Bakan Uraloğlu: 2002'de tersane 37, üretim kapasite 4,8 milyon detveyt tona çıktı
Bakan Uraloğlu: 2002'de tersane 37, üretim kapasite 4,8 milyon detveyt tona çıktı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "2002'de 37 olan tersane sayımızı 85'e, yıllık üretim kapasitemizi ise 550 bin detveyt tondan 4,8 milyon detveyt tona yükselttik." dedi.
Haber Giriş Tarihi: 09.12.2023 17:49
Haber Güncellenme Tarihi: 09.12.2023 17:49
Kaynak:
AA
Uraloğlu, Milas'ın Ören Mahallesi'ndeki Tekne İmal Çekek Yeri açılış töreninde yaptığı konuşmada, yat inşa sanayisi için yüksek standartlı örnek bir proje olan Ören tekne imal ve çekek yerini hizmete sunduklarını söyledi.
2002'ye kadar neredeyse sadece İstanbul Tuzla'da sıkışmış olan bir tersanecilik faaliyetinin söz konusu olduğunu ifade eden Uraloğlu, Türk bayraklı gemilerin kara listede, vergi yüklerinden bunalmış bir denizcilik sektörünün olduğunu belirtti.
AK Parti hükümetleri olarak bu gidişata 'dur' dediklerini dile getiren Uraloğlu, "2002 yılından bu yana bir deniz kaptanının oğlu olan Sayın Cumhurbaşkanımızın vizyonu ve kaptanlığında denizcilerimizin bahtını ak, yolunu açık etmek için çok önemli atılım ve politikalar gerçekleştirdik. Hayata geçirdiğimiz denetim ve uygulamalarla 2008'de beyaz listeye geçtik ve o günden bu yana beyaz listedeyiz." dedi.
Uraloğlu, Türk bayrağının denizcilik sektöründe dünyanın en prestijli bayrakları arasında yer aldığını, denizcilerin üzerindeki yükü paylaşmak için ÖTV'siz yakıt uygulamasını hayata geçirdiklerine dikkati çekti.
2004'ten itibaren yük ve yolcu taşıyan gemilere, ticari yatlara, hizmet ve balıkçı gemilerinde ÖTV tutarını sıfıra indirdiklerini vurgulayan Uraloğlu, şöyle konuştu:
"Bugüne kadar sektöre yaklaşık 11 milyar lira ÖTV'siz yakıt desteği verdik. Bugün ülkemiz 217 limanında 543 milyon ton yük, 12,4 milyon TEU konteyner elleçlenen, Tekirdağ, Ambarlı, Kocaeli ve Mersin'de bulunan konteyner limanları dünyada ilk 100 liman arasına giren, 85 tersanesiyle gemi siparişinde dünyada yedinci, 45,8 milyon dedveyt tona ulaşan deniz ticaret filosu ile dünya sıralamasında 12. sırada yer alan ve 1 milyonu aşan amatör denizcisi ve 138 bin gemi insanı ile dünyanın önde gelen denizci ülkeleri arasındadır. Gemi inşa sektörü emek yoğun niteliği ve oluşturduğu geniş faaliyet alanı ile ülkemizdeki istihdamın artmasına da önemli katkılar sağlamaktadır."
Bakan Uraloğlu, istihdamı önemli ölçüde artıran bu sektörde çalışan sayısının yüzbinlere dayandığını, yan sanayi çalışanlarıyla birlikte değerlendirildiğinde çok sayıda insana geçim kaynağı olan dev bir sektör haline geldiğinin altını çizdi.
"Politikalar geliştirdik ve özel sektör temsilcilerimizin önünü açtık"
Türk gemi inşa sanayinin son teknolojileri kullanan, çevreye duyarlı, yüksek kaliteli ve taahhütlerine sadık işi vaktinde bitiren özellikleriyle dünyada saygın bir yere sahip olduğunu anlatan Uraloğlu, "Biz tersaneciliğimizi tüm kıyılarımıza yayacak politikalar geliştirdik ve özel sektör temsilcilerimizin önünü açtık. Sayısal ve kapasite olarak geçmişten bugüne sektörümüze bakacak olursak 2002'de 37 olan tersane sayımız 85'e, yıllık üretim kapasitemizi ise 550 bin detveyt tondan 4,8 milyon detveyt tona yükselttik. Tersanelerimizdeki bakım-onarım hacmi de son 10 yılda yüzde 129 oranında artarak 35 milyon detveyt tona yükseldi." ifadesini kullandı.
Gemi sanayinin inovatif, çevreci ve alternatif enerji kullanma yeteneğiyle rekabet gücünün gün geçtikçe arttığına dikkati çeken Uraloğlu, döviz getirisiyle de ülke ekonomisine büyük katkı sağladığının altını çizdi.
Özellikle balıkçı gemisi inşasında atağa geçen Türkiye'nin, rakibi İspanya'yı geride bırakarak en fazla ihracat yapan ülke olduğunu aktaran Uraloğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:
"Liderliğini korumak için çalışmalarına hız kesmeden devam eden gemi inşa sanayimiz dünya balıkçılığında önde olan ülkelere balık avlama ve canlı balık taşıma gemisi ihracatı yapan bir ülke konumuna gelmiştir. Dünyanın ilk hibrit balıkçı gemisi ile en büyük canlı balık taşıma gemisinde, ful elektrikli feribot, lng-hibrit-elektrikli römorkör, katamaran enerji gemisi gibi birçok yenilikçi projede Türk mühendislerinin imzası vardır. Günümüzde, yatlara talebin giderek arttığını da görmekteyiz. Gururla belirtmek istiyorum ki ülkemiz dünya süperyat endüstrisinin parlayan yıldızıdır. Yat inşa sektöründe küresel pazarda önemli bir konumda olan ülkemiz özellikle mega yat inşası noktasında İtalya ve Hollanda'nın ardından dünyada üçüncü sırada yer almaktadır."
Uraloğlu, koordinesi bakanlıkça gerçekleştirilen ve Avrupa'nın en büyük tekne imal yeri konumuna gelecek olan İzmir Çaltılıdere tekne imal ve çekek yeri projesinin de tüm hızıyla devam ettiğini, Bartın Kurucaşile tekne imal yeri projesinin de hayata geçtiğini, faaliyetlerine başlandığına vurgu yaptı.
Ören tekne imal ve çekek yerinin 275 bin metrekare alan üzerinde, 16 hangarda, 32 kooperatif üyesi işletmeci ile tekne imal ve çekek faaliyeti yürüteceğine dikkati çeken Uraloğlu, "Bu alanda sağlanacak 4 bin kişilik istihdam bölge ve ülkemiz insanına ekmek kapısı olacaktır. Boyutlarına bağlı olarak yıllık 60 tekne üretimi yapılması planlanmaktadır. Yatçılığın önemli bir parçası olan yat limanlarının ülkemizdeki durumuna da bakacak olursak 63 yat limanı ve yat yanaşma yerinde 25 bin 38 yat bağlama ve barınma kapasitesine sahibiz. Yapacağımız yatırımlarla bu kapasitenin çok daha üzerine çıkmayı planlamaktayız." diye konuştu.
Ege Bölgesi'nde yeni yat limanları yapılması amacıyla devam eden proje çalışmalarıyla 5 bin tekne bağlama kapasitesi elde edeceklerini aktaran Bakan Uraloğlu, yat limanlarının yanı sıra kruvaziyer gemiler için de Fethiye'de yeni bir liman yapılması amaçlı proje çalışması sürdürdüklerini belirtti.
"Bizim için denizcilik sadece bir uğraş değil, kültürdür, güçtür"
Amatör denizcilerin de özel teknelerinin bağlama ve barınma yeri için birçok talep geldiğini anımsatan Uraloğlu, bu kapsamda da yat limanı konsepti dışında, izin onay sürecini kısaltıp yatırım maliyetini düşürmek suretiyle tekne bağlama kapasitesini artırmayı amaçlayan çalışmaları paydaşlarla hayata geçirdiklerine dikkati çekti.
Koyların adil kullanılacağı, çevre dostu uygulamalar sayesinde kirliliğin önleneceği, kıyı kaynaklarının verimli kullanımının artacağı, düşük maliyet ile sosyo-ekonomik fayda sağlayacak bir yapı oluşturmayı hedefledikleri aktaran Uraloğlu, şöyle devam etti:
"Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak denizciliğimizin daha da gelişmesi, denizlerimizden sağlanan imkanların artırılması, kaynaklarının ekonomiye kazandırılması için daha da etkin çalışacağız. Çünkü bizim için denizcilik sadece bir uğraş değil, kültürdür, güçtür. Denizlerimiz bizim 'Mavi Vatan'ımızdır. Hepimiz çok iyi biliyoruz ki, denizciliğimizin bugün geldiği konum devletimizin denizciliğimize verdiği önem ve sektörün paydaşları sayesindedir. Bütün bu olumlu gelişmelerin bir sonucu olarak geçtiğimiz hafta, Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) Konsey Üyeliği seçimlerinde, ülkemiz tarihinin en yüksek oyunu alarak üst üste 13. kez seçildi. Yine sektörümüz için güzel bir gelişme de 'Türk Loydu'. Uluslararası Klas Kuruluşları Birliği'ne (IACS) üye oldu. Bu gelişme, Türk Loydu'nun Uluslararası düzeyde etkisini artırarak, Türk denizcilik sektörünün ve gemi sanayisinin daha fazla söz sahibi olmasına da katkı sağlayacaktır."
Uraloğlu, tekne çekek yerinin açılışını Muğla Valisi İdris Akbıyık, AK Parti Muğla Milletvekilleri Kadem Mete, Yakup Otgöz ve protokol üyeleriyle birlikte yaptı. Bakan Uraloğlu, daha sonra beraberindekilerle birlikte tekne çekek yerinde incelemelerde bulundu.
Bakan Uraloğlu, kışlık bakımı ve konaklaması için bir teknenin denizden karaya çıkarılma operasyonunu da başlattı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Bakan Uraloğlu: 2002'de tersane 37, üretim kapasite 4,8 milyon detveyt tona çıktı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "2002'de 37 olan tersane sayımızı 85'e, yıllık üretim kapasitemizi ise 550 bin detveyt tondan 4,8 milyon detveyt tona yükselttik." dedi.
Uraloğlu, Milas'ın Ören Mahallesi'ndeki Tekne İmal Çekek Yeri açılış töreninde yaptığı konuşmada, yat inşa sanayisi için yüksek standartlı örnek bir proje olan Ören tekne imal ve çekek yerini hizmete sunduklarını söyledi.
2002'ye kadar neredeyse sadece İstanbul Tuzla'da sıkışmış olan bir tersanecilik faaliyetinin söz konusu olduğunu ifade eden Uraloğlu, Türk bayraklı gemilerin kara listede, vergi yüklerinden bunalmış bir denizcilik sektörünün olduğunu belirtti.
AK Parti hükümetleri olarak bu gidişata 'dur' dediklerini dile getiren Uraloğlu, "2002 yılından bu yana bir deniz kaptanının oğlu olan Sayın Cumhurbaşkanımızın vizyonu ve kaptanlığında denizcilerimizin bahtını ak, yolunu açık etmek için çok önemli atılım ve politikalar gerçekleştirdik. Hayata geçirdiğimiz denetim ve uygulamalarla 2008'de beyaz listeye geçtik ve o günden bu yana beyaz listedeyiz." dedi.
Uraloğlu, Türk bayrağının denizcilik sektöründe dünyanın en prestijli bayrakları arasında yer aldığını, denizcilerin üzerindeki yükü paylaşmak için ÖTV'siz yakıt uygulamasını hayata geçirdiklerine dikkati çekti.
2004'ten itibaren yük ve yolcu taşıyan gemilere, ticari yatlara, hizmet ve balıkçı gemilerinde ÖTV tutarını sıfıra indirdiklerini vurgulayan Uraloğlu, şöyle konuştu:
"Bugüne kadar sektöre yaklaşık 11 milyar lira ÖTV'siz yakıt desteği verdik. Bugün ülkemiz 217 limanında 543 milyon ton yük, 12,4 milyon TEU konteyner elleçlenen, Tekirdağ, Ambarlı, Kocaeli ve Mersin'de bulunan konteyner limanları dünyada ilk 100 liman arasına giren, 85 tersanesiyle gemi siparişinde dünyada yedinci, 45,8 milyon dedveyt tona ulaşan deniz ticaret filosu ile dünya sıralamasında 12. sırada yer alan ve 1 milyonu aşan amatör denizcisi ve 138 bin gemi insanı ile dünyanın önde gelen denizci ülkeleri arasındadır. Gemi inşa sektörü emek yoğun niteliği ve oluşturduğu geniş faaliyet alanı ile ülkemizdeki istihdamın artmasına da önemli katkılar sağlamaktadır."
Bakan Uraloğlu, istihdamı önemli ölçüde artıran bu sektörde çalışan sayısının yüzbinlere dayandığını, yan sanayi çalışanlarıyla birlikte değerlendirildiğinde çok sayıda insana geçim kaynağı olan dev bir sektör haline geldiğinin altını çizdi.
"Politikalar geliştirdik ve özel sektör temsilcilerimizin önünü açtık"
Türk gemi inşa sanayinin son teknolojileri kullanan, çevreye duyarlı, yüksek kaliteli ve taahhütlerine sadık işi vaktinde bitiren özellikleriyle dünyada saygın bir yere sahip olduğunu anlatan Uraloğlu, "Biz tersaneciliğimizi tüm kıyılarımıza yayacak politikalar geliştirdik ve özel sektör temsilcilerimizin önünü açtık. Sayısal ve kapasite olarak geçmişten bugüne sektörümüze bakacak olursak 2002'de 37 olan tersane sayımız 85'e, yıllık üretim kapasitemizi ise 550 bin detveyt tondan 4,8 milyon detveyt tona yükselttik. Tersanelerimizdeki bakım-onarım hacmi de son 10 yılda yüzde 129 oranında artarak 35 milyon detveyt tona yükseldi." ifadesini kullandı.
Gemi sanayinin inovatif, çevreci ve alternatif enerji kullanma yeteneğiyle rekabet gücünün gün geçtikçe arttığına dikkati çeken Uraloğlu, döviz getirisiyle de ülke ekonomisine büyük katkı sağladığının altını çizdi.
Özellikle balıkçı gemisi inşasında atağa geçen Türkiye'nin, rakibi İspanya'yı geride bırakarak en fazla ihracat yapan ülke olduğunu aktaran Uraloğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:
"Liderliğini korumak için çalışmalarına hız kesmeden devam eden gemi inşa sanayimiz dünya balıkçılığında önde olan ülkelere balık avlama ve canlı balık taşıma gemisi ihracatı yapan bir ülke konumuna gelmiştir. Dünyanın ilk hibrit balıkçı gemisi ile en büyük canlı balık taşıma gemisinde, ful elektrikli feribot, lng-hibrit-elektrikli römorkör, katamaran enerji gemisi gibi birçok yenilikçi projede Türk mühendislerinin imzası vardır. Günümüzde, yatlara talebin giderek arttığını da görmekteyiz. Gururla belirtmek istiyorum ki ülkemiz dünya süperyat endüstrisinin parlayan yıldızıdır. Yat inşa sektöründe küresel pazarda önemli bir konumda olan ülkemiz özellikle mega yat inşası noktasında İtalya ve Hollanda'nın ardından dünyada üçüncü sırada yer almaktadır."
Uraloğlu, koordinesi bakanlıkça gerçekleştirilen ve Avrupa'nın en büyük tekne imal yeri konumuna gelecek olan İzmir Çaltılıdere tekne imal ve çekek yeri projesinin de tüm hızıyla devam ettiğini, Bartın Kurucaşile tekne imal yeri projesinin de hayata geçtiğini, faaliyetlerine başlandığına vurgu yaptı.
Ören tekne imal ve çekek yerinin 275 bin metrekare alan üzerinde, 16 hangarda, 32 kooperatif üyesi işletmeci ile tekne imal ve çekek faaliyeti yürüteceğine dikkati çeken Uraloğlu, "Bu alanda sağlanacak 4 bin kişilik istihdam bölge ve ülkemiz insanına ekmek kapısı olacaktır. Boyutlarına bağlı olarak yıllık 60 tekne üretimi yapılması planlanmaktadır. Yatçılığın önemli bir parçası olan yat limanlarının ülkemizdeki durumuna da bakacak olursak 63 yat limanı ve yat yanaşma yerinde 25 bin 38 yat bağlama ve barınma kapasitesine sahibiz. Yapacağımız yatırımlarla bu kapasitenin çok daha üzerine çıkmayı planlamaktayız." diye konuştu.
Ege Bölgesi'nde yeni yat limanları yapılması amacıyla devam eden proje çalışmalarıyla 5 bin tekne bağlama kapasitesi elde edeceklerini aktaran Bakan Uraloğlu, yat limanlarının yanı sıra kruvaziyer gemiler için de Fethiye'de yeni bir liman yapılması amaçlı proje çalışması sürdürdüklerini belirtti.
"Bizim için denizcilik sadece bir uğraş değil, kültürdür, güçtür"
Amatör denizcilerin de özel teknelerinin bağlama ve barınma yeri için birçok talep geldiğini anımsatan Uraloğlu, bu kapsamda da yat limanı konsepti dışında, izin onay sürecini kısaltıp yatırım maliyetini düşürmek suretiyle tekne bağlama kapasitesini artırmayı amaçlayan çalışmaları paydaşlarla hayata geçirdiklerine dikkati çekti.
Koyların adil kullanılacağı, çevre dostu uygulamalar sayesinde kirliliğin önleneceği, kıyı kaynaklarının verimli kullanımının artacağı, düşük maliyet ile sosyo-ekonomik fayda sağlayacak bir yapı oluşturmayı hedefledikleri aktaran Uraloğlu, şöyle devam etti:
"Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak denizciliğimizin daha da gelişmesi, denizlerimizden sağlanan imkanların artırılması, kaynaklarının ekonomiye kazandırılması için daha da etkin çalışacağız. Çünkü bizim için denizcilik sadece bir uğraş değil, kültürdür, güçtür. Denizlerimiz bizim 'Mavi Vatan'ımızdır. Hepimiz çok iyi biliyoruz ki, denizciliğimizin bugün geldiği konum devletimizin denizciliğimize verdiği önem ve sektörün paydaşları sayesindedir. Bütün bu olumlu gelişmelerin bir sonucu olarak geçtiğimiz hafta, Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) Konsey Üyeliği seçimlerinde, ülkemiz tarihinin en yüksek oyunu alarak üst üste 13. kez seçildi. Yine sektörümüz için güzel bir gelişme de 'Türk Loydu'. Uluslararası Klas Kuruluşları Birliği'ne (IACS) üye oldu. Bu gelişme, Türk Loydu'nun Uluslararası düzeyde etkisini artırarak, Türk denizcilik sektörünün ve gemi sanayisinin daha fazla söz sahibi olmasına da katkı sağlayacaktır."
Uraloğlu, tekne çekek yerinin açılışını Muğla Valisi İdris Akbıyık, AK Parti Muğla Milletvekilleri Kadem Mete, Yakup Otgöz ve protokol üyeleriyle birlikte yaptı. Bakan Uraloğlu, daha sonra beraberindekilerle birlikte tekne çekek yerinde incelemelerde bulundu.
Bakan Uraloğlu, kışlık bakımı ve konaklaması için bir teknenin denizden karaya çıkarılma operasyonunu da başlattı.
Kaynak: AA
Haftanın popüler haberleri
Türkiye'nin Dijital Dönüşüm Endeksi 5 üzerinden 3,13 olarak hesaplandı
TÜBİSAD, Türkiye'nin dijitalleşme karnesini açıkladı. Bu yılki Türkiye'nin Dijital Dönüşüm Endeksi, 5 üzerinden 3,13 olarak hesaplandı.
Central Hospital'dan sağlık ihracatına 10 milyon dolarlık katkı
Central Hospital sağlık ihracatına 10 milyon dolarlık katkı sunmaya hazırlanıyor.
"ETKB Çocuk YouTube Kanalı" yayına başladı
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığının Çocuk YouTube Kanalı yayına başladı.
Asgari ücret fırsatçılarına darbe
Ticaret Bakanlığı Basın Danışmanı Bekir Kaplan, Türkiye genelinde, il müdürlüklerine bağlı ekiplerin, sahada karış karış, etiket etiket denetimlerini sürdürdüğünü belirtti.
Osman Suiçmez'e Hektaş'ta önemli görev
Hektaş, şirketin Strateji ve İş Geliştirme Direktörlüğü görevine Osman Suiçmez'in atandığını duyurdu.
Kağan Yaşa'nın TEB'teki ünvanı değişti
Türk Ekonomi Bankası A.Ş., Bankanın KOBİ Bankacılığı Grubu'nun ismini "Ticari ve KOBİ Bankacılığı Grubu" olarak belirledi.
Çimento fabrikaları toplu iş sözleşmesi görüşmelerine başladı
Baştaş Çimento, Konya Çimento, Bursa Çimento, Nuh Çimento fabrikaları Çimento Endüstrisi İşverenleri Sendikası (ÇEİS) ile Türkiye Çimse-İş Sendikası arasındaki toplu iş sözleşmesi görüşmeleri başladı.
Dünya Katılım Bankası Ümraniye Şubesi hizmete başladı
Dünya Katılım Bankası, Ümraniye Şubesinin hizmete başladığını duyurdu.
Özyaşar'da CFO'luk görevine Erol Kuzu atandı
Özyaşar Tel ve Galvanizleme Sanayii A.Ş., şirketin CFO'luğuna Erol Kuzu'nun atandığını duyurdu.
Tukaş Genel Müdürlüğüne Mehmet Okullu atandı
Tukaş, şirketin Genel Müdürlük görevine Mehmet Okullu'nun atandığını duyurdu.
İSO'dan finansman sorunu ve kredi kısıtları çözüm beklentisi
İstanbul Sanayi Odası (İSO) Başkanı Erdal Bahçıvan: “2026’da hepimizin arzusu, finansman sorununun hafiflemesi, kredi kısıtlarının kaldırılması”
TAŞFED, Dünya gastronomi sektörünü İstanbul’da buluşturdu
İstanbul Mutfak Günleri, İstanbul'da gerçekleştirildi. Dört gün boyunca 30’dan fazla ülkeden 1.500 yarışmacı şef, 70’in üzerinde kategoride kıyasıya mücadele etti.
TÜİK duyurdu: KOBİ'ler 2024'te ihracatın yüzde 29,6'sını yaptı
TÜİK, 2024 yılına ilişkin "Küçük ve Orta Büyüklükteki Girişim İstatistikleri"ni açıkladı. KOBİ'ler 2024'te ihracatın yüzde 29,6'sını, ithalatın yüzde 15,9'unu yaptı.
Pentagent, Censorly, Aller Mind projeleri büyük ödülün sahipleri oldu
Turkcell’in ‘Geleceği Yazan Kadınlar Yapay Zekâ Projesi’ mezunlarını verdi. Pentagent, Censorly, Aller Mind projeleri 200 bin TL’lik para ödüllerinin sahibi oldu.
Watsons, İskenderun'da yeni mağaza açtı
Watsons Türkiye, Hatay'ın İskenderun ilçesinde yeni mağazasını hizmete sundu.
2026 yılında uygulanacak yeni asgari ücretin detayları belli oldu
Yeni yılda brüt 33 bin 30 lira, net 28 bin 75 lira 50 kuruş olarak belirlenen asgari ücretin işverene aylık maliyeti 40 bin 874 lira 63 kuruş oldu.
11. Yargı Paketi, TBMM Genel Kurulunda kabul edildi
"11. Yargı Paketi" olarak bilinen Türk Ceza Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi TBMM'de kabul edilerek yasalaştı.
Selim Küçükkutlu, Format C Kreatif Direktörü oldu
Format C’de Selim Küçükkutlu, Kreatif Direktör olarak göreve başladı.
Esnaf rahatlamak için uzun vadeli yapılandırma istiyor
TESK Başkanı Palandöken, 2026 yılına herkesin borçsuz girmek istediğini, kapsamlı yeniden yapılandırma yapılmasının esnafı rahatlatacağını belirtti.
Yüzde 27'lik asgari ücret ilanı sonrası fırsatçılara sıkı takip
Ticaret Bakanlığı, yeni asgari ücretin belirlenmesinin ardından piyasada fahiş fiyat uygulamasına geçmeye yeltenenlere fırsat vermeyeceklerini duyurdu.
Türkiye Kurumsal Yönetim Derneği'nden yöneticilere özel eğitim programı
Türkiye Kurumsal Yönetim Derneği'nin (TKYD), “Liderlikte Küresel Dönüşüm Yönetim Programı” 5 Şubat Perşembe günü başlıyor.
Norm Fasteners, KAIZEN Global Award 2025’te 6. sırada
KAIZEN Global Award 2025’te Norm Fasteners dünyada ilk 10’da.
Sadettin Saran'ın uyuşturucu testi pozitif çıktı
Fenerbahçe Spor Kulübü Başkanı Sadettin Saran'ın uyuşturucu madde testi pozitif çıktı.
İngiltere ekonomisi üçüncü çeyrekte %0,1 büyüdü
İngiltere Ulusal İstatistik Ofisi (ONS), ülke ekonomisinin bu yılın Temmuz-Eylül döneminde ilk tahminleriyle uyumlu olarak %0,1 oranında büyüdüğünü belirtti.
Değerli kağıtların yeni yıldaki satış bedelleri belli oldu
Değerli kağıtların 2026 yılında uygulanacak satış bedelleri belirlendi.
Orgeneral Al-Haddad ve beraberindekileri taşıyan jete ulaşıldı
Libya Genelkurmay Başkanı Orgeneral Muhammed Ali Al-Haddad'ın da bulunduğu jet, henüz belirlenemeyen nedenle Haymana ilçesi Kesikkavak köyünde dağlık araziye düştü.
6K Medikal, büyüyen operasyonlarını DİA ile buluta taşıdı
6K Medikal, artan operasyonel ihtiyaçlarını daha etkin yönetebilmek amacıyla iş süreçlerini bulut tabanlı ERP altyapısına taşıdı.
OYAK Çimento’ya önemli bir ödül
OYAK Çimento’ya Platin Global 100’den “Etki Ekonomisi” Ödülü
Prostat kanserinin odak tedavisinde yeni bir alternatif: IRE
Prostat kanserinin odak tedavisinde yeni bir alternatif: IRE. IRE tedavisi anatomik olarak zor bölgelerde bile etkili.
Dubai gayrimenkulü 2025’i rekorlarla kapattı
Dubai Land Department verilerine göre, yıl boyunca gerçekleşen işlemler toplamda 624 milyar AED’yi aşarken, Kasım ayı Dubai gayrimenkul tarihinde kaydedilen en güçlü aylardan biri oldu.
Telegram kanalları ne kadar kazandı?
Telegram kanallarının Yandex Ads Ağı üzerinden elde ettiği gelir 57 milyon doları aştı.
“2026'ya Girerken Türkiye Ekonomisi”nde düşük enflasyon beklentisi
Koç Üniversitesi ve TÜSİAD ortaklığı ile oluşturulan Ekonomik Araştırma Forumu'nun (EAF) “2026'ya Girerken Türkiye Ekonomisi” başlıklı semineri gerçekleşti.
Şebnem Pişkin'in gezgin ve casus romanı "O Buradaydı" seçkin kitapçılarda
Casusluk gerilimi, yol romanı atmosferi ve manevi arayışı ustalıkla bir araya getiren Şebnem Pişkin’in “O Buradaydı” romanı Kent Kitap'tan yayımlandı.
Saat & Saat, Aydınlı Grubu satın aldı
Saat & Saat, Türk giyim markası Aydınlı Grubu satın aldı.
Kalkınma Ajansları 17 personel alacak
Güney Ege Kalkınma Ajansı GEKA, Çukurova Kalkınma Ajansı CKA ve Doğu Akdeniz Kalkınma Ajansı DOĞAKA toplam 17 personel alacak.
Kasım'da 2,27 trilyon liralık kartlı ödeme yapıldı
Kredi kartları, banka kartları ve ön ödemeli kartlarla Kasım'da yapılan toplam ödeme tutarı 2 trilyon 266,3 milyar lira oldu.
Küresel yatırımcılar Çin yapay zekasına yöneliyor
Küresel yatırımcılar, ABD piyasalarında yapay zekâ hisselerine yönelik spekülatif balon endişelerinin artmasıyla birlikte, rotalarını giderek Çin merkezli yapay zekâ şirketlerine çeviriyor.
2026 yılı asgari ücreti 28 bin 75 lira olarak belirlendi
Bakan Işıkhan duyurdu: "1 Ocak 2026 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere net asgari ücret 28 bin 75 lira, brüt asgari ücret tutarı ise 33 bin 30 lira olarak belirlenmiştir."
Kardemir'de ayrılık! Genel Müdürlüğe Niyazi Aşkın Peker atandı
Kardemir'de Genel Müdür değişti. Dursunali Yaşacan'ın görevinden ayrılmasıyla boşalan göreve Niyazi Aşkın Peker atandı.
Kardemir Genel Müdür Yardımcılığına Mustafa Küçükali atandı
Kardemir, şirketin İnsan Kaynakları ve İdari İşler Genel Müdür Yardımcılığı görevine Dr. Mustafa Küçükali'nin atandığını duyurdu.