Tarım Kredi Marketleri, yeni açılacak mağazalarında bundan sonra "KOOP" adını kullanacak.
Haber Giriş Tarihi: 16.05.2025 17:58
Haber Güncellenme Tarihi: 16.05.2025 18:02
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
TK KOOP Genel Müdürü Varol Halepli, genel müdürlükte basın mensuplarına yaptığı açıklamada, şirketin son durumunu ve 2025 beklentilerini değerlendirdi.
Halepli, toplam 4 bin 500 satış noktasına ulaştıklarını, İstanbul'da ise şu anda 391 mağazalarının bulunduğunu ve bu sayıyı büyütüp, ilk hedeflerinin, sene sonunda toplamda 5 bin satış noktasını, İstanbul'da ise 550 mağaza sayısını yakalamak olduğunu söyledi.
Logo değişikliğine değinen Halepli, "Tarım Kredi Kooperatif Market bizim özümüz, bu şekilde de devam edeceğiz. Yeni marketlerimizi ise yenilenen yüzümüz KOOP adı altında açıyoruz . Her yaş grubundan müşterimiz mevcut ama orta üstü yaş grubu müşterimiz daha çoğunlukta. Hedeflerimizden biri de genç yaş grubunu mağazalarımız ile buluşturmak. Onlara yönelik ürün ve hizmet yelpazemizi genişletiyoruz. Perakendede bir kural vardır; 'çocukluktan başlayıp daha ileriki yaşlara kadar alışkanlık yaratmak.' diye. Bu yolda ilerliyoruz." ifadelerini kullandı.
Halepli, diğer marketlerden farklı bir pozisyonlarının olduğunu aktararak, "Biz Türkiye'deki yüzde 100 çiftçi marketiyiz. Perakendede Türk halkının bazı hassasiyetleri vardır. İstanbul'da oturanlar Şile’ye giderken yolun kenarında domates satıldığını gördüğünde '50 lira fazla olsun ama üreticiden aldığım domates olsun, doğal domates olsun' diye bir his taşır. Türk halkında böyle bir gelenek vardır. Buna bağlı olarak Türk toplumunda müthiş bir kooperatif hissi vardır. Yani bizim kooperatiflere karşı bir hassasiyetimiz vardır. İşte biz marka olarak hakikaten Türkiye'de 'Yüzde 100 çiftçi marketiyiz.' diyebilen tek markayız." şeklinde konuştu.
"Çiftçi şirketi olduğumuz için çiftçiyi desteklemek zorundayız"
Karlılıktan ziyade ortaklarının ve çiftçilerin ürünlerini olumsuz piyasa şartlarına karşı korumayı hedeflediklerini anlatan Halepli, "Uygun piyasa fiyatlarında satın alıyor, işleyerek değerlendiriyoruz. Çiftçilerimizden alınan mahsuller Tarım Kredi Grubu bünyesindeki fabrikalarda uluslararası standartlarda işlenerek halkımıza ekonomik, kaliteli ve doğal gıda tüketim imkanı sunuyor." dedi.
Halepli, Tarım Kredi'nin satışını yaptığı bazı ürünlerin piyasa fiyatlarının üzerinde olmasından dolayı eleştiriler olduğunu hatırlatarak şöyle devam etti:
"Bizim burada da bir regülasyon görevimiz var. Zaman zaman biz piyasaya pahalı kalmamak için zararına satışlar yapıyoruz, piyasaya ayak uydurabilmemiz için. Bizim aslında iki bacaklı görevimiz var. Hem çiftçiyi destekleyeceğiz hem nihai tüketiciyi destekleyeceğiz. O nedenle her şeyi 'yüzde 100 uygun fiyata satmak, yüzde 100 ucuza satmak' diye bir şey yok. Kaldı ki bu perakendede böyledir. Her şeyi en iyi fiyatta bulmanız her zaman mümkün değil."
Ana gıda ürünleri ve sütte yüzde 100 yerli ürünler sattıklarını vurgulayan Halepli, bazı durumlarda piyasada yerli muz bulunmadığı halde bile ithal muz satmadıklarını ve kar amacı güden bir kurum olmadıklarını, bu yüzden de her daim vatandaşın yanında olmaya çalıştıklarını söyledi.
"Türkiye'nin beşinci en büyük perakende marketiyiz"
Halepli, önlerindeki en büyük engellerden birinin ithal ürüne girmemek olduğunu ancak bunun zaten stratejilerine aykırı olduğunu belirtti.
Kendilerinin ne kadar çok satarsa çiftçinin de o kadar çok üreteceğini anlatan Halepli, "Şunu söyleyeyim ki bu yılın başında satıştaki ürünlerimizin yüzde 65'i kendi iştiraklerimizin ürettiği ürünlerdi. 100 birimin 65 birimi, Tarım Kredi Holding'in çatısı altındaki iştiraklerin ürettiği ürünlerdi. Şu anda müşterilerimiz bakliyatta gözü kapalı alım yapıyorlar çünkü yüzde 100 yerliyiz. Bizim iki tane güçlü kasımız var. En önemli kaslarımızdan biri temel gıda, ikincisi ise süt ve süt ürünleri. Piyasaya baktığınızda Türkiye'de en uygun peyniri, en uygun tereyağını satan firma biziz." dedi
Türkiye'nin beşinci büyük perakende marketi olduklarını ifade eden Halepli, "Bizim hedefimiz sayısal anlamda birinci, ikinci, üçüncüyü yakalayıp geçmek değil. Buradaki hedefimiz şu: perakendede bir kriter vardır 'mağaza başına ortalama ciro.' Şu anda biz mağaza başına ortalama ciroda 'indirim marketleri' arasında ikinci sıradayız." diye konuştu.
Halepli, büyüme merkezine yatırım yapmak istediklerini ve İstanbul, Ankara ve Ege Bölgesi’nin hedefleri arasında olduğunu belirterek, daha fazla satış noktasıyla belli sayılara ulaşmak istediklerini aktardı.
Çevresel sürdürülebilirliği ön planda tutarak marketlerinde sürekli gelişim projelerine yönelik çalıştıklarına değinen Halepli, "Mağazalarımızda tazeliği korumak için nemlendirme, püskürtme dediğimiz sistemler kuruyoruz. Ambalajları ve atıkları azaltmak için dökme ürün reyonları kuruyoruz. Bazı mağazalarımızın içerisinde zeytinyağını ve ayçiçeği yağını evden getirdiğiniz kaplarla doldurarak götürebilirsiniz. Müşterilerimizin dökme bakliyat ürünlerinde poşet yerine, plastik yerine kâğıt ambalajlarla alışveriş yapabilecekleri reyonlar var." dedi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Dev market zinciri ismini değiştirdi
Tarım Kredi Marketleri, yeni açılacak mağazalarında bundan sonra "KOOP" adını kullanacak.
TK KOOP Genel Müdürü Varol Halepli, genel müdürlükte basın mensuplarına yaptığı açıklamada, şirketin son durumunu ve 2025 beklentilerini değerlendirdi.
Halepli, toplam 4 bin 500 satış noktasına ulaştıklarını, İstanbul'da ise şu anda 391 mağazalarının bulunduğunu ve bu sayıyı büyütüp, ilk hedeflerinin, sene sonunda toplamda 5 bin satış noktasını, İstanbul'da ise 550 mağaza sayısını yakalamak olduğunu söyledi.
Logo değişikliğine değinen Halepli, "Tarım Kredi Kooperatif Market bizim özümüz, bu şekilde de devam edeceğiz. Yeni marketlerimizi ise yenilenen yüzümüz KOOP adı altında açıyoruz . Her yaş grubundan müşterimiz mevcut ama orta üstü yaş grubu müşterimiz daha çoğunlukta. Hedeflerimizden biri de genç yaş grubunu mağazalarımız ile buluşturmak. Onlara yönelik ürün ve hizmet yelpazemizi genişletiyoruz. Perakendede bir kural vardır; 'çocukluktan başlayıp daha ileriki yaşlara kadar alışkanlık yaratmak.' diye. Bu yolda ilerliyoruz." ifadelerini kullandı.
Halepli, diğer marketlerden farklı bir pozisyonlarının olduğunu aktararak, "Biz Türkiye'deki yüzde 100 çiftçi marketiyiz. Perakendede Türk halkının bazı hassasiyetleri vardır. İstanbul'da oturanlar Şile’ye giderken yolun kenarında domates satıldığını gördüğünde '50 lira fazla olsun ama üreticiden aldığım domates olsun, doğal domates olsun' diye bir his taşır. Türk halkında böyle bir gelenek vardır. Buna bağlı olarak Türk toplumunda müthiş bir kooperatif hissi vardır. Yani bizim kooperatiflere karşı bir hassasiyetimiz vardır. İşte biz marka olarak hakikaten Türkiye'de 'Yüzde 100 çiftçi marketiyiz.' diyebilen tek markayız." şeklinde konuştu.
"Çiftçi şirketi olduğumuz için çiftçiyi desteklemek zorundayız"
Karlılıktan ziyade ortaklarının ve çiftçilerin ürünlerini olumsuz piyasa şartlarına karşı korumayı hedeflediklerini anlatan Halepli, "Uygun piyasa fiyatlarında satın alıyor, işleyerek değerlendiriyoruz. Çiftçilerimizden alınan mahsuller Tarım Kredi Grubu bünyesindeki fabrikalarda uluslararası standartlarda işlenerek halkımıza ekonomik, kaliteli ve doğal gıda tüketim imkanı sunuyor." dedi.
Halepli, Tarım Kredi'nin satışını yaptığı bazı ürünlerin piyasa fiyatlarının üzerinde olmasından dolayı eleştiriler olduğunu hatırlatarak şöyle devam etti:
"Bizim burada da bir regülasyon görevimiz var. Zaman zaman biz piyasaya pahalı kalmamak için zararına satışlar yapıyoruz, piyasaya ayak uydurabilmemiz için. Bizim aslında iki bacaklı görevimiz var. Hem çiftçiyi destekleyeceğiz hem nihai tüketiciyi destekleyeceğiz. O nedenle her şeyi 'yüzde 100 uygun fiyata satmak, yüzde 100 ucuza satmak' diye bir şey yok. Kaldı ki bu perakendede böyledir. Her şeyi en iyi fiyatta bulmanız her zaman mümkün değil."
Ana gıda ürünleri ve sütte yüzde 100 yerli ürünler sattıklarını vurgulayan Halepli, bazı durumlarda piyasada yerli muz bulunmadığı halde bile ithal muz satmadıklarını ve kar amacı güden bir kurum olmadıklarını, bu yüzden de her daim vatandaşın yanında olmaya çalıştıklarını söyledi.
"Türkiye'nin beşinci en büyük perakende marketiyiz"
Halepli, önlerindeki en büyük engellerden birinin ithal ürüne girmemek olduğunu ancak bunun zaten stratejilerine aykırı olduğunu belirtti.
Kendilerinin ne kadar çok satarsa çiftçinin de o kadar çok üreteceğini anlatan Halepli, "Şunu söyleyeyim ki bu yılın başında satıştaki ürünlerimizin yüzde 65'i kendi iştiraklerimizin ürettiği ürünlerdi. 100 birimin 65 birimi, Tarım Kredi Holding'in çatısı altındaki iştiraklerin ürettiği ürünlerdi. Şu anda müşterilerimiz bakliyatta gözü kapalı alım yapıyorlar çünkü yüzde 100 yerliyiz. Bizim iki tane güçlü kasımız var. En önemli kaslarımızdan biri temel gıda, ikincisi ise süt ve süt ürünleri. Piyasaya baktığınızda Türkiye'de en uygun peyniri, en uygun tereyağını satan firma biziz." dedi
Türkiye'nin beşinci büyük perakende marketi olduklarını ifade eden Halepli, "Bizim hedefimiz sayısal anlamda birinci, ikinci, üçüncüyü yakalayıp geçmek değil. Buradaki hedefimiz şu: perakendede bir kriter vardır 'mağaza başına ortalama ciro.' Şu anda biz mağaza başına ortalama ciroda 'indirim marketleri' arasında ikinci sıradayız." diye konuştu.
Halepli, büyüme merkezine yatırım yapmak istediklerini ve İstanbul, Ankara ve Ege Bölgesi’nin hedefleri arasında olduğunu belirterek, daha fazla satış noktasıyla belli sayılara ulaşmak istediklerini aktardı.
Çevresel sürdürülebilirliği ön planda tutarak marketlerinde sürekli gelişim projelerine yönelik çalıştıklarına değinen Halepli, "Mağazalarımızda tazeliği korumak için nemlendirme, püskürtme dediğimiz sistemler kuruyoruz. Ambalajları ve atıkları azaltmak için dökme ürün reyonları kuruyoruz. Bazı mağazalarımızın içerisinde zeytinyağını ve ayçiçeği yağını evden getirdiğiniz kaplarla doldurarak götürebilirsiniz. Müşterilerimizin dökme bakliyat ürünlerinde poşet yerine, plastik yerine kâğıt ambalajlarla alışveriş yapabilecekleri reyonlar var." dedi.
Haftanın popüler haberleri
Microsoft'un yeni nesil yapay zekâ çipi üretimi 2026'ya ertelendi
Microsoft'un yeni nesil Maia AI çipi en az altı aylık bir gecikmeyle karşı karşıya, bu da seri üretimini 2025'ten 2026'ya erteliyor.
Bolat: 30 yıl önceki kurallarla 2025 ticaretini yönetemeyiz
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, "30 yıl önceki kurallarla 2025 ticaretini yönetemeyiz" dedi. Bakan Bolat, Türkiye-AB Yüksek Düzeyli Ticaret Diyaloğu Toplantısında konuştu.
IFCO 20 Ağustos 2025 tarihinde başlıyor
IFCO İstanbul Fashion Connection fuarı 20-22 Ağustos 2025 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezinde düzenlenecek.
Nurullah Bakır, Türkiye Bankalar Birliğindeki görevine başladı
Türkiye Bankalar Birliği, Genel Sekreterlik görevine getirilen Nurullah Bakır'ın görevine başladığını duyurdu.
vivo X200 FE Türkiye'ye geliyor
vivo, kompakt formda amiral gemisi deneyimi sunan yeni X200 FE akıllı telefonunu Türkiye'de de satışa sunacağını duyurdu.
Türkiye Finans Katılım Bankası biOnay cihazlarını kullanıyor
Türkiye Finans Katılım Bankası, biOnay cihazlarını kullanmaya başladı.
İzmir KGK ile Esbaş, Eşitlik Yıldızları Projesine imza attı
TOBB İzmir Kadın Girişimciler Kurulu ile ESBAŞ, “Eşitlik Yıldızları Projesi” için iş birliği protokolü imzaladı.
As Plastik, güvenli ambalaj çözümleri ile tarımı destekliyor
As Plastik, tarladan sofraya uzanan güvenli ambalaj çözümleri ile tarımı destekliyor.
AKUT Vakfı soruyor: Orman yangınlarına karşı hazırlıklı mıyız?
AKUT VAKFI, yaz mevsimiyle birlikte artan orman yangını riskine dikkat çekerek, alınabilecek önlemleri ve doğru davranış biçimlerini kamuoyu ile paylaştı.
Netaş’tan 5G’ye tam hazırlık vurgusu
Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu’nda Netaş’tan 5G’ye tam hazırlık vurgusu.
Multitek, RF ve IoT tabanlı çözümlere yatırım yapıyor
Multitek ev pazarında RF teknolojilerine ve IoT tabanlı çözümlere yatırım yapıyor.
Sanel kalitesini Ford Q1 Sertifikası ile taçlandırdı
Otomotiv elektroniği ve aydınlatma sektörü firması Sanel, Tuzla’daki üretim tesisinde Ford Otosan’ın Q1 Sertifikasını almaya hak kazandı.
Eyüp Kartal, Hop Health CEO’su oldu
Eyüp Kartal, Hop Health CEO’luğunu platformun Kurucusu Dr. Eren Ünal’dan devraldı.
Mayıs ihracatı 24,8 ithalatı ise 31,4 milyar dolar olarak gerçekleşti
Türkiye'nin ihracatı, mayısta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 2,6 artarak 24 milyar 817 milyon dolar, ithalatı 31 milyar 462 milyon dolar olarak gerçekleşti.
TÜİK işsizlik rakamlarını açıkladı
Türkiye'de işsizlik oranı, mayısta bir önceki aya göre 0,2 puan azalışla yüzde 8,4'e düştü.
TSO ve Borsa aidatlarının son ödeme günü bugün
Ticaret ve Sanayi Odalarının, Ticaret Borsalarının Yıllık ve Munzam Aidat Ödemeleri için son tarih 30 Haziran 2025.
Terörist Naci Kılıç'ın kalan cezası kaldırıldı
30 Haziran 2025 tarihli Resmî Gazete'de yayımlanan bir diğer Cumhurbaşkanı kararıyla terörist Naci Kılıç'ın kalan cezası sağlık gerekçesiyle sonlandırıldı.
Terörist Kerim Boran'ın kalan cezası kaldırıldı
30 Haziran 2025 tarihli Resmî Gazete'de yayımlanan Cumhurbaşkanı kararına göre terörist Kerim Boran'ın kalan cezası sağlık gerekçesiyle kaldırıldı.
Ukrayna’da otel ve AVM'lerin olduğu 20 kamu tesisleri satışta
Ukrayna, 2025’te 20’den fazla stratejik tesis için yatırımcı arıyor. Kimya, madencilik, enerji, otelcilik ve AVM sektörlerinde dev fırsatlar sunuluyor.
İş Grubu, rüzgar türbini üreticisi Ateş Çelik’e ortak oluyor
İş Enerji ve Maxis Girişim Sermayesi yönetimindeki Temiz Enerji Fonu ve Atlas Fonu ile TSKB’nin ana yatırımcı olduğu Türkiye Yeşil Fonu Ateş Çelik’e ortak oluyor.
IAIS: Küresel sigorta sektörü 2024’te direncini korudu
Uluslararası Sigorta Denetçileri Birliği (IAIS), 2025 yılına ait Orta Yıl Küresel Sigorta Piyasası Raporu’nu (GIMAR) yayımladı.
Bilgiç, “Küresel iklim değişikliği gerçek bir tehdittir”
Adana Ticaret Borsası Başkanı Şahin Bilgiç, Adana Ticaret Borsası Meclis toplantısında küresel iklim tehlikelerine değindi.
Kamu kaynaklarına ve tasarruf tedbirlerine AI ile denetim
Bakan Şimşek, kamu kaynaklarını en etkin şekilde kullanmak ve tasarruf tedbirlerini izlemek için yapay zeka destekli sistemlerle denetimler yapıldığını duyurdu.
İTO’dan Suriye’de yatırım incelemesi
İTO, İstanbul iş dünyasının beklentilerini geçtiğimiz hafta Oda Meclis toplantısına katılan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır’a iletti.
Doğuş Teknoloji, Nairobi’de IoT Vizyonunu paylaştı
Doğuş Teknoloji IoT partneri Teknopalas ile Kenya, Nairobi'de Intelligent Things in Action: From Smart Devices to Smarter Decisions etkinliğini gerçekleştirdi.
Yünsa 2023 Sürdürülebilirlik Raporunu yayımladı
Yünsa, 2023 yılı çevresel, sosyal ve ekonomik performansını yansıtan 2023 Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı.
Türk Telekom Siber Güvenlik Kampı için son başvuru 2 Temmuz'da
Türk Telekom, siber güvenlik uzmanı ihtiyacını karşılamaya yönelik her yıl düzenlediği Siber Güvenlik Kampı için bu yıl da başvuru sürecini başlattı.
TEI, Paris Air Show'da gövde gösterisi yaptı
TEI, Fransa’nın Paris Le Bourget Havalimanı’nda düzenlenen, dünyanın en prestijli havacılık organizasyonlarından Paris Air Show 2025’te yerini aldı.
Koç’tan yangına AI çözümü: Akdeniz'e model oldu
Koç Holding'in orman yangınlarıyla yapay zeka tabanlı mücadele projesi, Akdeniz ülkelerine örnek gösterildi.
Nestlé Türkiye'den gençlere Needs YOUth etkinliği
Nestlé Türkiye, Gençlik Girişimi ile Karacabey Fabrikası’nda Geleceğin Liderleriyle buluştu.
Türk Hava Yolları ve airBaltic'ten kod paylaşım iş birliği
Türk Hava Yolları ve airBaltic, kod paylaşım iş birliğini genişletiyor
Ender Yılmaz: İklim krizi sanayiyi tehdit ediyor
İSO Meclis Başkanı Ender Yılmaz, sanayinin iklim değişikliğinin merkezinde olduğunu vurgulayarak yeşil dönüşüm yapılmazsa üretim ve ihracatın risk altında olduğunu söyledi.
Yeşil ve dijital dönüşüm sanayinin yeni yol haritası
İSO Başkanı, sürdürülebilirlikte farkındalığın yükseldiğini ancak döngüsel ekonomiye geçişin hızlanması gerektiğini belirterek çağrıda bulundu.
Küresel maliyetler madencilerin karlarını olumsuz etkiledi
Geçen yılın yüksek işletme maliyetleri ile birlikte artan yatırım maliyetleri, dünyanın en büyük 40 madencilik firmasının kârlarını olumsuz etkiledi.
Afrika’ya yabancı yatırım rekor seviyeye ulaştı
Afrika’ya yabancı yatırım 2024'te rekor seviyeye ulaştı
Palandöken: Esnafın bir meslekte ayakta kalma süresi en fazla 3 yıl
Palandöken, esnaf ve sanatkârların sorunlarını yerinde tespit etmek ve çözüm önerilerini birlikte istişare etmek amacıyla Diyarbakır’a gitti.
Küresel elektrikli araç satışı 17 milyona ulaştı
EY-Parthenon’un yayımladığı Elektrikli Araç Ekosistemi ve Dönüşümü Analizi’ne göre, küresel elektrikli araç satışları geçen yıl 17 milyona ulaştı.
Amazon Prime Day etkinliği 8 Temmuz'da başlayacak
Amazon'un Prime üyelerine özel indirimler, ürünler ve fırsatlar sunduğu Prime Day etkinliği, bu yıl Türkiye'de 8-14 Temmuz'da gerçekleştirilecek.
EY Girişimci Kadın Liderler Programı'na başvurular başladı
Programa seçilen girişimciler, başarılı iş liderlerinin bilgi ve deneyimlerinden yararlanabilecek, birebir mentörlük desteği alabilecek.
Soft Away projesine “En İyi Danışmanlık Projesi” ödülü
TOBB Yazılım Meclisinin Soft_Away projesine “En İyi Danışmanlık Projesi” ödülü verildi.