Rusya e-ticaret satış hacmi 2023'ün ilk yarısında %20 arttı
Rusya e-ticaret satış hacmi 2023'ün ilk yarısında %20 arttı
Rusya e-ticaret satış hacmi 2023'ün ilk yarısında %20 arttı.
Haber Giriş Tarihi: 10.08.2023 21:01
Haber Güncellenme Tarihi: 10.08.2023 21:01
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Rusya E-Ticaret Şirketleri Birliği'ne göre, 2023'ün ilk yarısında e-ticaret satış hacimleri geçen yılın aynı dönemine göre %20 artışla 2,7 trilyon ruble değerine (27,67 milyar ABD doları) ulaştı.
Bu miktarın %97'si, Rus şirketlerinden alışveriş yapan Rus tüketicilerin satın almalarından kaynaklandı. Sınır ötesi satın almaların oranı %2,8 oranında gerçekleşirken Rusya'nın AB'den çevrimiçi ürün satın almaları sıfıra düştü. Daha önce, Rusya'daki tüm çevrimiçi satın alma işlemlerinin %23'ü, 2019'da yaklaşık 9 milyar ABD doları değerinde büyüyen ve yılda yaklaşık %22 oranında gelişen bir pazarda AB'den geliyordu.
Rusya'daki toplam perakende satışlarda e-ticaretin payı ,7 oldu.
Çevrimiçi satın alınan en popüler beş ürün, toplam satışların ,1'lik payıyla 522,5 milyar ruble (5,35 milyar ABD Doları) ile dijital ve ev aletleri oldu.
Çevrimiçi satın alınan diğer ürünler sırasıyla tüm satışların ,8'i ile 459 milyar ruble (4,7 milyar ABD Doları) ile mobilya ve ev eşyaları, ,6 pazar payıyla 427 milyar ruble (4,37 milyar ABD Doları) ile giyim ve ayakkabı, 349 milyar ruble (349 milyar ABD Doları) ile gıda ürünleri izledi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Rusya e-ticaret satış hacmi 2023'ün ilk yarısında %20 arttı
Rusya e-ticaret satış hacmi 2023'ün ilk yarısında %20 arttı.
Rusya E-Ticaret Şirketleri Birliği'ne göre, 2023'ün ilk yarısında e-ticaret satış hacimleri geçen yılın aynı dönemine göre %20 artışla 2,7 trilyon ruble değerine (27,67 milyar ABD doları) ulaştı.
Bu miktarın %97'si, Rus şirketlerinden alışveriş yapan Rus tüketicilerin satın almalarından kaynaklandı. Sınır ötesi satın almaların oranı %2,8 oranında gerçekleşirken Rusya'nın AB'den çevrimiçi ürün satın almaları sıfıra düştü. Daha önce, Rusya'daki tüm çevrimiçi satın alma işlemlerinin %23'ü, 2019'da yaklaşık 9 milyar ABD doları değerinde büyüyen ve yılda yaklaşık %22 oranında gelişen bir pazarda AB'den geliyordu.
Rusya'daki toplam perakende satışlarda e-ticaretin payı ,7 oldu.
Çevrimiçi satın alınan en popüler beş ürün, toplam satışların ,1'lik payıyla 522,5 milyar ruble (5,35 milyar ABD Doları) ile dijital ve ev aletleri oldu.
Çevrimiçi satın alınan diğer ürünler sırasıyla tüm satışların ,8'i ile 459 milyar ruble (4,7 milyar ABD Doları) ile mobilya ve ev eşyaları, ,6 pazar payıyla 427 milyar ruble (4,37 milyar ABD Doları) ile giyim ve ayakkabı, 349 milyar ruble (349 milyar ABD Doları) ile gıda ürünleri izledi.
Kaynak: RussiaBriefing
Haftanın popüler haberleri