarak atandı
Ayşe Dirik, Turcas ve Aksoy Holding’in Baş Hukuk Müşaviri (CLO) olarak atandı.
Hakan Ejder, Rossmann Genel Müdürü oldu
Rossmann Türkiye'de Genel Müdürlük görevine Hakan Ejder atandı.
Teoman İbili, Elektraweb'in marina yazılımlarını anlattı
Elektraweb, marina işletmelerine özel geliştirdiği Marina Yönetim Sistemi ile denizcilik sektöründe de dijital dönüşümün öncüsü oluyor.
Nüfusun yüzde 14,9'unu gençler oluşturuyor
Türkiye'de nüfusun yüzde 14,9'unu gençler oluşturuyor.
İstanbul Havalimanı uçuş sayısıyla Avrupa'nın zirvesinde
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul Havalimanı'nın nisanda günlük ortalama 1481 uçuşla Avrupa'daki en yoğun havalimanı olduğunu belirtti.
Arena Bilgisayar'da William Frederick Bradley dönemi
Arena Bilgisayar yeni yapılanmasını duyurdu. Yönetim Kurulu Başkanlığına William Frederick Bradley seçildi.
Ertan Güneş, Ayes Çelik'ten istifa etti
Ayes şirketi, Yönetim Kurulu Üyesi Ertan Güneş'in istifa ettiğini duyurdu.
Atlas Portföy Yönetimi, Avcar Motorlu Araçlar şirketi kurdu
Atlas Portföy Yönetim şirketi, Avcar Motorlu Araçlar şirketi kurduğunu duyurdu.
Türkiye-ABD-Ukrayna toplantısı yapıldı
Türk, Amerikalı ve Ukraynalı heyetler, Dışişleri Bakanı Hakan Fidan'ın başkanlığında İstanbul'daki Cumhurbaşkanlığı Dolmabahçe Çalışma Ofisi'nde bir araya geldi.
Türsab, Dünya Seyahat Ve Turizm Konseyi (WTTC) üyesi oldu
TÜRSAB, küresel turizm sektöründeki iş birliklerini güçlendirmek amacıyla WTTC Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi’ne Birlik Ortağı olarak üye oldu.
Resmi Gazetede yayımlandı: Herkes motokuryelik yapamayacak
Günlük yaşamda en çok şikayet edilen motokuryelere P1 Yetki Belgesi alma zorunluluğu getirildi. Böylelikle motokuryeler kayıt altına alınmış olacak.
İsveç, yolcu gemilerine yönelik ikinci enerji tesisini açtı
İsveç, yolcu gemilerine yönelik işletilmek üzere karada yerleşik ikinci enerji tesisini açtı.
ManpowerGroup, 2025 yılı iş gücü trendlerini açıkladı
ManpowerGroup'un “2025 Global İş Gücü Trendleri” raporuna göre milyonlarca yeni iş ortaya çıkarken bu işleri yapacak kişilerden beklenen beceriler de hızla değişiyor.
Philips Lumea IPL konforlu kişisel bakım ürünleriyle vizyonda
Lumea IPL, zahmetsiz ve uzun süreli tüy görünümünü azaltmaya yardımcı olan teknolojisiyle kullanıcılarına konforlu kişisel bakım deneyimi sunmaya devam ediyor.
Brandverse Awards 2025 finalistleri belli oldu
Brandverse Awards’ta ön değerlendirme süreci tamamlandı ve bu yılın kısa listesi belli oldu.
İzmir Yapay Zeka Zirvesinden mesaj: Hızlı hareket etmeliyiz
EGİAD ve ESİAD iş birliğiyle, “Dönüştüren Güç” teması altında düzenlenen Yapay Zeka Zirvesi, İzQ İnovasyon Merkezi’nde başladı.
HOMETEX 20 Mayıs 2025'te İstanbul Fuar Merkezi’nde başlayacak
Dünya ev tekstili sektörü İstanbul Hometex fuarında buluşacak.
Türkiye'deki startup yatırımları 70,2 milyon dolara ulaştı
Türkiye'deki startup yatırımları, 1.çeyrekte 70,2 milyon ABD doları seviyesine ulaştı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Zelenskiy ile bir araya geldi
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Ukrayna Devlet Başkanı Volodimir Zelenskiy ile bir araya geldi.
İsrail'in Filistin'e mezaliminde 74 Filistinli hayatını kaybetti
İsrail'in Gazze'ye geceden bu yana düzenlediği saldırılarda 74 Filistinli hayatını kaybetti.
Dünyanın gözü Türkiye'deki Rusya ve Ukrayna görüşmelerinde
Rus heyeti 2022'deki İstanbul müzakerelerini temel almak isterken Ukrayna heyeti ise toprak bütünlüğü ve güvenlik garantilerini masaya taşıyacak.
Yavuz Yeter, Golden Global Yatırım Bankasının aktiflerini açıkladı
Golden Global Yatırım Bankası 2025 Yılının İlk Çeyreğinde 17,2 Milyar TL Aktif Büyüklüğe Ulaştı.
AgriGO.AI ile Çiftçiler yapay zeka ile üretim yapacak
Tabit’in kurucularının geliştirdiği yeni nesil tarım asistanı AgriGO.AI, çiftçilere WhatsApp üzerinden yapay zekâ destekli bilgi desteği sunmaya başladı.
Pfizer'den Seda Tamur Oğralı, En Mutlu İşyeri seçildiklerini duyurdu
Happy Place to Work tarafından gerçekleştirilen “Türkiye'nin En Mutlu İş Yerleri” araştırmasında Pfizer Türkiye “Türkiye'nin En Mutlu İş Yeri” oldu.
Bpas, otomatik pencere sistemleriyle inovatif başarıya imza attı
Bpas Mekatronik’in geliştirdiği yenilikçi otomatik pencere açkı sistemleriyle birçok yapıda güvenlik, konfor ve enerji verimliliğini en üst düzeye taşıyor.
Opaş, güvenlik açıkları için yeni bir ürün geliştirdi
Opaş Tamir-Bakım ve Emniyet Şalterleri, Endüstriyel tesislerde ve tehlikeli makine bakımlarında çalışanlara yönelik yeni bir ürün geliştirdi.
Şarj istasyonlarındaki park sorununu çözecek düzenleme yolda
Halka açık otoparklarda bulunan şarj noktaları çoğu zaman elektrikli olmayan araçlar tarafından park amacıyla işgal ediliyor. Bu da mağduriyete yol açıyor.
Yeşilova Holding, son 5 yılda karbon ayak izini yüzde 30 azalttı
Yönetim Kurulu Başkanı Ali İhsan Yeşilova, bu sürecin yalnızca çevresel değil, aynı zamanda stratejik bir yatırım olduğunu vurguladı.
TÜİK duyurdu: Hizmet üretim endeksi Mart'ta yıllık yüzde 0,4 arttı
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), mart ayına ilişkin hizmet üretim endeksi verilerini açıkladı.
Ziraat Türkiye Kupası'nda şampiyon Galatasaray
Galatasaray, Ziraat Türkiye Kupası finalinde Trabzonspor'u 3-0 yenerek şampiyon oldu.
Müsiad'ın 35 yıl almanağı dijitalde erişime açıldı
Bir ve Beraber Otuz Beş Yıl almanak çalışması, MÜSİAD’ın resmi web sitesi olan www.musiad.org.tr adresinden dijital olarak da erişime açıldı.
Rus heyeti Türkiye'de
İstanbul müzakerelerine katılacak Rus heyetinin Türkiye’ye ulaştı. Müzakerelere yerli ve yabancı basın mensupları yoğun ilgi gösteriyor.
EY-Parthenon yeni yapılanmasını duyurdu
EY'ın strateji ve kurumsal finansman hizmetleri, EY-Parthenon markasıyla tek çatı altında sunulacak.
ABD senatosu Çin'e yönelik yaptırım tasarlıyor
ABD Senatosu��nda Çin’in erişimini sınırlamak için yapay zeka çiplerinde konum takibi yapılmasını talep eden yasa tasarısını sundu.
Bakan Şimşek'ten cari açıkla ilgili iyimserlik mesajları
Mehmet Şimşek: Martta yıllık 12,6 milyar dolar gerçekleşen cari açığın ilk çeyrekte milli gelire oranla yüzde 1’in altında kalmasını bekliyoruz dedi.
Prof. Dr. Gürsakal'dan çarpıcı analiz: İK'nın sonu mu geliyor?
Fütürist Necmi Gürsakal, Moderna'nın "İnsan ve Dijital Teknoloji Yönetimi" dönüşümüne dikkat çekti: "Birkaç yıla 'insan' kısmı çıkabilir, İK şefleri hazırlıklı olsun!"