Bakan Uraloğlu: 2002'de tersane 37, üretim kapasite 4,8 milyon detveyt tona çıktı
Bakan Uraloğlu: 2002'de tersane 37, üretim kapasite 4,8 milyon detveyt tona çıktı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "2002'de 37 olan tersane sayımızı 85'e, yıllık üretim kapasitemizi ise 550 bin detveyt tondan 4,8 milyon detveyt tona yükselttik." dedi.
Haber Giriş Tarihi: 09.12.2023 17:49
Haber Güncellenme Tarihi: 09.12.2023 17:49
Kaynak:
AA
Uraloğlu, Milas'ın Ören Mahallesi'ndeki Tekne İmal Çekek Yeri açılış töreninde yaptığı konuşmada, yat inşa sanayisi için yüksek standartlı örnek bir proje olan Ören tekne imal ve çekek yerini hizmete sunduklarını söyledi.
2002'ye kadar neredeyse sadece İstanbul Tuzla'da sıkışmış olan bir tersanecilik faaliyetinin söz konusu olduğunu ifade eden Uraloğlu, Türk bayraklı gemilerin kara listede, vergi yüklerinden bunalmış bir denizcilik sektörünün olduğunu belirtti.
AK Parti hükümetleri olarak bu gidişata 'dur' dediklerini dile getiren Uraloğlu, "2002 yılından bu yana bir deniz kaptanının oğlu olan Sayın Cumhurbaşkanımızın vizyonu ve kaptanlığında denizcilerimizin bahtını ak, yolunu açık etmek için çok önemli atılım ve politikalar gerçekleştirdik. Hayata geçirdiğimiz denetim ve uygulamalarla 2008'de beyaz listeye geçtik ve o günden bu yana beyaz listedeyiz." dedi.
Uraloğlu, Türk bayrağının denizcilik sektöründe dünyanın en prestijli bayrakları arasında yer aldığını, denizcilerin üzerindeki yükü paylaşmak için ÖTV'siz yakıt uygulamasını hayata geçirdiklerine dikkati çekti.
2004'ten itibaren yük ve yolcu taşıyan gemilere, ticari yatlara, hizmet ve balıkçı gemilerinde ÖTV tutarını sıfıra indirdiklerini vurgulayan Uraloğlu, şöyle konuştu:
"Bugüne kadar sektöre yaklaşık 11 milyar lira ÖTV'siz yakıt desteği verdik. Bugün ülkemiz 217 limanında 543 milyon ton yük, 12,4 milyon TEU konteyner elleçlenen, Tekirdağ, Ambarlı, Kocaeli ve Mersin'de bulunan konteyner limanları dünyada ilk 100 liman arasına giren, 85 tersanesiyle gemi siparişinde dünyada yedinci, 45,8 milyon dedveyt tona ulaşan deniz ticaret filosu ile dünya sıralamasında 12. sırada yer alan ve 1 milyonu aşan amatör denizcisi ve 138 bin gemi insanı ile dünyanın önde gelen denizci ülkeleri arasındadır. Gemi inşa sektörü emek yoğun niteliği ve oluşturduğu geniş faaliyet alanı ile ülkemizdeki istihdamın artmasına da önemli katkılar sağlamaktadır."
Bakan Uraloğlu, istihdamı önemli ölçüde artıran bu sektörde çalışan sayısının yüzbinlere dayandığını, yan sanayi çalışanlarıyla birlikte değerlendirildiğinde çok sayıda insana geçim kaynağı olan dev bir sektör haline geldiğinin altını çizdi.
"Politikalar geliştirdik ve özel sektör temsilcilerimizin önünü açtık"
Türk gemi inşa sanayinin son teknolojileri kullanan, çevreye duyarlı, yüksek kaliteli ve taahhütlerine sadık işi vaktinde bitiren özellikleriyle dünyada saygın bir yere sahip olduğunu anlatan Uraloğlu, "Biz tersaneciliğimizi tüm kıyılarımıza yayacak politikalar geliştirdik ve özel sektör temsilcilerimizin önünü açtık. Sayısal ve kapasite olarak geçmişten bugüne sektörümüze bakacak olursak 2002'de 37 olan tersane sayımız 85'e, yıllık üretim kapasitemizi ise 550 bin detveyt tondan 4,8 milyon detveyt tona yükselttik. Tersanelerimizdeki bakım-onarım hacmi de son 10 yılda yüzde 129 oranında artarak 35 milyon detveyt tona yükseldi." ifadesini kullandı.
Gemi sanayinin inovatif, çevreci ve alternatif enerji kullanma yeteneğiyle rekabet gücünün gün geçtikçe arttığına dikkati çeken Uraloğlu, döviz getirisiyle de ülke ekonomisine büyük katkı sağladığının altını çizdi.
Özellikle balıkçı gemisi inşasında atağa geçen Türkiye'nin, rakibi İspanya'yı geride bırakarak en fazla ihracat yapan ülke olduğunu aktaran Uraloğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:
"Liderliğini korumak için çalışmalarına hız kesmeden devam eden gemi inşa sanayimiz dünya balıkçılığında önde olan ülkelere balık avlama ve canlı balık taşıma gemisi ihracatı yapan bir ülke konumuna gelmiştir. Dünyanın ilk hibrit balıkçı gemisi ile en büyük canlı balık taşıma gemisinde, ful elektrikli feribot, lng-hibrit-elektrikli römorkör, katamaran enerji gemisi gibi birçok yenilikçi projede Türk mühendislerinin imzası vardır. Günümüzde, yatlara talebin giderek arttığını da görmekteyiz. Gururla belirtmek istiyorum ki ülkemiz dünya süperyat endüstrisinin parlayan yıldızıdır. Yat inşa sektöründe küresel pazarda önemli bir konumda olan ülkemiz özellikle mega yat inşası noktasında İtalya ve Hollanda'nın ardından dünyada üçüncü sırada yer almaktadır."
Uraloğlu, koordinesi bakanlıkça gerçekleştirilen ve Avrupa'nın en büyük tekne imal yeri konumuna gelecek olan İzmir Çaltılıdere tekne imal ve çekek yeri projesinin de tüm hızıyla devam ettiğini, Bartın Kurucaşile tekne imal yeri projesinin de hayata geçtiğini, faaliyetlerine başlandığına vurgu yaptı.
Ören tekne imal ve çekek yerinin 275 bin metrekare alan üzerinde, 16 hangarda, 32 kooperatif üyesi işletmeci ile tekne imal ve çekek faaliyeti yürüteceğine dikkati çeken Uraloğlu, "Bu alanda sağlanacak 4 bin kişilik istihdam bölge ve ülkemiz insanına ekmek kapısı olacaktır. Boyutlarına bağlı olarak yıllık 60 tekne üretimi yapılması planlanmaktadır. Yatçılığın önemli bir parçası olan yat limanlarının ülkemizdeki durumuna da bakacak olursak 63 yat limanı ve yat yanaşma yerinde 25 bin 38 yat bağlama ve barınma kapasitesine sahibiz. Yapacağımız yatırımlarla bu kapasitenin çok daha üzerine çıkmayı planlamaktayız." diye konuştu.
Ege Bölgesi'nde yeni yat limanları yapılması amacıyla devam eden proje çalışmalarıyla 5 bin tekne bağlama kapasitesi elde edeceklerini aktaran Bakan Uraloğlu, yat limanlarının yanı sıra kruvaziyer gemiler için de Fethiye'de yeni bir liman yapılması amaçlı proje çalışması sürdürdüklerini belirtti.
"Bizim için denizcilik sadece bir uğraş değil, kültürdür, güçtür"
Amatör denizcilerin de özel teknelerinin bağlama ve barınma yeri için birçok talep geldiğini anımsatan Uraloğlu, bu kapsamda da yat limanı konsepti dışında, izin onay sürecini kısaltıp yatırım maliyetini düşürmek suretiyle tekne bağlama kapasitesini artırmayı amaçlayan çalışmaları paydaşlarla hayata geçirdiklerine dikkati çekti.
Koyların adil kullanılacağı, çevre dostu uygulamalar sayesinde kirliliğin önleneceği, kıyı kaynaklarının verimli kullanımının artacağı, düşük maliyet ile sosyo-ekonomik fayda sağlayacak bir yapı oluşturmayı hedefledikleri aktaran Uraloğlu, şöyle devam etti:
"Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak denizciliğimizin daha da gelişmesi, denizlerimizden sağlanan imkanların artırılması, kaynaklarının ekonomiye kazandırılması için daha da etkin çalışacağız. Çünkü bizim için denizcilik sadece bir uğraş değil, kültürdür, güçtür. Denizlerimiz bizim 'Mavi Vatan'ımızdır. Hepimiz çok iyi biliyoruz ki, denizciliğimizin bugün geldiği konum devletimizin denizciliğimize verdiği önem ve sektörün paydaşları sayesindedir. Bütün bu olumlu gelişmelerin bir sonucu olarak geçtiğimiz hafta, Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) Konsey Üyeliği seçimlerinde, ülkemiz tarihinin en yüksek oyunu alarak üst üste 13. kez seçildi. Yine sektörümüz için güzel bir gelişme de 'Türk Loydu'. Uluslararası Klas Kuruluşları Birliği'ne (IACS) üye oldu. Bu gelişme, Türk Loydu'nun Uluslararası düzeyde etkisini artırarak, Türk denizcilik sektörünün ve gemi sanayisinin daha fazla söz sahibi olmasına da katkı sağlayacaktır."
Uraloğlu, tekne çekek yerinin açılışını Muğla Valisi İdris Akbıyık, AK Parti Muğla Milletvekilleri Kadem Mete, Yakup Otgöz ve protokol üyeleriyle birlikte yaptı. Bakan Uraloğlu, daha sonra beraberindekilerle birlikte tekne çekek yerinde incelemelerde bulundu.
Bakan Uraloğlu, kışlık bakımı ve konaklaması için bir teknenin denizden karaya çıkarılma operasyonunu da başlattı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Bakan Uraloğlu: 2002'de tersane 37, üretim kapasite 4,8 milyon detveyt tona çıktı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "2002'de 37 olan tersane sayımızı 85'e, yıllık üretim kapasitemizi ise 550 bin detveyt tondan 4,8 milyon detveyt tona yükselttik." dedi.
Uraloğlu, Milas'ın Ören Mahallesi'ndeki Tekne İmal Çekek Yeri açılış töreninde yaptığı konuşmada, yat inşa sanayisi için yüksek standartlı örnek bir proje olan Ören tekne imal ve çekek yerini hizmete sunduklarını söyledi.
2002'ye kadar neredeyse sadece İstanbul Tuzla'da sıkışmış olan bir tersanecilik faaliyetinin söz konusu olduğunu ifade eden Uraloğlu, Türk bayraklı gemilerin kara listede, vergi yüklerinden bunalmış bir denizcilik sektörünün olduğunu belirtti.
AK Parti hükümetleri olarak bu gidişata 'dur' dediklerini dile getiren Uraloğlu, "2002 yılından bu yana bir deniz kaptanının oğlu olan Sayın Cumhurbaşkanımızın vizyonu ve kaptanlığında denizcilerimizin bahtını ak, yolunu açık etmek için çok önemli atılım ve politikalar gerçekleştirdik. Hayata geçirdiğimiz denetim ve uygulamalarla 2008'de beyaz listeye geçtik ve o günden bu yana beyaz listedeyiz." dedi.
Uraloğlu, Türk bayrağının denizcilik sektöründe dünyanın en prestijli bayrakları arasında yer aldığını, denizcilerin üzerindeki yükü paylaşmak için ÖTV'siz yakıt uygulamasını hayata geçirdiklerine dikkati çekti.
2004'ten itibaren yük ve yolcu taşıyan gemilere, ticari yatlara, hizmet ve balıkçı gemilerinde ÖTV tutarını sıfıra indirdiklerini vurgulayan Uraloğlu, şöyle konuştu:
"Bugüne kadar sektöre yaklaşık 11 milyar lira ÖTV'siz yakıt desteği verdik. Bugün ülkemiz 217 limanında 543 milyon ton yük, 12,4 milyon TEU konteyner elleçlenen, Tekirdağ, Ambarlı, Kocaeli ve Mersin'de bulunan konteyner limanları dünyada ilk 100 liman arasına giren, 85 tersanesiyle gemi siparişinde dünyada yedinci, 45,8 milyon dedveyt tona ulaşan deniz ticaret filosu ile dünya sıralamasında 12. sırada yer alan ve 1 milyonu aşan amatör denizcisi ve 138 bin gemi insanı ile dünyanın önde gelen denizci ülkeleri arasındadır. Gemi inşa sektörü emek yoğun niteliği ve oluşturduğu geniş faaliyet alanı ile ülkemizdeki istihdamın artmasına da önemli katkılar sağlamaktadır."
Bakan Uraloğlu, istihdamı önemli ölçüde artıran bu sektörde çalışan sayısının yüzbinlere dayandığını, yan sanayi çalışanlarıyla birlikte değerlendirildiğinde çok sayıda insana geçim kaynağı olan dev bir sektör haline geldiğinin altını çizdi.
"Politikalar geliştirdik ve özel sektör temsilcilerimizin önünü açtık"
Türk gemi inşa sanayinin son teknolojileri kullanan, çevreye duyarlı, yüksek kaliteli ve taahhütlerine sadık işi vaktinde bitiren özellikleriyle dünyada saygın bir yere sahip olduğunu anlatan Uraloğlu, "Biz tersaneciliğimizi tüm kıyılarımıza yayacak politikalar geliştirdik ve özel sektör temsilcilerimizin önünü açtık. Sayısal ve kapasite olarak geçmişten bugüne sektörümüze bakacak olursak 2002'de 37 olan tersane sayımız 85'e, yıllık üretim kapasitemizi ise 550 bin detveyt tondan 4,8 milyon detveyt tona yükselttik. Tersanelerimizdeki bakım-onarım hacmi de son 10 yılda yüzde 129 oranında artarak 35 milyon detveyt tona yükseldi." ifadesini kullandı.
Gemi sanayinin inovatif, çevreci ve alternatif enerji kullanma yeteneğiyle rekabet gücünün gün geçtikçe arttığına dikkati çeken Uraloğlu, döviz getirisiyle de ülke ekonomisine büyük katkı sağladığının altını çizdi.
Özellikle balıkçı gemisi inşasında atağa geçen Türkiye'nin, rakibi İspanya'yı geride bırakarak en fazla ihracat yapan ülke olduğunu aktaran Uraloğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:
"Liderliğini korumak için çalışmalarına hız kesmeden devam eden gemi inşa sanayimiz dünya balıkçılığında önde olan ülkelere balık avlama ve canlı balık taşıma gemisi ihracatı yapan bir ülke konumuna gelmiştir. Dünyanın ilk hibrit balıkçı gemisi ile en büyük canlı balık taşıma gemisinde, ful elektrikli feribot, lng-hibrit-elektrikli römorkör, katamaran enerji gemisi gibi birçok yenilikçi projede Türk mühendislerinin imzası vardır. Günümüzde, yatlara talebin giderek arttığını da görmekteyiz. Gururla belirtmek istiyorum ki ülkemiz dünya süperyat endüstrisinin parlayan yıldızıdır. Yat inşa sektöründe küresel pazarda önemli bir konumda olan ülkemiz özellikle mega yat inşası noktasında İtalya ve Hollanda'nın ardından dünyada üçüncü sırada yer almaktadır."
Uraloğlu, koordinesi bakanlıkça gerçekleştirilen ve Avrupa'nın en büyük tekne imal yeri konumuna gelecek olan İzmir Çaltılıdere tekne imal ve çekek yeri projesinin de tüm hızıyla devam ettiğini, Bartın Kurucaşile tekne imal yeri projesinin de hayata geçtiğini, faaliyetlerine başlandığına vurgu yaptı.
Ören tekne imal ve çekek yerinin 275 bin metrekare alan üzerinde, 16 hangarda, 32 kooperatif üyesi işletmeci ile tekne imal ve çekek faaliyeti yürüteceğine dikkati çeken Uraloğlu, "Bu alanda sağlanacak 4 bin kişilik istihdam bölge ve ülkemiz insanına ekmek kapısı olacaktır. Boyutlarına bağlı olarak yıllık 60 tekne üretimi yapılması planlanmaktadır. Yatçılığın önemli bir parçası olan yat limanlarının ülkemizdeki durumuna da bakacak olursak 63 yat limanı ve yat yanaşma yerinde 25 bin 38 yat bağlama ve barınma kapasitesine sahibiz. Yapacağımız yatırımlarla bu kapasitenin çok daha üzerine çıkmayı planlamaktayız." diye konuştu.
Ege Bölgesi'nde yeni yat limanları yapılması amacıyla devam eden proje çalışmalarıyla 5 bin tekne bağlama kapasitesi elde edeceklerini aktaran Bakan Uraloğlu, yat limanlarının yanı sıra kruvaziyer gemiler için de Fethiye'de yeni bir liman yapılması amaçlı proje çalışması sürdürdüklerini belirtti.
"Bizim için denizcilik sadece bir uğraş değil, kültürdür, güçtür"
Amatör denizcilerin de özel teknelerinin bağlama ve barınma yeri için birçok talep geldiğini anımsatan Uraloğlu, bu kapsamda da yat limanı konsepti dışında, izin onay sürecini kısaltıp yatırım maliyetini düşürmek suretiyle tekne bağlama kapasitesini artırmayı amaçlayan çalışmaları paydaşlarla hayata geçirdiklerine dikkati çekti.
Koyların adil kullanılacağı, çevre dostu uygulamalar sayesinde kirliliğin önleneceği, kıyı kaynaklarının verimli kullanımının artacağı, düşük maliyet ile sosyo-ekonomik fayda sağlayacak bir yapı oluşturmayı hedefledikleri aktaran Uraloğlu, şöyle devam etti:
"Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak denizciliğimizin daha da gelişmesi, denizlerimizden sağlanan imkanların artırılması, kaynaklarının ekonomiye kazandırılması için daha da etkin çalışacağız. Çünkü bizim için denizcilik sadece bir uğraş değil, kültürdür, güçtür. Denizlerimiz bizim 'Mavi Vatan'ımızdır. Hepimiz çok iyi biliyoruz ki, denizciliğimizin bugün geldiği konum devletimizin denizciliğimize verdiği önem ve sektörün paydaşları sayesindedir. Bütün bu olumlu gelişmelerin bir sonucu olarak geçtiğimiz hafta, Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) Konsey Üyeliği seçimlerinde, ülkemiz tarihinin en yüksek oyunu alarak üst üste 13. kez seçildi. Yine sektörümüz için güzel bir gelişme de 'Türk Loydu'. Uluslararası Klas Kuruluşları Birliği'ne (IACS) üye oldu. Bu gelişme, Türk Loydu'nun Uluslararası düzeyde etkisini artırarak, Türk denizcilik sektörünün ve gemi sanayisinin daha fazla söz sahibi olmasına da katkı sağlayacaktır."
Uraloğlu, tekne çekek yerinin açılışını Muğla Valisi İdris Akbıyık, AK Parti Muğla Milletvekilleri Kadem Mete, Yakup Otgöz ve protokol üyeleriyle birlikte yaptı. Bakan Uraloğlu, daha sonra beraberindekilerle birlikte tekne çekek yerinde incelemelerde bulundu.
Bakan Uraloğlu, kışlık bakımı ve konaklaması için bir teknenin denizden karaya çıkarılma operasyonunu da başlattı.
Kaynak: AA
Haftanın popüler haberleri
Yat ticaretinde dünyada ikinci sıradayız
Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Durmuş Ünüvar, Türkiye’nin 2025 yılı yat siparişleri defterine göre dünyada İtalya’dan sonra ikinci sırada olduğunu söyledi.
THY, İslamabad ve Lahor seferlerini iptal etti. Sebep: Saldırılar
THY, Hindistan'ın Pakistan'a saldırısı nedeniyle bugün İstanbul'dan yapılması planlanan İslamabad ve Lahor seferlerini karşılıklı iptal etti.
Hazım Akyol, Vakıf Leasing Yönetim Kurulu Başkanı oldu
Vakıf Leasing yeni yönetim kurulunu duyurdu.
Sümer Varlık 37 milyon lira temettü dağıtacak
Sümer Varlık Yönetim A.Ş. Yönetim Kurulu, 2024 yılı kârından 37 milyon TL temettü dağıtımını onayladı. Ödemeler 18 Haziran’dan itibaren yapılacak.
ATO Başkanı Baran: Vergi afları vergi zeminini bozuyor
Ankara Ticaret Odası (ATO) Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran, "Vergi sistemimiz, adil, şeffaf ve sürdürülebilir bir yapıya kavuşturulmalıdır" dedi.
Dijital mevduat bankası ColendiBank faaliyetlerine başladı
ColendiBank, Türkiye’nin ilk yapay zeka temelli, doğuştan dijital mevduat bankası olarak faaliyetlerine başladı.
Bakan Uraloğlu, TikTok'tan çocuk ve gençlere yönelik hassasiyet istedi
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, TikTok Devletlerle İlişkiler ve Kamu Politikaları Türkiye ve Bölge Başkanı Sn. Fatih Kafadar’ı kabul etti.
Türk Ticaret Bankası, 112 yıl sonra yeniden faaliyette
112 yıllık banka, ihracatçılara finansal çözümler sunarak ekonomiye destek olacak.
Uber, Trendyol GO’yu satın aldı
Trendyol Grubu, teslimat hizmeti Trendyol GO’nun yüzde 85’lik hissesinin Uber Technologies, Inc.’e devri konusunda anlaşmaya vardığını duyurdu.
Türkiye, Hindistan'ın Pakistan'a füze saldırısını kınadı
Dışişleri Bakanlığından yapılan açıklamada; Pakistan ile Hindistan arasında yaşanmakta olan gelişmelerin endişeyle takip edildiği belirtildi.
Loras Holding Yönetim Kurulu görev dağılımı yaptı
Loras Holding yönetim kurulunda görev dağılımı yaptığını duyurdu.
THY Teknik ile Rolls-Royce işbirliği
THY, Rolls-Royce ile işbirliğine gittiklerini duyurdu.
Fahrettin Günalp Ertik, Bizim Toptan'da Yönetim Kurulu Üyesi oldu
Ali Ülker'in istifasıyla boşalan Yönetim Kurulu Üyeliğine Fahrettin Günalp Ertik atandı.
Odine ve Turkcell, CC-Global Awards 2025 finalisti
17 Haziran'da Berlin'de düzenlenecek törende kazananlar açıklanacak.
ABD Michigan'daki Pine River Güneş Enerjisi Parkı bitti
DTE Energy, ABD Michigan'da gerçekleştirmekte olduğu Pine River Güneş Enerjisi Parkı’nın yapımını sonuçlandırdı.
Çiçekçiler Anneler Günü hazırlıklarına başladı
Anneler Günü'ne kısa süre kala çiçek sektöründe hazırlıklar devam ediyor.
Fakir Premium SR 9800 tescillendi
Fakir Hausgeräte'nin Premium SR 9800 S model süpürgesi F.A.Z. tarafından yapılan detaylı performans analizlerinde rakiplerini geride bırakarak zirveye yerleşti.
Velar Makine, EYDEP-BSertifikası almaya hak kazandı
Velar Makine, Savunma Sanayi Başkanlığı'nın EYDEP programı kapsamında yüksek yetkinlik seviyesini temsil eden B seviye sertifika almaya hak kazandı.
Sibel Selvi: Marka hikayeleri akılda kalıcıdır
İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, Marka hikayelerinin duygusal bağ kurarak sadakati artırdığını ve uzun vadeli başarı getirdiğini söyledi.
Philips, saç şekillendirme ürün ailesine üç yeni model ekledi
Philips'ten saç şekillendirme rutinlerini dönüştüren 3 yeni ürün ekledi.
Limak Çimento’nun dekarbonizasyon hedeflerine SBTi onayı
Limak Çimento’nun 2030 yakın dönem ve 2050 net sıfır emisyon azaltım hedefleri, Bilimsel Temelli Hedefler Girişimi (SBTi) tarafından onaylandı.
Türk iş dünyası ABD ve AB pazarında daha güçlü temsil edilmeli
İstanbul Sanayi Odası Başkanı Erdal Bahçıvan, Meclis toplantısında gündeme dair açıklamalarda bulundu.
En değerli vitrin artık cep telefonlarının ekranları
Eskiden bir ürün satmak için iyi bir mekân bulup dükkân açmanın yeterli iken günümüzde en değerli vitrinin cep telefonlarının ekranları olduğu bir gerçek.
Nisan 2025’te 4.052 Sanayi Kapasite Raporu onaylandı
TOBB tarafından Nisan 2025’te onaylanan kapasite raporu sayısı Nisan 2024’e göre %11,7 (423 adet) artarak 4.052 adet oldu.
Hisarcıklıoğlu'nun vergi denetimleri için olur ve olmazları
Hisarcıklıoğlu’ndan ‘vergi denetimleri’ mesajı!
Türk firmaları Erbil'de Orta Doğu Turizm Fuarına katıldı
Irak'ın Erbil kentinde düzenlenen Orta Doğu Turizm Fuarı’na Türkiye'den çok sayıda turizm şirketinin yanı sıra 20 ülkeden 150'den fazla şirket katıldı.
Sabiha Gökçen, "Avrupa’da en hızlı büyüyen havalimanı'' oldu
İstanbul Sabiha Gökçen, "Avrupa’da en hızlı büyüyen havalimanı'' oldu.
Semra KARSU, QNB Finansal Kiralama'dan istifa etti
QNB Finansal Kiralama şirketi, Genel Müdür Yardımcısı Semra Karsu'nun görevinden ayrıldığını duyurdu.
Big Chefs'in YKB Gamze Hatice Cizreli, Vekili Saruhan Tan seçildi
Büyük Şefler Gıda şirketinde Yönetim Kurulu Başkanlığına Gamze Hatice Cizreli, Başkan Vekilliğine Saruhan Tan seçildi.
KOSGEB desteğinde ikinci başvuru dönemi başladı
KOSGEB Kapasite Geliştirme Destek Programı'nda ikinci başvuru dönemi başladı. Başvurular 30 Haziran'a kadar yapılabilecek.
TEI'ye Verimlilikte 4 ödül
Verimlilik Proje Ödülleri kapsamında TEI, dört farklı projesiyle ödüle layık görüldü.
Otokar COBRA II zırhlı araçları Romanya'da üretilecek
Otokar, Romanya’nın önde gelen savunma sanayii şirketlerinden Automecanica S.A. ile bir Ortak Girişim Anlaşması imzaladı.
Friedrich Merz kimdir?
Almanya Şansölyesi seçilen Friedrich Merz kimdir? sorusu dünyada en çok sorgulanan konu oldu.
Dondurulmuş gıdalar çözülmeden mi çözüldükten sonra mı pişirilmeli?
Dondurulmuş gıdalarda "Süpermarket Denetimi: Uyarı Eksikliği" konusu dünya gündeminde!
Çinli e-ticaret platformları ABD tüketicilerinin gözdesi oldu
Ticaret gerilimlerine rağmen DHgate ve Taobao gibi Çinli e-ticaret platformları, ABD'de rekabetçi fiyatları ve sosyal medya pazarlamasıyla yükselişe geçti.
Bakan Şimşek: Dezenflasyon süreci devam ediyor
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, enflasyon sürecine dair veriler paylaştı.
Agrotech, tarımda yapay zeka destekleri sunuyor
AgroTech AI, tarım sektörünün dijitalleşmesine katkı sunmayı amaçlayan stratejik bir adım olarak hayata geçirildi.
Kron Teknoloji Yönetim Kurulu belirlendi
Kron Teknoloji Yönetim Kurulu Başkanlığına Lütfi Yenel, Başkan Yardımcılığına Ayşe Yenel seçildi.
Orhun Kartal, Hun Yenilenebilir Enerji YK Başkanı seçildi
Hun Yenilenebilir Enerji Üretim A.Ş., Yönetim Kurulu görev dağılımını KAP aracılığıyla duyurdu.
Torunlar GYO'nun olağan genel kurulu 29 Mayıs 2025'te
Torunlar GYO, olağan genel kurul toplantısını 29 Mayıs 2025 tarihinde yapacağını duyurdu.